derLudolf | woensdag 1 april 2015 @ 14:07 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. ![]() [ Bericht 52% gewijzigd door Anne op 01-04-2015 14:56:02 ] | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 14:08 | |
en nu nog de OP terug. | ||
b2py | woensdag 1 april 2015 @ 14:12 | |
De OP ****** ![]() | ||
derLudolf | woensdag 1 april 2015 @ 14:13 | |
Die kwam er niet automatisch te staan. En quoten werkt ook niet ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 14:14 | |
Tjezus nikskunner. Ben jij van NS of zo? ANNE!! ![]() | ||
b2py | woensdag 1 april 2015 @ 14:15 | |
![]() NS ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 14:17 | |
![]() ![]() Ik hoor het al, men is erg druk met belangrijke zaken ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 14:17 | |
veel betere grap dan dat met die kutcavia ![]() | ||
derLudolf | woensdag 1 april 2015 @ 14:18 | |
Zo snel geef ik niet op! Wordt aan gewerkt, prognose is dat aanvang 2 april 02:00 alles weer werkt ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 14:19 | |
Ja ja ![]() ![]() Ik heb al een TR gezet hoor, prutsert ![]() | ||
Anne | woensdag 1 april 2015 @ 14:23 | |
Heeft iemand een nieuw frontsein ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 14:24 | |
Moet Ludolf maar aanleveren voor straf ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 14:26 | |
en welke GASAAP heeft die headers vervangen ![]() ![]() | ||
Anne | woensdag 1 april 2015 @ 14:27 | |
Tja.. ik zette mijn vraagtekens er ook al bij ![]() Heb nog even wat topics terug zitten kijken of ik niet het verkeerde plaatje heb, maar nee. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 14:31 | |
Die php wijst ineens naar een andere dir of zo, dit was nooit. Kom, we gaan een bussentopic onderpoepen ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 14:32 | |
![]() | ||
derLudolf | woensdag 1 april 2015 @ 14:32 | |
In het vorige topic zag ik er ook al inbussleutels bovenstaan. Ik heb wel n frontsein maar kan die niet plaatsen omdat jij mijn reactie op slot hebt gezet ![]()
| ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 14:37 | |
Ik weet de schuldige. | ||
Frozen-assassin | woensdag 1 april 2015 @ 14:42 | |
gvd ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 14:43 | |
Ireyon zet die headers eens terug man, busfapper ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 1 april 2015 @ 14:50 | |
![]() ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 1 april 2015 @ 14:52 | |
Het is weer eens wat anders ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 14:57 | |
Zo zie je maar weer wat er van komt, als je alle macht bij één partij legt. Die maakt er vroeg of laat misbruik van ![]() ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 1 april 2015 @ 15:01 | |
Jij zit er wel mee he ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 15:05 | |
Nou, vreselijk ![]() ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 1 april 2015 @ 15:09 | |
speciaal om de dag mee door te komen: ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 15:10 | |
Zo, aanmeldingsformulieren zijn richting het STC. Wat mijn mentor over mij vertelde was niet al te rooskleurig, maar dat komt hopelijk wel goed ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 15:11 | |
Ga je machinist worden? | ||
Salatrel | woensdag 1 april 2015 @ 15:20 | |
Buschauffeur | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 15:26 | |
Yish. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 15:28 | |
tering hoe werkt dit ![]() https://twitter.com/NMBS/status/583168827682340864/photo/1 daaro iig | ||
James1988 | woensdag 1 april 2015 @ 15:30 | |
Gebruik het blauwe vogeltje in de knoppenbalk boven het invoerveld (heb je niet in de mobiele layout). | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 15:31 | |
Met /photo/1 erachter doet 'ie het niet. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 15:32 | |
oh, okee ![]() | ||
Ireyon | woensdag 1 april 2015 @ 15:38 | |
Hihihi kikker in je bil ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 15:40 | |
Het volgende dat je gaat denken is "Was het maar een kikker" ![]() | ||
straceaem | woensdag 1 april 2015 @ 16:08 | |
Is het met high speed 2 de bedoeling dat st pancras een doorgaand station word? | ||
James1988 | woensdag 1 april 2015 @ 16:09 | |
Nope. High Speed 2 zal uitkomen in London Euston. Er was ooit wel sprake van een verbindingsboog tussen HS1 en HS2 zodat doorgaande treinen van en naar het continent mogelijk worden, maar volgens mij zijn die plannen inmiddels gesneuveld. | ||
b2py | woensdag 1 april 2015 @ 16:12 | |
Ga de OP eens fixen, het plaatje bovenin! | ||
derLudolf | woensdag 1 april 2015 @ 16:23 | |
Tjezus, nikskunner! Zijn we NS collegae? ![]() | ||
Facepalm | woensdag 1 april 2015 @ 16:24 | |
Op een ander forum lees ik dat de Tsjechische spoorwegen stoppen met de EuroCity van en naar Berlijn met ingang van de dienstregeling van volgend jaar. Jammer dat het steeds lastiger wordt om een internationale treinreis in Europa te maken. ![]() Linkje 1 april ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Facepalm op 01-04-2015 16:33:37 ] | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 16:24 | |
Heb je je sudoku al af, dat je zo'n praatjes hebt? ![]() | ||
GlennQuagmire | woensdag 1 april 2015 @ 16:29 | |
wat? Die treinen zijn best populair, dacht dat ze die binnen enkele jaren ook met railjet wilden gaan rijden ![]() | ||
derLudolf | woensdag 1 april 2015 @ 16:30 | |
Jazeker, vroege dienst hè. Lekker in de hele ochtend eerste klas gezeten en om kwart voor 11 had ik mijn 3 sudoku's er al klaar ![]() En jij? | ||
Facepalm | woensdag 1 april 2015 @ 16:30 | |
Dat is dus ook het eerste wat ik dacht. Afgelopen zomer gebruik van gemaakt en de hele trein zat vol. Deze zomer weer een rondreis maken maar het wordt steeds lastiger als er overal verbindingen verdwijnen. ![]() Ze zijn nu wel bezig met een Railjet tussen Wenen en Praag, volgens mij rijdt ie zelfs al. ![]() | ||
GlennQuagmire | woensdag 1 april 2015 @ 16:31 | |
Als ik deze link lees geloof ik er ook helemaal niks van: http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-20657/ | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 16:33 | |
Oh niks, de hele tijd een beetje bijdehand lopen doen tegen wat toeristen met eoa vaag kaartje. Heb ze voor de zekerheid maar op de bon geslingerd ![]() ![]() | ||
Facepalm | woensdag 1 april 2015 @ 16:33 | |
Oh wacht fuck 1 april ![]() | ||
derLudolf | woensdag 1 april 2015 @ 16:34 | |
Laten ze dan direct alles opdoeken. Zo wordt internationaal treinen steeds minder populair en krijg je nog minder reizigers. Met mijn bijna 2 meter lijkt me zo'n bus niets. Of je moet sleutel 13 meenemen en tickets kopen voor 2 stoelen achter elkaar: dan kun je de stoel voor je eruit halen. | ||
derLudolf | woensdag 1 april 2015 @ 16:35 | |
Hoop het ![]() | ||
Facepalm | woensdag 1 april 2015 @ 16:36 | |
Maar het zou me niks verbazen als er weer een internationale verbinding verdwijnt eind van het jaar, gebeurd steeds vaker en zo'n bus vind ik ook helemaal niks. Zeker niet op Interrail. | ||
dennistd | woensdag 1 april 2015 @ 16:37 | |
NS komt met het avondretour (tijdelijk): voor 5 euro na 18.30u retour en voor 2,50 extra ook nog patat (geen friet) en een snack van Smullers erbij http://www.spoordeelwinkel.nl/product/avondretour | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 16:47 | |
Dan hoef ik het niet. | ||
Yreal | woensdag 1 april 2015 @ 16:49 | |
smullers ![]() | ||
b2py | woensdag 1 april 2015 @ 16:50 | |
Ja is het, die treinen puilen uit! | ||
Houtenbeen | woensdag 1 april 2015 @ 16:52 | |
De cavia is gevonden ![]()
| ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 16:57 | |
OH BLEEK HET EEN GRAP TE ZIJN JA??! ![]() ![]() ![]() | ||
James1988 | woensdag 1 april 2015 @ 17:00 | |
Die rijdt al, de dienst wordt uitgevoerd met rode en blauwe railjets. Een gemengde vloot, want samenwerkende vervoerders. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 17:02 | |
Dat zoiets kan bestaan he ![]() | ||
bork | woensdag 1 april 2015 @ 17:04 | |
Dank gouden tip, ik ga regelmatig op dinsdagavond pinten drinken in Den Bosch en dan wordt het extra leuk van (financieel dan, happy hour enzo, grote schneider weisse 2,10 euro) ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 17:06 | |
Op dinsdagavond ja? ![]() ![]() | ||
James1988 | woensdag 1 april 2015 @ 17:19 | |
![]() | ||
bork | woensdag 1 april 2015 @ 17:46 | |
van 19.00 - 22.00 dat kan heel goed ![]() ![]() ![]() | ||
James1988 | woensdag 1 april 2015 @ 18:26 | |
Er is iets niet helemaal jofel met de klok van die paaltjes, geloof ik. Het ding springt op 18:25, ik hou m'n chipkaart ervoor en ik krijg "Dal Vrij - Vol Tarief" te zien. Ik check uit bij een ander paaltje en check opnieuw in bij hetzelfde paaltje, en dan toont hij ineens "Dal Vrij - Gratis" ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 1 april 2015 @ 19:23 | |
En dan komt het af en toe voor dat je een blauwe loc voor een rode trein hebt en een rode loc voor een blauwe trein ![]() | ||
WhiteJoker | woensdag 1 april 2015 @ 19:27 | |
Ik rij elke dag langs dat afvaloverslagstation van Circulus in Apeldoorn en regelmatig staan daar goederenwagons onder. Die dingen worden daar gebracht en opgehaald door een diesellocomotief, maar hoe bewegen die wagons zich voort in dat overslagstation? Er staat dan geen loc voor of achter. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 19:38 | |
![]() ![]() | ||
straceaem | woensdag 1 april 2015 @ 19:44 | |
Weet iemand wat er met de bietenverlading in nuth gaat gebeuren? Prorail heeft het spoor opgeruimd maar nu is het een kale lege vlakte | ||
Duvel | woensdag 1 april 2015 @ 19:55 | |
Een bioscoop van een Roermondse vastgoedondernemer, met medeweten van de lokale polletiek? | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 19:56 | |
Dan weten wij er dus niks van ![]() Probeer het eens in Planes, Braakliggende percelen & Automobiles ![]() | ||
James1988 | woensdag 1 april 2015 @ 20:01 | |
Zoals ik al dacht: ![]() De klok op het paaltje toonde toch echt 18:25 ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 20:04 | |
Nou en mens. Zit er een paar seconden verschil in. Boejje. | ||
Maegrim | woensdag 1 april 2015 @ 20:12 | |
Die moet de rangeerder naar de juiste plek duwen ![]() | ||
James1988 | woensdag 1 april 2015 @ 20:12 | |
Als ik wat minder goed had opgelet had ik ¤ 12,nogwat betaald voor een reis in een periode die ik heb afgekocht. En geld terugkrijgen zit er niet in, want uit de logs blijkt 18:24. Net als de vorige keer, toen de interne klok nog op wintertijd stond. Toen kreeg ik het uiteindelijk ('ik zie toch echt...') wel terug van NS omdat ik ook nog een tramrit had gemaakt, 50 minuten na check-in bij NS. | ||
straceaem | woensdag 1 april 2015 @ 20:13 | |
Het is voormalig spoor ![]() | ||
derLudolf | woensdag 1 april 2015 @ 20:24 | |
Naar waar gaan die bieten dan? Naar Dinteloord? Dacht dat alle bieten met vrachtauto's naar de fabriek gingen. | ||
WhiteJoker | woensdag 1 april 2015 @ 20:29 | |
Dus elke keer als die wagons eentje naar voren moet, moet er een loc langskomen om dat te verplaatsen? Hmm ik had verwacht dat ze dat innovatiever hadden opgelost. Ik zie die dingen namelijk altijd 's avonds halverwege de wagons in die overslag staan. | ||
straceaem | woensdag 1 april 2015 @ 20:30 | |
Nergens meer, in nuth word al 10 jaar geen biet meer opgehaald | ||
Bitlord | woensdag 1 april 2015 @ 20:39 | |
Mijd Utrecht morgenochtend aub. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 20:43 | |
Want? | ||
greavy | woensdag 1 april 2015 @ 21:08 | |
Zoals ik ongeveer een maandje geleden meldde, mogen de KISS en Flirt-treinstellen van CFL en DB eindelijk gekoppeld rijden, waardoor de doorgaande verbinding Koblenz-Saarbrücken en Koblenz-Luxemburg nu eindelijk gerealiseerd kan worden.![]() KISS naar Luxemburg, Flirt naar Saarbrücken. Koppelen en ontkoppelen in Trier. | ||
James1988 | woensdag 1 april 2015 @ 21:09 | |
Wat een vreemd gezicht. ![]() | ||
Anne | woensdag 1 april 2015 @ 21:16 | |
PTA / Wat vinden we van elkaar in PTA? Aangezien jullie zo'n beetje de top 50 bezitten ![]() | ||
greavy | woensdag 1 april 2015 @ 21:23 | |
Ja, maar wel tof om te zien. Moet daar dus deze zomer ook maar eens heen ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 21:25 | |
Wij vinden onszelf onmetelijk tof en de rest zijn allemaal eikels. ![]() | ||
Fred | woensdag 1 april 2015 @ 21:26 | |
Dan wordt een bezoek aan mijn ouders op vrijdagavond opeens 33% goedkoper met het OV, ipv 60% duurder tov de auto. Reistijd blijft nog wel 70% langer... En ik moet voor 23:11 weer naar huis wil ik nog thuiskomen en na 22u is de reistijd sowieso 127% langer dan met de auto. Ik blijf wel in de auto zitten. | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 21:47 | |
Wauw,al die percentages ![]() | ||
Proz | woensdag 1 april 2015 @ 21:49 | |
Zie ik iets over het hoofd of is het nu voor elke enkele reis duurder dan 5 euro voordeliger dit retourtje te kopen? ![]() | ||
Duvel | woensdag 1 april 2015 @ 21:50 | |
Ja, maar je komt niet zo ver als je zou willen na 18:30u. | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 21:50 | |
Is trouwens niet veel geld. | ||
Basekid_NZ | woensdag 1 april 2015 @ 21:58 | |
Huh dus met dat avondretourtje kan ik dus voor normale prijs maastricht--> den haag doen, en dan in de avond voor maar 5 euro terug ? | ||
Fred | woensdag 1 april 2015 @ 21:59 | |
Jep | ||
Anne | woensdag 1 april 2015 @ 21:59 | |
![]() | ||
Basekid_NZ | woensdag 1 april 2015 @ 21:59 | |
Top ![]() | ||
Bitlord | woensdag 1 april 2015 @ 22:00 | |
Ik ga in de stad morgen een deel van het OV zijn ![]() | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 22:00 | |
Moeten de treinen wel rijden. ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:01 | |
![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:02 | |
Open dag een paar weken geleden ![]() Was gezellig, toffe mensen. | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:03 | |
Geef het maar door aan Robert, vindt 'ie vast leuk om te horen ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 22:03 | |
Oh ja, Utrechtse buschauffeurs. Breek me de bek niet open ![]() | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 22:04 | |
Stc in Rotterdam ? ![]() ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:05 | |
Zomg. Ook machinist? | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:06 | |
Ja ze gaan er wel leuk mee om. Hoorde van de stagaires dat het één en ander wel verbeterd is. Ik zat in de 1e lichting en op het begin lopen ze altijd tegen dingen aan. Bij vragen, PM/FB etc etc. Zal ik zeker doen. ![]() | ||
Bitlord | woensdag 1 april 2015 @ 22:08 | |
Bij mij kom je er zonder gebroken rug uit hoor. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 22:09 | |
Ik ga het niet eens proberen ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:10 | |
Yish, thanks ![]()
![]() Ze wilden ook nog een motivatiebrief. Heb dit er nog ingezet ![]()
| ||
Maegrim | woensdag 1 april 2015 @ 22:14 | |
geen idee, ik wou een flauwe grap maken ![]() | ||
WhiteJoker | woensdag 1 april 2015 @ 22:16 | |
Mislukt ![]() | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 22:17 | |
Nee ![]() Logistiek teamleider ![]() | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 22:19 | |
Shit net te laat voor die spoordeelwinkelactie van 3xdagretour voor 33,-![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:20 | |
Oh, jammer. Was wel een leuk meisje bij goederen. | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:21 | |
Als je nu Weekend Vrij neemt, betaal je slechts 29 voor 450 dagretourtjes. Echt fantastisch! | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 22:24 | |
dat was ik dan niet ![]() | ||
Yreal | woensdag 1 april 2015 @ 22:25 | |
sorry was al geweest | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 22:25 | |
Ik heb niet structureel 30 Euro over per maand. 450 dagretourtjes? | ||
Yreal | woensdag 1 april 2015 @ 22:26 | |
| ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:29 | |
Fantastisch toch ![]() | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 22:29 | |
Ja maar hoe kom je aan 450 dagretourtjes ![]() | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 22:30 | |
T zijn er toch maar 8. 2 dagen per weekend, 4 weekenden pm. | ||
Dr_Flash | woensdag 1 april 2015 @ 22:31 | |
Nick, het is hier geen ABO ![]() | ||
James1988 | woensdag 1 april 2015 @ 22:32 | |
Je kunt toch wel vaker een retourtje doen? Breda - Amsterdam - Breda - Eindhoven - Breda - Roosendaal - Breda, dat zijn er al 3. ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:32 | |
Dagretour is toch maar één heen- en terugreis geldig? | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 22:32 | |
Ja, maar zo kom je nooit aan 450 ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:33 | |
Hoeveel keer per dag zou het theoretisch mogelijk zijn om heen en weer te reizen, en tussen welke stations is dat? | ||
James1988 | woensdag 1 april 2015 @ 22:33 | |
52 weekenden = 104 dagen. 450 / 104 = gemiddeld 4,3 retourtjes per dag maken ![]() | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 22:33 | |
Anyhowww, weekend vrij lijkt mij ideaal. Behalve die 30 euro in de maand ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:35 | |
Dat is toch niets voor onbeperkt reizen in het weekend? | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 22:35 | |
Dordrecht - Rotterdam - Utrecht - Maastricht zit je al op een uur of 4. Naar Groningen +4 terug naar Dordrecht +4 is dus al 12 iur reizen ![]() heb ik een keer gedaan | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:35 | |
Ik betaal 45 voor 1e klas. Vindt het de prijs wel waard. | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 22:36 | |
Wel als je het geld niet hebt. ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:36 | |
Hilversum - Hilversum Sportpark vv doe je sneller ![]() | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 22:37 | |
das 5 minuten? | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:37 | |
3. | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 22:38 | |
Haha ![]() | ||
Fred | woensdag 1 april 2015 @ 22:40 | |
Rotterdam Centraal - Schiedam Centrum kan je vaker per dag doen. ![]() | ||
derLudolf | woensdag 1 april 2015 @ 22:45 | |
Je studeert toch? Als je op fietsafstand van je school zit kun je studenten OV toch in het weekend doen nemen? | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 22:46 | |
Ik heb even gekeken, maar het is niet zo. Lopen aansluitingen niet zo mooi. Hilversum naar Sportpark, en terug, kan je 4 keer in het uur doen. Zo'n 15 uur per dag is 60 keer retour. 120 per weekend, 480 per maand. 's Avonds rijden ze wellicht wat minder vaak, dus haal er 30 vanaf. 450. Echt fantastisch! ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 22:47:45 ] | ||
derLudolf | woensdag 1 april 2015 @ 22:48 | |
Hoe veel treinen rijden daar per uur. Als je vaak op en neer wilt kun je het beste een iets langer traject nemen dat wel welk kwartier rijdt denk ik? edit: Je noemt het zelf al ![]() | ||
zeefje | woensdag 1 april 2015 @ 22:54 | |
Mijn ov heb ik doordeweeks met nodig (stage,school) dan weekend (voornamelijk voor vrije tijd) | ||
derLudolf | woensdag 1 april 2015 @ 23:03 | |
Aha ja als je hem door de week nodig bent gaat het niet. Kun je dat weekend vrij niet per maand nemen dan? Dan kun je zelf bekijken of je het geld er die maand voor hebt en of het misschien niet voordeliger is die maand 'gewoon' met 40% korting te reizen? | ||
#ANONIEM | woensdag 1 april 2015 @ 23:09 | |
Minimale afname 12 maanden ![]() | ||
derLudolf | woensdag 1 april 2015 @ 23:19 | |
Aha, dat is kut. | ||
Peterselieman | donderdag 2 april 2015 @ 00:41 | |
Wat ben je negatief zeg ![]() Niks mis mee. Het rijdt prima daar, op de chaos bij het CS na dan ![]() | ||
dennistd | donderdag 2 april 2015 @ 01:41 | |
![]() Volledige grootte (7500x5000px) PNG (94MB) - JPG (6MB) | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 01:52 | |
Maakt mij persoonlijk niet veel uit, maar het zou wel handiger zijn om het maandelijks op te kunnen zeggen. | ||
greavy | donderdag 2 april 2015 @ 05:38 | |
Dat kan pas na een jaar. | ||
bork | donderdag 2 april 2015 @ 07:46 | |
Station met de meeste treinbewegingen van Duitsland ![]() ![]() | ||
Fiorano | donderdag 2 april 2015 @ 08:22 | |
7 bakken icm in de Sprinter Amersfoort - Utrecht ![]() | ||
b2py | donderdag 2 april 2015 @ 09:21 | |
Meer dan Frankfurt? ![]() | ||
bork | donderdag 2 april 2015 @ 09:25 | |
Sicher, richtig, genau, stimmt! http://de.wikipedia.org/w(...)B6fe_der_Kategorie_1 | ||
Quyxz_ | donderdag 2 april 2015 @ 09:27 | |
Heb het gefixt. ![]() | ||
b2py | donderdag 2 april 2015 @ 09:34 | |
Met S-Bahn erbij ja ![]() | ||
bork | donderdag 2 april 2015 @ 09:34 | |
Dat zijn toch ook treinen? ![]() | ||
b2py | donderdag 2 april 2015 @ 09:37 | |
Veredelde hipstermetro's meer ![]() | ||
bork | donderdag 2 april 2015 @ 09:45 | |
yeah right, ga er maar eens onderliggen dan praten weer verder pippo ![]() ![]() | ||
b2py | donderdag 2 april 2015 @ 10:04 | |
Je doet gewoon alsof een ICE-3 hetzelfde is als een S-Bahn, dat kan toch niet ![]() | ||
mschol | donderdag 2 april 2015 @ 10:17 | |
http://www.nu.nl/politiek(...)menthouder-meer.html worden ze eindelijk wakker daar in den haag? ![]() | ||
ReisT | donderdag 2 april 2015 @ 10:23 | |
Herkansing, ditmaal de officiële NS-edit: | ||
MTL | donderdag 2 april 2015 @ 10:39 | |
Geen hippe kleurtjes meer ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 10:43 | |
Tussen Groningen en Groningen noord op bijna de identieke plek (<100 meter) op hetzelfde tijdstip 2 springers in 24 uur. Heel naar..... | ||
Blistering | donderdag 2 april 2015 @ 10:58 | |
Ik wou het ook al posten inderdaad. Treurige zaak zeg. | ||
Mr_Klaasje | donderdag 2 april 2015 @ 11:25 | |
Bij het Reitdiep toch? Vreemde plaats. Het is overigens tentamenweek. | ||
boriq | donderdag 2 april 2015 @ 11:34 | |
De sprinter Zwolle - Enschede (de 7900) lijkt vanaf vanochtend kort te keren in Enschede, dit houdt in dat de sprinter in 7 minuten (:27 - :34) keert ipv. 37 minuten (:27 - :04). Zal ongetwijfeld te maken hebben met het tekort aan perrons als de Pimpel rijdt. | ||
Blistering | donderdag 2 april 2015 @ 11:35 | |
Is een slecht tentamen al een reden om je voor een trein te werpen? Ik mag hopen van niet toch. | ||
James1988 | donderdag 2 april 2015 @ 12:17 | |
Sommige mensen doen het kennelijk... Al zal er dan vast wel meer aan de hand zijn. | ||
Peterselieman | donderdag 2 april 2015 @ 12:18 | |
Zou dat verband niet zo snel leggen, maar wel met het nieuws dat in Nederland de politie steeds meer haar handen vol heeft aan verwarde mensen. | ||
Peterselieman | donderdag 2 april 2015 @ 12:19 | |
niet best ... | ||
JDude | donderdag 2 april 2015 @ 12:20 | |
Station Breda nu ook open voor auto's. | ||
JDude | donderdag 2 april 2015 @ 12:21 | |
Zuurstokroze doet het marketingtechnisch niet zo lekker meer. | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 12:24 | |
![]() | ||
Peterselieman | donderdag 2 april 2015 @ 12:25 | |
Wat voor grapjas heeft die plateaus in de helling omhoog bedacht? Nu kun je niet meer volgas het dak op ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 12:29 | |
Hebben de stationsborden daar inmiddels een normaal formaat? ![]() | ||
dennistd | donderdag 2 april 2015 @ 13:25 | |
Maar die kun je maar voor de helft zien: in noordelijke richting rijden ze langs de overkapping, door een soort metrostation | ||
b2py | donderdag 2 april 2015 @ 13:27 | |
Dan speelt Munchen helemaal vals, daar zie je ze helemaal niet! ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 april 2015 @ 13:43 | |
Er is op dat dak een plekje met mijn naam erop. ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 13:54 | |
In München zijn de S-Bahnen gewone treinen. Alleen in Hamburg en Berlijn hebben ze een andere stroomvoorziening, ander omgrenzingsprofiel etc.etc. zodat het eigenlijk meer metro's zijn. | ||
ReisT | donderdag 2 april 2015 @ 14:17 | |
Als je denkt dat alles met derde rail een metro is... Met een draadje erboven is zo'n Hamburgse S-Bahn net een gewone trein: ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 2 april 2015 @ 14:41 | |
Straks zien de de Rotterdamse Metro ook nog als echte treinen omdat er richting Den Haag waslijn hangt ![]() | ||
MTL | donderdag 2 april 2015 @ 15:05 | |
Alles met derde rail metro? Dus ook deze:![]() Of deze: ![]() Wel verdomd snelle metro's dan ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 april 2015 @ 15:11 | |
Die treinen rijden geen 225/300 met 3e rail hoor. ![]() Het snelheidsrecord ligt op 174km/u, gehaald door een Class 442 "Wessex Electrics"; | ||
derLudolf | donderdag 2 april 2015 @ 15:35 | |
Nou, dit is vast net zo 'comfortabel' als een SLeT | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 15:43 | |
Heb ik gezegd dat derde rail het allerenigste is wat metro's tot metro maakt? Even kijken.. eh... nou nee. Ik noemde ook het omgrenzingsprofiel dat afwijkt van het spoor. ![]() | ||
MTL | donderdag 2 april 2015 @ 16:22 | |
Oh, dan is het maar goed dat het omgrenzingsprofiel in Engeland ook anders is, zijn het toch nog metro's ![]() ![]() | ||
Basekid_NZ | donderdag 2 april 2015 @ 16:28 | |
Tering, wat een ontiegelijk lelijk ding is die class 442 | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 16:28 | |
Ja, in Engeland zijn alle treinen metro's omdat het omgrenzingsprofiel anders is. Anders dan wat zou ik niet weten, maar goed. Zo, lach me nu maar uit om deze domme opmerking, heb jij ook nog je lolletje vandaag. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2015 16:29:22 ] | ||
MTL | donderdag 2 april 2015 @ 16:45 | |
Nou zeg, verkeerde been uit bed gestapt of kan je vandaag niet tegen een grapje? ![]() Gister zeker alle grappen al opgemaakt ![]() Die Engelsen hebben overigens inderdaad wel een belachelijk omgrenzingsprofiel, en ze presteren het dan ook nog om er een 3+2 stoelopstelling van te maken in een aantal treinen ![]() | ||
Gezicht | donderdag 2 april 2015 @ 17:24 | |
Zojuist twee kinderen van een jaar of 10 die het spoor over renden tussen perron 1 en 2 op Sittard om de sprinter naar Heerlen nog te kunnen halen. ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 april 2015 @ 17:48 | |
Dat geldt voor vrij veel Britse commutermeuk. ![]() | ||
straceaem | donderdag 2 april 2015 @ 18:13 | |
Sittard heeft toch maar 1 eiland perron? En het zijspoor naast het gebouw word toch weinig gebruikt? | ||
James1988 | donderdag 2 april 2015 @ 18:29 | |
Ze hebben het gewoon nodig. Die forensentreinen zitten stampvol en het beheer van rollend materieel wordt sterk geregisseerd door het Department for Transport. Hoewel het officieel een privaat systeem is heeft DfT daar soms een dikkere vinger in de pap dan I&M hier. | ||
Gezicht | donderdag 2 april 2015 @ 18:29 | |
Sprinter naar Heerlen stond opgesteld op 1B (langs het gebouw), terwijl die normaal op 2A staat inderdaad. Is vaker de laatste tijd, geen flauw idee waarom. Bepaald handig is het niet, 2 minuten overstap voor de mensen uit de IC naar Maastricht die de sprinter moeten hebben. | ||
straceaem | donderdag 2 april 2015 @ 18:48 | |
Vind je het gek dat mensen dan over het spoor rennen. In de avond willen ze de ic naar heerlen ook wel eens op spoor 20 zetten, een ramp. | ||
b2py | donderdag 2 april 2015 @ 18:57 | |
Gekke eilandbewoners! | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 18:59 | |
Op Skyscrapercity was eens een topic over "Waarom zijn Europese treinen zo veel lelijker dan Engelse" ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 april 2015 @ 19:02 | |
De Britten hebben best mooie treinen. De Pendolino's van Virgin, de Javelins, de Adelante's, de Meridians (zeker in de kleuren van het vroegere Midland Mainline), enzovoorts. Ook de nieuwe Class 800/801 (Hitachi Super Express / IEP) vind ik wel mooi. Het is vooral commutermeuk die echt godsonmogelijk lelijk is. ![]() | ||
b2py | donderdag 2 april 2015 @ 19:11 | |
Kan niet anders dan beamen! | ||
GlennQuagmire | donderdag 2 april 2015 @ 19:13 | |
De Adelante in Grand Central livery ![]() | ||
b2py | donderdag 2 april 2015 @ 19:13 | |
SNCB Logistics privatised BELGIUM: Pan-European private equity house Argos Soditic has taken a 66% stake in SNCB Logistics, the freight division of the national railway, as part of a financial restructuring of the operator. The agreement adds ¤70m to the capital of SNCB Logistics, of which ¤20m has been contributed by Argos Soditic and the remainder from external sources. In addition, SNCB has converted into cash a ¤25m subordinated loan which it had previously agreed to provide to its freight arm. SNCB remains a minority shareholder in SNCB Logistics and expects to work in partnership with Argos Soditic to develop ‘new products and services’ and ‘place clients and their needs at the centre of developments’. After several years of heavy losses, SNCB Logistics posted EBITDA earnings of ¤11m in its full-year 2014 results, which Gilles Mougenot, Partner at Argos Soditic, says is a testament to the strength of the SNCB Logistics management team led by Geert Pauwels. ‘SNCB Logistics’ strong link with the Belgian ports (Antwerpen, Zeebrugge and Gent) can prove to be a strong catalyst for its future growth’, Mougenot told Railway Gazette’s sister title DVZ. ‘All the conditions are there for us to invest. We see a lot of potential for SNCB Logistics to become a game changer in the Belgian and European rail freight market.’ Bron Ze zijn tot inkeer gekomen in België ? | ||
James1988 | donderdag 2 april 2015 @ 19:15 | |
Ohja ![]() Al ziet een HST in GC-livrei er ook fantastisch uit. | ||
derLudolf | donderdag 2 april 2015 @ 19:16 | |
![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 2 april 2015 @ 19:16 | |
Pics | ||
ijs_beer | donderdag 2 april 2015 @ 19:16 | |
Dju, ff hier klagen hoor. Zit je in de trein, komen d'r opeens twee van die figuren zitten ergens achter je die het nodig vinden om luid en duidelijk naar Maywood te luisteren, en dat te begeleiden met behoorlijk luid gekwetter (viswijfvolume). Kijk je op een gegeven moment om door de glazen, zijn 't twee conductrices. ![]() 'T is weer eens wat anders dan sudokoboekjes maken. Mompelt over conducteurs die respect willen krijgen... ![]() | ||
derLudolf | donderdag 2 april 2015 @ 19:18 | |
Niets mis met Maywood ![]() | ||
Fred | donderdag 2 april 2015 @ 19:19 | |
ik ga vaker deze sprinter nemen, allemaal leuke treinmeisjes ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 19:21 | |
Passagier eens de hele dag tussen Groningen en Leeuwarden. Zo rond Veenwouden en Zwaagwesteinde en Buitenpost is het smullen geblazen ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 april 2015 @ 19:23 | |
Ik heb een paar plaatjes van GC-treinen van het web geplukt, bij gebrek aan eigen werk. Grand Central HST (Intercity 125): Adelante van GC: Adelante van First Great Western (eigen werk): | ||
Fred | donderdag 2 april 2015 @ 19:23 | |
Ik weet waar ik zaterdagavond moet gaan kijken ![]() | ||
b2py | donderdag 2 april 2015 @ 19:24 | |
Timo weet raad! ![]() Groot | ||
Blistering | donderdag 2 april 2015 @ 19:25 | |
Wat een tenenkrommend stukje, tering. Timo verdient ook een tik op z'n neus, met z'n geforceerde welwillendheid ![]() | ||
Fred | donderdag 2 april 2015 @ 19:26 | |
Dus dat de CEO van NS de hele dag: in de trein zitten. | ||
James1988 | donderdag 2 april 2015 @ 19:27 | |
Dit is inderdaad iets te gemaakt. ![]() | ||
Kansenjongere | donderdag 2 april 2015 @ 19:29 | |
Ik keur geweld tegen NS-personeel af, maar ik kan me voorstellen dat mensen agressief worden van die holle woorden dat de reiziger voorop zou staan als ze in de praktijk voortdurend het tegenovergestelde moeten constateren. | ||
derLudolf | donderdag 2 april 2015 @ 19:33 | |
Voor een paar toen per jaar wil ik ook wel elke dag 9 uur in de trein zitten | ||
Fred | donderdag 2 april 2015 @ 19:35 | |
De reiziger staat op 1? "Dames en heren, de deuren blijven nog even gesloten, want onze opgepompte gorilla's zijn nog niet klaar met intimidere...controleren" (Gisteren nadat een groepje boa's niet snel genoeg met controleren was tussen Rdam en Alexander) | ||
Frozen-assassin | donderdag 2 april 2015 @ 19:38 | |
Zal wel zwartrijdstukje bij uitstek zijn | ||
Fred | donderdag 2 april 2015 @ 19:38 | |
En de IC Utrecht - Rotterdam C staat weer eens zinloos voor Rdam te wachten. IC naar Leeuwarden vertrekt van spooor 14, aankomende trein kan probleemloos naar spoor 13. Voor de rest geen treinverkeer te bespeuren... | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 19:42 | |
Die springer van gisteren tussen Groningen en Groningen-Noord was een meisje van 19. Vanmorgen op dezelfde plek was het haar vriend. Mensen zijn in de war... | ||
Frozen-assassin | donderdag 2 april 2015 @ 19:42 | |
![]() | ||
James1988 | donderdag 2 april 2015 @ 19:43 | |
Klinkt bijna als een modern sprookje, als het niet zo triest zou zijn... | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 19:46 | |
Waanzin ja. Ik had er vannacht ook gigantisch veel werk van. Het aanrijdingsstel moest van Groningen naar Zutphen voor calamiteitenreiniging. Die zou om half 3 's nachts terug komen, en zou ik moeten tanken. Er was behoorlijk wat werk voor nodig want om half 1 was er nog geen pad aangevraagd, en bleek er een buitendienststelling te zijn tussen Deventer en Zwolle. Die trein kon dus niet terug. Een aanrijdingstrein mag nooit solo op pad, dus we waren 2 treinstellen kwijt voor vandaag. Je raadt het al, de hele omloop van stellen moest dus op de kop. Had ik eindelijk een hoop voorgezet voor een bepaalde tijd, moest ik alles er weer afhalen en terugzetten en weer wat anders voorzetten. Allemaal extra werk omdat iemand niet even oplet of de trein dus uberhaubt terug kan. Tragiek alom. Koste me al met al 3,5 uur aan extra werk wat makkelijk voorkomen had kunnen worden. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2015 19:46:43 ] | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 19:49 | |
Jeetje. | ||
Dr_Flash | donderdag 2 april 2015 @ 19:51 | |
![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 19:54 | |
![]() | ||
Blistering | donderdag 2 april 2015 @ 19:56 | |
Treurig. http://www.rijdendetreine(...)ding+met+een+persoon Echt bijna identieke tijden inderdaad. En als je deze site checkt is het echt bijna iedere dag raak ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door Blistering op 02-04-2015 20:01:35 ] | ||
greavy | donderdag 2 april 2015 @ 20:01 | |
![]() "de in- en uitcheckgegevens maken volgens Mansveld duidelijk op welke trajecten veel mensen reizen" Nou, dan de roodjassen-terror maar snel afschaffen. ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 2 april 2015 @ 20:01 | |
Dat was ook het eerste wat ik las ja ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 april 2015 @ 20:09 | |
![]() Tevens complimenten voor de bestandsnaam. | ||
HaverMoutKoekje | donderdag 2 april 2015 @ 20:10 | |
waarom? | ||
HaverMoutKoekje | donderdag 2 april 2015 @ 20:12 | |
Ov jaarkaarthouders hoeven als enige niet in-uit te checken | ||
Dos37 | donderdag 2 april 2015 @ 20:13 | |
wtf ![]() | ||
Kansenjongere | donderdag 2 april 2015 @ 20:13 | |
Jaartrajectkaarthouders ook niet, al zullen dat er niet veel meer zijn. Mensen met een grensabonnement ook niet en hetzelfde geldt natuurlijk voor alle vormen van e-tickets. | ||
Dr_Flash | donderdag 2 april 2015 @ 20:24 | |
dank je ![]() | ||
Duvel | donderdag 2 april 2015 @ 20:25 | |
Hier word ik heel, heel erg stil van. | ||
boriq | donderdag 2 april 2015 @ 20:30 | |
in- en in triest... | ||
boriq | donderdag 2 april 2015 @ 20:40 | |
Ondertussen lijken de ooievaars bij Rotterdam Blijdorp hun nieuwe pallet (op een bovenleidingsportaal) te hebben geaccepteerd en gedecoreerd.![]() via [ Bericht 0% gewijzigd door boriq op 02-04-2015 21:01:17 ] | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 20:46 | |
![]() Je linkje was dood ![]() Lief wel ![]() | ||
James1988 | donderdag 2 april 2015 @ 20:48 | |
Inderdaad! http://www.rijnmond.nl/nieuws/01-04-2015/love-air | ||
boriq | donderdag 2 april 2015 @ 20:51 | |
de Youtube of de foto? | ||
Fred | donderdag 2 april 2015 @ 20:54 | |
![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 2 april 2015 @ 20:58 | |
de collectieve afwijking. Hebben ze allemaal. Begint een soort staat binnen de staat te worden. | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 20:59 | |
Foto, stond een letter extra in je url meen ik. | ||
boriq | donderdag 2 april 2015 @ 21:00 | |
volgens mij een l aan het eind, zodat hij wat kleiner werd. ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 21:08 | |
Werkt dat zo? Ik zet altijd iets van [img=300] in de tags. | ||
boriq | donderdag 2 april 2015 @ 21:14 | |
is ook een manier, heb bij imgur 'large thumbnail' aangeklikt waardoor de foto al verkleind wordt. | ||
boriq | donderdag 2 april 2015 @ 21:14 | |
NS lijkt (vanwege The Passion) te versterken van Enschede ri. het westen, aantal sprinters Apeldoorn - Utrecht Almelo rijden met 3x MAT'64 en rijden door naar Enschede. Ook stoppen de laatste 2 IC's ri. het westen (22:16 en 22:46 uit Enschede) te Drienerlo waar veel mensen hebben geparkeerd. Wel spijtig dat de IC van 22:16 met een losse ICM-IV gaat rijden en dat er niet nog één IC om 23:16 achter is gelegd (desnoods tot Deventer oid) | ||
Dr_Flash | donderdag 2 april 2015 @ 21:16 | |
oh alleen voor vanavond, dat Passion gedoe. Dan nog geloof ik Apeldoorn - Utrecht niet ![]() | ||
boriq | donderdag 2 april 2015 @ 21:17 | |
die is vanmiddag geintroduceerd, niet meegekregen? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 2 april 2015 @ 21:18 | |
nee, ik was allang blij dat ik uit Delft weg kon komen ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 21:20 | |
Alleen op Imgur is dat volgens mij hoor, als je de foto aanklikt is het dezelfde link. | ||
James1988 | donderdag 2 april 2015 @ 21:22 | |
Als je in een imgur-url een l toevoegt voor de extensie maakt hij een kleinere versie. Werkt prima ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 21:25 | |
Ik zie het linkje staan ja, maar als ik hem open, zie ik niets: http://i.imgur.com/3pyvknal.png | ||
bork | donderdag 2 april 2015 @ 22:16 | |
Briljant, zit hier keihard te lachen in een redelijk stille kroeg. | ||
Frozen-assassin | donderdag 2 april 2015 @ 22:28 | |
Ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal werkt, maar is het dan niet mogelijk om ochtends dan even vanaf andere perron te vertrekken zodat de omloop dan wel gewoon in orde is of zijn de opvolgtijden daarvoor te krap? | ||
derLudolf | donderdag 2 april 2015 @ 22:35 | |
Ken ook meid uit de omgeving Buitenpost. Lekker ding idd ![]() Konden ze niet van Zutphen via Apeldoorn-Amersfoort ofzo terug naar Zwolle? Of via Twente? Rijd je ook wel es overdag met treinen? Want ik hoor je eigenlijk alleen maar verhalen vertellen over het heen en weer schuiven met treinstellen 's nachts ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 2 april 2015 @ 22:44 | |
Een Plan V kan er niet aan tippen ![]() | ||
Prins_Pils | donderdag 2 april 2015 @ 22:44 | |
Niks bijzonders aan toch? NS doet ook niks anders dan ijzerschuiven ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 2 april 2015 @ 22:46 | |
Veel dames uit de Friese Wouden zijn echt ![]() Niet normaal meer | ||
Peterselieman | donderdag 2 april 2015 @ 22:51 | |
Reist Simon Snijbloem niet zo vaak met de trein? Je zou het bijna denken | ||
James1988 | donderdag 2 april 2015 @ 22:59 | |
NS neemt tegenwoordig de tijd voor het afhandelen van GtbV-verzoeken. Ik heb die claim op 25 februari ingediend, dat is inmiddels 5 weken geleden. ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 23:31 | |
Er klopt iets niet in Mijn NS:![]() De inchecktijd moet een uur of 21.30 geweest zijn, en de heenreis staat er niet eens bij ![]() | ||
Kansenjongere | donderdag 2 april 2015 @ 23:35 | |
Ik begreep dat er zondag voor de verandering maar weer eens een storing was in de systemen van de NS (hebben ze een strenggereformeerde systeembeheerder of zijn het gewoon prutsers?) waardoor veel reizen die op die dag zijn gemaakt (nog?) niet beschikbaar zijn in Mijn NS. | ||
#ANONIEM | donderdag 2 april 2015 @ 23:38 | |
Ah, k ![]() Zouden die nog komen? Mist wat in de stats nu ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 3 april 2015 @ 02:56 | |
Volgens Prorail zijn de GTW Spurtjes van ons (voor zover ik het begrepen heb), niet tot slecht detecteerbaar op NS 'grondgebied'. Hierdoor moeten we dus met minimaal 2 treinstellen van Groningen naar Zutphen. | ||
#ANONIEM | vrijdag 3 april 2015 @ 03:10 | |
Ze hebben er alles aan gedaan, maar die gehele (leugenachtige) omloop was enorm verstoord. Kon gewoon niet ander. Tenzij ze vantevoren hun best hadden gedaan. Nja, met een pilot wel. De machinist die 's nachts die trein moest rijden had wegbekendheid Groningen - Zwolle - Zutphen v.v. Voor mijn werkgever is dat genoeg. Nooit over nagedacht dat je inderdaad een keer Zutphen - Apeldoorn - Amersfoort - Zwolle - Groningen nodig hebt als het een keer tegen zit. Dat is een beetje het stomme. Men denkt minimaal. Tragisch gewoon. Oprecht voor iedereen vervelend als er zo'n calamiteit is, maar speel vantevoren in qua voorbereiding etc. Dat is het minste dat je kan doen. Dat maakte mij dus ook woest vannacht. Over het algemeen draai ik veel nachtdiensten omdat ik een nachtmens ben. Ik draai weinig ochtend danwel dagdiensten. Maar ik maak de avondspits altijd wel mee. Daarna draai ik mijn dienst en rijd ik altijd de laatste trein richting Veendam, Delfzijl, Leeuwarden, Roodeschool of Nieuweschans. Ik vind het prachtig om zo laat nog op de trein te zitten met het stapvolk en de dronken mensen enzo. Ik geloof dat ik per kalenderjaar maar 5 ochtenddiensten heb en 5 dagdiensten. De rest begint na 15.00 uur of later. ![]() | ||
greavy | vrijdag 3 april 2015 @ 05:39 | |
Regelaars bij spoorwegovergangen Helmond vanwege extra treinen HELMOND - Verkeersregelaars moeten er tijdens het paasweekend in Helmond voor zorgen dat automobilisten vlot de spoorwegovergangen overrijden. Er rijden dit vrijdag tot en met maandag meer goederentreinen. Van vrijdagochtend tot dinsdagochtend blijven de spoorbomen langer en vaker gesloten doordat er meer goederentreinen de stad doorkruisen. De momenten dat de spoorwegovergangen wel open zijn, moeten zo goed mogelijk worden benut. Bron: Eindhovens Dagblad Eerste keer in jaren dat ze dat doen... | ||
bork | vrijdag 3 april 2015 @ 08:44 | |
Spoorwegmaatschappij NMBS ontvangt 12 euro per treinkilometer aan overheidsgeld. Dit is het derde meeste dat een Europees spoorwegbedrijf krijgt aan subsidies, na de Franse en Luxemburgse spoorwegmaatschappij. In het VK en Nederland krijgen ze het minst uitbetaald aan subsidies. uit: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150403_01613395 | ||
b2py | vrijdag 3 april 2015 @ 08:58 | |
Wat verwacht je van een commercieel bedrijf? | ||
boriq | vrijdag 3 april 2015 @ 09:13 | |
Het is ze dus gelukt hoor. Twee maand na de ingang van het wijzigingsblad Februari 2015 rijdt de sprinter Zwolle - Utrecht (eindelijk) compleet met DD-AR ![]() Nu is het nog de vraag wanneer de eerste defect gaat... | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 3 april 2015 @ 09:17 | |
We hebben een nieuwe telg in de familie, vannacht is mijn nichtje geboren. Ik heb de eerste treinencadeautjes al klaar staan ![]() | ||
boriq | vrijdag 3 april 2015 @ 09:19 | |
Gefeliciteerd! Is het een kladblok voor de nummertjes? ![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 3 april 2015 @ 09:20 | |
Nee! Ik heb speelgoed op batterijen voor kinderen van 1+ (maar geen kleine deeltjes dus mag ook nu al) wat veel herrie maakt en met een baan en een locomotievenknuffel enzo. En alle DVD's van Thomas The Tank Engine. En meer van zulks. | ||
Yreal | vrijdag 3 april 2015 @ 09:22 | |
friese meisjes ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 april 2015 @ 09:27 | |
Jeej ![]() ![]() | ||
Yreal | vrijdag 3 april 2015 @ 09:28 | |
das snel zeg ![]() | ||
bork | vrijdag 3 april 2015 @ 09:39 | |
http://ec.europa.eu/transport/modes/rail/index_en.htm De Europese commissie voor mobilty and transport leeft op een roze wolk ![]() Future of rails (EU) | ||
derLudolf | vrijdag 3 april 2015 @ 10:06 | |
Gefelicitaart beschuit-met-muisjes! ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 3 april 2015 @ 10:42 | |
Gefeliciteerd ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 3 april 2015 @ 10:44 | |
En dan mogen er wel enkele stellen rijden tussen Arnhem en Elst en tussen Arnhem en Zevenaar ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 april 2015 @ 10:46 | |
Misschien wel het begin van het einde van de status als "NS-grondgebied" aldaar ![]() | ||
b2py | vrijdag 3 april 2015 @ 11:02 | |
Wat is er mis met Mijn NS? Mag ik mijn claim niet indienen? De reis van zondag staat er niet in, maar er de fopcheck-in van woensdag staat er wel in.. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 april 2015 @ 11:06 | |
Je bent gewoon teruggefopt. Ze doen geen dingen meer die geld kosten ![]() | ||
b2py | vrijdag 3 april 2015 @ 11:13 | |
Als ik op die geile ov-chipkaart.nl website kijk zie ik mijn tripje wel staan. | ||
#ANONIEM | vrijdag 3 april 2015 @ 11:16 | |
Is eens wat anders dan altijd die vertraging. | ||
#ANONIEM | vrijdag 3 april 2015 @ 11:39 | |
Ja, precies. Dat dus. Precies zoals ik het beschrijf ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 3 april 2015 @ 11:50 | |
Van harte! ![]() | ||
Yreal | vrijdag 3 april 2015 @ 13:00 | |
Op terschelling accepteren ze de ov chip niet in de bus ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 3 april 2015 @ 13:02 | |
Op Vlieland, Ameland en Schiermonnikoog ook niet | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 april 2015 @ 13:03 | |
Nee daar kun je nog lekker strippen afstempelen? *ketjinggg ![]() | ||
Yreal | vrijdag 3 april 2015 @ 13:13 | |
kaartje voor 2¤. En retour voor 4.50¤ ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 april 2015 @ 13:16 | |
Eckt fantastisch! Omdat het kan ![]() | ||
Fred | vrijdag 3 april 2015 @ 13:18 | |
Texel toch ook niet? | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 april 2015 @ 13:21 | |
Rottumerplaat misschien wel. | ||
Peterselieman | vrijdag 3 april 2015 @ 13:26 | |
Nee, daar gaat sinds de nieuwe dienstregeling de bus mee op de boot en geldt voor die route een apart kaartje ![]() Maar goed, dit is een treinentopic ![]() | ||
Fred | vrijdag 3 april 2015 @ 13:27 | |
Het wordt eigenlijk tijd voor een trein op de boot. Kan prima vanaf Den Helder en Harlingen. | ||
b2py | vrijdag 3 april 2015 @ 13:29 | |
Nog meer lengtebeperkingen! | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 april 2015 @ 13:30 | |
Enkhuizen - Harlingen lijkt me handiger. In Den helder moet je de hele stad nog door. | ||
Peterselieman | vrijdag 3 april 2015 @ 13:31 | |
neemt helaas te veel plaats in, zelfs op de vrachtboot Noord-Nederland van Doeksen Maar je kunt het natuurlijk proberen om via de Stavorenmethode nog mee te gaan op de boot ![]() | ||
Fred | vrijdag 3 april 2015 @ 13:37 | |
Doeksen moet toch binnen enkele jaren een nieuwe boot hebben om naar Terschelling te varen, kunnen ze hem gelijk zo maken dat er een trein op kan ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 april 2015 @ 13:39 | |
Bwoah, dat eeuwige kanniet-denken ![]() ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 3 april 2015 @ 13:44 | |
Dat gaat zelfs gebeuren. De Noord-Nederland wordt komende winter en komend voorjaar met 20 meter verlengd. Daarnaast worden de dieselmotoren vervangen door LNG-motoren en is er straks plaats voor 200 passagiers in plaats van 12 nu. Bel je Doeksen even? De plannen voor het nieuwe bootje liggen nu op de tekentafel namelijk ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 3 april 2015 @ 13:46 | |
Vol ![]() |