Die hebben ook sneltreinen of zelfs intercities gereden. Niet alleen de loks, zelfs de complete stammen.quote:Op dinsdag 3 september 2019 22:07 schreef MTL het volgende:
Gaat om de DDAR 1700
Volgens mij is dat ook nog altijd een sprinter.
Ja, dat is hem. Stond ook een groot-oud gebouw (seinhuis) met dat er op en het was best een groot station, veel sporen enzo.quote:
quote:Op dinsdag 3 september 2019 23:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, dat is hem. Stond ook een groot-oud gebouw (seinhuis) met dat er op en het was best een groot station, veel sporen enzo.
Als ik zo foto's bekijk dan was dat um. Thanks
Moet ik morgen alle keren dat ik een nieuw terugticket boekte voor je opzoeken of geloof je het zo ook wel?quote:
Dat is wel een bijzonder voorbeeld van een vorkstation, met maar liefst 3 vorkenquote:Op woensdag 4 september 2019 08:46 schreef BLS het volgende:
Moet je eens Ludwigshafen Hbf opzoeken, dat is pas een trieste bende, en wordt bovendien door enkele treinen overgeslagen die wel in Ludwigshafen Mitte stoppen.
Dat is een communistenproject uit de jaren '70, dat het Glowna-station moest vervangen. Dat was volgens mij gesneuveld in de oorlog, en vervangen door een paar veredelde barakken. Midden tussen de stations Oost (Wschcschscshchodnia) en West (Zachodnia) kwam toen Centralna, maar waarom ze niet vasthielden aan het gebruikelijke Glowna/Glowny weet ik ook niet.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:57 schreef bork het volgende:
In Polen heb je dan Główny, het rare is dan Warschau geen Centraal Station heeft wat de naam Główny draagt maar ze hebben dan wel Warzawa Centralna, wat geen enkele ander station in Polen als toevoeging heeft (volgens mij).
Hoe zit dat?
https://en.wikipedia.org/(...)3wna_railway_stationquote:Op woensdag 4 september 2019 21:57 schreef bork het volgende:
In Polen heb je dan Główny, het rare is dan Warschau geen Centraal Station heeft wat de naam Główny draagt maar ze hebben dan wel Warzawa Centralna, wat geen enkele ander station in Polen als toevoeging heeft (volgens mij).
Hoe zit dat?
De E-GTW's op de Vechtdallijn zitten rond de 200.000km per jaarquote:Op dinsdag 3 september 2019 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik meen ooit eens gelezen te hebben dat een Arriva-GTW iets meer dan 150.000 km per jaar draait, iets minder dan 500 km per dag dus
Wauw! Dat zat ik me al af te vragen, hoeveel een gemiddelde trein in zijn leven rijdt.quote:Op dinsdag 3 september 2019 21:54 schreef MTL het volgende:
[..]
Moet wel, en zelfs dan vind ik het nog relatief weinig. Als ik zie dat een 1700 uit de jaren 90 soms al 10 miljoen+ op de teller heeft staan, dan moet een SGM uit de jaren 70/80 toch wel meer gereden hebben? Of zou het sinds de revisie zijn?
quote:Op dinsdag 3 september 2019 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eindhoven krijgt ook een Centraal.
Nu Groningen nog
Duurde nog best lang voor er iemand haptequote:Op donderdag 5 september 2019 21:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]![]()
Groningen heeft eenHoofdstation
Dat klopt. Het Hoofdstation is alleen qua bovenleiding een kopstation.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:30 schreef Janneke141 het volgende:
Hoofdstation. Niet te verwarren met Kopstation.
Ze leggen best nog wel een afstand af voor een stoptrein denk ik en een lange dienst die gaat van 5:15 tot 0:15 door de week, veelal gereden door dubbele stellen.quote:Op donderdag 5 september 2019 18:44 schreef WcPot het volgende:
[..]
De E-GTW's op de Vechtdallijn zitten rond de 200.000km per jaar
Erg veel.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:49 schreef WcPot het volgende:
Hoeveel kilometer zou de Mat64 gemiddeld per treinstel hebben gereden.
Geen flauw idee, voor ICM zou ik niet weten waar de kilometerteller zit, maar er zijn tegenwoordig sites die het aantal gereden kilometer in de reizigersdienst bijhouden. Hoewel dat niet alle kilometers weergeeft (treinen rijden ook kilometers zonder reizigers uiteraard), kan je misschien wel een soort van grove inschatting maken.quote:Op donderdag 5 september 2019 21:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wauw! Dat zat ik me al af te vragen, hoeveel een gemiddelde trein in zijn leven rijdt.
Weet jij ook hoeveel de ICMm's gelopen hebben sinds ze hier zijn? Of gaat de teller weer op 0 als ze ze renoveren?
ICM heeft geen kilometerteller, is ook niet nodig. Een treinstel heeft zoveel delen, die worden gewisseld, dat een kilometerstand steeds weer anders zou moeten zijn.quote:Op donderdag 5 september 2019 22:58 schreef MTL het volgende:
[..]
Geen flauw idee, voor ICM zou ik niet weten waar de kilometerteller zit, maar er zijn tegenwoordig sites die het aantal gereden kilometer in de reizigersdienst bijhouden. Hoewel dat niet alle kilometers weergeeft (treinen rijden ook kilometers zonder reizigers uiteraard), kan je misschien wel een soort van grove inschatting maken.
Zie bijvoorbeeld: https://treinposities.nl/voertuig/ns_icm_4081/geredenafstanden
Wow, dat gaat echt van 0 km tot ruim 1400 km per dag.quote:Op donderdag 5 september 2019 22:58 schreef MTL het volgende:
[..]
Geen flauw idee, voor ICM zou ik niet weten waar de kilometerteller zit, maar er zijn tegenwoordig sites die het aantal gereden kilometer in de reizigersdienst bijhouden. Hoewel dat niet alle kilometers weergeeft (treinen rijden ook kilometers zonder reizigers uiteraard), kan je misschien wel een soort van grove inschatting maken.
Zie bijvoorbeeld: https://treinposities.nl/voertuig/ns_icm_4081/geredenafstanden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |