abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:13:16 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188721075
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 12:50 schreef Isane het volgende:

[..]

Had je zelf niet een slokkie op ? :+
straks pas
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188722171
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Da's niet dubbeldeks. En er zijn/waren Ludmilla's met ATB :+


Met een GTW-12 kun je aardig wat wegkrijgen als die 1 omloop rijdt tussen Zandvoort en Haarlem. Uitstekend materieel en ook Arriva zal het niet erg vinden een beetje promotie te kunnen maken.

Scheelt allemaal dure extra onderstations die vrijwel nooit nodig zijn. En de Maaslijn heeft in het weekeinde die 4 stellen echt niet nodig.
pi_188725867
Neuer Konkurrent für die Deutsche Bahn im Fernverkehr
https://www.zeit.de/mobil(...)lixtrain-fernverkehr

DB krijgt er na Flixtrain een 'concurrent' bij in het Fernverkehr. Rheinjet gaat van Frankfurt naar Stuttgart en München en vice versa rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2019 20:11:41 ]
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:16:28 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188725950
quote:
Ein Zug soll die drei Städte alle zwei Wochen freitags nacheinander anfahren, sagte RheinJet-Geschäftsführer Martin Michael.
Dus, elke twee weken een trein? Dat gaat vast een succes worden. :{
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:36:43 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_188728074
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 21:43 schreef Cothen het volgende:

[..]

Op korte termijn is het idd een kleine ingreep: downchopper erin en gaan. De RET heeft zo 750V metro's laten rijden onder een 1500V waslijn voor de ombouw van de Hofpleinlijn.
Het is downchopper er in en dan de toelating nog... dat regel je echt niet ff op een middagje in de kroeg.

quote:
Op lange termijn een desinvestering. Ook die 3000V kent zijn grenzen. In de totale som moet je ook meenemen dat treinen goedkoper worden als niet meer hoeven voldoen aan de eis 1500V en ATB.
Wat bedoel je met de eis 1500 V en ATB?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_188728545
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
Het personeel van de NS is ook niet meer wat het geweest is.

Vorige week riep een machinist om dat we station Rotterdam Alexander binnen reden, terwijl het Blaak was en net een HC die zei dat we uit Utrecht Centraal op tijd waren vertrokken richting Rotterdam, terwijl ik in Groningen was _O-
Je vraagt je af hoeveel plezier die mensen ooit in hun werk hadden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:49:05 #107
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_188729283
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 20:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dus, elke twee weken een trein? Dat gaat vast een succes worden. :{
Die nieuwe intercity Dordt-Eindhoven klinkt opeens als een doorslaand succes.
pi_188729339
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 15:46 schreef Bitlord het volgende:

[..]


Met een GTW-12 kun je aardig wat wegkrijgen als die 1 omloop rijdt tussen Zandvoort en Haarlem. Uitstekend materieel en ook Arriva zal het niet erg vinden een beetje promotie te kunnen maken.

Scheelt allemaal dure extra onderstations die vrijwel nooit nodig zijn. En de Maaslijn heeft in het weekeinde die 4 stellen echt niet nodig.
Probleempje arriva zal ze nooit vehuren zolang hettinga daar zit plus je moet met dubbel personeel gaan rijden en volgens mij zijn de arriva treinnen ook niet geschikt voor dubbelbediening met een conducteur.
speak only if it improves the silence.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:56:22 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188729370
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 15:46 schreef Bitlord het volgende:

[..]


Met een GTW-12 kun je aardig wat wegkrijgen als die 1 omloop rijdt tussen Zandvoort en Haarlem. Uitstekend materieel en ook Arriva zal het niet erg vinden een beetje promotie te kunnen maken.

Scheelt allemaal dure extra onderstations die vrijwel nooit nodig zijn. En de Maaslijn heeft in het weekeinde die 4 stellen echt niet nodig.
Volgens mij is de max in reizigersdienst 9 bakken GTW en is er geen toelating voor 4 stellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188729861
Deze week in Toscane geweest. Trenitalia heeft nog altijd klassieke boemeltjes als de regionale express.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_188733761
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 23:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij is de max in reizigersdienst 9 bakken GTW en is er geen toelating voor 4 stellen
Dat zou misschien nog wel te regelen zijn, maar hoever ga je in deze??
speak only if it improves the silence.
  Moderator zondag 1 september 2019 @ 13:25:57 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188735099
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 23:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij is de max in reizigersdienst 9 bakken GTW en is er geen toelating voor 4 stellen
Ach ja, ons prinsje van oranje betaald wel even wat smeergeld. Zit zijn pappie niet bij zo'n veiligheids instantie?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188737139
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 13:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ach ja, ons prinsje van oranje betaald wel even wat smeergeld. Zit zijn pappie niet bij zo'n veiligheids instantie?
niet meer volgens mij?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 september 2019 @ 16:40:45 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188738496
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 15:28 schreef Salatrel het volgende:

[..]

niet meer volgens mij?
klopt. Zit niet meer bij de OVV
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188738709
quote:
14s.gif Op zondag 1 september 2019 16:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. Zit niet meer bij de OVV
Het ovv is ook geen veiligheidsinstantie met beslissingsbevoegdheid, ze onderzoeken alleen.
speak only if it improves the silence.
  zondag 1 september 2019 @ 21:00:11 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188744419
nou en trut. Wie had het ook over beslissingsbevoegdheid? :') Gaat gewoon om netwerkjes, mensjes kennen, nepotisme alles ditdat :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188744877
Drie bakken Limbotrein gaan nou ook weer geen wereldschokkend verschil maken op een evenement dat eigenlijk veel te groot is (geworden) voor dat kutdorp-met-racebaan.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
  maandag 2 september 2019 @ 22:07:02 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188761941
Brand in Schaarbeek:



Bron foto: Stationschef op Facebook
pi_188761983
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 22:07 schreef James1988 het volgende:
Brand in Schaarbeek:

[ afbeelding ]

Bron foto: Stationschef op Facebook
Welnee, vast een verstopt oliefilter *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 september 2019 @ 22:12:23 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188762033
Ik vraag me af of ze die toch nog gaan renoveren. Zou me niet eens verbazen, de Belgen kennende. :')
pi_188762075
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 22:12 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me af of ze die toch nog gaan renoveren. Zou me niet eens verbazen, de Belgen kennende. :')
Ja over een jaar of vijf rijdt dat wel weer. Hoe lang heeft dat ooit met dat uitgefikte seinhuis in Herentals geduurd? In dat soort bananenlanden kan dat soort dingen gewoon jaaaaaaaaren duren.

Net als in Mofrika, die driesporigheid bij Dinslaken, daar heeft ook Fred Flintstone nog aan meegetimmerd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 september 2019 @ 22:29:24 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188762378
Ik ben eens gaan zoeken naar die brand in Herentals en vond dit:

quote:
“De brand is ontstaan door een technische storing. Doordat een deel van de aardingskabel van de bovenleiding ontbrak, kwam de 3.000 volt van de bovenleiding op de seinen naast de sporen terecht. Dat veroorzaakte een kortsluiting in het seinhuis, waarop er brand uitbrak”, vertelt Frédéric Petit van Infrabel. “Het ontbreken van de aardingskabel is vermoedelijk te wijten aan een koperdiefstal van juni.”
Dat vind ik toch wel opmerkelijk. Die diefstal was in juni 2009, terwijl de brand in augustus van dat jaar was. Het was na die koperdiefstal dus niet opgevallen wat er een aardingskabel weg was? :o
pi_188763082
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 22:07 schreef James1988 het volgende:
Brand in Schaarbeek:

[ afbeelding ]

Bron foto: Stationschef op Facebook
Die varkensneuzen in Schaarbeek staan er al een paar jaar, het is maar goed dat die ondingen nu verbranden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2019 22:57:33 ]
pi_188765483
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 22:29 schreef James1988 het volgende:
Ik ben eens gaan zoeken naar die brand in Herentals en vond dit:
[..]

Dat vind ik toch wel opmerkelijk. Die diefstal was in juni 2009, terwijl de brand in augustus van dat jaar was. Het was na die koperdiefstal dus niet opgevallen wat er een aardingskabel weg was? :o
:') Wat is er dan WEL opgevallen? 8)7

En wanneer is het treinverkeer uiteindelijk volledig hersteld?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188773205
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 22:29 schreef James1988 het volgende:
Ik ben eens gaan zoeken naar die brand in Herentals en vond dit:
[..]

Dat vind ik toch wel opmerkelijk. Die diefstal was in juni 2009, terwijl de brand in augustus van dat jaar was. Het was na die koperdiefstal dus niet opgevallen wat er een aardingskabel weg was? :o
Krijg je een (fout)melding als een aardingskabel ontbreekt? Volgens mij niet toch?
  dinsdag 3 september 2019 @ 18:05:48 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188773939
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 06:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:') Wat is er dan WEL opgevallen? 8)7

En wanneer is het treinverkeer uiteindelijk volledig hersteld?
Na anderhalve maand was het treinverkeer weer 'nagenoeg normaal', maar pas halverwege 2010 was het seinhuis hersteld.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Krijg je een (fout)melding als een aardingskabel ontbreekt? Volgens mij niet toch?
Nou ja, het lijkt me dat er na een koperdiefstal toch wel goed gekeken wordt of elke draad er nog is?

Al lees ik elders dat de draad in kwestie enkel zou zijn doorgeknipt door de kabeldieven. Dat zie je misschien sneller over het hoofd.
pi_188774129
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:05 schreef James1988 het volgende:
[..]

Nou ja, het lijkt me dat er na een koperdiefstal toch wel goed gekeken wordt of elke draad er nog is?

Al lees ik elders dat de draad in kwestie enkel zou zijn doorgeknipt door de kabeldieven. Dat zie je misschien sneller over het hoofd.
Als alleen de aarddraad gejat is krijg je volgens mij geen storing, dan ga je ook niet kijken buiten je reguliere inspecties om. Zou mijn gedachte zijn
  dinsdag 3 september 2019 @ 18:46:55 #128
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_188774511
Station Amersfoort wordt Amersfoort Centraal met ingang nieuwe dienstregeling

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1953852/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 3 september 2019 @ 18:48:15 #129
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188774531
Tja. Als de trein Schothorst nadert twijfel je toch altijd of je niet toevallig al in het centrum bent hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 3 september 2019 @ 18:49:56 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188774557
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
Tja. Als de trein Schothorst nadert twijfel je toch altijd of je niet toevallig al in het centrum bent hè.
:D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188774880
In de eerste setting van dat verhaal stond op NU.nl dat 50.000 reizigers per jaar de drempel was :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 3 september 2019 @ 19:34:03 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188775318
In Duitsland lopen ze ook wel rijkelijk met Hbf's te strooien. Zelfs bij plaatsen waar ik nog nooit van had gehoord. Kan er zo niet op komen :(

Volgens mij zijn we er met het laatste treinrondje ook door gekomen. In elk geval ben ik er afgelopen vakantie doorheen gekomen. Ligt volgens mij ergens tussen Duisburg en Dortmund. Het is een plaats bestaande uit twee delen x-y Hbf.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 3 september 2019 @ 19:39:52 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188775432
Ah, de spoorkaart van NRW er bij gepakt, Castrup-Rauxel Hbf it is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188776032
Oude Sprinters rijden tot december, daarna losse onderdelen te koop
klok 03 sep 2019 17:46

De eerste generatie Sprinters (SGMm) maken in december plaats voor nieuwe treinen. Onderdelen van de oude sprinters worden zonder winstoogmerk aan bedrijven verkocht. NS zegt op die manier 11 miljoen kilo afval te willen besparen.

SNG vervangt SGMm
NS heeft in totaal 30 tweedelige Sprinters en 60 driedelige Sprinters, die zijn samen goed voor circa 15.000 zitplaatsen. De inmiddels 40 jaar oude Sprinters worden nog altijd op diverse plekken door Nederland ingezet. Ze voldoen echter niet meer aan de huidige kwaliteitsstandaard. Zo hebben de treinen geen airco, wifi en stopcontacten. Door de instroom van nieuwe moderne Sprinters van het type SNG kunnen de oude Sprinters straks ter zijde worden gesteld. De oude sprinters hebben ruim 7,8 miljoen kilometer door Nederland afgelegd en daarbij zo’n 46,9 miljoen reizigers vervoerd.

Verkoop treinonderdelen
Zakelijke kopers kunnen straks losse onderdelen van de oude Sprinters kopen. Dan gaat het om prullenbakken, zijwanden, kapstokhaken, ramen, klapstoelen, luidsprekers, handremmen, tafels en uiteraard 1e en 2e klas treinbanken.

Geen winstoogmerk
NS stelt dat de verkoop zal geschieden zonder winstoogmerk. Alleen de noodzakelijk te maken kosten voor het verkrijgen van de onderdelen, zoals demontage en logistiek, worden doorberekend aan de kopers. “Per item is daarom een minimum stuksprijs en minimum aantal bepaald. Op die manier kunnen wij een financieel duurzame bedrijfsvoering borgen” legt NS in een folder uit.

Minimale afname
Bij veel producten geldt een minimale afname van 100 stuks. Bijvoorbeeld 1e klas treinbanken. Bij 2e klas treinbanken en bij klapzittingen is de minimumhoeveelheid zelfs 200. Maar er zijn ook producten die in kleinere hoeveelheden gaan. Bijvoorbeeld schuifdeuren die gebruikt worden tussen twee bakken van een trein. Die gaan per 20 stuks.

Renovatie
Alhoewel de treinen veertig jaar oud zijn, zijn niet alle onderdelen zo oud. Zo hebben de treinen tussen de zomer van 2003 en eind 2006 een renovatie gekregen. Toen zijn veel onderdelen, zoals de treinbanken vervangen.

Verkoop aan particulieren
Particulieren die oude treinmaterialen willen kunnen terecht bij kaNS centraal. Echter, sinds maart 2018 heeft kaNS Centraal geen locatie meer, waardoor er geen vaste verkoop- en afhaaldagen meer zijn. Toch is er binnenkort een mogelijkheid: KaNS Centraal is op 21 september aanwezig bij de opendag van NS Treinmodernisering in Haarlem, ter gelegenheid van 180 jaar spoor.

https://www.treinreiziger(...)t&utm_medium=twitter
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 3 september 2019 @ 20:37:09 #135
147316 crew  DJMO
#trut
pi_188776431
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:12 schreef Adrie072 het volgende:
Oude Sprinters rijden tot december, daarna losse onderdelen te koop
klok 03 sep 2019 17:46

De eerste generatie Sprinters (SGMm) maken in december plaats voor nieuwe treinen. Onderdelen van de oude sprinters worden zonder winstoogmerk aan bedrijven verkocht. NS zegt op die manier 11 miljoen kilo afval te willen besparen.

SNG vervangt SGMm
NS heeft in totaal 30 tweedelige Sprinters en 60 driedelige Sprinters, die zijn samen goed voor circa 15.000 zitplaatsen. De inmiddels 40 jaar oude Sprinters worden nog altijd op diverse plekken door Nederland ingezet. Ze voldoen echter niet meer aan de huidige kwaliteitsstandaard. Zo hebben de treinen geen airco, wifi en stopcontacten. Door de instroom van nieuwe moderne Sprinters van het type SNG kunnen de oude Sprinters straks ter zijde worden gesteld. De oude sprinters hebben ruim 7,8 miljoen kilometer door Nederland afgelegd en daarbij zo’n 46,9 miljoen reizigers vervoerd.

Verkoop treinonderdelen
Zakelijke kopers kunnen straks losse onderdelen van de oude Sprinters kopen. Dan gaat het om prullenbakken, zijwanden, kapstokhaken, ramen, klapstoelen, luidsprekers, handremmen, tafels en uiteraard 1e en 2e klas treinbanken.

Geen winstoogmerk
NS stelt dat de verkoop zal geschieden zonder winstoogmerk. Alleen de noodzakelijk te maken kosten voor het verkrijgen van de onderdelen, zoals demontage en logistiek, worden doorberekend aan de kopers. “Per item is daarom een minimum stuksprijs en minimum aantal bepaald. Op die manier kunnen wij een financieel duurzame bedrijfsvoering borgen” legt NS in een folder uit.

Minimale afname
Bij veel producten geldt een minimale afname van 100 stuks. Bijvoorbeeld 1e klas treinbanken. Bij 2e klas treinbanken en bij klapzittingen is de minimumhoeveelheid zelfs 200. Maar er zijn ook producten die in kleinere hoeveelheden gaan. Bijvoorbeeld schuifdeuren die gebruikt worden tussen twee bakken van een trein. Die gaan per 20 stuks.

Renovatie
Alhoewel de treinen veertig jaar oud zijn, zijn niet alle onderdelen zo oud. Zo hebben de treinen tussen de zomer van 2003 en eind 2006 een renovatie gekregen. Toen zijn veel onderdelen, zoals de treinbanken vervangen.

Verkoop aan particulieren
Particulieren die oude treinmaterialen willen kunnen terecht bij kaNS centraal. Echter, sinds maart 2018 heeft kaNS Centraal geen locatie meer, waardoor er geen vaste verkoop- en afhaaldagen meer zijn. Toch is er binnenkort een mogelijkheid: KaNS Centraal is op 21 september aanwezig bij de opendag van NS Treinmodernisering in Haarlem, ter gelegenheid van 180 jaar spoor.

https://www.treinreiziger(...)t&utm_medium=twitter
NS verkoopt stukjes trein om afval te besparen
ik wilde net hetzelfde komen melden _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_188776908
quote:
De oude sprinters hebben ruim 7,8 miljoen kilometer door Nederland afgelegd
dat lijkt me per treinstel te zijn?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2019 @ 21:10:31 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188776968
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:07 schreef Maegrim het volgende:

[..]

dat lijkt me per treinstel te zijn?
dat is wel zeker ja. Anders hebben die dingen bijna meer stilgestaan dan gereden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188777813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:07 schreef Maegrim het volgende:

[..]

dat lijkt me per treinstel te zijn?
Moet wel, en zelfs dan vind ik het nog relatief weinig. Als ik zie dat een 1700 uit de jaren 90 soms al 10 miljoen+ op de teller heeft staan, dan moet een SGM uit de jaren 70/80 toch wel meer gereden hebben? Of zou het sinds de revisie zijn?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2019 @ 21:59:18 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188777884
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:54 schreef MTL het volgende:

[..]

Moet wel, en zelfs dan vind ik het nog relatief weinig. Als ik zie dat een 1700 uit de jaren 90 soms al 10 miljoen+ op de teller heeft staan, dan moet een SGM uit de jaren 70/80 toch wel meer gereden hebben? Of zou het sinds de revisie zijn?
het klopt prima. sprinters maken minder km's per dag dan IC's en SGM heeft lange tijd voornamelijk in de Randstad gereden waar de afstanden relatief kort zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188777906
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het klopt prima. sprinters maken minder km's per dag dan IC's en SGM heeft lange tijd voornamelijk in de Randstad gereden waar de afstanden relatief kort zijn.
Relatief kort ten opzichte van?
pi_188777934
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 19:39 schreef derLudolf het volgende:
Ah, de spoorkaart van NRW er bij gepakt, Castrup-Rauxel Hbf it is.
Wanne-Eickel had ook gekund 😋
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 september 2019 @ 22:06:33 #142
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188778002
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 19:34 schreef derLudolf het volgende:
In Duitsland lopen ze ook wel rijkelijk met Hbf's te strooien.
Klopt, daar doen ze dat in een hoop plaatsen met meer dan één station, of uit de hand gelopen dorpen die zichzelf groot genoeg vinden. Of in plaatsen waar in vroeger 2 of meer stations waren door verschillende maatschappijen, die op enig moment zijn verenigd.

Ik kom tot 121 stuks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een heel aantal daarvan heeft alleen regionaal verkeer, de onderste zelfs alleen maar S-bahnen. Voor zover ik kan nagaan is Krefeld (Hbf) de grootste stad zonder fernverkehr, en is Hamm (42e op de ranglijst) de grootste Duitse stad zonder Hbf.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188778016
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het klopt prima. sprinters maken minder km's per dag dan IC's en SGM heeft lange tijd voornamelijk in de Randstad gereden waar de afstanden relatief kort zijn.
Gaat om de DDAR 1700 ;)
Volgens mij is dat ook nog altijd een sprinter.
Ook SLT zag ik geloof ik inmiddels al over de 5 miljoen gaan, dus vandaar dat die 7.8 best sinds de renovatie kan zijn.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2019 @ 22:11:32 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188778080
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:07 schreef MTL het volgende:

[..]

Gaat om de DDAR 1700 ;)
Volgens mij is dat ook nog altijd een sprinter.
Ook SLT zag ik geloof ik inmiddels al over de 5 miljoen gaan, dus vandaar dat die 7.8 best sinds de renovatie kan zijn.
ik meen ooit eens gelezen te hebben dat een Arriva-GTW iets meer dan 150.000 km per jaar draait, iets minder dan 500 km per dag dus
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2019 @ 22:13:28 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188778106
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Relatief kort ten opzichte van?
het noorden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2019 @ 22:14:11 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188778115
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:46 schreef bork het volgende:
Station Amersfoort wordt Amersfoort Centraal met ingang nieuwe dienstregeling

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1953852/
Eindhoven krijgt ook een Centraal.

Nu Groningen nog ~O>
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 september 2019 @ 22:18:53 #147
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188778204
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik meen ooit eens gelezen te hebben dat een Arriva-GTW iets meer dan 150.000 km per jaar draait, iets minder dan 500 km per dag dus
Ik heb even een voorbeeldje nagerekend, een dagje pendelen tussen Arnhem en Winterswijk heeft 6 of 7 slagen. Met 64km enkele reis is 6 slagen 768km. In een jaar met 90% bedrijfsvaardigheid kom je dan tot pakweg 250k.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2019 @ 22:22:15 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188778273
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb even een voorbeeldje nagerekend, een dagje pendelen tussen Arnhem en Winterswijk heeft 6 of 7 slagen. Met 64km enkele reis is 6 slagen 768km. In een jaar met 90% bedrijfsvaardigheid kom je dan tot pakweg 250k.
klopt, maar in het noorden zit je met dubbele stellen in de spitsuren en enkele stellen er buiten, dus daarvoor moet je compenseren. Op Arnhem - Winterswijk heb je dat iets minder
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 september 2019 @ 22:23:28 #149
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_188778304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Klopt, daar doen ze dat in een hoop plaatsen met meer dan één station, of uit de hand gelopen dorpen die zichzelf groot genoeg vinden. Of in plaatsen waar in vroeger 2 of meer stations waren door verschillende maatschappijen, die op enig moment zijn verenigd.

Ik kom tot 121 stuks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een heel aantal daarvan heeft alleen regionaal verkeer, de onderste zelfs alleen maar S-bahnen. Voor zover ik kan nagaan is Krefeld (Hbf) de grootste stad zonder fernverkehr, en is Hamm (42e op de ranglijst) de grootste Duitse stad zonder Hbf.
Krefeld heeft 's ochtends een IC naar Berlijn (uit Aken) en aan het begin van de avond een IC uit Berlijn (naar Aken). Respectievelijk IC 2222 en 2223.
  dinsdag 3 september 2019 @ 22:23:42 #150
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188778313
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar in het noorden zit je met dubbele stellen in de spitsuren en enkele stellen er buiten, dus daarvoor moet je compenseren. Op Arnhem - Winterswijk heb je dat iets minder
Dat zal. Arnhem-Winterswijk is ook een relatief efficiënte verbinding met korte keertijden. Maar goederentreinlocs die ook door de nacht heen rijden zullen wel duidelijk hoger uitkomen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')