Peterselieman | donderdag 28 maart 2013 @ 15:43 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
b2py | donderdag 28 maart 2013 @ 15:59 |
In de Drontermeertunnel heb je niet eens bereik met je telefoon, kut tunnel. | |
ArnosL | donderdag 28 maart 2013 @ 16:02 |
Extra concurrentie is altijd goed en deze richt zich vooral op de zakelijke reiziger denk ik. Maar met welk materieel willen die gaan rijden? | |
b2py | donderdag 28 maart 2013 @ 16:09 |
Mijn machinist doet aan EZR. Wat een verschrikking is dat zeg.. Rol al 10 kilometer uit ofzo en rol nu langs Lelystad opstel. | |
Mr_Klaasje | donderdag 28 maart 2013 @ 16:11 |
http://www.bnr.nl/?servic(...)1622&audioId=1841616 | |
greavy | donderdag 28 maart 2013 @ 16:11 |
![]() Lees verder In het Nederlands: Twee doden bij treinongeval: Menselijke fout. Menselijke fouten, dat is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van het fatale treinongeval woensdagnacht bij Obereggendorf. Hierbij werden twee arbeiders bij de werkzaamheden gedood en drie arbeiders raakten gewond. Een locomotief reed tegen een werktrein. | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2013 @ 16:13 |
Speciaal voor de TT: http://www.spoorwegmuseum.nl/home.html Denk dat ik op 4 mei een bezoekje aan het museum breng. | |
Peter | donderdag 28 maart 2013 @ 16:15 |
Belangrijker vind ik ook dat ze met de gemeente Den haag in gesprek zijn over de verbinding Den Haag - Brussel... Ze zijn dus wel serieus bezig. | |
b2py | donderdag 28 maart 2013 @ 16:20 |
![]() Gevolg van EZR is dat we met +4 in Lelystad aankwamen en mijn trein naar Amsterdam c ook met +4 is vertrokken. Wel 12 bakken VIRM, dat wel. | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2013 @ 16:38 |
Ik denk wel iets eerder. Wou eigenlijk meteen zaterdag al gaan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2013 @ 16:40 |
of we moeten volgende week zaterdag met een groepje gaan | |
ReisT | donderdag 28 maart 2013 @ 16:41 |
Dat was nou net niet de bedoeling van energiezuinig rijden: Volgens treinreiziger.nl | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2013 @ 16:42 |
Dan zit ik in Dublin ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2013 @ 16:43 |
ah ja, is waar ook. Heb je al voorbereidingen getroffen wat betreft het spoor en de kroegen? | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 maart 2013 @ 16:43 |
Er zal wel gewoon een badslipperexpress of sprinter voor hebben gezeten :p | |
James1988 | donderdag 28 maart 2013 @ 16:52 |
Op de helft van de HSL ook niet ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2013 @ 16:59 |
ben ermee bezig, wordt woest gaaf ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2013 @ 17:02 |
kan ik me goed voorstellen, want Dublin is een te gekke stad ![]() Ben er wel geweest, maar echt tijd om goed rond te kijken heb ik toen niet gehad ![]() | |
Sandrvich | donderdag 28 maart 2013 @ 17:06 |
'In 2015 nieuwe trein tussen Amsterdam-Parijs' Ik ben héél benieuwd... Al het zoveelste HSL-sprookje inmiddels. | |
greavy | donderdag 28 maart 2013 @ 17:10 |
Echt die fotosoep in dat artikel van de VK ![]() | |
James1988 | donderdag 28 maart 2013 @ 17:13 |
Ik geloof er niet echt in. Ze hebben op dit moment nog helemaal niks, maar willen in april 2015 gaan rijden. Per 1 april 2015 zeker? ![]() | |
BezigAapje | donderdag 28 maart 2013 @ 17:13 |
Daar gaat de nieuwe concessie ![]() | |
greavy | donderdag 28 maart 2013 @ 17:14 |
Travelteq is een bedrijf die tassen ontwerpt ![]() Daar is die Maarten van Biggelaar ofzo ook eigenaar van. | |
b2py | donderdag 28 maart 2013 @ 17:17 |
Volgens mij staat er een defecte trein tussen Sloterdijk en Centraal op Haarlemse sporen. Twee virms achter elkaar stil met reizigers. Spangend voor de reizigers. | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2013 @ 17:26 |
Gheyl ![]() | |
b2py | donderdag 28 maart 2013 @ 17:44 |
hihi, Ik heb geen enkele Amsterdam genoemd en toch wist je waar ik het over had. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2013 @ 17:44 |
Nee, ik hoorde alleen dat er gespangd werd ![]() | |
_serial_ | donderdag 28 maart 2013 @ 17:50 |
De Leonardo Express tussen Rome Fiumicino Airport en Rome Termini Treinstation http://imgur.com/xs9HNpP | |
b2py | donderdag 28 maart 2013 @ 17:51 |
Stop de dienstregelingen, het sneeuwt in het ganse land! | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2013 @ 17:53 |
In het GANSE land? Nee! ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 maart 2013 @ 17:54 |
In Zwolle is het ondertussen witte donderdag heb ik vernomen. Deventer houdt het vooralsnog droog ![]() | |
Surveillance-Fiets | donderdag 28 maart 2013 @ 18:27 |
![]() | |
Duvel | donderdag 28 maart 2013 @ 18:32 |
Precies dat stuk dat een paar weken geleden volkomen insneeuwde. | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2013 @ 18:33 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2013 @ 18:35 |
![]() | |
greavy | donderdag 28 maart 2013 @ 18:37 |
Omdat Nedmag Veendam voorlopig nog vervoer blijft doen per spoor van Veendam naar Hermalle-Sous-Huy vv met dolime (gebrande dolomiet) heeft Nedmag een set Taoos gehuurd waar de logo's van Nedmag op aangebracht gaan worden. Inmiddels zijn er al 6 afgeleverd en staan in Veendam op verdere inzet te wachten. Het type wagen is hetzelfde waar HTRS nu mee rijdt. | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2013 @ 18:42 |
Totdat de sloop van de Langeleegte klaar is zeker ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2013 @ 18:43 |
Dat zegt OOK niemand iets ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 28 maart 2013 @ 18:54 |
Alleen die bulkwagen achter de loc draait niet meer mee. | |
b2py | donderdag 28 maart 2013 @ 19:02 |
Gespot! Die zag ik vanmiddag in Amersfoort. Mocht er met 40 omheen met mijn ICM'tjes! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2013 @ 19:05 |
Iedereen weet ook dat HRTS en HUSA hetzelfde zijn? Of toch niet maar dan weer anders? | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2013 @ 19:20 |
Van Gansewinkel. Over dat bedrijf gesproken ![]()
| |
b2py | donderdag 28 maart 2013 @ 19:23 |
Ik zag die loc ook vanmiddag, bij Amersfoort! ![]() | |
dennistd | donderdag 28 maart 2013 @ 19:23 |
HTRS staat voor Husa Transportation Railway Service: http://nl.wikipedia.org/wiki/Husa_Transportation_Railway_Service | |
b2py | donderdag 28 maart 2013 @ 19:24 |
http://paris-ile-de-franc(...)salaries-224573.html SNCF vraagt Parijse werkgevers om werktijden aan te passen omdat de Transilien op 200% van de capaciteit benut wordt in de spits. | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2013 @ 19:29 |
Klaasje, baas ![]() FOK!taalgebruik op Somda: http://somda.nl/forum/5909/p442565/Ontwikkelingen+bij+VIRM/ | |
b2py | donderdag 28 maart 2013 @ 19:31 |
Stout! ![]() Daar gaat een modje nog ingrijpen. Overigens ziet iedereen mijn v250 troll behalve het moderatie team. Die heeft nu zelfs gewaarschuwd tegen mensen die het nog een keer een 1 april grap noemen ![]() | |
greavy | donderdag 28 maart 2013 @ 19:31 |
Je bent op deze website geblokkeerd (IP ..........). Je kunt geen gebruik meer maken van Somda. Ben je van mening dat dit onterecht is, stuur dan een mail aan de webmaster (AT somda PUNT nl). Krijg lekker de graftyfusteringhoerepestziekte daar bij Somda ![]() Gelukkig kan ik er bij via Somda.nl/mobiel ![]() ![]() ![]() Zal zometeen wel verwijderd worden nadat half Somda daarover valt ![]() | |
b2py | donderdag 28 maart 2013 @ 19:35 |
![]() | |
Sandrvich | donderdag 28 maart 2013 @ 20:00 |
En wie moge dat dan zijn? ![]() Op hun eigen site staat het er inmiddels vol van: http://www.travelteq.com/train Nee echt scherp geprijsd hoor, met Thalys zou ik het nóóit voor ¤35,- enkele reis bijvoorbeeld kunnen doen! ![]() Oh. Maak dit dan wel even duidelijk en zit dit niet pas halverwege een lijst met "vragen en antwoorden die je aan jezelf stelt". Lekker op tijd voor 2015. ![]() Infrabel en de Fransen zullen het natúúrlijk ook direct goed vinden. ![]() Dat is geen antwoord op de vraag. Er staat 'wat', niet 'hoeveel'. | |
Mr_Klaasje | donderdag 28 maart 2013 @ 20:13 |
![]() | |
dennistd | donderdag 28 maart 2013 @ 20:28 |
Oh oh, kijk eens wie er gereageerd heeft op mijn filmpje van gisteren: En dit keer helemaal zonder uitroeptekens ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2013 @ 20:30 |
Don't tell me it's him ... | |
greavy | donderdag 28 maart 2013 @ 22:07 |
Loc gaat voor 10 jaar naar Horb. Indien gewenst wordt het dan nog eenmalig verlengd met 10 jaar. Ooit komt ie dus weer retour.... | |
b2py | donderdag 28 maart 2013 @ 22:24 |
![]() ![]() ![]() | |
lezut | donderdag 28 maart 2013 @ 23:07 |
Stiltecoupéterreur. Valt me trouwens wel op dat de meeste reizigers in de Arriva-treinen weinig op de 'stiltecoupé' uit doen, terwijl je in sommige intercity's al ruzie hebt als je je neus moet snuiten. | |
Frenk3nstein | donderdag 28 maart 2013 @ 23:17 |
Stiltecoupé in de gtw's, zijn die er dan? | |
lezut | donderdag 28 maart 2013 @ 23:18 |
Yep, wel op de Vechtdallijnen. Aan de ene kopse kant zit de eerste klas (ook stilte trouwens) en aan de andere kopse kant zit tweede klas stiltecoupé. Heeft nog wel even geduurd dat daar mensen gingen zitten, omdat iedereen dacht dat het eerste klas was vanwege de andere kleur bekleding ![]() | |
Frenk3nstein | donderdag 28 maart 2013 @ 23:23 |
Dat zal het dan zijn waarschijnlijk, ik reis op andere trajecten. Die harde, rechte stoelen zijn toch wel een gemiste kans in die dingen vind ik. | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2013 @ 23:37 |
Moet je net lekker iedere goddam 5 kilometer gaan stoppen PIIIIEEP PIIIIEEEP PIEEIEIEIEIEEPP deur open en nogeens als ze dicht gaan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2013 @ 23:37 |
de piep is zachter gezet toch? | |
lezut | donderdag 28 maart 2013 @ 23:39 |
In de achterhoek ja... of ze dat hier ook gedaan hebben weet ik niet, nog steeds goed hoorbaar iig ![]() En het interieur van de vechtdal GTW's is wel wat anders als die in het noorden, meer ruimte tussen de stoelen en volgens mij zijn de stoelen zelf ook anders. Ik heb iig niets te klagen met mijn 2 meter | |
Dr_Flash | donderdag 28 maart 2013 @ 23:43 |
Hij moet uit ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2013 @ 23:44 |
sowieso zijn de meeste stoelen in het noorden in coachopstelling geplaatst, terwijl in de nieuwe stellen veel meer vis à vis is. | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2013 @ 23:46 |
0900-ARRIVA bellen ![]() | |
lezut | donderdag 28 maart 2013 @ 23:47 |
Ja klopt, maar ook in de coachopstelling heb ik nog genoeg ruimte terwijl ik daar meestal klem kom te zitten (touringcars ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 maart 2013 @ 23:48 |
in het noorden moet het misschien net passen. Vis à vis neemt gewoon veel meer ruimte in dan coachopstelling. | |
Frenk3nstein | donderdag 28 maart 2013 @ 23:51 |
SGM idem ![]() Of met je knieën in iemands kruis in vis-a-vis opstelling ![]() | |
lezut | donderdag 28 maart 2013 @ 23:57 |
Yep, SGM heb ik ook moeite mee... Lintjes is ook feest, pas ik eigenlijk niet in | |
einszweiachtung | vrijdag 29 maart 2013 @ 00:41 |
Er wordt momenteel een soort van Perron gesloopt in Eindhoven. Ik vraag me al van jongs af aan af waar dat voor gediend heeft.. Het is aan de overzijde van Spoor 1 (dus achter de vele treinbanen daar). Hier een foto van wat ik bedoel: ![]() | |
lyolyrc | vrijdag 29 maart 2013 @ 00:46 |
Dat is het postperron. Vroeger werd post nog vervoerd via het spoor en was er een perron nodig om de posttreinen te kunnen vol- en uitladen. Het gebouw dat erbij staat, is het oude postkantoor. Er zijn plannen om dat te slopen en er nieuwbouw te plegen. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 maart 2013 @ 00:51 |
Postperrons worden overal gesloopt lijkt wel. In Den Bosch is het al een tijdje weg, en hier in Deventer zijn ze ook aan het hakken en zagen. | |
lyolyrc | vrijdag 29 maart 2013 @ 00:53 |
Ik meende dat ik het de laatste keer nog gezien had bij Den Bosch. Het staat/stond daar altijd ramvol met rolcontainers. Ik weet in ieder geval dat het ook bij Zwolle gesloopt is. | |
James1988 | vrijdag 29 maart 2013 @ 01:03 |
In Breda is het omgebouwd tot reizigersperron, hoe ik de renders begrijp wordt het ook geheel opgenomen in het nieuwe stationsgebouw. Grappig detail is dat het voormalige postperron het enige perron is dat met een lift te bereiken is. Voor zover ik weet is de spooraansluiting bij Den Bosch helemaal weg. Gisteren zag ik ook dat van de 3 sporen aan de westkant van het station (perronspoor 7 en doorgaande sporen 8+9) er nog maar 2 over zijn. | |
Bitlord | vrijdag 29 maart 2013 @ 01:34 |
In Utrecht Centraal is het postperron enkele jaren geleden reeds gesloopt. Sinds kort is de busbuffer er van busstation West. | |
b2py | vrijdag 29 maart 2013 @ 06:30 |
Die is al ruim een half jaar verdwenen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 29 maart 2013 @ 08:22 |
Op de een of andere manier ben ik toch altijd hogelijk verbaasd dat treinenthousiasten dat soort dingen niet weten. Is het dan echt zo lang geleden dat dit een doodnormaal beeld was:![]() Lekker ding is het <3 | |
#ANONIEM | vrijdag 29 maart 2013 @ 08:24 |
Ja. | |
Litpho | vrijdag 29 maart 2013 @ 08:47 |
Lastig he Bert, dat self-loading cargo. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 29 maart 2013 @ 08:50 |
Wat een douchebags zijn het toch ook ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 29 maart 2013 @ 09:07 |
Het commentaar van de RTL-correspondent is ook terecht. Zullen we NS trouwens even confronteren met de resultaten van de KPVV-klantenbarometer? | |
Dr_Flash | vrijdag 29 maart 2013 @ 09:48 |
Welk commentaar? | |
Litpho | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:08 |
Nou, dat zegt ook voldoende over de organisaties binnen het LOCOV, met de immer alles goedpratende snor van ROVER voorop. Die doet ook nog wel een keer een Van Gentje. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:10 |
Tsja. Zo van, "kunnen de feiten niet naar de norm, dan doen we de norm toch naar de feiten?" | |
Mr_Klaasje | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:11 |
http://www.rtl.nl/compone(...)tische_reizigers.xml | |
Litpho | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:11 |
Sinds Wilders zijn vergelijkingen met bergen en Mohammed niet meer helemaal done, nee. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:20 |
Ja ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:20 |
wat is belangrijker? Reizigers vervoeren of treintjes rijden? | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:22 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:25 |
Nou, alles leuk en aardig, maar WeekendVrij op feestdagen? Toch maar niet. Kon gewoon voor 40% korting inchecken net. | |
Duvel | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:27 |
Zo idd basiskennis moeten zijn! | |
DeaDLocK2K | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:27 |
Goede vrijdag is gewoon een werkdag toch? Ik ben ook niet vrij. | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:28 |
precies. alleen voor de ov-studentenkaart is het een feestdag | |
Dr_Flash | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:35 |
Oh okee. Luie kutvarkens ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:39 |
Trouwens mijn dag is nou al goed. In Deventer ingestapt, komen er vanuit het rijtuig 2 gasten richting het balkon gestuikt, onder achterlating van een tafel vol met lege en volle bierblikken. Want de trein stond toch stil en er MOEST gerookt worden. Wat denk je? Ja natuurlijk ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:41 |
Hahahahaha ![]() ![]() En stiekem ben ik wel vrij ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:41 |
geniaal ![]() | |
Ireyon | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:42 |
Ik reis vandaag gewoon gratis met mijn week-ov hoor | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:43 |
weekend-ov heeft ook gratis reizen vandaag | |
dennistd | vrijdag 29 maart 2013 @ 10:44 |
Bij mij in de bus heeft vandaag iedereen gratis reizen ![]() | |
b2py | vrijdag 29 maart 2013 @ 11:05 |
Werkelijk waar schandalig. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 29 maart 2013 @ 11:09 |
Mijn dalvrij was goed voor Gratish! | |
zoem | vrijdag 29 maart 2013 @ 11:09 |
NS houdt drankmachinist hand boven het hoofd
| |
ReisT | vrijdag 29 maart 2013 @ 11:25 |
Nee, het is géén feestdag. Er wordt voor een goede vrijdag sinds een paar jaar een speciale uitzondering gemaakt dat alle studenten dan gratis mogen reizen. Daar voor was het soms wel, soms niet gratis omdat NS zelf niet wist of het nou een feestdag was of niet. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 maart 2013 @ 11:30 |
En omdat conducteurs te lui waren om 100 man op de bon te slingeren. Ziedaar, een betaalstaking werkt ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 11:32 |
vroeger was het wel een feestdag. Nu dus niet meer, omdat het nu voor iedereen met een studentenkaart vrij reizen is | |
Zyron | vrijdag 29 maart 2013 @ 11:41 |
Heeft iemand een idee waar ik een overzicht kan vinden, of dat dat er überhaupt is, van STS-passages (treinen door rood)? | |
ArnosL | vrijdag 29 maart 2013 @ 11:42 |
De Tweede Kamer flikkert het plan van de NS alweer de prullenbak in: Ik zeg het vrijwel nooit, maar hier heeft de PVV toch gelijk. | |
dennistd | vrijdag 29 maart 2013 @ 11:45 |
http://www.ilent.nl/onder(...)/andere_publicaties/ | |
Mr_Klaasje | vrijdag 29 maart 2013 @ 11:52 |
Machiel de Graaf is nog niet eens zo gek. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 maart 2013 @ 11:54 |
Ns doet gewoon heel erg zijn best om zijn imago te verpesten. Gisteren gezeur dat "afspraken nakomen maar geld kost ![]() ![]() | |
Salatrel | vrijdag 29 maart 2013 @ 12:05 |
voor NS is goede vrijdag een feestdag. zowel student week als weekend hebben de hele dag vrij reizen (student weekend zelfs op donderdag vanaf 12:00 al) verder is op goede vrijdag de hele dag dal tarief dus ook tijdens de reguliere spitstijden reis je met dal vrij gratis en met altijd voordeel op 40% korting | |
Zyron | vrijdag 29 maart 2013 @ 12:14 |
Dankje. Helaas niet recent genoeg, maar 't is iets. ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 29 maart 2013 @ 12:29 |
Waarom moest Fles dan betalen (40% korting) voor z'n treinreis terwijl hij weekend-vrij heeft? En waarom is informatie daarover nog steeds nergens op de NS site terug te vinden? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 29 maart 2013 @ 12:31 |
Wel dal maar geen weekend. | |
Salatrel | vrijdag 29 maart 2013 @ 12:31 |
omdat weekend vrij iets anders is dan student weekend. | |
ReisT | vrijdag 29 maart 2013 @ 13:14 |
Gewoon omdat het vandaag geen weekend is.Alleen voor studenten dus niet. Omdat een weekabonnement niet geldig is op feestdagen. | |
Salatrel | vrijdag 29 maart 2013 @ 13:19 |
ik had toevallig even een fotootje gemaakt ![]() | |
greavy | vrijdag 29 maart 2013 @ 13:20 |
WeekendVrij van NS is alleen op feestdagen geldig die in het weekend vallen ofzo ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 13:27 |
ProRail verwacht een lagere groei van het goederenverkeer in de periode tot en met 2020. Er zijn inmiddels allerlei scenario gemaakt op basis van de mogelijke nieuwe infrastructuur zoals extra bogen bij Meteren of een spoorboogje bij Deventer. Duidelijk is wel dat de Willemspoortunnel in Rotterdam een toekomstige bottleneck is. http://www.rijksoverheid.(...)renprognoses-phs.pdf | |
DeaDLocK2K | vrijdag 29 maart 2013 @ 13:33 |
Was daar bij die spoortunnel al niet voor gewaarschuwd bij de aanleg? Een vriend van m'n vader heeft ooit eens gezegd tegen me dat ze onder die tunnel nog een tunnel hadden moeten leggen waar je voor Centraal al induikt. Dan zit je ook nog eens beter met het promilage. | |
ReisT | vrijdag 29 maart 2013 @ 13:41 |
Ik had het toevallig even bij de meest betrouwbare bron opgezocht:
| |
Dos37 | vrijdag 29 maart 2013 @ 13:43 |
Gisteren gingen ze bij NS-online aardig tegen elkaar in. Het is dus geen vrij reizen op vrijdag en maandag. | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 13:44 |
een groot probleem is iig de planning van de Cargo's, omdat er een beperking van het aantal goederentreinen in de tunnel is. De lengte van 2,8 kilometer en de beperkte snelheid waarmee gereden wordt draagt hier flink aan bij | |
Flodder450 | vrijdag 29 maart 2013 @ 13:48 |
stiekem moest ik lachen | |
DeaDLocK2K | vrijdag 29 maart 2013 @ 14:11 |
Ik ook ![]() | |
b2py | vrijdag 29 maart 2013 @ 14:17 |
Maatregelen nemen om de beperkingen op te heffen? Of denk ik dan te goedkoop? | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 14:24 |
nogal. Ik denk dat de kosten om de beperking niet opwegen tegen de voordelen, tenzij de noodzaak zo groot wordt dat het echt niet anders kan. het deels verplaatsen van het goederenverkeer over andere treinlijnen is een stuk goedkoper te realiseren. | |
lyolyrc | vrijdag 29 maart 2013 @ 14:36 |
Ja, de sporen zijn al een tijd geleden weggehaald, maar is het postperron zelf ook weg? Zoals ik al schreef, meen ik me te herinneren dat het postperron er laatst nog was en stond het toen ramvol met rolcontainers. | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 14:37 |
postperron zelf is er nog. zijn volgens mij nog geen sloopplannen voor. | |
greavy | vrijdag 29 maart 2013 @ 15:27 |
![]() | |
lyolyrc | vrijdag 29 maart 2013 @ 15:56 |
Wellicht in de toekomst nog, want volgens de website van ProRail komt er naast de nieuwe fly-over ook nog een brug met weg en fietspad te liggen. Het kan goed zijn dat het postperron dan alsnog moet wijken. | |
borisz | vrijdag 29 maart 2013 @ 16:14 |
Voor de liefhebber ouwe treinmeuk op Nostalgienet dit weekend. --> http://www.nostalgienet.n(...)mas/63-specials.html | |
einszweiachtung | vrijdag 29 maart 2013 @ 16:35 |
Bedankt voor jullie antwoord allemaal over dat perron in Eindhoven. Evengoed toch wel jammer dat het tijdperk post-treinen nu dan toch langzaam aan een eind komt. Denk dat het voor nieuwe generaties maar moeilijk vatbaar is dat postkantoren ooit eigen perrons en treinmaterieel hadden. Overigens ben ik best wel fan van het OV, voor kleine afstanden geef ik de voorkeur aan de auto maar op langere afstanden ga ik het liefst per OV. Morgen mijn eerste reis door België ![]() | |
greavy | vrijdag 29 maart 2013 @ 17:16 |
Sommige treinen treffen het ook niet. IC 1943, v. 11:53 te Den Haag naar Venlo, had +8 te Den Haag door een vertraagde trein uit Venlo (keert tegenwoordig kort in Den Haag). Hierdoor kwam het geheel achter een stoptrein. Maar te Rotterdam liep het iets in, en te Dordrecht werd er nog geen minuut voor de IC een goederentrein naar Venlo gepropt. Te Eindhoven al +33, en dus maar opgeheven. IC 1945, v. 12:23 te Den Haag naar Venlo, had +14 in Eindhoven door de vertraagde IC 1943. Ook die werd opgeheven. Ter vervanging van beide treintjes werd een pendel-IC ingezet op Eindhoven - Venlo - Eindhoven. Ja, die IC 1943 heeft t/m Eindhoven achter die goederentrein gezeten ... [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 29-03-2013 17:24:25 ] | |
WhiteJoker | vrijdag 29 maart 2013 @ 17:40 |
In London reden er ook speciale postmetro's, ze hadden tot 2003 een heel eigen netwerk. ![]() | |
ReisT | vrijdag 29 maart 2013 @ 17:52 |
Ik rij net Utrecht Centraal binnen, kijk uit het raam en zie.... SNEEUW!! | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 17:53 |
is toen ook zo'n hele reportage door wat jeugd geweest die de hele lijn gelopen hebben. Is hier al een paar keer voorbijgekomen geloof ik ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 29 maart 2013 @ 17:59 |
Haha die zit ik net te lezen | |
greavy | vrijdag 29 maart 2013 @ 18:22 |
![]() Wachten met oversteken! Wat de goden van ProRail in Nederland verboden hebben, wordt in België gewoon gedaan. Trein op de vrije baan stilzetten voor een fotostop. Iedereen staat hier te wachten tot de seingever toestemming heeft gegeven om de sporen over te steken, wat mocht na passage van deze trein. NMBS 2814 met een (tank)containertrein uit de richting Montzen verder België in. | |
lyolyrc | vrijdag 29 maart 2013 @ 19:07 |
Tsja, tijden komen en gaan. Het ziekenhuis waar ik vroeger wel eens in gelegen heb is al 20 jaar geleden gesloopt. De basisschool waar ik op heb gezeten zit sinds een jaar of 8 in een nieuw gebouw, het bedrijf waar ik mijn eerste bijbaantje had bestaat niet meer, dat postkantoor bij het postperron in Eindhoven is ook een oude werklocatie van mij en gaat vermoedelijk ook eerdaags tegen de vlakte. De dingen zijn nou eenmaal aan verandering onderhevig. Zo vraag ik me af of de toekomstige generaties nog wel zullen weten wat post is. De posttrein is trouwens ook al een hele tijd verleden tijd, want volgens wikipedia is de laatste in die hoedanigheid 16 jaar geleden uit dienst gegaan. En zoals je daar ook kunt lezen, werd het postperron in Eindhoven maar weinig gebruikt. | |
Pino112 | vrijdag 29 maart 2013 @ 19:23 |
Vandaag 3 jaar geleden dat er voor het eerst in NL een trein met WiFi reed. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 maart 2013 @ 19:43 |
Krank. Van 2 tot half 7 naar techno babbel zitten luisteren. Nu is er uitgebreid buffet en borrel, maar ik ga naar huis. | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 19:52 |
eind 2008 en begin 2009 hield Arriva tussen Leeuwarden en Groningen al een proef met wifi onderweg ![]() Voor dat doel waren vijf treinstellen met hotspots uitgerust | |
Pino112 | vrijdag 29 maart 2013 @ 19:55 |
Mjah oke, dat was een test. Wiki zegt dat er niet bij ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:00 |
waar staat het dan? ![]() | |
Pino112 | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:01 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/29_maart 2010 - Vanaf station Amsterdam Bijlmer ArenA vertrekt de eerste Nederlandse trein met een internetverbinding voor alle passagiers. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:05 |
je zei? ![]() | |
Pino112 | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:10 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:23 |
Ah. Drie miljard lege dozen van badslippers zijn weer eens belangrijker dan mensen. Schurfthoeren. | |
Kentekenplaat | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:25 |
Ik hoorde dat vanmorgen op de radio, mijn bek viel open en ik werd gewoon kwaad. Hoe dom kun je zijn als bedrijf? Echt, dit bewijst dat Bert Meerstad en zijn vrolijke vriendjes absoluut niet capabel zijn om een bedrijf te leiden. "Mama, de reizigers plagen mij." ![]() ![]() | |
Ireyon | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:25 |
http://9292.nl/reisadvies(...)ion-utrecht-centraal Sinds wanneer gaan er ICs uit Hengelo richting Zwolle en uit Deventer richting Enkhuizen? | |
Guppy | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:27 |
Station Velzen ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:29 |
10 december 2012. Hengelo - Zwolle is tijdelijk en rijdt na dit weekend niet meer omdat de rechtstreekse trein Zwolle - Enschede weer rijdt dan. | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:29 |
vanaf december tot vandaag. Drie spitstreinen per richting per dag sinds enkele jaren. De IC (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam is gekoppeld aan de IC Amsterdam - Enkhuizen. | |
dennistd | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:30 |
Die IC Hengelo-Zwolle reed tot vandaag 3x per dag vanwege de knip in Nijverdal. En Deventer-Enkhuizen rijdt al een flinke tijd volgens mij (is een doorkoppeling van de IC's Deventer-Amsterdam en Amsterdam-Enkhuizen). | |
eti | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:31 |
Dat was even zoeken... is Uelzen... | |
_JdM_ | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:32 |
Is een jaar of 2 Deventer-Rotterdam en Amersfoort Schothorst-Enkhuizen geweest. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:32 |
Dat is niet helemaal waar: vanaf Deventer heeft de spits-IC vroeger wel naar Amsterdam gereden, maar nooit verder naar Enkhuizen, en afgelopen jaar reed die via Amersfoort naar Rotterdam. Toen had je al wel Amersfoort (Schothorst) - Amsterdam - Enkhuizen. Maar Deventer - Enkhuizen is pas sinds deze dienstregeling ![]() | |
dennistd | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:32 |
Dit weekend rijdt er trouwens een IC Enkhuizen-Leeuwarden (en -Groningen). Is een doorkoppeling van de IC Enkhuizen-Deventer (die in het weekend tot Amersfoort rijdt) en de IC Rotterdam-Leeuwarden, die niet verder dan Amersfoort rijdt door 1 of andere reden. | |
Guppy | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:33 |
Verrek! Dat is een U ![]() Nog een trein, uit Taiwan ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:35 |
Creatief ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:36 |
komt trouwens door werkzaamheden tussen Lelydorp en Almere, waardoor de Flevo-IC over de Veluwe geleid wordt. Je hebt dus twee IC's vlak achter elkaar aan ![]() | |
Guppy | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:36 |
En nog een trein uit Rusland! ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:37 |
nice, Guppy ![]() Je moet ondertussen een flinke collectie hebben | |
Flodder450 | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:45 |
![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:47 |
![]() Wel een leuke plaat trouwens ![]() | |
Hr-Flip | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:48 |
Ah, Deventer straatspoor | |
Dr_Flash | vrijdag 29 maart 2013 @ 20:52 |
Dat is Uelzen schat ![]() ![]() | |
eti | vrijdag 29 maart 2013 @ 21:04 |
Dat moet een of andere speciale rit geweest zijn op het Deventer straatspoor. Normaal kwamen er alleen maar goederentreintjes langs, af en toe. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 29 maart 2013 @ 21:07 |
Het is ook een speciaal treintje, de Kameel ![]() | |
Okuliarnik | vrijdag 29 maart 2013 @ 21:16 |
Polen... ![]() | |
KomtTijd... | vrijdag 29 maart 2013 @ 21:22 |
Godver. Pakketje vergeten in de trein. Iemand nog tips om het terug te krijgen? | |
Guppy | vrijdag 29 maart 2013 @ 21:40 |
Aan kaartjes, sowieso. Jullie zien alleen de treinkaartjes ![]()
![]() Eti was je voor! Ik had niet door dat het een U was ![]() Is dat zo? Het kaartje is verstuurd door een Russische, en het is "printed in Russia" en uitgegeven door www.postal-shop.ru. Maar er staat helaas niet op waar de foto genomen is, dus misschien is het wel Polen... | |
KomtTijd... | vrijdag 29 maart 2013 @ 21:43 |
mensen die in Leeuwarden in de buurt van het station wonen? | |
Dr_Flash | vrijdag 29 maart 2013 @ 21:48 |
Ja. Klantenserveice bellen dat er GEEN bom in zit. Weet je meteen waar het NU is. Zonder paarse krokodillen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 21:58 |
ben wel in de buurt, maar zit net te ver weg om er even naar toe te gaan | |
KomtTijd... | vrijdag 29 maart 2013 @ 21:59 |
ja die klantenservice kan je ook zo lekker helpen als je vraag moeilijker is dan 'hoe laat gaat de trein van X naar Y'... | |
DriekOplopers | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:01 |
Opwinding over langzamer treindienst in Friesland: http://www.voorbeterov.nl/page9.php | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:01 |
hoe laat zou de trein in Leeuwarden moeten zijn? | |
KomtTijd... | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:03 |
22:17 en daar gaat hij leeggehaald worden... | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:03 |
om 22.35 gaat er nog een trein richting Zwolle | |
Dr_Flash | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:06 |
Nou ook al gedonder in de provincie? ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:08 |
wanneer wordt het woord Reiziger nu eens met hoofdletter R geschreven? | |
V2 | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:08 |
Als we in Nederland allemaal Duits gaan spreken. | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:09 |
weet niet of je nu blij moet zijn met alleen maar Immer gerade aus ... | |
Dr_Flash | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:12 |
Nu meteen! ![]() | |
KomtTijd... | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:12 |
Zou dat het zelfde apparaat zijn? Dan ga ik vannacht nog even kijken als die hier langs komt... | |
_JdM_ | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:14 |
Lint 36 is voor revisie richting Duitsland gegaan en inmiddels weer terug. Rode kleur, vergelijkbaar met de bussen 3171, 3307/5307 en 3309. Een wit Twentse ros op het raam en witte deuren. Het treinstel stond afgelopen nacht en vanochtend in Hengelo. | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:18 |
geen idee. is de NS nog bereikbaar ergens? | |
DriekOplopers | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:19 |
Op de dag dat ze stoppen met Natuurfreaks met een hoofdletter te schrijven, vrees ik... | |
DriekOplopers | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:20 |
Ik zou zeggen: Ga naar een station en spreek een servicemedewerker of een conducteur aan. | |
KomtTijd... | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:21 |
Volgens het briljante brein van de NS Klantenservice meneer ging die trein naar groningen, heb je weinig aan dus. En die lijn is na 10 uur gesloten. | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:23 |
waar zit je nu dan? | |
KomtTijd... | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:27 |
ergens in de buurt van amersfoort. Ga om 0:24 wel even kijken, je weet maar nooit. | |
Peterselieman | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:30 |
als ik jou was geweest dan had ik al lang op het station gestaan en al contact gehad met een NS-medewerker. een proactieve houding werkt echt het snelste om je spullen terug te krijgen. Heb het laatst ook gedaan toen ik mijn tas in een Arriva-trein had laten liggen. Had het ding vrij snel weer terug. Wacht je op actie van medewerkers, dan duurt het wel even, tenzij je vertelt dat er medicijnen in zitten. Dan komen ze snel in actie | |
Okuliarnik | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:33 |
Ja, dat is zo. Loc is een poolse Ty-geval, gevolgd door een poolse dosto en een normale bak. Niks russisch aan. | |
Guppy | vrijdag 29 maart 2013 @ 22:36 |
Geinig! Altijd leuk om wat achtergrond info te vinden ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 00:08 |
Sowieso zitten er TWEE dosto's achter die loc, daar ga je al. En je maakt mij niet wijs dat er op die plaat ook maar één diagnostisch kenmerk te zien is van die loc op basis waarvan je hard kunt maken "Dit is een Poolse Tyzoveel en kan DUS geen enkele andere stoomloc ter wereld zijn".
| |
KomtTijd... | zaterdag 30 maart 2013 @ 00:54 |
Nou, alstublieft dankuwel! Het lag nog precies waar ik het had achtergelaten in het bagagerek! ![]() Pakketje weer terecht ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 30 maart 2013 @ 09:52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | zaterdag 30 maart 2013 @ 10:04 |
Zo, nog even een plaatje: Loc 12 van BBL Logistik komt met dwarsliggers voorbij tussen Reine en Salzbergen richting die laatste plaats | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 10:35 |
Ik vond het bijzonder toen ik donderdag in Zwolle liep dat de Arriva treinen door dezelfde stem werden omgeroepen als de NS trein. | |
Duvel | zaterdag 30 maart 2013 @ 10:58 |
Blikken Truus volgt gewoon de treinenloop vanuit ProRail-systemen. Ik weet niet of die overgang naar NS al is ingezet, maar ook als dat zo is, heeft NS zich verplicht om ook voor andere vervoerders goede reisinfo te verstrekken. | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 11:25 |
Leuke plaat Dennis! | |
Viezze | zaterdag 30 maart 2013 @ 11:27 |
Overgang is zeker al ingezet. Op de post vallen de betreffende personen onder de NS. Ze moeten inderdaad wel de informatie van andere vervoerders ook voorzien, daar was destijds ook veel commentaar op. | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 11:28 |
![]() In verband met spoorvernieuwingen tussen Emmerich en Oberhausen worden van 29 maart tot 1 april 2013 alle treinen omgeleid via de grensovergang te Venlo. Zo ook de netjes op tijd rijdende gecombineerde CNL 456 en 40473 uit Praag en Kopenhagen en EN 446 uit Warschau en Minsk. In een tijdelijk weer wit geworden bos bij Venlo passeerde de eveneens van een klein wit snoetje voorziene DB 120 145 voor de laatste kilometers tot station Venlo. Vanaf daar neemt een NSR 1700 de trein over. | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 11:32 |
Deze foto is van gisterenochtend? de tering wat een sneeuw... Wel mooie plaat! | |
Sandrvich | zaterdag 30 maart 2013 @ 11:41 |
"De Blokkendoos is tot stilstand gekomen in de Hemtunnel en komt de helling niet meer op." Aldus "Op de Rails" op Facebook. | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 11:41 |
Wat is dat witte tussen die frontseinen Zug? Een plaatje voor de niet-meer-hoevende vierkante meter of plaatselijke sneeuw-aankoeking? En waarom zit het dan elders niet? ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 11:43 |
Dat is sneeuw ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:21 |
Het wordt hoog tijd dat Taurus/Vectron zijn toelating in Nederland krijgt zodat die treinen zonder locwissel kunnen rijden en tussen Amsterdam en Utrecht 200km/u kunnen gaan rijden. En tussen Horst-Sevenum en Blerick 160 ![]() | |
Duvel | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:23 |
Een 1700 kan 180, ik zie het probleem niet. | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:24 |
Tot Bad bentheim, en dan? | |
Duvel | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:26 |
Tien keer zo veel spanning, dus 1800. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:26 |
En met een kleine, goedkope wijziging kan er ook makkelijk 220 mee gereden worden maar hij brandt uit als je er 15KV op zet. | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:26 |
![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:27 |
Ja leuk maar wat schiet je daar mee op? Wat is de tijdwinst? Spoor zit zeker tussen Amsterdam en Utrecht toch al propvol dus zal het altijd aanpassen worden aan de overige treinen. En ik vraag me af hoelang dit soort getrokken nachttreinen überhaupt nog blijven rijden... | |
Duvel | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:28 |
't Zou een locwissel schelen. De theoretische tijdwinst van het 160 of 200 rijden kun je in Nederland niet behalen idd. | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:28 |
Gheyl ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:28 |
Waarom? ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:30 |
Als er over het gehele stuk tot aan Keulen 200 gereden zou kunnen worden scheelt dat al snel meer dan een uur. | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:31 |
dat gaat nog heeeeel lang niet gebeuren ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:34 |
Klopt! Gelukkig zijn ze op het Deense gedeelte wel meters aan het maken ondertussen. | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:35 |
Euronight verbinding naar Warschau stopt er in ieder geval mee eind juni van dit jaar. Ook in Europa worden steeds meer nachttreinen opgeheven omdat er te weinig mensen mee reizen en omdat het vliegtuig nou eenmaal sneller is en vaak ook goedkoper. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:37 |
Er wordt in West-Europa juist een belangrijke nichefunctie mee vervuld. Ik denk dat het zeker rendabel kan zijn om dergelijke treinen te laten rijden. Het schrappen van dit soort verbindingen in Zuid- en Oost-Europa is sowieso schering en inslag. Als InfraBel niet zulke belachelijke bedragen voor treinpaden had gevraagd was er ook nog steeds een nachttrein in België geweest. | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:43 |
| |
DeaDLocK2K | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:48 |
De 01 *kwijl* Wie heeft trouwens bedacht dat er daar wel 25KV isolatoren opgehangen moeten worden maar dat slechts tien centimeter afstand tussen de uithouder en de mast genoeg is om overslag te voorkomen? | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:48 |
Krrrrruising ![]() | |
Facepalm | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:50 |
Maar zou het dan niet beter zijn om gewoon treinstellen te bouwen voor nachttreinen? Dat zou vast wel goedkoper zijn, alleen al omdat je niet hoeft te rangeren. Daarnaast minder zwaar, dus minder kosten? Zit je alleen wel met het probleem dat je verschillende veiligheidssystemen en voltages moet inbouwen... | |
Okuliarnik | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:51 |
Het is zo'n geleed dosto-apparaat type Bhp: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_Bhp.php T in Ty staat voor Towarowe (goederen), y is iets van asindeling geloof ik. ik durf zelfs aan dat het een Ty51 is. | |
Duvel | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:52 |
Beter kijken: de arm zit een stuk voor de balk. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:52 |
De inzet van treinstellen betekent per definitie het einde van koerswagens naar bijvoorbeeld Minsk en Moskou. In sommige nachttreinen heeft iedere set van twee rijtuigen een andere bestemming en wordt er onderweg zeven keer gerangeerd. Dat is met treinstellen niet te doen tenzij je iets Deense-neuzen achtigs doet. Ik denk niet dat dat rendabel is. | |
Duvel | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:54 |
Dat hele gerangeer midden in de nacht maakt de nachttreinen irritant sloom en je slaapt er ook niet lekkerder door. Als je al slaapt in die dwergenbedden. | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:55 |
Moskou rijdt sowieso al niet meer en Minsk en Warschau per juni ook niet meer. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:56 |
Ik breng de nacht in nachttreinen meestal zuipend en feestend door dus ik zou niet weten of je er ook in kan slapen. | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:57 |
Als een trein bizarre omwegen neemt om bij de eindbestemming aan te komen. Ik hoorde afgelopen woensdag van Flashie en Deadlock dat de CNL naar Kopenhagen ook bizar veel om rijdt. Eerst naar Keulen, Hannover compleet de verkeerde kant op. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:57 |
Moskou rijdt niet meer naar Nederland maar de RZD zet koerswagens in nachttreinen in naar een tigtal landen. Sommigen rijden dagelijks, anderen slechts één keer per week. | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:58 |
Klopt maarja dat is de afweging die je moet maken he. Je kan wel rechtstreeks naar Kopenhagen gaan maar dan doe je veel minder steden aan onderweg en dus minder instappers. Plus je bent er ook nog eens te vroeg. | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:58 |
T zal wel zo zijn. Ik ben van mening dat je zulke details niet uit zo'n plaatje kunt halen. Het is een mogelijkheid, dat wel natuurlijk ![]() Maar is het nou in Dobieszyn of wat? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:59 |
Goed voor de spoorkilometers Goed voor de uitslaaptijd Goed voor de bieromzet aan boord Ik zie alleen maar voordelen ![]() | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 13:02 |
Ik pak het vliegtuig wel ![]() | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 13:16 |
ProRail gaat een nieuwe verkeersleidingpost bouwen in Utrecht in Cartesiusdriehoek. Daarbij moet een langzaamverkeer verbinding worden gerealiseerd met de post van Utrecht Zuilen. Hiervoor wordt een volledig afgesloten fiets- en voetgangersverbinding gemaakt die je alleen kan betreden met een pasje of met toestemming vanuit de post zelf. Zelfde idee als in Amsterdam op spoor 15. | |
Duvel | zaterdag 30 maart 2013 @ 13:18 |
Opening overmorgen? | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 13:23 |
Ik had al een hele serieuze post getypt tot ik weer besefte wat het maandag was. http://www.aanbesteden.pr(...).m?opdrachtid=535676 en http://www.aanbesteden.pr(...).m?opdrachtid=535795 | |
Duvel | zaterdag 30 maart 2013 @ 13:47 |
Geinig! Kunnen ze eindelijk die verschroeide meuk naast CS afbreken. | |
James1988 | zaterdag 30 maart 2013 @ 14:16 |
En dan nu het nieuws. Arriva: 'wij willen de Fyra best vervangen' http://www.nrc.nl/nieuws/(...)fyra-best-vervangen/ DB: eind 2014 alle ICE's uitgerust met wifi en on-train entertainment http://www.express.de/rei(...)n,2482,22245708.html | |
eti | zaterdag 30 maart 2013 @ 15:24 |
Waar halen jullie de wetenschap vandaan dat de nachttrein naar Warschau geschrapt wordt?? Ik heb tickets besteld voor die trein, de Treinreiswinkel gaat ervan uit dat die trein nog gewoon zal rijden. Zo niet, dan zullen ze het me wel melden... Maar waar hebben jullie die wijsheid vandaan? | |
Sandrvich | zaterdag 30 maart 2013 @ 15:59 |
Het stond in een Poolse krant. Voor de rest is het nog nergens bevestigd, maar iedereen gaat er inmiddels wel van uit. Die krant schreef over "met ingang van juli". | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:11 |
De DB planner Hafas kent de trein niet meer vanaf 1 juli 2013. De CNL 457 (die altijd gecombineerd met de trein naar Warschau rijdt) rijdt nog wel en komt net als nu om 4:30 aan in Berlijn. Om Warschau te kunnen bereiken mag je dan 2 uur wachten op de eerste EC naar Warschau. | |
eti | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:14 |
Sandrvich, wanneer stond dat in die Poolse krant? Het was een week of 2 geleden dat de Treinreiswinkel er nog van uitging dat hij nog wel zou rijden... Zug-Chef, om half 5 's nachts opstaan en 2 uur wachten is met twee kinderen erbij niet echt een optie. Ik heb dat 2 jaar geleden wel gedaan op weg naar Szczecin, maar toen kwam de CNL tijdelijk een uurtje later aan in Berlijn. En dat was al vroeg. | |
HetBrabandertje | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:18 |
In de Nieuwsbrief die de Treinreiswinkel eerder deze week verstuurde stond al wel dat dit het laatste jaar zou zijn dat de trein zou rijden. Maar gezien het feit dat ze daarin nog de tip geven om te fietsen in Polen gok ik dat zij er vanuit gaan dat de trein nog tot begin dienstregeling 2014 blijft rijden. | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:19 |
Tja Treinreiswinkel staat nou niet echt hoog bij mij in het vaandel. En zie daar de reden waarom. | |
eti | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:28 |
Er is niet één reisbureau dat wel goed is in het verkopen van treinkaartjes. Hispeed is een lachertje, bahn.de gaat nog wel maar vaak is Treinreiswinkel toch degene die het meeste voor elkaar krijgt. Weet iemand of er nog een andere nachtverbinding naar Polen is? Ik moet van de zomer naar Bialowieza. Bialystok zal ook wel goed zijn, ik weet nog niet eens precies waar het festijn gehouden gaat worden... maar daar in de buurt. We kunnen best overdag reizen maar het wordt wel een erg lange reis. Uiteraard liever 's nachts! Vliegen is niet echt een optie want je komt sowieso maar tot Warschau en zelfs een budgetvlucht kost al het dubbele van de nachttrein en het driedubbele van de dagtrein (dit omdat kinderen in de trein gratis mee mogen en in het vliegtuig bijna de volle mep betalen). Bovendien is de goedkoopste maatschappij Ryanair, en die vliegen van Eindhoven (onhandig) naar ergens ten noordwesten van Warschau (onhandig). Ik kan zelf alleen maar verbindingen van het type Praag-Warschau vinden, daar word je ook niet zo gelukkig van. | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:33 |
Je kan proberen de nachttrein Parijs-Mannheim-Hannover-Berlijn-Warschau-Moskou ergens te pakken. Anders wordt t wel wat lastiger want verder rijden er geen nachttreinen meer tussen West-Europa en Polen. | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:35 |
Oh wacht, met die nachttrein mag je niet uitstappen in Polen. Kortom, je hebt een probleem. | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:40 |
of Gebruik gemaakt van B-europe. De nachttrein staat er bij hun ook al niet meer in. | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:45 |
Zo zie je maar weer wat het nadeel is van treinkaartjes kopen meer dan 3 maanden van te voren. Normaliter kan dat dus pas vanaf 3 maanden voordat je de reis gaat maken. Omdat de PKP in de afgelopen maand(en) pas besloten heeft er tussentijds mee op te houden, kan je ondertussen die nachttrein dus ook niet meer boeken maar toen jij dat gedaan hebt dus nog wel. | |
eti | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:47 |
Dank je wel, maar die verbindingen had ik ook... nachttrein Szczecin-Warschau is natuurlijk niet zo vreselijk zinvol. Rijdt er een trein Parijs-Moskou door Polen waar je niet mag uitstappen? Bizar... Weet iemand op welke site ik meer over die trein kan vinden? Wie weet is het een optie om in Wit-Rusland uit te stappen (waarschijnlijk niet ivm visa-ellende). | |
eti | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:50 |
Zug-Chef, ik heb een soort pre-booking, geheel vrijblijvend. Natuurlijk heb ik nog niet echt geboekt voor een trein die nog niet, en wellicht nooit meer, bestaat. Wat is het überhaupt trouwens voor kul dat je treinen pas 2 of 3 maanden van tevoren kunt boeken? De keus is altijd: vliegen of trein. Als je een vliegtuig niet een half jaar van tevoren boekt, kom je er niet meer in. Maar een trein kun je dan nog niet eens boeken! Waarom je treinen ook niet gewoon zelf kunt boeken zoals dat met vliegtuigen wel kan, daar begrijp ik ook niets van. Als ik van Indonesië naar de Filippijnen wil vliegen, boek ik dat even op internet. Maar probeer maar eens een plaats in de trein van Polen naar Rusland te bemachtigen... dat lukt je niet! | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:53 |
Er zit niet veel anders op dan het vliegtuig te nemen. | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:54 |
Dit is wel de YOLOvariant he. 2 minuten in Berlin Hbf. ![]() | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:55 |
Het is tenminste iets ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:56 |
Het zijn er 12 Fles, maar dan idd nog te kort. Net als die andere variant... 24 minuten overstap in Berlin Hbf. Als die mis gaat is je vakantie naar de knoppen want aankomen op je eindbestemming kom je dan niet meer. Of in ieder geval niet makkelijk en volgens planning. | |
James1988 | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:56 |
Bril poetsen en nog eens kijken, het is een overstap van 12 minuten. Alsnog een aansluiting van niks, als de aanreistrein (IC Berlijn) 8 minuten vertraging heeft bij aankomst in Berlijn haal je de overstap al niet meer. Je moet namelijk van de bovenste sporen (niveau +2) naar de onderste sporen (niveau -1)... en heel erg snel zijn de liften daar niet. ![]() | |
eti | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:56 |
Hoezo 2 minuten? Ik tel er 24. Nog niet echt ruim bemeten, nee. Het zou wel eens dag 1 t/m Warschau kunnen worden en dag 2 verder... | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:57 |
Ik zou een of meerder dagen eerder gaan en dan Berlijn bekijken. En daarna de reis naar Oost-Polen maken. Dan knip je de lange reis ook doormidden. En er zijn plenty goede en goedkope hotels in Berlijn. | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:58 |
Paar daagjes berlijn meepakken is geen optie? | |
James1988 | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:58 |
Berlijn is sowieso leuk om te doen ![]() | |
eti | zaterdag 30 maart 2013 @ 16:58 |
Uh, ik heb een week vrij van m'n werk, woensdag tot woensdag. In Polen is er een weekendkamp dat van vrijdag tot zondag (maandagochtend) loopt. Dus ik kan niet eindeloos sightseeën onderweg... Eén nacht in Berlijn of Warschau zou nog wel gaan. Warschau is misschien interessanter als je toch eigenlijk naar Polen wilde... | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:03 |
Nee 12 okee ![]() Nou ja dat loopt die pimpel vaker wel dan niet op op zo'n stuk, zou t niet gokken ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:09 |
heb je flink mazzel gehad ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:13 |
wehehehe ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:14 |
verbaast me niet dat juist nu dat nieuws komt. Arriva scoorde goed in de ov-barometer die vorige week bekend is gemaakt | |
Zug-Chef | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:22 |
Arriva is ook goed (bezig) ! | |
V2 | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:32 |
Hoe kan je trouwens als Nederlander aan een Bahncard komen? Als je online probeert te bestellen heb je een Duits afleveradres nodig, iets anders kun je zo te zien niet invullen. Kopen/ophalen op een Duits treinstation? | |
Facepalm | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:41 |
Ik kan hier gewoon kiezen voor bezorgen in Nederland? Als je Selbst ausdrucken und losfahren kiest tenminste. Zelf heb ik hem bij de Treinreiswinkel gehaald, eentje met studentenkorting (40 euro ipv 60 euro) maar dat ging nogal lastig, ze kenden die kaart in eerste instantie niet en na een maand wilden ze ineens m'n collegekaart zien. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:44 |
Nee hoor, gewoon een eind raak bestellen en in NL laten bezorgen. Betaling met creditcard, eins zwei Polizei ![]() | |
V2 | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:44 |
Krijg nou wat. Bij "Online bestellen" kan het niet, bij "Buchen und ausdrucken" kan het wél ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:44 |
al naar het spoorwegmuseum geweest, Fles? | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:46 |
Nee, moest nog meer doen, waaronder plannen maken voor de komende 2 dagen. Dat moet ik nog steeds doen overigens. NSM is een optie. Maar ik heb ook weleens zin om eindelijk weer eens gewoon naar Leeuwarden of Groningen te gaan want daar ben ik sinds 2008 niet meer geweest. Leeuwarden dan. | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:48 |
Ik houd me aanbevolen voor maandag, heb nog een dagkaart liggen. Verder wil ik ook nog naar het NSM voor die sporen naar het front tentoonstelling! | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:51 |
Zullen we dat maandag dan doen? | |
greavy | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:51 |
Sommige mensen hebben echt hersenen van een ei. Vanmiddag in de Amsterdamse Westhavens voor de SSN+Rheingold. Komt er een fietster langs, stoomloc staat pal voor haar neus "is er wat bijzonders te zien hier?" .. Toen iemand zei waar ze haar ogen had zitten, snapte ze het nog niet. Pas toen wij zeiden dat het een stoomloc was, keek ze echt verbaasd ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:52 |
Valt me nog mee dat jullie r niet in elkaar geslagen en haar fiets in het maisveld geslingerd hebben. | |
greavy | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:53 |
![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:53 |
Telt "camera in het maisveld" slingeren? Dat heb ik wel eens zien gebeuren in Engeland... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:54 |
Dat dan weer wel he ![]() | |
greavy | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:54 |
Mijn heggenschaar kwam wel goed van pas vandaag. En hoge ladder. | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:55 |
Lijkt me een strak plan. | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:55 |
Wut?! | |
greavy | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:55 |
Ff wat struiken voor ProRail gesnoeid. Hoefde de ProRail snoeiploeg niet meer te komen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:55 |
![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:56 |
LOOOOOOLLLLLLL ![]() ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:56 |
Mijn ladder maximaal uitgeschoven en over het hek heengezet. Zo, toen was de fotostek weer mogelijk. | |
James1988 | zaterdag 30 maart 2013 @ 17:57 |
Niet de eerste keer dat ik dat hoor ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 maart 2013 @ 18:00 |
Nee klopt. Sta er ook niet meer van te kijken verder ![]() | |
eti | zaterdag 30 maart 2013 @ 18:00 |
Ik heb die trein Parijs-Moskou gevonden. Die wordt misschien interessant voor mij als ik hem kan boeken tot Terespol... link Fascinerend dat Terespol-Brest 3 uur duurt, weet je hoe ver dat is? Iets zegt me dat ik niet met de hele familie twee keer achter elkaar door de Witrussische douane wil als ik alleen maar in Brest mag uitstappen... | |
greavy | zaterdag 30 maart 2013 @ 18:01 |
![]() | |
greavy | zaterdag 30 maart 2013 @ 18:03 |
In Helmond Brandevoort kwam de politie wel ff kijken na een melding van een machinist. Toen ze er 6 ladders zagen, geloofden ze het wel. | |
greavy | zaterdag 30 maart 2013 @ 18:04 |
En vol |