abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161241036
Mijn Deens is niet al te best maar hier staat ie: http://www.dieselhouse.dk/
  woensdag 6 april 2016 @ 22:58:41 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161241067
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:58 schreef b2py het volgende:
Mijn Deens is niet al te best maar hier staat ie: http://www.dieselhouse.dk/
Ja zo ver was ik ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 23:01:17 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161241214
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar wat doet het? een gemaal of zo?
Filmpje niet gekeken maar de grootste diesel is een Wartsilla, een scheepadiesel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 6 april 2016 @ 23:02:50 #104
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161241310
Dit ding staat in een museum -> http://www.dieselhouse.dk/en/ (ik heb engels aangezet voor jullie *) )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 23:03:19 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161241348
Naam is misleidend :{w Lijkt idd iets van een gemaal of pomp
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 6 april 2016 @ 23:03:50 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161241387
quote:
3s.gif Op woensdag 6 april 2016 23:02 schreef bork het volgende:
Dit ding staat in een museum
Dus met een beetje geluk drijftie de afwasmachine in de spoelkeuken van de kantine aan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 april 2016 @ 23:06:21 #107
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_161241518
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar wat doet het? een gemaal of zo?
Zo te lezen is dat ding gebruikt om tijdens piekuren snel extra elektriciteit op te kunnen wekken voor de regio Kopenhagen.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 23:07:55 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161241599
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2016 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus met een beetje geluk drijftie de afwasmachine in de spoelkeuken van de kantine aan.
Dat vind ik zo gaaf aan het Woudagemaal. Die wordt gewoon gebruikt als het moet :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 7 april 2016 @ 06:54:58 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161246509
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 23:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat vind ik zo gaaf aan het Woudagemaal. Die wordt gewoon gebruikt als het moet :)
ja gaaf is dat he :) Ben ik 2 jaar geleden eens met m'n pa heen geweest :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 08:54:55 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161247301
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2016 06:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja gaaf is dat he :) Ben ik 2 jaar geleden eens met m'n pa heen geweest :Y
Ik ook, 2 of 3 jaar geleden. Was op 27 december weet ik nog, toen was ie ook in actie vanwege hoge waterstand. Was er als een van de eersten, zon hing ook mooi laag voor foto's. Toen ik weer weg ging moesten de mensen iets van 2 uur in de rij staan
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161248105
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Meestal hoeven daar maar vier zuigertjes in beweging worden gebracht en maar 3-4L motorolie.

Volgens hebben dit soirt locs vaak een V16 met een ruim 100L cilinderolie inhoud en 1000L motorolie en 'iets' meer compressie.
Plus dat ze geen voorgloeisystemen hebben. De tikken of liever gezegd knallen die je in het filmpje hoort zijn de cylinders die al wél ontsteken. Bij dit soort motoren kan het zoals je ziet enkele minuten duren voordat alle cylinders wakker zijn. De witte rook (clagg) wordt veroorzaakt door de niet verbrande brandstof in de nog koude cylinders. Deze diesellocs worden ook alleen maar uitgezet als ze onderhoud nodig hebben, voor de rest laat men ze liever lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BMWK111RS op 07-04-2016 09:52:22 (typefout) ]
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 10:41:49 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161248979
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:52 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Plus dat ze geen voorgloeisystemen hebben. De tikken of liever gezegd knallen die je in het filmpje hoort zijn de cylinders die al wél ontsteken. Bij dit soort motoren kan het zoals je ziet enkele minuten duren voordat alle cylinders wakker zijn. De witte rook (clagg) wordt veroorzaakt door de niet verbrande brandstof in de nog koude cylinders. Deze diesellocs worden ook alleen maar uitgezet als ze onderhoud nodig hebben, voor de rest laat men ze liever lopen.
De 6400's die in NL veel rijden hebben een speciale tweede motor om de grote Mercedes V12 op temperatuur en brengen of houden. Die verwarmt dan koelwater en motorolie :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161249217
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De 6400's die in NL veel rijden hebben een speciale tweede motor om de grote Mercedes V12 op temperatuur en brengen of houden. Die verwarmt dan koelwater en motorolie :)
Modernere treinen wellicht wel ja, maar dat oude ding uit het filmpje dus niet. Rusland maar ook Groot Brittanië schijnen nog voor het grootste deel oude dieselloc's te gebruiken, die na tientallen jaren toch wel aardig versleten zijn, zéér moeilijk te starten zijn en dus maar 24 uur per dag blijven lopen.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_161249304
Nog erger is het in India, daar rijden de aloude Alco diesellocs nog steeds. Die zij echt (meer dan) driekwart versleten en stoten als ze tractie moeten leveren dieselpluimen uit waar VS rednecks spontaan een natte broek van krijgen.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  donderdag 7 april 2016 @ 11:01:16 #115
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161249358
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:58 schreef BMWK111RS het volgende:
Nog erger is het in India, daar rijden de aloude Alco diesellocs nog steeds. Die zij echt (meer dan) driekwart versleten en stoten als ze tractie moeten leveren dieselpluimen uit waar VS rednecks spontaan een natte broek van krijgen.
Inderdaad net stoomtreinen soms:
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 11:01:48 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161249367
Vraag me af of moderne locs ook zo'n hulpmotor hebben of ook met cilinderuitschakeling werken om de boel op temperatuur te houden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161249398
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:01 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Inderdaad net stoomtreinen soms:
Ook echt diesel onder de draad dit :')
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 11:07:55 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161249517
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:01 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Inderdaad net stoomtreinen soms:
Tering :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 7 april 2016 @ 11:15:18 #119
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161249715
En dan gaat het in de meeste gevallen niet eens om een koude start.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161250365
quote:
11s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:15 schreef De_Hertog het volgende:
En dan gaat het in de meeste gevallen niet eens om een koude start.
Nope, deze zijn echt lekker op bedrijfstemperatuur. :P
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  donderdag 7 april 2016 @ 11:41:26 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161250460
quote:
11s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:15 schreef De_Hertog het volgende:
En dan gaat het in de meeste gevallen niet eens om een koude start.
Maar gewoon om een verstopt luchtfilter.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161250726
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar gewoon om een verstopt luchtfilter.
Deze ALCO's zijn gewoon tot op de draad versleten, daar helpt een luchtfiltertje echt niet meer tegen.
Het toont maar weer eens de massa-hysterie hier in het Westen aan: als een dieseltje enkele microgrammen meer Nox uitstoot beweren milieufreaks meteen dat dat toch echt de reden is waarom het milieu zo slecht is, terwijl elders dit soort diesels meer rotzooi uitbraken dan alle VW-diesels bij elkaar. Vergeet niet dat deze beelden géén uitzondering zijn en dat deze ALCO's dagelijks door heel India rijden. Dat zijn geen kleine aantallen.
Nu zeggen milieuterroristen altijd: verbeter het milieu, begin bij jezelf. Op zich ben ik het daarmee eens, ware het niet dat door dit soort loc's te vervangen een enorme stap richting een schoner milieu kan worden gemaakt. Laten ze zich daar dan eens voor inzetten.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_161250738
Staphorst Hbuf is weer een stapje dichterbij: http://www.destentor.nl/r(...)-staphorst-1.5900154
pi_161251123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Ook echt diesel onder de draad dit :')
Er zit zoveel roet op de bovenleiding dat er niks elektrisch meer kan rijden :')
pi_161251495
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:06 schreef J.B. het volgende:

[..]

Er zit zoveel roet op de bovenleiding dat er niks elektrisch meer kan rijden :')
Hou er ook rekening mee dat in India grote delen van het spoornetwerk niet geëlektrificeerd zijn. Moet de trein naar een bestemming en zitten er onderweg stukken spoor tussen die niet geëlektrificeerd zijn, kan je niet anders dan een dieselloc inzetten (of meerdere malen van loc wisselen :P ).
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')