derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 16:39 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door derLudolf op 06-04-2016 20:30:37 ] | ||
Anne | woensdag 6 april 2016 @ 16:39 | |
Ik vond de TT van het vorige deel leuker! | ||
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 16:41 | |
Tot uw Order ![]() Zo beter? | ||
Peterselieman | woensdag 6 april 2016 @ 16:44 | |
Slechts een beetje rook | ||
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 16:49 | |
'Cette locomotiv respecte votre Environment' ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 april 2016 @ 17:11 | |
Wtf. ![]() | ||
Salatrel | woensdag 6 april 2016 @ 17:15 | |
iemand heeft een kettingslot op de deur gehangen waarna die is afgesloten tot de ketting is verwijderd? | ||
Anne | woensdag 6 april 2016 @ 17:19 | |
![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 april 2016 @ 17:21 | |
Zoiets. Domme actie. | ||
Prins_Pils | woensdag 6 april 2016 @ 17:27 | |
Fles, om 19:25 op NPO2 Rail Away in Wales ![]() | ||
b2py | woensdag 6 april 2016 @ 17:28 | |
"Deze keer wisten ze na 3 minuten en 10 seconden al een nieuwe paus te kiezen!" | ||
matthias24 | woensdag 6 april 2016 @ 17:31 | |
opzich vind ik treinen wel cool, alleen jammer dat ze in nederland zo slecht rijden met veel vertraging. | ||
Anne | woensdag 6 april 2016 @ 17:39 | |
Open er een Klaagbaak-topic over ![]() | ||
matthias24 | woensdag 6 april 2016 @ 17:40 | |
ik wil zelf geen topic's openen. en omdat dit topic toch over treinen gaat wou ik dit ff kwijt. | ||
James1988 | woensdag 6 april 2016 @ 17:44 | |
Valt best mee. Ga eens in het Fernverkehr kijken bij DB, dan piep je wel anders. ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 6 april 2016 @ 18:08 | |
ze rijden vaker op tijd dan je denkt, alleen hebben sommigen pech dat juist hun trein regelmatig niet op tijd rijdt. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 18:12 | |
Wauw, dat Forum des Halles of hoe je het ook schrijft in stokbroodcitycentral moet ik gaan bekijken, wat een glas- en staalporno <3 | ||
matthias24 | woensdag 6 april 2016 @ 18:13 | |
ja dat is wel zo. maar! ik snap 1 ding niet. waarom reden de treinen 20 jaar geleden wel gewoon op tijd en is er nu constant iets aan de hand. een zuchtje vind: treinen hebben vertraging een sneeuw vlokje op de rials: treinen hebben vertraging. een regenachtige dag: treinen hebben vertraging. een hitte golf: treinen hebben vertraging. een trein is defect geraakt: alle treinen in nederland hebben zwaar vertraging. kijk zo schiet het toch niet op? | ||
James1988 | woensdag 6 april 2016 @ 18:15 | |
Dat krijg je toch ook gewoon? De compensatie van NS is vrij aardig hoor, bij 30 minuten vertraging (zeldzaam) krijg je de helft van je geld terug. Bij 60+ zelfs het hele bedrag. | ||
matthias24 | woensdag 6 april 2016 @ 18:17 | |
![]() | ||
Peterselieman | woensdag 6 april 2016 @ 18:18 | |
Het aantal treinen dat nu rijdt ten opzichte van 20 jaar geleden is fors toegenomen. De ruimte om vertragingen op te vangen is door het toegenomen aantal treinen verminderd | ||
James1988 | woensdag 6 april 2016 @ 18:22 | |
Je moet het zelf aanvragen. Als je met de OV-chipkaart reist is dat een poepsimpel formulier op de NS-website waar je alleen nog maar je bankrekeningnummer in hoeft te vullen. ![]() | ||
matthias24 | woensdag 6 april 2016 @ 18:22 | |
ja maar daar heb ik als klant niks mee te maken. dan moeten ze de prijzen maar wat verlagen om de ontevredenheid van de klanten te compenseren. ik krijg ook gewoon een boete als ik geen kaartje bij me heb tijdens een trein reis. denk je dan echt dat een conducteur dan meedeleven zal hebben zelfs al zou daar een goede reden voor zijn?...... nee dus ik krijg dan ook gewoon de volle mep te betalen en ik zeg je, die boete's zijn niet mals. ik heb het al vaak genoeg meegemaakt. | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 18:27 | |
Eens kijken of ik tijd heb ![]() | ||
b2py | woensdag 6 april 2016 @ 18:34 | |
Ja, echt super nice geworden! | ||
matthias24 | woensdag 6 april 2016 @ 18:35 | |
doet NS aan thuisbezorging toevalig? | ||
James1988 | woensdag 6 april 2016 @ 18:37 | |
Jazeker, eens per kwartaal bezorgen ze het blad SPOOR bij me thuis ![]() | ||
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 18:38 | |
Vroeger vervoerden ze wel post | ||
matthias24 | woensdag 6 april 2016 @ 18:41 | |
oowh oke. dat is wel heel relext eigenlijk. ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 6 april 2016 @ 18:44 | |
en later dit jaar mogen ze mij een nieuwe ov flopkaart bezorgen | ||
James1988 | woensdag 6 april 2016 @ 18:45 | |
Af en toe krijg ik zelfs een heuse brief van ze! | ||
matthias24 | woensdag 6 april 2016 @ 18:57 | |
ik ben geen troll en ik zit wel op antwoorden te wachten. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 april 2016 @ 18:58 | |
Ik zal het je straks allemaal even uitleggen. Nu eerst mijn koters naar bed brengen. | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 19:21 | |
Dacht het niet he pappa. Eerst even indoctrineren ![]() NU ![]() ![]() | ||
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 19:39 | |
Nou, even wat weggepoetst. | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 20:06 | |
Telkens als jij wat zegt valt de discussie stil hier Ludolf. Naarling. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 20:09 | |
crewbash ban! | ||
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 20:09 | |
Poeh Poeh, de weggepoetste discussie was er anders ook een van hoog niveau | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 20:10 | |
Korving hou je smoel. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 20:11 | |
Hihihihihihihi. | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 20:13 | |
Ja ga er nog even lekker op door yo. newbiemod ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 20:13 | |
Iemand nog naar Rail Away gekeken daarnet? ![]() ![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 april 2016 @ 20:13 | |
20 jaar geleden reden de treinen ook niet altijd "gewoon op tijd". Nu is er niet "constant" iets aan de hand. De afgelopen 12 maanden was de punctualiteit 89,7%, oftewel: negen van de tien treinen hadden minder dan drie minuten vertraging. Cijfers van twintig jaar geleden heb ik zo niet bij de hand, maar vijftien jaar geleden schommelde het zo rond de 80-85%. Treinen hebben niet zoveel last van wind. Pas bij stormachtige omstandigheden krijgen we problemen: de bovenleiding kan gaan zwiepen en bomen kunnen op het spoor en bovenleiding vallen. Alleen de HSL wordt al bij wat lagere windsnelheden beperkt of stilgelegd. Een sneeuwvlokje heeft geen effect. Tien ook niet. Bepaalde soorten sneeuw in aanzienlijke hoeveelheden wel, dat kan tussen de wisseltongen gaan aankoeken waardoor de wissels niet meer goed omgelegd kunnen worden. Dat wordt tegenwoordig bestreden met o.a. betere controle op wisselverwarming en anti-icinginstallaties. Dat was twintig jaar geleden wel anders. Treinen hebben geen last van regen. Wel kan het in bepaalde omstandigheden (motregen, vroeg in de ochtend, veel bladval) gladde sporen veroorzaken. Dat wordt tegenwoordig bestreden met o.a. Sandite en rigoreuzere snoeiwerkzaamheden. Dat was twintig jaar geleden wel anders. Sommige materieelsoorten kunnen eerder gestoord of defect raken door hitte. Het grootste probleem is echter de invloed van hitte op de infrastructuur: bruggen die niet meer kunnen sluiten, of spoorstaven die gaan uitzetten en in het extreemste geval kunnen gaan "kronkelen" (spoorspatting). Bij een defecte trein wordt zoveel mogelijk het baanvak geisoleerd, zodat andere baanvakken er geen last van hebben. Dat betekent dat bij een defecte trein tussen Eindhoven en Weert de treinen zullen rijden tot Eindhoven of Weert en vanaf daar weer terug zullen gaan. Dat gaat niet altijd goed, want het veroorzaakt een hoop bijsturing van materieel en personeel, maar vaak blijft het prima beheersbaar en heeft de rest van het land er niet zoveel last van. Dat was twintig jaar geleden wel anders, nu zijn onze procedures en scenario's een stuk robuuster. Alles wat ik hierboven noem, speelde ook twintig jaar geleden en ook honderd jaar geleden en ook in vrijwel ieder ander land in de wereld. Verschil met andere landen en met twintig jaar geleden is wel dat er in Nederland zo ongehoord veel treinen rijden, dat een klein probleem een groot effect op de treinenloop heeft. [ Bericht 2% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 06-04-2016 20:22:55 ] | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 20:15 | |
![]() En nu niet meer zo achterlijk doen Matthias ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 20:23 | |
EIgenlijk wel OP-waardig ![]() Ziggy's Grote Heb-Je-Weer-Wat-Te-Zaniken-Verwende-Kutreiziger-FAQ. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 april 2016 @ 20:23 | |
![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 20:23 | |
![]() | ||
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 20:25 | |
![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 april 2016 @ 20:28 | |
![]() | ||
James1988 | woensdag 6 april 2016 @ 20:29 | |
Ja, inderdaad. ![]() | ||
Prins_Pils | woensdag 6 april 2016 @ 20:30 | |
Ik stem voor! | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 april 2016 @ 20:33 | |
En dan ben ik nog de helft vergeten, maar de boodschap lijkt me duidelijk. Ik kan niet wachten tot het winter wordt en de klassieke opmerking "maar in Zwitserland/Zweden/ander koud land met een Z gaat het wel goed" weer langskomt. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 20:35 | |
Ziggyland Railways ![]() | ||
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 20:35 | |
Uhm dat Snap ik ook pas sinds kort. Dat ijs iets van 500V isoleert. Op 1500V heeft b dat met invloed dan op 15kV | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 20:36 | |
ijs? Hoeveel ijs? meer ijs isoleert meer volt ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 20:36 | |
In Duitsland rijdt er met grote ijzelvorming nog veel minder dan hier trouwens, hier zijn er in ieder geval nog twee veel dikkere rijdraden. | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 20:36 | |
Lucht ook trouwens ![]() | ||
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 20:37 | |
Kan iemand zoiets maken met "Ziggy's Grote Heb-Je-Weer-Wat-Te-Zaniken-Verwende-Kutreiziger-" ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 20:37 | |
Hoeiets? ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 20:38 | |
Jij was met de OP bezig toch? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 20:38 | |
Kak, ergens moeten foto's zijn van mijn Pimpel die door 2 BR218's van Hannover naar Bad Bentheim gesleept werd op een zeeeer koude januaridag een jaar of 8 geleden maar ze zijn natuurlijk onvindbaar. Met +210 aankomen in Bad Bentheim en daarna tot aan Deventer(-Zwolle) geen vertraging meer gehad. | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 20:39 | |
Oh ja dat ommetje over Zwolle om in het tweede volgende pad te gaan liggen. Van 4 uur later ![]() ![]() | ||
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 20:40 | |
Plaatje staat er bij. Tekst staat al onder een spoilert bij FAQ | ||
James1988 | woensdag 6 april 2016 @ 20:41 | |
Dat is wel tof ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 20:45 | |
oh, iemand anders ![]() | ||
bork | woensdag 6 april 2016 @ 20:47 | |
Ik wil niet zeiken hoor maar in Zwitserland rijden de treinen wel als het sneeuwt. | ||
James1988 | woensdag 6 april 2016 @ 20:54 | |
Daar geven ze dan ook fors meer geld uit aan preventief onderhoud en staan er overal en nergens mannetjes en vrouwtjes klaar om de wissels sneeuwvrij te houden. En ook daar gaat het wel eens mis hoor. ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 20:55 | |
Cijfers: https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=ITF_INV-MTN_DATA | ||
Duvel | woensdag 6 april 2016 @ 20:58 | |
"Cette locomotive respecte votre environnement." | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 21:11 | |
Ik had deze even gemist maar holy shit ![]() | ||
b2py | woensdag 6 april 2016 @ 21:19 | |
De helft dus | ||
#ANONIEM | woensdag 6 april 2016 @ 21:22 | |
Wat is die CC72000 toch een mooie locomotief ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 21:22 | |
Ja, ik postte het dus ook ter ondersteuning van zijn bewering. | ||
Duvel | woensdag 6 april 2016 @ 21:23 | |
Nez cassé! ![]() | ||
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 21:26 | |
Je ne comprends pas | ||
Duvel | woensdag 6 april 2016 @ 21:30 | |
Klap op je neus kun je krijgen. | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 21:40 | |
Gaan jullie weer over Elzas-Lotharingen bakkeleien? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 21:41 | |
Oorlog! Oorlog! Oorlog! | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 21:41 | |
Dit is precies wat er voorspeld werd als we de Europese Grondwet zouden afkeuren jongons, hadden we nou maar naar Bakellende geluisterd ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 21:43 | |
![]() ![]() | ||
Duvel | woensdag 6 april 2016 @ 21:43 | |
Straatsburg weer Duits, da's mooi, kunnen we het EP gewoon in Brussel laten. | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 21:45 | |
Daar zijn ze voorbereid omdat het 200 dagen per jaar sneeuwt. Hier is ervoor gekozen om zich niet voor te bereiden. You create misery have your cake and eat it. ![]() | ||
b2py | woensdag 6 april 2016 @ 22:02 | |
Ik krijg nu honger | ||
Fixers | woensdag 6 april 2016 @ 22:03 | |
Nu weet ik weinig van dat soort motoren. Maar waarom braakt dat ding zoveel rook uit als ie koud is? De vertegenwoordigersdiesel hier in. De straat starten 's morgens toch een stuk soepeler. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 22:03 | |
Ik heb nog wat pizzakorstjes over van mijn pizza maar wel echt alleen die hele kleine randjes. Zal ik ze voor je bewaren? | ||
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 22:05 | |
Heb je aids? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 22:05 | |
Niet dat ik weet. | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 22:07 | |
Ja ![]() | ||
Duvel | woensdag 6 april 2016 @ 22:09 | |
Ophouden, bitches. Hier, spoorno van de bovenste plank. 1970, dus flink wat haar. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 22:13 | |
Gaaf! | ||
James1988 | woensdag 6 april 2016 @ 22:17 | |
![]() | ||
bork | woensdag 6 april 2016 @ 22:18 | |
Ik maakte een grapje maar vooruit ![]() ![]() Groepskorting NS neemt vlucht op Facebook
| ||
ziggyziggyziggy | woensdag 6 april 2016 @ 22:20 | |
Die vertegenwoordigersdiesel kan niet 4000 ton trekken, denk ik. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 22:21 | |
Ik doe ook mee! | ||
boriq | woensdag 6 april 2016 @ 22:26 | |
Hallelujah, wat is NOS laat. Dat gebeurt al maanden, zoniet jaren. | ||
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 22:29 | |
Meestal hoeven daar maar vier zuigertjes in beweging worden gebracht en maar 3-4L motorolie. Volgens hebben dit soirt locs vaak een V16 met een ruim 100L cilinderolie inhoud en 1000L motorolie en 'iets' meer compressie. | ||
Fred | woensdag 6 april 2016 @ 22:36 | |
Al dan nieuwerwetsche spul... Back to the fifties ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 22:40 | |
"Haben Sie noch ein Wochenende-ticket dass Sie nicht mehr nutzen...?" eind vorige eeuw al. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 6 april 2016 @ 22:49 | |
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 22:55 | |
Maar wat doet het? een gemaal of zo? | ||
b2py | woensdag 6 april 2016 @ 22:58 | |
Mijn Deens is niet al te best maar hier staat ie: http://www.dieselhouse.dk/ | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 22:58 | |
Ja zo ver was ik ook. | ||
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 23:01 | |
Filmpje niet gekeken maar de grootste diesel is een Wartsilla, een scheepadiesel. | ||
bork | woensdag 6 april 2016 @ 23:02 | |
Dit ding staat in een museum -> http://www.dieselhouse.dk/en/ (ik heb engels aangezet voor jullie ![]() | ||
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 23:03 | |
Naam is misleidend ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 6 april 2016 @ 23:03 | |
Dus met een beetje geluk drijftie de afwasmachine in de spoelkeuken van de kantine aan. | ||
MPG | woensdag 6 april 2016 @ 23:06 | |
Zo te lezen is dat ding gebruikt om tijdens piekuren snel extra elektriciteit op te kunnen wekken voor de regio Kopenhagen. | ||
derLudolf | woensdag 6 april 2016 @ 23:07 | |
Dat vind ik zo gaaf aan het Woudagemaal. Die wordt gewoon gebruikt als het moet ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 april 2016 @ 06:54 | |
ja gaaf is dat he ![]() ![]() | ||
derLudolf | donderdag 7 april 2016 @ 08:54 | |
Ik ook, 2 of 3 jaar geleden. Was op 27 december weet ik nog, toen was ie ook in actie vanwege hoge waterstand. Was er als een van de eersten, zon hing ook mooi laag voor foto's. Toen ik weer weg ging moesten de mensen iets van 2 uur in de rij staan | ||
BMWK111RS | donderdag 7 april 2016 @ 09:52 | |
Plus dat ze geen voorgloeisystemen hebben. De tikken of liever gezegd knallen die je in het filmpje hoort zijn de cylinders die al wél ontsteken. Bij dit soort motoren kan het zoals je ziet enkele minuten duren voordat alle cylinders wakker zijn. De witte rook (clagg) wordt veroorzaakt door de niet verbrande brandstof in de nog koude cylinders. Deze diesellocs worden ook alleen maar uitgezet als ze onderhoud nodig hebben, voor de rest laat men ze liever lopen. [ Bericht 0% gewijzigd door BMWK111RS op 07-04-2016 09:52:22 (typefout) ] | ||
derLudolf | donderdag 7 april 2016 @ 10:41 | |
De 6400's die in NL veel rijden hebben een speciale tweede motor om de grote Mercedes V12 op temperatuur en brengen of houden. Die verwarmt dan koelwater en motorolie ![]() | ||
BMWK111RS | donderdag 7 april 2016 @ 10:54 | |
Modernere treinen wellicht wel ja, maar dat oude ding uit het filmpje dus niet. Rusland maar ook Groot Brittanië schijnen nog voor het grootste deel oude dieselloc's te gebruiken, die na tientallen jaren toch wel aardig versleten zijn, zéér moeilijk te starten zijn en dus maar 24 uur per dag blijven lopen. | ||
BMWK111RS | donderdag 7 april 2016 @ 10:58 | |
Nog erger is het in India, daar rijden de aloude Alco diesellocs nog steeds. Die zij echt (meer dan) driekwart versleten en stoten als ze tractie moeten leveren dieselpluimen uit waar VS rednecks spontaan een natte broek van krijgen. | ||
De_Hertog | donderdag 7 april 2016 @ 11:01 | |
Inderdaad net stoomtreinen soms: | ||
derLudolf | donderdag 7 april 2016 @ 11:01 | |
Vraag me af of moderne locs ook zo'n hulpmotor hebben of ook met cilinderuitschakeling werken om de boel op temperatuur te houden. | ||
b2py | donderdag 7 april 2016 @ 11:03 | |
Ook echt diesel onder de draad dit ![]() | ||
derLudolf | donderdag 7 april 2016 @ 11:07 | |
Tering ![]() | ||
De_Hertog | donderdag 7 april 2016 @ 11:15 | |
En dan gaat het in de meeste gevallen niet eens om een koude start. | ||
BMWK111RS | donderdag 7 april 2016 @ 11:38 | |
Nope, deze zijn echt lekker op bedrijfstemperatuur. ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 april 2016 @ 11:41 | |
Maar gewoon om een verstopt luchtfilter. | ||
BMWK111RS | donderdag 7 april 2016 @ 11:52 | |
Deze ALCO's zijn gewoon tot op de draad versleten, daar helpt een luchtfiltertje echt niet meer tegen. Het toont maar weer eens de massa-hysterie hier in het Westen aan: als een dieseltje enkele microgrammen meer Nox uitstoot beweren milieufreaks meteen dat dat toch echt de reden is waarom het milieu zo slecht is, terwijl elders dit soort diesels meer rotzooi uitbraken dan alle VW-diesels bij elkaar. Vergeet niet dat deze beelden géén uitzondering zijn en dat deze ALCO's dagelijks door heel India rijden. Dat zijn geen kleine aantallen. Nu zeggen milieuterroristen altijd: verbeter het milieu, begin bij jezelf. Op zich ben ik het daarmee eens, ware het niet dat door dit soort loc's te vervangen een enorme stap richting een schoner milieu kan worden gemaakt. Laten ze zich daar dan eens voor inzetten. | ||
b2py | donderdag 7 april 2016 @ 11:53 | |
Staphorst Hbuf is weer een stapje dichterbij: http://www.destentor.nl/r(...)-staphorst-1.5900154 | ||
#ANONIEM | donderdag 7 april 2016 @ 12:06 | |
Er zit zoveel roet op de bovenleiding dat er niks elektrisch meer kan rijden ![]() | ||
BMWK111RS | donderdag 7 april 2016 @ 12:17 | |
Hou er ook rekening mee dat in India grote delen van het spoornetwerk niet geëlektrificeerd zijn. Moet de trein naar een bestemming en zitten er onderweg stukken spoor tussen die niet geëlektrificeerd zijn, kan je niet anders dan een dieselloc inzetten (of meerdere malen van loc wisselen ![]() | ||
boriq | donderdag 7 april 2016 @ 12:17 | |
Vanwege mijn DalVoordeel heb ik zojuist een mailtje gekregen dat als ik binnen nu en twee maand een reis maak een gratis weekend dagkaart krijg. Allemaal leuk en aardig zoiets, alleen verbaasde dit mij wel enigzins; "U hoeft met dit e-ticket noch in-, noch uit te checken" Moet ik dan over de gesloten poortjes in Enschede klimmen? Of ze gewoon intrappen? ![]() | ||
Salatrel | donderdag 7 april 2016 @ 12:20 | |
met een e-ticket hoef je nooit in te checken... die qr code is alleen maar om het poortje te openen ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 7 april 2016 @ 12:51 | |
alleen op zondagochtend stoppen bitte | ||
dennistd | donderdag 7 april 2016 @ 12:51 | |
DB heeft ook weer een nieuwe Bahncard-actie: raad je welk land het EK wint dan reis je heel augustus gratis https://www.bahn.de/micro(...)-gratis-reisen._LZ01 [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 07-04-2016 13:05:21 ] | ||
James1988 | donderdag 7 april 2016 @ 13:58 | |
Nou, Nederland is het hoe dan ook niet ![]() | ||
Fixers | donderdag 7 april 2016 @ 14:09 | |
Het is dus vooral de massa die in beweging moet komen en het principe van dieselmotoren die geen bougieontsteking hebben en dus eerst fatsoenlijk compressie moeten opbouwen. | ||
BMWK111RS | donderdag 7 april 2016 @ 14:12 | |
Nee, die massa wordt in beweging gebracht door de startmotor: het gebrek aan temperatuur en verlies aan compressie door slijtage is er oorzaak van dat er zoveel rook optreedt en de motor "per cylinder" start. Als je de temperatuur in de cylinders verhoogt, wat je dus doet met de voorgloeispiralen, start de motor veel vlotter en op alle cylinders tegelijk. | ||
Peter | donderdag 7 april 2016 @ 14:27 | |
A.s Dinsdag voor 17 euro te koop, een wandklok model Stationsklok. Voor de liefhebbers.. | ||
Dr_Flash | donderdag 7 april 2016 @ 14:33 | |
Ohjawel ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 april 2016 @ 14:36 | |
Beetje eenzijdig verhaal. ALsof het wel of niet "kunnen" alleen maar van reizigersaantallen af hing. JUIST niet. | ||
BMWK111RS | donderdag 7 april 2016 @ 14:43 | |
Zie je dat zitten in het arme India? ![]() | ||
James1988 | donderdag 7 april 2016 @ 14:58 | |
Half Engeland stapt nu ook over op bi-modes. Dit na meer dan 40 jaar dieselen aan 200 km/u ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 7 april 2016 @ 15:03 | |
Precies. Het station is nu nog niet in te passen in de dienstregeling. | ||
dennistd | donderdag 7 april 2016 @ 15:21 | |
Waarom niet? De sprinter kan toch best 3 minuten eerder uit Groningen vertrekken? | ||
Dr_Flash | donderdag 7 april 2016 @ 15:26 | |
Ik weet iets veel beters. Een Lightrail Zwolle - Staphorst - Meppel zodat de huidige boel er geen last van hoeft te hebben. Gewoon een ander tracé, langs de andere kant van het dorp zegmaar ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 7 april 2016 @ 15:28 | |
En die arme Hoogeveners dan? | ||
ReisT | donderdag 7 april 2016 @ 15:37 | |
Deze opnieuw aanleggen: https://nl.wikipedia.org/(...)ij_Zwolle_-_Blokzijl zijtakje naar Staphorst, klaar! | ||
Ajaxfan | donderdag 7 april 2016 @ 16:44 | |
![]() Creatieve samenstelling als dit ding inderdaad zo gaat rijden. | ||
spectrumanalyser | donderdag 7 april 2016 @ 17:02 | |
hij lijkt toch echt zo te rijden volgens ovtijden.com 5856 18.00 +9m18s NSR Sprinter Hoofddorp 4 SGMM-2 + SGMM-3 + SGMM-2 http://ovtijden.com/arnu/rl/5856/2016-04-07T18:00:00+0200/ | ||
Salatrel | donderdag 7 april 2016 @ 17:13 | |
Wat is daar raar aan? | ||
b2py | donderdag 7 april 2016 @ 17:24 | |
Grappig, je haalt een andere site aan maar beide sites hebben dezelfde broninformatie.. | ||
Ajaxfan | donderdag 7 april 2016 @ 17:26 | |
Bij SGMM is enkel 2tje - 2x 3tje - 2x 2 tje of 1x 3tje normaal toch? | ||
Peterselieman | donderdag 7 april 2016 @ 17:27 | |
meestal wel, maar vanaf dit wijzigingsblad rijden enkele treinen met 7 bakken rond | ||
ReisT | donderdag 7 april 2016 @ 17:33 | |
Ehm, volgens die link zou er ook nog een VIRM aan vast zitten?! Dat zou wel een bijzondere combinatie zijn. | ||
ReisT | donderdag 7 april 2016 @ 17:34 | |
Drie stellen aan elkaar is niet heel ongewoon. In elk geval niet op dat traject. | ||
Salatrel | donderdag 7 april 2016 @ 17:37 | |
1 van eerste sprinters vanuit rotterdam naar uitgeest zelfs een keer met 8 op pad gestuurd in de rangeerdienst (past net op schollevaar en nieuwerkerk ![]() | ||
dennistd | donderdag 7 april 2016 @ 18:23 | |
Neem aan 2x3 en 1x2, of toch 4x2? | ||
Salatrel | donderdag 7 april 2016 @ 18:35 | |
3 3 2 | ||
Duvel | donderdag 7 april 2016 @ 18:47 | |
Ja, Gouda vertrek 6:49 weleens gehad volgens mij. | ||
bork | donderdag 7 april 2016 @ 18:59 | |
The problem with forced tech obsolescence De B.A.R.T. (transport-systeem in San Fransisco e.o.) is 40 jaar oud, probleem: reserve onderdelen, zelfs op E-bay wordt gezocht ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 april 2016 @ 19:09 | |
lekker alles 3D printen ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 7 april 2016 @ 19:17 | |
Dat het even duidelijk is:![]()
| ||
Dr_Flash | donderdag 7 april 2016 @ 19:23 | |
zal je zien dat 2201 slaat op het jaartal van voorgenomen indienstname /duvel | ||
Peterselieman | donderdag 7 april 2016 @ 19:26 | |
Ik mag hopen dat voor december alvast in proefbedrijf rijden ![]() | ||
MTL | donderdag 7 april 2016 @ 19:34 | |
Dat wordt nog wat met de 2533... | ||
Salatrel | donderdag 7 april 2016 @ 19:41 | |
je mag er dus niet mee de werkplaats inrijden? | ||
Peterselieman | donderdag 7 april 2016 @ 19:41 | |
Dan kun je heel lang wachten | ||
derLudolf | donderdag 7 april 2016 @ 19:41 | |
Nu al buiten gebruik ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 7 april 2016 @ 19:42 | |
nee, er mag geen meter mee gereden worden ![]() | ||
b2py | donderdag 7 april 2016 @ 19:50 | |
Bedankt voor het oplezen! ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 7 april 2016 @ 20:23 | |
| ||
b2py | donderdag 7 april 2016 @ 20:27 | |
Die kwartiersdienst op Amsterdam - Rotterdam met ICd wordt lang volgehouden in de avonduren zeg.. | ||
bork | donderdag 7 april 2016 @ 20:39 | |
Bespeur ik een cynische ondertoon? | ||
Xetran | donderdag 7 april 2016 @ 20:49 | |
Waarom staan er zo absurd veel fotografen in en rondom station Arnhem? | ||
b2py | donderdag 7 april 2016 @ 20:55 | |
Nee zeker niet, viel me vooral positief op. Kan me niet voorstellen dat je dat beetje kostenneutraal kan uitvoeren (Ze hebben wat recht te zetten, dat zeker maar was oprecht verbaasd..) | ||
b2py | donderdag 7 april 2016 @ 20:55 | |
De FLIRT's zijn daar erg actief | ||
Duvel | donderdag 7 april 2016 @ 20:58 | |
Het aantal items op de restpuntenlijst, vijf jaar na indienststelling. | ||
Dr_Flash | donderdag 7 april 2016 @ 21:26 | |
Wat ben je mild vandaag ![]() | ||
James1988 | donderdag 7 april 2016 @ 22:21 | |
Stel je je er niet te veel bij voor hoor, NS komt ein-de-lijk eens een keer een concessie-eis na. | ||
Prins_Pils | vrijdag 8 april 2016 @ 00:07 | |
RTV Oost had een stukje in het nieuws over de fietsspoorlijn in Hengelo, die nu wordt aangelegd en de 15e al open schijnt te gaan. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 8 april 2016 @ 00:11 | |
Hij viel me vanochtend pas voor het eerst op, met een heus bord enzo. | ||
derLudolf | vrijdag 8 april 2016 @ 00:40 | |
![]() | ||
dennistd | vrijdag 8 april 2016 @ 00:51 | |
Nog maar even een plaatje van dinsdag. Niet super gelukt (oude camera, onverwacht en kutweer), maar toch:![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 09:16 | |
Ongebruikelijke trein, geen portaal of mast in de weg, aardig scherp, prima ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 09:17 | |
fietsspoorlijn? Wat is dat? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 09:21 | |
een soort Grenzland-draisine zoals in Groesbeek soms? ![]() | ||
b2py | vrijdag 8 april 2016 @ 09:57 | |
Zoiets wat ej met OVNL in Nijmegen hebt gedaan komt nu in Hengelo op het voormalig Akzo (Toch?) lijntje | ||
spectrumanalyser | vrijdag 8 april 2016 @ 10:12 | |
het Oudhollands treinduwen heeft toch mijn voorkeur![]() ![]() | ||
boriq | vrijdag 8 april 2016 @ 10:24 | |
Ja, het akzo-lijntje. | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 10:35 | |
Leuk! en 15 april al open dus? ![]() | ||
Dos37 | vrijdag 8 april 2016 @ 10:57 | |
Was gisteren sinds tijden weer eens in Zwolle, zag dat daar de poortjes ook al present waren alleen nog niet gesloten. Wanneer is dit het plan? | ||
b2py | vrijdag 8 april 2016 @ 10:59 | |
Dat staat er wel he ![]() | ||
b2py | vrijdag 8 april 2016 @ 10:59 | |
http://nos.nl/artikel/209(...)-spoor-en-wegen.html Ben benieuwd welke partij aan het langste eind gaat trekken! ![]() | ||
Salatrel | vrijdag 8 april 2016 @ 11:01 | |
Filedruk verlagen bij Amsterdam is toch ook dweilen met de kraan open. Bovendien is er amper ruimte | ||
Peterselieman | vrijdag 8 april 2016 @ 11:12 | |
RWS. wat denk je zelf ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 11:16 | |
Pilsie zegt dat ja. Kan er zo snel niks over vinden. | ||
ReisT | vrijdag 8 april 2016 @ 11:17 | |
In juni gaan de poortjes dicht, is het plan. | ||
MTL | vrijdag 8 april 2016 @ 11:22 | |
Volgende week wordt de moerdijkbrug op woensdag, donderdag en vrijdag afgesloten voor spoedreparatie omdat er haarscheurtjes zijn gevonden tijdens een inspectie. Enkel de IC Direct zal dus tussen Rotterdam en Breda rijden. Dat gaat weer leuk worden. | ||
b2py | vrijdag 8 april 2016 @ 11:25 | |
"Spoed". Als het spoed heeft leggen ze acuut het treinverkeer stil.. | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 11:29 | |
ja inderdaad. Al kunnen ze natuurlijk prima aan de reisgegevens van alle OV-chipkaarthouders zien wie er op maandag en dinsdag in die trein zitten, en vervolgens besluiten dat die levens minder waard zijn ![]() | ||
Salatrel | vrijdag 8 april 2016 @ 11:31 | |
en vervolgens gaat het stormen ![]() | ||
b2py | vrijdag 8 april 2016 @ 11:32 | |
Nah, ZW4 max op Moerdijk aldus Buienradar. Dat zullen ze vast in overweging hebben genomen | ||
MTL | vrijdag 8 april 2016 @ 11:49 | |
Zeker, dus het zal wel op korte termijn verholpen moeten worden, maar het is niet zo ernstig dat het direct nodig is. Voor de Spoorwegen is drie dagen een traject dicht binnen een week toch wel 'spoed' ![]() | ||
b2py | vrijdag 8 april 2016 @ 11:50 | |
Nee hoor, spoed is zelfde nacht.. | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 12:20 | |
Dat is gewoon onzin. Spoed slaat daar helemaal niet op. Dat is hetzelfde als dat ik aan jou vraag "wat eten we vanavond?" en dat jij zegt "achttien". | ||
dennistd | vrijdag 8 april 2016 @ 12:21 | |
Dan wordt de AmRo-shuttle toch ook wel doorgetrokken naar Breda mag ik hopen? ![]() | ||
b2py | vrijdag 8 april 2016 @ 12:32 | |
Je zal vast wel iets kunnen regelen met die enorme sloot aan locs beschikbaar en de Benelux die ongetwijfeld alleen van/naar Roosendaal gaat rijden waardoor je wellicht wat rijtuigen kan lenen. Ik begreep dat ze alle rijtuigen voor HSL & Benelux uniform willen maken en onderling uitwisselbaar maar ik weet niet hoe ver ze daar mee zijn. Flink aantal rijtuigen staat in Haarlem voor de aanpassingen daarvoor.. | ||
James1988 | vrijdag 8 april 2016 @ 12:32 | |
Geloof je het zelf? ![]() Ik denk dat ik volgende week maar 3 dagen thuiswerk. De ICd zal wel ramvol zitten met mensen die anders de Venloganger pakken ![]() | ||
JDude | vrijdag 8 april 2016 @ 12:44 | |
En allemaal extra bussen op de A16 zeker? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 12:46 | |
Doe dan AspergExpres. | ||
b2py | vrijdag 8 april 2016 @ 12:48 | |
Vliegende kruidkoek! ![]() | ||
b2py | vrijdag 8 april 2016 @ 12:48 | |
Ongetwijfeld | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 13:05 | |
Oh niet weer ![]() Vergeet maar wat ik zei okee ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 8 april 2016 @ 13:11 | |
Gewoon rijstrookje afzetten voor de bussen. Geen enkel probleem | ||
Prins_Pils | vrijdag 8 april 2016 @ 15:14 | |
Hierrrrr, met bewegend beeldmateriaal ![]() | ||
James1988 | vrijdag 8 april 2016 @ 15:14 | |
Op HGBTF valt te lezen dat station 'Brussel-Nationaal-Luchthaven' wordt omgedoopt in 'Brussels Airport - Zaventem'. | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 15:27 | |
Leuk. En het huidige station Zaventem dan? | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 15:28 | |
Cool ![]() ![]() | ||
James1988 | vrijdag 8 april 2016 @ 16:10 | |
![]() | ||
b2py | vrijdag 8 april 2016 @ 16:41 | |
Veel beter dunkt me | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 8 april 2016 @ 17:01 | |
Geboden op een Plan V op een BVA Veiling. Als ze van de baan worden gehaald dan mogen ze bij mij nog rondjes komen doen. | ||
Prins_Pils | vrijdag 8 april 2016 @ 17:24 | |
20:15-21:00 op WDR: 'Geheimnis Köln Hbf'. Docu'tje over het station lijkt me, eens kijken of het interessant is ![]() | ||
b2py | vrijdag 8 april 2016 @ 17:45 | |
Niet over die aanrandignen van nieuwjaar? | ||
Prins_Pils | vrijdag 8 april 2016 @ 17:49 | |
Denk het niet, in de beschrijving staat een heel verhaal over de geschiedenis van het station. | ||
Peterselieman | vrijdag 8 april 2016 @ 17:55 | |
Arriva laat vanaf morgen in de Achterhoek een GTW in de kleuren van de Giro d'Italia rondrijden | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 18:30 | |
waarom? | ||
Peter | vrijdag 8 april 2016 @ 18:31 | |
De Giro finisht 7 mei, en vertrekt weer op 8 mei in/uit de stad Nijmegen. Edit, ze fietsen 3 dagen in Gelderland rond zelfs... https://www.girogelderland.nl/data-en-routes/ | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 18:33 | |
ja dat is pas over een maand ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 8 april 2016 @ 19:25 | |
En dus mooi op tijd om reclame te maken voor het evenement | ||
HetBrabandertje | vrijdag 8 april 2016 @ 19:45 | |
Ik heb die uitzending al een tijd terug gezien op de WDR, was de moeite waard! | ||
Prins_Pils | vrijdag 8 april 2016 @ 20:16 | |
Die autotrein die elke dag stipt om 20 uur westbound door Deventer gaat, is dat nou de PON-trein? SGM (2x3) trouwens in de stoppert Apeldoorn-Enschede, dat heb ik lang niet meer gezien hier. | ||
Peterselieman | vrijdag 8 april 2016 @ 20:19 | |
Nee, dat is de VW-trein naar Zeebrugge. De PON komt in de ochtend langs (voor zover ik weet) | ||
Prins_Pils | vrijdag 8 april 2016 @ 20:23 | |
Is so far wel interessant inderdaad ![]() | ||
Maegrim | vrijdag 8 april 2016 @ 20:56 | |
Ik zag vandaag twee stammetjes staan op de watergraafsmeer, gewoon ICD stammen met wat belgenlogo's ![]() ![]() | ||
ReisT | vrijdag 8 april 2016 @ 21:21 | |
Ehm, kleuren? Die Giro heeft maar één kleur dus dat wordt een spuuglelijke trein... | ||
derLudolf | vrijdag 8 april 2016 @ 21:23 | |
![]() | ||
ReisT | vrijdag 8 april 2016 @ 21:29 | |
Ach, erger dan dit kan het vast niet worden![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 8 april 2016 @ 21:33 | |
de koppen blijven Arriva-wit natuurlijk | ||
derLudolf | vrijdag 8 april 2016 @ 21:38 | |
Jewel, want Arriva zal niet met locs rijden. Een roze loc in het katholieke Polen verwacht je niet trouwens ![]() | ||
James1988 | vrijdag 8 april 2016 @ 21:43 | |
Is dat dezelfde trein die ik dagelijks rond 23:15 door Breda zie rijden? | ||
Peterselieman | vrijdag 8 april 2016 @ 21:53 | |
Volgens Rolandrail wel | ||
b2py | vrijdag 8 april 2016 @ 22:02 | |
Niets tegen PKP IC ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 22:52 | |
Polen is ook zo'n echt ras-katholiek dus extreem homovriendelijk land ![]() ![]() | ||
Xetran | vrijdag 8 april 2016 @ 23:01 | |
Ik heb een speciaal Arriva (soort van) abonnement op mijn OVC. Nu is die binnenkort verlopen en ga ik volgende week alvast over op een NS OVC die ik toevallig gratis kreeg bij een abonnement, scheelt weer 7,50. Maar nu wil ik abonnementen overzetten. Waar kan ik dat doen? Kan dat bij Tickets & Service van NS? Oja, en saldo overzetten. Dat heb ik toen in Nijmegen moeten doen maar dat is een beetje ver voor nu ![]() | ||
greavy | vrijdag 8 april 2016 @ 23:04 | |
Ik zou eens bij de Arriva-klantenservice informeren, want ik weet dat NS niet abonnementen van Arriva kan behandelen/aanpassen oid. Overzetten lukt vaak ook niet bij een loket.
| ||
Dr_Flash | vrijdag 8 april 2016 @ 23:04 | |
ik zou gewoon voor de time being twee kaarten naast elkaar houden. Anders enter je een world van pain. | ||
Prins_Pils | zaterdag 9 april 2016 @ 00:12 | |
What can you good two languages through another writen say! ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 9 april 2016 @ 00:32 | |
Vous haben nog nothing gesehen parbleu! | ||
b2py | zaterdag 9 april 2016 @ 00:43 | |
Cerveza? | ||
Peterselieman | zaterdag 9 april 2016 @ 10:43 | |
Er komt weer een driedelige FLIRT voor de NS aan | ||
Dr_Flash | zaterdag 9 april 2016 @ 10:55 | |
dat leek wel heel erg op een SLT ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 9 april 2016 @ 10:59 | |
De FLIRT is ook gevlaflipt, maar heeft aan de zijkant veel meer blauw dan bijvoorbeeld de SLT | ||
Salatrel | zaterdag 9 april 2016 @ 11:09 | |
een ov chipkaart is een ov chipkaart. je moet bij de partij zijn waar je het abonnement hebt dat je over wil zetten niet bij de partij die jou die chipkaart verstrekt heeft | ||
Xetran | zaterdag 9 april 2016 @ 11:30 | |
En voor saldo overzetten, dat kan wel bij elke vervoerder? | ||
Dr_Flash | zaterdag 9 april 2016 @ 11:45 | |
Waarom zou je zo moeilijk doen? Welk probleem denk je op te lossen? Wat is er mis met een paar weken 2 kaarten naast elkaar te gebruiken? ![]() | ||
b2py | zaterdag 9 april 2016 @ 12:14 | |
Iedereen weet al dat aanstaande wo-vr er geen treinen rijden op Dordrecht - Vage Zwaluwe maar waarom staat er dan niks op de NS website ? | ||
Prins_Pils | zaterdag 9 april 2016 @ 12:45 | |
Wie wil er nou naar Dordrecht of Gare Zwaluwen? | ||
tripel7 | zaterdag 9 april 2016 @ 13:04 | |
Ondertussen: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-problemen-aanpakken | ||
b2py | zaterdag 9 april 2016 @ 13:06 | |
Pfoeh | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 9 april 2016 @ 13:08 | |
Alsjeblieft een overheidsdienst. Alsjeblieftttttt. | ||
Dr_Flash | zaterdag 9 april 2016 @ 13:10 | |
Nou nog geldgraaier Distelbloem vervangen door iemand met oog voor de reiziger, en misschien, heel misschien, dat het dan toch nog ooit wat wordt ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 9 april 2016 @ 13:11 | |
weet niet of ik daar zo blij mee ben. Net nu Eringa een beetje een stempel op het bedrijf begint te drukken. Nu zaag je aan zijn stoelpoten, terwijl het kabinet niet een partij is die uitblinkt in betrouwbaarheid | ||
greavy | zaterdag 9 april 2016 @ 13:24 | |
Flixbus op Smoelenboek
| ||
b2py | zaterdag 9 april 2016 @ 13:31 | |
Het valt mee | ||
Dr_Flash | zaterdag 9 april 2016 @ 13:32 | |
Het goede nieuws is dat ze maar 1 keer per dag rijden. | ||
James1988 | zaterdag 9 april 2016 @ 14:47 | |
'De reisinformatie is nog niet bijgewerkt'? | ||
James1988 | zaterdag 9 april 2016 @ 16:15 | |
Zo schrijft De Telegraaf De hoeveelste 'laatste kans' is dit ook alweer voor NS? ![]() | ||
b2py | zaterdag 9 april 2016 @ 16:15 | |
Uitgelekt: NS krijgt laatste kans op HSL "Wel komt er tijdwinst doordat de Beneluxtrein minder vaak Den Haag hoeft aan te doen." Zie hierboven | ||
Dr_Flash | zaterdag 9 april 2016 @ 16:22 | |
Oftewel: er ligt een advies, zo niet een eis. We gaan precies het omgekeerde doen en dan zeggen we "zo is het ook wel prima". ![]() HET pijnpunt was juist dat financiële belangen belangrijker gevonden werden dan reizigersbelangen. En dan dit als "oplossing" durven presenteren? Dan moet je toch wel goed van de pot gerukt zijn ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 9 april 2016 @ 16:24 | |
Fuck dit ik ga bier drinken ![]() ![]() | ||
James1988 | zaterdag 9 april 2016 @ 16:27 | |
Dit inderdaad. Die lui daar in Den Haag zijn echt helemaal van het padje af. | ||
DeZwabber | zaterdag 9 april 2016 @ 16:30 | |
Wtf. ![]() | ||
James1988 | zaterdag 9 april 2016 @ 17:01 | |
Bron: nu.nl Sorry, lees ik hier nu goed dat de IC Brussel tot 2018 de huidige route blijft rijden, en dus niet via Breda zal gaan? | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 9 april 2016 @ 17:15 | |
Nice! | ||
James1988 | zaterdag 9 april 2016 @ 17:18 | |
Lyon is ook een aanrader. Met 4 metrolijnen (waarvan één tandradmetro en één automatische), twee funiculaires, 5 tramlijnen van TCL, de Rhônexpress (sneltram naar het vliegveld) én twee tramtreinen is er genoeg te zien. En het TCL-net is bijna gratis ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 9 april 2016 @ 17:21 | |
Er is nog ergens zo een ander funiculair ding.. Le Havre? Of Reims? Hier nog iets gebeurd trouwens... Zat een weekje in de Ardeche, met Edge internet als het niet waaide.. ![]() En de TGV rit op de stakingsdag zonder problemen gedaan | ||
b2py | zaterdag 9 april 2016 @ 17:24 | |
"Volledige HSL" | ||
James1988 | zaterdag 9 april 2016 @ 17:24 | |
