Onder welke regeling valt dit? Voor zover ik weet kan je alleen rente op hypothecaire leningen aftrekken, en dan alleen nog maar als de lening voor aankoop of verbetering van het eigen huis gebruikt is?? Rente op consumptief krediet enz. mag niet van het inkomen worden afgetrokken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:15 schreef Jaal het volgende:
[...]
De rente die ik aan mijn ouders betaal, mag ik aftrekken van mijn inkomen, waardoor ik dus minder belasting hoef te betalen.
[...]
Ik heb idd een schuldbekentenis, waarop het rentepercentage vermeld staat. Er staat niks over een eventuele maandelijkse danwel jaarlijkse betaling van in ...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:40 schreef Toodles het volgende:
De rente kan ook worden aangetoond d.m.v. een schuldbekentenis, dan hoef je niet daadwerkelijk te storten. En ja, rente hoeft niet maandelijks betaald te worden, dat kan ook jaarlijks, afhankelijk van wat er in de overeenkomst staat.
Da's dus niet waar wat je zegt.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:50 schreef hroswith het volgende:
Als je ouders de te betalen rente kwijtschelden mag je niets aftrekken.
Als je ouders geld schenken en daarvan betaal jij de rente wel. (mits het idd voor de eigen woning is)
Je moet dus wel degelijk een kasrondje maken voor de aftrek van de rente.
het klopt wat ik zeg.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:15 schreef TweakersOnly het volgende:
[..]
Zoals gezegd mogen je ouders je 4000 euro belastingvrij schenken elk jaar. Stel jij betaalt aan je ouders in 1 keer 4000 euro rente per jaar. Afhankelijk van je belastingschijf krijg je hier normaal gesproken 42% van terug van de belasting. Dit is dus ongeveer 1700 euro. Op het moment dat je aan je ouders de rente hebt betaald, storten zij het geld terug onder de noemer schenker. Op deze wijze "krijg" je dus van de Nederlandse staat elk jaar 1700 euro cadeau.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |