abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 augustus 2005 @ 16:24:43 #1
126709 slomekees
ben best sloom...
pi_29539895
In de andere topic wordt allemaal gepraat over dat het naar de 100$ gaat. Maar hoe kun je op olie winst maken? Stel, Ik koop voor 2500¤ vaten in voor 66$ de stuk, Waar kan ik die dan opslaan die vaten olie? of gaat dat niet zo? hoe kan ik het beste in korte termijn winst maken met olie omdat het heel waarschijnlijk naar de 100$ de vat gaat?

mvg,

kees
pi_29539986
Ja, maar wie laat je die olie dan verwerken?
pi_29540000
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:24 schreef slomekees het volgende:
In de andere topic wordt allemaal gepraat over dat het naar de 100$ gaat. Maar hoe kun je op olie winst maken? Stel, Ik koop voor 2500¤ vaten in voor 66$ de stuk, Waar kan ik die dan opslaan die vaten olie? of gaat dat niet zo? hoe kan ik het beste in korte termijn winst maken met olie omdat het heel waarschijnlijk naar de 100$ de vat gaat?
Ten eerste lijkt me de kans dat olie $100 per barrel gaat kosten vrij klein

En wat bedoel je nou? Dat je 2500 barrels wilt kopen? Of dat je voor 2500 euro aan barrels wilt kopen? Bedenkt even dat een barrel (vat dus) 159 liter is en dat je moeder vast niet blij is als je die onder de rododendrons parkeert
===
Blasphemy is bliss
===
  woensdag 10 augustus 2005 @ 16:35:40 #4
126709 slomekees
ben best sloom...
pi_29540039
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:33 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

En wat bedoel je nou? Dat je 2500 barrels wilt kopen? Of dat je voor 2500 euro aan barrels wilt kopen? Bedenkt even dat een barrel (vat dus) 159 liter is en dat je moeder vast niet blij is als je die onder de rododendrons parkeert
Ging maar om het idee... maar hoe kan je het beste winst maken op olie..?
pi_29540066
Grow up!

Je gaat toch geen vaten olie kopen en die na een jaar verkopen...?

Als je wilt verdienen aan olie, dan moet je de beurs op. Er wordt in futures (termijnmarkten), maar ook in opties of aandelen gehandeld. En daar moet je toch echt kennis voor hebben...
pi_29540070
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:35 schreef slomekees het volgende:

[..]

Ging maar om het idee... maar hoe kan je het beste winst maken op olie..?
Speculeren op de termijnmarkt natuurlijk
===
Blasphemy is bliss
===
  woensdag 10 augustus 2005 @ 16:41:25 #7
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_29540126
Een vat Olie is tegenwoordig geen vat meer, maar er wordt nog steeds wel gerekend in vaten omdat dit makkelijk is. Een vat olie staat gewoon voor een bepaalde hoeveelheid.

voor Olie opslag heb je tegenwoordig zulke dure installaties nodig, door milieu technische grappen, dat het opslaan van olie enkel nog interesant wordt met enorme hoeveelheden. Dan hebben we het nog niet over het feit dat oliehandel behoorlijk gecontroleerd wordt door de "grote" jongens" Zomaar even tussen komen en een partijtje opkomen is bijna ondoenlijk zover ik weer althans

Maar goed even over dat de prijs van olie gaat stijgen....dat zal het doen en niet zo'n beetje ook, maar daar zitten ook een aantal heel vervelende gevolgen aan vast. Bij 100$ per vat zal de economie al behoorlijk onder druk gaan staan, wat hoge inflatie met zich mee zal brengen....winst maken op kleine partijen olie zal dus niet zo eenvoudig zijn.

Men verwacht overigens dat de economie in z'n geheel in elkaar zou donderen als olie een waarde van 180$ per vat zou bereiken.....en dat dit waarschijnlijk gaat gebeuren is niet vergezocht, gezien het feit dat als we eenmaal het zogenaamde "peak-oil" niveau bereiken de prijs van olie zou kunnen gaan stijgen naar een niveau van tussen de 200 en 400$ _per_ vat.

Lees eens: http://www.lifeaftertheoilcrash.net/Index.html

Ik zeg niet dat wat hier staat en "waarheid" is of dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren....het punt is dat als er maar ook iets van waar is, dat we al een hele moeilijke tijd tegemoet gaan, daarbij is de argumentatie die op deze site wordt gebruikt toch wel van een redelijk niveau en ik persoonlijk kan er weinig tegen in brengen....vandaar dat ik over dit onderwerp het 1 en ander aan het lezen ben. op dit moment "Twilight in the Desert: The coming Saudi Oil Shock and the World Economy" van Matthew R. Simmons

anyways....succes...ofzow.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 10 augustus 2005 @ 16:41:59 #8
126709 slomekees
ben best sloom...
pi_29540138
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:37 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

Speculeren op de termijnmarkt natuurlijk
Oke tnx voor je reacties allemaal.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 16:43:57 #9
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_29540172
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:33 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

Die kans is groter dan je zou denken...of beter gezegt...die kans is groter dan je zou willen hopen....sterker nog...en vat _crud_ olie zou nog wel eens tussen de 200 en 400 per vat gaan kosten, waneer we "peak-oil" bereiken. (En dat is een "when" niet een "if")

http://www.lifeaftertheoilcrash.net/Index.html
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_29540183
quote:
...hoe kan ik het beste in korte termijn winst maken met olie omdat het heel waarschijnlijk naar de 100$ de vat gaat?..
graven, heel veel graven...
pi_29540212
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:43 schreef Semisane het volgende:

[..]

Die kans is groter dan je zou denken...of beter gezegt...die kans is groter dan je zou willen hopen....sterker nog...en vat _crud_ olie zou nog wel eens tussen de 200 en 400 per vat gaan kosten, waneer we "peak-oil" bereiken. (En dat is een "when" niet een "if")

http://www.lifeaftertheoilcrash.net/Index.html
Idd... je zou al haast geen nieuwe auto meer kopen die op fossiele brandstof rijdt...
  woensdag 10 augustus 2005 @ 16:50:34 #12
126709 slomekees
ben best sloom...
pi_29540296
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:41 schreef Semisane het volgende:
Een vat Olie is tegenwoordig geen vat meer, maar er wordt nog steeds wel gerekend in vaten omdat dit makkelijk is. Een vat olie staat gewoon voor een bepaalde hoeveelheid.

voor Olie opslag heb je tegenwoordig zulke dure installaties nodig, door milieu technische grappen, dat het opslaan van olie enkel nog interesant wordt met enorme hoeveelheden. Dan hebben we het nog niet over het feit dat oliehandel behoorlijk gecontroleerd wordt door de "grote" jongens" Zomaar even tussen komen en een partijtje opkomen is bijna ondoenlijk zover ik weer althans

Maar goed even over dat de prijs van olie gaat stijgen....dat zal het doen en niet zo'n beetje ook, maar daar zitten ook een aantal heel vervelende gevolgen aan vast. Bij 100$ per vat zal de economie al behoorlijk onder druk gaan staan, wat hoge inflatie met zich mee zal brengen....winst maken op kleine partijen olie zal dus niet zo eenvoudig zijn.

Men verwacht overigens dat de economie in z'n geheel in elkaar zou donderen als olie een waarde van 180$ per vat zou bereiken.....en dat dit waarschijnlijk gaat gebeuren is niet vergezocht, gezien het feit dat als we eenmaal het zogenaamde "peak-oil" niveau bereiken de prijs van olie zou kunnen gaan stijgen naar een niveau van tussen de 200 en 400$ _per_ vat.

Lees eens: http://www.lifeaftertheoilcrash.net/Index.html

Ik zeg niet dat wat hier staat en "waarheid" is of dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren....het punt is dat als er maar ook iets van waar is, dat we al een hele moeilijke tijd tegemoet gaan, daarbij is de argumentatie die op deze site wordt gebruikt toch wel van een redelijk niveau en ik persoonlijk kan er weinig tegen in brengen....vandaar dat ik over dit onderwerp het 1 en ander aan het lezen ben. op dit moment "Twilight in the Desert: The coming Saudi Oil Shock and the World Economy" van Matthew R. Simmons

anyways....succes...ofzow.
Kijk hier heb ik iets aan tnx!
pi_29540341
Je gaat natuurlijk niet fysiek olie kopen. Je koopt het recht om een bepaalde hoeveelheid olie voor een bepaalde prijs te kopen. Vervolgens verkoop je die optie met een meerprijsje als de olieprijs boven de prijs van je optie zit en voila je hebt een winstje.

Nadeel 1: Je optie heeft een bepaalde looptijd, hoe langer de looptijd hoe duurder (dus minder kans op winst)
Nadeel 2: Je moet een groot volume kopen in je optie omdat je anders geen winst maakt want het prijsverschil tussen verkoopprijs en optie - optiekosten is je winst
Nadeel 3: de olieprijs komt nooit (genoeg) boven je optieprijs om je optie met winst te verkopen.
Nadeel 4: Je heet slomekees dus ws. is dit te moeilijk voor je.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 10 augustus 2005 @ 16:53:13 #14
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_29540347
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:46 schreef Kjew het volgende:

[..]

Idd... je zou al haast geen nieuwe auto meer kopen die op fossiele brandstof rijdt...
Ach....de impact van die ene auto is zo klein dat het niet zoveel uitmaakt, je kan zelf toch bar weinig doen aan het feit dat we "Peak-oil" gaan bereiken....het zal gewoon zijn dat je op een gegeven moment de brandstof niet meer kan betalen...maar tegen die tijd zullen ze sowieso geen brandstof uit crud olie voor particulieren meer maken....we hebben die olie wel voor andere dingen nodig dan....bijvoorbeeld om onze voedsel productie op peil te kunnen houden.....je wilt neit weten waar we allemaal olie voor nodig hebben....
pi_29540399
olie voor plastics, zeevervoer, verwarming industrien gaan allemaal voor de particuliere benzine.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 10 augustus 2005 @ 16:59:50 #16
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_29540465
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:56 schreef Deetch het volgende:
olie voor plastics, zeevervoer, verwarming industrien gaan allemaal voor de particuliere benzine.
Precies....voor het maken van pesticiden en kunstmest zal denk ik in tijden van grote olie schaarste ook wel voor particuliere benzine gaan....en dan heb je het leger nog...die wilt vast ook nog wel wat.

Kan je dus nagaan hoeveel industrieen olie nodig hebben en hoe moeilijk het wordt om aan al die vraag te voldoen, wanneer er schaarste op treed. En dat schaarste op gaat treden is wel duidelijk....alleen wanneer is nog niet zo duidelijk...
pi_29541026
Net alsof bedrijven bij jou olie willen kopen, daar hebben zij al afspraken voor en bovendien kijken ze niet eens om naar 2500 vaten olie.

edit: beetje overbodige reactie na het lezen van de rest

[ Bericht 35% gewijzigd door boyv op 10-08-2005 17:31:39 ]
pi_29547771
Wat ook een optie is: aandelen kopen in een energie (beleggings)fonds.
Het voordeel is dat je aandelen in verschillende oliebedrijven (soms ook aardgas e.a) neemt, waardoor het risico verspreid wordt

voorbeelden:

ABN AMRO Energie fonds
Postbank Energiefonds
Robeco Energy equities
enz.

Daar kan je waarschijnlijk ook mooie rendementen mee halen. Zo heb ik de laatste maand (heb in mei gekocht), meer dan 10% winst gepakt.

zie ook: http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=20256

<<<Resultaten in het verleden behaald, bieden geen garantie voor de toekomst>>>

[ Bericht 12% gewijzigd door ondersoeker op 10-08-2005 22:27:34 ]
pi_29550456
Ben ik nou de enige die zich ergert aan kutspeculanten?
pi_29553326
quote:
In de andere topic wordt allemaal gepraat over dat het naar de 100$ gaat.
Waarom ga je dan niet in dat andere topic verder ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')