Die hebben ook sneltreinen of zelfs intercities gereden. Niet alleen de loks, zelfs de complete stammen.quote:Op dinsdag 3 september 2019 22:07 schreef MTL het volgende:
Gaat om de DDAR 1700
Volgens mij is dat ook nog altijd een sprinter.
Ja, dat is hem. Stond ook een groot-oud gebouw (seinhuis) met dat er op en het was best een groot station, veel sporen enzo.quote:
quote:Op dinsdag 3 september 2019 23:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, dat is hem. Stond ook een groot-oud gebouw (seinhuis) met dat er op en het was best een groot station, veel sporen enzo.
Als ik zo foto's bekijk dan was dat um. Thanks
Moet ik morgen alle keren dat ik een nieuw terugticket boekte voor je opzoeken of geloof je het zo ook wel?quote:
Dat is wel een bijzonder voorbeeld van een vorkstation, met maar liefst 3 vorkenquote:Op woensdag 4 september 2019 08:46 schreef BLS het volgende:
Moet je eens Ludwigshafen Hbf opzoeken, dat is pas een trieste bende, en wordt bovendien door enkele treinen overgeslagen die wel in Ludwigshafen Mitte stoppen.
Dat is een communistenproject uit de jaren '70, dat het Glowna-station moest vervangen. Dat was volgens mij gesneuveld in de oorlog, en vervangen door een paar veredelde barakken. Midden tussen de stations Oost (Wschcschscshchodnia) en West (Zachodnia) kwam toen Centralna, maar waarom ze niet vasthielden aan het gebruikelijke Glowna/Glowny weet ik ook niet.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:57 schreef bork het volgende:
In Polen heb je dan Główny, het rare is dan Warschau geen Centraal Station heeft wat de naam Główny draagt maar ze hebben dan wel Warzawa Centralna, wat geen enkele ander station in Polen als toevoeging heeft (volgens mij).
Hoe zit dat?
https://en.wikipedia.org/(...)3wna_railway_stationquote:Op woensdag 4 september 2019 21:57 schreef bork het volgende:
In Polen heb je dan Główny, het rare is dan Warschau geen Centraal Station heeft wat de naam Główny draagt maar ze hebben dan wel Warzawa Centralna, wat geen enkele ander station in Polen als toevoeging heeft (volgens mij).
Hoe zit dat?
De E-GTW's op de Vechtdallijn zitten rond de 200.000km per jaarquote:Op dinsdag 3 september 2019 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik meen ooit eens gelezen te hebben dat een Arriva-GTW iets meer dan 150.000 km per jaar draait, iets minder dan 500 km per dag dus
Wauw! Dat zat ik me al af te vragen, hoeveel een gemiddelde trein in zijn leven rijdt.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:54 schreef MTL het volgende:
[..]
Moet wel, en zelfs dan vind ik het nog relatief weinig. Als ik zie dat een 1700 uit de jaren 90 soms al 10 miljoen+ op de teller heeft staan, dan moet een SGM uit de jaren 70/80 toch wel meer gereden hebben? Of zou het sinds de revisie zijn?
quote:Op dinsdag 3 september 2019 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eindhoven krijgt ook een Centraal.
Nu Groningen nog
Duurde nog best lang voor er iemand haptequote:Op donderdag 5 september 2019 21:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
Groningen heeft eenHoofdstation
Dat klopt. Het Hoofdstation is alleen qua bovenleiding een kopstation.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
Hoofdstation. Niet te verwarren met Kopstation.
Ze leggen best nog wel een afstand af voor een stoptrein denk ik en een lange dienst die gaat van 5:15 tot 0:15 door de week, veelal gereden door dubbele stellen.quote:Op donderdag 5 september 2019 18:44 schreef WcPot het volgende:
[..]
De E-GTW's op de Vechtdallijn zitten rond de 200.000km per jaar
Erg veel.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:49 schreef WcPot het volgende:
Hoeveel kilometer zou de Mat64 gemiddeld per treinstel hebben gereden.
Geen flauw idee, voor ICM zou ik niet weten waar de kilometerteller zit, maar er zijn tegenwoordig sites die het aantal gereden kilometer in de reizigersdienst bijhouden. Hoewel dat niet alle kilometers weergeeft (treinen rijden ook kilometers zonder reizigers uiteraard), kan je misschien wel een soort van grove inschatting maken.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wauw! Dat zat ik me al af te vragen, hoeveel een gemiddelde trein in zijn leven rijdt.
Weet jij ook hoeveel de ICMm's gelopen hebben sinds ze hier zijn? Of gaat de teller weer op 0 als ze ze renoveren?
ICM heeft geen kilometerteller, is ook niet nodig. Een treinstel heeft zoveel delen, die worden gewisseld, dat een kilometerstand steeds weer anders zou moeten zijn.quote:Op donderdag 5 september 2019 22:58 schreef MTL het volgende:
[..]
Geen flauw idee, voor ICM zou ik niet weten waar de kilometerteller zit, maar er zijn tegenwoordig sites die het aantal gereden kilometer in de reizigersdienst bijhouden. Hoewel dat niet alle kilometers weergeeft (treinen rijden ook kilometers zonder reizigers uiteraard), kan je misschien wel een soort van grove inschatting maken.
Zie bijvoorbeeld: https://treinposities.nl/voertuig/ns_icm_4081/geredenafstanden
Wow, dat gaat echt van 0 km tot ruim 1400 km per dag.quote:Op donderdag 5 september 2019 22:58 schreef MTL het volgende:
[..]
Geen flauw idee, voor ICM zou ik niet weten waar de kilometerteller zit, maar er zijn tegenwoordig sites die het aantal gereden kilometer in de reizigersdienst bijhouden. Hoewel dat niet alle kilometers weergeeft (treinen rijden ook kilometers zonder reizigers uiteraard), kan je misschien wel een soort van grove inschatting maken.
Zie bijvoorbeeld: https://treinposities.nl/voertuig/ns_icm_4081/geredenafstanden
quote:Op vrijdag 6 september 2019 07:58 schreef James1988 het volgende:
Nederland heeft er weer een "Centraal Station" bij![]()
https://indebuurt.nl/woer(...)rden-centraal~83663/
Nee. Er is een hoop extra track bij gekomen: Lelystad - Zwolle, die blindedarm naar Veendam, en Zwolle - Deventer was destijds ook dicht wegens werkzaamheden. Staat tegenover? ETMET. Gaat je niet de winst brengen.quote:Op vrijdag 6 september 2019 21:34 schreef b2py het volgende:
Zou dat tegenwoordig sneller gaan dan toen?
Toen de ramen nog open kondenquote:Op vrijdag 6 september 2019 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]eerste keer dat Woerden zo groot in het nieuws is sinds dit
![]()
[ afbeelding ]
Algemeen Dagblad, donderdag 24 augustus 2006![]()
quote:
Ik heb ook veel met open deuren gereisd, India, Sri Lanka en dichterbij Serviė. Flixtrain rijdt nu trouwens rond met vrij oude IC rijtuigen waarvan de ramen ook nog open kunnenquote:Op vrijdag 6 september 2019 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat de deuren op het balkon nog open kondenHeerlijk in de zomer, DE2 of MAT54
![]()
Ook eens een keer "casually" uitgestapt toen de trein nog niet helemaal stil genoeg stond![]()
Broek kapot, knieėn kapot
![]()
ramen zijn echt niet bijzonder. Je kunt morgenochtend voor 7 ur in 50 SGM's zitten waar de ramen open kunnen.quote:Op vrijdag 6 september 2019 21:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb ook veel met open deuren gereisd, India, Sri Lanka en dichterbij Serviė. Flixtrain rijdt nu trouwens rond met vrij oude IC rijtuigen waarvan de ramen ook nog open kunnen
Ramen die ver open kunnen met een orkaan in de coupe als gevolgquote:Op vrijdag 6 september 2019 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ramen zijn echt niet bijzonder. Je kunt morgenochtend voor 7 ur in 50 SGM's zitten waar de ramen open kunnen.
Ik ben ooit van een verreiker afgesprongen (stond op het trapje, was meegereden), vond 20 km/u wel redelijk afgeremd. Maar dat is nog best hardquote:Op vrijdag 6 september 2019 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat de deuren op het balkon nog open kondenHeerlijk in de zomer, DE2 of MAT54
![]()
Ook eens een keer "casually" uitgestapt toen de trein nog niet helemaal stil genoeg stond![]()
Broek kapot, knieėn kapot
![]()
Flixtrain? Is dat een variant op de flixbus?quote:Op vrijdag 6 september 2019 21:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb ook veel met open deuren gereisd, India, Sri Lanka en dichterbij Serviė. Flixtrain rijdt nu trouwens rond met vrij oude IC rijtuigen waarvan de ramen ook nog open kunnen
Jaquote:Op vrijdag 6 september 2019 21:56 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Flixtrain? Is dat een variant op de flixbus?
ja dat is het trein-alternatief voor het bus-alternatief voor de trein. Ze denken dat iemand er in traptquote:Op vrijdag 6 september 2019 21:56 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Flixtrain? Is dat een variant op de flixbus?
Dankjewel.quote:
Als het net zo vaak overstappen is als met de bus zou ik er ook niet in stappen.quote:Op vrijdag 6 september 2019 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dat is het trein-alternatief voor het bus-alternatief voor de trein. Ze denken dat iemand er in trapt
Ik heb geen idee eigenlijkquote:Op vrijdag 6 september 2019 21:59 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Als het net zo vaak overstappen is als met de bus zou ik er ook niet in stappen.
Was anders aardig druk in de trein. Enkeltje Berlijn Keulen 2 tientjes, bij db 90quote:Op vrijdag 6 september 2019 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dat is het trein-alternatief voor het bus-alternatief voor de trein. Ze denken dat iemand er in trapt
Ziedaar één kansloos business modelquote:Op vrijdag 6 september 2019 22:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Was anders aardig druk in de trein. Enkeltje Berlijn Keulen 2 tientjes, bij db 90
Nog ff urbexen op het expo terrein?quote:Op vrijdag 6 september 2019 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb geen idee eigenlijk![]()
Ik ga morgen voor het eerst sinds geen idee hoe lang weer eens in de Pimpel zitten. Even een snoepweekendje Hannover
Voor Nederlanders misschien, ik vond het allemaal wel leuk gedaan met hun creatieve omroepberichtenquote:Op vrijdag 6 september 2019 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziedaar één kansloos business model
Zo begonnen ze ook met Flixbus en kijk hoe het nu isquote:Op vrijdag 6 september 2019 22:29 schreef James1988 het volgende:
Op een paar routes rijdt er een Flixtrain:
- Berlijn - Keulen via Hannover, Essen
- Berlijn - Stuttgart via Kassel, Frankfurt
- Keulen - Hamburg via Essen, Münster
- Hamburg - Lörrach (nachttrein) via Hannover en Freiburg
Maar dan moet je denken aan een frequentie van één of twee keer per dag per richting, niet aan een 'echte concurrent'. Leuk voor de mensen die op een budget willen reizen en het niet erg vinden om achterlijk vroeg te vertrekken, of juist erg laat aan te komen
Vooral heel veel overnames verder. 5 jaar geleden had je op sommige routes 5 bedrijven, nu heb je nog Flixbus en misschien een IC-bus van DB.quote:Op vrijdag 6 september 2019 22:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Zo begonnen ze ook met Flixbus en kijk hoe het nu is
Wat is je bezwaarquote:Op vrijdag 6 september 2019 22:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vooral heel veel overnames verder. 5 jaar geleden had je op sommige routes 5 bedrijven, nu heb je nog Flixbus en misschien een IC-bus van DB.
De bus floreerde bij concurrentie, dat is inmiddels een monopolie waar ze zelf zo hard tegenaan schoppen.quote:
Neen, reeds in 2008 gedaanquote:
ja het gebied ten oosten van het spoor @ Messe / Laatzenquote:
quote:
Wanne-Eickel was tot ergens in de jaren 70 een onafhankelijke 'grootstad' met ongeveer 100.000 inwoners, dat zal ook een reden zijn dat ze een eigen Hbf hebben. Is in de jaren 70 samengevoegd met het kleinere Herne. Uiteindelijk heeft de nieuwe gemeente de naam Herne gekregen, maar bizar genoeg heeft Herne zelf geen Hbfquote:Op dinsdag 3 september 2019 23:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, dat is hem. Stond ook een groot-oud gebouw (seinhuis) met dat er op en het was best een groot station, veel sporen enzo.
Als ik zo foto's bekijk dan was dat um. Thanks
Munster is een flink eind uit de richting inderdaadquote:Op zaterdag 7 september 2019 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo kom je nogeens ergens. Pimpel wordt omgeleid en rijdt nu Rheine - Munster - Osnabruck
Ja geen idee hoe veel later ik nou in Hannover ben. Ik denk drie kwartier of zo?quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Munster is een flink eind uit de richting inderdaad
Ik heb begrepen dat ze op het stuk seinverdichting toe willen passen en dat het wachtspoor in de weg ligt, maar over de gevolgen wordt niet nagedacht. Je moet uitwijkmogelijkheden houden in het geval van calamiteiten zonder dat het netwerk helemaal in elkaar klaptquote:Op zaterdag 7 september 2019 11:43 schreef greavy het volgende:
Dus. ProRail acht het nodig om oa Oudewater Wachtspoor op te doeken. "Want er maken maar 4 tot 6 treinen van dit spoor gebruik per dag en dat is te weinig".
Dat zijn dus wél goederentreinen, die even aan de kant gaan en een IC voor laten. Straks dus met de IC achter de goederentrein hobbelen t/m Rotterdam
Via Münster of Munster?quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja geen idee hoe veel later ik nou in Hannover ben. Ik denk drie kwartier of zo?
Volgens mij is het precies de reden die je aangeeft, maar inderdaad, er zou toch een mouw aan te passen moeten zijn? Die sporen zijn gewoon handig, omdat je tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag geen enkel ander wachtspoor hebt dat lang genoeg isquote:Op zaterdag 7 september 2019 13:26 schreef dennistd het volgende:
Waarom ligt een wachtspoor daarvoor in de weg dan? Goed, je kunt misschien niet precies op de afstanden die je wil seinen plaatsen, maar dat zet je ze daar maar wat dichter op elkaar.
Dat kan niet zomaar, er zijn allerlei regels en ontwerpvoorschriften waaraan voldaan moet worden. En men wil juist af van lokale uitzonderingen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:26 schreef dennistd het volgende:
Waarom ligt een wachtspoor daarvoor in de weg dan? Goed, je kunt misschien niet precies op de afstanden die je wil seinen plaatsen, maar dat zet je ze daar maar wat dichter op elkaar.
Wat is je VAT eigenlijk?quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
De reistijd was al gecorrigeerd voor de omleiding
Nope, ik ga volgende week zelf al op reis.quote:Op zaterdag 7 september 2019 14:46 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Wat is je VAT eigenlijk?
En is liesje weer mee?
En dan mag Flash niet mee?quote:Op zaterdag 7 september 2019 14:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nope, ik ga volgende week zelf al op reis.
Hij mag best een keer mee, maar ik ga voor het eerst naar Georgie en dan vind ik het altijd fijn om alleen te reizen. Daarnaast ga ik heel veel rondreizen en 5 uur in minibusjes zijn geen uitzondering, 1x zelfs 7 uur. Daar doe je Fles denk ik geen plezier mee. En de rest van de bus ook niet.quote:
Trans Mongoliė, gaafquote:Op zaterdag 7 september 2019 15:51 schreef greavy het volgende:
Ik ga volgend jaar naar Marokko in April. Voornemens alles met OV te doen.
En dan september Trans Mongoliė Express doen. Moskou - Irkutsk (Bajkalmeer) - Ulaanbataar(Terelj N.P.) - Beijing.
Zijn er überhaupt mensen die 7 uur in een minibusje tof vinden?quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:30 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Hij mag best een keer mee, maar ik ga voor het eerst naar Georgie en dan vind ik het altijd fijn om alleen te reizen. Daarnaast ga ik heel veel rondreizen en 5 uur in minibusjes zijn geen uitzondering, 1x zelfs 7 uur. Daar doe je Fles denk ik geen plezier mee. En de rest van de bus ook niet.
Ja Liesjequote:Op zaterdag 7 september 2019 17:08 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Zijn er überhaupt mensen die 7 uur in een minibusje tof vinden?
Zeker gaaf! Albaniė blijf ik een gaaf land vinden, maar ik zit steeds in dubio. Dit jaar kon ik er geen vrij voor krijgen vanwege Canada waar ik straks 6 weken zit.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Trans Mongoliė, gaaf
Niet meer naar Albaniė?
Op Liesje na zullen dat er weinig zijn gok ikquote:Op zaterdag 7 september 2019 17:08 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Zijn er überhaupt mensen die 7 uur in een minibusje tof vinden?
Ja dit dus. Vermoeiend wel maar ook leuk, beetje lastig uit te leggen. De sfeer in zo'n busje maakt het ook tof, want iedereen zit ongeveer bij elkaar op schoot.quote:
Je weet dit al maarquote:Op zaterdag 7 september 2019 15:51 schreef greavy het volgende:
Ik ga volgend jaar naar Marokko in April. Voornemens alles met OV te doen.
En dan september Trans Mongoliė Express doen. Moskou - Irkutsk (Bajkalmeer) - Ulaanbataar(Terelj N.P.) - Beijing.
Jij hebt aparte voorkeuren.quote:Op zaterdag 7 september 2019 17:22 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja dit dus. Vermoeiend wel maar ook leuk, beetje lastig uit te leggen. De sfeer in zo'n busje maakt het ook tof, want iedereen zit ongeveer bij elkaar op schoot.
Ik weet het ja, haha. Komen wel verslagen tzt.quote:Op zaterdag 7 september 2019 17:23 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Je weet dit al maar
IK
BEN
JALOERS!!!
Denk het wel.quote:Op zaterdag 7 september 2019 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan ik eigenlijk Zugbindung hebben zonder zitplaatsreservering?
En als het niet mogelijk is, betekent dat dan dat de trein nokvol zit of dat het binnen 24 uur voor vertrek is of zo?quote:Op zaterdag 7 september 2019 20:56 schreef James1988 het volgende:
Ja, dat kan.
Zitplaatsreservering is in 2e klas optioneel (kost ¤4,50 per reis), in 1e klas zit het bij de prijs inbegrepen.
Ik denk dat de trein dan vol zit.quote:Op zaterdag 7 september 2019 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En als het niet mogelijk is, betekent dat dan dat de trein nokvol zit of dat het binnen 24 uur voor vertrek is of zo?
Als ik internationale tickets boek, koop ik die ook steevast bij onze oosterburen. Jaren terug liep hun website soepel en die van de ns steeds vast. Ik hoop altijd maar dat ze er dan óók wat aan over houden.quote:Op zaterdag 7 september 2019 21:36 schreef dennistd het volgende:
Had deze week een man in de bus die in Hannover werkt en altijd de Pimpel van 7u uit Hengelo nam. Deze reed ineens niet meer, dus hij bellen met NS International: "ja meneer, wij weten ook niet waarom deze niet rijdt. Misschien werkzaamheden of zo?". Nu moest ie dus van een buschauffeur horen dat zijn trein in de winterperiode gewoon niet rijdt (en in plaats daarvan een trein om 21u tot Bentheim). Tot zover het niveau van NS Int...
Wou hem net posten. Wat is het verhaal hierachter?quote:Op zondag 8 september 2019 16:31 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)isstijl_bij_ns_.html
Graffiti.quote:Op zondag 8 september 2019 20:33 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Wou hem net posten. Wat is het verhaal hierachter?
Bij die GTW van de Emmerlijn was het wel grappig gedaan met de Plan V-stijl, maar het blijft triest dat die lui niet van andermans spullen af kunnen blijvenquote:Op zondag 8 september 2019 20:35 schreef greavy het volgende:
Die knuppels hebben dat ook al eens bij een ICM gedaan.
Dat was heel anders als dit. Dit is een clubje die graag graffiti spuiten, en zo een beetje promotie doen. Niet eens kunst wat ze doen hier, maar gewoon 2 kleuren wat rondspuiten.quote:Op zondag 8 september 2019 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij die GTW van de Emmerlijn was het wel grappig gedaan met de Plan V-stijl, maar het blijft triest dat die lui niet van andermans spullen af kunnen blijven
en het zijn over het algemeen ook niet types met een fatsoenlijke baan die hun geld uitgeven voor die spuitbussen verf. ervan uitgaande dat ze die netjes kopenquote:Op zondag 8 september 2019 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij die GTW van de Emmerlijn was het wel grappig gedaan met de Plan V-stijl, maar het blijft triest dat die lui niet van andermans spullen af kunnen blijven
Dan mag ie 'm zelf even schoonmaken.quote:Op zondag 8 september 2019 21:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hopelijk dat de 'kunstenaar' bekend zal worden of zichzelf even bekend maakt.
Daar zijn ze te laf voor.quote:Op zondag 8 september 2019 21:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zo op die video heb ik het niet eerder gezien. Wel laatst een SGM waarbij twee bakken volledig onder zaten. Die bleef nog de hele dag in dienst.
Hopelijk dat de 'kunstenaar' bekend zal worden of zichzelf even bekend maakt.
Die zijn bekend, want ze hebben zelf op Facebook gezet wat ze gedaan hebbenquote:Op zondag 8 september 2019 21:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hopelijk dat de 'kunstenaar' bekend zal worden of zichzelf even bekend maakt.
Helaas wel. Stel is direct naar Utrecht gestuurd voor reinigingquote:
Gelukkig hoeven ze alleen de ramen te schrobben, op de rest zit toch sinds enkele jaren stickers?quote:Op zondag 8 september 2019 22:03 schreef GlenSpey het volgende:
Volgens een collega kost het a 150¤ per vierkante meter om die rommel eraf te schrobben. Tering
Ik kocht laatst een spuitbusje verf, maar da's ook niet grappig wat dat kost.quote:Op zondag 8 september 2019 20:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en het zijn over het algemeen ook niet types met een fatsoenlijke baan die hun geld uitgeven voor die spuitbussen verf. ervan uitgaande dat ze die netjes kopen
Niet op VIRM volgens mij.quote:Op zondag 8 september 2019 22:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Gelukkig hoeven ze alleen de ramen te schrobben, op de rest zit toch sinds enkele jaren stickers?
Via Maastricht, en dan vanaf Luik de Ardennen door.quote:Op zondag 8 september 2019 23:41 schreef Yreal het volgende:
Is via maastricht of via brussel een mooiere rit naar luxemburg per trein?
Tot 15 september is het tot Gouvy met een Desiro. Vanaf daar een getrokken trein als het goed is. Vanaf 15 september is heel de rit weer met een getrokken trein.quote:Op maandag 9 september 2019 08:07 schreef Eix het volgende:
[..]
Via Maastricht, en dan vanaf Luik de Ardennen door.Die rit staat nog altijd op mijn to-do list.
-edit-
Rijdt daar nog altijd getrokken mat, eigenlijk?
6:34 is nog safe, 6:35 vgs mij niet meer.quote:Op maandag 9 september 2019 10:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Laatste check-in is dan om 6:35, ofzo? Volgens mijn NS.nl ben ik ingecheckt om 6:31.
dat is niet waar. Of het moet echt nčt veranderd zijn.quote:Op maandag 9 september 2019 12:43 schreef James1988 het volgende:
Dat voordeel is alleen met het begin van de dalperiode, vanaf 8:55 en 18:25. De spitsperiode begint stipt om 06:30 en 16:00.
Neen.quote:Op maandag 9 september 2019 12:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Was dit al voorbij gekomen? https://www.gelderlander.(...)rugdraaien~a05de1a7/
Ik heb het wel eens gehad dat ik met Dal Vrij om 16:00 incheckte, om vervolgens "Vol tarief" op het schermpje te zien staan. En dat was voor die ongein met overstappen enzo werd ingevoerd.quote:Op maandag 9 september 2019 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat is niet waar. Of het moet echt nčt veranderd zijn.
Ook wel aardig wat kapot aan de zijkant zo te zien:quote:Op maandag 9 september 2019 13:08 schreef Salatrel het volgende:
Boem is ho!
ICd in botsing met graafmachine tussen Breda en Prinsenbeek.
Zo, beste klapper. Beide zijn natuurlijk lekker degelijk gebouwd, dus ja, dat geeft een flinke impact.quote:Op maandag 9 september 2019 13:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ook wel aardig wat kapot aan de zijkant zo te zien:
https://www.maricmedia.nl(...)ging-voor-reizigers/
https://www.bndestem.nl/b(...)-reizigers~a859a369/
Prognose is zojuist bijgesteld naar 16:30. Het zal me niet verbazen als dit nog wat later wordt, zo te zien aan die eerste foto is er olie weggelekt dus dat zal wel opgeruimd moeten worden?quote:Op maandag 9 september 2019 13:08 schreef Salatrel het volgende:
Boem is ho!
ICd in botsing met graafmachine tussen Breda en Prinsenbeek.
Bij meer dan zoveel liter moet er wel weer een of andere instantie komen volgens mijquote:Op maandag 9 september 2019 14:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Prognose is zojuist bijgesteld naar 16:30. Het zal me niet verbazen als dit nog wat later wordt, zo te zien aan die eerste foto is er olie weggelekt dus dat zal wel opgeruimd moeten worden?
Einde dienst dus.quote:Op maandag 9 september 2019 14:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Prognose is zojuist bijgesteld naar 16:30. Het zal me niet verbazen als dit nog wat later wordt, zo te zien aan die eerste foto is er olie weggelekt dus dat zal wel opgeruimd moeten worden?
Nee, toch nietquote:
quote:Tussen Lage Zwaluwe en Breda zijn de beperkingen voorbij.
De vertraging neemt af.
De treinen rijden weer normaal rond 16:30 uur.
Advies
Er rijden nog stopbussen tussen Breda, Breda-Prinsenbeek en Lage Zwaluwe.
9 sep. 2019 16:24
Je denkt als consument. Dat deed ik ook trouwens want ik stelde dezelfde vraag, of nou jah, ik vroeg, waarom sleept ProRail de Roemeense staatsspoorwegen niet voor de rechter. Heel veel dingen die voor consumenten gelden, gelden niet voor aankopen vanuit een bedrijf en heel vaak is het niet logisch wie waarvoor verantwoordelijk is. Juridisch lijkt ook mij dit de snelste weg.quote:Op maandag 9 september 2019 13:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Neen.
Maar wat heeft NS hier nog mee te maken, als de treinen al betaald zijn dan is het hun zorg niet meer toch? Of is NS nog huurder van het opstelterrein?
Dat laatste. ProRail heeft de ruimte tot datum X aan NS toegewezen en wil die ruimte nu terug. Het is dan aan de NS om het spoor leeg op te leveren.quote:Op maandag 9 september 2019 13:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Neen.
Maar wat heeft NS hier nog mee te maken, als de treinen al betaald zijn dan is het hun zorg niet meer toch? Of is NS nog huurder van het opstelterrein?
Als je pech hebt kun je de bodem saneren. Dan heb je wel een aardig klusje.quote:Op maandag 9 september 2019 14:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bij meer dan zoveel liter moet er wel weer een of andere instantie komen volgens mij
"Hydrauliek olie van de remmen" zegt het artikel, maar dat betwijfel ik. Eerder trafo-olie.quote:Op maandag 9 september 2019 14:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Prognose is zojuist bijgesteld naar 16:30. Het zal me niet verbazen als dit nog wat later wordt, zo te zien aan die eerste foto is er olie weggelekt dus dat zal wel opgeruimd moeten worden?
Als er nog een museumspoor als SGB, Star of ZLSM bij wil verdienen kunnen zemooi wat ongebruikte takjes ter beschikking stellen. 2,5 km aan Buffel kan daar wel kwijt?quote:Op maandag 9 september 2019 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laatste. ProRail heeft de ruimte tot datum X aan NS toegewezen en wil die ruimte nu terug. Het is dan aan de NS om het spoor leeg op te leveren.
twitter:ProRail_VL twitterde op dinsdag 10-09-2019 om 01:00:10#Baarn-#Hilversum> Wegens een brandmelding in een transformatorhuis is de stroom ruim uitgeschakeld tussen Hilversum en Baarn> Brandweer is onderweg en ook de monteurs van de elektriciteitsvoorziening> Geen trienverkeer. #brand #treinleven reageer retweet
twitter:ProRail_VL twitterde op dinsdag 10-09-2019 om 02:33:52Hilversum-Baarn> Het transformatorhuisje is geblust> De schade is aanzienlijk> Monteurs onderzoeken nu wat de gevolgen zijn voor het kunnen inschakelen van de spanning op de bovenleiding> Hopelijk gaat het lukken om morgenochtend treinen te rijden. reageer retweet
.twitter:ProRail_VL twitterde op dinsdag 10-09-2019 om 02:51:35Hilversum-Baarn> De gelijkrichter in het transformatorhuis https://t.co/Vgcoth1rV4 reageer retweet
https://www.rijdendetrein(...)-brandweer-hilversumquote:We zetten taxi's in tussen Hilversum, Hilversum Sportpark, Hollandsche Rading en Utrecht Overvecht.
Bestel taxi's via de informatiezuil
gezien het tijdstip zal er niet genoeg animo zijn om een bus te laten rijdenquote:Op dinsdag 10 september 2019 03:05 schreef dennistd het volgende:
Tussen Hilversum en Baarn is vannacht een gelijkrichter in een onderstation uitgebrand:
[ afbeelding ]twitter:ProRail_VL twitterde op dinsdag 10-09-2019 om 01:00:10#Baarn-#Hilversum> Wegens een brandmelding in een transformatorhuis is de stroom ruim uitgeschakeld tussen Hilversum en Baarn> Brandweer is onderweg en ook de monteurs van de elektriciteitsvoorziening> Geen trienverkeer. #brand #treinleven reageer retweet
twitter:ProRail_VL twitterde op dinsdag 10-09-2019 om 02:33:52Hilversum-Baarn> Het transformatorhuisje is geblust> De schade is aanzienlijk> Monteurs onderzoeken nu wat de gevolgen zijn voor het kunnen inschakelen van de spanning op de bovenleiding> Hopelijk gaat het lukken om morgenochtend treinen te rijden. reageer retweet
.twitter:ProRail_VL twitterde op dinsdag 10-09-2019 om 02:51:35Hilversum-Baarn> De gelijkrichter in het transformatorhuis https://t.co/Vgcoth1rV4 reageer retweet
Ook wel een bijzonder reisadvies trouwens:
[..]
https://www.rijdendetrein(...)-brandweer-hilversum
Wel geinig om te zien dat Trenitalia op de IC treinen de groene band vervangt door een rode, en DB met z'n ICE's het tegenovergestelde doet.quote:Op dinsdag 10 september 2019 13:11 schreef dennistd het volgende:
DB gaat bij alle ICE's de rode band op de kopbakken op het eerste deel vervangen door het groene, om zo de klimaatvoordelen van de trein te benadrukken: https://www.deutschebahn.(...)72?contentId=1204030
Filmpje: https://twitter.com/DB_Presse/status/1171338226759585792
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |