quote:Op donderdag 29 augustus 2019 21:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Da's niet dubbeldeks. En er zijn/waren Ludmilla's met ATB
Dus, elke twee weken een trein? Dat gaat vast een succes worden.quote:Ein Zug soll die drei Städte alle zwei Wochen freitags nacheinander anfahren, sagte RheinJet-Geschäftsführer Martin Michael.
Het is downchopper er in en dan de toelating nog... dat regel je echt niet ff op een middagje in de kroeg.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 21:43 schreef Cothen het volgende:
[..]
Op korte termijn is het idd een kleine ingreep: downchopper erin en gaan. De RET heeft zo 750V metro's laten rijden onder een 1500V waslijn voor de ombouw van de Hofpleinlijn.
Wat bedoel je met de eis 1500 V en ATB?quote:Op lange termijn een desinvestering. Ook die 3000V kent zijn grenzen. In de totale som moet je ook meenemen dat treinen goedkoper worden als niet meer hoeven voldoen aan de eis 1500V en ATB.
Je vraagt je af hoeveel plezier die mensen ooit in hun werk haddenquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
Het personeel van de NS is ook niet meer wat het geweest is.
Vorige week riep een machinist om dat we station Rotterdam Alexander binnen reden, terwijl het Blaak was en net een HC die zei dat we uit Utrecht Centraal op tijd waren vertrokken richting Rotterdam, terwijl ik in Groningen was
Die nieuwe intercity Dordt-Eindhoven klinkt opeens als een doorslaand succes.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus, elke twee weken een trein? Dat gaat vast een succes worden.
Probleempje arriva zal ze nooit vehuren zolang hettinga daar zit plus je moet met dubbel personeel gaan rijden en volgens mij zijn de arriva treinnen ook niet geschikt voor dubbelbediening met een conducteur.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 15:46 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Met een GTW-12 kun je aardig wat wegkrijgen als die 1 omloop rijdt tussen Zandvoort en Haarlem. Uitstekend materieel en ook Arriva zal het niet erg vinden een beetje promotie te kunnen maken.
Scheelt allemaal dure extra onderstations die vrijwel nooit nodig zijn. En de Maaslijn heeft in het weekeinde die 4 stellen echt niet nodig.
Volgens mij is de max in reizigersdienst 9 bakken GTW en is er geen toelating voor 4 stellenquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 15:46 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Met een GTW-12 kun je aardig wat wegkrijgen als die 1 omloop rijdt tussen Zandvoort en Haarlem. Uitstekend materieel en ook Arriva zal het niet erg vinden een beetje promotie te kunnen maken.
Scheelt allemaal dure extra onderstations die vrijwel nooit nodig zijn. En de Maaslijn heeft in het weekeinde die 4 stellen echt niet nodig.
Dat zou misschien nog wel te regelen zijn, maar hoever ga je in deze??quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij is de max in reizigersdienst 9 bakken GTW en is er geen toelating voor 4 stellen
Ach ja, ons prinsje van oranje betaald wel even wat smeergeld. Zit zijn pappie niet bij zo'n veiligheids instantie?quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij is de max in reizigersdienst 9 bakken GTW en is er geen toelating voor 4 stellen
niet meer volgens mij?quote:Op zondag 1 september 2019 13:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ach ja, ons prinsje van oranje betaald wel even wat smeergeld. Zit zijn pappie niet bij zo'n veiligheids instantie?
Het ovv is ook geen veiligheidsinstantie met beslissingsbevoegdheid, ze onderzoeken alleen.quote:Op zondag 1 september 2019 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Zit niet meer bij de OVV
Welnee, vast een verstopt oliefilterquote:Op maandag 2 september 2019 22:07 schreef James1988 het volgende:
Brand in Schaarbeek:
[ afbeelding ]
Bron foto: Stationschef op Facebook
Ja over een jaar of vijf rijdt dat wel weer. Hoe lang heeft dat ooit met dat uitgefikte seinhuis in Herentals geduurd? In dat soort bananenlanden kan dat soort dingen gewoon jaaaaaaaaren duren.quote:Op maandag 2 september 2019 22:12 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me af of ze die toch nog gaan renoveren. Zou me niet eens verbazen, de Belgen kennende.
Dat vind ik toch wel opmerkelijk. Die diefstal was in juni 2009, terwijl de brand in augustus van dat jaar was. Het was na die koperdiefstal dus niet opgevallen wat er een aardingskabel weg was?quote:“De brand is ontstaan door een technische storing. Doordat een deel van de aardingskabel van de bovenleiding ontbrak, kwam de 3.000 volt van de bovenleiding op de seinen naast de sporen terecht. Dat veroorzaakte een kortsluiting in het seinhuis, waarop er brand uitbrak”, vertelt Frédéric Petit van Infrabel. “Het ontbreken van de aardingskabel is vermoedelijk te wijten aan een koperdiefstal van juni.”
Die varkensneuzen in Schaarbeek staan er al een paar jaar, het is maar goed dat die ondingen nu verbranden.quote:Op maandag 2 september 2019 22:07 schreef James1988 het volgende:
Brand in Schaarbeek:
[ afbeelding ]
Bron foto: Stationschef op Facebook
quote:Op maandag 2 september 2019 22:29 schreef James1988 het volgende:
Ik ben eens gaan zoeken naar die brand in Herentals en vond dit:
[..]
Dat vind ik toch wel opmerkelijk. Die diefstal was in juni 2009, terwijl de brand in augustus van dat jaar was. Het was na die koperdiefstal dus niet opgevallen wat er een aardingskabel weg was?
Krijg je een (fout)melding als een aardingskabel ontbreekt? Volgens mij niet toch?quote:Op maandag 2 september 2019 22:29 schreef James1988 het volgende:
Ik ben eens gaan zoeken naar die brand in Herentals en vond dit:
[..]
Dat vind ik toch wel opmerkelijk. Die diefstal was in juni 2009, terwijl de brand in augustus van dat jaar was. Het was na die koperdiefstal dus niet opgevallen wat er een aardingskabel weg was?
Na anderhalve maand was het treinverkeer weer 'nagenoeg normaal', maar pas halverwege 2010 was het seinhuis hersteld.quote:Op dinsdag 3 september 2019 06:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Wat is er dan WEL opgevallen?
![]()
En wanneer is het treinverkeer uiteindelijk volledig hersteld?
Nou ja, het lijkt me dat er na een koperdiefstal toch wel goed gekeken wordt of elke draad er nog is?quote:Op dinsdag 3 september 2019 17:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Krijg je een (fout)melding als een aardingskabel ontbreekt? Volgens mij niet toch?
Als alleen de aarddraad gejat is krijg je volgens mij geen storing, dan ga je ook niet kijken buiten je reguliere inspecties om. Zou mijn gedachte zijnquote:Op dinsdag 3 september 2019 18:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou ja, het lijkt me dat er na een koperdiefstal toch wel goed gekeken wordt of elke draad er nog is?
Al lees ik elders dat de draad in kwestie enkel zou zijn doorgeknipt door de kabeldieven. Dat zie je misschien sneller over het hoofd.
quote:Op dinsdag 3 september 2019 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
Tja. Als de trein Schothorst nadert twijfel je toch altijd of je niet toevallig al in het centrum bent hè.
NS verkoopt stukjes trein om afval te besparenquote:Op dinsdag 3 september 2019 20:12 schreef Adrie072 het volgende:
Oude Sprinters rijden tot december, daarna losse onderdelen te koop
klok 03 sep 2019 17:46
De eerste generatie Sprinters (SGMm) maken in december plaats voor nieuwe treinen. Onderdelen van de oude sprinters worden zonder winstoogmerk aan bedrijven verkocht. NS zegt op die manier 11 miljoen kilo afval te willen besparen.
SNG vervangt SGMm
NS heeft in totaal 30 tweedelige Sprinters en 60 driedelige Sprinters, die zijn samen goed voor circa 15.000 zitplaatsen. De inmiddels 40 jaar oude Sprinters worden nog altijd op diverse plekken door Nederland ingezet. Ze voldoen echter niet meer aan de huidige kwaliteitsstandaard. Zo hebben de treinen geen airco, wifi en stopcontacten. Door de instroom van nieuwe moderne Sprinters van het type SNG kunnen de oude Sprinters straks ter zijde worden gesteld. De oude sprinters hebben ruim 7,8 miljoen kilometer door Nederland afgelegd en daarbij zo’n 46,9 miljoen reizigers vervoerd.
Verkoop treinonderdelen
Zakelijke kopers kunnen straks losse onderdelen van de oude Sprinters kopen. Dan gaat het om prullenbakken, zijwanden, kapstokhaken, ramen, klapstoelen, luidsprekers, handremmen, tafels en uiteraard 1e en 2e klas treinbanken.
Geen winstoogmerk
NS stelt dat de verkoop zal geschieden zonder winstoogmerk. Alleen de noodzakelijk te maken kosten voor het verkrijgen van de onderdelen, zoals demontage en logistiek, worden doorberekend aan de kopers. “Per item is daarom een minimum stuksprijs en minimum aantal bepaald. Op die manier kunnen wij een financieel duurzame bedrijfsvoering borgen” legt NS in een folder uit.
Minimale afname
Bij veel producten geldt een minimale afname van 100 stuks. Bijvoorbeeld 1e klas treinbanken. Bij 2e klas treinbanken en bij klapzittingen is de minimumhoeveelheid zelfs 200. Maar er zijn ook producten die in kleinere hoeveelheden gaan. Bijvoorbeeld schuifdeuren die gebruikt worden tussen twee bakken van een trein. Die gaan per 20 stuks.
Renovatie
Alhoewel de treinen veertig jaar oud zijn, zijn niet alle onderdelen zo oud. Zo hebben de treinen tussen de zomer van 2003 en eind 2006 een renovatie gekregen. Toen zijn veel onderdelen, zoals de treinbanken vervangen.
Verkoop aan particulieren
Particulieren die oude treinmaterialen willen kunnen terecht bij kaNS centraal. Echter, sinds maart 2018 heeft kaNS Centraal geen locatie meer, waardoor er geen vaste verkoop- en afhaaldagen meer zijn. Toch is er binnenkort een mogelijkheid: KaNS Centraal is op 21 september aanwezig bij de opendag van NS Treinmodernisering in Haarlem, ter gelegenheid van 180 jaar spoor.
https://www.treinreiziger(...)t&utm_medium=twitter
dat lijkt me per treinstel te zijn?quote:De oude sprinters hebben ruim 7,8 miljoen kilometer door Nederland afgelegd
dat is wel zeker ja. Anders hebben die dingen bijna meer stilgestaan dan geredenquote:Op dinsdag 3 september 2019 21:07 schreef Maegrim het volgende:
[..]
dat lijkt me per treinstel te zijn?
Moet wel, en zelfs dan vind ik het nog relatief weinig. Als ik zie dat een 1700 uit de jaren 90 soms al 10 miljoen+ op de teller heeft staan, dan moet een SGM uit de jaren 70/80 toch wel meer gereden hebben? Of zou het sinds de revisie zijn?quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:07 schreef Maegrim het volgende:
[..]
dat lijkt me per treinstel te zijn?
het klopt prima. sprinters maken minder km's per dag dan IC's en SGM heeft lange tijd voornamelijk in de Randstad gereden waar de afstanden relatief kort zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:54 schreef MTL het volgende:
[..]
Moet wel, en zelfs dan vind ik het nog relatief weinig. Als ik zie dat een 1700 uit de jaren 90 soms al 10 miljoen+ op de teller heeft staan, dan moet een SGM uit de jaren 70/80 toch wel meer gereden hebben? Of zou het sinds de revisie zijn?
Relatief kort ten opzichte van?quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het klopt prima. sprinters maken minder km's per dag dan IC's en SGM heeft lange tijd voornamelijk in de Randstad gereden waar de afstanden relatief kort zijn.
Wanne-Eickel had ook gekund 😋quote:Op dinsdag 3 september 2019 19:39 schreef derLudolf het volgende:
Ah, de spoorkaart van NRW er bij gepakt, Castrup-Rauxel Hbf it is.
Klopt, daar doen ze dat in een hoop plaatsen met meer dan één station, of uit de hand gelopen dorpen die zichzelf groot genoeg vinden. Of in plaatsen waar in vroeger 2 of meer stations waren door verschillende maatschappijen, die op enig moment zijn verenigd.quote:Op dinsdag 3 september 2019 19:34 schreef derLudolf het volgende:
In Duitsland lopen ze ook wel rijkelijk met Hbf's te strooien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een heel aantal daarvan heeft alleen regionaal verkeer, de onderste zelfs alleen maar S-bahnen. Voor zover ik kan nagaan is Krefeld (Hbf) de grootste stad zonder fernverkehr, en is Hamm (42e op de ranglijst) de grootste Duitse stad zonder Hbf.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Gaat om de DDAR 1700quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het klopt prima. sprinters maken minder km's per dag dan IC's en SGM heeft lange tijd voornamelijk in de Randstad gereden waar de afstanden relatief kort zijn.
ik meen ooit eens gelezen te hebben dat een Arriva-GTW iets meer dan 150.000 km per jaar draait, iets minder dan 500 km per dag dusquote:Op dinsdag 3 september 2019 22:07 schreef MTL het volgende:
[..]
Gaat om de DDAR 1700
Volgens mij is dat ook nog altijd een sprinter.
Ook SLT zag ik geloof ik inmiddels al over de 5 miljoen gaan, dus vandaar dat die 7.8 best sinds de renovatie kan zijn.
Eindhoven krijgt ook een Centraal.quote:Op dinsdag 3 september 2019 18:46 schreef bork het volgende:
Station Amersfoort wordt Amersfoort Centraal met ingang nieuwe dienstregeling
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1953852/
Ik heb even een voorbeeldje nagerekend, een dagje pendelen tussen Arnhem en Winterswijk heeft 6 of 7 slagen. Met 64km enkele reis is 6 slagen 768km. In een jaar met 90% bedrijfsvaardigheid kom je dan tot pakweg 250k.quote:Op dinsdag 3 september 2019 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik meen ooit eens gelezen te hebben dat een Arriva-GTW iets meer dan 150.000 km per jaar draait, iets minder dan 500 km per dag dus
klopt, maar in het noorden zit je met dubbele stellen in de spitsuren en enkele stellen er buiten, dus daarvoor moet je compenseren. Op Arnhem - Winterswijk heb je dat iets minderquote:Op dinsdag 3 september 2019 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb even een voorbeeldje nagerekend, een dagje pendelen tussen Arnhem en Winterswijk heeft 6 of 7 slagen. Met 64km enkele reis is 6 slagen 768km. In een jaar met 90% bedrijfsvaardigheid kom je dan tot pakweg 250k.
quote:Op dinsdag 3 september 2019 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klopt, daar doen ze dat in een hoop plaatsen met meer dan één station, of uit de hand gelopen dorpen die zichzelf groot genoeg vinden. Of in plaatsen waar in vroeger 2 of meer stations waren door verschillende maatschappijen, die op enig moment zijn verenigd.
Ik kom tot 121 stuks:Krefeld heeft 's ochtends een IC naar Berlijn (uit Aken) en aan het begin van de avond een IC uit Berlijn (naar Aken). Respectievelijk IC 2222 en 2223.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een heel aantal daarvan heeft alleen regionaal verkeer, de onderste zelfs alleen maar S-bahnen. Voor zover ik kan nagaan is Krefeld (Hbf) de grootste stad zonder fernverkehr, en is Hamm (42e op de ranglijst) de grootste Duitse stad zonder Hbf.
Dat zal. Arnhem-Winterswijk is ook een relatief efficiënte verbinding met korte keertijden. Maar goederentreinlocs die ook door de nacht heen rijden zullen wel duidelijk hoger uitkomen.quote:Op dinsdag 3 september 2019 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar in het noorden zit je met dubbele stellen in de spitsuren en enkele stellen er buiten, dus daarvoor moet je compenseren. Op Arnhem - Winterswijk heb je dat iets minder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |