abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 september 2005 @ 08:34:10 #1
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_30192452
Vanaf heden is er een WGR wiki

Of in ieder geval de opzet ervoor Wiki van Werk, Geldzaken &Recht.

Deze is nog niet meteen ingedeeld in de 3 meest voorkomende categorieën , maar dat zal de eerstvolgende stap wel worden
maar er zijn nog geen artikelen binnen de categorie WGR tot nu toe dus : Leef je uit.
De OP heb ik even geleend van TRU dus als er iets geks in staat .*oeps*... . Eerst een kleine tip, en dan vertel ik wat meer over de wiki

TIP Registreer eerst

Iedereen kan een pagina maken en bewerken (en terugzetten wa vaak heel snel gebeurt dus laat de grappen maar achterwege (en natuurlijk leveren ze vaak ook een ban op)). Maken en bewerken kan zelfs zonder te registreren MAAR indien jij het laatst die pagina veranderd heeft staat er dat deze laatst bewerkt is door jouw-IP-adres ipv jouw-naam. Zonder al te technisch te worden. een IP adres is heel ruw te vergelijken met het telefoonnummer van jouw computer('s internetverbinding) en ondanks dat het niet snel zal gebeuren kunnen kwaadwillenden dus met dat gegeven proberen zich toegang te verschaffen tot je computer, of allerlei andere worst case scenario's.

Het advies, registreer via die pagina. dmv maar liefst 5 veldjes en vink aan dat je inlog gegevens onthouden moeten worden (PAS OP dat vinkje dus niet aanzetten met meerdere gebruikers onder een computeraccount ook NIET in internet café's).

Registreren is niet verplicht maar vooral handig bij overleggen.

Categorieën ?

zoals gezegd 3 categorieën[volgt ooit]

Hoe maak ik een pagina ?

De snelste manier om op een lege pagina uit te komen is eerst bijvoorbeeld de Hoofdpagina openen en dan het woord /Hoofdpagina te vervangen door /JouwNieuwOnderwerp *korte bondige samenvatting zonder gekke tekens

Maar hoe komt die pagina dan bij WGR ?

Wiki heeft een prachtig systeem wat het mogelijk maakt om binnen een pagina die je maakt te zeggen dat het onderdeel is van een categorie , voor de eind gebruikers (jullie) is dit heel makkelijk te realiseren door op de pagina [[Category:xxxxx]] te plaatsen.
Zoals eerder gezegd er is een category WGR en binnenkort subcategorieën dus je zult er deze twee 'koppelingen' moeten zetten (inclusief haakjes dus)

[[Categorie:WGR]]
[[Categorie:****]] [volgt ooit]

bij de tweede regel moet dan een van de volgende mogelijkheden komen
[volgt ooit]

zijn er nog meer dingen die ik moet weten ?

Mogelijkheid, template

Sinds niet al te lange tijd zijn er een aantal templates , zo is er momenteel een die aangeeft dat 'deze pagina wat aandacht wenst' en een dat 'deze categorie wat artikelen wenst' .. eenvoudig te gebruiken door respectievelijk {{Attention}} of {{CategoryAttention}} toe te voegen , zie ook de MED

maar dat kan ik toch nooit een artikel schrijven ?

Tuurlijk wel, maar vergeet niet dat iedereen jouw artikel kan helpen. dus al zou je maar een heel klein beetje weten en dit vertellen bestaaat er een goede kans dat iemand iets toevoegd aan jouw artikel, en daarna weer iemand , en daarna iemand, ...

Maar hoe moet ik nou editen dan . als ik dezelfde tags gebruik als op het forum doettietnie

Klopt er zijn een paar grote verschillen tussen forum en wiki te vinden.

Meer info over wiki vind je via Fok!wiki:Info
maar ik ben aardig en vertel alvast de meest gebruikte items.

Kopjes
=kop1=
==kop2==
enz (automatische hoofdstukindeling)

lijstjes
* blokje voor de tekst
** blokje verder inspringen
*** enz

formatting
'''vet'''

'' italic ''

< sub > is zelfde op forum (*zonder spaties natuurlijk)

< code > is zelfde </code> (*zonder spaties natuurlijk)

internet adres, plaatjes , koppelingen

[url weergavenaam] = externe link

[[artikelnaam]] = interne link

<gallery>
Afbeelding:naam.jpg
</gallery> = plaatjes overzichtje van interne plaatjes

[[Afbeelding:naam.jpg]] intern plaatje

http://forum.fok.nl/templates/foksilver/i/p/4.gif = extern plaatje

let op deze grootste instinkers

Begin geen regel met een spatie = dit zorgt ervoor det het een ongeformateerd boxje wordt

paragraven werken niet goed zonder een enter extra tussen de verschillende paragraven (ongeveer, lastig uit te leggen)

Veel succes
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 07:07 schreef Slarioux het volgende:
- Zodra WGR een beetje een wiki begint te worden kan ze erbij.[in het hoofdmenu]
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_30193794
Het was nog niet officieel bekend gemaakt, maar
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:56:27 #3
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_30200859
gloeiende gloei , had heel verhaal ..maar ondertussen verstreek mijn inlog

Fok!wiki feedback topic

ik kom erop terug