ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 7% gewijzigd door derLudolf op 06-04-2016 20:30:37 ]
Op woensdag 6 april 2016 17:31 schreef matthias24 het volgende: opzich vind ik treinen wel cool, alleen jammer dat ze in nederland zo slecht rijden met veel vertraging.
Op woensdag 6 april 2016 17:31 schreef matthias24 het volgende: opzich vind ik treinen wel cool, alleen jammer dat ze in nederland zo slecht rijden met veel vertraging.
Valt best mee. Ga eens in het Fernverkehr kijken bij DB, dan piep je wel anders.
ze rijden vaker op tijd dan je denkt, alleen hebben sommigen pech dat juist hun trein regelmatig niet op tijd rijdt.
ja dat is wel zo.
maar! ik snap 1 ding niet. waarom reden de treinen 20 jaar geleden wel gewoon op tijd en is er nu constant iets aan de hand.
een zuchtje vind: treinen hebben vertraging een sneeuw vlokje op de rials: treinen hebben vertraging. een regenachtige dag: treinen hebben vertraging. een hitte golf: treinen hebben vertraging. een trein is defect geraakt: alle treinen in nederland hebben zwaar vertraging.
piep piep piep...... ik vind dat NS heel erg slordig is. sterker nog ik vind eigenlijk dat als ik met de trein ga en weer eens ergens in niemand's land word gedupeerd ik een deel van mijn geld terug zou moeten krijgen.
zie het als een tegenovergestelde boete.
Dat krijg je toch ook gewoon? De compensatie van NS is vrij aardig hoor, bij 30 minuten vertraging (zeldzaam) krijg je de helft van je geld terug. Bij 60+ zelfs het hele bedrag.
Dat krijg je toch ook gewoon? De compensatie van NS is vrij aardig hoor, bij 30 minuten vertraging (zeldzaam) krijg je de helft van je geld terug. Bij 60+ zelfs het hele bedrag.
....................dat heb ik nog nooit meegemaakt anders.
maar! ik snap 1 ding niet. waarom reden de treinen 20 jaar geleden wel gewoon op tijd en is er nu constant iets aan de hand.
een zuchtje vind: treinen hebben vertraging een sneeuw vlokje op de rials: treinen hebben vertraging. een regenachtige dag: treinen hebben vertraging. een hitte golf: treinen hebben vertraging. een trein is defect geraakt: alle treinen in nederland hebben zwaar vertraging.
kijk zo schiet het toch niet op?
Het aantal treinen dat nu rijdt ten opzichte van 20 jaar geleden is fors toegenomen. De ruimte om vertragingen op te vangen is door het toegenomen aantal treinen verminderd
....................dat heb ik nog nooit meegemaakt anders.
Je moet het zelf aanvragen. Als je met de OV-chipkaart reist is dat een poepsimpel formulier op de NS-website waar je alleen nog maar je bankrekeningnummer in hoeft te vullen.
Het aantal treinen dat nu rijdt ten opzichte van 20 jaar geleden is fors toegenomen. De ruimte om vertragingen op te vangen is door het toegenomen aantal treinen verminderd
ja maar daar heb ik als klant niks mee te maken. dan moeten ze de prijzen maar wat verlagen om de ontevredenheid van de klanten te compenseren.
ik krijg ook gewoon een boete als ik geen kaartje bij me heb tijdens een trein reis. denk je dan echt dat een conducteur dan meedeleven zal hebben zelfs al zou daar een goede reden voor zijn?...... nee dus ik krijg dan ook gewoon de volle mep te betalen en ik zeg je, die boete's zijn niet mals. ik heb het al vaak genoeg meegemaakt.
Op woensdag 6 april 2016 18:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wauw, dat Forum des Halles of hoe je het ook schrijft in stokbroodcitycentral moet ik gaan bekijken, wat een glas- en staalporno <3
Kijk, ik wil je met liefde alles uitleggen hoor, maar je lijkt me een troll die niet op antwoorden zit te wachten die tegen je beeld van de spoorwegen ingaan.
ik ben geen troll en ik zit wel op antwoorden te wachten.
De reis begint in de stad Caernarfon, bekend van het kasteel waar prins Charles tot 'Prince of Wales' werd gekroond.
De oude stoomtrein rijdt van de Welsh Highland Railway het nationale park binnen waar de bekende berg Snowdon onderdeel is van een sprookjesachtig decor.
maar! ik snap 1 ding niet. waarom reden de treinen 20 jaar geleden wel gewoon op tijd en is er nu constant iets aan de hand.
20 jaar geleden reden de treinen ook niet altijd "gewoon op tijd". Nu is er niet "constant" iets aan de hand. De afgelopen 12 maanden was de punctualiteit 89,7%, oftewel: negen van de tien treinen hadden minder dan drie minuten vertraging. Cijfers van twintig jaar geleden heb ik zo niet bij de hand, maar vijftien jaar geleden schommelde het zo rond de 80-85%.
quote:
een zuchtje vind: treinen hebben vertraging
Treinen hebben niet zoveel last van wind. Pas bij stormachtige omstandigheden krijgen we problemen: de bovenleiding kan gaan zwiepen en bomen kunnen op het spoor en bovenleiding vallen. Alleen de HSL wordt al bij wat lagere windsnelheden beperkt of stilgelegd.
quote:
een sneeuw vlokje op de rials: treinen hebben vertraging.
Een sneeuwvlokje heeft geen effect. Tien ook niet. Bepaalde soorten sneeuw in aanzienlijke hoeveelheden wel, dat kan tussen de wisseltongen gaan aankoeken waardoor de wissels niet meer goed omgelegd kunnen worden. Dat wordt tegenwoordig bestreden met o.a. betere controle op wisselverwarming en anti-icinginstallaties. Dat was twintig jaar geleden wel anders.
quote:
een regenachtige dag: treinen hebben vertraging.
Treinen hebben geen last van regen. Wel kan het in bepaalde omstandigheden (motregen, vroeg in de ochtend, veel bladval) gladde sporen veroorzaken. Dat wordt tegenwoordig bestreden met o.a. Sandite en rigoreuzere snoeiwerkzaamheden. Dat was twintig jaar geleden wel anders.
quote:
een hitte golf: treinen hebben vertraging.
Sommige materieelsoorten kunnen eerder gestoord of defect raken door hitte. Het grootste probleem is echter de invloed van hitte op de infrastructuur: bruggen die niet meer kunnen sluiten, of spoorstaven die gaan uitzetten en in het extreemste geval kunnen gaan "kronkelen" (spoorspatting).
quote:
een trein is defect geraakt: alle treinen in nederland hebben zwaar vertraging.
Bij een defecte trein wordt zoveel mogelijk het baanvak geisoleerd, zodat andere baanvakken er geen last van hebben. Dat betekent dat bij een defecte trein tussen Eindhoven en Weert de treinen zullen rijden tot Eindhoven of Weert en vanaf daar weer terug zullen gaan. Dat gaat niet altijd goed, want het veroorzaakt een hoop bijsturing van materieel en personeel, maar vaak blijft het prima beheersbaar en heeft de rest van het land er niet zoveel last van. Dat was twintig jaar geleden wel anders, nu zijn onze procedures en scenario's een stuk robuuster.
Alles wat ik hierboven noem, speelde ook twintig jaar geleden en ook honderd jaar geleden en ook in vrijwel ieder ander land in de wereld. Verschil met andere landen en met twintig jaar geleden is wel dat er in Nederland zo ongehoord veel treinen rijden, dat een klein probleem een groot effect op de treinenloop heeft.
[ Bericht 2% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 06-04-2016 20:22:55 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
[b]Op woensdag 6 april 2016 20:13 schreef Alles wat ik hierboven noem, speelde ook twintig jaar geleden en ook honderd jaar geleden en ook in vrijwel ieder ander land in de wereld. Verschil met andere landen en met twintig jaar geleden is wel dat er in Nederland zo ongehoord veel treinen rijden, dat een klein probleem een groot effect op de treinenloop heeft.