abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 september 2019 @ 18:05:48 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188773939
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 06:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:') Wat is er dan WEL opgevallen? 8)7

En wanneer is het treinverkeer uiteindelijk volledig hersteld?
Na anderhalve maand was het treinverkeer weer 'nagenoeg normaal', maar pas halverwege 2010 was het seinhuis hersteld.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Krijg je een (fout)melding als een aardingskabel ontbreekt? Volgens mij niet toch?
Nou ja, het lijkt me dat er na een koperdiefstal toch wel goed gekeken wordt of elke draad er nog is?

Al lees ik elders dat de draad in kwestie enkel zou zijn doorgeknipt door de kabeldieven. Dat zie je misschien sneller over het hoofd.
pi_188774129
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:05 schreef James1988 het volgende:
[..]

Nou ja, het lijkt me dat er na een koperdiefstal toch wel goed gekeken wordt of elke draad er nog is?

Al lees ik elders dat de draad in kwestie enkel zou zijn doorgeknipt door de kabeldieven. Dat zie je misschien sneller over het hoofd.
Als alleen de aarddraad gejat is krijg je volgens mij geen storing, dan ga je ook niet kijken buiten je reguliere inspecties om. Zou mijn gedachte zijn
  dinsdag 3 september 2019 @ 18:46:55 #128
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_188774511
Station Amersfoort wordt Amersfoort Centraal met ingang nieuwe dienstregeling

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1953852/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 3 september 2019 @ 18:48:15 #129
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188774531
Tja. Als de trein Schothorst nadert twijfel je toch altijd of je niet toevallig al in het centrum bent hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 3 september 2019 @ 18:49:56 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188774557
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
Tja. Als de trein Schothorst nadert twijfel je toch altijd of je niet toevallig al in het centrum bent hè.
:D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 september 2019 @ 19:08:35 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188774880
In de eerste setting van dat verhaal stond op NU.nl dat 50.000 reizigers per jaar de drempel was :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 3 september 2019 @ 19:34:03 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188775318
In Duitsland lopen ze ook wel rijkelijk met Hbf's te strooien. Zelfs bij plaatsen waar ik nog nooit van had gehoord. Kan er zo niet op komen :(

Volgens mij zijn we er met het laatste treinrondje ook door gekomen. In elk geval ben ik er afgelopen vakantie doorheen gekomen. Ligt volgens mij ergens tussen Duisburg en Dortmund. Het is een plaats bestaande uit twee delen x-y Hbf.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 3 september 2019 @ 19:39:52 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188775432
Ah, de spoorkaart van NRW er bij gepakt, Castrup-Rauxel Hbf it is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188776032
Oude Sprinters rijden tot december, daarna losse onderdelen te koop
klok 03 sep 2019 17:46

De eerste generatie Sprinters (SGMm) maken in december plaats voor nieuwe treinen. Onderdelen van de oude sprinters worden zonder winstoogmerk aan bedrijven verkocht. NS zegt op die manier 11 miljoen kilo afval te willen besparen.

SNG vervangt SGMm
NS heeft in totaal 30 tweedelige Sprinters en 60 driedelige Sprinters, die zijn samen goed voor circa 15.000 zitplaatsen. De inmiddels 40 jaar oude Sprinters worden nog altijd op diverse plekken door Nederland ingezet. Ze voldoen echter niet meer aan de huidige kwaliteitsstandaard. Zo hebben de treinen geen airco, wifi en stopcontacten. Door de instroom van nieuwe moderne Sprinters van het type SNG kunnen de oude Sprinters straks ter zijde worden gesteld. De oude sprinters hebben ruim 7,8 miljoen kilometer door Nederland afgelegd en daarbij zo’n 46,9 miljoen reizigers vervoerd.

Verkoop treinonderdelen
Zakelijke kopers kunnen straks losse onderdelen van de oude Sprinters kopen. Dan gaat het om prullenbakken, zijwanden, kapstokhaken, ramen, klapstoelen, luidsprekers, handremmen, tafels en uiteraard 1e en 2e klas treinbanken.

Geen winstoogmerk
NS stelt dat de verkoop zal geschieden zonder winstoogmerk. Alleen de noodzakelijk te maken kosten voor het verkrijgen van de onderdelen, zoals demontage en logistiek, worden doorberekend aan de kopers. “Per item is daarom een minimum stuksprijs en minimum aantal bepaald. Op die manier kunnen wij een financieel duurzame bedrijfsvoering borgen” legt NS in een folder uit.

Minimale afname
Bij veel producten geldt een minimale afname van 100 stuks. Bijvoorbeeld 1e klas treinbanken. Bij 2e klas treinbanken en bij klapzittingen is de minimumhoeveelheid zelfs 200. Maar er zijn ook producten die in kleinere hoeveelheden gaan. Bijvoorbeeld schuifdeuren die gebruikt worden tussen twee bakken van een trein. Die gaan per 20 stuks.

Renovatie
Alhoewel de treinen veertig jaar oud zijn, zijn niet alle onderdelen zo oud. Zo hebben de treinen tussen de zomer van 2003 en eind 2006 een renovatie gekregen. Toen zijn veel onderdelen, zoals de treinbanken vervangen.

Verkoop aan particulieren
Particulieren die oude treinmaterialen willen kunnen terecht bij kaNS centraal. Echter, sinds maart 2018 heeft kaNS Centraal geen locatie meer, waardoor er geen vaste verkoop- en afhaaldagen meer zijn. Toch is er binnenkort een mogelijkheid: KaNS Centraal is op 21 september aanwezig bij de opendag van NS Treinmodernisering in Haarlem, ter gelegenheid van 180 jaar spoor.

https://www.treinreiziger(...)t&utm_medium=twitter
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 3 september 2019 @ 20:37:09 #135
147316 crew  DJMO
#trut
pi_188776431
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 20:12 schreef Adrie072 het volgende:
Oude Sprinters rijden tot december, daarna losse onderdelen te koop
klok 03 sep 2019 17:46

De eerste generatie Sprinters (SGMm) maken in december plaats voor nieuwe treinen. Onderdelen van de oude sprinters worden zonder winstoogmerk aan bedrijven verkocht. NS zegt op die manier 11 miljoen kilo afval te willen besparen.

SNG vervangt SGMm
NS heeft in totaal 30 tweedelige Sprinters en 60 driedelige Sprinters, die zijn samen goed voor circa 15.000 zitplaatsen. De inmiddels 40 jaar oude Sprinters worden nog altijd op diverse plekken door Nederland ingezet. Ze voldoen echter niet meer aan de huidige kwaliteitsstandaard. Zo hebben de treinen geen airco, wifi en stopcontacten. Door de instroom van nieuwe moderne Sprinters van het type SNG kunnen de oude Sprinters straks ter zijde worden gesteld. De oude sprinters hebben ruim 7,8 miljoen kilometer door Nederland afgelegd en daarbij zo’n 46,9 miljoen reizigers vervoerd.

Verkoop treinonderdelen
Zakelijke kopers kunnen straks losse onderdelen van de oude Sprinters kopen. Dan gaat het om prullenbakken, zijwanden, kapstokhaken, ramen, klapstoelen, luidsprekers, handremmen, tafels en uiteraard 1e en 2e klas treinbanken.

Geen winstoogmerk
NS stelt dat de verkoop zal geschieden zonder winstoogmerk. Alleen de noodzakelijk te maken kosten voor het verkrijgen van de onderdelen, zoals demontage en logistiek, worden doorberekend aan de kopers. “Per item is daarom een minimum stuksprijs en minimum aantal bepaald. Op die manier kunnen wij een financieel duurzame bedrijfsvoering borgen” legt NS in een folder uit.

Minimale afname
Bij veel producten geldt een minimale afname van 100 stuks. Bijvoorbeeld 1e klas treinbanken. Bij 2e klas treinbanken en bij klapzittingen is de minimumhoeveelheid zelfs 200. Maar er zijn ook producten die in kleinere hoeveelheden gaan. Bijvoorbeeld schuifdeuren die gebruikt worden tussen twee bakken van een trein. Die gaan per 20 stuks.

Renovatie
Alhoewel de treinen veertig jaar oud zijn, zijn niet alle onderdelen zo oud. Zo hebben de treinen tussen de zomer van 2003 en eind 2006 een renovatie gekregen. Toen zijn veel onderdelen, zoals de treinbanken vervangen.

Verkoop aan particulieren
Particulieren die oude treinmaterialen willen kunnen terecht bij kaNS centraal. Echter, sinds maart 2018 heeft kaNS Centraal geen locatie meer, waardoor er geen vaste verkoop- en afhaaldagen meer zijn. Toch is er binnenkort een mogelijkheid: KaNS Centraal is op 21 september aanwezig bij de opendag van NS Treinmodernisering in Haarlem, ter gelegenheid van 180 jaar spoor.

https://www.treinreiziger(...)t&utm_medium=twitter
NS verkoopt stukjes trein om afval te besparen
ik wilde net hetzelfde komen melden _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_188776908
quote:
De oude sprinters hebben ruim 7,8 miljoen kilometer door Nederland afgelegd
dat lijkt me per treinstel te zijn?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2019 @ 21:10:31 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188776968
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:07 schreef Maegrim het volgende:

[..]

dat lijkt me per treinstel te zijn?
dat is wel zeker ja. Anders hebben die dingen bijna meer stilgestaan dan gereden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188777813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:07 schreef Maegrim het volgende:

[..]

dat lijkt me per treinstel te zijn?
Moet wel, en zelfs dan vind ik het nog relatief weinig. Als ik zie dat een 1700 uit de jaren 90 soms al 10 miljoen+ op de teller heeft staan, dan moet een SGM uit de jaren 70/80 toch wel meer gereden hebben? Of zou het sinds de revisie zijn?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2019 @ 21:59:18 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188777884
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:54 schreef MTL het volgende:

[..]

Moet wel, en zelfs dan vind ik het nog relatief weinig. Als ik zie dat een 1700 uit de jaren 90 soms al 10 miljoen+ op de teller heeft staan, dan moet een SGM uit de jaren 70/80 toch wel meer gereden hebben? Of zou het sinds de revisie zijn?
het klopt prima. sprinters maken minder km's per dag dan IC's en SGM heeft lange tijd voornamelijk in de Randstad gereden waar de afstanden relatief kort zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188777906
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het klopt prima. sprinters maken minder km's per dag dan IC's en SGM heeft lange tijd voornamelijk in de Randstad gereden waar de afstanden relatief kort zijn.
Relatief kort ten opzichte van?
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 september 2019 @ 22:02:22 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188777934
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 19:39 schreef derLudolf het volgende:
Ah, de spoorkaart van NRW er bij gepakt, Castrup-Rauxel Hbf it is.
Wanne-Eickel had ook gekund 😋
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 september 2019 @ 22:06:33 #142
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188778002
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 19:34 schreef derLudolf het volgende:
In Duitsland lopen ze ook wel rijkelijk met Hbf's te strooien.
Klopt, daar doen ze dat in een hoop plaatsen met meer dan één station, of uit de hand gelopen dorpen die zichzelf groot genoeg vinden. Of in plaatsen waar in vroeger 2 of meer stations waren door verschillende maatschappijen, die op enig moment zijn verenigd.

Ik kom tot 121 stuks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een heel aantal daarvan heeft alleen regionaal verkeer, de onderste zelfs alleen maar S-bahnen. Voor zover ik kan nagaan is Krefeld (Hbf) de grootste stad zonder fernverkehr, en is Hamm (42e op de ranglijst) de grootste Duitse stad zonder Hbf.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188778016
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2019 21:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het klopt prima. sprinters maken minder km's per dag dan IC's en SGM heeft lange tijd voornamelijk in de Randstad gereden waar de afstanden relatief kort zijn.
Gaat om de DDAR 1700 ;)
Volgens mij is dat ook nog altijd een sprinter.
Ook SLT zag ik geloof ik inmiddels al over de 5 miljoen gaan, dus vandaar dat die 7.8 best sinds de renovatie kan zijn.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2019 @ 22:11:32 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188778080
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:07 schreef MTL het volgende:

[..]

Gaat om de DDAR 1700 ;)
Volgens mij is dat ook nog altijd een sprinter.
Ook SLT zag ik geloof ik inmiddels al over de 5 miljoen gaan, dus vandaar dat die 7.8 best sinds de renovatie kan zijn.
ik meen ooit eens gelezen te hebben dat een Arriva-GTW iets meer dan 150.000 km per jaar draait, iets minder dan 500 km per dag dus
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2019 @ 22:13:28 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188778106
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Relatief kort ten opzichte van?
het noorden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2019 @ 22:14:11 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188778115
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:46 schreef bork het volgende:
Station Amersfoort wordt Amersfoort Centraal met ingang nieuwe dienstregeling

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1953852/
Eindhoven krijgt ook een Centraal.

Nu Groningen nog ~O>
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 september 2019 @ 22:18:53 #147
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188778204
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik meen ooit eens gelezen te hebben dat een Arriva-GTW iets meer dan 150.000 km per jaar draait, iets minder dan 500 km per dag dus
Ik heb even een voorbeeldje nagerekend, een dagje pendelen tussen Arnhem en Winterswijk heeft 6 of 7 slagen. Met 64km enkele reis is 6 slagen 768km. In een jaar met 90% bedrijfsvaardigheid kom je dan tot pakweg 250k.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2019 @ 22:22:15 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188778273
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb even een voorbeeldje nagerekend, een dagje pendelen tussen Arnhem en Winterswijk heeft 6 of 7 slagen. Met 64km enkele reis is 6 slagen 768km. In een jaar met 90% bedrijfsvaardigheid kom je dan tot pakweg 250k.
klopt, maar in het noorden zit je met dubbele stellen in de spitsuren en enkele stellen er buiten, dus daarvoor moet je compenseren. Op Arnhem - Winterswijk heb je dat iets minder
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 september 2019 @ 22:23:28 #149
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_188778304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Klopt, daar doen ze dat in een hoop plaatsen met meer dan één station, of uit de hand gelopen dorpen die zichzelf groot genoeg vinden. Of in plaatsen waar in vroeger 2 of meer stations waren door verschillende maatschappijen, die op enig moment zijn verenigd.

Ik kom tot 121 stuks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een heel aantal daarvan heeft alleen regionaal verkeer, de onderste zelfs alleen maar S-bahnen. Voor zover ik kan nagaan is Krefeld (Hbf) de grootste stad zonder fernverkehr, en is Hamm (42e op de ranglijst) de grootste Duitse stad zonder Hbf.
Krefeld heeft 's ochtends een IC naar Berlijn (uit Aken) en aan het begin van de avond een IC uit Berlijn (naar Aken). Respectievelijk IC 2222 en 2223.
  dinsdag 3 september 2019 @ 22:23:42 #150
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188778313
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt, maar in het noorden zit je met dubbele stellen in de spitsuren en enkele stellen er buiten, dus daarvoor moet je compenseren. Op Arnhem - Winterswijk heb je dat iets minder
Dat zal. Arnhem-Winterswijk is ook een relatief efficiënte verbinding met korte keertijden. Maar goederentreinlocs die ook door de nacht heen rijden zullen wel duidelijk hoger uitkomen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')