Darkwing_Duck | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:34 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 13-05-2013 07:01:39 ] | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:37 | |
Dus ![]() ![]() | ||
KomtTijd... | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:37 | |
Leuk! | ||
Peterselieman | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:38 | |
treinverkeer dient in een dergelijk geval gestremd te worden | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:42 | |
Jammer van die TT. Ik had iets verwacht met dat geneuk met die puthoer in de 1e klas ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:43 | |
Die richting wou ik ook opgaan eigenlijk, maar wat mij betreft mag je m veranderen door even een mod aan zn jaske te trekken. | ||
Peterselieman | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:43 | |
![]() Niks veranderen, want in Leeuwarden is het nu allemaal te beleven ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:44 | |
Leeuwarden heeft vandaag werkende postbodes hoop ik ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:45 | |
Ik zei toch geen drugs meer? ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:47 | |
ik heb vandaag mijn plicht gedaan en collectie vast ook wel ![]() Zo niet, dan moet ik een hartig woordje wisselen met het autobedrijf, iets wat sowieso wel een goed idee is ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:48 | |
![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:52 | |
Die heeft "Hemelvaartsdag" wel erg letterlijk geprobeerd te nemen. De zwaartekracht won ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:53 | |
Godver, gratis rondleiding bij Torcy opstel, precies op de dag dat ik met de sloeber-express op en neer ga ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:54 | |
Een aantal mensen was toch beter geïnformeerd dan jij? ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:58 | |
Weet je hoe retevette treinen die TER 2N NG zijn.... ![]() | ||
b2py | vrijdag 10 mei 2013 @ 20:06 | |
![]() | ||
greavy | vrijdag 10 mei 2013 @ 20:08 | |
Ja, maar toen kwam er toch een trein ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 10 mei 2013 @ 20:08 | |
En toen? | ||
greavy | vrijdag 10 mei 2013 @ 20:09 | |
Stond de trein toch stil. Want de machinist moest de overweg sleutelen. Nadat hij de overweg gesleuteld had, is hij toch maar niet verder gereden. | ||
b2py | vrijdag 10 mei 2013 @ 20:10 | |
Wetteren 2.0. | ||
Peterselieman | vrijdag 10 mei 2013 @ 20:11 | |
bij trams willen ze bij werkzaamheden nog wel eens er een tijdelijk spoor overheen leggen | ||
b2py | vrijdag 10 mei 2013 @ 20:11 | |
Dit ziet er niet uit als voorbereidde werkzaamheden ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 10 mei 2013 @ 20:13 | |
Blussen ze met methanol ja? ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 10 mei 2013 @ 20:14 | |
je meent het ![]() | ||
Okuliarnik | vrijdag 10 mei 2013 @ 22:57 | |
Gelukkig zwerft dat plaatje al een jaar of 10 -als het niet langer is- over het internet... | ||
b2py | zaterdag 11 mei 2013 @ 00:43 | |
Wijzigingsblad juni: ICM over de Hanzelijn en VIRM terug op Rotterdam - Leeuwarden. De series Leeuwarden - Rotterdam en Leeuwarden - Den Haag C gaan op elkaar keren in plaats van opzichzelf. Wordt dus weer een mengelmoesje. ICM verdwijnt weer uit IC Schiphol - Heerlen. VIRM verdwijnt uit Leiden - Utrecht (weekend nog wel). Extra sprinter Utrecht - Woerden gaat rijden. Extra strandsprinter Haarlem - Zandvoort gaat weer rijden. Dit waren de belangrijkste wel weer ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 10:23 | |
en ik hoor dat de BordRestaurants in de Pimpel weer vervangen gaan worden door BordBistro's. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 11 mei 2013 @ 10:37 | |
en wat is voor ons het nadeel danwel voordeel daaraan voor ons rondjesgangers? ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 10:38 | |
Effectief niet echt veel. Iets minder assortiment en minder zitplaatsen in het barrijtuig. | ||
spectrumanalyser | zaterdag 11 mei 2013 @ 10:55 | |
op twitter massaal klagers over de inzet van de 'hondekop' (doh ![]() en waarom klagen ze, er zit geen WiFi in ![]() ![]() | ||
Ireyon | zaterdag 11 mei 2013 @ 10:57 | |
Terechte klacht toch. | ||
Doc__Zenith | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:03 | |
Precies. Ik had laatst ook nog zo'n nieuwste VIRM zonder dat, dus ook geen bestemmingsborden binnen. Ook matig. | ||
b2py | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:03 | |
Trein Wetteren reed 87 kilometer per uur De goederentrein met chemicaliën die in het afgelopen weekeinde ten zuidoosten van Gent ontspoorde en ontplofte, reed 87 kilometer per uur op een stuk waar die niet harder dan 40 mocht. Dit meldde zaterdag de Belgische krant het Nieuwsblad die zich beroept op het officiële onderzoek naar de giframp in Wetteren. Eerder was al gemeld dat de Nederlandse machinist waarschijnlijk te hard reed, maar niet dat hij twee keer zo hard als toegestaan door het plaatsje Wetteren ging. Aangenomen wordt vooralsnog dat de trein is ontspoord toen de machinist plotseling remde om zijn snelheid te verminderen. Daardoor zou de lading onstabiel zijn geworden, aldus persbureau Belga. Bij het ongeluk kwamen giftige stoffen vrij die een dode en talrijke gewonden veroorzaakten. Doorzoeken Alle huizen van bewoners die nog niets van zich hebben laten horen na het treinongeluk in Wetteren worden doorzocht. "Misschien is er nog iemand gestorven, maar weten we het nog niet", zei de Oost-Vlaamse gouverneur Jan Briers vrijdagavond na afloop van een informatiebijeenkomst voor geëvacueerden tegen Belgische media. De locomotieven van de 'giftrein' worden zaterdag weggesleept. Ook beginnen die dag de voorbereidingen van de opruiming van een wagon met naar schatting twee ton brandbaar butadieen. ''Het gaat om een gas dat ontvlambaar is in contact met lucht. Dat gas moet afgefakkeld worden en dat zal zondag een enorme steekvlam geven'', zei de Gentse brandweercommandant Christian Van de Voorde tegen het Belgische persbureau Belga. Bron Thalys onderzoekt "zwendel in tickets" in Brussel-Zuid Thalys International onderzoekt momenteel een mogelijke zwendel in Thalys-tickets in het station van Brussel-Zuid en de eventuele omvang ervan. Dat meldt de internationale hst-uitbater in een reactie op berichtgeving in Le Soir. De Brusselse krant had vrijdag melding gedaan van een zwarte handel in (promotionele) hst-tickets die via de website van het bedrijf zouden besteld worden. Via dispatchers zouden de tickets later aan 40 euro per stuk verkocht worden. Thalys International heeft geen concrete informatie over dergelijke praktijken, zegt woordvoerster Charlotte De Thaye. Het bedrijf zal wel alles in het werk stellen om dergelijke procedures te vermijden indien ze zich inderdaad voordoen. "Dergelijke frauduleuze praktijken zijn absoluut onaanvaardbaar", luidt het in een persmededeling. De maatschappij werd niet eerder in België, noch in de drie andere landen van het Thalys-netwerk (Frankrijk, Duitsland en Nederland) met deze praktijken geconfronteerd, laat De Thaye nog weten. Het bedrijf wijst erop dat Thalys-tickets, net als alle andere treinkaartjes in België, te koop zijn in het station, bij de erkende verkooppunten (reisbureaus, de NMBS), of online (op de officiële website www.thalys.com en de websites van de erkende verkooppunten). Bron | ||
GlenSpey | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:06 | |
'Boo hoo, nu moet ik me eens een uurtje met iets anders vermaken dan mn smartphone' ![]() ![]() | ||
Ireyon | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:08 | |
Nu kan ik niet werken en/of studeren wat normaal op dit traject wel mogelijk is. 't Zal ook vast niet alleen maar het gebrek aan Wifi zijn. Waarschijnlijk een combinatie van oncomfortabel materieel, een ongelofelijke teringherrie en gebrek aan airconditioning. | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:20 | |
Want? Al je relevante artikelen heb je niet in PDF op je tablet staan? LOSER! ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:20 | |
Het is prima comfortabel materieel en het is 15 graden buiten dus airco is ook onzin. Herrie? Ja dat wel ![]() | ||
KnightSolaire | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:24 | |
Als het buiten 15 graden is betekent het iig dat reizigers de raampjes dichthouden. Dan is het qua herrie nog enigszins te overzien. Nog steeds luider dan ander materiaal natuurlijk maar ja, beetje positief blijven :p Waar zijn ze nu weer in IC-dienst te vinden dan? Als ik zo'n ding binnen zie rollen als IC met een lange rit voor de boeg pak ik wel de volgende trein ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door KnightSolaire op 11-05-2013 11:31:58 ] | ||
Ireyon | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:27 | |
In de cloud, jeweetog. | ||
KnightSolaire | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:32 | |
Mijn cloud (via SkyDrive) is offline gewoon bruikbaar. Wordt weer gesynchroniseerd als je een internetverbinding hebt. Neem aan dat dit bij andere clouddiensten niet anders is. | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 11:33 | |
![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:01 | |
Er bestaan geen tablets met TB's aan opslagruimte. Daar ben ik veel te productief voor. | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:13 | |
Als je gewoon die 72 uur porno even verwijdert past het prima. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:13 | |
Hoppakee, 100MB aan word en Excel-documenten over. Dankuwel. | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:30 | |
Sow jezus man ![]() ![]()
| ||
Viezze | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:36 | |
Van de week was ik in Polen (Poznan). We stonden te wachten voor een spoorwegovergang, en we keken er van op hoeveel mensen er nog onder de spoorbomen doorliepen nadat deze dicht gingen. Op den duur werd duidelijk waarom dat was, want de overgang lag enkele minuten dicht voordat er een trein voorbij kwam. Bij een andere overgang later hetzelfde, normale gang van zaken blijkbaar daar? | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:40 | |
In Polen malen ze niet zo om regeltjes en veiligheid. Gewoon met deuren open rijden is ook doodnormaal daar ![]() | ||
Viezze | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:42 | |
Dat bleek ook tijdens een bedrijfsbezoek. De (overigens Nederlandse) directeur ter plaatse gaf indirect toe dat veiligheid niet op nummer 1 stond daar. Er gebeurden daar dingen waarbij in Nederland de hele fabriek al tien keer stil was gelegd door de inspectie. Mooi filmpje. Ook doodnormaal schijnbaar om het spoor over te steken dus. | ||
LvanLier | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:52 | |
Column op de FrontPage over de manipulatieve taalspelletjes van de NS... http://frontpage.fok.nl/c(...)etjes-van-de-ns.html | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 12:57 | |
Enige hypocrisie is onze vrienden van het gevleugelde wiel niet vreemd inderdaad. Maar hey, what else is new? ![]() | ||
Zug-Chef | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:29 | |
Gisteren net over de grens bij Zevenaar te Elten:![]() Door werkzaamheden op en rondom het emplacement van Hengelo moest onder andere de Volvo-onderdelentrein van Gent naar het Zweedse Almhult worden omgeleid via de grensovergang bij Emmerich. Op de heerlijk bewolkte 10 mei 2013 was het de 2834 die met een bijna geheel uit containers bestaande trein 46252 voorbij Elten trekt. ![]() De autotrein voor importeur Pon uit Leusden moest ook worden omgeleid via Emmerich maar vertrok daardoor wel ruim 2 uur later pas Nederland in dan normaliter via Bad Bentheim. De uit Osnabrück komende trein 47734 heeft met de 189 083 van DB Schenker zojuist van spanning gewisseld en zal over enkele kilometers Nederlands grondgebied bereiken. Opmerkelijk: via de Betuweroute en Geldermalnsen-Utrecht zal de trein uiteindelijk alsnog op z'n eindbestemming Amersfoort arriveren. ![]() De 186 103 reed op 10 mei 2013 een ketelwagentrein naar Emmerich maar strandde in de tunnel bij Zevenaar. De lok had ETCS problemen en kon daardoor het daglicht niet meer op eigen kracht bereiken. Nadat eerder op de ochtend de RRF 23 en 22 al een ketelwagentrein bestaande uit CD Cargo Zaes'n in Emmerich hadden afgeleverd mochten beide V100'en de gestrande trein uit de tunnel trekken. Omdat Emmerich voor de RTB toch eindpunt was, heeft RRF de trein op het emplacement van Emmerich afgeleverd. Terwijl de gele bus op lijn 92 van de NIAG al even wacht voor de gesloten overwegbomen passeren de gele loks met 22 ketelwagens (GATX en Wascosa) hier ter hoogte van Elten als trein 51460. ![]() Wat heen gaat komt meestal ook terug zo ook de Volvo-onderdelentrein. Vaak liften trailers van logistiek dienstverlener DHL mee op de trein en deze zitten vaak direct achter de lok. In de fraaie lentegroene omgeving van Elten passeert de 2834 van NMBS met trein 46259 op weg naar Gent. ![]() Sinds december 2012 hebben Rheincargo, de NIAG, TXL en ook Captrain veel van het kolenvervoer van DB Schenker overgenomen. Voor Captrain is dat een kleine opsteker na het 'verlies' van het vervoer van/naar Voerde/Möllen aan Rheincargo. Het aantal 186'ers in dienst bij Captrain is inmiddels tot 1 gedaald en daarvoor in de plaats zijn diverse zwarte 189'ers teruggekomen, die voornamelijk gebruikt worden voor het rijden van containershuttles van/naar Rheinhausen. De 189 203 is een buitenbeentje want zij rijdt immer nog rond in de Tweety-outfit. De volgens tdr pas laat op de avond rijdende lege kolentrein uit Bottrop was op vrijdag 10 mei 2013 flink vroeg en zo kon een daglicht plaat gemaakt worden van trein 49506 bestaande uit 40 lege ORV Falns hier ter hoogte van Elten. ![]() Ruim 10 minuten na de eerste Captrain volgde de tweede en langverwachte Hoyer tankcontainertrein. Vanuit Diepholz moest de 6603 een flinke omweg maken alvorens Nederland in te kunnen rijden, dit als gevolg van werkzaamheden bij Hengelo. Met aan de haak 10 wagens elk beladen met twee Hoyer tankcontainers wordt als trein 43566 de groene oase bij Elten gepasseerd. | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:36 | |
Ja jij. Wat was je mij aan het bellen ineens? ![]() | ||
Zug-Chef | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:40 | |
Niet bewust in ieder geval.... ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:41 | |
Nee dat bleek ![]() | ||
Pino112 | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:41 | |
Tof Z-C! | ||
b2py | zaterdag 11 mei 2013 @ 13:42 | |
We waren helemaal in de stress man. ![]() | ||
b2py | zaterdag 11 mei 2013 @ 14:31 | |
Het gezegde 'Als in de spoorwereld iets wordt vervangen is het over een jaar weg" heeft al een rijke historie. In 1937 is station Amsterdam Weesperpoort tot aan het huidige Amstel van bovenleiding voorzien. In 1938 is de lijn gesloten en gesloopt. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 14:46 | |
Wel 2 weken van tevoren alle palen overgeschilderd nog toch? ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 11 mei 2013 @ 16:47 | |
nice, Zug | ||
Peterselieman | zaterdag 11 mei 2013 @ 16:48 | |
in Nederland kon het ook ![]() | ||
Duvel | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:09 | |
Je weet ook hoe lang die lijn wel niet was? | ||
b2py | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:12 | |
Meter of 7501500 ![]() | ||
Duvel | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:14 | |
Precies. ![]() | ||
Duvel | zaterdag 11 mei 2013 @ 17:15 | |
Mijn opa kon zich dat station (Weesperpoort) nog wel goed herinneren omdat je direct vanaf de straat de perrons op kon lopen. | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:09 | |
Uiteraard een veelvoud aan bovenleiding want het zal wel niet zo zijn geweest dat er geen wissels lagen... | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 19:14 | |
In Zürich HB rijden ze gewoon met vrachtwagens de stationshal in, zo vanaf de straat ![]() | ||
GlenSpey | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:19 | |
En dan nog met de deuren aan beide kanten ook ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:22 | |
Er ging niet eens iemand dood en de wereld draait ook nog steeds dezelfde kant op ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:28 | |
Maar de Ham vraag is, hoe kan dit... creatieve filmer met driehoekssleutel? | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:36 | |
Oh ik heb niet eens naar dat filmpje gekeken. Alleen de titel al, daar druipt het "Dat dit kan! IN NEDERLAND!" me iets te dik vanaf ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:38 | |
gewoon, wegrijden terwijl de deuren open staan ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:41 | |
Ja daar weet ik alles van ![]() | ||
Bitlord | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:52 | |
Foto van het oude stationsgebouw van Utrecht. Herkent iemand de trap in het midden? http://img849.imageshack.us/img849/5311/1973stationsplein9.jpg (copy/paste deze link) | ||
James1988 | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:55 | |
Dat is als het goed is nog steeds het geval bij de bakken die in de excuusexpresse rijden. | ||
b2py | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:58 | |
Is dat niet naar het busstation Zuid? | ||
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:01 | |
Staan die auto's op het huidige stadsbus-station? Met rechts van de fotograaf de sporen dus | ||
b2py | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:02 | |
Nu ik er nog een keer naar kijk, wat een gruwelijk lelijk station is Utrecht toch eigenlijk.. Totaal -10000 uitstraling. Zelfde Breda is mooier. Of Obdam. | ||
Peterselieman | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:03 | |
daar lijkt het op ja. Het lijkt meer op waar nu nog ABS Noord zit, alleen het trappenhuis lijkt niet meer helemaal overeen te komen | ||
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:04 | |
Je zit op die foto al naar een bouwput te kijken... Is dat ooit anders geweest rondom Utrecht Centraal? | ||
b2py | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:05 | |
Sinds ik er kom wordt er gebouwd ja ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:06 | |
Ik had het er laatst met m'n vader over dat ze al aardig opschieten met de nieuwe overkapping. "Ze hebben toch net een nieuw station ![]() ![]() Ja, 20 jaar oud ofzo ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:07 | |
ik dacht eerst dat ABS Noord er zat, maar nu denk ik dat de Buurtsporen er nu zitten. Dit waren in 1973 nog een stukje noordelijker geplaatst dan nu | ||
b2py | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:09 | |
Ik geloof dat het station in 2016-2017 af moet zijn. Dan komt tegelijk in 2014-2016 de wisselsanering erbij, dus dit wordt nog een mooi klusje. Dat tegelijk met de werkzaamheden op de Westtak en Zuidtak zal wel mooie omleidingen of waardeloze oplossingen opleveren. Uiteindelijk is het stationsgebied pas in 2030 af. Net voor het 200 jarig bestaan van de spoorwegen ![]() | ||
Mirgeam | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:09 | |
leuk hoor dat treintjes rijden, maar ik blijf de hele dag zeiken van al die koffie ![]() kwam deze nog tegen ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:25 | |
"Kijk, wij geven geld uit aan de verkeerde dingen" - Part 99.646 | ||
James1988 | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:26 | |
Ik heb hier inmiddels twee doosjes Fyra-snoep liggen. Eentje met chocolaatjes, de andere met pepermuntjes. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:28 | |
Pepermuntjes in de vorm van bodemplaten? ![]() | ||
b2py | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:28 | |
Ieder pepermuntje is uniek! ![]() | ||
Polacco | zaterdag 11 mei 2013 @ 21:58 | |
Dat je tijdens het rijden de deur kan openmaken betekent niet dat het doodnormaal is ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:02 | |
de deur stond open. Heb ik niet gedaan ![]() | ||
obolos | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:08 | |
Die trap is de huidige (rol)trap naar spoor 1-4, links op deze foto: ![]() | ||
Polacco | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:10 | |
Dan is dat inderdaad slordig van het personeel. Ik heb laatst nog twee treinreizen in Polen gemaakt, van Warschau naar Lodz en terug. De reis beviel me wel, grote comfortabele coupes, alleen dat maakte dat gangpad zo ontzettend smal. Gehannes met koffers en tassen levert dat dan op, laat staan als iemand de andere kant op wil... Maar al met al een goede ervaring gehad ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:13 | |
jup. precies wat ik hierboven al ergens als gedachte zei | ||
obolos | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:19 | |
Je gedachte was goed. Foto is genomen vanaf het taxiplatform. | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:23 | |
Ik ga binnenkort weer wat treinen in Polen, maar vooral op doorreis naar Oekraïne deze keer ![]() | ||
Peter | zaterdag 11 mei 2013 @ 22:40 | |
Ik heb wel eens in de zomer met de veenexpres gereden met idd beide deuren open en alle deuren van de cabine ook. Ging prima en waaide lekker door ![]() | ||
GlenSpey | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:01 | |
Moet haast wel, want zo wegrijden zou onmogelijk moeten zijn gezien de machinist bij vertrek altijd naar de groene lamp 'deuren DICHT' moet kijken ![]() Moet er wel bij zeggen dat ik dat materieel nooit heb mee mogen maken dus misschien dat het daar anders was... | ||
Viezze | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:09 | |
Waarschijnlijk zoiets wat vroeger niet mocht, maar wel kon en waar niemand zich echt druk om maakte. Als tegenwoordig zoiets gebeurt staat direct de inspectie op de stoep. | ||
greavy | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:11 | |
Vandaag met de TSP-fotoreis de politie nog op ons dak gehad. Een bestuurder van een passerende trein had gebeld, want toen hij met 140 langs kwam, zag hij ineens een man of 200 in het nevenspoor / ballast staan .. Vertrouwde het ff niet. De politie was vrij snel vertrokken, nadat de organisatie v/d TSP even een babbeltje gemaakt had. | ||
Peter | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:14 | |
Hij reed ook echt niet weg bij het startstation met de deuren open ![]() | ||
Surveillance-Fiets | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:14 | |
waarom ga je in het nevenspoor staan met 200 man? | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:15 | |
![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:16 | |
Nou ja Veenexpress.. Wadloper.. Dat is niet vroeger dan 2002 geweest ![]() | ||
greavy | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:18 | |
Fotostop langs de volle baan, en moesten even wachten tot wij de sporen mochten oversteken. De IC moest eerst gepasseerd zijn. Daarna konden wij het talud gaan beklimmen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:22 | |
Vertel ook nog even dat jullie met 18 keukentrapjes en 4 heggescharen aan de gang waren anders ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:23 | |
je vergeet de grote ladders en de bouwsteigers ![]() | ||
James1988 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:24 | |
Een heggeschaar zou best wel welkom zijn geweest toen ik twee weken terug in Engeland langs de baan stond. Er stond een bosje met hoge takken midden in beeld, en de stam van dat kreng was nog veerkrachtig ook ![]() Buiten het omgrenzingsprofiel, don't worry | ||
Viezze | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:24 | |
Dat vind ik redelijk lang gereden. Toen was het nog niet zo makkelijk om op internet je beklag te doen en was de focus nog niet zo op de NS gericht als nu (voor mijn gevoel dan) | ||
Surveillance-Fiets | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:24 | |
en dan alle 200 dezelfde foto schieten. ![]() ![]() | ||
greavy | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:25 | |
Er waren géén ladders, trapjes of heggescharen bij de rit tevoorschijn gekomen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:25 | |
Net zo makkelijk als nu. NS luistert toch niet. Of je nou via Fok je beklag doet of via Fok EN twitter EN facebook EN jemoeder ![]() | ||
Viezze | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:26 | |
Daar moet ik je dan wel weer gelijk in geven | ||
Peterselieman | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:26 | |
van je geloof gevallen? | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:27 | |
Dat is zo mooi ![]() Beetje dit idee ![]() ![]() | ||
greavy | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:27 | |
Ja ![]() En als iemand voor een ander zijn beeld gaat staan (voor de fotolijn bijvoorbeeld) werd die in enkele seconden door de andere deelnemers in het Nederlands en Frans vakkundig verteld dat hij dat niet moest doen en maar snel moest opsodemieteren. En als sommigen het iets te vaak deden, werd het wel eens wat grof in taalgebruik ![]() Bij een fotostop op een station ging het ook zo. Zelfs de fotostopbegeleider (die het elke keer doet bij de TSP) met zijn megafoon doet dit. Op de stations gilt hij ook door de megafoon, en dan zie je wel eens reizigers erg vreemd kijken. Zeker als je op een station als Schubbekutteveen een stop hebt, en daar dus de mensen die op een trein staan te wachten echt even verbaasd laat kijken als er 200 man met camera de trein uit komt hollen en naar andere perron gaat ... | ||
Surveillance-Fiets | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:28 | |
dan zou ik dus achter dat bruggetje gaan staan. En dan een foto door die boog schieten. jwtz. Maar dan wel mét oranje hesje en valhelm op hoor. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:29 | |
Mwoa dan zie je het niet zo goed. Die brug is natuurlijk wel minstens een meter of 3-4 breed he. | ||
James1988 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:29 | |
Geen vliegende (video)camera's? ![]() | ||
greavy | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:30 | |
Nee. Er werd geen verbaal geweld gebruikt. De fotostopbegeleider werd soms ook behoorlijk pissig als ze niet luisteren, en werd er wel eens via de megafoon gevloekt. En als ze dan nog niet luisterden, dan gingen de 200 man wel even mee lopen roepen. | ||
Surveillance-Fiets | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:31 | |
want een volk. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:31 | |
En als de "gewone reizigers" dan even door de megafoon toegebulderd wordt dat ze op moeten sodemieteren. Hoef je niet eens voor naar België trouwens, de NVBS is net zo erg. Kankermongolen ook eigenlijk. | ||
Surveillance-Fiets | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:31 | |
pfff val ik even keihard door de mand. tis maar goed dat ik geen spotter ben. ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:31 | |
eigenlijk zou je een paar goede boxen mee moeten nemen en je een eindje achter de fotografen op moeten stellen. Als ze een stoomtrein verwachten moet je een goeie stoomfluit laten horen. Eens kijken hoe snel ze dan omgedraaid en in vertwijfeling zijn ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:32 | |
Je moet het voor de lol eens een keertje meemaken. EEN keertje, dan weet je waar je over praat. Als je er niet bijgeweest bent kun je het je gewoon echt niet voorstellen. Je gelooft het gewoon niet. Echt ![]() | ||
James1988 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:32 | |
Ik heb dat in Berlijn op Hbf ook meegemaakt, toen een PKP Husarz binnen kwam met een EC. Dat bleef gelukkig bij "Hey, kun je een beetje doorlopen aub?" | ||
Peterselieman | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:32 | |
kan ook wel een beetje minder, Fles | ||
Surveillance-Fiets | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:33 | |
PANIEK PANIEK. Dan gaan er doden vallen man. ![]() | ||
greavy | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:33 | |
De reizigers werden niet aangesproken hierbij. Die werden met rust gelaten ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:33 | |
Joa. | ||
Duvel | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:34 | |
Eén keer meegedaan aan zo'n rit. Was voldoende. | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:34 | |
"Maatschappelijk onwelkome mensen met mogelijkheden" dan ![]() Nog niet lief genoeg natuurlijk. Maar ja. Mijn mening is ook maar mijn mening ![]() | ||
greavy | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:35 | |
Dit was m'n vijfde met de TSP, de zesde staat al in de planning ![]() | ||
Duvel | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:35 | |
Wat gaaf, voordat de buurtsporen werden doorgetrokken... | ||
Surveillance-Fiets | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:35 | |
ik zag vandaag iemand foto's maken van de vervangende bussen tussen Deventer en Enschede. ![]() | ||
James1988 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:35 | |
Ik ben nog nooit met zo'n rit meegeweest in Nederland of België. ![]() Wel bij de Great Central Railway tijdens het laatste Steam Gala een paar ritten gemaakt met de trein (kostte £ 35 voor 2 dagen) en dat viel me alleszins mee. Leuke lui, ook een vader en dochter waarvan de vader nog bij British Rail had gewerkt, en de dochter allerlei dingen vroeg over het spoor en de treinen. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:37 | |
Oh ik vaak zat. Met een Plan U een zinkfabriek binnen rijden, best lachen voor een keertje ![]() ![]() | ||
greavy | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:38 | |
Alleen die koppen bij de NVBS kunnen tegenwoordig nog niet één fatsoenlijke fotostop bedenken, en plannen. Terwijl er zeeën met ruimte is, ga je achter lantaarnpaal staan met de loc of vol in de schaduw achter bomen. | ||
James1988 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:39 | |
Dat klinkt als een toffe bestemming ![]() Agreed. | ||
James1988 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:40 | |
Faal ![]() Misschien moet je www.suncalc.net maar eens in de ideeënbus stoppen. ![]() | ||
greavy | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:45 | |
Ja, dat weten ze wel. Maar doen ze niks mee. Maar dan gaan ze 2 dagen voor de fotorit pas kijken langs de lijn. De rest van de fotostops haalden ze van Flickr en dergelijke ![]() Doet de TSP het stukken beter ![]() | ||
James1988 | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:49 | |
Fotoplekken van Flickr halen is een goede manier om een beeld te krijgen bij de foto's die je zou kunnen maken (al kan wel eens blijken dat de realiteit inmiddels anders is), maar als je, als organisatie zijnde, helemaal geen rekening houdt met de stand van de zon, is dat best wel kansloos. ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 11 mei 2013 @ 23:51 | |
Fles, je had toch nog een open deur filmpje, herriner ik me vaag.... Dat je m probeer te sluiten, en zelfs DAT ging niet, en dat je mompelt "Hmm, zo gaat dat hier duss..." | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 00:11 | |
Was het ook wel ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 00:11 | |
Ja klopt, maar dat was in Roemenië | ||
ziggyziggyziggy | zondag 12 mei 2013 @ 00:14 | |
Garppig: de term "sociale interactie" gebruiken in een gesprek over treinspotters. ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 00:15 | |
Tsja. Elke variabele kan de waarde nul aannemen ![]() | ||
Peterselieman | zondag 12 mei 2013 @ 00:15 | |
sluitseinen ![]() | ||
James1988 | zondag 12 mei 2013 @ 00:15 | |
Guillaume Pépy (CEO SNCF): "Als Ouigo een succes wordt, breiden we de lijst met bestemmingen misschien uit naar Brussel, Amsterdam en Londen." | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 00:16 | |
DAT doet vrijheid van meningsuiting met een straalbezopen camembertvreter ![]() ![]() | ||
James1988 | zondag 12 mei 2013 @ 00:20 | |
De video is op zich wel de moeite van het bekijken waard, al moet je door het over-the-top acteerwerk van de presentator heenkijken. ![]() | ||
Peterselieman | zondag 12 mei 2013 @ 00:26 | |
kan best interessant worden met de Ouigo dus ![]() Heb je misschien Duivendrecht of Bijlmer ArenA als eindstation en geen stop op Schiphol ![]() | ||
James1988 | zondag 12 mei 2013 @ 00:28 | |
Keren op Hoofddorp ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 00:29 | |
JOA! ![]() Directe TGV's van Nieuw-Vennep naar Charleroi-Ouest. Van "bijna bij het vliegveld in de buurt" naar "ook zoiets" ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 00:30 | |
En dan maar al die kutstokbroodvreters uitlachen die "AMSTERDAM AEROPORT" zoeken en "Haarlemmermeer" in moeten toetsen HA! ![]() ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zondag 12 mei 2013 @ 00:30 | |
Mag deze in de OP? Kwam ik toevallig tegen, blijft een goed idee.
| ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 00:32 | |
Ik heb nogeens wat plaatjes gepost die "dikkelulmetjesluitseinen.jpg" heetten of zo geloof ik ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 00:34 | |
![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 00:37 | |
Godverdomme toen reden er nogeens mooie treinen in nederland. Door de sneeuw ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zondag 12 mei 2013 @ 00:39 | |
Die linker op de bovenste foto bedoel je? | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 00:57 | |
Nee, dan post ik wel een foto van een platgereden colablikje op het spoor ![]() | ||
b2py | zondag 12 mei 2013 @ 00:57 | |
Jemoeder ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 00:58 | |
AL JULLIE MOEDERS ![]() | ||
b2py | zondag 12 mei 2013 @ 00:58 | |
![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 01:26 | |
Ja man toch fantastisch. Tweederangs kutvolk laten weten dat ze uiteindelijk ook maar tweederangs kutvolk zijn ![]() Iedereen op zijn plek, iedereen blij ![]() | ||
bork | zondag 12 mei 2013 @ 01:36 | |
In Euskal Herria denk je wel 10 x na om het spoor van de metro te betreden ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 01:38 | |
Net of een zelfmoordenaar wakker ligt van 6000 euro ![]() ![]() | ||
bork | zondag 12 mei 2013 @ 01:39 | |
Dit is meer het oversteken/afsnijden Fles, niet gelijk zo hard roepen. Het was eigenlijk bedoeld om aan te geven hoe de verhoudingen zijn Baskenland vs Polen qua veiligheid, jij maakt er gelijk zo'n hoop bombarie over, relax eventjes aub, | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 01:40 | |
Welk deel houd je hoog dan? je steekt over, 2 seconden. Kans dat iemand je ziet is nul. Kans dat iemand je met 280 km/h aan smithereens rijdt is het grootste risico. | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 01:47 | |
Huh wat ik? ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 01:52 | |
BORK hebben we al overnachting in Berlin geregeld voor juni? vgs mij niet ![]() | ||
bork | zondag 12 mei 2013 @ 01:53 | |
O ja,![]() ok, nu is het duidelijk ![]() Wissel! ![]() | ||
bork | zondag 12 mei 2013 @ 01:53 | |
Jawel hoor ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 01:56 | |
Waar dan? ![]() | ||
James1988 | zondag 12 mei 2013 @ 01:57 | |
Die spoorwijziging staat niet echt duidelijk aangegeven, je moet maar net op het juiste moment dat witte balkje lezen... | ||
bork | zondag 12 mei 2013 @ 02:01 | |
Precies, genau, richtig. Als bonus liepen er mensen over het spoor (vertragingen) en waren er een hoop Bundesliga-wedstrijden zodat er Schalke- , Hannover 96- en Dusseldorf-types rondliepen, echt bizar. Sterker nog, ik was wat eten scoren en the missus wist me te melden dat er mensen werden geweigerd voor de ICE naar Berlijn omdat deze vol zat, bovendien rolden ze uit de ICE vanaf Dusseldorf en het gekanker op de DB klonk zoals hier op de NS. ![]() ![]() | ||
bork | zondag 12 mei 2013 @ 02:04 | |
| ||
James1988 | zondag 12 mei 2013 @ 02:06 | |
Vandaag reed er een Sonderzug van Stuttgart naar Gelsenkirchen in verband met een voetbalwedstrijd. De tractie werd geleverd door een nieuwkomer, Vectron-locomotief 193 803 (van Railpool) had de eer om deze trein te mogen trekken: | ||
bork | zondag 12 mei 2013 @ 02:08 | |
Gaaf! | ||
James1988 | zondag 12 mei 2013 @ 02:18 | |
Ja, de Vectron is een gave loc die we in de toekomst nog veel vaker zullen gaan zien. Er is Siemens veel aan gelegen om een gedegen tegenhanger voor Bombardier's TRAXX-familie te bieden, waarbij flexibiliteit een sleutelrol speelt. Voor leasebedrijven is de Traxx interessanter, omdat deze locomotief makkelijker aan te passen is aan de wensen van de klant. De eerdere Siemens-locomotieven uit de EuroSprinter-familie (BR 189, de Taurussen en aanverwanten voor Portugal en België) zijn weliswaar krachtpatsers, maar zijn niet makkelijk aan te passen voor inzet in een ander land, waardoor er inmiddels 18 verschillende uitvoeringen van de ES64F4 (BR189) zijn. De Vectron (gepresenteerd in 2010) kent ook deze flexibiliteit, Siemens gaat hierin zelfs zo ver dat, indien nodig, de hele stuurtafel vervangen wordt. Om in te lopen op Bombardier laat Siemens deze locomotieven zelf certificeren voor vrijwel heel Europa. Typegoedkeuring is al afgegeven voor Duitsland, Oostenrijk, Polen, Roemenië en Zweden. Daarnaast is Siemens van plan om nog dit jaar testritten en goedkeuring te verkrijgen voor Nederland, Zwitserland en Italië, waarmee de Vectron op heel goederencorridor A (Rotterdam - Genua) kan rijden. Naast Siemens is ook Alstom bezig met een flexibele locomotief, de Prima II. Ook Alstom wil deze locomotief laten goedkeuren voor o.a. Nederland en Duitsland, maar met deze loc loopt het helaas niet zo'n vaart. Sinds de presentatie van de Prima II, in 2009, zijn er slechts 20 verkocht aan de Marokkaanse spoorwegen, ONCF. | ||
Darkwing_Duck | zondag 12 mei 2013 @ 08:48 | |
Leuke video, alleen onder die sloerie op MLV een balkje met Gare de Lyon neerzetten is natuurlijk dikke faal ![]() Hebben jullie het afzetlintjesfeest in MLV gezien? ![]() | ||
dennistd | zondag 12 mei 2013 @ 09:18 | |
Dan is het in Nederland toch duidelijker, met gewoon de volgende trein op de TBP en in een balkje eronder: 19:07 IC Schubbekutteveen van spoor 3 | ||
b2py | zondag 12 mei 2013 @ 09:31 | |
Als ik iedere keer naar die stroomafnemers kijk, worden ze voor mijn gevoel steeds zwakker en breekbaarder. Constructie van zo'n ding wordt steeds dunner. | ||
Duvel | zondag 12 mei 2013 @ 11:04 | |
En anders hebben we nog complexe getallen. | ||
greavy | zondag 12 mei 2013 @ 13:16 | |
![]() DB 113 309-9 + AutoSlaapTrein (13408) Met een vertraging van ongeveer 44 minuten arriveerde de snelle Bügelfalte 113 309 met een AutoSlaapTrein uit Livorno. De 113 309 is een E10 die aangepast is om 160 km/h te kunnen en mogen rijden. Standort van deze locomotief is Berlin, maar reed voor de verandering eens deze AST heen- en weer. [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 12-05-2013 19:17:45 ] | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 13:22 | |
Waar dan? | ||
greavy | zondag 12 mei 2013 @ 13:28 | |
Oja, niet bij vermeld. Venloooo | ||
ReisT | zondag 12 mei 2013 @ 13:49 | |
Lijkt erg op deze waar ik van de week nog in zat: | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 13:59 | |
Gaat dat met wieltjes eigenlijk of is dat maglev? Het klinkt zo smooth.... | ||
bork | zondag 12 mei 2013 @ 14:12 | |
Bijna hetzelfde -> http://en.wikipedia.org/wiki/H-Bahn | ||
b2py | zondag 12 mei 2013 @ 14:17 | |
Waarom hebben wij in Nederland niet van die übercoole dingen. | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 14:18 | |
Donderen steeds bodemplaten vanaf ![]() | ||
Ireyon | zondag 12 mei 2013 @ 15:08 | |
Omdat Duitsers technische opperbazen zijn. Wij hebben al ongekende moeite met een tunneltje van noord naar zuid ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 15:09 | |
Ja gek he. Duitsers hebben gewoon graniet waar je tunnels in kan boren ![]() | ||
Surveillance-Fiets | zondag 12 mei 2013 @ 15:09 | |
'Wij' hebben daar helemaal geen probleem mee. ![]() | ||
b2py | zondag 12 mei 2013 @ 15:11 | |
In Roffa lukt dat prima hoor ![]() | ||
b2py | zondag 12 mei 2013 @ 16:24 | |
![]() Heute sind Kenner gefragt – wer weiß, aus welchem deutschen Bahnhof dieser ICE gerade ausfährt? DB fb | ||
Darkwing_Duck | zondag 12 mei 2013 @ 16:29 | |
Dat lijkt wel het station waar ik mn koffer vergat in de trein ![]() | ||
bork | zondag 12 mei 2013 @ 17:39 | |
Daar kwam een Russisch fotomodel de weg vragen aan mij, dit overkomt mij overdreven vaak, mensen die de weg aan mij vragen terwijl ik er op bezoek ben, en dan vaak nog weten ook ![]() ![]() | ||
James1988 | zondag 12 mei 2013 @ 17:47 | |
Ik zat gisteren wat te lezen over Westbahn, de open access-concurrent voor ÖBB tussen Wenen en Salzburg. Westbahn heeft de beschikking over 7 Stadler KISS-dubbeldekkers van 6 bakken lang, met een maximumsnelheid van 200 km/h. Wat mij verbaasde: - Op iedere trein zijn 4 stewards aanwezig - Westbahn heeft 200 medewerkers, 85% van hen werkt op de treinen - In iedere trein zijn 4 verkoopautomaten, en er is nog een bar waar je tegen schappelijke prijzen snacks en drinken kunt krijgen - De trein rijdt na Salzburg nog door naar het Duitse Freilassing, waarmee de Westbahn ook meteen een internationale treindienst is. Westbahn zelf geeft hier weinig ruchtbaarheid aan. - De bezetting van de treinen schijnt behoorlijk goed te zijn, en Westbahn heeft inmiddels al uitbreidingsplannen (zoals doorrijden naar München). | ||
Darkwing_Duck | zondag 12 mei 2013 @ 17:47 | |
Hoe weet je dat het een Russisch fotomodel was? Haar naam was Zydypoesnjetniet ofzo? | ||
greavy | zondag 12 mei 2013 @ 18:20 | |
Fotoritten met de TSP, nu die van gister. Zie ze hierboven ook in die mast klimmen. | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 18:24 | |
Dit is niet goed hoor ![]() | ||
Peter | zondag 12 mei 2013 @ 18:26 | |
Waar is hun tuigje en valhelm? ![]() | ||
greavy | zondag 12 mei 2013 @ 18:27 | |
De organisatie greep ook in, want dit kon niet door de beugel. | ||
Fiorano | zondag 12 mei 2013 @ 18:27 | |
![]() | ||
Straatcommando. | zondag 12 mei 2013 @ 18:52 | |
sgm ![]() plan u ![]() ouwe teringzooi ![]() | ||
Zug-Chef | zondag 12 mei 2013 @ 18:56 | |
Valt me dan nog mee dat ze bij de onderste foto niet op dat kastje bij het sein gaan staan. Dat lijkt mij toch voldoende hoger dan de figuren om je heen. | ||
greavy | zondag 12 mei 2013 @ 18:57 | |
Eerder gingen ze wel in de seinpaal klimmen. Maar dat niet op de foto | ||
b2py | zondag 12 mei 2013 @ 19:05 | |
Goed aanbesteed levert een goed product op. In dit geval kunnen we dit beter goed jatten dan zelf opnieuw op onze smoel gaan. Invoeren die handel. | ||
greavy | zondag 12 mei 2013 @ 19:10 | |
Omdat Zug-Chef al afvroeg waar de plaatjes uit Dordrecht bleven van deze trein:![]() HSL Logistics 1832 + lege biodiesel (51500) Vanmiddag werd HSL 1832 van Nijmegen naar Kijfhoek gebracht om aldaar een lege biodieseltrein op te halen en naar Emmerich te brengen. De trein passeert hier net voorbij Dordrecht de 2 fotografen. | ||
dennistd | zondag 12 mei 2013 @ 19:27 | |
Het is niet aanbesteed, het is een open access-vervoerder, die dus voor eigen risico treinen rijdt. | ||
remcoP | zondag 12 mei 2013 @ 19:31 | |
En alleen maar 1e klas tegen een lagere prijs dan de 2de klas van de ÖBB. ![]() ![]() | ||
James1988 | zondag 12 mei 2013 @ 19:32 | |
En je kunt ook nog "WESTbahn plus" kopen, dan wordt de stoel naast je gegarandeerd vrijgehouden en krijg je persoonlijke service in de trein. | ||
Peter | zondag 12 mei 2013 @ 19:34 | |
Mag dat in Nederland ook? | ||
Peterselieman | zondag 12 mei 2013 @ 19:35 | |
volgens mij steekt de wet personenvervoer 2000 hier een stokje voor | ||
James1988 | zondag 12 mei 2013 @ 19:37 | |
Alleen als het een internationale treindienst is. En bij stops op meer dan één Nederlands station moet de ACM eerst toestemming geven. | ||
Peter | zondag 12 mei 2013 @ 19:41 | |
Wat was dat met Lovers rail dan? ![]() | ||
DeaDLocK2K | zondag 12 mei 2013 @ 19:48 | |
Dat was daarvoor. De wet personenvervoer 2000 is dan ook van na het Loversavontuur. | ||
b2py | zondag 12 mei 2013 @ 20:11 | |
Scherp. Wel goed om te onthouden. | ||
Duvel | zondag 12 mei 2013 @ 20:12 | |
Ik was erg anti-Lovers destijds. | ||
remcoP | zondag 12 mei 2013 @ 20:20 | |
Lovers was dan ook compleet ruk. | ||
b2py | zondag 12 mei 2013 @ 20:21 | |
Vroeger hadden ze bij het spoor nog niet zoveel met veiligheid: http://energievoorziening(...)agen/ladderwagen.htm | ||
Duvel | zondag 12 mei 2013 @ 20:22 | |
En toch gingen ze niet zo vaak dood. | ||
Duvel | zondag 12 mei 2013 @ 20:22 | |
Ja, en nee. Ze werden enorm dwarsgezeten. | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 20:23 | |
Bij Oudenbosch zijn er eens een paar doodgereden met zo'n ladderwagen toch? | ||
Duvel | zondag 12 mei 2013 @ 20:24 | |
Ja, Belgen die in het verkeerde spoor stonden. ![]() | ||
DeaDLocK2K | zondag 12 mei 2013 @ 20:24 | |
Hmm ja. Aan de ene kant wel zoals dat gedoe met NS-personeel die gehandicapten niet mochten helpen instappen in de Loverstrein. Aan de ene kant heel erg begrijpelijk want daar betaalde Lovers niet voor, aan de andere kant was er ook geen mogelijkheid voor Lovers om NS te betalen voor die hulp en het is uiteraard veel te duur om zoiets op zo'n kleine schaal zelf te faciliteren. | ||
b2py | zondag 12 mei 2013 @ 20:25 | |
Niet zo slim nee. Wanneer is Zaandam geweest ongeveer? | ||
Duvel | zondag 12 mei 2013 @ 20:26 | |
Gewoon pesten. Niet dat NS dat nu beter zou doen, zie die klacht bij ACM over die Haagse Benelux. | ||
Duvel | zondag 12 mei 2013 @ 20:27 | |
Poeh, drie, vier jaar geleden? | ||
b2py | zondag 12 mei 2013 @ 20:40 | |
Hmm kan er niks over vinden helaas.. | ||
remcoP | zondag 12 mei 2013 @ 20:44 | |
verkeerde topic ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 21:03 | |
Nee hoor dit is een uitstekend topic ![]() | ||
b2py | zondag 12 mei 2013 @ 21:05 | |
Ieder topic is uniek! ![]() | ||
Duvel | zondag 12 mei 2013 @ 21:07 | |
Dit is een *speciaal* topic, met *speciale* mensen. | ||
greavy | zondag 12 mei 2013 @ 21:31 | |
CDCargo, DPP en Metrans hebben via een online website de mogelijkheid hun locomotieven te volgen: http://poloha.vozu.cz/ ![]() | ||
greavy | zondag 12 mei 2013 @ 21:36 | |
Momenteel is de V250 voor testen in België. Het gaat via Roosendaal en Antwerpen naar Leuven. Vanaf Leuven gaat het op de HSL richting Luik testritten rijden. Morgenochtend gaat het stel weer terug naar de Watergraafsmeer. | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 21:39 | |
Geil. Het ziet er zowat live uit ![]() | ||
greavy | zondag 12 mei 2013 @ 21:43 | |
Het is ook bijna helemaal live. De locs worden getraceerd via de GPS in de locs. Zit maar enkele seconden vertraging op. Zo weet je bijvoorbeeld wanneer Metrans met hun erg wisselende DRGL het land in komt. De eerstvolgende die hier komt is de 186 240, die nu in Praag rondrijdt ![]() En dat de 186 181 bijna in Emmerich is rg Praag ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 12 mei 2013 @ 21:44 | |
Kan handig zijn, voor de cargospotters. | ||
greavy | zondag 12 mei 2013 @ 21:47 | |
Jup. Nu zullen er vast mensen zijn die hopen dat ook de NS dit gaat doen ![]() Is al diverse keren hele discussie op Somda over geweest ... Leuk als ze het zo openbaar stellen. Zeker de goederenmeuk ![]() | ||
spectrumanalyser | zondag 12 mei 2013 @ 22:07 | |
het lijkt mij leuk om de materieelvoorspelling te gebruiken en de daadwerkelijk ingezette treintjes op de kaart te tekenen. | ||
James1988 | zondag 12 mei 2013 @ 22:07 | |
Alweer ja? ![]() Wat is het nut van testen op HSL2? Daar komt die trein nooit, en voor zover ik weet heeft die faaltrein geen TBL2. | ||
b2py | zondag 12 mei 2013 @ 22:30 | |
Op die HSL2 ligt toch wel ERTMS? Misschien juist fouten en bugs boven water proberen te halen? Of een dubbele test uitvoeren? | ||
James1988 | zondag 12 mei 2013 @ 22:32 | |
Op HSL2 (Leuven - Luik) ligt TBL 2, de uitrol van ERTMS is pas voor over een paar jaar. Van de hogesnelheidslijnen zijn alleen HSL 3 (Luik - Duitsland) en HSL 4 (Antwerpen - Hazeldonk) voorzien van ERTMS. | ||
dennistd | zondag 12 mei 2013 @ 22:36 | |
Misschien juist eens testen op een traject zonder beveiliging, om te kijken of er daarnaast ook nog fouten gevonden worden? ![]() | ||
DeaDLocK2K | zondag 12 mei 2013 @ 22:36 | |
Hij heeft STM België dus ook TBL2. | ||
James1988 | zondag 12 mei 2013 @ 22:39 | |
Zou je denken? TBL 2 ligt bijna nergens, en op de plekken waar het wel ligt zal de V250 vrijwel nooit komen... | ||
DeaDLocK2K | zondag 12 mei 2013 @ 22:40 | |
ATB-NG is ook onderdeel van de STM Nederland. ICE3 heeft dus sinds kort ook ATB-NG. Verder vrij nutteloos maar ja. Dit heb ik trouwens van het Grote Blote Tieten Forum. | ||
James1988 | zondag 12 mei 2013 @ 22:42 | |
Maar dat zou moeten betekenen dat er antennes onder de V250 zijn gemonteerd voor het uitlezen van TBL 2-bakens. Dat lijkt me niet heel erg waarschijnlijk. Onder de ICE3 hangen antennes voor het uitlezen van ATB-NG-bakens, dit omdat die bakens tussen Leiden en Schiphol liggen (opschakelen naar 160 km/h via ATBM+). De ICE komt daar alleen nooit. | ||
DeaDLocK2K | zondag 12 mei 2013 @ 22:50 | |
Dat klopt, maar de ATB-NG installatie die in de trein zat is dus verwijderd en vervangen door een STM voor heel Nederland. Ik weet niet precies wat dat inhoudt behalve dan dat het vooral een softwareverhaal is. | ||
James1988 | zondag 12 mei 2013 @ 22:59 | |
Bij de ICE3 zijn er behoorlijk wat aanpassingen verricht aan de beveiligingssystemen, om tot een betere integratie te komen. De ICE-dienst Brussel - Frankfurt heeft behoorlijk wat ERTMS-problemen gehad door de manier waarop de TBL2- en ERTMS-installaties waren geïnstalleerd (handmatig in- en uitschakelen door de bestuurder, wat niet altijd goed ging). Het veranderen van de manier waarop de beveiligingssystemen zijn geïmplementeerd (met ERTMS als 'hoofdbeveiligingssysteem') zorgt er (hopelijk) voor dat de hele boel stabieler wordt. Een STM kun je het beste vergelijken met een adapter: de trein heeft een ERTMS Vital Computer (EVC) die zorgt voor alle veiligheidsrelevante handelingen (zoals remmen bij een rood sein), een STM zet informatie geleverd door het nationale beveiligingssysteem (zoals ATB) om naar instructies die de EVC weer kan interpreteren. Een STM zie ik als niets meer dan een tussenoplossing, als een land op de assen waar een trein rijdt over is op ETCS kan de STM verwijderd worden. Dit geldt trouwens ook voor nationale beveiligingssystemen, wanneer TBL2 is verwijderd op HSL2 kunnen Thalys en DB de TBL2-installaties uit hun treinen verwijderen. | ||
Darkwing_Duck | zondag 12 mei 2013 @ 23:21 | |
Kijk, en dit is nou precies de reden dan ik mn spoorhobby vooral alleen beoefen, of, met vrienden en kennissen waarvan ik zeker weet dat ze zich kunnen gedragen. Ik kan en wil me niet identificeren met dit soort lui paupers. Van dit gedrag, daarvan zak je toch door je hangmat... ![]() | ||
Duvel | zondag 12 mei 2013 @ 23:42 | |
Daarom ga ik ook nooit mee met het nieuwjaarsrondje. | ||
James1988 | zondag 12 mei 2013 @ 23:44 | |
Wij zijn niet zo kansloos. ![]() | ||
bork | zondag 12 mei 2013 @ 23:54 | |
Dat zie je Ducky, ik heb mijn ogen niet in mijn zak zitten! Ik ben redelijk taalgevoelig, hoewel ik geen zak begreep van het Euskarisch (Basks) dat ik afgelopen week voor de kiezen kreeg. Daar mogen Socios en de andere Friezen die hier mee doen een puntje aan zuigen, dat is tenminste een onbegrijpelijke taal! ![]() Metro Bilbo (Bilbao) is overal 2-talig uitgevoerd; links of boven is Euskarisch, om het begrijpelijk te maken is er voor de niet natives rechts of onder Spaans. De vervoersbedrijven die in Bilbo samenwerken zijn erg vriendelijk met een engels keuzescherm dat na keuze 1 in het Spaans (gelukkig) verder gaat ![]() ![]() | ||
Panthera. | maandag 13 mei 2013 @ 00:25 | |
Baskisch... vreemdste taal ter wereld. Nergens aan gerelateerd. Ik vind het altijd leuk om langs te zien komen. | ||
James1988 | maandag 13 mei 2013 @ 01:13 | |
De dienstregeling in Spanje is... bizar. Hier volgt een lijstje van alle treinen die deze maandag vertrekken vanaf het stationnetje Valdetorres (inwonertal: 1281), in zuidwest-Spanje:
Ik sta hier echt van te kijken. De frequentie is heel erg laag, er lijkt geen enkele regelmaat of patroon in de dienstregeling te zitten, en de verbinding tussen plaatsjes onderling zijn ook karig: er is maar één trein per dag tussen Valdetorres en Puertollano. Toch lullig, als je die mist. Ik denk dat het aantal in- en uitstappende reizigers op dit stationnetje vrij laag zijn, gezien de beperkte grootte van het dorpje. Daarom ook denk ik dat het uitgesloten is dat dit stationnetje zelfs maar in de buurt van enigszins rendabel te zijn is. Hoe ik bij Valdetorres terecht ben gekomen? Random rondklikken op Google Maps! ![]() | ||
bork | maandag 13 mei 2013 @ 01:44 | |
Ebenso kann auf Anforderung eine „Last-Mile“-Ausrüstung eingebaut werden, die zum Beispiel im Güterverkehr das Befahren einer nicht elektrifizierten Strecke mit einer elektrischen Lokomotive ermöglicht. Het onderstreepte stukje, wat is dat? ![]() | ||
James1988 | maandag 13 mei 2013 @ 01:46 | |
Ik denk dat dat fragment uit een tekst over de Traxx 3 komt. "Last-Mile" betekent dat er een dieseltankje en -generatortje aan de locomotief wordt toegevoegd, zodat deze een aantal kilometers zonder bovenleiding kan rijden. Door deze "Last-Mile"-uitrusting vervalt de noodzaak voor een rangeerlocomotief, wat tijd scheelt. | ||
bork | maandag 13 mei 2013 @ 01:50 | |
Dat kan kloppen, ,ik kwam het hier tegen -> http://www.deutschebahn.c(...)6640/bombardier.html thx! ![]() | ||
James1988 | maandag 13 mei 2013 @ 01:59 | |
Hier nog een filmpje over de derde generatie Traxx: Het Flex-panel (vanaf 1:30) vind ik een simpele, maar slimme vinding die goed aansluit op de huidige markt, waarbij locs met regelmaat van huurder wisselen. | ||
greavy | maandag 13 mei 2013 @ 07:17 | |
Het is gaan testen onder ERTMS level 1. | ||
_JdM_ | maandag 13 mei 2013 @ 09:18 | |
De traditie van het uitlopen van de werkzaamheden in Twente zet nog even door: Seinstoringen Zutphen-Hengelo en Almelo-Hengelo, waardoor minder treinen daar. | ||
Scarlet_Dragonfly | maandag 13 mei 2013 @ 09:23 | |
"O shit, hadden we die seinen ook weer aan moeten sluiten dan!? ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 13 mei 2013 @ 09:28 | |
idd; ik stond ook een tijdje te koekeloeren op Almelo de riet. Maar er werd wel een extra trein ingezet (6 bakken icmm) [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2013 09:30:07 ] | ||
b2py | maandag 13 mei 2013 @ 10:55 | |
'extra treinen ns vanwege ongeluk A2' Laten ze de intercity's een extra stop te Breukelen maken, goed bezig ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 13 mei 2013 @ 11:04 | |
Niks bijzonders, dat zie je in veel meer landen met dunbevolkte gebieden. Ik vind het juist nog wel veel treinen gezien het lage inwoneraantal. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2013 11:04:48 ] | ||
JDude | maandag 13 mei 2013 @ 11:10 | |
Heeft Breukelen een beetje parkeerruimte dan? Of mag het blik op de A2 blijven staan? | ||
Peterselieman | maandag 13 mei 2013 @ 11:10 | |
Je kunt veel zeuren en zaniken op de NS, maar dit is erg goed ![]() | ||
Peterselieman | maandag 13 mei 2013 @ 11:10 | |
er is tijdelijke parkeerruimte gemaakt | ||
b2py | maandag 13 mei 2013 @ 11:15 | |
Van Der Valk. | ||
KnightSolaire | maandag 13 mei 2013 @ 11:41 | |
Inmiddels is de rijksweg weer geopend en stoppen de IC's er niet meer. Ben benieuwd hoeveel automobilisten daadwerkelijk van de optie gebruik hebben gemaakt, maar inderdaad wel een strakke actie van de NS. | ||
WhiteJoker | maandag 13 mei 2013 @ 12:29 | |
Ik zag trouwens op perron 8/9 in Arnhem dat ze een Vertrekkende Treinen bord in de vorm van een abri hebben gemaakt. Daar staat ook de treinindeling voor internationale treinen op. Is dat al langer? | ||
DriekOplopers | maandag 13 mei 2013 @ 12:36 | |
Overschat dit niet. Het gaat niet om extra treinen. Slechts de gebruikelijke IC's tussen Utrecht en Amsterdam Centraal stoppen er. De treinen zijn ook niet verlengd. Op zich wel een goede actie natuurlijk, maar het heeft ook wel iets van window-dressing. | ||
Dr_Flash | maandag 13 mei 2013 @ 12:42 | |
Nja, er moet nogal iets enorms aan de hand zijn geweest wil het zin hebben om EN die maatregel te bespreken, te nemen en ook nog bekend te maken. | ||
Duvel | maandag 13 mei 2013 @ 12:48 | |
Ik vind het toch overwegend positief. | ||
DeaDLocK2K | maandag 13 mei 2013 @ 12:50 | |
Op 25% van de bediende stations in Spanje zijn er gemiddeld minder dan 1 reizigers per dag. Waar heb ik dat nou gelezen, best recentelijk ook nog. | ||
#ANONIEM | maandag 13 mei 2013 @ 12:52 | |
Aha, dan teren ze zeker nog op wat eu subsidies en als dat op is sluiten ze de boel gegarandeerd. | ||
Dr_Flash | maandag 13 mei 2013 @ 13:02 | |
Window dressing zou zijn als ze het zelf bedacht hadden. Dat is natuurlijk niet zo. De politie heeft naar bijsturing gebeld "hee kunnen jullie ff een paar keer extra stoppen op Breukelen?" "Hmmkay, is goed". Zo is het ongetwijfeld gegaan. En niet van "Hee jongens ik hoor op het nieuws dat er een hoop mensen vast staan. Wat kunnen wij als NS voor die mensen betekenen?" Ten eerste zou dat van een ongehoord niveau aan klantgerichtheid getuigen (het is simpelweg onvoorstelbaar). En ten tweede zouden ze dan op z'n vroegst eind van de week een vergadering van de stuurgroep bijelkaar hebben kunnen roepen. | ||
Dr_Flash | maandag 13 mei 2013 @ 13:04 | |
Nog los van het feit dat al die automobilisten nu wel leuk op Amsterdam Centraal staan, maar geen idee hebben hoe ze daarvandaan naar hun afspraak aan de Aggenebbishof nummer 16 komen. Om te beginnen bezitten automobilisten geen OV-Chipkaart. | ||
DeaDLocK2K | maandag 13 mei 2013 @ 13:10 | |
9 van de 10 heeft een smartphone en veel last-mile vervoer gaat in Amsterdam sowieso al vanaf een P+R en daarna OV. | ||
Dr_Flash | maandag 13 mei 2013 @ 13:23 | |
Ik help het je hopen ![]() | ||
Hr-Flip | maandag 13 mei 2013 @ 13:24 | |
Ik denk eerder dat veel mensen gewoon naar een van de grotere kantoorpanden langs de A10 gaan. De meeste bedrijven hebben een grote parkeerkelder eronder zitten. Die zullen heus niet het laatste stukje met het OV doen, anders zouden ze allemaal wel met een NS-abbotje op hun ov chipkaart zitten. En wat te denken van de bouwvakkers en andere mensen met een busje, zie hun al vrolijk de trein instappen. Ik denk dat niet heel veel mensen hier van gebruik hebben gemaakt. | ||
KnightSolaire | maandag 13 mei 2013 @ 13:26 | |
Pff en als ik ze vraag om even ergens extra te stoppen als ik een Sprinteraansluiting heb gemist wordt gezegd dat dat niet mag en niet kan en gevaarlijk is ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 13 mei 2013 @ 13:26 | |
Precies, ik dus ook niet. 10, misschien 20. | ||
Dr_Flash | maandag 13 mei 2013 @ 13:26 | |
Moet je zeggen dat je van de politie bent ![]() | ||
KnightSolaire | maandag 13 mei 2013 @ 13:28 | |
Ach, ze zijn wel positief in het nieuws gekomen. Ook wat waard. | ||
KnightSolaire | maandag 13 mei 2013 @ 13:29 | |
Het staat trouwens al in het nieuwsbericht op NOS.nl:Bron | ||
Hr-Flip | maandag 13 mei 2013 @ 13:31 | |
Zie je nou, je kunt een eigenwijze hollander niet van gedachten laten veranderen. Als ze met de auto willen, dan gaan ze met de auto. | ||
Peterselieman | maandag 13 mei 2013 @ 13:31 | |
doet me denken aan een verhaal dat ik gehoord heb over iemand die niet bepaald slim bezig was. Ze wilde in Leeuwarden de trein van 12.04 nemen om één station verder weer uit te stappen. Komt ze aanlopen, deuren dicht he. Dan maar ff wat anders doen en de volgende trein nemen. Komt ze onderweg er achter dat deze niet in Grou stopt, maar pas in Heerenveen. Daar wilde ze de trein terug nemen, maar de eerstvolgende was de IC en niet de stopper ![]() Dus dan maar naar de bus, maar deze reed net weg. En zo ging het maar door tot ze uiteindelijk om 16.00 uur weer in Leeuwarden was ![]()
| ||
KnightSolaire | maandag 13 mei 2013 @ 13:38 | |
Je feel-good-nieuws van de dag:Bron Helaas wel ja, ach als de brandstofprijzen de komende jaren blijven stijgen zal er misschien zeer langzaam een verschuiving gaan plaatsvinden. | ||
Dr_Flash | maandag 13 mei 2013 @ 14:12 | |
Daarom, prima toch ![]() | ||
spectrumanalyser | maandag 13 mei 2013 @ 14:12 | |
omgekeerd gebeurd wel regelmatig. bij Uitgeest heb ik menig automobilist extra zien stoppen, om treinreizigers mee te nemen ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 13 mei 2013 @ 14:14 | |
Flauw ![]() Ik moest lachen ![]() | ||
spectrumanalyser | maandag 13 mei 2013 @ 14:18 | |
Plan V ![]() | ||
KnightSolaire | maandag 13 mei 2013 @ 14:19 | |
In het zuiden is Plan V geen rariteit ![]() | ||
spectrumanalyser | maandag 13 mei 2013 @ 14:30 | |
In Alkmaar is Plan V een zeldzaamheid. Fleischmann is de enige optie. | ||
Fiorano | maandag 13 mei 2013 @ 14:31 | |
Dit verhaal is het waard om even door te lezen:
| ||
Duvel | maandag 13 mei 2013 @ 14:34 | |
*slikt opmerking in | ||
James1988 | maandag 13 mei 2013 @ 14:36 | |
Dan heeft het geen enkele zin om op HSL 2 te gaan testen, want daar ligt enkel TBL2. Wellicht is er getest op spoorlijn 36N, die is voorzien voor 200 km/h en heeft wél ERTMS. |