Parijs heeft er ook eentje, in de Montmartre ![]() Je komt precies op het juiste moment binnen, de kabinetsreactie op de Fyra-enquête is uitgelekt. Men wil ProRail hervormen (niet meer als BV) en NS krijgt nog maar eens een kans op de HSL ![]() Mooi ![]() | ||
b2py | zaterdag 9 april 2016 @ 17:25 | |
Ik geloof dat hier voldoende vaak is aangetoond dat harder dan 200 nauwelijks voordelen oplevert.. | ||
James1988 | zaterdag 9 april 2016 @ 17:28 | |
200, 300 of 450, maakt niet uit. Het moet eens een keertje afgelopen zijn met het pappen en nathouden met het "Fyra-alternatief", die spagaat waarin men nu zit is voor niemand goed. Niet voor NS, niet voor de reizigers, niet voor de maatschappij. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 9 april 2016 @ 17:29 | |
Gast, dat weet ik, daar heb ik een jaarabbonement op ![]() Ja wel geld terugvragen natuurlijk ![]() | ||
b2py | zaterdag 9 april 2016 @ 17:30 | |
De integratie HSL - HRN kan je ook wel op je buik schrijven als die naar een andere vervoerder gaat, met dito gezeik over tarieven | ||
Peterselieman | zaterdag 9 april 2016 @ 17:32 | |
Mooi ding he? ![]() Laatste keer dat ik in Parijs was meerdere malen mee op en neer geweest. Hotel zat er namelijk vlakbij | ||
b2py | zaterdag 9 april 2016 @ 17:32 | |
Ik gebruik hem altijd om die polsbandjes figuren te ontlopen ![]() | ||
James1988 | zaterdag 9 april 2016 @ 17:33 | |
Integratie HSL-HRN is een wassen neus, en wordt nu alleen maar gebruikt als een slap excuus waarom het bij NS zou moeten blijven. Als je echt zou willen kun je best een samenloopregeling maken waarbij beide treinen dezelfde infrastructuur delen. Tarieven hoeven ook geen probleem zijn, als de opdrachtgever (zijnde de overheid) nou eens echt de leiding neemt en gewoon zegt wat er wordt verwacht van de vervoerders. Zie Arnhem - Doetinchem, waarbij de vervoerders gewoon paaltjes delen omdat dat van ze geëist werd. Beste voorbeeld: Engeland. Je kunt bij Hull Trains (een open access vervoerder) je maandabonnement kopen voor Brighton - Three Bridges, waar een TOC rijdt die niet eens in de buurt komt van Hull Trains. Dat kán daar gewoon, waarom zou dat hier niet kunnen? | ||
Peterselieman | zaterdag 9 april 2016 @ 17:39 | |
In mijn ideaalbeeld zou de Zeeland-trein tussen Rotterdam en Schiphol over de HSL moeten rijden. In Rotterdam mooi crossplatform met de IC Den Haag - Eindhoven | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 9 april 2016 @ 17:47 | |
Waarom zou ik dat in godsnaam willen? | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 9 april 2016 @ 17:47 | |
Maar die staan toch altijd bij de uitgang van dat ding beneden? Als je er vanaf wil moet je t volgende fonetisch uitspreken
| ||
James1988 | zaterdag 9 april 2016 @ 17:50 | |
Ik denk niet dat er ook maar iemand is die dat doet hoor. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 9 april 2016 @ 17:50 | |
Geef het nog een kans joh! ![]() Misschien rijdt er per 2023 wel een trekschuit over het Hollands Diep of zo ![]() ![]() | ||
b2py | zaterdag 9 april 2016 @ 17:51 | |
De trekschuit, waar het OV allemaal mee is begonnen! ![]() | ||
James1988 | zaterdag 9 april 2016 @ 17:52 | |
![]() | ||
bork | zondag 10 april 2016 @ 01:37 | |
begin Augustus ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | zondag 10 april 2016 @ 09:57 | |
Ga je Monaco en Italie nog aantikken? ![]() | ||
dennistd | zondag 10 april 2016 @ 13:42 | |
In Karlstad (Zweden) is een trein ontspoord en in een bovenleidingmast een meter voor een gebouw blijven hangen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22599477.ab | ||
Nattekat | zondag 10 april 2016 @ 13:44 | |
Doe eerst maar een Zeelandsprinter. | ||
Darkwing_Duck | zondag 10 april 2016 @ 14:32 | |
Dit blijft toch wel een vette loc ![]() http://ow.ly/10uDg2 | ||
tripel7 | zondag 10 april 2016 @ 14:39 | |
Deed de Ns het toch beter. | ||
b2py | zondag 10 april 2016 @ 14:42 | |
Het wordt een soort Rickroll ![]() | ||
derLudolf | zondag 10 april 2016 @ 14:48 | |
Goed YT kanaal ook ![]() | ||
Peterselieman | zondag 10 april 2016 @ 14:59 | |
Ik weet niet of daar genoeg markt voor is | ||
Nattekat | zondag 10 april 2016 @ 15:00 | |
Genoeg markt om de IC te laten stoppen op stations die niet meer dan 1000 inwoners bedienen. Of een gehucht als Rilland-Bath. | ||
Peterselieman | zondag 10 april 2016 @ 15:04 | |
Dat wil niet meteen zeggen dat er markt is voor een sprinter, zie bijvoorbeeld Heerhugowaard - Den Helder waar alleen in de spits nog een extra trein tot Schagen doorrijdt. Alle treinen boven Alkmaar zijn stoptreinen daar | ||
Darkwing_Duck | zondag 10 april 2016 @ 15:06 | |
![]() ![]() ![]() | ||
Nattekat | zondag 10 april 2016 @ 15:14 | |
Daartussenin heb je enkel Schagen, wat weer een factor tien groter is dan alle dorpen die in Zeeland een trein hebben. Als er geen markt is voor een sprinterdienst, kan je net zo goed al die stationnetjes opheffen en een snelbus inzetten. | ||
Salatrel | zondag 10 april 2016 @ 15:24 | |
een mast of een portaal? |