quote:Op donderdag 29 augustus 2019 21:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Da's niet dubbeldeks. En er zijn/waren Ludmilla's met ATB
Dus, elke twee weken een trein? Dat gaat vast een succes worden.quote:Ein Zug soll die drei Städte alle zwei Wochen freitags nacheinander anfahren, sagte RheinJet-Geschäftsführer Martin Michael.
Het is downchopper er in en dan de toelating nog... dat regel je echt niet ff op een middagje in de kroeg.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 21:43 schreef Cothen het volgende:
[..]
Op korte termijn is het idd een kleine ingreep: downchopper erin en gaan. De RET heeft zo 750V metro's laten rijden onder een 1500V waslijn voor de ombouw van de Hofpleinlijn.
Wat bedoel je met de eis 1500 V en ATB?quote:Op lange termijn een desinvestering. Ook die 3000V kent zijn grenzen. In de totale som moet je ook meenemen dat treinen goedkoper worden als niet meer hoeven voldoen aan de eis 1500V en ATB.
Je vraagt je af hoeveel plezier die mensen ooit in hun werk haddenquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
Het personeel van de NS is ook niet meer wat het geweest is.
Vorige week riep een machinist om dat we station Rotterdam Alexander binnen reden, terwijl het Blaak was en net een HC die zei dat we uit Utrecht Centraal op tijd waren vertrokken richting Rotterdam, terwijl ik in Groningen was
Die nieuwe intercity Dordt-Eindhoven klinkt opeens als een doorslaand succes.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus, elke twee weken een trein? Dat gaat vast een succes worden.
Probleempje arriva zal ze nooit vehuren zolang hettinga daar zit plus je moet met dubbel personeel gaan rijden en volgens mij zijn de arriva treinnen ook niet geschikt voor dubbelbediening met een conducteur.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 15:46 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Met een GTW-12 kun je aardig wat wegkrijgen als die 1 omloop rijdt tussen Zandvoort en Haarlem. Uitstekend materieel en ook Arriva zal het niet erg vinden een beetje promotie te kunnen maken.
Scheelt allemaal dure extra onderstations die vrijwel nooit nodig zijn. En de Maaslijn heeft in het weekeinde die 4 stellen echt niet nodig.
Volgens mij is de max in reizigersdienst 9 bakken GTW en is er geen toelating voor 4 stellenquote:Op zaterdag 31 augustus 2019 15:46 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Met een GTW-12 kun je aardig wat wegkrijgen als die 1 omloop rijdt tussen Zandvoort en Haarlem. Uitstekend materieel en ook Arriva zal het niet erg vinden een beetje promotie te kunnen maken.
Scheelt allemaal dure extra onderstations die vrijwel nooit nodig zijn. En de Maaslijn heeft in het weekeinde die 4 stellen echt niet nodig.
Dat zou misschien nog wel te regelen zijn, maar hoever ga je in deze??quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij is de max in reizigersdienst 9 bakken GTW en is er geen toelating voor 4 stellen
Ach ja, ons prinsje van oranje betaald wel even wat smeergeld. Zit zijn pappie niet bij zo'n veiligheids instantie?quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij is de max in reizigersdienst 9 bakken GTW en is er geen toelating voor 4 stellen
niet meer volgens mij?quote:Op zondag 1 september 2019 13:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ach ja, ons prinsje van oranje betaald wel even wat smeergeld. Zit zijn pappie niet bij zo'n veiligheids instantie?
Het ovv is ook geen veiligheidsinstantie met beslissingsbevoegdheid, ze onderzoeken alleen.quote:Op zondag 1 september 2019 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Zit niet meer bij de OVV
Welnee, vast een verstopt oliefilterquote:Op maandag 2 september 2019 22:07 schreef James1988 het volgende:
Brand in Schaarbeek:
[ afbeelding ]
Bron foto: Stationschef op Facebook
Ja over een jaar of vijf rijdt dat wel weer. Hoe lang heeft dat ooit met dat uitgefikte seinhuis in Herentals geduurd? In dat soort bananenlanden kan dat soort dingen gewoon jaaaaaaaaren duren.quote:Op maandag 2 september 2019 22:12 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me af of ze die toch nog gaan renoveren. Zou me niet eens verbazen, de Belgen kennende.
Dat vind ik toch wel opmerkelijk. Die diefstal was in juni 2009, terwijl de brand in augustus van dat jaar was. Het was na die koperdiefstal dus niet opgevallen wat er een aardingskabel weg was?quote:“De brand is ontstaan door een technische storing. Doordat een deel van de aardingskabel van de bovenleiding ontbrak, kwam de 3.000 volt van de bovenleiding op de seinen naast de sporen terecht. Dat veroorzaakte een kortsluiting in het seinhuis, waarop er brand uitbrak”, vertelt Frédéric Petit van Infrabel. “Het ontbreken van de aardingskabel is vermoedelijk te wijten aan een koperdiefstal van juni.”
Die varkensneuzen in Schaarbeek staan er al een paar jaar, het is maar goed dat die ondingen nu verbranden.quote:Op maandag 2 september 2019 22:07 schreef James1988 het volgende:
Brand in Schaarbeek:
[ afbeelding ]
Bron foto: Stationschef op Facebook
Wat is er dan WEL opgevallen?quote:Op maandag 2 september 2019 22:29 schreef James1988 het volgende:
Ik ben eens gaan zoeken naar die brand in Herentals en vond dit:
[..]
Dat vind ik toch wel opmerkelijk. Die diefstal was in juni 2009, terwijl de brand in augustus van dat jaar was. Het was na die koperdiefstal dus niet opgevallen wat er een aardingskabel weg was?
Krijg je een (fout)melding als een aardingskabel ontbreekt? Volgens mij niet toch?quote:Op maandag 2 september 2019 22:29 schreef James1988 het volgende:
Ik ben eens gaan zoeken naar die brand in Herentals en vond dit:
[..]
Dat vind ik toch wel opmerkelijk. Die diefstal was in juni 2009, terwijl de brand in augustus van dat jaar was. Het was na die koperdiefstal dus niet opgevallen wat er een aardingskabel weg was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |