Als je inkomen is gewijzigd moet je dat doorgeven, dan krijg je óf minder zorgtoelsag óf je hebt er geen recht op. Als je dat nu doet, dan hoef je natuurlijk niks terug te betalen omdat het pas vanaf eind december uitgekeerd gaat worden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:39 schreef Faithz het volgende:
Ik had het zaterdag al binnen.
Echter hebben ze mijn inkomen te laat ingeschat durf ik het eigenlijk niet aan te vragen omdat ik denk dat ik erboven eindig of terug moet betalen..
Je gaat straks maandelijks je zorgtoeslag ontvangen op basis van een inschatting. Ik neem aan dat er achteraf een verrekening plaats zal vinden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:42 schreef tulpje6 het volgende:
Ik vraag me af trouwens hoe de belastingdienst mijn inkomen in gaat schatten. Ik heb geen vaste baan, ik werk voor verschillende uitzendbureus: de ene week werk ik 6 dagen, de andere week 3, weer een andere week niks. Dat verschilt enorm. Daar is moeilijk een gemiddelde van te nemen ofzo.
Dan ben je voorlopig wel zoetquote:Op woensdag 21 september 2005 00:30 schreef t0y het volgende:
De verzendingen zijn gespreid. Ze versturen een groot aantal per week dus komt het bij de een wat later dan bij de ander
* t0y werkt op het callcenter v/d belastingdienst en mag mooi al die kutvragen gaan beantwoorden over de zorg/huurtoeslag...
Gaat het per adres?quote:Op woensdag 21 september 2005 00:30 schreef t0y het volgende:
De verzendingen zijn gespreid. Ze versturen een groot aantal per week dus komt het bij de een wat later dan bij de ander
* t0y werkt op het callcenter v/d belastingdienst en mag mooi al die kutvragen gaan beantwoorden over de zorg/huurtoeslag...
Ik vind het hele systeem volgens mij ook vet bagger (heb nog geen formulier ontvangen dus weet ook niet precies hoe t eruitziet enz). Ik doe uitzendwerk, en dat kan verschillen van o uur per week tot 40 uur per week. Ik weet zelf niet eens hoeveel ik de week erop ga/ kan werken.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:16 schreef Bierie het volgende:
Heb het formulier vandaag binnen en ik vind het nu al een kansloos plan![]()
Waar kunnen zij in godsnaam mijn inkomsten 2006 op baserenIk werk onregelmatig. Ben student enzovoort.
Weet iemand of je het ook nadien kan terugvorderen door het formulier niet nu op te sturen? Net zoiets als je hypotheekrente aftrek nadien kan verrekenen na afloop van het belastingjaar?
Dan vraag je het toch niet aanquote:Op woensdag 21 september 2005 13:10 schreef tulpje6 het volgende:
Ik ben dus geen voorstandig van achteraf verrekenen want zoveel geld heb ik nooit en ik ben niet zo'n spaarderstypje. Ik geef het dan (uiteindelijk) toch weer uit.
Ik heb nog niet veel posts van jou gezien, maar volgens mij mag ik je welquote:Op woensdag 21 september 2005 14:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan vraag je het toch niet aan
De fiscus kan niet ruiken hoeveel je gaat verdienen (hooguit een schatting). Dat gezeur altijd wanneer er iets nieuws is. Als er wat wijzigt kun je gewoon, net zoals nu met je voorlopige teruggaaf, je wijzigingen doorgeven.
Het is gewoon NIET ingewikkeld, maar iets nieuws en dan gaan mensen ineens op de achterste benen staan.
Mijn achternaam begint met een letter vrij voor in het alfabet. En ik wou niet meer wachten, dus ik heb het via de site gedaan.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:29 schreef Vava het volgende:
Hier ook nog niks... zou het per achternaam gaanmijn achternaam begint met de w... dan kan ik nog ff wachten
Het gaat niet per achternaam.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:29 schreef Vava het volgende:
Hier ook nog niks... zou het per achternaam gaanmijn achternaam begint met de w... dan kan ik nog ff wachten
Als je voor 1 november aanvraagt, kun je het eerste voorschot eind december verwachten.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:02 schreef Vava het volgende:
Ik heb nog wel even geduldalleen voor wanneer moet het ingeleverd zijn
je werkt niet? alleen stufi?quote:Op woensdag 21 september 2005 23:45 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Ik zou volgens www.toeslagen.nl iets van 403 euro per jaar krijgen ofzo... Of ik doe het verkeerd....
Ja. Geen werk momenteel.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:52 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
je werkt niet? alleen stufi?
Uit het AD...: Tien hardnekkige misverstandenquote:Op dinsdag 20 september 2005 12:33 schreef tulpje6 het volgende:
Oja nog een voor mij heeeeeeel belangrijk vraagje: ik heb nu bij VGZ een jongerenextra verzekering lopen.
Om verzekerd te blijven, moet ik aantonen dat ik minimaal 1 uur per week gewerkt heb (bij veel andere verzekeringen is dit soms 2 uur of 4 uur).
Wil ik es een weekje vakantie, dan kan dit dus alleen als ik nog reserveringen open heb staan (ik doe nl uitzendwerk, geen vaste baan dus) en hier wat van laat uitbetalen, dat geld nl ook als werkuren. Dan moet ik dus 1 zo'n reserverings/vakantie uur laten uitbetalen.
Maar hoe zit dit met die nieuwe verzekering? Hoeveel uur moet je dan per week werken om verzekerd te blijven? (kan ik dan dus ook gewoon net als nu uitzendwerk blijven doen)
Of blijft dat gewoon hetzelfde als ik bij VGZ blijf?
Nee. Ouders, grootouders, kinderen en kleinkinderen worden niet aangemerkt als toeslagpartner. Dit staat overigens ook in de folder die je bij de formulieren hebt ontvangen. En anders kun je het laten bepalen via www.toeslagen.nlquote:Op woensdag 21 september 2005 23:29 schreef Het_Biertje het volgende:Maar zijn je ouders nu je toeslag partners? ik snap geen ruk van dat formulier
Stufie valt helemaal niet onder inkomen.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:29 schreef Het_Biertje het volgende:
ik zou dis 1166 euro verdienen (stufie dus) in 2006 als student.
Maar zijn je ouders nu je toeslag partners? ik snap geen ruk van dat formulier
Zelfde vraag hier!!quote:Op donderdag 22 september 2005 13:07 schreef ThAzOnE het volgende:
stel, ik woon nu bijna een jaar samen met mijn vriendin. We hebben geen samenlevingscontract en doen apart onze belastingen. Moet ik haar dan belastingtechnisch las partner zien?
Dan is je vriendin toeslagpartner.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:07 schreef ThAzOnE het volgende:
stel, ik woon nu bijna een jaar samen met mijn vriendin. We hebben geen samenlevingscontract en doen apart onze belastingen. Moet ik haar dan belastingtechnisch las partner zien?
Dat hoeft niet.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
Je moet wel fiscaal partner zijn toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |