abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30754159
In september 2005 zou je post krijgen van de belastingdienst over de zorgtoeslag als je daar recht op had (dus tegemoetkoming in de kosten van de nieuwe basisverzekering), maar tis nu toch al 20 september en ik heb nog steeds niks ontvangen, jullie?

Nouja dat soort dingen komen natuurlijk altijd pas 30 september ofzo hehe als instanties zeggen 'het komt in semtemper' maar ok.

Maar ik vraag me toch een btje af of ik dan uberhaupt wel in aanmerking kom voor tegemoetkoming of hoe het ook mag heten.
Ff mn situatie: ben vrouw, 23 jaar, thuiswonend en niet meer studerend (gestopt dus geen diploma). Ik heb geen vaste baan maar wissel elke keer tussen verschillende uitzendbureaus waar ik dan meestal gedurende een paar maanden een paar keer per week op oproep of poolbasis voor werk (klote baantjes als productie en schoonmaak, verdien meestal 7,79 bruto dus rond de 7 euro netto per uur). Soms werk ik ook een week niet, zoals nu, maar dat komt niet zo vaak voor.
Ik heb per maand een inkomen tussen de 300-500 euro zo ongeveer.
Ik moet daarvan nog 100 euro kostgeld betalen en 100 euro verplicht op mn spaarrekening zetten (dat laatste lukt vaak niet). Daarnaast betaal ik mn eigen toiletspullen en ontbijt. (maargoed laatste dingen heeft belastingdienst niks mee te maken natuurlijk)
pi_30754200
Ik heb mijn aanvraagformulier net vanochtend in de bus gekregen. Dus grote kans dat je hem binnenkort nog wel krijgt.
Bananenyoghurt...
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:32:39 #3
3498 Barb
Graduated Fool
pi_30754243
Ik heb ook nog niks ontvangen, maar ik neem aan dat het een en ander ook afhankelijk is van Prinsjesdag. Vanaf morgen neemt de kans dat je snel bericht krijgt toe.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_30754284
Oja nog een voor mij heeeeeeel belangrijk vraagje: ik heb nu bij VGZ een jongerenextra verzekering lopen.
Om verzekerd te blijven, moet ik aantonen dat ik minimaal 1 uur per week gewerkt heb (bij veel andere verzekeringen is dit soms 2 uur of 4 uur).
Wil ik es een weekje vakantie, dan kan dit dus alleen als ik nog reserveringen open heb staan (ik doe nl uitzendwerk, geen vaste baan dus) en hier wat van laat uitbetalen, dat geld nl ook als werkuren. Dan moet ik dus 1 zo'n reserverings/vakantie uur laten uitbetalen.

Maar hoe zit dit met die nieuwe verzekering? Hoeveel uur moet je dan per week werken om verzekerd te blijven? (kan ik dan dus ook gewoon net als nu uitzendwerk blijven doen)
Of blijft dat gewoon hetzelfde als ik bij VGZ blijf?
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:37:04 #5
3498 Barb
Graduated Fool
pi_30754372
Hier kun je trouwens het programma downloaden waar je de zorg- en eventuele huurtoeslag kunt aanvragen: http://download.belastingdienst.nl/pub/toeslagen/setup_hz.exe
When I rush it hits me
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:38:59 #6
3498 Barb
Graduated Fool
pi_30754417
Tulpje6, ik denk dat je meer antwoorden zult krijgen bij de Belastingdienst:

BelastingTelefoon

Contact
Telefoonnummer
0800 - 0543
Openingstijden
Van maandag tot en met donderdag
van 8.00 - 20.00 uur
Vrijdag
van 8.00 - 17.00 uur
When I rush it hits me
pi_30754429
Ik had het zaterdag al binnen.

Echter hebben ze mijn inkomen te laat ingeschat durf ik het eigenlijk niet aan te vragen omdat ik denk dat ik erboven eindig of terug moet betalen..
Trotse mamma :)
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:42:38 #8
3498 Barb
Graduated Fool
pi_30754500
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 12:39 schreef Faithz het volgende:
Ik had het zaterdag al binnen.

Echter hebben ze mijn inkomen te laat ingeschat durf ik het eigenlijk niet aan te vragen omdat ik denk dat ik erboven eindig of terug moet betalen..
Als je inkomen is gewijzigd moet je dat doorgeven, dan krijg je óf minder zorgtoelsag óf je hebt er geen recht op. Als je dat nu doet, dan hoef je natuurlijk niks terug te betalen omdat het pas vanaf eind december uitgekeerd gaat worden.
When I rush it hits me
pi_30754503
Ik vraag me af trouwens hoe de belastingdienst mijn inkomen in gaat schatten. Ik heb geen vaste baan, ik werk voor verschillende uitzendbureus: de ene week werk ik 6 dagen, de andere week 3, weer een andere week niks. Dat verschilt enorm. Daar is moeilijk een gemiddelde van te nemen ofzo.
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:47:50 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30754642
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 12:42 schreef tulpje6 het volgende:
Ik vraag me af trouwens hoe de belastingdienst mijn inkomen in gaat schatten. Ik heb geen vaste baan, ik werk voor verschillende uitzendbureus: de ene week werk ik 6 dagen, de andere week 3, weer een andere week niks. Dat verschilt enorm. Daar is moeilijk een gemiddelde van te nemen ofzo.
Je gaat straks maandelijks je zorgtoeslag ontvangen op basis van een inschatting. Ik neem aan dat er achteraf een verrekening plaats zal vinden.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:10:39 #11
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_30760400
Even van een ander forum gehaald:

Net als met zoveel gaat de fiscus uit van een ruwe schatting. Bij de aangifte over 2006 komt als dan het werkelijke inkomen naar boven en zal er vervolgens (naar ik aanneem) correcties komen. Heeft u derhalve niet de volledige voor u geldende toeslag ontvangen dan zal dit worden aangevuld bij de aangifte. Visa versa verwacht ik dat er bij teveel ontvangen zorgtoeslag weer pijnlijke situaties gaan ontstaan waarin mensen moeten terugbetalen.

Mijn advies zou derhalve zijn om niet exact het verzamelinkomen te berekenen maar deze te becijferen aan de voorzichtige kant. Beter bij ontvangen dan terugbetalen is het devies.

Of de nieuwe zorgwet voor u nadelig zal uitpakken kan ik niet zeggen. Naar de algemene verwachting zal deze voor mensen met een chronische aandoening over het algemeen voordelig uitpakken. Maar ja, het is maar een verwachting
.

Oke...de belastingdienst gaat het ons dus NIET makkelijker maken
Ik snap niet dat er niet naar het inkomen van 2005 word gekeken,dit word een zooitje reken daar maar op
pi_30764424
Heb het formulier vandaag binnen en ik vind het nu al een kansloos plan

Waar kunnen zij in godsnaam mijn inkomsten 2006 op baseren Ik werk onregelmatig. Ben student enzovoort.

Weet iemand of je het ook nadien kan terugvorderen door het formulier niet nu op te sturen? Net zoiets als je hypotheekrente aftrek nadien kan verrekenen na afloop van het belastingjaar?
Profiel opgeheven.
pi_30778468
De verzendingen zijn gespreid. Ze versturen een groot aantal per week dus komt het bij de een wat later dan bij de ander

* t0y werkt op het callcenter v/d belastingdienst en mag mooi al die kutvragen gaan beantwoorden over de zorg/huurtoeslag...
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_30780544
quote:
Op woensdag 21 september 2005 00:30 schreef t0y het volgende:
De verzendingen zijn gespreid. Ze versturen een groot aantal per week dus komt het bij de een wat later dan bij de ander

* t0y werkt op het callcenter v/d belastingdienst en mag mooi al die kutvragen gaan beantwoorden over de zorg/huurtoeslag...
Dan ben je voorlopig wel zoet
pi_30781093
ik wacht er ook nog op...
pi_30781275
Ik heb ook nog niets ontvangen
  woensdag 21 september 2005 @ 08:02:22 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30781350
quote:
Op woensdag 21 september 2005 00:30 schreef t0y het volgende:

Gaat het per adres?
The love you take is equal to the love you make.
pi_30788562
*twijfelt...

volgens mij alleen personen boven de 18 (wat mij vrij logisch lijkt )

Ik heb hem overigens eergisteren gehad dus... er is nog hoop
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_30788648
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:16 schreef Bierie het volgende:
Heb het formulier vandaag binnen en ik vind het nu al een kansloos plan

Waar kunnen zij in godsnaam mijn inkomsten 2006 op baseren Ik werk onregelmatig. Ben student enzovoort.

Weet iemand of je het ook nadien kan terugvorderen door het formulier niet nu op te sturen? Net zoiets als je hypotheekrente aftrek nadien kan verrekenen na afloop van het belastingjaar?
Ik vind het hele systeem volgens mij ook vet bagger (heb nog geen formulier ontvangen dus weet ook niet precies hoe t eruitziet enz). Ik doe uitzendwerk, en dat kan verschillen van o uur per week tot 40 uur per week. Ik weet zelf niet eens hoeveel ik de week erop ga/ kan werken.
Kan daar niet eens een echt gemiddelde van maken want ik doe geen vast uitzendwerk ofzo.
Tevens ben ik nog steeds op zoek naar vast werk maar dat schiet gewoon maar niet echt op. Als ik vast werk heb kan ik dus ineens 32-40 uur per week gaan werken terwijl het gemiddelde van wat ik ervoor werkte miss maar 12 uur per week was.

Ik weet niet hoe het werkt hoor, maar ik zie het al helemaal voor me: men heeft mijn gemiddelde berekent op 12 uur werken per week (dus het loon wat daaraan vast zit), ik krijg een ruime zorgtoeslag iedere maand binnen. Vervolgens ga ik in maart 2006 een vaste baan krijgen en 40 uur per week werken, maar omdat TOEN is vastgesteld dat ik een gemiddelde van 12 uur per week werk kan ik aan het eind van 2006 ineens een paar honderd euro terug gaan dokken ofzo.

Weet niet of het echt zo werkt, hoop t niet.
Kon je ook doorgeven wanneer er een wijziging in je werksituatie (dus inkomen) voordoet? En keken ze nu elke maand opnieuw wat jij gemiddeld verdient of gaan ze nu al een gemiddelde maken voor heel 2006 zodat ik dus straks waars met een probleem zit (als ik dus tenminste geen wijzigingen in mijn situatie door kan geven en het alleen werkt met achteraf verrekenen).

Ik ben dus geen voorstandig van achteraf verrekenen want zoveel geld heb ik nooit en ik ben niet zo'n spaarderstypje. Ik geef het dan (uiteindelijk) toch weer uit.
pi_30791197
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:10 schreef tulpje6 het volgende:

Ik ben dus geen voorstandig van achteraf verrekenen want zoveel geld heb ik nooit en ik ben niet zo'n spaarderstypje. Ik geef het dan (uiteindelijk) toch weer uit.
Dan vraag je het toch niet aan

De fiscus kan niet ruiken hoeveel je gaat verdienen (hooguit een schatting). Dat gezeur altijd wanneer er iets nieuws is. Als er wat wijzigt kun je gewoon, net zoals nu met je voorlopige teruggaaf, je wijzigingen doorgeven.

Het is gewoon NIET ingewikkeld, maar iets nieuws en dan gaan mensen ineens op de achterste benen staan.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_30791516
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan vraag je het toch niet aan

De fiscus kan niet ruiken hoeveel je gaat verdienen (hooguit een schatting). Dat gezeur altijd wanneer er iets nieuws is. Als er wat wijzigt kun je gewoon, net zoals nu met je voorlopige teruggaaf, je wijzigingen doorgeven.

Het is gewoon NIET ingewikkeld, maar iets nieuws en dan gaan mensen ineens op de achterste benen staan.
Ik heb nog niet veel posts van jou gezien, maar volgens mij mag ik je wel
Je hebt namelijk he-le-maal gelijk!
  woensdag 21 september 2005 @ 18:01:03 #23
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_30797276
Ik heb voor 2006 uitgerekend 1800 te krijgen van kerstgeld en vakantiegeld samen.
ook loonsverhoging meegerekend dus zoveel maanden huidige loon en dan zoveel maanden nieuwe loon
daar 8% van en dat keer aantal maanden dat ik daty loon heb, Dan nieuw loon zelfde doen en uitkomst bij elkaar optellen voor kerstgeld.
vakantiegeld eigenlijk gewoon 8% huidige loon want ben een maand na uitkering jarig...
ik kijrg 403 terug.
Dan krijg ik dat toch aan het eind van het jaar.
Dan moet ik toch eerst 12x 110 betalen en krijg DAARNA 403 terug?
En moet die 403 die je terugkrijgt ook opgeteld worden bij bonnusen/vakantie geld etc etc?
pi_30797731
Die toeslagen kun je vergelijken met de "voorlopige teruggaaf", dus je krijgt deze maandelijks gestort.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_30798514
waarom wachten op dat formulier, gewoon downloaden en invullen die zooi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')