Het valt 'toevallig' samen met het laatste grote interview dat Pier als baas van ProRail gegeven heeft.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 18:01 schreef J.B. het volgende:
ProRail: tekort aan stroom op spoor gaat problemen geven
https://nos.nl/l/2299414
[..]
Op zich natuurlijk geen nieuws, maar wel opmerkelijk dat ProRail de overgang naar 3kV gelijkstroom inmiddels blijkbaar als noodzakelijk beschouwt. Hopen maar dat er snel geld voor beschikbaar komt.
Bij VIRM ging het om voorbereid zijn op 25 kV wisselspanning en niet op 3kV geijkspanning waar we het nu over hebben.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 18:15 schreef Cothen het volgende:
30 jaar geleden zag men dit al aankomen. (V)IRM was zelfs al voorbereid op wisselspanning.
Treinseries daarna niet meer, want duur. Hadden die oelenwappers gewoon doorgezet dan was de overschakeling naar wisselspanning met het vervangen van ICM door ICNG nu een peace of cookie geweest.
Had je dacht weer andere bovenleidingsportalen voor nodig en andere kabels. 3.kV kan op het huidige 1.5kVquote:Op donderdag 29 augustus 2019 20:56 schreef Janneke141 het volgende:
Is het niet praktischer om het hele spul om te bouwen tot 25kV~, als we toch aan de gang gaan? Dan is het in ieder geval hetzelfde als de HSL en de Betuweroute, en als ik mij niet vergis is het binnen Europa ook de meest gebruikte spanning en dus praktisch met aan- en verkoop van materieel.
Het zou de kosten iig flink opdrijven. Bovendien zit je ook nog met het magnetisch veld, waardoor buiten de spoorzones aanpassingen aan allerlei gebouwen en infra gemaakt moeten worden.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 20:56 schreef Janneke141 het volgende:
Is het niet praktischer om het hele spul om te bouwen tot 25kV~, als we toch aan de gang gaan? Dan is het in ieder geval hetzelfde als de HSL en de Betuweroute, en als ik mij niet vergis is het binnen Europa ook de meest gebruikte spanning en dus praktisch met aan- en verkoop van materieel.
Kabeltjes trekken lijkt me nog tamelijk goedkoop vergeleken bij de ombouw van al het materieel, of aankoop van nieuw. Maar het is op zich wel een argument, inderdaad.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 20:58 schreef WcPot het volgende:
[..]
Had je dacht weer andere bovenleidingsportalen voor nodig en andere kabels. 3.kV kan op het huidige 1.5kV
Omdat de NS die niet meer heeft.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
Trouwens, was was ook weer de reden dat ze tijdens de F1 van Zandvoort niet met dieseltreinen kunnen pendelen?
Die heeft de NS niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
Trouwens, was was ook weer de reden dat ze tijdens de F1 van Zandvoort niet met dieseltreinen kunnen pendelen?
En je moet treinen hebben die snel op kunnen trekken en veel capaciteit bieden. Bij diesel heb je daar weinig smaken van.quote:
Hoe bedoel je, in welke zin?quote:Op donderdag 29 augustus 2019 21:01 schreef James1988 het volgende:
gebouwen in de buurt van het spoor kunnen gevoelig zijn voor elektromagnetische straling (EMC).
Partij dostos huren bij DB.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En je moet treinen hebben die snel op kunnen trekken en veel capaciteit bieden. Bij diesel heb je daar weinig smaken van.
Volgens mij is de kern van het probleem dat 1,5kV niet meer voldoet.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
Bij VIRM ging het om voorbereid zijn op 25 kV wisselspanning en niet op 3kV geijkspanning waar we het nu over hebben.
DM90 onder de waslijnquote:Op donderdag 29 augustus 2019 21:03 schreef Janneke141 het volgende:
Maar als we een Nationaal Verkeers Infarct willen voorkomen in de Noord-Hollandse duinen, en we het in zeven maanden waarschijnlijk ook niet voor elkaar krijgen om dat stukkie op spanning te krijgen, dan moet er toch wel iets te huren zijn?
Joaaaaaahquote:Op donderdag 29 augustus 2019 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met trage Ludmilla's zeker
Volgens mij staan er hier nog 51 op een klusje te wachten.quote:
Denk aan gewapend beton. Als dat niet geaard is kan elektromagnetische straling afkomstig van 25 kV-bovenleiding daar nare gevolgen op hebben.quote:
Da's niet dubbeldeks. En er zijn/waren Ludmilla's met ATBquote:Op donderdag 29 augustus 2019 21:10 schreef WcPot het volgende:
Een paar gecombineerde Talentjes van DB
En 25kV en frequentie van ATB is dacht ik ook geen goede combinatiequote:Op donderdag 29 augustus 2019 21:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Denk aan gewapend beton. Als dat niet geaard is kan elektromagnetische straling afkomstig van 25 kV-bovenleiding daar nare gevolgen op hebben.
Dat is een oplosbaar probleem door de beveiliging mee te nemen in het projectquote:Op donderdag 29 augustus 2019 21:16 schreef WcPot het volgende:
[..]
En 25kV en frequentie van ATB is dacht ik ook geen goede combinatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |