abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30328439
Wie wil mij uitleggen hoe een creditcard werkt en/of een site weet met uitleg over een creditcard.
En wat voor soorten er allemaal zijn en daar weer de verschillen van zijn.
pi_30328505
Je credit card wordt gekoppeld aan een bestedingsruimte. Wanneer je met de credit card betaald wordt het in mindering gebracht van de bestedingsruimte. Aan het eind van de maand los je je gebruikte bestedingsruimte in. Je kunt er ook voor kiezen om in maandelijkse termijnen de gebruikte bestedingsruimte in te lossen, effectief heb je dan echter een peperdure lening. Er zijn verschillende soorten credit cards, maar de meest geaccepteerde cards zijn Visa en MasterCard. MasterCard is meestal via je bank te krijgen. Visa is (o.a.) via Card Services verkrijgbaar.
pi_30328718
De meest bekende:
- Visa
- Mastercard
- Dinners club
- American Express

Daarnaast allerlei afgeleide hiervan door banken, instellingen en wannabe importants. Ook verkrijgbaar in verschillende kleur uitvoeringen zoals standaard, silver, gold en black (= erg leuk cardje, no limit card )
pi_30331386
Ik hoop dat ik niet vervelend ben maar ik heb nog een paar vraagjes
Ik ben 18 en ik heb een inkomen maar die verschilt per maand, maakt dat iets uit?
Dan komt meteen mn 2de vraag: is het bestedingslimiet ook het bedrag wat je moet verdienen?
En dan voorlopig mijn laatste vraag: Kan ik bijvoorbeeld van een bookmake site dat geld op mijn creditcard zetten?

Als er nog iemand een site weet waar alles uitgelegd staat, dan hoor ik het graag.
pi_30331565
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:21 schreef sk888er het volgende:
Ik hoop dat ik niet vervelend ben maar ik heb nog een paar vraagjes
Ik ben 18 en ik heb een inkomen maar die verschilt per maand, maakt dat iets uit?
Ja. Een zeker vast inkomen is nodig.
quote:
Dan komt meteen mn 2de vraag: is het bestedingslimiet ook het bedrag wat je moet verdienen?
Nee. Het bedrag is wel afhankelijk van wat je verdient en wat je lasten zijn.
quote:
En dan voorlopig mijn laatste vraag: Kan ik bijvoorbeeld van een bookmake site dat geld op mijn creditcard zetten?
Volgens mij kan dat niet. Je kunt afaik alleen betalen met een credit card.
quote:
Als er nog iemand een site weet waar alles uitgelegd staat, dan hoor ik het graag.
http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=132
pi_30331640
Zodra je over gaat op een studentenrekening kun je een creditcard krijgen TS.
Als voorwaarde stelt de bank dat op die rekening je stufi moet komen.
pi_30332370
hmmm bedankt voor de reacties
Ik word over 2 jaar pas student en ik denk dus dat ik eerder geen creditcard kan krijgen
pi_30332607
Heb je wel een contract bij je werkgever?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30335614
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heb je wel een contract bij je werkgever?
ja bij tpg en brabantsdagblad en onder contract verdien ik daar bij elkaar 200 euro (maar wat ik werkelijk verdien is dat nog niet eens de helft omdat ik heel veel meeruren draai)
pi_30337584
Wat is eigenlijk de goedkoopste vorm van credit card?

Heb vast inkomen.
Zit bij de Postbank.
Zal credit card nauwelijks gebruiken (hoogstens tijdens een vakantie).
Wil zo min mogelijk kwijt zijn aan die card.

Wat is dan de beste card voor mij? De ING card? Of een Postbank card? of iets anders?
pi_30337903
Laat me raden ... je bent een voetballer ...

KNVB heeft gegevens vrijgegeven aan ING waardoor heel veel mensen een brief hebben gekregen van deze bank met de vraag of er intresse is in een credit card ... zou het op jouw leeftijd niet doen, tenzij je dat ding nooit gebruikt en alleen voor eventuele aankopen via internet zal gebruiken .. iets wat ook niet al te vaak nodig is ...
pi_30338160
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:04 schreef LennyKravitz het volgende:
Wat is eigenlijk de goedkoopste vorm van credit card?
De ANWB Visa Card is ¤ 11.50 per jaar, en gratis als je hem nog niet gebruikt, en een standaard bestedingslimiet van ¤ 1.150 .

Maar dan moet je wel lid van de ANWB zijn.
pi_30339155
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:26 schreef Alicey het volgende:
Dat is niet waar. Ik ben student, zonder vast inkomen en geen werk. Ik heb 2 jaar geleden een MasterCard aangevraagd via de ABN (ivm vakantie in het buitenland) door een mini formuliertje in te vullen en zonder problemen of wat dan ook had ik mijn kaartje 2 weken later in de bus.

Moest alleen iets van naam + adres ofzo invullen....
pi_30339901
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:11 schreef passport het volgende:
Laat me raden ... je bent een voetballer ...

KNVB heeft gegevens vrijgegeven aan ING waardoor heel veel mensen een brief hebben gekregen van deze bank met de vraag of er intresse is in een credit card ... zou het op jouw leeftijd niet doen, tenzij je dat ding nooit gebruikt en alleen voor eventuele aankopen via internet zal gebruiken .. iets wat ook niet al te vaak nodig is ...
Nope geen voetballer... als je bij de Postbank zit, krijg je wel eens reclameshit van de ING (want zelfde bedrijf)...
Ben ook geen lid van de ANWB...

Dus wat is dan het voordeligste?

Kun je overigens alle credit cards van alle banken wereldwijd gebruiken?
pi_30341951
quote:
Op woensdag 7 september 2005 00:02 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

Nope geen voetballer... als je bij de Postbank zit, krijg je wel eens reclameshit van de ING (want zelfde bedrijf)...
Ben ook geen lid van de ANWB...

Dus wat is dan het voordeligste?

Kun je overigens alle credit cards van alle banken wereldwijd gebruiken?
Bedoelde de TS
pi_30343490
Hier ook geen voetballer
pi_30343536
Heb een Mastercard genomen, buiten mijn eigen bank om. Bleek gewoon voordeliger te zijn. Volgens mij 17,50 per jaar, 1e jaar gratis. Ideaal voor op vakantie en een enkele online aankoop.

En je krijgt 4 x per jaar een mooi magazine
pi_30344221
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:42 schreef Locusta het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Ik ben student, zonder vast inkomen en geen werk. Ik heb 2 jaar geleden een MasterCard aangevraagd via de ABN (ivm vakantie in het buitenland) door een mini formuliertje in te vullen en zonder problemen of wat dan ook had ik mijn kaartje 2 weken later in de bus.

Moest alleen iets van naam + adres ofzo invullen....
Je hoefde geen stufi te hebben?
pi_30348289
ik heb een credit card die is gekoppeld aan mijn shell kaard, ook handig, en had geen enkel probleem om hem aan te vragen.
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_30350487
quote:
Op woensdag 7 september 2005 08:47 schreef Alicey het volgende:
Je hoefde geen stufi te hebben?
Ik krijg wel stufi, thuiswonend, maar daar werd verder niet naar gevraagd...
Dus naja.... ik heb hem iig zonder problemen gekregen, en was erg handig om hem te hebben op vakantie
Gebruik hem soms nu nog wel eens om dvd's te kopen op het internet...
  woensdag 7 september 2005 @ 12:43:12 #21
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_30350633
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Toen ik in 2002 mijn rekening omzette van Jongerenrekening naar Rabo Totaalpakket met Rabocard, had ik geen vast inkomen. Ik werkte wel, elke week andere uren, kreeg contant uitbetaald en heb met nadruk gezegd dat het een tijdelijk baantje was. Al met al geen enkele zekerheid dat ik geld op mijn rekening zou hebben.

Ik kreeg een creditcard met 1500 euro krediet. Ook als ik maanden geen geld stort, maakt het de bank helemaal niks uit. Een vast inkomen was bij mij dus niet nodig.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_30350806
Ik denk wel dat zoiets je alleen bij je huisbankier lukt.
  woensdag 7 september 2005 @ 13:24:16 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_30351951
Ik stond er ook van te kijken. Vooral omdat ik ook nog eens 1000 euro krediet heb op mijn rekening. Wat een vertrouwen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_30357049
quote:
Op woensdag 7 september 2005 12:48 schreef Alicey het volgende:
en dan kijken ze meteen even naar je saldo enzo
ik ga 'm morgen aanvragen.... (rabostudentencard) heb er zelfs een afspraak voor meoetn maken
pi_30358170
quote:
Op woensdag 7 september 2005 12:48 schreef Alicey het volgende:
Valt me, is me ook gelukt bij mijn nieuwe bank. Met een beetje hoog van de toren blazen is mijn creditcard ruimte net vergroot naar 10.000 euro, niet dat ik het nodig heb... (of het geld heb, haha)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')