abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 augustus 2019 @ 19:16:03 #51
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_188692866
Die voorbereiding bij (V)IRM stelt toch niet veel meer voor dan wat extra ruimte en kabelgoten in het motorcompartiment? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Vraag me sowieso wel af hoeveel moeite zo'n ombouw nog is bij moderne vermogenselektronica. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 29 augustus 2019 @ 20:31:52 #52
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_188694948
Klopt..

Het schijnt handig te zijn om 3kv-choppers te hebben. Grote kans dat DDZ, Virm en SLT 1,5 kv-choppers hebben. Bij Flirt kan dat ineens per ongeluk goed gaan. SNG en ICNG zouden het gewoon moeten kunnen geloof ik.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2019 @ 20:48:52 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188695457
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 18:01 schreef J.B. het volgende:
ProRail: tekort aan stroom op spoor gaat problemen geven
https://nos.nl/l/2299414
[..]

Op zich natuurlijk geen nieuws, maar wel opmerkelijk dat ProRail de overgang naar 3kV gelijkstroom inmiddels blijkbaar als noodzakelijk beschouwt. Hopen maar dat er snel geld voor beschikbaar komt.
Het valt 'toevallig' samen met het laatste grote interview dat Pier als baas van ProRail gegeven heeft.

Het is ook noodzaak, omdat het spoor de grenzen van de capaciteit op een aantal plekken echt bereikt heeft.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 18:15 schreef Cothen het volgende:
30 jaar geleden zag men dit al aankomen. (V)IRM was zelfs al voorbereid op wisselspanning.
Treinseries daarna niet meer, want duur. Hadden die oelenwappers gewoon doorgezet dan was de overschakeling naar wisselspanning met het vervangen van ICM door ICNG nu een peace of cookie geweest.
Bij VIRM ging het om voorbereid zijn op 25 kV wisselspanning en niet op 3kV geijkspanning waar we het nu over hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 augustus 2019 @ 20:56:28 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188695745
Is het niet praktischer om het hele spul om te bouwen tot 25kV~, als we toch aan de gang gaan? Dan is het in ieder geval hetzelfde als de HSL en de Betuweroute, en als ik mij niet vergis is het binnen Europa ook de meest gebruikte spanning en dus praktisch met aan- en verkoop van materieel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188695820
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:56 schreef Janneke141 het volgende:
Is het niet praktischer om het hele spul om te bouwen tot 25kV~, als we toch aan de gang gaan? Dan is het in ieder geval hetzelfde als de HSL en de Betuweroute, en als ik mij niet vergis is het binnen Europa ook de meest gebruikte spanning en dus praktisch met aan- en verkoop van materieel.
Had je dacht weer andere bovenleidingsportalen voor nodig en andere kabels. 3.kV kan op het huidige 1.5kV
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2019 @ 20:59:24 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188695850
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:56 schreef Janneke141 het volgende:
Is het niet praktischer om het hele spul om te bouwen tot 25kV~, als we toch aan de gang gaan? Dan is het in ieder geval hetzelfde als de HSL en de Betuweroute, en als ik mij niet vergis is het binnen Europa ook de meest gebruikte spanning en dus praktisch met aan- en verkoop van materieel.
Het zou de kosten iig flink opdrijven. Bovendien zit je ook nog met het magnetisch veld, waardoor buiten de spoorzones aanpassingen aan allerlei gebouwen en infra gemaakt moeten worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:00:03 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188695872
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:58 schreef WcPot het volgende:

[..]

Had je dacht weer andere bovenleidingsportalen voor nodig en andere kabels. 3.kV kan op het huidige 1.5kV
Kabeltjes trekken lijkt me nog tamelijk goedkoop vergeleken bij de ombouw van al het materieel, of aankoop van nieuw. Maar het is op zich wel een argument, inderdaad.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:01:10 #58
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188695903
Trouwens, was was ook weer de reden dat ze tijdens de F1 van Zandvoort niet met dieseltreinen kunnen pendelen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:01:51 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188695920
Ombouw naar 25 kV AC heeft meer impact dan alleen treinen en bovenleiding. Vrijwel alle kunstwerken moeten worden aangepast en ook allerlei gebouwen in de buurt van het spoor kunnen gevoelig zijn voor elektromagnetische straling (EMC).
pi_188695923
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
Trouwens, was was ook weer de reden dat ze tijdens de F1 van Zandvoort niet met dieseltreinen kunnen pendelen?
Omdat de NS die niet meer heeft.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  Moderator donderdag 29 augustus 2019 @ 21:02:01 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188695924
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
Trouwens, was was ook weer de reden dat ze tijdens de F1 van Zandvoort niet met dieseltreinen kunnen pendelen?
Die heeft de NS niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2019 @ 21:03:06 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188695985
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:01 schreef WcPot het volgende:

[..]

Omdat de NS die niet meer heeft.
En je moet treinen hebben die snel op kunnen trekken en veel capaciteit bieden. Bij diesel heb je daar weinig smaken van.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:03:34 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188696013
Maar als we een Nationaal Verkeers Infarct willen voorkomen in de Noord-Hollandse duinen, en we het in zeven maanden waarschijnlijk ook niet voor elkaar krijgen om dat stukkie op spanning te krijgen, dan moet er toch wel iets te huren zijn?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 29 augustus 2019 @ 21:03:50 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188696035
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:01 schreef James1988 het volgende:
gebouwen in de buurt van het spoor kunnen gevoelig zijn voor elektromagnetische straling (EMC).
Hoe bedoel je, in welke zin?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 29 augustus 2019 @ 21:05:06 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188696106
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En je moet treinen hebben die snel op kunnen trekken en veel capaciteit bieden. Bij diesel heb je daar weinig smaken van.
Partij dostos huren bij DB. :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188696171
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
Bij VIRM ging het om voorbereid zijn op 25 kV wisselspanning en niet op 3kV geijkspanning waar we het nu over hebben.
Volgens mij is de kern van het probleem dat 1,5kV niet meer voldoet.
3kV is nu het best haalbare, maar dan heb je nog steeds de beperkingen van gelijkspanning.

Een overstap naar wisselspanning is een betere oplossing, maar kost meer pijn.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en daar zijn ProRail en NS de afgelopen jaren goed mee bezig geweest.
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2019 @ 21:08:16 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188696216
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Partij dostos huren bij DB. :9
Met trage Ludmilla's zeker :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188696234
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:03 schreef Janneke141 het volgende:
Maar als we een Nationaal Verkeers Infarct willen voorkomen in de Noord-Hollandse duinen, en we het in zeven maanden waarschijnlijk ook niet voor elkaar krijgen om dat stukkie op spanning te krijgen, dan moet er toch wel iets te huren zijn?
DM90 onder de waslijn ^O^
So we just called him Fred too
  Moderator donderdag 29 augustus 2019 @ 21:08:56 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188696242
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met trage Ludmilla's zeker :')
Joaaaaaah
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:09:23 #70
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188696260
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:08 schreef Cothen het volgende:

[..]

DM90 onder de waslijn ^O^
Volgens mij staan er hier nog 51 op een klusje te wachten.

Waarvan eentje met een gat erin, maar vooruit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188696296
Een paar gecombineerde Talentjes van DB ^O^
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:13:50 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_188696412
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, in welke zin?
Denk aan gewapend beton. Als dat niet geaard is kan elektromagnetische straling afkomstig van 25 kV-bovenleiding daar nare gevolgen op hebben.
  Moderator donderdag 29 augustus 2019 @ 21:16:02 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188696491
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:10 schreef WcPot het volgende:
Een paar gecombineerde Talentjes van DB ^O^
Da's niet dubbeldeks. En er zijn/waren Ludmilla's met ATB :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188696501
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Denk aan gewapend beton. Als dat niet geaard is kan elektromagnetische straling afkomstig van 25 kV-bovenleiding daar nare gevolgen op hebben.
En 25kV en frequentie van ATB is dacht ik ook geen goede combinatie
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2019 @ 21:19:31 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188696629
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 21:16 schreef WcPot het volgende:

[..]

En 25kV en frequentie van ATB is dacht ik ook geen goede combinatie
Dat is een oplosbaar probleem door de beveiliging mee te nemen in het project
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')