quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:16 schreef Bierie het volgende:Heb het formulier vandaag binnen en ik vind het nu al een kansloos plan
Waar kunnen zij in godsnaam mijn inkomsten 2006 op baseren
![]()
Ik werk onregelmatig. Ben student enzovoort.
Weet iemand of je het ook nadien kan terugvorderen door het formulier niet nu op te sturen? Net zoiets als je hypotheekrente aftrek nadien kan verrekenen na afloop van het belastingjaar?
Ik vind het hele systeem volgens mij ook vet bagger (heb nog geen formulier ontvangen dus weet ook niet precies hoe t eruitziet enz). Ik doe uitzendwerk, en dat kan verschillen van o uur per week tot 40 uur per week. Ik weet zelf niet eens hoeveel ik de week erop ga/ kan werken.
Kan daar niet eens een echt gemiddelde van maken want ik doe geen vast uitzendwerk ofzo.
Tevens ben ik nog steeds op zoek naar vast werk maar dat schiet gewoon maar niet echt op. Als ik vast werk heb kan ik dus ineens 32-40 uur per week gaan werken terwijl het gemiddelde van wat ik ervoor werkte miss maar 12 uur per week was.
Ik weet niet hoe het werkt hoor, maar ik zie het al helemaal voor me: men heeft mijn gemiddelde berekent op 12 uur werken per week (dus het loon wat daaraan vast zit), ik krijg een ruime zorgtoeslag iedere maand binnen. Vervolgens ga ik in maart 2006 een vaste baan krijgen en 40 uur per week werken, maar omdat TOEN is vastgesteld dat ik een gemiddelde van 12 uur per week werk kan ik aan het eind van 2006 ineens een paar honderd euro terug gaan dokken ofzo.
Weet niet of het echt zo werkt, hoop t niet.
Kon je ook doorgeven wanneer er een wijziging in je werksituatie (dus inkomen) voordoet? En keken ze nu elke maand opnieuw wat jij gemiddeld verdient of gaan ze nu al een gemiddelde maken voor heel 2006 zodat ik dus straks waars met een probleem zit (als ik dus tenminste geen wijzigingen in mijn situatie door kan geven en het alleen werkt met achteraf verrekenen).
Ik ben dus geen voorstandig van achteraf verrekenen want zoveel geld heb ik nooit en ik ben niet zo'n spaarderstypje. Ik geef het dan (uiteindelijk) toch weer uit.