abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 augustus 2019 @ 19:16:03 #51
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_188692866
Die voorbereiding bij (V)IRM stelt toch niet veel meer voor dan wat extra ruimte en kabelgoten in het motorcompartiment? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Vraag me sowieso wel af hoeveel moeite zo'n ombouw nog is bij moderne vermogenselektronica. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 29 augustus 2019 @ 20:31:52 #52
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_188694948
Klopt..

Het schijnt handig te zijn om 3kv-choppers te hebben. Grote kans dat DDZ, Virm en SLT 1,5 kv-choppers hebben. Bij Flirt kan dat ineens per ongeluk goed gaan. SNG en ICNG zouden het gewoon moeten kunnen geloof ik.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2019 @ 20:48:52 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188695457
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 18:01 schreef J.B. het volgende:
ProRail: tekort aan stroom op spoor gaat problemen geven
https://nos.nl/l/2299414
[..]

Op zich natuurlijk geen nieuws, maar wel opmerkelijk dat ProRail de overgang naar 3kV gelijkstroom inmiddels blijkbaar als noodzakelijk beschouwt. Hopen maar dat er snel geld voor beschikbaar komt.
Het valt 'toevallig' samen met het laatste grote interview dat Pier als baas van ProRail gegeven heeft.

Het is ook noodzaak, omdat het spoor de grenzen van de capaciteit op een aantal plekken echt bereikt heeft.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 18:15 schreef Cothen het volgende:
30 jaar geleden zag men dit al aankomen. (V)IRM was zelfs al voorbereid op wisselspanning.
Treinseries daarna niet meer, want duur. Hadden die oelenwappers gewoon doorgezet dan was de overschakeling naar wisselspanning met het vervangen van ICM door ICNG nu een peace of cookie geweest.
Bij VIRM ging het om voorbereid zijn op 25 kV wisselspanning en niet op 3kV geijkspanning waar we het nu over hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 augustus 2019 @ 20:56:28 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188695745
Is het niet praktischer om het hele spul om te bouwen tot 25kV~, als we toch aan de gang gaan? Dan is het in ieder geval hetzelfde als de HSL en de Betuweroute, en als ik mij niet vergis is het binnen Europa ook de meest gebruikte spanning en dus praktisch met aan- en verkoop van materieel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188695820
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:56 schreef Janneke141 het volgende:
Is het niet praktischer om het hele spul om te bouwen tot 25kV~, als we toch aan de gang gaan? Dan is het in ieder geval hetzelfde als de HSL en de Betuweroute, en als ik mij niet vergis is het binnen Europa ook de meest gebruikte spanning en dus praktisch met aan- en verkoop van materieel.
Had je dacht weer andere bovenleidingsportalen voor nodig en andere kabels. 3.kV kan op het huidige 1.5kV
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2019 @ 20:59:24 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188695850
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:56 schreef Janneke141 het volgende:
Is het niet praktischer om het hele spul om te bouwen tot 25kV~, als we toch aan de gang gaan? Dan is het in ieder geval hetzelfde als de HSL en de Betuweroute, en als ik mij niet vergis is het binnen Europa ook de meest gebruikte spanning en dus praktisch met aan- en verkoop van materieel.
Het zou de kosten iig flink opdrijven. Bovendien zit je ook nog met het magnetisch veld, waardoor buiten de spoorzones aanpassingen aan allerlei gebouwen en infra gemaakt moeten worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:00:03 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188695872
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:58 schreef WcPot het volgende:

[..]

Had je dacht weer andere bovenleidingsportalen voor nodig en andere kabels. 3.kV kan op het huidige 1.5kV
Kabeltjes trekken lijkt me nog tamelijk goedkoop vergeleken bij de ombouw van al het materieel, of aankoop van nieuw. Maar het is op zich wel een argument, inderdaad.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:01:10 #58
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188695903
Trouwens, was was ook weer de reden dat ze tijdens de F1 van Zandvoort niet met dieseltreinen kunnen pendelen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:01:51 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188695920
Ombouw naar 25 kV AC heeft meer impact dan alleen treinen en bovenleiding. Vrijwel alle kunstwerken moeten worden aangepast en ook allerlei gebouwen in de buurt van het spoor kunnen gevoelig zijn voor elektromagnetische straling (EMC).
pi_188695923
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
Trouwens, was was ook weer de reden dat ze tijdens de F1 van Zandvoort niet met dieseltreinen kunnen pendelen?
Omdat de NS die niet meer heeft.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  Moderator donderdag 29 augustus 2019 @ 21:02:01 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188695924
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
Trouwens, was was ook weer de reden dat ze tijdens de F1 van Zandvoort niet met dieseltreinen kunnen pendelen?
Die heeft de NS niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2019 @ 21:03:06 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188695985
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:01 schreef WcPot het volgende:

[..]

Omdat de NS die niet meer heeft.
En je moet treinen hebben die snel op kunnen trekken en veel capaciteit bieden. Bij diesel heb je daar weinig smaken van.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:03:34 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188696013
Maar als we een Nationaal Verkeers Infarct willen voorkomen in de Noord-Hollandse duinen, en we het in zeven maanden waarschijnlijk ook niet voor elkaar krijgen om dat stukkie op spanning te krijgen, dan moet er toch wel iets te huren zijn?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 29 augustus 2019 @ 21:03:50 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188696035
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:01 schreef James1988 het volgende:
gebouwen in de buurt van het spoor kunnen gevoelig zijn voor elektromagnetische straling (EMC).
Hoe bedoel je, in welke zin?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 29 augustus 2019 @ 21:05:06 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188696106
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En je moet treinen hebben die snel op kunnen trekken en veel capaciteit bieden. Bij diesel heb je daar weinig smaken van.
Partij dostos huren bij DB. :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188696171
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
Bij VIRM ging het om voorbereid zijn op 25 kV wisselspanning en niet op 3kV geijkspanning waar we het nu over hebben.
Volgens mij is de kern van het probleem dat 1,5kV niet meer voldoet.
3kV is nu het best haalbare, maar dan heb je nog steeds de beperkingen van gelijkspanning.

Een overstap naar wisselspanning is een betere oplossing, maar kost meer pijn.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en daar zijn ProRail en NS de afgelopen jaren goed mee bezig geweest.
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2019 @ 21:08:16 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188696216
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Partij dostos huren bij DB. :9
Met trage Ludmilla's zeker :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188696234
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:03 schreef Janneke141 het volgende:
Maar als we een Nationaal Verkeers Infarct willen voorkomen in de Noord-Hollandse duinen, en we het in zeven maanden waarschijnlijk ook niet voor elkaar krijgen om dat stukkie op spanning te krijgen, dan moet er toch wel iets te huren zijn?
DM90 onder de waslijn ^O^
So we just called him Fred too
  Moderator donderdag 29 augustus 2019 @ 21:08:56 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188696242
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met trage Ludmilla's zeker :')
Joaaaaaah
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:09:23 #70
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188696260
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:08 schreef Cothen het volgende:

[..]

DM90 onder de waslijn ^O^
Volgens mij staan er hier nog 51 op een klusje te wachten.

Waarvan eentje met een gat erin, maar vooruit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188696296
Een paar gecombineerde Talentjes van DB ^O^
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:13:50 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188696412
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, in welke zin?
Denk aan gewapend beton. Als dat niet geaard is kan elektromagnetische straling afkomstig van 25 kV-bovenleiding daar nare gevolgen op hebben.
  Moderator donderdag 29 augustus 2019 @ 21:16:02 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188696491
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:10 schreef WcPot het volgende:
Een paar gecombineerde Talentjes van DB ^O^
Da's niet dubbeldeks. En er zijn/waren Ludmilla's met ATB :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188696501
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Denk aan gewapend beton. Als dat niet geaard is kan elektromagnetische straling afkomstig van 25 kV-bovenleiding daar nare gevolgen op hebben.
En 25kV en frequentie van ATB is dacht ik ook geen goede combinatie
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2019 @ 21:19:31 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188696629
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:16 schreef WcPot het volgende:

[..]

En 25kV en frequentie van ATB is dacht ik ook geen goede combinatie
Dat is een oplosbaar probleem door de beveiliging mee te nemen in het project
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188696755
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Denk aan gewapend beton. Als dat niet geaard is kan elektromagnetische straling afkomstig van 25 kV-bovenleiding daar nare gevolgen op hebben.
Hoeveel gewapend beton in kunstwerken is ouder dan 30 jaar heeft in die 30 jaar geen groot onderhoud gehad?
So we just called him Fred too
pi_188696797
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:16 schreef WcPot het volgende:

[..]

En 25kV en frequentie van ATB is dacht ik ook geen goede combinatie
Daarom was het plan ook ERMTS in te voeren, maar ook dat is moeilijk-moeilijk...
So we just called him Fred too
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:25:08 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188696852
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:16 schreef WcPot het volgende:

[..]

En 25kV en frequentie van ATB is dacht ik ook geen goede combinatie
Correct.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:47:06 #79
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_188697597
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Da's niet dubbeldeks. En er zijn/waren Ludmilla's met ATB :+
Jaar of 15 geleden trokken die nog wel eens goederentreinen door Breda. Mooi geluid.
  Redactie Sport vrijdag 30 augustus 2019 @ 02:38:07 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_188701492
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die heeft de NS niet.
Ik denk dat Keolis tegen een goede prijs best bereid is voor een weekend hun Lintjes te verhuren en zelf SEV in te zetten :+

Of je wil vertrouwen op Lintjes bij zo'n evenement is een tweede :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_188701618
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Denk aan gewapend beton. Als dat niet geaard is kan elektromagnetische straling afkomstig van 25 kV-bovenleiding daar nare gevolgen op hebben.
Zoals?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188702349
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Denk aan gewapend beton. Als dat niet geaard is kan elektromagnetische straling afkomstig van 25 kV-bovenleiding daar nare gevolgen op hebben.
Kan je dat toelichten? Heb zelden geaard gewapend beton gezien. Moet je ook niet willen denk ik omdat je je bewapening indirect blootstelt aan invloeden van buitenaf. Beton geleid verder niet ook. Bedoel je niet spanningsleidingen in de buurt? Was bij Nieuw-Vennep toch een issue toen?
pi_188706305
Ik ben ook wel benieuwd hoe 25kV zoveel issues op kan leveren. Ik snap EMI op kleine schaal wel, maar is dat op ook zo'n probleem voor beton, gebouwen en andere infrastructuur?
  Moderator vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:05:26 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188706483
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 02:38 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik denk dat Keolis tegen een goede prijs best bereid is voor een weekend hun Lintjes te verhuren en zelf SEV in te zetten :+

Of je wil vertrouwen op Lintjes bij zo'n evenement is een tweede :')
SEV?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:45:39 #85
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_188707116
Schienenersatzverkehr.

Moeilijk woord voor bussen.
  Moderator vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:57:58 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188707297
Oja, tuurlijk. Dacht aan een veiligheids iets

Schienenergänzungsverkehr aldus de advertentie van een of andere taxi service in Berlin :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:28:28 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_188708702
TVV mag ook, maar dat is minder bekend dan SEV denk ik :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:26:04 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188709615
RRBs bedoel je? :P
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:23:22 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_188713317
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 18:15 schreef Cothen het volgende:
30 jaar geleden zag men dit al aankomen. (V)IRM was zelfs al voorbereid op wisselspanning.
Treinseries daarna niet meer, want duur. Hadden die oelenwappers gewoon doorgezet dan was de overschakeling naar wisselspanning met het vervangen van ICM door ICNG nu een peace of cookie geweest.
Nou voorbereid... Er was een soort ruimtereservering, misschien zelfs alleen een versterking in de bak, voor een deel van de 25 kV tractieinstallatie (de trafo denk ik). En alleen in VIRM2/3 volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:27:42 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_188713379
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 12:56 schreef Fixers het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe 25kV zoveel issues op kan leveren. Ik snap EMI op kleine schaal wel, maar is dat op ook zo'n probleem voor beton, gebouwen en andere infrastructuur?
Het is de som. 25 kV betekent dat je afscheid moet nemen van de huidige bovenleiding en de huidige treindetectie. (N.B. De huidige treindetectie zou nog wel kunnen werken samen met ERTMS volgens mij.) De EMC-issues van 25 kV om de omgeving zijn aanzienlijk, alhoewel minder dan een "normale" hoogspanningslijn. Zoals al eerder gezegd: veel kunstwerken zijn te laag voor 25 kV, ik meen ook de Schipholtunnel en dat is best een cruciale schakel in het net. Met 3 kV kun je een hoop van de bestaande problemen oplossen met minder wijzigingen in de infrastructuur. Een 1,5 kV trein ombouwen naar 3 kV zou ook weleens minder impact kunnen hebben dan een 1,5 kV trein ombouwen naar 25 kV.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_188713626
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 21:23 schreef Duvel het volgende:
Nou voorbereid... Er was een soort ruimtereservering, misschien zelfs alleen een versterking in de bak, voor een deel van de 25 kV tractieinstallatie (de trafo denk ik). En alleen in VIRM2/3 volgens mij.
Idd ruimte om een trafo in te bouwen.
Is iig meer dan niks.

quote:
3s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 21:27 schreef Duvel het volgende:
Een 1,5 kV trein ombouwen naar 3 kV zou ook weleens minder impact kunnen hebben dan een 1,5 kV trein ombouwen naar 25 kV.
Op korte termijn is het idd een kleine ingreep: downchopper erin en gaan. De RET heeft zo 750V metro's laten rijden onder een 1500V waslijn voor de ombouw van de Hofpleinlijn.

Op lange termijn een desinvestering. Ook die 3000V kent zijn grenzen. In de totale som moet je ook meenemen dat treinen goedkoper worden als niet meer hoeven voldoen aan de eis 1500V en ATB.
So we just called him Fred too
  Redactie Sport vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:31:03 #92
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_188714323
Is de Hofpleinlijn niet meteen omlaag gebracht qua spanning? De tram van Houten had wel een downchopper in elk geval, en ik meen die op Alphen-Gouda ook.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_188714612
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 22:31 schreef dennistd het volgende:
Is de Hofpleinlijn niet meteen omlaag gebracht qua spanning? De tram van Houten had wel een downchopper in elk geval, en ik meen die op Alphen-Gouda ook.
Volgens mij is de hofpleinlijn gelijk aangepast jah. De Haagse Trams (Randstadrail) op dat traject rijden ook op 750 of 800V meen ik.
dag
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 00:05:50 #94
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_188715968
Het wordt echt met de dag gekker met de NS. Zo zit je in het weekend in een overvol solo ICM-drietje. En nu zit ik in een nachtelijke ic die om middernacht nog helemaal van beginpunt Rotterdam naar Groningen gaat, met wel liefst drie treinstellen. :?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator zaterdag 31 augustus 2019 @ 00:19:47 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188716130
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 00:05 schreef Eix het volgende:
Het wordt echt met de dag gekker met de NS. Zo zit je in het weekend in een overvol solo ICM-drietje. En nu zit ik in een nachtelijke ic die om middernacht nog helemaal van beginpunt Rotterdam naar Groningen gaat, met wel liefst drie treinstellen. :?
Voor onderhoud te Onnen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 01:13:33 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188716724
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 00:05 schreef Eix het volgende:
Het wordt echt met de dag gekker met de NS. Zo zit je in het weekend in een overvol solo ICM-drietje. En nu zit ik in een nachtelijke ic die om middernacht nog helemaal van beginpunt Rotterdam naar Groningen gaat,
Het is ook alleen op vrijdagavond dat die specifieke trein (0:05 uit Rotterdam) naar Groningen rijdt. Op zaterdagavond rijdt hij tot Zwolle, de rest van de week tot Amersfoort.

Dat zal wel zijn om de studenten die in de Randstad studeren naar huis te brengen (op vrijdag)
quote:
met wel liefst drie treinstellen. :?
Een deel van de stellen gaat maar tot Zwolle. Die zullen daar dan wel weer nodig zijn voor de opstart morgenvroeg.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:13:45 #97
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_188719002
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 22:31 schreef dennistd het volgende:
Is de Hofpleinlijn niet meteen omlaag gebracht qua spanning?
Niet voor de eerste testritten met sneltrams, die waren nog onder 1500V, voor de ombouw van de lijn.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:21:57 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188719725
Het personeel van de NS is ook niet meer wat het geweest is.

Vorige week riep een machinist om dat we station Rotterdam Alexander binnen reden, terwijl het Blaak was en net een HC die zei dat we uit Utrecht Centraal op tijd waren vertrokken richting Rotterdam, terwijl ik in Groningen was _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188720062
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
Het personeel van de NS is ook niet meer wat het geweest is.

Vorige week riep een machinist om dat we station Rotterdam Alexander binnen reden, terwijl het Blaak was en net een HC die zei dat we uit Utrecht Centraal op tijd waren vertrokken richting Rotterdam, terwijl ik in Groningen was _O-
Had je zelf niet een slokkie op ? :+
pi_188720975
Aanrijding met een persoon, weer eens bij Den Dolder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')