quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:36 schreef Casparovvv het volgende:
Aanzetten tot strafbaar handelen gebeurt pas wanneer we extreem gedetailleerd laten zien hoe je (in dit geval) zo'n sleutel maakt en gebruikt, met behulp van afbeeldingen/een stappenplan.
Dan denk ik dat Nova te ver is gegaan, die transparante sloten waren totaal niet nodig geweest, men hoeft niet te weten wat er binnen in gebeurt om te zien dat dat slot vrij makkelijk is te openen. Maargoed, ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen met mensen die ineens op ideeen worden gebracht.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:01 schreef Oversight het volgende:
[..]Nova heeft tot in detail laten zien:
- Hoe de sleutel te maken is
- Hoe de sleutel gebruikt wordt
- Waarom het werkt zoals het werkt.
- Inclusief doorzichtige sloten, zodat je exact kunt zien wát er in het slot gebeurt.
Alleen het matriaal waarvan de gebruikte "kloppertje" gemaakt was werd opzettelijk niet genoemd, maar de maker verwees glimlachend naar zwemvliezen die in iedere speelgoedwinkel te koop zijn, en het kloppertje bestaat voor 90 % uit een zwemvlies....
p.s. Links aangepast.
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:08 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Dan denk ik dat Nova te ver is gegaan, die transparante sloten waren totaal niet nodig geweest, men hoeft niet te weten wat er binnen in gebeurt om te zien dat dat slot vrij makkelijk is te openen.
quote:Maargoed, ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen met mensen die ineens op ideeen worden gebracht.
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 16:06 schreef djenneke het volgende:
Als er op die manier bij mij wordt ingebroken, klaag ik ze aan!
Die heldere info die dus wel geleverd is.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:21 schreef Oversight het volgende:
[..]
Zonder heldere info begrijpt het grote publiek het niet.
Het zou misschien aanzet geven, maar uiteindelijk denk ik niet dat er mensen zijn die hierdoor dusdanig gestimuleerd worden inbraak te plegen.quote:[..]
Dus als er hier op Fok dezelfde informatie op een vergelijkbare manier gepresenteerd zou worden zou dat NIET de gebruikers aanzetten tot het inbreken met behulp van dergelijke sleutels ?
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:28 schreef Casparovvv het volgende:
Het zou misschien aanzet geven, maar uiteindelijk denk ik niet dat er mensen zijn die hierdoor dusdanig gestimuleerd worden inbraak te plegen.
Dat is lastig te omschrijven, omdat ieder geval anders is.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:48 schreef Oversight het volgende:
[..]
nu komen we ergens.....
Vergeet nu de details over de sleutels en Nova en Netwek, en ga 1 stap terug naar de oorspronkelijke vraag:
Waar houdt informeren op, en waar begint "aanzetten tot"?
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:24 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Dat is lastig te omschrijven, omdat ieder geval anders is.
Maar ik denk dat je de grens moet trekken op het punt waarop het voor iedereen duidelijk is waar het over gaat, wat het probleem is en wat er aan gedaan kan worden. Om toch stiekem terug te vallen op Nova: ze zijn dus veel te ver gegaan als je het aan mijn richtlijn toetst. een ander voorbeeld: iemand de documentaire ''de jungle van de tienersex'' gezien? Hierin wordt uitgebreid verslag gedaan over sex onder jongeren, hoe ver ze gaan en welke grenzen ze overschreiden. Grenzen die overigens steeds verder komen te liggen. In de documentaire kom je te weten wat het probleem is en worden er eventuele oplossingen aangedragen, maar er wordt niet aangezet tot tienersex! Die grens hóeft dus niet overschreden te worden.
Ik hoef maar een ding te zeggen: de Mod die je 2e topic sloot was behoorlijk duidelijkquote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:26 schreef Oversight het volgende:
[..]
trek deze lijn eens door naar Gratis Bellen 0.2 en Gratis Cola 1.0 ?
In beide gevallen wordt er nérgens "aangezet tot", en toch hebben de mods er moeite mee om met een duidelijke reden te komen, behalve persoonlijke.....
De vraag zou niet moeten zijn of een Mod er een persoonlijke mening over heeft, maar of het Fok!Beleid/ Policy hierdoor overtreden wordt...
En als blijkt dat de Mod vind dat de Policy gaten vertoont is het aan die mof om actie te nemen in de richting van een forum-admin lijkt me.... of zie ik het nou helemaal verkeerd?
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:33 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ik hoef maar een ding te zeggen: de Mod die je 2e topic sloot was behoorlijk duidelijk
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:35 schreef yvonne het volgende:
Ik vind dit zo'n goed topic , mag het naar WGR?
check mijn edit in mijn een-na-laatste post.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:38 schreef Oversight het volgende:
[..]
Tuurlijk.....
Misschien krijgen we antwoorden.....
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:51 schreef flugeltje het volgende:
ik vind het overigens niet eens zo interessant of het wettelijk nu wel of niet mag, als de policy zegt dat het niet mag moet een mod het topic sluiten, simpel toch?
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:32 schreef Oversight het volgende:
[..]
Dan moet eerst iemand het even in de policy zetten..... en definieren.
Staat er niet in, dus vallen we terug op algemeen verstand, gevolgd door Wetboek v Strafrecht, nadrukkelijk in die volgorde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |