Ja zo ver was ik ook.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:58 schreef b2py het volgende:
Mijn Deens is niet al te best maar hier staat ie: http://www.dieselhouse.dk/
Filmpje niet gekeken maar de grootste diesel is een Wartsilla, een scheepadiesel.quote:
Dus met een beetje geluk drijftie de afwasmachine in de spoelkeuken van de kantine aan.quote:
Zo te lezen is dat ding gebruikt om tijdens piekuren snel extra elektriciteit op te kunnen wekken voor de regio Kopenhagen.quote:
Dat vind ik zo gaaf aan het Woudagemaal. Die wordt gewoon gebruikt als het moetquote:Op woensdag 6 april 2016 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus met een beetje geluk drijftie de afwasmachine in de spoelkeuken van de kantine aan.
ja gaaf is dat hequote:Op woensdag 6 april 2016 23:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat vind ik zo gaaf aan het Woudagemaal. Die wordt gewoon gebruikt als het moet
Ik ook, 2 of 3 jaar geleden. Was op 27 december weet ik nog, toen was ie ook in actie vanwege hoge waterstand. Was er als een van de eersten, zon hing ook mooi laag voor foto's. Toen ik weer weg ging moesten de mensen iets van 2 uur in de rij staanquote:Op donderdag 7 april 2016 06:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja gaaf is dat heBen ik 2 jaar geleden eens met m'n pa heen geweest
Plus dat ze geen voorgloeisystemen hebben. De tikken of liever gezegd knallen die je in het filmpje hoort zijn de cylinders die al wél ontsteken. Bij dit soort motoren kan het zoals je ziet enkele minuten duren voordat alle cylinders wakker zijn. De witte rook (clagg) wordt veroorzaakt door de niet verbrande brandstof in de nog koude cylinders. Deze diesellocs worden ook alleen maar uitgezet als ze onderhoud nodig hebben, voor de rest laat men ze liever lopen.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Meestal hoeven daar maar vier zuigertjes in beweging worden gebracht en maar 3-4L motorolie.
Volgens hebben dit soirt locs vaak een V16 met een ruim 100L cilinderolie inhoud en 1000L motorolie en 'iets' meer compressie.
De 6400's die in NL veel rijden hebben een speciale tweede motor om de grote Mercedes V12 op temperatuur en brengen of houden. Die verwarmt dan koelwater en motoroliequote:Op donderdag 7 april 2016 09:52 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Plus dat ze geen voorgloeisystemen hebben. De tikken of liever gezegd knallen die je in het filmpje hoort zijn de cylinders die al wél ontsteken. Bij dit soort motoren kan het zoals je ziet enkele minuten duren voordat alle cylinders wakker zijn. De witte rook (clagg) wordt veroorzaakt door de niet verbrande brandstof in de nog koude cylinders. Deze diesellocs worden ook alleen maar uitgezet als ze onderhoud nodig hebben, voor de rest laat men ze liever lopen.
Modernere treinen wellicht wel ja, maar dat oude ding uit het filmpje dus niet. Rusland maar ook Groot Brittanië schijnen nog voor het grootste deel oude dieselloc's te gebruiken, die na tientallen jaren toch wel aardig versleten zijn, zéér moeilijk te starten zijn en dus maar 24 uur per dag blijven lopen.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De 6400's die in NL veel rijden hebben een speciale tweede motor om de grote Mercedes V12 op temperatuur en brengen of houden. Die verwarmt dan koelwater en motorolie
Inderdaad net stoomtreinen soms:quote:Op donderdag 7 april 2016 10:58 schreef BMWK111RS het volgende:
Nog erger is het in India, daar rijden de aloude Alco diesellocs nog steeds. Die zij echt (meer dan) driekwart versleten en stoten als ze tractie moeten leveren dieselpluimen uit waar VS rednecks spontaan een natte broek van krijgen.
Ook echt diesel onder de draad ditquote:
Teringquote:
Nope, deze zijn echt lekker op bedrijfstemperatuur.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:15 schreef De_Hertog het volgende:
En dan gaat het in de meeste gevallen niet eens om een koude start.
Maar gewoon om een verstopt luchtfilter.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:15 schreef De_Hertog het volgende:
En dan gaat het in de meeste gevallen niet eens om een koude start.
Deze ALCO's zijn gewoon tot op de draad versleten, daar helpt een luchtfiltertje echt niet meer tegen.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar gewoon om een verstopt luchtfilter.
Hou er ook rekening mee dat in India grote delen van het spoornetwerk niet geëlektrificeerd zijn. Moet de trein naar een bestemming en zitten er onderweg stukken spoor tussen die niet geëlektrificeerd zijn, kan je niet anders dan een dieselloc inzetten (of meerdere malen van loc wisselenquote:Op donderdag 7 april 2016 12:06 schreef J.B. het volgende:
[..]
Er zit zoveel roet op de bovenleiding dat er niks elektrisch meer kan rijden
alleen op zondagochtend stoppen bittequote:Op donderdag 7 april 2016 11:53 schreef b2py het volgende:
Staphorst Hbuf is weer een stapje dichterbij: http://www.destentor.nl/r(...)-staphorst-1.5900154
Het is dus vooral de massa die in beweging moet komen en het principe van dieselmotoren die geen bougieontsteking hebben en dus eerst fatsoenlijk compressie moeten opbouwen.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:52 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Plus dat ze geen voorgloeisystemen hebben. De tikken of liever gezegd knallen die je in het filmpje hoort zijn de cylinders die al wél ontsteken. Bij dit soort motoren kan het zoals je ziet enkele minuten duren voordat alle cylinders wakker zijn. De witte rook (clagg) wordt veroorzaakt door de niet verbrande brandstof in de nog koude cylinders. Deze diesellocs worden ook alleen maar uitgezet als ze onderhoud nodig hebben, voor de rest laat men ze liever lopen.
Nee, die massa wordt in beweging gebracht door de startmotor: het gebrek aan temperatuur en verlies aan compressie door slijtage is er oorzaak van dat er zoveel rook optreedt en de motor "per cylinder" start. Als je de temperatuur in de cylinders verhoogt, wat je dus doet met de voorgloeispiralen, start de motor veel vlotter en op alle cylinders tegelijk.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:09 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het is dus vooral de massa die in beweging moet komen en het principe van dieselmotoren die geen bougieontsteking hebben en dus eerst fatsoenlijk compressie moeten opbouwen.
Ohjawelquote:Op donderdag 7 april 2016 12:17 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Hou er ook rekening mee dat in India grote delen van het spoornetwerk niet geëlektrificeerd zijn. Moet de trein naar een bestemming en zitten er onderweg stukken spoor tussen die niet geëlektrificeerd zijn, kan je niet anders dan een dieselloc inzetten (of meerdere malen van loc wisselen).
Beetje eenzijdig verhaal. ALsof het wel of niet "kunnen" alleen maar van reizigersaantallen af hing. JUIST niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:53 schreef b2py het volgende:
Staphorst Hbuf is weer een stapje dichterbij: http://www.destentor.nl/r(...)-staphorst-1.5900154
Zie je dat zitten in het arme India?quote:Op donderdag 7 april 2016 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OhjawelBi-mode heet het in Frankrijk
Half Engeland stapt nu ook over op bi-modes. Dit na meer dan 40 jaar dieselen aan 200 km/uquote:Op donderdag 7 april 2016 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OhjawelBi-mode heet het in Frankrijk
Precies. Het station is nu nog niet in te passen in de dienstregeling.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje eenzijdig verhaal. ALsof het wel of niet "kunnen" alleen maar van reizigersaantallen af hing. JUIST niet.
Ik weet iets veel beters. Een Lightrail Zwolle - Staphorst - Meppel zodat de huidige boel er geen last van hoeft te hebben. Gewoon een ander tracé, langs de andere kant van het dorp zegmaarquote:Op donderdag 7 april 2016 15:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Het station is nu nog niet in te passen in de dienstregeling.
En die arme Hoogeveners dan?quote:Op donderdag 7 april 2016 15:21 schreef dennistd het volgende:
Waarom niet? De sprinter kan toch best 3 minuten eerder uit Groningen vertrekken?
Deze opnieuw aanleggen: https://nl.wikipedia.org/(...)ij_Zwolle_-_Blokzijl zijtakje naar Staphorst, klaar!quote:Op donderdag 7 april 2016 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet iets veel beters. Een Lightrail Zwolle - Staphorst - Meppel zodat de huidige boel er geen last van hoeft te hebben. Gewoon een ander tracé, langs de andere kant van het dorp zegmaar
quote:Op donderdag 7 april 2016 16:44 schreef Ajaxfan het volgende:
[ afbeelding ]
Creatieve samenstelling als dit ding inderdaad zo gaat rijden.
Grappig, je haalt een andere site aan maar beide sites hebben dezelfde broninformatie..quote:Op donderdag 7 april 2016 17:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
hij lijkt toch echt zo te rijden volgens ovtijden.com
5856 18.00 +9m18s NSR Sprinter Hoofddorp 4 SGMM-2 + SGMM-3 + SGMM-2
http://ovtijden.com/arnu/rl/5856/2016-04-07T18:00:00+0200/
Bij SGMM is enkel 2tje - 2x 3tje - 2x 2 tje of 1x 3tje normaal toch?quote:
meestal wel, maar vanaf dit wijzigingsblad rijden enkele treinen met 7 bakken rondquote:Op donderdag 7 april 2016 17:26 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Bij SGMM is enkel 2tje - 2x 3tje - 2x 2 tje of 1x 3tje normaal toch?
Ehm, volgens die link zou er ook nog een VIRM aan vast zitten?! Dat zou wel een bijzondere combinatie zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
hij lijkt toch echt zo te rijden volgens ovtijden.com
5856 18.00 +9m18s NSR Sprinter Hoofddorp 4 SGMM-2 + SGMM-3 + SGMM-2
http://ovtijden.com/arnu/rl/5856/2016-04-07T18:00:00+0200/
Drie stellen aan elkaar is niet heel ongewoon. In elk geval niet op dat traject.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:26 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Bij SGMM is enkel 2tje - 2x 3tje - 2x 2 tje of 1x 3tje normaal toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |