dennistd | donderdag 22 augustus 2019 @ 22:29 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
boriq | donderdag 22 augustus 2019 @ 22:47 |
Oeps, helemaal niet gemerkt dat ik de laatste was :/ | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 augustus 2019 @ 22:50 |
20 weesgegroetjes en met blote voeten naar bed. | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 augustus 2019 @ 22:51 |
Had ik deze al gepost? Tjoeketjoeketjoeke. | |
spectrumanalyser | donderdag 22 augustus 2019 @ 23:26 |
En dan staat er zomaar iemand op het spoor. Helaas is het twee keer voorgekomen in een paar dagen. wonder boven wonder is het bij zwaargewond gebleven, en is bij de andere persoon snel gealarmeerd.
| |
DeaDLocK2K | zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:57 |
Ik krijg van NS Flex een foutieve correctie voor uitchecken. En je kan alleen bellen om het recht te laten brijen en het gaat om een bedrag van 3,12 in totaal ofzo. Maargoed, principes heb je niet voor niets. | |
Peter | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:17 |
Flex kan nog niet met een regioabonnement lees ik. Is er zicht op wanneer dat wel kan? | |
dennistd | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:21 |
Volgens mij is het hele systeem daar niet op ingericht. Je regio-abonnement zou dan namelijk bij NS in het systeem moeten staan ipv op je OV-chipkaart. | |
James1988 | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:41 |
Dat gaat al geruime tijd niet goed. Ik krijg af en toe ook zulke correcties, terwijl ik netjes overal in- en uitcheck. Ik snap niet dat ze die functie nog niet hebben uitgeschakeld zolang hij niet goed werkt | |
DeaDLocK2K | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:46 |
"Ja tussen 16-8 en 19-8 is er een storing geweest, maar hij wordt uiteindelijk niet gefactureerd." Nou, ik hou in de gaten of er een correctie komt dan. | |
dennistd | zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:58 |
Er schijnen ook regelmatig mensen onterecht een correctie te krijgen omdat ze tegen de richting in gereisd zouden hebben, of voor een IC-direct-toeslag op een heel ander traject | |
DeaDLocK2K | zaterdag 24 augustus 2019 @ 14:21 |
In dit geval heb ik in Lelijkstad uitgecheckt, onderweg van het ene naar het andere perron, en weer ingecheckt. De vervolgreis van 2,52 ofzo naar Almere C staat er ook gewoon in. | |
Peter | zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:15 |
Wat zou mij dat als klant moeten uitmaken? | |
Duvel | zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:35 |
"Klant" is geen onderdeel van de systeemspecificatie. Kortom, ... verwoest, etc. | |
dennistd | zondag 25 augustus 2019 @ 00:24 |
Over vertragingen bij DB: | |
J.B. | zondag 25 augustus 2019 @ 05:19 |
Ik woon vlakbij Frankfurt-Süd, waar de Flixtrain van Stuttgart naar Berlijn (en vice versa) stopt, en ik heb de indruk dat die treinen best behoorlijk gevuld zijn. Voor incidentele reizigers die laat boeken is het vaak een stuk goedkoper dan met DB. Zeker op vrij- en zondagen is DB vaak heel duur, ook als je lang op voorhand boekt. Als je vandaag bijvoorbeeld zonder kortingskaart na de middag van Berlijn naar Frankfurt wil betaal je bij DB ¤138,50 en bij Flixtrain ¤79, voor een verschil van bijna ¤60 zullen veel mensen dat beperkte comfort op de koop toenemen. Bovendien heeft Flixtrain natuurlijk het voordeel dat boeken aanzienlijk eenvoudiger is dan bij HKX en Locomore omdat het hetzelfde systeem is als Flixbus, dat zal ook zeker meehelpen. | |
Fred2 | zondag 25 augustus 2019 @ 11:01 |
Kan je beter gaan vliegen, kost je slechts 50 euro als je een paar dagen vooraf boekt. Ergo het trein-alternatief voor de goedkope bus-alternatief schiet zijn doel hier voorbij? | |
James1988 | zondag 25 augustus 2019 @ 17:25 |
Een foto uit de oude doos. Vandaag precies 8 jaar geleden maakte ik deze foto van locomotief 186.118, die in het oude station van Breda gereed stond als 'Fyra' naar Amsterdam Centraal. De gefaalde kruimeldieven waren destijds nog niet in dienst, als noodoplossing was 'NS Hispeed' destijds met deze oplossing gekomen: een TRAXX-locomotief met daarachter 6 voor het rijden op de HSL aangepaste intercityrijtuigen. Van dit beeld is tegenwoordig niet veel meer over: het merk 'NS Hispeed' is van het toneel verdwenen, en daarmee ook de opvallende rood/roze/witte livrei waarvan de loc en rijtuigen waren voorzien. Het station bestaat ook niet meer, in de jaren na het maken van deze foto is er in Breda flink gebouwd aan een nieuwe OV-terminal die in 2016 is opgeleverd. Er rijden echter nog steeds TRAXX-locs en ICR-rijtuigen op deze route. | |
derLudolf | zondag 25 augustus 2019 @ 17:38 |
Waarom staat er op de borden van Berlin Hbf op het perron tussen spoor 15/16 Berlin Hauptbahnhof met daaronder "Lehrter Bahnhof" op op perrons 11/12 en 13/14 niks? Had Lehrter Bahnhof oorspronkelijk alleen deze sporen? | |
derLudolf | zondag 25 augustus 2019 @ 17:40 |
Idealiter had ik op Hbf tief gestaan. En was m'n ICE naar Hamburg in enkele ogenblikken vertrokken.... | |
Eix | zondag 25 augustus 2019 @ 17:50 |
Wikipedia heeft wel een aardig artikel over het Lehrter Bahnhof: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lehrter_Bahnhof | |
derLudolf | zondag 25 augustus 2019 @ 18:11 |
Ga ik zo lezen. Maar wat anders, wat zijn je rechten bij DB als je 60+ vertraging hebt en daardoor je eindbestemming niet kunt halen? Had om 17:40 moeten vertrekken van Berlin Hbf naar Haren. ICE506-IC209-RE1-RE15 (WFB) Stel ik neem die trein, kom ik om 20:28 in Hamburg. Dan ICE609 naar Bremen dan IC2032 En dan ben ik om 23:14 fucked in Leer. Net bij het servicepunt geweest. Een nogal norse man zei dat ik gewoon mijn vertraagde trein moest pakken en dan verder zien. Toen maar es bij ander servicepunt gaan vragen. Die vrouw vertelde dat m'n Zugbindung verviel. En gaf me een alternatief IC2242-RB61-RE15 (via Osnabrück en Rheine) Het is al redelijk druk op het perron, dus hopelijk kan ik mee. Anders heb ik vrij stevige schouders... | |
Eix | zondag 25 augustus 2019 @ 18:22 |
Ze moeten ofwel een taxi regelen, ofwel een hotelovernachting. Daarnaast krijg je bij +60 een vergoeding. Als het kan aan de conducteur een vertragingsformulier vragen met bevestiging van de vertraging. Of om een aantekening op je ticket. Laatste is volgens mij verplicht (Europese regelgeving). Hoewel theorie en praktijk natuurlijk kunnen verschillen. Toen ik een tijd terug met de ICE door Duitsland reisde ging de aansluiting op de ICE naar Brussel in Keulen mis. Voor de gein toen even gekeken welke alternatieven er waren: ik kan me niet echt voorstellen dat de reizigers naar Brussel werkelijk geacht werden om hun reis voort te zetten met RE's, lokaaltreinen en drie overstappen. -edit- in ieder geval succes. Meer info staat hier: https://www.bahn.com/nl/v(...)-treinreiziger.shtml [ Bericht 19% gewijzigd door Eix op 25-08-2019 18:28:45 ] | |
derLudolf | zondag 25 augustus 2019 @ 18:32 |
Qua overstappen maakt het niks uit en laatste stuk zou sowieso met een RE zijn. Qua comfort was de oorspronkelijke optie fijner. En hoewel die ICE meer dan een uur vertraging heeft ben ik 21 minuten later op m'n bestemming. Maakt dat nog wat uit? | |
derLudolf | zondag 25 augustus 2019 @ 18:35 |
Ja dus. | |
Eix | zondag 25 augustus 2019 @ 18:36 |
Ja, sit back, relax, wees blij dat je thuis komt met maar een geringe vertraging. En vergeet zodoende ook die 25% vergoeding van het ticket. Want dat is pas bij >60 min vertraging (eindbestemming). | |
boriq | zondag 25 augustus 2019 @ 18:38 |
Ik had van de week in Duitsland een IC met (uiteindelijk bleek achteraf) 90 minuten vertraging, gelukkig reed in het oorspronkelijk pad de IC van 2 uur eerder met 120 minuten vertraging. Zo werkt dat dan in Duitsland | |
TjjWester | zondag 25 augustus 2019 @ 18:39 |
Ik heb een tijdje geleden gelezen dat prorail een vrije kruising wilt aanleggen in de buurt van de dijksgracht, wat zijn ze precies van plan?? War is het nut?? Zou het niet zinniger zijn om 2x4 sporen aan te leggen tussen cs en muiderpoort(amstel)/science park??? Van elkaar gescheiden zodat je doorstroming creëert. | |
dennistd | zondag 25 augustus 2019 @ 20:14 |
Ik heb hier wel wat ven gelezen een tijd terug. Volgens mij is het om de corridor Amstel-Zaandam vrij te kunnen leggen. Nu wurmt deze zich eigenlijk een beetje tussen de kerende treinen vanuit Haarlem en Weesp door. Door de treinen Amstel-Zaandam aan de noordkant van het station te leggen komt er ruimte op de lagere sporen voor kerende treinen (en een eventuele doorverbinding) vanuit Schiphol en Weesp, en zou je ook treinen vanuit Weesp richting Haarlem kunnen laten doorrijden. | |
dennistd | zondag 25 augustus 2019 @ 20:21 |
Het zijn ook altijd weer die bejaarden he..
| |
Peterselieman | zondag 25 augustus 2019 @ 22:34 |
Aan het eind van de middag nog door Breda gekomen. Was een seinstoring tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe, dus dan maar via Breda en Den Bosch naar het noorden. Wel even de reisplanner genegeerd en via Utrecht gegaan om iets te kunnen eten ipv de rechtstreekse IC naar Zwolle die tergend traag is | |
Peterselieman | zondag 25 augustus 2019 @ 22:36 |
Dat niet alleen, maar tussen Amsterdam Centraal en Sloterdijk wordt de bestaande infra voor de lijn naar Centraal niet optimaal benut omdat de treinen onderweg door wissels moeten ipv rechtdoor te rijden. Het betekent dat de Schipholtak middendoor mag en dat kan prima op de bestaande infra. | |
Piles | zondag 25 augustus 2019 @ 22:50 |
Ik heb het niet gelezen, maar denk dat het wel interessant is: https://www.locov.nl/bina(...)am_tcm118-315356.PDF https://www.locov.nl/bina(...)am_tcm118-315357.pdf | |
Dr_Flash | maandag 26 augustus 2019 @ 11:17 |
Wtf. Ik zit nu in een trein met een handgeschakelde versnellingsbak Laten we dit een railskelter noemen | |
Fred2 | maandag 26 augustus 2019 @ 11:18 |
En rubber banden? | |
Dr_Flash | maandag 26 augustus 2019 @ 11:24 |
Dat ontbrak er nog net aan | |
DeaDLocK2K | maandag 26 augustus 2019 @ 12:16 |
Koplopers, ook in India: Bij een random plaatje dat ik over de Indiase spoorwegen tegenkwam op Wikipedia. | |
Dr_Flash | maandag 26 augustus 2019 @ 18:38 |
Maar Noord-Korea heeft VIRM! | |
Peterselieman | maandag 26 augustus 2019 @ 19:21 |
ik gister bij de SGB ook. Ging het ding nog stuk ook Gelukkig werd de motor van het achterste deel ingeschakeld, zodat we toch verder konden rijden. | |
derLudolf | maandag 26 augustus 2019 @ 19:38 |
Denk dat de trein van Kim wat comfortabeler is | |
dennistd | maandag 26 augustus 2019 @ 23:14 |
Slechts 7,5 uur vertraging voor de Flixtrain afgelopen vrijdag https://bahnblogstelle.ne(...)vakuieren-flixtrain/ | |
BLS | woensdag 28 augustus 2019 @ 17:00 |
Er gaat vanaf morgen weer een Ludmilla in de reizigersdienst rijden, namelijk voor de Mitteldeutsche Regiobahn tussen Leipzig en Chemnitz vanwege tekort aan locomotieven type ER20 (Hercules). https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,9035902 | |
dennistd | woensdag 28 augustus 2019 @ 18:42 |
Past mooi bij hun ex-DR-rijtuigen | |
derLudolf | woensdag 28 augustus 2019 @ 21:25 |
*Fapje macht* | |
Eix | woensdag 28 augustus 2019 @ 21:40 |
Vollgasorgie En wederom zo'n mooi Duits woord bijgeleerd. | |
Dr_Flash | woensdag 28 augustus 2019 @ 21:51 |
Duitsers en gas... Het is niet alsof er ooit een trein 1 meter op gas gereden heeft of zo | |
toblorone | donderdag 29 augustus 2019 @ 00:33 |
https://www.volkskrant.nl(...)opt-toilet~b306edaa/ Toch wel mooi dit | |
DeaDLocK2K | donderdag 29 augustus 2019 @ 11:02 |
Interessant stuk inderdaad | |
J.B. | donderdag 29 augustus 2019 @ 18:01 |
ProRail: tekort aan stroom op spoor gaat problemen geven https://nos.nl/l/2299414 Op zich natuurlijk geen nieuws, maar wel opmerkelijk dat ProRail de overgang naar 3kV gelijkstroom inmiddels blijkbaar als noodzakelijk beschouwt. Hopen maar dat er snel geld voor beschikbaar komt. | |
Fred2 | donderdag 29 augustus 2019 @ 18:15 |
30 jaar geleden zag men dit al aankomen. (V)IRM was zelfs al voorbereid op wisselspanning. Treinseries daarna niet meer, want duur. Hadden die oelenwappers gewoon doorgezet dan was de overschakeling naar wisselspanning met het vervangen van ICM door ICNG nu een peace of cookie geweest. | |
Eix | donderdag 29 augustus 2019 @ 19:16 |
Die voorbereiding bij (V)IRM stelt toch niet veel meer voor dan wat extra ruimte en kabelgoten in het motorcompartiment? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Vraag me sowieso wel af hoeveel moeite zo'n ombouw nog is bij moderne vermogenselektronica. | |
Mr_Klaasje | donderdag 29 augustus 2019 @ 20:31 |
Klopt.. Het schijnt handig te zijn om 3kv-choppers te hebben. Grote kans dat DDZ, Virm en SLT 1,5 kv-choppers hebben. Bij Flirt kan dat ineens per ongeluk goed gaan. SNG en ICNG zouden het gewoon moeten kunnen geloof ik. | |
Peterselieman | donderdag 29 augustus 2019 @ 20:48 |
Het valt 'toevallig' samen met het laatste grote interview dat Pier als baas van ProRail gegeven heeft. Het is ook noodzaak, omdat het spoor de grenzen van de capaciteit op een aantal plekken echt bereikt heeft. Bij VIRM ging het om voorbereid zijn op 25 kV wisselspanning en niet op 3kV geijkspanning waar we het nu over hebben. | |
Janneke141 | donderdag 29 augustus 2019 @ 20:56 |
Is het niet praktischer om het hele spul om te bouwen tot 25kV~, als we toch aan de gang gaan? Dan is het in ieder geval hetzelfde als de HSL en de Betuweroute, en als ik mij niet vergis is het binnen Europa ook de meest gebruikte spanning en dus praktisch met aan- en verkoop van materieel. | |
WcPot | donderdag 29 augustus 2019 @ 20:58 |
Had je dacht weer andere bovenleidingsportalen voor nodig en andere kabels. 3.kV kan op het huidige 1.5kV | |
Peterselieman | donderdag 29 augustus 2019 @ 20:59 |
Het zou de kosten iig flink opdrijven. Bovendien zit je ook nog met het magnetisch veld, waardoor buiten de spoorzones aanpassingen aan allerlei gebouwen en infra gemaakt moeten worden. | |
Janneke141 | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:00 |
Kabeltjes trekken lijkt me nog tamelijk goedkoop vergeleken bij de ombouw van al het materieel, of aankoop van nieuw. Maar het is op zich wel een argument, inderdaad. | |
Janneke141 | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:01 |
Trouwens, was was ook weer de reden dat ze tijdens de F1 van Zandvoort niet met dieseltreinen kunnen pendelen? | |
James1988 | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:01 |
Ombouw naar 25 kV AC heeft meer impact dan alleen treinen en bovenleiding. Vrijwel alle kunstwerken moeten worden aangepast en ook allerlei gebouwen in de buurt van het spoor kunnen gevoelig zijn voor elektromagnetische straling (EMC). | |
WcPot | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:01 |
Omdat de NS die niet meer heeft. | |
derLudolf | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:02 |
Die heeft de NS niet. | |
Peterselieman | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:03 |
En je moet treinen hebben die snel op kunnen trekken en veel capaciteit bieden. Bij diesel heb je daar weinig smaken van. | |
Janneke141 | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:03 |
Maar als we een Nationaal Verkeers Infarct willen voorkomen in de Noord-Hollandse duinen, en we het in zeven maanden waarschijnlijk ook niet voor elkaar krijgen om dat stukkie op spanning te krijgen, dan moet er toch wel iets te huren zijn? | |
derLudolf | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:03 |
Hoe bedoel je, in welke zin? | |
derLudolf | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:05 |
Partij dostos huren bij DB. | |
Fred2 | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:06 |
Volgens mij is de kern van het probleem dat 1,5kV niet meer voldoet. 3kV is nu het best haalbare, maar dan heb je nog steeds de beperkingen van gelijkspanning. Een overstap naar wisselspanning is een betere oplossing, maar kost meer pijn. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en daar zijn ProRail en NS de afgelopen jaren goed mee bezig geweest. | |
Peterselieman | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:08 |
Met trage Ludmilla's zeker | |
Fred2 | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:08 |
DM90 onder de waslijn | |
derLudolf | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:08 |
Joaaaaaah | |
Janneke141 | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:09 |
Volgens mij staan er hier nog 51 op een klusje te wachten. Waarvan eentje met een gat erin, maar vooruit. | |
WcPot | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:10 |
Een paar gecombineerde Talentjes van DB | |
James1988 | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:13 |
Denk aan gewapend beton. Als dat niet geaard is kan elektromagnetische straling afkomstig van 25 kV-bovenleiding daar nare gevolgen op hebben. | |
derLudolf | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:16 |
Da's niet dubbeldeks. En er zijn/waren Ludmilla's met ATB | |
WcPot | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:16 |
En 25kV en frequentie van ATB is dacht ik ook geen goede combinatie | |
Peterselieman | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:19 |
Dat is een oplosbaar probleem door de beveiliging mee te nemen in het project | |
Fred2 | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:22 |
Hoeveel gewapend beton in kunstwerken is ouder dan 30 jaar heeft in die 30 jaar geen groot onderhoud gehad? | |
Fred2 | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:23 |
Daarom was het plan ook ERMTS in te voeren, maar ook dat is moeilijk-moeilijk... | |
James1988 | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:25 |
Correct. | |
JDude | donderdag 29 augustus 2019 @ 21:47 |
Jaar of 15 geleden trokken die nog wel eens goederentreinen door Breda. Mooi geluid. | |
dennistd | vrijdag 30 augustus 2019 @ 02:38 |
Ik denk dat Keolis tegen een goede prijs best bereid is voor een weekend hun Lintjes te verhuren en zelf SEV in te zetten Of je wil vertrouwen op Lintjes bij zo'n evenement is een tweede | |
Dr_Flash | vrijdag 30 augustus 2019 @ 06:38 |
Zoals? | |
b2py | vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:59 |
Kan je dat toelichten? Heb zelden geaard gewapend beton gezien. Moet je ook niet willen denk ik omdat je je bewapening indirect blootstelt aan invloeden van buitenaf. Beton geleid verder niet ook. Bedoel je niet spanningsleidingen in de buurt? Was bij Nieuw-Vennep toch een issue toen? | |
Fixers | vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:56 |
Ik ben ook wel benieuwd hoe 25kV zoveel issues op kan leveren. Ik snap EMI op kleine schaal wel, maar is dat op ook zo'n probleem voor beton, gebouwen en andere infrastructuur? | |
derLudolf | vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:05 |
SEV? | |
ReisT | vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:45 |
Schienenersatzverkehr. Moeilijk woord voor bussen. | |
derLudolf | vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:57 |
Oja, tuurlijk. Dacht aan een veiligheids iets Schienenergänzungsverkehr aldus de advertentie van een of andere taxi service in Berlin | |
dennistd | vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:28 |
TVV mag ook, maar dat is minder bekend dan SEV denk ik | |
James1988 | vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:26 |
RRBs bedoel je? | |
Duvel | vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:23 |
Nou voorbereid... Er was een soort ruimtereservering, misschien zelfs alleen een versterking in de bak, voor een deel van de 25 kV tractieinstallatie (de trafo denk ik). En alleen in VIRM2/3 volgens mij. | |
Duvel | vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:27 |
Het is de som. 25 kV betekent dat je afscheid moet nemen van de huidige bovenleiding en de huidige treindetectie. (N.B. De huidige treindetectie zou nog wel kunnen werken samen met ERTMS volgens mij.) De EMC-issues van 25 kV om de omgeving zijn aanzienlijk, alhoewel minder dan een "normale" hoogspanningslijn. Zoals al eerder gezegd: veel kunstwerken zijn te laag voor 25 kV, ik meen ook de Schipholtunnel en dat is best een cruciale schakel in het net. Met 3 kV kun je een hoop van de bestaande problemen oplossen met minder wijzigingen in de infrastructuur. Een 1,5 kV trein ombouwen naar 3 kV zou ook weleens minder impact kunnen hebben dan een 1,5 kV trein ombouwen naar 25 kV. | |
Fred2 | vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:43 |
Idd ruimte om een trafo in te bouwen. Is iig meer dan niks. Op korte termijn is het idd een kleine ingreep: downchopper erin en gaan. De RET heeft zo 750V metro's laten rijden onder een 1500V waslijn voor de ombouw van de Hofpleinlijn. Op lange termijn een desinvestering. Ook die 3000V kent zijn grenzen. In de totale som moet je ook meenemen dat treinen goedkoper worden als niet meer hoeven voldoen aan de eis 1500V en ATB. | |
dennistd | vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:31 |
Is de Hofpleinlijn niet meteen omlaag gebracht qua spanning? De tram van Houten had wel een downchopper in elk geval, en ik meen die op Alphen-Gouda ook. | |
Peter | vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:52 |
Volgens mij is de hofpleinlijn gelijk aangepast jah. De Haagse Trams (Randstadrail) op dat traject rijden ook op 750 of 800V meen ik. | |
Eix | zaterdag 31 augustus 2019 @ 00:05 |
Het wordt echt met de dag gekker met de NS. Zo zit je in het weekend in een overvol solo ICM-drietje. En nu zit ik in een nachtelijke ic die om middernacht nog helemaal van beginpunt Rotterdam naar Groningen gaat, met wel liefst drie treinstellen. | |
derLudolf | zaterdag 31 augustus 2019 @ 00:19 |
Voor onderhoud te Onnen? | |
James1988 | zaterdag 31 augustus 2019 @ 01:13 |
Het is ook alleen op vrijdagavond dat die specifieke trein (0:05 uit Rotterdam) naar Groningen rijdt. Op zaterdagavond rijdt hij tot Zwolle, de rest van de week tot Amersfoort. Dat zal wel zijn om de studenten die in de Randstad studeren naar huis te brengen (op vrijdag) Een deel van de stellen gaat maar tot Zwolle. Die zullen daar dan wel weer nodig zijn voor de opstart morgenvroeg. | |
ReisT | zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:13 |
Niet voor de eerste testritten met sneltrams, die waren nog onder 1500V, voor de ombouw van de lijn. | |
Peterselieman | zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:21 |
Het personeel van de NS is ook niet meer wat het geweest is. Vorige week riep een machinist om dat we station Rotterdam Alexander binnen reden, terwijl het Blaak was en net een HC die zei dat we uit Utrecht Centraal op tijd waren vertrokken richting Rotterdam, terwijl ik in Groningen was | |
Isane | zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:50 |
Had je zelf niet een slokkie op ? | |
Bitlord | zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:05 |
Aanrijding met een persoon, weer eens bij Den Dolder. | |
Peterselieman | zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:13 |
straks pas | |
Bitlord | zaterdag 31 augustus 2019 @ 15:46 |
Met een GTW-12 kun je aardig wat wegkrijgen als die 1 omloop rijdt tussen Zandvoort en Haarlem. Uitstekend materieel en ook Arriva zal het niet erg vinden een beetje promotie te kunnen maken. Scheelt allemaal dure extra onderstations die vrijwel nooit nodig zijn. En de Maaslijn heeft in het weekeinde die 4 stellen echt niet nodig. | |
J.B. | zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:11 |
Neuer Konkurrent für die Deutsche Bahn im Fernverkehr https://www.zeit.de/mobil(...)lixtrain-fernverkehr DB krijgt er na Flixtrain een 'concurrent' bij in het Fernverkehr. Rheinjet gaat van Frankfurt naar Stuttgart en München en vice versa rijden. | |
James1988 | zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:16 |
Dus, elke twee weken een trein? Dat gaat vast een succes worden. | |
Duvel | zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:36 |
Het is downchopper er in en dan de toelating nog... dat regel je echt niet ff op een middagje in de kroeg. Wat bedoel je met de eis 1500 V en ATB? | |
Dr_Flash | zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:01 |
Je vraagt je af hoeveel plezier die mensen ooit in hun werk hadden | |
JDude | zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:49 |
Die nieuwe intercity Dordt-Eindhoven klinkt opeens als een doorslaand succes. | |
TjjWester | zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:53 |
Probleempje arriva zal ze nooit vehuren zolang hettinga daar zit plus je moet met dubbel personeel gaan rijden en volgens mij zijn de arriva treinnen ook niet geschikt voor dubbelbediening met een conducteur. | |
Peterselieman | zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:56 |
Volgens mij is de max in reizigersdienst 9 bakken GTW en is er geen toelating voor 4 stellen | |
spectrumanalyser | zondag 1 september 2019 @ 00:33 |
Deze week in Toscane geweest. Trenitalia heeft nog altijd klassieke boemeltjes als de regionale express. | |
TjjWester | zondag 1 september 2019 @ 12:08 |
Dat zou misschien nog wel te regelen zijn, maar hoever ga je in deze?? | |
derLudolf | zondag 1 september 2019 @ 13:25 |
Ach ja, ons prinsje van oranje betaald wel even wat smeergeld. Zit zijn pappie niet bij zo'n veiligheids instantie? | |
Salatrel | zondag 1 september 2019 @ 15:28 |
niet meer volgens mij? | |
Peterselieman | zondag 1 september 2019 @ 16:40 |
klopt. Zit niet meer bij de OVV | |
TjjWester | zondag 1 september 2019 @ 16:50 |
Het ovv is ook geen veiligheidsinstantie met beslissingsbevoegdheid, ze onderzoeken alleen. | |
Dr_Flash | zondag 1 september 2019 @ 21:00 |
nou en trut. Wie had het ook over beslissingsbevoegdheid? Gaat gewoon om netwerkjes, mensjes kennen, nepotisme alles ditdat | |
Treinkopper | zondag 1 september 2019 @ 21:13 |
Drie bakken Limbotrein gaan nou ook weer geen wereldschokkend verschil maken op een evenement dat eigenlijk veel te groot is (geworden) voor dat kutdorp-met-racebaan. | |
James1988 | maandag 2 september 2019 @ 22:07 |
Brand in Schaarbeek: Bron foto: Stationschef op Facebook | |
Dr_Flash | maandag 2 september 2019 @ 22:09 |
Welnee, vast een verstopt oliefilter | |
James1988 | maandag 2 september 2019 @ 22:12 |
Ik vraag me af of ze die toch nog gaan renoveren. Zou me niet eens verbazen, de Belgen kennende. | |
Dr_Flash | maandag 2 september 2019 @ 22:14 |
Ja over een jaar of vijf rijdt dat wel weer. Hoe lang heeft dat ooit met dat uitgefikte seinhuis in Herentals geduurd? In dat soort bananenlanden kan dat soort dingen gewoon jaaaaaaaaren duren. Net als in Mofrika, die driesporigheid bij Dinslaken, daar heeft ook Fred Flintstone nog aan meegetimmerd. | |
James1988 | maandag 2 september 2019 @ 22:29 |
Ik ben eens gaan zoeken naar die brand in Herentals en vond dit:Dat vind ik toch wel opmerkelijk. Die diefstal was in juni 2009, terwijl de brand in augustus van dat jaar was. Het was na die koperdiefstal dus niet opgevallen wat er een aardingskabel weg was? | |
J.B. | maandag 2 september 2019 @ 22:55 |
Die varkensneuzen in Schaarbeek staan er al een paar jaar, het is maar goed dat die ondingen nu verbranden. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 september 2019 @ 06:16 |
Wat is er dan WEL opgevallen? En wanneer is het treinverkeer uiteindelijk volledig hersteld? | |
b2py | dinsdag 3 september 2019 @ 17:15 |
Krijg je een (fout)melding als een aardingskabel ontbreekt? Volgens mij niet toch? | |
James1988 | dinsdag 3 september 2019 @ 18:05 |
Na anderhalve maand was het treinverkeer weer 'nagenoeg normaal', maar pas halverwege 2010 was het seinhuis hersteld. Nou ja, het lijkt me dat er na een koperdiefstal toch wel goed gekeken wordt of elke draad er nog is? Al lees ik elders dat de draad in kwestie enkel zou zijn doorgeknipt door de kabeldieven. Dat zie je misschien sneller over het hoofd. | |
b2py | dinsdag 3 september 2019 @ 18:19 |
Als alleen de aarddraad gejat is krijg je volgens mij geen storing, dan ga je ook niet kijken buiten je reguliere inspecties om. Zou mijn gedachte zijn | |
bork | dinsdag 3 september 2019 @ 18:46 |
Station Amersfoort wordt Amersfoort Centraal met ingang nieuwe dienstregeling https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1953852/ | |
Janneke141 | dinsdag 3 september 2019 @ 18:48 |
Tja. Als de trein Schothorst nadert twijfel je toch altijd of je niet toevallig al in het centrum bent hè. | |
derLudolf | dinsdag 3 september 2019 @ 18:49 |
| |
Dr_Flash | dinsdag 3 september 2019 @ 19:08 |
In de eerste setting van dat verhaal stond op NU.nl dat 50.000 reizigers per jaar de drempel was | |
derLudolf | dinsdag 3 september 2019 @ 19:34 |
In Duitsland lopen ze ook wel rijkelijk met Hbf's te strooien. Zelfs bij plaatsen waar ik nog nooit van had gehoord. Kan er zo niet op komen Volgens mij zijn we er met het laatste treinrondje ook door gekomen. In elk geval ben ik er afgelopen vakantie doorheen gekomen. Ligt volgens mij ergens tussen Duisburg en Dortmund. Het is een plaats bestaande uit twee delen x-y Hbf. | |
derLudolf | dinsdag 3 september 2019 @ 19:39 |
Ah, de spoorkaart van NRW er bij gepakt, Castrup-Rauxel Hbf it is. | |
Adrie072 | dinsdag 3 september 2019 @ 20:12 |
Oude Sprinters rijden tot december, daarna losse onderdelen te koop klok 03 sep 2019 17:46 De eerste generatie Sprinters (SGMm) maken in december plaats voor nieuwe treinen. Onderdelen van de oude sprinters worden zonder winstoogmerk aan bedrijven verkocht. NS zegt op die manier 11 miljoen kilo afval te willen besparen. SNG vervangt SGMm NS heeft in totaal 30 tweedelige Sprinters en 60 driedelige Sprinters, die zijn samen goed voor circa 15.000 zitplaatsen. De inmiddels 40 jaar oude Sprinters worden nog altijd op diverse plekken door Nederland ingezet. Ze voldoen echter niet meer aan de huidige kwaliteitsstandaard. Zo hebben de treinen geen airco, wifi en stopcontacten. Door de instroom van nieuwe moderne Sprinters van het type SNG kunnen de oude Sprinters straks ter zijde worden gesteld. De oude sprinters hebben ruim 7,8 miljoen kilometer door Nederland afgelegd en daarbij zo’n 46,9 miljoen reizigers vervoerd. Verkoop treinonderdelen Zakelijke kopers kunnen straks losse onderdelen van de oude Sprinters kopen. Dan gaat het om prullenbakken, zijwanden, kapstokhaken, ramen, klapstoelen, luidsprekers, handremmen, tafels en uiteraard 1e en 2e klas treinbanken. Geen winstoogmerk NS stelt dat de verkoop zal geschieden zonder winstoogmerk. Alleen de noodzakelijk te maken kosten voor het verkrijgen van de onderdelen, zoals demontage en logistiek, worden doorberekend aan de kopers. “Per item is daarom een minimum stuksprijs en minimum aantal bepaald. Op die manier kunnen wij een financieel duurzame bedrijfsvoering borgen” legt NS in een folder uit. Minimale afname Bij veel producten geldt een minimale afname van 100 stuks. Bijvoorbeeld 1e klas treinbanken. Bij 2e klas treinbanken en bij klapzittingen is de minimumhoeveelheid zelfs 200. Maar er zijn ook producten die in kleinere hoeveelheden gaan. Bijvoorbeeld schuifdeuren die gebruikt worden tussen twee bakken van een trein. Die gaan per 20 stuks. Renovatie Alhoewel de treinen veertig jaar oud zijn, zijn niet alle onderdelen zo oud. Zo hebben de treinen tussen de zomer van 2003 en eind 2006 een renovatie gekregen. Toen zijn veel onderdelen, zoals de treinbanken vervangen. Verkoop aan particulieren Particulieren die oude treinmaterialen willen kunnen terecht bij kaNS centraal. Echter, sinds maart 2018 heeft kaNS Centraal geen locatie meer, waardoor er geen vaste verkoop- en afhaaldagen meer zijn. Toch is er binnenkort een mogelijkheid: KaNS Centraal is op 21 september aanwezig bij de opendag van NS Treinmodernisering in Haarlem, ter gelegenheid van 180 jaar spoor. https://www.treinreiziger(...)t&utm_medium=twitter | |
DJMO | dinsdag 3 september 2019 @ 20:37 |
NS verkoopt stukjes trein om afval te besparen ik wilde net hetzelfde komen melden | |
Maegrim | dinsdag 3 september 2019 @ 21:07 |
dat lijkt me per treinstel te zijn? | |
Peterselieman | dinsdag 3 september 2019 @ 21:10 |
dat is wel zeker ja. Anders hebben die dingen bijna meer stilgestaan dan gereden | |
MTL | dinsdag 3 september 2019 @ 21:54 |
Moet wel, en zelfs dan vind ik het nog relatief weinig. Als ik zie dat een 1700 uit de jaren 90 soms al 10 miljoen+ op de teller heeft staan, dan moet een SGM uit de jaren 70/80 toch wel meer gereden hebben? Of zou het sinds de revisie zijn? | |
Peterselieman | dinsdag 3 september 2019 @ 21:59 |
het klopt prima. sprinters maken minder km's per dag dan IC's en SGM heeft lange tijd voornamelijk in de Randstad gereden waar de afstanden relatief kort zijn. | |
b2py | dinsdag 3 september 2019 @ 22:00 |
Relatief kort ten opzichte van? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 september 2019 @ 22:02 |
Wanne-Eickel had ook gekund 😋 | |
Janneke141 | dinsdag 3 september 2019 @ 22:06 |
Klopt, daar doen ze dat in een hoop plaatsen met meer dan één station, of uit de hand gelopen dorpen die zichzelf groot genoeg vinden. Of in plaatsen waar in vroeger 2 of meer stations waren door verschillende maatschappijen, die op enig moment zijn verenigd. Ik kom tot 121 stuks: Een heel aantal daarvan heeft alleen regionaal verkeer, de onderste zelfs alleen maar S-bahnen. Voor zover ik kan nagaan is Krefeld (Hbf) de grootste stad zonder fernverkehr, en is Hamm (42e op de ranglijst) de grootste Duitse stad zonder Hbf. | |
MTL | dinsdag 3 september 2019 @ 22:07 |
Gaat om de DDAR 1700 Volgens mij is dat ook nog altijd een sprinter. Ook SLT zag ik geloof ik inmiddels al over de 5 miljoen gaan, dus vandaar dat die 7.8 best sinds de renovatie kan zijn. | |
Peterselieman | dinsdag 3 september 2019 @ 22:11 |
ik meen ooit eens gelezen te hebben dat een Arriva-GTW iets meer dan 150.000 km per jaar draait, iets minder dan 500 km per dag dus | |
Peterselieman | dinsdag 3 september 2019 @ 22:13 |
het noorden | |
Peterselieman | dinsdag 3 september 2019 @ 22:14 |
Eindhoven krijgt ook een Centraal. Nu Groningen nog | |
Janneke141 | dinsdag 3 september 2019 @ 22:18 |
Ik heb even een voorbeeldje nagerekend, een dagje pendelen tussen Arnhem en Winterswijk heeft 6 of 7 slagen. Met 64km enkele reis is 6 slagen 768km. In een jaar met 90% bedrijfsvaardigheid kom je dan tot pakweg 250k. | |
Peterselieman | dinsdag 3 september 2019 @ 22:22 |
klopt, maar in het noorden zit je met dubbele stellen in de spitsuren en enkele stellen er buiten, dus daarvoor moet je compenseren. Op Arnhem - Winterswijk heb je dat iets minder | |
boriq | dinsdag 3 september 2019 @ 22:23 |
Krefeld heeft 's ochtends een IC naar Berlijn (uit Aken) en aan het begin van de avond een IC uit Berlijn (naar Aken). Respectievelijk IC 2222 en 2223. | |
Janneke141 | dinsdag 3 september 2019 @ 22:23 |
Dat zal. Arnhem-Winterswijk is ook een relatief efficiënte verbinding met korte keertijden. Maar goederentreinlocs die ook door de nacht heen rijden zullen wel duidelijk hoger uitkomen. | |
Fred2 | dinsdag 3 september 2019 @ 22:28 |
Zeker de tweetjes hebben veel stil gestaan. De "Spitspendels" reden maar een paar slagen per dag, en Rotterdam C - Vlaardingen C is ook niet zo heel erg ver natuurlijk. Op de Hofpleinlijn/Zoetermeerlijn stonden er vaak genoeg op Den Haag CS tweetjes stil onder de kap buiten de spits. | |
Fred2 | dinsdag 3 september 2019 @ 22:33 |
Die hebben ook sneltreinen of zelfs intercities gereden. Niet alleen de loks, zelfs de complete stammen. De oorspronkele term Sprinter was tot 2007 voorbehouden aan SGM, pas daarna werd alles wat een stoptrein was Sprinter genoemd. | |
derLudolf | dinsdag 3 september 2019 @ 23:15 |
Ja, dat is hem. Stond ook een groot-oud gebouw (seinhuis) met dat er op en het was best een groot station, veel sporen enzo. Als ik zo foto's bekijk dan was dat um. Thanks | |
Dr_Flash | dinsdag 3 september 2019 @ 23:40 |
| |
liesje1979 | woensdag 4 september 2019 @ 00:48 |
Moet ik morgen alle keren dat ik een nieuw terugticket boekte voor je opzoeken of geloof je het zo ook wel? | |
BLS | woensdag 4 september 2019 @ 08:46 |
Moet je eens Ludwigshafen Hbf opzoeken, dat is pas een trieste bende, en wordt bovendien door enkele treinen overgeslagen die wel in Ludwigshafen Mitte stoppen. | |
dennistd | woensdag 4 september 2019 @ 12:22 |
Dat is wel een bijzonder voorbeeld van een vorkstation, met maar liefst 3 vorken | |
BLS | woensdag 4 september 2019 @ 15:02 |
Ja, in de jaren '70 hypermodern, nu vergane glorie. | |
bork | woensdag 4 september 2019 @ 21:57 |
In Polen heb je dan Główny, het rare is dan Warschau geen Centraal Station heeft wat de naam Główny draagt maar ze hebben dan wel Warzawa Centralna, wat geen enkele ander station in Polen als toevoeging heeft (volgens mij). Hoe zit dat? | |
Janneke141 | woensdag 4 september 2019 @ 22:12 |
Dat is een communistenproject uit de jaren '70, dat het Glowna-station moest vervangen. Dat was volgens mij gesneuveld in de oorlog, en vervangen door een paar veredelde barakken. Midden tussen de stations Oost (Wschcschscshchodnia) en West (Zachodnia) kwam toen Centralna, maar waarom ze niet vasthielden aan het gebruikelijke Glowna/Glowny weet ik ook niet. In Belgrado heb je trouwens ook zoiets. Alleen heeft het daar ietsje langer geduurd voordat het klaar was. | |
mart_83 | woensdag 4 september 2019 @ 22:33 |
Belgrado "centraal" is nog steeds niet echt af hoor! | |
Dr_Flash | donderdag 5 september 2019 @ 08:51 |
https://en.wikipedia.org/(...)3wna_railway_station Er bestaat wel een Warszawa Sródmiescie maar dat is al heel lang een soort ondergeschoven kindje waar alleen maar voorstadstreinen stoppen. Ligt ook half schuin onder Centralna [ Bericht 9% gewijzigd door Dr_Flash op 05-09-2019 09:20:51 ] | |
WcPot | donderdag 5 september 2019 @ 18:44 |
De E-GTW's op de Vechtdallijn zitten rond de 200.000km per jaar | |
Kentekenplaat | donderdag 5 september 2019 @ 21:19 |
Wauw! Dat zat ik me al af te vragen, hoeveel een gemiddelde trein in zijn leven rijdt. Weet jij ook hoeveel de ICMm's gelopen hebben sinds ze hier zijn? Of gaat de teller weer op 0 als ze ze renoveren? | |
Kentekenplaat | donderdag 5 september 2019 @ 21:20 |
Groningen heeft een Hoofdstation | |
Peterselieman | donderdag 5 september 2019 @ 21:28 |
Duurde nog best lang voor er iemand hapte | |
Janneke141 | donderdag 5 september 2019 @ 21:30 |
Hoofdstation. Niet te verwarren met Kopstation. | |
Kentekenplaat | donderdag 5 september 2019 @ 21:36 |
Dat klopt. Het Hoofdstation is alleen qua bovenleiding een kopstation. | |
derLudolf | donderdag 5 september 2019 @ 21:44 |
Ze leggen best nog wel een afstand af voor een stoptrein denk ik en een lange dienst die gaat van 5:15 tot 0:15 door de week, veelal gereden door dubbele stellen. | |
WcPot | donderdag 5 september 2019 @ 21:49 |
Hoeveel kilometer zou de Mat64 gemiddeld per treinstel hebben gereden. | |
Peterselieman | donderdag 5 september 2019 @ 22:00 |
Erg veel. Een van de bijzondere inzetten in de peridoe 2005/2006 vond ik altijd de vrijdagmiddagtrein Rotterdam-Leeuwarden gereden met 3 V'tjes, aankomst 18.13 uur te Leeuwarden. Het mat ging dan om 22.36 uur terug naar Rotterdam. | |
MTL | donderdag 5 september 2019 @ 22:58 |
Geen flauw idee, voor ICM zou ik niet weten waar de kilometerteller zit, maar er zijn tegenwoordig sites die het aantal gereden kilometer in de reizigersdienst bijhouden. Hoewel dat niet alle kilometers weergeeft (treinen rijden ook kilometers zonder reizigers uiteraard), kan je misschien wel een soort van grove inschatting maken. Zie bijvoorbeeld: https://treinposities.nl/voertuig/ns_icm_4081/geredenafstanden | |
James1988 | vrijdag 6 september 2019 @ 07:58 |
Nederland heeft er weer een "Centraal Station" bij https://indebuurt.nl/woer(...)rden-centraal~83663/ | |
Hr-Flip | vrijdag 6 september 2019 @ 19:56 |
ICM heeft geen kilometerteller, is ook niet nodig. Een treinstel heeft zoveel delen, die worden gewisseld, dat een kilometerstand steeds weer anders zou moeten zijn. 1700 heeft trouwens wel een kilometerstand, ook het modernere spul heeft een kilometerstand heeft het. 1 van de flirtjes van keolis zag ik van de week door de 333333km gaan en bij de lintjes zitten sommige al op 2500000 | |
Kentekenplaat | vrijdag 6 september 2019 @ 21:26 |
Wow, dat gaat echt van 0 km tot ruim 1400 km per dag. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 september 2019 @ 21:27 |
eerste keer dat Woerden zo groot in het nieuws is sinds dit Algemeen Dagblad, donderdag 24 augustus 2006 | |
b2py | vrijdag 6 september 2019 @ 21:34 |
Zou dat tegenwoordig sneller gaan dan toen? | |
Dr_Flash | vrijdag 6 september 2019 @ 21:36 |
Nee. Er is een hoop extra track bij gekomen: Lelystad - Zwolle, die blindedarm naar Veendam, en Zwolle - Deventer was destijds ook dicht wegens werkzaamheden. Staat tegenover? ETMET. Gaat je niet de winst brengen. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 september 2019 @ 21:38 |
Toen de ramen nog open konden | |
Dr_Flash | vrijdag 6 september 2019 @ 21:42 |
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat de deuren op het balkon nog open konden Heerlijk in de zomer, DE2 of MAT54 Ook eens een keer "casually" uitgestapt toen de trein nog niet helemaal stil genoeg stond Broek kapot, knieën kapot | |
#ANONIEM | vrijdag 6 september 2019 @ 21:44 |
Ik heb ook veel met open deuren gereisd, India, Sri Lanka en dichterbij Servië. Flixtrain rijdt nu trouwens rond met vrij oude IC rijtuigen waarvan de ramen ook nog open kunnen | |
Dr_Flash | vrijdag 6 september 2019 @ 21:46 |
ramen zijn echt niet bijzonder. Je kunt morgenochtend voor 7 ur in 50 SGM's zitten waar de ramen open kunnen. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 september 2019 @ 21:47 |
Ramen die ver open kunnen met een orkaan in de coupe als gevolg | |
derLudolf | vrijdag 6 september 2019 @ 21:49 |
Ik ben ooit van een verreiker afgesprongen (stond op het trapje, was meegereden), vond 20 km/u wel redelijk afgeremd. Maar dat is nog best hard | |
Zilverberk | vrijdag 6 september 2019 @ 21:56 |
Flixtrain? Is dat een variant op de flixbus? | |
#ANONIEM | vrijdag 6 september 2019 @ 21:58 |
Ja | |
Dr_Flash | vrijdag 6 september 2019 @ 21:58 |
ja dat is het trein-alternatief voor het bus-alternatief voor de trein. Ze denken dat iemand er in trapt | |
Zilverberk | vrijdag 6 september 2019 @ 21:59 |
Dankjewel. Als het net zo vaak overstappen is als met de bus zou ik er ook niet in stappen. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 september 2019 @ 22:00 |
Ik heb geen idee eigenlijk Ik ga morgen voor het eerst sinds geen idee hoe lang weer eens in de Pimpel zitten. Even een snoepweekendje Hannover | |
#ANONIEM | vrijdag 6 september 2019 @ 22:27 |
Was anders aardig druk in de trein. Enkeltje Berlijn Keulen 2 tientjes, bij db 90 | |
Dr_Flash | vrijdag 6 september 2019 @ 22:28 |
Ziedaar één kansloos business model | |
#ANONIEM | vrijdag 6 september 2019 @ 22:28 |
Nog ff urbexen op het expo terrein? | |
James1988 | vrijdag 6 september 2019 @ 22:29 |
Op een paar routes rijdt er een Flixtrain: - Berlijn - Keulen via Hannover, Essen - Berlijn - Stuttgart via Kassel, Frankfurt - Keulen - Hamburg via Essen, Münster - Hamburg - Lörrach (nachttrein) via Hannover en Freiburg Maar dan moet je denken aan een frequentie van één of twee keer per dag per richting, niet aan een 'echte concurrent'. Leuk voor de mensen die op een budget willen reizen en het niet erg vinden om achterlijk vroeg te vertrekken, of juist erg laat aan te komen | |
#ANONIEM | vrijdag 6 september 2019 @ 22:29 |
Voor Nederlanders misschien, ik vond het allemaal wel leuk gedaan met hun creatieve omroepberichten | |
#ANONIEM | vrijdag 6 september 2019 @ 22:30 |
Zo begonnen ze ook met Flixbus en kijk hoe het nu is | |
James1988 | vrijdag 6 september 2019 @ 22:31 |
Vooral heel veel overnames verder. 5 jaar geleden had je op sommige routes 5 bedrijven, nu heb je nog Flixbus en misschien een IC-bus van DB. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 september 2019 @ 22:32 |
Wat is je bezwaar | |
James1988 | vrijdag 6 september 2019 @ 22:33 |
Ik hen geen bezwaar, ik zeg alleen dat ze zo groot zijn geworden door veel overnames | |
b2py | vrijdag 6 september 2019 @ 22:41 |
De bus floreerde bij concurrentie, dat is inmiddels een monopolie waar ze zelf zo hard tegenaan schoppen. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 september 2019 @ 22:52 |
Neen, reeds in 2008 gedaan Ik hoef echt niet te zien hoe het er nu uit ziet Dit is het Holland Paviljoen. Misschien moet ik er toch eens kijken hoe het nu is | |
derLudolf | vrijdag 6 september 2019 @ 22:57 |
Expo terrein is dat de Messe? | |
Dr_Flash | vrijdag 6 september 2019 @ 22:58 |
ja het gebied ten oosten van het spoor @ Messe / Laatzen | |
Dr_Flash | vrijdag 6 september 2019 @ 22:59 |
maar ik ben daar in 2000 toen de expo was dus ook al geweest. En in 2008 was ik er omdat mijn bedrijf een excursie naar de CeBIT organiseerde. Sindsdien nooit meer daar geweest eigenlijk. Ik wordt steeds nieuwsgieriiger | |
derLudolf | zaterdag 7 september 2019 @ 00:29 |
Ik heb niks vervallen gezien, aantal keren geweest, Agritechnica en Eurotier. Ook een keer met de trein, had me verslapen voor de bus. Werd door studiegenoten wakker gebeld. Die wilden me eerst ook nog niet geloven dat ik nog in bed lag en dachten dat ik bovenin de dubbeldeks bus zat | |
J.B. | zaterdag 7 september 2019 @ 10:37 |
Wanne-Eickel was tot ergens in de jaren 70 een onafhankelijke 'grootstad' met ongeveer 100.000 inwoners, dat zal ook een reden zijn dat ze een eigen Hbf hebben. Is in de jaren 70 samengevoegd met het kleinere Herne. Uiteindelijk heeft de nieuwe gemeente de naam Herne gekregen, maar bizar genoeg heeft Herne zelf geen Hbf | |
Dr_Flash | zaterdag 7 september 2019 @ 11:41 |
Zo kom je nogeens ergens. Pimpel wordt omgeleid en rijdt nu Rheine - Munster - Osnabruck | |
greavy | zaterdag 7 september 2019 @ 11:43 |
Dus. ProRail acht het nodig om oa Oudewater Wachtspoor op te doeken. "Want er maken maar 4 tot 6 treinen van dit spoor gebruik per dag en dat is te weinig". Dat zijn dus wél goederentreinen, die even aan de kant gaan en een IC voor laten. Straks dus met de IC achter de goederentrein hobbelen t/m Rotterdam | |
b2py | zaterdag 7 september 2019 @ 11:46 |
4 tot 6 in beide richtingen volgens mij, en is dat met of zonder roestrijden? | |
greavy | zaterdag 7 september 2019 @ 11:48 |
Zonder roestrijden, enkel goederentreinen die het zijspoor op moeten. | |
derLudolf | zaterdag 7 september 2019 @ 11:49 |
Munster is een flink eind uit de richting inderdaad | |
Dr_Flash | zaterdag 7 september 2019 @ 12:04 |
Ja geen idee hoe veel later ik nou in Hannover ben. Ik denk drie kwartier of zo? | |
dennistd | zaterdag 7 september 2019 @ 12:51 |
Zoiets ja. Ook nog locwissel of omlopen in Münster dan natuurlijk. | |
Peterselieman | zaterdag 7 september 2019 @ 13:24 |
Ik heb begrepen dat ze op het stuk seinverdichting toe willen passen en dat het wachtspoor in de weg ligt, maar over de gevolgen wordt niet nagedacht. Je moet uitwijkmogelijkheden houden in het geval van calamiteiten zonder dat het netwerk helemaal in elkaar klapt | |
dennistd | zaterdag 7 september 2019 @ 13:26 |
Waarom ligt een wachtspoor daarvoor in de weg dan? Goed, je kunt misschien niet precies op de afstanden die je wil seinen plaatsen, maar dat zet je ze daar maar wat dichter op elkaar. | |
derLudolf | zaterdag 7 september 2019 @ 13:28 |
Via Münster of Munster? | |
Dr_Flash | zaterdag 7 september 2019 @ 13:40 |
De reistijd was al gecorrigeerd voor de omleiding | |
Peterselieman | zaterdag 7 september 2019 @ 13:48 |
Volgens mij is het precies de reden die je aangeeft, maar inderdaad, er zou toch een mouw aan te passen moeten zijn? Die sporen zijn gewoon handig, omdat je tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag geen enkel ander wachtspoor hebt dat lang genoeg is | |
James1988 | zaterdag 7 september 2019 @ 13:50 |
Dat kan niet zomaar, er zijn allerlei regels en ontwerpvoorschriften waaraan voldaan moet worden. En men wil juist af van lokale uitzonderingen. | |
greavy | zaterdag 7 september 2019 @ 14:40 |
Jep, maar dat spoor werd best wel veel gebruikt dus. ProRail noemt 1200-1500 gebruiken per jaar "zeer weinig". Dat waren alleen goederentreinen die er aan de kant moesten dus. Je zou zeggen dat er andere oplossingen zouden zijn. | |
James1988 | zaterdag 7 september 2019 @ 14:42 |
Goederenboeren zullen het vast prima vinden | |
Zilverberk | zaterdag 7 september 2019 @ 14:46 |
Wat is je VAT eigenlijk? En is liesje weer mee? | |
liesje1979 | zaterdag 7 september 2019 @ 14:50 |
Nope, ik ga volgende week zelf al op reis. | |
Zilverberk | zaterdag 7 september 2019 @ 14:53 |
En dan mag Flash niet mee? | |
liesje1979 | zaterdag 7 september 2019 @ 15:30 |
Hij mag best een keer mee, maar ik ga voor het eerst naar Georgie en dan vind ik het altijd fijn om alleen te reizen. Daarnaast ga ik heel veel rondreizen en 5 uur in minibusjes zijn geen uitzondering, 1x zelfs 7 uur. Daar doe je Fles denk ik geen plezier mee. En de rest van de bus ook niet. | |
greavy | zaterdag 7 september 2019 @ 15:51 |
Ik ga volgend jaar naar Marokko in April. Voornemens alles met OV te doen. En dan september Trans Mongolië Express doen. Moskou - Irkutsk (Bajkalmeer) - Ulaanbataar(Terelj N.P.) - Beijing. | |
derLudolf | zaterdag 7 september 2019 @ 15:53 |
Trans Mongolië, gaaf Niet meer naar Albanië? | |
Zilverberk | zaterdag 7 september 2019 @ 17:08 |
Zijn er überhaupt mensen die 7 uur in een minibusje tof vinden? | |
Dr_Flash | zaterdag 7 september 2019 @ 17:15 |
Ja Liesje | |
greavy | zaterdag 7 september 2019 @ 17:18 |
Zeker gaaf! Albanië blijf ik een gaaf land vinden, maar ik zit steeds in dubio. Dit jaar kon ik er geen vrij voor krijgen vanwege Canada waar ik straks 6 weken zit. Volgend jaar weer, of ik ga een nieuw land ontdekken wat ik heel graag doe, of ik ga weer naar Albanië. Uiteindelijk voor Marokko gekozen, maar misschien dat ik het zo kan plannen om vanuit Marokko via Albanië te gaan. Maar ik vrees ervoor.. September de Trans Mongolië Express doe ik met mijn zus. | |
greavy | zaterdag 7 september 2019 @ 17:18 |
Op Liesje na zullen dat er weinig zijn gok ik | |
liesje1979 | zaterdag 7 september 2019 @ 17:22 |
Ja dit dus. Vermoeiend wel maar ook leuk, beetje lastig uit te leggen. De sfeer in zo'n busje maakt het ook tof, want iedereen zit ongeveer bij elkaar op schoot. | |
liesje1979 | zaterdag 7 september 2019 @ 17:23 |
Je weet dit al maar IK BEN JALOERS!!! | |
Zilverberk | zaterdag 7 september 2019 @ 17:47 |
Jij hebt aparte voorkeuren. | |
greavy | zaterdag 7 september 2019 @ 18:18 |
Ik weet het ja, haha. Komen wel verslagen tzt. Ben in Canada ook benieuwd naar de trein. Gepland staat: - Vancouver - Toronto met The Canadian - Toronto - Montreal - Montreal - Toronto | |
Dr_Flash | zaterdag 7 september 2019 @ 20:55 |
Kan ik eigenlijk Zugbindung hebben zonder zitplaatsreservering? | |
derLudolf | zaterdag 7 september 2019 @ 20:56 |
Denk het wel. | |
James1988 | zaterdag 7 september 2019 @ 20:56 |
Ja, dat kan. Zitplaatsreservering is in 2e klas optioneel (kost ¤4,50 per reis), in 1e klas zit het bij de prijs inbegrepen. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 september 2019 @ 21:00 |
En als het niet mogelijk is, betekent dat dan dat de trein nokvol zit of dat het binnen 24 uur voor vertrek is of zo? | |
James1988 | zaterdag 7 september 2019 @ 21:14 |
Ik denk dat de trein dan vol zit. Ik heb net geprobeerd een zitplaats te reserveren voor een trein die morgen om 06:48 uit Amsterdam vertrekt en dat is gewoon mogelijk. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 september 2019 @ 21:22 |
Mooi. Meteen de bar aanvallen dus | |
dennistd | zaterdag 7 september 2019 @ 21:36 |
Had deze week een man in de bus die in Hannover werkt en altijd de Pimpel van 7u uit Hengelo nam. Deze reed ineens niet meer, dus hij bellen met NS International: "ja meneer, wij weten ook niet waarom deze niet rijdt. Misschien werkzaamheden of zo?". Nu moest ie dus van een buschauffeur horen dat zijn trein in de winterperiode gewoon niet rijdt (en in plaats daarvan een trein om 21u tot Bentheim). Tot zover het niveau van NS Int... | |
Zilverberk | zaterdag 7 september 2019 @ 21:40 |
Als ik internationale tickets boek, koop ik die ook steevast bij onze oosterburen. Jaren terug liep hun website soepel en die van de ns steeds vast. Ik hoop altijd maar dat ze er dan óók wat aan over houden. | |
Dr_Flash | zondag 8 september 2019 @ 15:58 |
Dortmund Kirchderne. Eindelijk regen. Maar ja, boeit nou toch niet meer | |
Adrie072 | zondag 8 september 2019 @ 16:31 |
https://www.dumpert.nl/me(...)isstijl_bij_ns_.html | |
hierissieweer | zondag 8 september 2019 @ 20:33 |
Wou hem net posten. Wat is het verhaal hierachter? | |
James1988 | zondag 8 september 2019 @ 20:34 |
Graffiti. | |
greavy | zondag 8 september 2019 @ 20:35 |
Die knuppels hebben dat ook al eens bij een ICM gedaan. | |
Peterselieman | zondag 8 september 2019 @ 20:37 |
Bij die GTW van de Emmerlijn was het wel grappig gedaan met de Plan V-stijl, maar het blijft triest dat die lui niet van andermans spullen af kunnen blijven | |
Peterselieman | zondag 8 september 2019 @ 20:39 |
En dat terwijl het in kunstvorm best mooi kan zijn | |
greavy | zondag 8 september 2019 @ 20:46 |
Dat was heel anders als dit. Dit is een clubje die graag graffiti spuiten, en zo een beetje promotie doen. Niet eens kunst wat ze doen hier, maar gewoon 2 kleuren wat rondspuiten. | |
Salatrel | zondag 8 september 2019 @ 20:54 |
en het zijn over het algemeen ook niet types met een fatsoenlijke baan die hun geld uitgeven voor die spuitbussen verf. ervan uitgaande dat ze die netjes kopen | |
Viezze | zondag 8 september 2019 @ 21:36 |
Zie de laatste tijd sowieso veel treinen met graffiti. Lijkt weer helemaal terug van weggeweest, en/of de schoonmakers zijn nog op vakantie | |
spectrumanalyser | zondag 8 september 2019 @ 21:46 |
Zo op die video heb ik het niet eerder gezien. Wel laatst een SGM waarbij twee bakken volledig onder zaten. Die bleef nog de hele dag in dienst. Hopelijk dat de 'kunstenaar' bekend zal worden of zichzelf even bekend maakt. | |
Janneke141 | zondag 8 september 2019 @ 21:47 |
Dan mag ie 'm zelf even schoonmaken. Wat dit met kunst te maken zou moeten hebben, geen idee. | |
Peterselieman | zondag 8 september 2019 @ 21:48 |
Daar zijn ze te laf voor. Een passende straf lijkt me wel duidelijk: als levend 'kunstwerk' de trein schrobben | |
greavy | zondag 8 september 2019 @ 21:49 |
Die zijn bekend, want ze hebben zelf op Facebook gezet wat ze gedaan hebben | |
greavy | zondag 8 september 2019 @ 21:51 |
Janneke141 | zondag 8 september 2019 @ 21:53 |
Ze noemen het zelf ook maar gewoon #vandalism. Helder. | |
#ANONIEM | zondag 8 september 2019 @ 22:00 |
Walgelijk. Is dit echt? | |
Peterselieman | zondag 8 september 2019 @ 22:01 |
Helaas wel. Stel is direct naar Utrecht gestuurd voor reiniging | |
GlenSpey | zondag 8 september 2019 @ 22:03 |
Volgens een collega kost het a 150¤ per vierkante meter om die rommel eraf te schrobben. Tering | |
Peter | zondag 8 september 2019 @ 22:30 |
Gelukkig hoeven ze alleen de ramen te schrobben, op de rest zit toch sinds enkele jaren stickers? | |
dennistd | zondag 8 september 2019 @ 22:38 |
Only in België https://www.gva.be/cnt/dm(...)verschillend-signaal | |
derLudolf | zondag 8 september 2019 @ 22:52 |
Ik kocht laatst een spuitbusje verf, maar da's ook niet grappig wat dat kost. Nu kocht ik kwalitatief goed spul (denk/hoop ik) maar dan nog. Ik was een spuitbus nodig om 5m koker van 70*70mm te spuiten. Moet je zien hoe zo'n oppervlakte dit is. Volgens mij heb je geen luchtwegen meer over nadat je dit hebt gespoten | |
Duvel | zondag 8 september 2019 @ 22:56 |
Niet op VIRM volgens mij. | |
James1988 | zondag 8 september 2019 @ 22:58 |
VIRM-4 is gespoten voor zover ik weet, net als bijvoorbeeld FLIRT en SNG. ICNG wordt om één of andere reden wel bestickerd. | |
Yreal | zondag 8 september 2019 @ 23:41 |
Is via maastricht of via brussel een mooiere rit naar luxemburg per trein? | |
Fixers | maandag 9 september 2019 @ 07:29 |
Wat zijn precies de check-in/check-uit tijden voor de spits in de ochtend? Vanmorgen per ongeluk met mijn persoonlijke OV-chip ingecheckt in plaats van met mijn zakelijke. Maar zag dat ik wel met korting heb gereisd. (Oude stijl VDU). | |
JDude | maandag 9 september 2019 @ 07:59 |
Spits is vanaf 6:30. | |
Eix | maandag 9 september 2019 @ 08:07 |
Via Maastricht, en dan vanaf Luik de Ardennen door. Die rit staat nog altijd op mijn to-do list. -edit- Rijdt daar nog altijd getrokken mat, eigenlijk? | |
Dr_Flash | maandag 9 september 2019 @ 08:41 |
Er mist er nog één: #nekschotje | |
Sandrvich | maandag 9 september 2019 @ 09:13 |
Tot 15 september is het tot Gouvy met een Desiro. Vanaf daar een getrokken trein als het goed is. Vanaf 15 september is heel de rit weer met een getrokken trein. | |
Fixers | maandag 9 september 2019 @ 10:00 |
Laatste check-in is dan om 6:35, ofzo? Volgens mijn NS.nl ben ik ingecheckt om 6:31. | |
Dr_Flash | maandag 9 september 2019 @ 10:12 |
6:34 is nog safe, 6:35 vgs mij niet meer. | |
ReisT | maandag 9 september 2019 @ 11:41 |
Inderdaad, want 5 minuten marge (in het voordeel van de klant). Dus vanaf 6:35 is het spitstarief, vanaf 8:55 is het weer dal. | |
James1988 | maandag 9 september 2019 @ 12:43 |
Dat voordeel is alleen met het begin van de dalperiode, vanaf 8:55 en 18:25. De spitsperiode begint stipt om 06:30 en 16:00. | |
Dr_Flash | maandag 9 september 2019 @ 12:46 |
dat is niet waar. Of het moet echt nèt veranderd zijn. | |
DeaDLocK2K | maandag 9 september 2019 @ 12:48 |
Was dit al voorbij gekomen? https://www.gelderlander.(...)rugdraaien~a05de1a7/ | |
derLudolf | maandag 9 september 2019 @ 13:07 |
Neen. Maar wat heeft NS hier nog mee te maken, als de treinen al betaald zijn dan is het hun zorg niet meer toch? Of is NS nog huurder van het opstelterrein? | |
Salatrel | maandag 9 september 2019 @ 13:08 |
Boem is ho! ICd in botsing met graafmachine tussen Breda en Prinsenbeek. | |
James1988 | maandag 9 september 2019 @ 13:26 |
Ik heb het wel eens gehad dat ik met Dal Vrij om 16:00 incheckte, om vervolgens "Vol tarief" op het schermpje te zien staan. En dat was voor die ongein met overstappen enzo werd ingevoerd. | |
ReisT | maandag 9 september 2019 @ 13:43 |
Dan klopte er echt iets niet. Volgens de afspraken die bij de introductie van Dal Vrij en aanverwanten zijn gemaakt zou de 5-minuten marge in jouw voordeel ook bij het begin van de spits moeten gelden. Zie https://www.locov.nl/Actu(...)onsumenten-2011.aspx | |
dennistd | maandag 9 september 2019 @ 13:50 |
Ook wel aardig wat kapot aan de zijkant zo te zien: https://www.maricmedia.nl(...)ging-voor-reizigers/ https://www.bndestem.nl/b(...)-reizigers~a859a369/ | |
derLudolf | maandag 9 september 2019 @ 14:08 |
Zo, beste klapper. Beide zijn natuurlijk lekker degelijk gebouwd, dus ja, dat geeft een flinke impact. Die rolstoel bij Ommen is ook goed geplet trouwens. Ik weet wie dr in zat. | |
James1988 | maandag 9 september 2019 @ 14:34 |
Prognose is zojuist bijgesteld naar 16:30. Het zal me niet verbazen als dit nog wat later wordt, zo te zien aan die eerste foto is er olie weggelekt dus dat zal wel opgeruimd moeten worden? | |
derLudolf | maandag 9 september 2019 @ 14:53 |
Bij meer dan zoveel liter moet er wel weer een of andere instantie komen volgens mij | |
Dr_Flash | maandag 9 september 2019 @ 15:43 |
Einde dienst dus. | |
James1988 | maandag 9 september 2019 @ 16:34 |
Nee, toch niet
| |
Adrie072 | maandag 9 september 2019 @ 19:17 |
Mooi plaatje?! | |
Dr_Flash | maandag 9 september 2019 @ 19:30 |
Ja, mooi plaatje | |
DeaDLocK2K | maandag 9 september 2019 @ 20:02 |
Je denkt als consument. Dat deed ik ook trouwens want ik stelde dezelfde vraag, of nou jah, ik vroeg, waarom sleept ProRail de Roemeense staatsspoorwegen niet voor de rechter. Heel veel dingen die voor consumenten gelden, gelden niet voor aankopen vanuit een bedrijf en heel vaak is het niet logisch wie waarvoor verantwoordelijk is. Juridisch lijkt ook mij dit de snelste weg. | |
Peterselieman | maandag 9 september 2019 @ 20:26 |
Dat laatste. ProRail heeft de ruimte tot datum X aan NS toegewezen en wil die ruimte nu terug. Het is dan aan de NS om het spoor leeg op te leveren. | |
Eix | maandag 9 september 2019 @ 21:40 |
Als je pech hebt kun je de bodem saneren. Dan heb je wel een aardig klusje. | |
Duvel | maandag 9 september 2019 @ 21:56 |
"Hydrauliek olie van de remmen" zegt het artikel, maar dat betwijfel ik. Eerder trafo-olie. | |
Bitlord | dinsdag 10 september 2019 @ 00:43 |
Als er nog een museumspoor als SGB, Star of ZLSM bij wil verdienen kunnen zemooi wat ongebruikte takjes ter beschikking stellen. 2,5 km aan Buffel kan daar wel kwijt? | |
dennistd | dinsdag 10 september 2019 @ 01:03 |
Kan mooi achterop de lijn van de STAR staan, daar is het stuk van Nieuw-Buinen tot Musselkanaal toch buiten gebruik ivm de slechte spoortoestand (en er is geen geld om het op te knappen). | |
dennistd | dinsdag 10 september 2019 @ 03:05 |
Tussen Hilversum en Baarn is vannacht een gelijkrichter in een onderstation uitgebrand:
. Ook wel een bijzonder reisadvies trouwens: https://www.rijdendetrein(...)-brandweer-hilversum | |
Salatrel | dinsdag 10 september 2019 @ 07:25 |
gezien het tijdstip zal er niet genoeg animo zijn om een bus te laten rijden | |
dennistd | dinsdag 10 september 2019 @ 13:11 |
DB gaat bij alle ICE's de rode band op de kopbakken op het eerste deel vervangen door het groene, om zo de klimaatvoordelen van de trein te benadrukken: https://www.deutschebahn.(...)72?contentId=1204030 Filmpje: https://twitter.com/DB_Presse/status/1171338226759585792 | |
Salatrel | dinsdag 10 september 2019 @ 13:51 |
Ze hebbben zeker geld over ofzo. Wat een onzin | |
Sandrvich | dinsdag 10 september 2019 @ 14:21 |
Wel geinig om te zien dat Trenitalia op de IC treinen de groene band vervangt door een rode, en DB met z'n ICE's het tegenovergestelde doet. |