350 euro voor wonen, gas, elektra, bewassing, gebruik van alles, eten en drinken? Hoe absurd laag was jullie huur wel niet?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 02:30 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat jij nou ook niet echt weet wat leven kost. Mijn vriendin en ik kwamen in ons vorige huis gezamelijk bij lange na niet aan dat bedrag. Als je het een beetje treft met huur kan je voor 350¤ per maand met gemak klaar zijn. Als je pech hebt, is dat je huur nog niet eens.
Nu zitten we in een koophuis van anderhalve ton, en zitten we inderdaad aan dat bedrag.
ontopic:
Ik heb zelf nooit kostgeld hoeven te betalen, en heb sinds ik het huis uit ben altijd prima gered. Ik heb echter nooit meer dan een paar uur per week gewerkt toen ik thuis woonde. Als je wel verdient zou ik het niet onredelijk vinden om alles wat je extra kost te vergoeden, en mee te draaien in het schoonmaak/kook/boodschappen schema.
Woon je nog thuis dan op je 30e/31e ???quote:Op maandag 29 augustus 2005 21:42 schreef marcb1974 het volgende:
Ik betaal 350,- per maand, en aangeyzien het nog steeds een noodoplossing is vind ik het wel meevallen. Verder doe ik het meeste wel zelf, dus meestal ook avondeten etc..
als jij van 350 euro..voor 2 man gebruik van g/w/l/ boodschappen verzekeringen e.d. alles kan betalen woon je in een doosquote:Op woensdag 31 augustus 2005 02:30 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat jij nou ook niet echt weet wat leven kost. Mijn vriendin en ik kwamen in ons vorige huis gezamelijk bij lange na niet aan dat bedrag. Als je het een beetje treft met huur kan je voor 350¤ per maand met gemak klaar zijn. Als je pech hebt, is dat je huur nog niet eens.
Nu zitten we in een koophuis van anderhalve ton, en zitten we inderdaad aan dat bedrag.
ontopic:
Ik heb zelf nooit kostgeld hoeven te betalen, en heb sinds ik het huis uit ben altijd prima gered. Ik heb echter nooit meer dan een paar uur per week gewerkt toen ik thuis woonde. Als je wel verdient zou ik het niet onredelijk vinden om alles wat je extra kost te vergoeden, en mee te draaien in het schoonmaak/kook/boodschappen schema.
volgens mij wordt er bedoeld dat dat dus alleen maar de 'huur' is.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 08:16 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
als jij van 350 euro..voor 2 man gebruik van g/w/l/ boodschappen verzekeringen e.d. alles kan betalen woon je in een doosdat is gewoon weg onmogelijk ..
Vaste lasten voor 2 personen gemakkelijk onder de 800.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 08:35 schreef _evenstar_ het volgende:
nee hij heb het over vaste lasten.. en vaste lasten zijn niet alleen de huur![]()
Vaste lasten zijn niet alleen de huur.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 09:02 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Vaste lasten voor 2 personen gemakkelijk onder de 800.
In je eentje kan je, als je iets goedkoop kan huren, ook voor 350 klaar zijn.
je kan onder die 800 zitten ja maar 350 voor al je vaste lasten neah dat kan nietquote:Op woensdag 31 augustus 2005 09:02 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Vaste lasten voor 2 personen gemakkelijk onder de 800.
In je eentje kan je, als je iets goedkoop kan huren, ook voor 350 klaar zijn.
Alleen mijn hypottheek is al meerquote:Op woensdag 31 augustus 2005 09:06 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
je kan onder die 800 zitten ja maar 350 voor al je vaste lasten neah dat kan niet![]()
Dat vind ik dan weer een beetje overdreven! Er meteen vanuit gaan dat hij geen eigen mening heeft en een gevoel van verantwoording. Je zoon merkt het vanzelf wel als hij 18 is en geen geld heeft voor een rijbewijsquote:Op woensdag 31 augustus 2005 09:20 schreef Sorella het volgende:
Later als mijn zoon groot is levert hij gewoon de helft in ongeacht wat hij verdient.
Van die helft gaat dan de helft op een spaarrekening voor weet ik veel wat (auto/motor rijlessen, of huisje inrichten e.d )
En de andere helft misschien ook wel of niet
Ik heb het niet over alleen de huur, ik heb het over álle vaste lasten. Wat je kwijt bent aan je huis, wil echter nog wel eens verschillen. Je kan ergens goedkoop op een zoldertje zitten of particulier huren voor boven de 1000 euro. Op die manier is het dus niet echt makkelijk praten over wat je voor vaste lasten kwijt bent.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 09:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vaste lasten zijn niet alleen de huur.
En de 800 die Jaymza bedoelde, was duidelijk niet alleen de huur. Hij/zij noemde ook eten en drinken.
Nee, dat is aan de zuinige kant, niets zeggen en geniet ervan.quote:Op dinsdag 6 december 2005 19:25 schreef abnormaarten het volgende:
Ik moet dadelijk 200 euro betalan, is dit veel?
Yeah right, ik woon bij mijn ouders in en ik heb alleen al 430 euro vaste lasten waarvan 100 euro kostgeld)quote:Op woensdag 31 augustus 2005 02:30 schreef YourMaster het volgende:
[..]
ontopic:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |