ik ben geen troll en ik zit wel op antwoorden te wachten.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kijk, ik wil je met liefde alles uitleggen hoor, maar je lijkt me een troll die niet op antwoorden zit te wachten die tegen je beeld van de spoorwegen ingaan.
Ik zal het je straks allemaal even uitleggen. Nu eerst mijn koters naar bed brengen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:57 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik ben geen troll en ik zit wel op antwoorden te wachten.
Dacht het niet he pappa. Eerst even indoctrinerenquote:Op woensdag 6 april 2016 18:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nu eerst mijn koters naar bed brengen.
NUquote:19.25-19.55 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld.
Afl.:Wales:Cearnarfon-Porthmadog-
Blaneau Ffestiniog
De reis begint in de stad Caernarfon,
bekend van het kasteel waar prins
Charles tot 'Prince of Wales' werd
gekroond.
De oude stoomtrein rijdt van de Welsh
Highland Railway het nationale park
binnen waar de bekende berg Snowdon
onderdeel is van een sprookjesachtig
decor.
Poeh Poeh, de weggepoetste discussie was er anders ook een van hoog niveauquote:Op woensdag 6 april 2016 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Telkens als jij wat zegt valt de discussie stil hier Ludolf. Naarling.
Ja ga er nog even lekker op door yo. newbiemodquote:Op woensdag 6 april 2016 20:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Poeh Poeh, de weggepoetste discussie was er anders ook een van hoog niveau
20 jaar geleden reden de treinen ook niet altijd "gewoon op tijd". Nu is er niet "constant" iets aan de hand. De afgelopen 12 maanden was de punctualiteit 89,7%, oftewel: negen van de tien treinen hadden minder dan drie minuten vertraging. Cijfers van twintig jaar geleden heb ik zo niet bij de hand, maar vijftien jaar geleden schommelde het zo rond de 80-85%.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:13 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja dat is wel zo.
maar!
ik snap 1 ding niet. waarom reden de treinen 20 jaar geleden wel gewoon op tijd en is er nu constant iets aan de hand.
Treinen hebben niet zoveel last van wind. Pas bij stormachtige omstandigheden krijgen we problemen: de bovenleiding kan gaan zwiepen en bomen kunnen op het spoor en bovenleiding vallen. Alleen de HSL wordt al bij wat lagere windsnelheden beperkt of stilgelegd.quote:een zuchtje vind: treinen hebben vertraging
Een sneeuwvlokje heeft geen effect. Tien ook niet. Bepaalde soorten sneeuw in aanzienlijke hoeveelheden wel, dat kan tussen de wisseltongen gaan aankoeken waardoor de wissels niet meer goed omgelegd kunnen worden. Dat wordt tegenwoordig bestreden met o.a. betere controle op wisselverwarming en anti-icinginstallaties. Dat was twintig jaar geleden wel anders.quote:een sneeuw vlokje op de rials: treinen hebben vertraging.
Treinen hebben geen last van regen. Wel kan het in bepaalde omstandigheden (motregen, vroeg in de ochtend, veel bladval) gladde sporen veroorzaken. Dat wordt tegenwoordig bestreden met o.a. Sandite en rigoreuzere snoeiwerkzaamheden. Dat was twintig jaar geleden wel anders.quote:een regenachtige dag: treinen hebben vertraging.
Sommige materieelsoorten kunnen eerder gestoord of defect raken door hitte. Het grootste probleem is echter de invloed van hitte op de infrastructuur: bruggen die niet meer kunnen sluiten, of spoorstaven die gaan uitzetten en in het extreemste geval kunnen gaan "kronkelen" (spoorspatting).quote:een hitte golf: treinen hebben vertraging.
Bij een defecte trein wordt zoveel mogelijk het baanvak geisoleerd, zodat andere baanvakken er geen last van hebben. Dat betekent dat bij een defecte trein tussen Eindhoven en Weert de treinen zullen rijden tot Eindhoven of Weert en vanaf daar weer terug zullen gaan. Dat gaat niet altijd goed, want het veroorzaakt een hoop bijsturing van materieel en personeel, maar vaak blijft het prima beheersbaar en heeft de rest van het land er niet zoveel last van. Dat was twintig jaar geleden wel anders, nu zijn onze procedures en scenario's een stuk robuuster.quote:een trein is defect geraakt: alle treinen in nederland hebben zwaar vertraging.
quote:[b]Op woensdag 6 april 2016 20:13 schreef
Alles wat ik hierboven noem, speelde ook twintig jaar geleden en ook honderd jaar geleden en ook in vrijwel ieder ander land in de wereld. Verschil met andere landen en met twintig jaar geleden is wel dat er in Nederland zo ongehoord veel treinen rijden, dat een klein probleem een groot effect op de treinenloop heeft.
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
EIgenlijk wel OP-waardig![]()
Ziggy's Grote Heb-Je-Weer-Wat-Te-Zaniken-Verwende-Kutreiziger-FAQ.
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
EIgenlijk wel OP-waardig![]()
Ziggy's Grote Heb-Je-Weer-Wat-Te-Zaniken-Verwende-Kutreiziger-FAQ.
Ja, inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
EIgenlijk wel OP-waardig![]()
Ziggy's Grote Heb-Je-Weer-Wat-Te-Zaniken-Verwende-Kutreiziger-FAQ.
Ik stem voor!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
EIgenlijk wel OP-waardig![]()
Ziggy's Grote Heb-Je-Weer-Wat-Te-Zaniken-Verwende-Kutreiziger-FAQ.
Ziggyland Railwaysquote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En dan ben ik nog de helft vergeten, maar de boodschap lijkt me duidelijk. Ik kan niet wachten tot het winter wordt en de klassieke opmerking "maar in Zwitserland/Zweden/ander koud land met een Z gaat het wel goed" weer langskomt.
Uhm dat Snap ik ook pas sinds kort. Dat ijs iets van 500V isoleert. Op 1500V heeft b dat met invloed dan op 15kVquote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En dan ben ik nog de helft vergeten, maar de boodschap lijkt me duidelijk. Ik kan niet wachten tot het winter wordt en de klassieke opmerking "maar in Zwitserland/Zweden/ander koud land met een Z gaat het wel goed" weer langskomt.
In Duitsland rijdt er met grote ijzelvorming nog veel minder dan hier trouwens, hier zijn er in ieder geval nog twee veel dikkere rijdraden.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhm dat Snap ik ook pas sinds kort. Dat ijs iets van 500V isoleert. Op 1500V heeft b dat met invloed dan op 15kV
Hoeiets?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef derLudolf het volgende:
Kan iemand zoiets maken met "Ziggy's Grote Heb-Je-Weer-Wat-Te-Zaniken-Verwende-Kutreiziger-"
Oh ja dat ommetje over Zwolle om in het tweede volgende pad te gaan liggen. Van 4 uur laterquote:Op woensdag 6 april 2016 20:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kak, ergens moeten foto's zijn van mijn Pimpel die door 2 BR218's van Hannover naar Bad Bentheim gesleept werd op een zeeeer koude januaridag een jaar of 8 geleden maar ze zijn natuurlijk onvindbaar. Met +210 aankomen in Bad Bentheim en daarna tot aan Deventer(-Zwolle) geen vertraging meer gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |