Tenzij ze op Gibraltar vliegen:quote:Op zondag 24 februari 2013 16:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ach, detectie is niet meer nuttig: er hoeven toch geen overwegen voor dicht!
quote:Op zondag 24 februari 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
soms duurt het even voor een badslipperexpress een overweg over is
Dat ding heeft echt geen snelheid als het eenmaal in beweging is..quote:Op zondag 24 februari 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
soms duurt het even voor een badslipperexpress een overweg over is
dat is servicequote:Op zondag 24 februari 2013 18:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat ik nou weer meemaak aan het sncf loket.
Ik wou mijn trein naar Monaco boeken: Maar de nachttrein paris - nice is, zoals ik vaker hier melde, een zooitje qua dienstregeling ivm werkzaamheden.Dus altijd maar afwachten offie rijd.
Nu, ik tikte op de website in , kreeg een vervangende nachtintercity tot aan culmont, een overstap ergens midden in de nacht aldaar op de echte slaaptrein. Kosten 94.
Ik vond het maar een vage route dus ik ben naar het loket gegaan en heb gevraagd of het wel klopte.
Daar zat een dame die zei " het klopt, maar ik weet iets beters"
Ik vertrek nu een half uur eerder van parijs, de tgv naar Mulhouse, daar savonds opstappen op de nachttrein (dus niet snachts). Totale kostenplaatje 52 euro.![]()
Wat een service
40 euro bespaard, plus meer en langer treinplezier![]()
Copy-paste vanaf een ander forum waar ze daar wel interesse in hebben, had het er net uitgehaald hier.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:33 schreef Duvel het volgende:
Leuke foto's en fijne sneeuw, maar waarom die rijtuignummers?
Ik kan je niet meer info geven dan dat ik hier al neergezet had. Meer is mij niet bekend.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:34 schreef DriekOplopers het volgende:
Kan iemand wat meer info geven over dat gedoe met die op het spoor slepende railrem, donderdag, en de inspectietechnische inhaalslag die dat opleverde?
Betekent dat, dat er morgen treinen korter zijn?
Ik zou erg geholpen zijn met meer info hierover.
Dankdankdank!
Via Broek53 @ Somda: Alle VIRM's die na vannacht niet gecontroleerd zijn gaan aan de kant.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:34 schreef DriekOplopers het volgende:
Kan iemand wat meer info geven over dat gedoe met die op het spoor slepende railrem, donderdag, en de inspectietechnische inhaalslag die dat opleverde?
Betekent dat, dat er morgen treinen korter zijn?
Ik zou erg geholpen zijn met meer info hierover.
Dankdankdank!
quote:Op zondag 24 februari 2013 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Via Broek53 @ Somda: Alle VIRM's die na vannacht niet gecontroleerd zijn gaan aan de kant.
quote:
Gelukkig rij ik tegenwoordig toch alleen maar met de SLeT op Almere Buitenquote:Op zondag 24 februari 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik morgen niet met de trein
quote:Op zondag 24 februari 2013 18:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat ik nou weer meemaak aan het sncf loket.
Ik wou mijn trein naar Monaco boeken: Maar de nachttrein paris - nice is, zoals ik vaker hier melde, een zooitje qua dienstregeling ivm werkzaamheden.Dus altijd maar afwachten offie rijd.
Nu, ik tikte op de website in , kreeg een vervangende nachtintercity tot aan culmont, een overstap ergens midden in de nacht aldaar op de echte slaaptrein. Kosten 94.
Ik vond het maar een vage route dus ik ben naar het loket gegaan en heb gevraagd of het wel klopte.
Daar zat een dame die zei " het klopt, maar ik weet iets beters"
Ik vertrek nu een half uur eerder van parijs, de tgv naar Mulhouse, daar savonds opstappen op de nachttrein (dus niet snachts). Totale kostenplaatje 52 euro.![]()
Wat een service
40 euro bespaard, plus meer en langer treinplezier![]()
Nu maar hopen dat het vannacht keihard gaat sneeuwen.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Via Broek53 @ Somda: Alle VIRM's die na vannacht niet gecontroleerd zijn gaan aan de kant.
Ik wel. Wie weet weer ICRm in plaats van VIRM in sommige series?quote:Op zondag 24 februari 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik morgen niet met de trein
Sneeuw - verdekt materieeltekort al sinds 1 januari 2009quote:Op zondag 24 februari 2013 20:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat het vannacht keihard gaat sneeuwen.
Huishoudbeurs is over, tenzij er echt meer dan 10 stellen VIRM aan de kant gaan hoef je er niet op te rekenen.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik wel. Wie weet weer ICRm in plaats van VIRM in sommige series?
Ik ben al tevreden met een VIRM zesje.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Huishoudbeurs is over, tenzij er echt meer dan 10 stellen VIRM aan de kant gaan hoef je er niet op te rekenen.
*Rustige zondagavond op buik schrijven kan*quote:Op zondag 24 februari 2013 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Via Broek53 @ Somda: Alle VIRM's die na vannacht niet gecontroleerd zijn gaan aan de kant.
Hoezo? Morgenochtend hoeft het pas dramatisch te zijn, dat weet je nu nog niet. Ik zou gewoon lekker Obese gaan kijken als ik jou was. Of Atletico - Espanyol, alhoewel dat al bijna afgelopen is.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
*Rustige zondagavond op buik schrijven kan*
ik wel, maar ik reis met Arrivaquote:Op zondag 24 februari 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik morgen niet met de trein
Alleen als je een bijbaantje hebt als VIRM-controleurquote:Op zondag 24 februari 2013 20:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
*Rustige zondagavond op buik schrijven kan*
NASCAR Sprint Cup in Daytonaquote:Op zondag 24 februari 2013 20:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoezo? Morgenochtend hoeft het pas dramatisch te zijn, dat weet je nu nog niet. Ik zou gewoon lekker Obese gaan kijken als ik jou was. Of Atletico - Espanyol, alhoewel dat al bijna afgelopen is.
Ja, dat zou een leuke verassing zijn voor de eerste dag na mijn vakantie. Gewoon een keer lekker iets ongewoons in de IC Nijmegen - Den Helder. Mat '64 zou een aangename verassing zijn. Of misschien dat ze ergens een blik DM'90 kunnen opentrekkenquote:Op zondag 24 februari 2013 20:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik wel. Wie weet weer ICRm in plaats van VIRM in sommige series?
Gisteren reden er V'tjes tussen Nijmegen en Den-Helder/Schipholquote:Op zondag 24 februari 2013 20:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja, dat zou een leuke verassing zijn voor de eerste dag na mijn vakantie. Gewoon een keer lekker iets ongewoons in de IC Nijmegen - Den Helder. Mat '64 zou een aangename verassing zijn. Of misschien dat ze ergens een blik DM'90 kunnen opentrekken![]()
Achja, dreams will be dreams
Over een half uurtje Top Gear!quote:Op zondag 24 februari 2013 20:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoezo? Morgenochtend hoeft het pas dramatisch te zijn, dat weet je nu nog niet. Ik zou gewoon lekker Obese gaan kijken als ik jou was. Of Atletico - Espanyol, alhoewel dat al bijna afgelopen is.
Mag er zaterdag wel in. Dan heb ik wel ff tijd om naar Den Helder te gaan. Zondag de Vee's nog gemistquote:Op zondag 24 februari 2013 20:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja, dat zou een leuke verassing zijn voor de eerste dag na mijn vakantie. Gewoon een keer lekker iets ongewoons in de IC Nijmegen - Den Helder. Mat '64 zou een aangename verassing zijn. Of misschien dat ze ergens een blik DM'90 kunnen opentrekken![]()
Achja, dreams will be dreams
Nee, ze kunnen dit misschien wel gewoon bij de reguliere 48-uurs controle oplossen.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar stel dat de situatie gaat zijn: dan moet er vannacht toch heel veel met leeg ijzer heen en weer gesleept worden?
Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoezo? Morgenochtend hoeft het pas dramatisch te zijn, dat weet je nu nog niet. Ik zou gewoon lekker Obese gaan kijken als ik jou was.
Was er geen plaats voor hem op het balkon?quote:Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.
Pats!
Zeg! Zo zwaar ben ik heul niet!quote:Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.
Pats!
Wat een joekelquote:Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.
Pats!
Goederenwagons hebben geen SchaKuquote:Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.
Pats!
Mag jij die hebben, neem ik het ICRm en DDZquote:Op zondag 24 februari 2013 20:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja, dat zou een leuke verassing zijn voor de eerste dag na mijn vakantie. Gewoon een keer lekker iets ongewoons in de IC Nijmegen - Den Helder. Mat '64 zou een aangename verassing zijn. Of misschien dat ze ergens een blik DM'90 kunnen opentrekken![]()
Achja, dreams will be dreams
Dat brengt mij wel op een andere gedachte.. Als er in theorie toegankelijkheid is door een gelijkvloerse instap of hulp bij in- en uitstappen dan kom een invalide persoon nog niet ver als je er nauwelijks bij past..quote:Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.
Pats!
Een of andere luchtvaartmaatschappij heeft om die reden onlangs een passagier geweigerd: de passagier was zo rond dat ze niet door de deur paste.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat brengt mij wel op een andere gedachte.. Als er in theorie toegankelijkheid is door een gelijkvloerse instap of hulp bij in- en uitstappen dan kom een invalide persoon nog niet ver als je er nauwelijks bij past..
Neem eens die fietsenstallingen die op steeds meer stations met van die poortjes automatisch beveiligd zijn. Daar kun je als blinde toch absoluut niks mee?quote:Op zondag 24 februari 2013 20:45 schreef b2py het volgende:
Ik kan me zo irriteren aan die instanties die vervolgens de hele wereld bij elkaar zeuren dat het niet toegankelijk is voor bepaalde personen. Die overweight people moeten ze gewoon weren uit de samenleving, jeez.
quote:Op zondag 24 februari 2013 20:45 schreef b2py het volgende:
Ik kan me zo irriteren aan die instanties die vervolgens de hele wereld bij elkaar zeuren dat het niet toegankelijk is voor bepaalde personen. Die overweight people moeten ze gewoon weren uit de samenleving, jeez.
Blinden kunnen ook niet fietsen.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Neem eens die fietsenstallingen die op steeds meer stations met van die poortjes automatisch beveiligd zijn. Daar kun je als blinde toch absoluut niks mee?![]()
Echt totaal niet over na gedacht...
Ik zie ze eigenlijk alleen als ik met ICM reis (nooit dus) en met VIRM vrijwel nooit. Ik schrok me rot donderdag dat ik controle had.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nee, die poortjes op de stations. Daar is over gedacht.Ja huuu zwartrijden tegengaan. Laat de conducteurs gewoon hun werk doen. Opgelost.
Je kan van Rotterdam naar Groningen reizen zonder ook maar één keer een conducteur te zien. (of je moet in de eerste klas gaan zitten
)
Ik heb juist het gevoel dat er een memo is rondgestuurd onder de conducteurs. ben de afgelopen weken ineens op bijna elke trein gecontroleerd.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nee, die poortjes op de stations. Daar is over gedacht.Ja huuu zwartrijden tegengaan. Laat de conducteurs gewoon hun werk doen. Opgelost.
Je kan van Rotterdam naar Groningen reizen zonder ook maar één keer een conducteur te zien. (of je moet in de eerste klas gaan zitten
)
jup. Heb het trouwens wel eens zien gebeuren dat iemand die te luide muziek draaide eruit is gekickt.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Conducteurs mogen trouwens wel direct wat meer handhavender optreden tegen overtreders in de stilte coupé.
Dan verstoppen ze zich soms heel goedquote:Op zondag 24 februari 2013 20:59 schreef KnightSolaire het volgende:
Misschien is een poortje goedkoper dan een conducteur?
Behalve dat er sowieso een conducteur in de trein moet zijn...
Als je een conducteur zoekt, is de eerste plaats waar je moet zijn de eersteklascoupé.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan verstoppen ze zich soms heel goedop mijn traject werd ik nog wel eens gecontroleerd, dat is nu ook al maanden niet meer gebeurd.
ik wel, maar het hangt er maar net vanaf waar je gaat zittenquote:Op zondag 24 februari 2013 21:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
snap wel dat je niet na elke stop gaat controleren maar komop... tussen de grote steden.Ben nog nooit tussen Amersfoort en Rotterdam gecontroleerd.
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:12 schreef James1988 het volgende:
Voor mijn gevoel doen ze dat in Duitsland anders: de conducteur loopt vrij vaak langs, maar onthoudt wie hij al heeft gecontroleerd en laat die reizigers met rust.
Als die dat doet in de stilte coupé in Nederland..quote:Op zondag 24 februari 2013 21:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik vond dat in Schotland zo mooi: intercity Edinburgh naar het noorden, conducteur komt na elke stop langs, vraagt hardop wie er zojuist is ingestapt, controleert die kaartjes en loopt door
In Duitsland doen ze het ook in de RE5 Emmerich-Koblenz hoor. Daar wordt je niet 5x op één rit gecontroleerd. Dan passeert hij je. Of ze roepen "Zugestiegene?"quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.
quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Als die dat doet in de stilte coupé in Nederland..![]()
"Goedemorgen, welkom in de Intercity naar Alkmaar Noord, Alkmaar, Heiloo, Castricum, Zaandam, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, 's-Hertogenbosch, Eindhoven, Weert, Roermond, Sittard en Maastricht. Ik herhaal, dit is de Intercity naar Alkmaar Noord, Alkmaar, Heiloo, Castricum, Zaandam, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, 's-Hertogenbosch, Eindhoven, Weert, Roermond, Sittard en Maastricht."quote:Op zondag 24 februari 2013 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Waarom werkt de omroep eigenlijk nog wel in de stiltecoupé!?
Om om te roepen dat mensen stil moeten zijn als ze in de stiltecoupé zittenquote:Op zondag 24 februari 2013 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Waarom werkt de omroep eigenlijk nog wel in de stiltecoupé!?
quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.
Ik heb het twee weken terug nog meegemaakt. Tussen Maastricht en Eindhoven werden we gecontroleerd en vervolgens kwam-tie na Eindhoven nog een keer voorbij om te controleren maar had-ie ons nog onthouden. Echt een zeldzaamheid in Nederland inderdaad.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.
Vergeleken met "alweer moeten inchecken terwijl ik mijn handen vol heb met bagage" vereist gecontroleerd worden met boek een stuk minder jongleerwerk. Om maar te zwijgen over sluitende poortjes die proberen de koffie uit je hand te meppenquote:Op zondag 24 februari 2013 21:06 schreef KnightSolaire het volgende:
Op Amsterdam - Maastricht maken ze volgens mij meestal wel een rondje of twee
Maar ja de reiziger wil enerzijds gecontroleerd worden ("anders heb ik voor niks betaald!") en anderzijds weer niet te vaak tijdens de reis ("alweer een controle terwijl ik net lekker m'n boek aan het lezen ben?"). Delicaat balanceren geblazen
maar dat mag dan weer niet.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:51 schreef Viezze het volgende:
Daarom moet je ook gewoon door het poortje lopen wat open staat
Jawel hoor, als je maar gewoon incheckt is dat geen probleem.quote:
In die ouderwets-achtige coupérijtuigen in Oost-Europa (en ik neem aan ook in de ÖBB-rijtuigen tot voor kort in de Benelux-trein?) kan je per coupé licht + geluid zelf instellen.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Waarom werkt de omroep eigenlijk nog wel in de stiltecoupé!?
Klopt. En 't is nog dure koffie ook, 2 euro. Echt zonde dan.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Jawel hoor, als je maar gewoon incheckt is dat geen probleem.
Maar zodra ze definitief dicht gaan moet er wel een koffie-detector worden ingebouwd. Het zou natuurlijk uit den boze zijn als 's ochtends de koffie uit je handen wordt geramd
iedere twee minuten een trein tijdens de spits.quote:Op zondag 24 februari 2013 22:06 schreef WhiteJoker het volgende:
Hogesnelheidstreinen in Japan. Met onder meer draaibare stoelen voor meer comfort, andere vorm kop om geluidsdruk tegen te gaan, ander soort pantograaf en een maglev Shinkansen proef die nu al 581 km/u kan rijden. Bovendien heeft het hele hogesnelheidssysteem een bizar veiligheidsniveau: 0 passagiersdoden sinds de opening.
Dat zal je leren! Moet je de koffie maar halen als je al door het poortje heen bent!quote:Op zondag 24 februari 2013 22:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Klopt. En 't is nog dure koffie ook, 2 euro. Echt zonde dan.
Al gemaild, getweet, gefacebooked, gepostduifd?quote:Op zondag 24 februari 2013 22:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In die offline hafas op ios en android staat Ook niet de nachttrein van luxemburg naar nice. Ik vind dat een kwalijke zaak.
Nee, hoezo?quote:Op zondag 24 februari 2013 22:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Al gemaild, getweet, gefacebooked, gepostduifd?
Dat is technisch onmogelijk om een heel uur vol te houden met de afwijkende stoppatronen die ze hebben.quote:Op zondag 24 februari 2013 22:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
iedere twee minuten een trein tijdens de spits.ze zien je aankomen bij de NS
Ken verhalen genoeg van mensen die dan gewoon hun mond hielden en zodoende Hannover-Berlin zwart konden rijden.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:16 schreef greavy het volgende:
[..]
In Duitsland doen ze het ook in de RE5 Emmerich-Koblenz hoor. Daar wordt je niet 5x op één rit gecontroleerd. Dan passeert hij je. Of ze roepen "Zugestiegene?"
In de ICE en IC doen ze dat ook
Weet ik veelquote:Op zondag 24 februari 2013 23:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ze zitten niet op facebook of twitter he?
Boeiendquote:Op zondag 24 februari 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:
Gespot op Facebook, de eerste elektrische locomotief voor het Belgische Crossrail:
Deze loc heeft in Nederland volgens mij gereden voor ITLquote:Op zondag 24 februari 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:
Gespot op Facebook, de eerste elektrische locomotief voor het Belgisch/Zwitserse Crossrail:
[ afbeelding ]
Deze zal gaan rijden tussen Genk Goederen en Aachen West. Logo's volgen nog.
Dan niet hoor, zuurpruim.quote:Op zondag 24 februari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boeiend
What's next? "de eerste donkergrijsmetallic opel astra voor klusbedrijf Fles BV"? Nobody gives a fuck
Zo'n 186 hebben we toch al tachtig miljoen keer gezien man. Leuk hoor, een foto van een trein. Maar ga niet doen of het iets speciaals is of zoquote:
Een 186 op zich is niet speciaal, nee. Die zien we iedere dag op de HSL en voor vele andere goederentreinen.quote:Op maandag 25 februari 2013 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo'n 186 hebben we toch al tachtig miljoen keer gezien man. Leuk hoor, een foto van een trein. Maar ga niet doen of het iets speciaals is of zo
Een e-loc voor een badslipperexpress heeft zijn voordelen, Fles. De treinen trekken over het algemeen iets sneller op en hebben vaak een hogere Vmax, waardoor ze beter hun treinpad kunnen houden en reizigersmeuk meer door kan rijdenquote:Op maandag 25 februari 2013 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo'n 186 hebben we toch al tachtig miljoen keer gezien man. Leuk hoor, een foto van een trein. Maar ga niet doen of het iets speciaals is of zo
Hou je op, klierjoch?quote:Op maandag 25 februari 2013 00:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een e-loc voor een badslipperexpress heeft zijn voordelen, Fles. De treinen trekken over het algemeen iets sneller op en hebben vaak een hogere Vmax, waardoor ze beter hun treinpad kunnen houden en reizigersmeuk meer door kan rijden
Tuurlijk, plen maar wat.quote:Op maandag 25 februari 2013 00:48 schreef Monopoly het volgende:
Komt er nog een lente/zomer tour, aangezien ik het nieuwjaarsrondje moest missen ?
Voor jou lijkt dit me wel watquote:
OV-Kroegentochtquote:Op maandag 25 februari 2013 00:53 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Voor jou lijkt dit me wel wat( zou ik zelf ook nog wel een keer willen ondernemen
)
The Ale Trail
http://www.realaletrail.net/
Met de trein in en uitstappend om naar een pub te gaan. Over 8 dorpen verspreid liggen er pubs.
Zag daar wat over in dat filmpje over Britain on Track
Tof, wat en waar hebben jullie dat gedaan ?quote:Op maandag 25 februari 2013 00:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OV-Kroegentocht![]()
Heb er in mijn studententijd 2 gewonnen
Ja maar dan wel woest ver weg. Beetje wat ik toen met Zug-Chef en nog 2 gasten in 2007 gedaan heb, dat was awesomequote:Op maandag 25 februari 2013 00:58 schreef Monopoly het volgende:
Maar voor een echte voorjaars/lente rit lijkt het me wel leuk om wat bijzonders te zoeken in Duitsland. Misschien met een (goedkoop) hotel erbij voor een overnachting.
Uiteraard mits Biergarten.
Eentje was met kroegen in Ede Arnhem Nijmegen Oss Den Bosch en terug, en eentje naar het westen met eindkroeg in Woerden. Niet al te gek spannend op zich, maar wel leuk om weer eens te doen natuurlijkquote:Op maandag 25 februari 2013 01:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Tof, wat en waar hebben jullie dat gedaan ?
Ik zit er ook over te denken om voor een vrijgezellenfeest zoiets te organiseren.
Reed t/m half januari voor CapTrain.quote:Op maandag 25 februari 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deze loc heeft in Nederland volgens mij gereden voor ITL
Je kunt ook afkortingen van luchthavens gebruiken in de DB-plannnerquote:Op maandag 25 februari 2013 00:23 schreef Rostkreuz het volgende:
Leuke topictitel,
Met DB / HAFAS kan je weldegelijk de lucht in, bijvoorbeeld:
Halt Ankunft Abfahrt
Emden Flugplatz 08:00 FLUG
Borkum Flugplatz 08:15
Verkehrstage: nicht täglich, 25. Feb bis 30. Apr 2013 Mo - Fr; 1. bis 31. Okt 2013 Mo - Fr; nicht 29. Mär, 1. Apr
Bemerkungen: Reservierungspflicht
OFD Ostfriesischer Flugdienst GmbH
Ja, en dat is te merken. Stampvol.quote:Op maandag 25 februari 2013 07:38 schreef zoem het volgende:
Is de fyra in deze situatie toeslagvrij eigenlijk?
zie een paar posts boven jequote:Op maandag 25 februari 2013 09:13 schreef greavy het volgende:
Gaat lekker in België, in een "relaiszaal" bij Zwijndrecht (L59) is brand. Daardoor geen treinen op die lijn.
straks weer ongeveer 67 minutenquote:Op maandag 25 februari 2013 09:23 schreef Dos37 het volgende:
Ah Enschede - Zwolle wordt de komende maand weer in ere hersteld.
Hoe lang staat er ook alweer voor een reisje Enschede - Zwolle?
De doorgaande reizigers zijn in drie jaar tijd vast de auto wel ingepest.quote:Op maandag 25 februari 2013 09:23 schreef Dos37 het volgende:
Ah Enschede - Zwolle wordt de komende maand weer in ere hersteld.
Hoe lang staat er ook alweer voor een reisje Enschede - Zwolle?
komen wel nieuwe voor terug, want het is dan de snelste route tussen Enschede en Amsterdamquote:Op maandag 25 februari 2013 09:30 schreef Q. het volgende:
[..]
De doorgaande reizigers zijn in drie jaar tijd vast de auto wel ingepest.
Nu nog verdubbelen, electrificeren en aan de Hanzelijn koppelen en iedereen is weer blij.quote:Op maandag 25 februari 2013 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komen wel nieuwe voor terug, want het is dan de snelste route tussen Enschede en Amsterdam
Ik ben gewoon naar Deventer verhuisdquote:Op maandag 25 februari 2013 09:30 schreef Q. het volgende:
[..]
De doorgaande reizigers zijn in drie jaar tijd vast de auto wel ingepest.
quote:Van Enschede naar Amsterdam Centraal
Vertrek maandag 15 april 2013 om 10:55 uur
V 10:55 Enschede spoor 3 [+]
Sprinter NS richting Hengelo
A 11:19 Almelo spoor 4b
V 11:22 Almelo spoor 3 [+]
Stoptrein Connexxion richting Mariënberg
Geen AVR-NS
A 11:44 Mariënberg spoor 3
V 11:46 Mariënberg spoor 1 [+]
Sneltrein Arriva richting Zwolle
A 12:10 Zwolle spoor 15
V 12:15 Zwolle spoor 5a
Intercity NS richting Schiphol
A 12:40 Lelystad Centrum spoor 1
V 12:45 Lelystad Centrum spoor 2 [+]
Intercity NS richting Amsterdam Centraal
A 13:23 Amsterdam Centraal spoor 14a
Volgens mij is de internationale trein via Hengelo nog iets sneller. Maar goed die rijdt niet elk uur.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
mja, straks wordt het tien minuutjes sneller ofzo
Strakke overstaptijden hoorquote:Op maandag 25 februari 2013 10:02 schreef CrashO het volgende:
Ns, je kan dit toch niet serieus aan een reiziger voorstellen? (heb geen via station ingevoerd)
[..]
Maar dan kom je wel door Vriezenveenquote:Op maandag 25 februari 2013 10:02 schreef CrashO het volgende:
Ns, je kan dit toch niet serieus aan een reiziger voorstellen? (heb geen via station ingevoerd)
[..]
Met "ongestoord" bedoel je dan "ook zonder storingen veroorzaakt door derden"? Dan moet je wel een tijd terug, denk ik. Er zijn aardig wat incidenten met personen en voertuigen per jaar, gemiddeld iedere dag wel 1.quote:Op maandag 25 februari 2013 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zat me net te bedenken: Wanneer is het voor het laatst gebeurd dat we in Nederland 24 uur lang ongestoord treinverkeer op het hele binnenlandse net gehad hebben? Denk dat we dan terug moeten naar voor de oorlog of zo
Een springer is ook een derden he ;-)quote:Op maandag 25 februari 2013 11:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met "ongestoord" bedoel je dan "ook zonder storingen veroorzaakt door derden"? Dan moet je wel een tijd terug, denk ik. Er zijn aardig wat incidenten met personen en voertuigen per jaar, gemiddeld iedere dag wel 1.
Weet ikquote:Op maandag 25 februari 2013 11:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Een springer is ook een derden he ;-)
waarschijnlijk nog nooit gebeurd of het moet in 18zoveel zijn geweestquote:Op maandag 25 februari 2013 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zat me net te bedenken: Wanneer is het voor het laatst gebeurd dat we in Nederland 24 uur lang ongestoord treinverkeer op het hele binnenlandse net gehad hebben? Denk dat we dan terug moeten naar voor de oorlog of zo
Toch is dat eigenlijk best droevig.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarschijnlijk nog nooit gebeurd of het moet in 18zoveel zijn geweest
eigenlijk wel, want het moet toch best mogelijk zijn om in Nederland veel meer dagen te realiseren waarin de punctualiteit (inclusief opgeheven treinen) boven de laten we zeggen 94% uitstijgt.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch is dat eigenlijk best droevig.
Want het is zoveel beter dat de reiziger na 600 seconden extra blauwbekken op het bord ziet dat de trein +300 seconden vertraging heeft?quote:Op maandag 25 februari 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
en dat terwijl ze toch wel toe willen naar het plannen op de seconde
Laat ze toch maar eens zorgen dat een automatische rijweginstelling op andere momenten dan hele minuten kan. Het zijn de systemen van Prorail die dat tegenhoudenquote:Op maandag 25 februari 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
en dat terwijl ze toch wel toe willen naar het plannen op de seconde
in de ideale situatie wordt de rijweg van de volgende trein al deels beschikbaar gemaakt op het moment dat de vorige trein bijvoorbeeld net een wissel heeft gepasseerd.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Laat ze toch maar eens zorgen dat een automatische rijweginstelling op andere momenten dan hele minuten kan. Het zijn de systemen van Prorail die dat tegenhouden
het opjagen van treinen is prima, maar je kunt ook overdrijvenquote:Op maandag 25 februari 2013 12:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens wel grappig.. Ik zat de rijtijden van de IC's tussen Almere centrum en Weesp te bestuderen. Als een machinist op tijd langs de dienstregelingspunten zou willen rijden moet er met gemiddeld 60 km/h van Almere centrum naar Almere Poort worden gereden en vervolgens met gemiddeld 160 á 170 km/h naar Weesp. Dakannie.
Soms kan dat nu. Soms niet. Met NX kon dat altijd. Overigens is dat een reden waarom er veelal zo snel mogelijk na een wisselstraat een sein wordt neergezet.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de ideale situatie wordt de rijweg van de volgende trein al deels beschikbaar gemaakt op het moment dat de vorige trein bijvoorbeeld net een wissel heeft gepasseerd.
de overstap in Mariënberg kan 9 van de 10 keer op je buik schrijven.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:02 schreef CrashO het volgende:
Ns, je kan dit toch niet serieus aan een reiziger voorstellen? (heb geen via station ingevoerd)
[..]
Maar als treinen niet ideaal maar al met vertraging rijden wil je die rijweg niet te vroeg inleggen, als je nog wat wilt schuiven in perron-indeling om de rest van de treinen er geen last van te laten hebben heb je een probleem als je eerst nog een rijweg moet herroepen. Dan weet je zeker dat er meerdere treinen last van hebben...quote:Op maandag 25 februari 2013 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de ideale situatie wordt de rijweg van de volgende trein al deels beschikbaar gemaakt op het moment dat de vorige trein bijvoorbeeld net een wissel heeft gepasseerd.
daarom zou het treinverkeer op knooppunten ook beter op een meer dynamische manier afgehandeld moeten worden.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar als treinen niet ideaal maar al met vertraging rijden wil je die rijweg niet te vroeg inleggen, als je nog wat wilt schuiven in perron-indeling om de rest van de treinen er geen last van te laten hebben heb je een probleem als je eerst nog een rijweg moet herroepen. Dan weet je zeker dat er meerdere treinen last van hebben...
neen. Er vindt onderweg een inhaling plaats, waardoor reizigers die de IC nemen er sneller zijn dan dat ze de eerder vertrekkende stoptrein pakken.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:08 schreef Fiorano het volgende:
Op de borden te Utrecht staat onder de sprinter richting Breda "de Intercity naar Heerlen is eerder in Den Bosch"
Is dat nieuw ergens te vroeg aankomen?
de intercity is eerder in den bosch dan de sprinter ondanks dat de ic later vrtrekt. Dit omdat de sprinter paar minuten in geldermalsen stilstaan om de ic voorbij te latenquote:Op maandag 25 februari 2013 13:08 schreef Fiorano het volgende:
Op de borden te Utrecht staat onder de sprinter richting Breda "de Intercity naar Heerlen is eerder in Den Bosch"
Is dat nieuw ergens te vroeg aankomen?
tja het moet kort en bondig he als je het hele verhaal op hetbord zet lezen de menzen het toch nietquote:Op maandag 25 februari 2013 13:15 schreef Fiorano het volgende:
Ah Thnx voor de uitleg. Staat er niet heel duidelijk dan. Of ik ben een simpel.
Is dat nieuw?quote:Op maandag 25 februari 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neen. Er vindt onderweg een inhaling plaats, waardoor reizigers die de IC nemen er sneller zijn dan dat ze de eerder vertrekkende stoptrein pakken.
Hetzelfde staat in Utrecht bij de stoptrein naar Gouda/Den Haag
Nee, is al jaren zo. Sprintertje staat bij Goverwelle een tijd stil.quote:
Staat in Den Bosch ook al jaren lang aangegeven bij de sprinter terug richting Utrecht: pak maar de IC als je naar Utrecht wilt, die is er eerderder.quote:
quote:Noodoplossing Fyra mogelijk een blijvertje
DEN HAAG - Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) sluit niet uit dat de tijdelijke intercity tussen Den Haag en Brussel ook in de toekomst moet blijven rijden.
Zij hoopt echter nog altijd dat de problemen met de gewraakte Fyra V250 snel worden opgelost, zodat deze snelle treinen weer kunnen worden ingezet.
Maar als dat onverhoopt niet lukt en er minder Fyra V250-treinen worden ingezet dan de nu geplande 16, dan zou de vervangende verbinding weleens een blijvertje kunnen worden.
Dat schrijft Mansveld maandag in een brief aan de Tweede Kamer.
Een behoorlijke tijd zelfs, er passeren twee ic's: een naar Den Haag en een naar Rotterdam.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, is al jaren zo. Sprintertje staat bij Goverwelle een tijd stil.
Oh ja, Weesp natuurlijk. Staat het bij deze sprinters ook aangegeven?quote:Op maandag 25 februari 2013 15:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hilversum-Duivendrecht/Amsterdam.
Almere C-Duivendrecht.
moet ie wel rijden natuurlijkquote:Op maandag 25 februari 2013 15:06 schreef James1988 het volgende:
Zelfs 'Den Haag' gelooft er niet meer in.
[..]
Ook op de borden? Daar doelde ik eigenlijk op:pquote:Op maandag 25 februari 2013 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, is al jaren zo. Sprintertje staat bij Goverwelle een tijd stil.
ja. Daar staat al enkele jaren: de Intercity is eerder in Goudaquote:Op maandag 25 februari 2013 15:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook op de borden? Daar doelde ik eigenlijk op:p
Nee, helaas.. Vroeger stond in de CTA's ook nog "voor de richting xxx overstappen in Weesp". Dat staat er ook niet op.quote:Op maandag 25 februari 2013 15:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Oh ja, Weesp natuurlijk. Staat het bij deze sprinters ook aangegeven?
Is de dief ook in brand gevlogen? Nee? Jammerquote:Op maandag 25 februari 2013 15:58 schreef James1988 het volgende:
De brand die vanochtend in de relaiszaal bij Zwijndrecht (B) woedde, is veroorzaakt door kabeldiefstal.
Langs HSL 4 is dat wel een keer gebeurd...quote:Op maandag 25 februari 2013 16:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Is de dief ook in brand gevlogen? Nee? Jammer
quote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Wanneer is er een open dag?
EVA zegt:Dat begreep ik even niet. Wat bedoelt u?
U zegt:Open dag
EVA zegt:Tot ziens!
Danku, kan iemand toelichten waarom de sprinter hoofddorp - hoorn kersenboogerd ingekort wordt tot Hoorn? Of lees ik dat verkeerd?quote:Op maandag 25 februari 2013 16:24 schreef Peterselieman het volgende:
Leesvoer over dienstregeling 2014
http://locov.nl/Images/64(...)14_tcm311-340337.pdf
http://locov.nl/Images/Bi(...)14_tcm311-340338.pdf
Zoals ik het lees is de enige reden dat dat ding überhaupt naar Kersenboogerd door rijdt omdat die in Hoorn geen plek / tijd heeft om te keren en die ruimte er op Kersenboogerd wel is.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Danku, kan iemand toelichten waarom de sprinter hoofddorp - hoorn kersenboogerd ingekort wordt tot Hoorn? Of lees ik dat verkeerd?
uhuh en nu kan het omstreden opstelspoor op Kersenboogerd weggesaneerd wordenquote:Op maandag 25 februari 2013 16:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is de enige reden dat dat ding überhaupt naar Kersenboogerd door rijdt omdat die in Hoorn geen plek / tijd heeft om te keren en die ruimte er op Kersenboogerd wel is.
Mwoa de gekleurde lijnen zijn intercitylijnen, de knalroze lijnen zijn nevenlijnen, of waar alleen maar stoptreinen rijden dan dus. En die stippellijnen andere vervoerders? We hadden destijds wel wat te doen met NoordNed en OostNed geloof ik he?quote:Op maandag 25 februari 2013 16:23 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Fles, je hebt me een week geleden een kaart gegeven van het spoor in 2002, maar daar staat geen legenda bij. Heb jij enig idee waar alle kleurtjes en stippellijntjes voor staan? Wie het weet mag het zeggen
([ afbeelding ])
Wat was dat ook weer? Iets met Door Schiet Station Utrecht of zo toch?quote:
Door Stroom Station Utrechtquote:Op maandag 25 februari 2013 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was dat ook weer? Iets met Door Schiet Station Utrecht of zo toch?
is er altijd al geweest en heet N35quote:Op maandag 25 februari 2013 17:19 schreef Toto69 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp krijgen we een directe verbinding tussen Enschede en Zwolle (dus ook Almelo en Zwolle) vanaf April 2013? Dat zou tof zijn daar ik nu altijd via Deventer moet reizen en daar een overstap van bijna 20 minuten heb. Scheelt toch weer aanzienlijk.
Met de trein maffe Friesquote:Op maandag 25 februari 2013 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is er altijd al geweest en heet N35
Daar wordt je niet vrolijk van in de spitsquote:Op maandag 25 februari 2013 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is er altijd al geweest en heet N35
Hopelijk komt deze brief die naar de 2e kamer gestuurd wordt, wel aan...quote:Op maandag 25 februari 2013 15:06 schreef James1988 het volgende:
Zelfs 'Den Haag' gelooft er niet meer in.
[..]
Ah bedankt. Zal me dus wel wat tijd gaan schelen als ik richting jouw provincie moet.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, dan is de heringebruikname van de L35. Aankomst en vertrektijden zullen op het stukje Nijverdal - Enschede iets verschuiven ten opzichte van nu, maar dat betreffen slechts enkele minuten
ehhh.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:28 schreef Monopoly het volgende:
Kreeg een foto toegestuurd van een stagair van de opleiding. Geschoten op de Waalhaven. Lijkt me duidelijk waar dit om gaat
[ afbeelding ]
Owja.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Van de week een loc op 4 andere locs gebotst op de Waalhaven.
Maar wel zodat er in Hengelo weer een volledige knoopt ontstaatquote:Op maandag 25 februari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, dan is de heringebruikname van de L35. Aankomst en vertrektijden zullen op het stukje Nijverdal - Enschede iets verschuiven ten opzichte van nu, maar dat betreffen slechts enkele minuten
Alle locs hebben schade. Dus die 189'er van HTRS maar ook die RRF-locs hebben allen schade.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:35 schreef Monopoly het volgende:
Buffers hebben hun werk gedaan ja.
Onder de buffers bij het draaistel heb je bij de 189 de spoorstaafruimer, ATB spoelen en Insdusi spoel (Duitse beveiligingssysteem). Verder wat electronica wat in de stuurtafel zit dat beschadigd kan zijn.
Al met al een beste kostenpost vrees ik.
Ziet er maar maf uit, die loc middeninquote:Op maandag 25 februari 2013 18:38 schreef greavy het volgende:
Oeh, 2xDDAR met loc. Niet met een motorwagen. Altijd goed spul
helaas geen bazentrein, want dat is dezequote:Op maandag 25 februari 2013 18:33 schreef MPG het volgende:
Wat de neuk heb ik nou voor idiote treinsamenstelling in de ic eindhoven - venlo van 18.32...
Eerst een paar dd-ar? rijtuigen, dan een 1700 loc, dan weer een paar van die rijtuigen en achterop weer een loc.
De vaste samenstelling van dat spul is loc + 3 rijtuigen + stuurstand. En dan met automatische koppeling op loc en stuurstand om er te kunnen verlengen inderdaadquote:Op maandag 25 februari 2013 18:42 schreef MPG het volgende:
[..]
Ziet er maar maf uit, die loc middenin. En dan achter de loc weer eerst zo'n stuurstand rijtuig.
Aldus Treinreiziger.nlquote:Intercity Brussel mag 14x vaker uitvallen dan Fyra
maandag 25 februari 2013
Mansveld is veel minder streng voor de Fyra-vervangende intercity. Zo mag HSA (High Speed Alliance) ongestraft zeven procent van de intercity's Den Haag - Brussel afschaffen. Bij de Fyra mocht slechts een half procent van de treinen uitvallen. Ook zijn de punctualiteitseisen voor de intercity veel soepeler. Dat concludeert Treinreiziger.nl op basis van brieven die Mansveld naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
De eisen voor de intercity Amsterdam - Brussel zijn extreem soepel. Bij geen enkele andere concessie wordt een uitval van zeven procent geaccepteerd. Bovendien hoeft HSA opgeheven treinen door toedoen van derden niet mee te rekenen. In de praktijk kan het dus voorkomen dat tien procent van de intercity's uitvalt en HSA toch geen boete krijgt.
Punctualiteit
De intercity Den Haag - Brussel moet een punctualiteit halen van 85 procent. Ook dat is veel lager dan bij de Fyra, die een punctualiteit van 95 procent moest halen. Ook hier geldt dat vertragingen door externe factoren die niet aan HSA toe te rekenen zijn, niet meetellen. Bij het hoofdrailnet tellen alle vertragingen mee, ongeacht de oorzaak.
Herstelplan
Wanneer HSA gehouden gaat worden aan de oorspronkelijke afspraken, weet Mansveld nog niet. "Dit is afhankelijk van de door NS ingezette herstelaanpak", schrijft Mansveld. Het lijkt erop dat NS met het herstelplan zelf kan beïnvloeden wanneer het bedrijf weer afgerekend gaat worden op de oorspronkelijke contract eisen.
Geen nieuwe aanbesteding
Er rijden nu veel minder treinen dan beloofd via de hogesnelheidslijn. De treinen die rijden zijn bovendien veel minder punctueel en kunnen veel vaker uitvallen dan beloofd. Desondanks ziet Mansveld geen reden om de hulp van andere vervoerders in te roepen of de lijn opnieuw te gaan aanbesteden. Mansveld vindt dat HSA zich voldoende inspant. Ze wijst op de Fyra Amsterdam - Breda die met tijdelijk materieel wel rijdt en op de Fyra-vervangende intercity Den Haag - Brussel.
Adequaat
Mansveld: "Gezien de inspanningen die nu worden geleverd om de reiziger zo snel mogelijk weer adequaat te bedienen met de Fyra treindienst Amsterdam - Brussel constateer ik dat op dit moment een heraanbesteding niet aan de orde is."
Treinreiziger.nl is verbaasd door de reactie van Mansveld. "Kennelijk gaat het om de intenties en niet om de prestaties", concludeert Hildebrand van Kuyeren, hoofdredacteur van Treinreiziger.nl.
Andere vervoerders
Veolia directeur Manu Lageirse pleitte in een interview met Treinreiziger.nl om de hulp van andere vervoerders in te schakelen. Mansveld ziet dat in elk geval niet als haar taak. "Gelet op de contractenstructuur voor het vervoer over de HSL-Zuid is HSA voor mij de aangewezen partij. Op zich zouden HSA en NMBS zich tot andere vervoerders kunnen wenden ten behoeve van mogelijke oplossingen (zoals extra HSL-materieel). Maar dit is gelet op de contractenstructuur aan hen".
quote:
quote:
Geen knip voor de neus waard.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
idd. Dat je dit als staatssecretaris accepteert ...
In België zie ik dit soort combinaties werkelijk iedere keer dat ik er reis :pquote:Op maandag 25 februari 2013 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
helaas geen bazentrein, want dat is deze
Jazeker. Er rijdt een combi rond tussen Landen en Brugge - naar ik meen - met 14 bakken M6 (7 bakken uit Luik en 7 uit Genk).. Elk uur, zelfs op zondag. Waar menig Nederlander in de spits van kan dromenquote:Op maandag 25 februari 2013 19:29 schreef J.B. het volgende:
[..]
In België zie ik dit soort combinaties werkelijk iedere keer dat ik er reis :p
De 12 bakken I11 in de Oostende-Eupen-Expresse vind ik anders ook bijzonder machtig om te zien.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:30 schreef greavy het volgende:
[..]
14 bakken M6 (7 bakken uit Luik en 7 uit Genk).. Elk uur, zelfs op zondag. Waar menig Nederlander in de spits van kan dromen
Oh, die heeft inderdaad iets van 800 zitplaatsen 2e plas. Die M6-combi Landen-Brugge gekoppeld zit ergens rond de 1400 uit mijn hoofd.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
De 12 bakken I11 in de Oostende-Eupen-Expresse vind ik anders ook bijzonder machtig om te zien.
Die doet over een jaar of wat nog wel een Van Gentje...quote:Op maandag 25 februari 2013 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
idd. Dat je dit als staatssecretaris accepteert ...
Er zit al 10 minuten speling in het rijpad, waarom de neuk dan ook nog de punctualiteitseis versoepelenquote:Op maandag 25 februari 2013 19:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Treinreiziger.nl
Wederom een brevet van onvermogen en algehele kansloosheid van de beleidsmakers aan de Plesmanweg.
Ik had tegenwind.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:37 schreef Fiorano het volgende:
Vanmiddag had ik een ICM3 in de IC Amersfoort-Utrecht. Hengelo - Deventer ging midden in de spits in een ICM4...
In alle eerlijkheid, ik heb niet de indruk dat Camiel het beter had gedaan. Om maar een willekeurige mannelijke minister V&W van de laatste twintig jaar te pakken.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er zit al 10 minuten speling in het rijpad, waarom de neuk dan ook nog de punctualiteitseis versoepelen.
Ik weet wel waarom. Omdat het een kut heeft.
De Pimpel heeft ook bizar veel speling. Ding vertrok met +6 uit Hengelo en op Deventer vertraging al kwijt terwijl de meeste speling op Apeldoorn zit. Die HiSpeed machinisten weten de grenzen van de ATB goed te vinden!quote:Op maandag 25 februari 2013 19:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er zit al 10 minuten speling in het rijpad, waarom de neuk dan ook nog de punctualiteitseis versoepelen.
Ik weet wel waarom. Omdat het een kut heeft. De enige vrouwen met politiek verstand zitten in het Europees Parlement of Europese Commissie waardoor in de Tweede Kamer alleen nog maar incapabele borsten-dragende verspillingen van tijd en energie rondlopen.
Waar is ie de sprinter dan voorbij gegaan? Die duikt er normaal namelijk precies achter in Hengelo, en dat is ook de reden van de grote hoeveelheid speling (handiger was een planmatige inhaling van de sprinter in Rijssen geweest)quote:Op maandag 25 februari 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
De Pimpel heeft ook bizar veel speling. Ding vertrok met +6 uit Hengelo en op Deventer vertraging al kwijt terwijl de meeste speling op Apeldoorn zit. Die HiSpeed machinisten weten de grenzen van de ATB goed te vinden!
Die werd binnen genomen op spoor 3, uiterst efficiënt viel mij en mijn reisgenoot op.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waar is ie de sprinter dan voorbij gegaan? Die duikt er normaal namelijk precies achter in Hengelo, en dat is ook de reden van de grote hoeveelheid speling (handiger was een planmatige inhaling van de sprinter in Rijssen geweest)
Luik/Genk - Knokke/Blankenberge, rijdt alleen in het weekend en wordt gesplitst/gekoppeld in Landen en Brugge. Rijdt overigens ook vaak met MS96!quote:Op maandag 25 februari 2013 19:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Jazeker. Er rijdt een combi rond tussen Landen en Brugge - naar ik meen - met 14 bakken M6 (7 bakken uit Luik en 7 uit Genk).. Elk uur, zelfs op zondag. Waar menig Nederlander in de spits van kan dromen
Omruilen met post Amsterdam en Alkmaar. Luie mensen zitten daar.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:10 schreef dennistd het volgende:
Dan had de IC naar Enschede ook vertraging, anders ga je dat niet redden namelijk. Verder zijn ze hier in de regio wel redelijk creatief met spoorwijzigingen
Heb 's avonds laat ook al wel eens in een vertraagde IC gezeten die Hengelo-Enschede linkerspoor reed om zo gelijk met de stopper in Enschede aan te kunnen komen.
Dat denk ik ook niet, sowieso vind ik dat één van de minst mooie treinen. Zo'n vieze dieselbak.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar wordt je niet vrolijk van in de spits
En eerst gaat de afdeling Asset Management het zakspoor verbouwen en dieper in het station leggen. Chapeau ProRail, dag belastinggeld.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:29 schreef dennistd het volgende:
En nog eentje: Arriva wil in 2014 Almelo-Mariënberg een strakke 30/30-dienst laten rijden wat conflicteert met het goederenpad Bentheim-Amersfoort. Een mogelijke oplossing die genoemd wordt is de trein te verplaatsen van het zakspoor 3b naar spoor 230, het uithaalspoor bij het stationgebouw
http://www.prorail.nl/Ver(...)%28definitief%29.pdf
kan leuke dingen opleverenquote:Op maandag 25 februari 2013 20:29 schreef dennistd het volgende:
Interessante overbelastverklaring van ProRail voor Groningen-Leer: Arriva wil een sneltrein Groningen-Leer 1x p.u. laten rijden naast de halfuursdienst Groningen-Winschoten en Groningen-Veendam
http://www.prorail.nl/Ver(...)%28definitief%29.pdf
En nog eentje: Arriva wil in 2014 Almelo-Mariënberg een strakke 30/30-dienst laten rijden wat conflicteert met het goederenpad Bentheim-Amersfoort. Een mogelijke oplossing die genoemd wordt is de trein te verplaatsen van het zakspoor 3b naar spoor 230, het uithaalspoor bij het stationgebouw
http://www.prorail.nl/Ver(...)%28definitief%29.pdf
Hier in Dordrecht is het sterk afhankelijk van wie achter de knoppen zit. Een voorbeeld hoe het niet moet:quote:Op maandag 25 februari 2013 20:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Omruilen met post Amsterdam en Alkmaar. Luie mensen zitten daar.
Mijn baas denkt er ook anders over. Als ik op mijn intenties beoordeeld zou worden verdiende ik ongetwijfeld tonnen per jaar. Maar da's dus niet zo.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
idd. Dat je dit als staatssecretaris accepteert ...
Het gaat áltijd mis bij de Hemtunnel aansluiting.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Hier in Dordrecht is het sterk afhankelijk van wie achter de knoppen zit. Een voorbeeld hoe het niet moet:
- IC van x.06 naar Amsterdam gaat volgens plan over spoor 2, maar loopt voor het rode. Op spoor 1 staat het sein op "geel-6". Een goederentrein dus. Juist, die goederentrein moet van spoor 1 helemaal oversteken om op Kijfhoek Zuid te komen, en niet via het spoortje onder de fly-over. In plaats van die IC te wijzigen naar 1 en de goederentrein naar 2 wordt het dus filevorming creëeren. Want achter de IC op spoor 2 zit pal achteraan de stoptrein die voor het rode loopt, en vervolgens met +7 uit Zwijndrecht vertrektDe IC krijgt meestal +4 daar dan
![]()
Zit de juiste TRDL er, dan wordt de IC naar spoor 1 gewijzigd en de cargo naar 2. En alles blijft gewoon optijd rijden.
Hmm De x.06 gaat toch altijd van spoor 1 ?quote:Op maandag 25 februari 2013 20:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Hier in Dordrecht is het sterk afhankelijk van wie achter de knoppen zit. Een voorbeeld hoe het niet moet:
- IC van x.06 naar Amsterdam gaat volgens plan over spoor 2, maar loopt voor het rode. Op spoor 1 staat het sein op "geel-6". Een goederentrein dus. Juist, die goederentrein moet van spoor 1 helemaal oversteken om op Kijfhoek Zuid te komen, en niet via het spoortje onder de fly-over. In plaats van die IC te wijzigen naar 1 en de goederentrein naar 2 wordt het dus filevorming creëeren. Want achter de IC op spoor 2 zit pal achteraan de stoptrein die voor het rode loopt, en vervolgens met +7 uit Zwijndrecht vertrektDe IC krijgt meestal +4 daar dan
![]()
Zit de juiste TRDL er, dan wordt de IC naar spoor 1 gewijzigd en de cargo naar 2. En alles blijft gewoon optijd rijden.
twitter:NS_online twitterde op maandag 25-02-2013 om 21:01:35Rotterdam-Utrecht: vannacht herstelwerkzaamheden. Check voor morgenochtend vroeg uw reis op http://t.co/ectaVpnL2l of http://t.co/aWCHTxRUVY reageer retweet
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:03 schreef b2py het volgende:
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk.
quote:Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
Bedankt voor de correctie!quote:Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
Euh, ik bedoel in Zwijndrecht. Foutje. Treinen UIT ri. Dordrecht dus.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hmm De x.06 gaat toch altijd van spoor 1 ?
Gelukkig heb ik deze situatie al tijdje niet meer meegemaakt (IC 6:06) vorig jaar gebeurde dat minstens 1x per week.
Wordt verworpen. Racemonstersquote:Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
Met warm weer is het beneden niet veel beter... Met de ramen dicht is het inderdaad stukken beter.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:10 schreef Bitlord het volgende:
[..]Inderdaad wat een kuttreinen zijn dat. Vooral boven met die tochtherrie die door de ventilatieroosters komt.
Ook al enig idee waardoor het wordt vervangen? Ook tegen die tijd zal er nog niet genoeg DDZ zijn om het overal te vervangen neem ik aan.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:03 schreef b2py het volgende:
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk.
Inkomst DDZ gaat met rap tempo. Wekelijks tot max. 1x/anderhalve week zou er een nieuwe DDZ de werkplaats Haarlem uit moeten rollen. Er staan 4 stammen DD-AR tegelijk binnen voor de modernisering. Gemiddelde doorlooptijd is ca. 4 weken dus.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ook al enig idee waardoor het wordt vervangen? Ook tegen die tijd zal er nog niet genoeg DDZ zijn om het overal te vervangen neem ik aan.
Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Inkomst DDZ gaat met rap tempo. Wekelijks tot max. 1x/anderhalve week zou er een nieuwe DDZ de werkplaats Haarlem uit moeten rollen kunnen.
Niet, wordt alleen maar minder.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ook al enig idee waardoor het wordt vervangen? Ook tegen die tijd zal er nog niet genoeg DDZ zijn om het overal te vervangen neem ik aan.
Zie mijn edit. Bij ICM ging het ook in zo'n hoog tempo. Wekelijks een nieuwe aflevering.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen?
wordt weer Plan Vquote:Op maandag 25 februari 2013 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen?
Men moet blij zijn dat er íets rijdt, aldus Bert.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:47 schreef KnightSolaire het volgende:
Zal wel lekker druk worden in die V'tjes.
als je in drukke spitstreinen 3 v'tjes inzet moet het wel passen, tenzij een heel stel gevuld is met liefhebbers, dan wordt het lastigquote:Op maandag 25 februari 2013 21:47 schreef KnightSolaire het volgende:
Zal wel lekker druk worden in die V'tjes.
quote:Op maandag 25 februari 2013 21:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Men moet blij zijn dat er íets rijdt, aldus Bert.
DDZ gaat nu eerst het DDAR dat je in de stoptrein Zwolle-Utrecht tegenkomt vervangen.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen?
Drie gekoppelde V'tjes komen wel voor, maar in die omloop zag ik vroeger (lees: DRGL2012) volgens mij meestal gewoon twee gekoppelde V'tjes - ook in de spitsquote:Op maandag 25 februari 2013 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je in drukke spitstreinen 3 v'tjes inzet moet het wel passen, tenzij een heel stel gevuld is met liefhebbers, dan wordt het lastig
Huh? Heb ik ook gemist dan.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Heb ik iets gemist vandaag? Is de concessie 2015 - 2025 al vergeven aan NS?
Scherp. Is aangepastquote:Op maandag 25 februari 2013 22:23 schreef ReisT het volgende:
Ik lees daar geen 20 maar 26 stuks. En toevallig bezit de Renfe 26 Velaro's, de Spaanse versie van de ICE dus.
Zou dan wel grappig zijn als de DB die aanbesteding wint
quote:Op maandag 25 februari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Heb ik iets gemist vandaag? Is de concessie 2015 - 2025 al vergeven aan NS?
Voor zover mij bekend is I&M nog bezig met het opstellen van een programma van eisen, het schrijven van een concessie, enzovoorts.quote:
To award = van plan om te gunnen.quote:The Dutch Ministry of Infrastructure & the Environment is to directly award Nederlandse Spoorwegen a 10-year public service contract to operate passenger services on the ‘Besluit hoofdrailnet’ core rail network and HSL Zuid in 2015-25. The Zwolle – Enschede line and stopping trains on the Roermond – Maastricht Randwyck and Sittard – Heerlen lines are excluded.
Ik vind het echt tamelijk geschift, zo'n groot deel van het park aan de kant.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
Voor het Hoofdrailnet? Zal toch al wel een tijdje geleden onderhands gegund zijn? Aanbestedingen zijn voor marktbedrijven tenslotte, dus is de NS nu weer even een overheidsinstellingquote:Op maandag 25 februari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Heb ik iets gemist vandaag? Is de concessie 2015 - 2025 al vergeven aan NS?
Ja dat las ik net inderdaad. Hmm ok..quote:Op maandag 25 februari 2013 22:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Voor zover mij bekend is I&M nog bezig met het opstellen van een programma van eisen, het schrijven van een concessie, enzovoorts.
Railway Gazette schreef gisteren:
[..]
To award = van plan om te gunnen.
Één van de punten uit het Regeerakkoord van het kabinet Rutte-Asscher was de onderhandse gunning van het Hoofdrailnet en de HSL aan NS. Naar mijn weten is dat nog niet afgerond.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor het Hoofdrailnet? Zal toch al wel een tijdje geleden onderhands gegund zijn? Aanbestedingen zijn voor marktbedrijven tenslotte, dus is de NS nu weer even een overheidsinstelling.
Eens. Zeker aangezien de ruimte voor reizigers bepaald niet altijd even groot is. Ik denk dat veel reizigers liever groene bankjes hebben dan dat ze ingeklemd staan tussen een zwetende dikke medereiziger en en half-bejaarde vrouw omdat de trein wat krap was ingeplant.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het echt tamelijk geschift, zo'n groot deel van het park aan de kant.
Dat hield altijd in dat de voortreinen van de NO werden opgeven en vervangen werden door VIRM. Verder werden vertragingsgevoelige treinseries wat opgerekt qua rijtijd. Nu is het in 2013 allemaal anders. Ik ben alleen benieuwd hoe.quote:Trouwens: die Locov-adviesaanvraag: "herfstdienstregeling". Wie dacht er ook: "kut, daar gaan we weer, een nieuwe smoes"?
het gaat om 13 stuks toch ?quote:Op maandag 25 februari 2013 22:28 schreef Duvel het volgende:
Ik vind het echt tamelijk geschift, zo'n groot deel van het park aan de kant.
Maal vier bakken, dus 52 bakken, zeg ruim 5000 13*520 = 6760 zitplaatsen aan de kant om redenen die mij dubieus voorkomen, nl. puur besparing van geld.quote:
Maar gaan die treinen op in Verlenging van NID of heb ik iets gemist en gaan ze met stuurstanden rijden en zijn die dus besteld ofzo?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:03 schreef b2py het volgende:
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk.
Bijzonder, er komen na de modernisering 240 bakken NID voor terug. 20 zesjes en 30 viertjes. 50 mDDM en 3x DDAR rijtuigen.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:51 schreef Duvel het volgende:
Er zijn ooit 79 DD-AR stuurstanden gebouwd, en 50 motorrijtuigen, dus in theorie zijn er 29 stammen met loc, circa 12.000 (?) 29*520 = 15.080 zitplaatsen.
Er zijn in totaal 258 rijtuigen DD-AR gebouwd, er gaan er 190 gebruikt worden voor DDZ. Er blijven dus maarliefst 68 rijtuigen over, waarvan 29 stuurstanden en dus 39 overige (ABv, Bv).
De stuurstanden kostten destijds drie miljoen gulden per stuk, de andere rijtuigen 2 miljoen. De nieuwwaarde van de treinen is dus 3 * 29 + 2 * 39 = 165 miljoen gulden, 74,87 miljoen euro.
De rijtuigen zijn circa 20 jaar oud, dus hebben pas 2/3 van hun geplande levensduur volgemaakt, er wordt dus circa 25 miljoen euro over de balk gepleurd.
En ja, dit is kort door de bocht.
N.B. De locs kostten 6 miljoen per stuk, de totale bestelling DD-AR was meer dan 1 miljard gulden.
Komt er nog bovenop, soort vanquote:Op maandag 25 februari 2013 23:04 schreef Duvel het volgende:
mDDM was geen onderdeel van de bestelling DD-AR en komt dan ook niet voor in bovenstaande berekening.
mDDM is gekocht om de 1700'en naar de goederendienst te kunnen verplaatsen. Er is niet meteen voor een motorwagen/treinstel gekozen omwille van de doorlooptijd van de bestelling.quote:Op maandag 25 februari 2013 23:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Komt er nog bovenop, soort van
Restwaarde van de locs die eerder aan de kant zijn gezet etc. Vaag verhaal allemaal.
Waar een wil is, is een weg.. Een 1700 met vijf tot negen rijtuigen zou je op veel plekken prima kunnen inzetten in de spits. Zeker als het koppelbaar blijft met de motorwagenstammen.quote:Op maandag 25 februari 2013 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
zonde dat er niet meer mDDM aangeschaft is. Hadden er straks toch weer meer stellen de baan op gekund. Nu laat je een deel lopen, omdat het niet meer in de plannen past ...
1700 met 70 DDM rijtuigen, wie heeft de langste! #yoloquote:Op maandag 25 februari 2013 23:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg.. Een 1700 met vijf tot negen rijtuigen zou je op veel plekken prima kunnen inzetten in de spits. Zeker als het koppelbaar blijft met de motorwagenstammen.
zeker true, alleen de NS wil er niet aan.quote:Op maandag 25 februari 2013 23:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg.. Een 1700 met vijf tot negen rijtuigen zou je op veel plekken prima kunnen inzetten in de spits. Zeker als het koppelbaar blijft met de motorwagenstammen.
Misschien nog wat oude goederenlocs er bij halen van "vroeger" toen het nog NScargo was ?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 01:01 schreef Bitlord het volgende:
Vraag me af hoe men NS 175 gaat organiseren? Kan me momenteel weinig voorstellen bij zoiets massaals als in 1989. Wellicht een expositie in het spoorwegmuseum, wat meer stoomtreinritten en een VIRM in een speciale bestickering?
Zijn er hier mensen die NS150 meegemaakt hebben? Ik was toen -0,5.
Ik dacht: de 1700'en zijn vrijgespeeld om de 1100/1200/1300 te kunnen vervangen. Serie 1600 ging deels naar NS Cargo, deel 1600'en dat bij NSR bleef werd 1800, samen met 1700'en gingen deze reizigerstreinen rijden. Een 1700 voor een goederentrein is een zeldzaamheid geweest.quote:Op maandag 25 februari 2013 23:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
mDDM is gekocht om de 1700'en naar de goederendienst te kunnen verplaatsen. Er is niet meteen voor een motorwagen/treinstel gekozen omwille van de doorlooptijd van de bestelling.
Ja, het was tof.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 01:01 schreef Bitlord het volgende:
Zijn er hier mensen die NS150 meegemaakt hebben? Ik was toen -0,5.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |