abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 februari 2013 @ 21:09:07 #251
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_123343718
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:03 schreef b2py het volgende:
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk.
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
pi_123343788
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
:D Inderdaad wat een kuttreinen zijn dat. Vooral boven met die tochtherrie die door de ventilatieroosters komt.
pi_123344344
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
Bedankt voor de correctie! ^O^
  maandag 25 februari 2013 @ 21:29:53 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123345022
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hmm De x.06 gaat toch altijd van spoor 1 ?

Gelukkig heb ik deze situatie al tijdje niet meer meegemaakt (IC 6:06) vorig jaar gebeurde dat minstens 1x per week.
Euh, ik bedoel in Zwijndrecht. Foutje. Treinen UIT ri. Dordrecht dus.
  maandag 25 februari 2013 @ 21:30:57 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123345095
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
Wordt verworpen. Racemonsters O+ Groene banken O+ (nee, niet de plankenbanken :( )
pi_123345101
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:10 schreef Bitlord het volgende:

[..]

:D Inderdaad wat een kuttreinen zijn dat. Vooral boven met die tochtherrie die door de ventilatieroosters komt.
Met warm weer is het beneden niet veel beter... Met de ramen dicht is het inderdaad stukken beter. :)

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:03 schreef b2py het volgende:
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk.
Ook al enig idee waardoor het wordt vervangen? Ook tegen die tijd zal er nog niet genoeg DDZ zijn om het overal te vervangen neem ik aan.
  maandag 25 februari 2013 @ 21:33:47 #257
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123345266
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:30 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ook al enig idee waardoor het wordt vervangen? Ook tegen die tijd zal er nog niet genoeg DDZ zijn om het overal te vervangen neem ik aan.
Inkomst DDZ gaat met rap tempo. Wekelijks tot max. 1x/anderhalve week zou er een nieuwe DDZ de werkplaats Haarlem uit moeten rollen. Er staan 4 stammen DD-AR tegelijk binnen voor de modernisering. Gemiddelde doorlooptijd is ca. 4 weken dus.
pi_123345299
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:33 schreef greavy het volgende:

[..]

Inkomst DDZ gaat met rap tempo. Wekelijks tot max. 1x/anderhalve week zou er een nieuwe DDZ de werkplaats Haarlem uit moeten rollen kunnen.
Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen? :P
pi_123345310
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:30 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ook al enig idee waardoor het wordt vervangen? Ook tegen die tijd zal er nog niet genoeg DDZ zijn om het overal te vervangen neem ik aan.
Niet, wordt alleen maar minder.
  maandag 25 februari 2013 @ 21:35:14 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123345348
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen? :P
Zie mijn edit. Bij ICM ging het ook in zo'n hoog tempo. Wekelijks een nieuwe aflevering.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 21:35:23 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123345357
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen? :P
wordt weer Plan V
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 februari 2013 @ 21:37:14 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123345464
_O_
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 21:42:46 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123345807
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:37 schreef greavy het volgende:
_O_
bij gebrek aan beter :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123346064
Zal wel lekker druk worden in die V'tjes.
pi_123346206
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:47 schreef KnightSolaire het volgende:
Zal wel lekker druk worden in die V'tjes.
Men moet blij zijn dat er íets rijdt, aldus Bert.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 21:51:50 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123346337
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:47 schreef KnightSolaire het volgende:
Zal wel lekker druk worden in die V'tjes.
als je in drukke spitstreinen 3 v'tjes inzet moet het wel passen, tenzij een heel stel gevuld is met liefhebbers, dan wordt het lastig ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123346440
quote:
6s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Men moet blij zijn dat er íets rijdt, aldus Bert.
  maandag 25 februari 2013 @ 21:53:31 #268
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123346446
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen? :P
DDZ gaat nu eerst het DDAR dat je in de stoptrein Zwolle-Utrecht tegenkomt vervangen.
pi_123346462
quote:
10s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als je in drukke spitstreinen 3 v'tjes inzet moet het wel passen, tenzij een heel stel gevuld is met liefhebbers, dan wordt het lastig ;)
Drie gekoppelde V'tjes komen wel voor, maar in die omloop zag ik vroeger (lees: DRGL2012) volgens mij meestal gewoon twee gekoppelde V'tjes - ook in de spits :P. Maar goed, wijsheid komt met de jaren, dus wie weet..
  maandag 25 februari 2013 @ 22:04:00 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123347105
De Spaanse overheid heeft besloten om te beginnen met het liberaliseren van de spoormarkt. Het doel van deze acties is om de schuldenberg van Renfe, de aloude staatsspoorwegen, te verkleinen.

Het begint met concurrentie op de Spaanse hogesnelheidslijnen: door middel van openbare aanbestedingen zullen per lijn een aantal maatschappijen worden toegestaan om treindiensten uit te voeren. Vanaf 2014 volgen de grotendeels verlieslatende Cercanías, vanaf 2014 zullen deze grotendeels stedelijke en regionale treindiensten openbaar worden aanbesteed.

Om het nieuwe maatschappijen makkelijker te maken om toe te treden tot de markt zal Renfe een leasebedrijf opzetten dat de beschikking krijgt over 26 AVE-hogesnelheidstreinen.

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 25-02-2013 22:25:26 ]
  maandag 25 februari 2013 @ 22:23:50 #271
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123348253
Ik lees daar geen 20 maar 26 stuks. En toevallig bezit de Renfe 26 Velaro's, de Spaanse versie van de ICE dus.

Zou dan wel grappig zijn als de DB die aanbesteding wint :P
pi_123348324
Heb ik iets gemist vandaag? Is de concessie 2015 - 2025 al vergeven aan NS?
pi_123348379
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Heb ik iets gemist vandaag? Is de concessie 2015 - 2025 al vergeven aan NS?
Huh? Heb ik ook gemist dan.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:27:51 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123348477
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:23 schreef ReisT het volgende:
Ik lees daar geen 20 maar 26 stuks. En toevallig bezit de Renfe 26 Velaro's, de Spaanse versie van de ICE dus.

Zou dan wel grappig zijn als de DB die aanbesteding wint :P
Scherp. Is aangepast ;)

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Heb ik iets gemist vandaag? Is de concessie 2015 - 2025 al vergeven aan NS?
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:26 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Huh? Heb ik ook gemist dan.
Voor zover mij bekend is I&M nog bezig met het opstellen van een programma van eisen, het schrijven van een concessie, enzovoorts.

Railway Gazette schreef gisteren:
quote:
The Dutch Ministry of Infrastructure & the Environment is to directly award Nederlandse Spoorwegen a 10-year public service contract to operate passenger services on the ‘Besluit hoofdrailnet’ core rail network and HSL Zuid in 2015-25. The Zwolle – Enschede line and stopping trains on the Roermond – Maastricht Randwyck and Sittard – Heerlen lines are excluded.
To award = van plan om te gunnen.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:28:30 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123348513
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
Ik vind het echt tamelijk geschift, zo'n groot deel van het park aan de kant.

Trouwens: die Locov-adviesaanvraag: "herfstdienstregeling". Wie dacht er ook: "kut, daar gaan we weer, een nieuwe smoes"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123348521
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Heb ik iets gemist vandaag? Is de concessie 2015 - 2025 al vergeven aan NS?
Voor het Hoofdrailnet? Zal toch al wel een tijdje geleden onderhands gegund zijn? Aanbestedingen zijn voor marktbedrijven tenslotte, dus is de NS nu weer even een overheidsinstelling B-).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123348599
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:27 schreef James1988 het volgende:
[..]

[..]

Voor zover mij bekend is I&M nog bezig met het opstellen van een programma van eisen, het schrijven van een concessie, enzovoorts.

Railway Gazette schreef gisteren:

[..]

To award = van plan om te gunnen.
Ja dat las ik net inderdaad. Hmm ok..
pi_123348610
"stopping trains"? :'). Ik hoop dat dit gewoon een slechte vertaling is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 25 februari 2013 @ 22:30:12 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123348617
quote:
6s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:28 schreef Litpho het volgende:

[..]

Voor het Hoofdrailnet? Zal toch al wel een tijdje geleden onderhands gegund zijn? Aanbestedingen zijn voor marktbedrijven tenslotte, dus is de NS nu weer even een overheidsinstelling B-).
Één van de punten uit het Regeerakkoord van het kabinet Rutte-Asscher was de onderhandse gunning van het Hoofdrailnet en de HSL aan NS. Naar mijn weten is dat nog niet afgerond.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:38:02 #280
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123349053
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind het echt tamelijk geschift, zo'n groot deel van het park aan de kant.
Eens. Zeker aangezien de ruimte voor reizigers bepaald niet altijd even groot is. Ik denk dat veel reizigers liever groene bankjes hebben dan dat ze ingeklemd staan tussen een zwetende dikke medereiziger en en half-bejaarde vrouw omdat de trein wat krap was ingeplant.
quote:
Trouwens: die Locov-adviesaanvraag: "herfstdienstregeling". Wie dacht er ook: "kut, daar gaan we weer, een nieuwe smoes"?
Dat hield altijd in dat de voortreinen van de NO werden opgeven en vervangen werden door VIRM. Verder werden vertragingsgevoelige treinseries wat opgerekt qua rijtijd. Nu is het in 2013 allemaal anders. Ik ben alleen benieuwd hoe.
pi_123349092
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:28 schreef Duvel het volgende:

Ik vind het echt tamelijk geschift, zo'n groot deel van het park aan de kant.
het gaat om 13 stuks toch ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:42:22 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123349260
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

het gaat om 13 stuks toch ?
Maal vier bakken, dus 52 bakken, zeg ruim 5000 13*520 = 6760 zitplaatsen aan de kant om redenen die mij dubieus voorkomen, nl. puur besparing van geld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Duvel op 25-02-2013 22:53:13 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 februari 2013 @ 22:49:17 #283
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123349654
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:03 schreef b2py het volgende:
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk.
Maar gaan die treinen op in Verlenging van NID of heb ik iets gemist en gaan ze met stuurstanden rijden en zijn die dus besteld ofzo?
  maandag 25 februari 2013 @ 22:50:04 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123349709
De stuurstanden gaan aan de kant, een deel van de bakken wordt gebruikt om een deel van DDZ te verlengen van 4 naar 6 bakken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123349747
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

het gaat om 13 stuks toch ?
Er rijden er nog 13.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:51:39 #286
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123349804
Er zijn ooit 79 DD-AR stuurstanden gebouwd, en 50 motorrijtuigen, dus in theorie zijn er 29 stammen met loc, circa 12.000 (?) 29*520 = 15.080 zitplaatsen.

Er zijn in totaal 258 rijtuigen DD-AR gebouwd, er gaan er 190 gebruikt worden voor DDZ. Er blijven dus maarliefst 68 rijtuigen over, waarvan 29 stuurstanden en dus 39 overige (ABv, Bv).

De stuurstanden kostten destijds drie miljoen gulden per stuk, de andere rijtuigen 2 miljoen. De nieuwwaarde van de treinen is dus 3 * 29 + 2 * 39 = 165 miljoen gulden, 74,87 miljoen euro.

De rijtuigen zijn circa 20 jaar oud, dus hebben pas 2/3 van hun geplande levensduur volgemaakt, er wordt dus circa 25 miljoen euro over de balk gepleurd.

En ja, dit is kort door de bocht.

N.B. De locs kostten 6 miljoen per stuk, de totale bestelling DD-AR was meer dan 1 miljard gulden.

[ Bericht 17% gewijzigd door Duvel op 25-02-2013 23:00:42 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123350353
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:51 schreef Duvel het volgende:
Er zijn ooit 79 DD-AR stuurstanden gebouwd, en 50 motorrijtuigen, dus in theorie zijn er 29 stammen met loc, circa 12.000 (?) 29*520 = 15.080 zitplaatsen.

Er zijn in totaal 258 rijtuigen DD-AR gebouwd, er gaan er 190 gebruikt worden voor DDZ. Er blijven dus maarliefst 68 rijtuigen over, waarvan 29 stuurstanden en dus 39 overige (ABv, Bv).

De stuurstanden kostten destijds drie miljoen gulden per stuk, de andere rijtuigen 2 miljoen. De nieuwwaarde van de treinen is dus 3 * 29 + 2 * 39 = 165 miljoen gulden, 74,87 miljoen euro.

De rijtuigen zijn circa 20 jaar oud, dus hebben pas 2/3 van hun geplande levensduur volgemaakt, er wordt dus circa 25 miljoen euro over de balk gepleurd.

En ja, dit is kort door de bocht.

N.B. De locs kostten 6 miljoen per stuk, de totale bestelling DD-AR was meer dan 1 miljard gulden.
Bijzonder, er komen na de modernisering 240 bakken NID voor terug. 20 zesjes en 30 viertjes. 50 mDDM en 3x DDAR rijtuigen.
  maandag 25 februari 2013 @ 23:04:10 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123350397
mDDM was geen onderdeel van de bestelling DD-AR en komt dan ook niet voor in bovenstaande berekening. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123350414
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:04 schreef Duvel het volgende:
mDDM was geen onderdeel van de bestelling DD-AR en komt dan ook niet voor in bovenstaande berekening. :)
Komt er nog bovenop, soort van :P
Restwaarde van de locs die eerder aan de kant zijn gezet etc. Vaag verhaal allemaal.
  maandag 25 februari 2013 @ 23:14:51 #290
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123350858
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Komt er nog bovenop, soort van :P
Restwaarde van de locs die eerder aan de kant zijn gezet etc. Vaag verhaal allemaal.
mDDM is gekocht om de 1700'en naar de goederendienst te kunnen verplaatsen. Er is niet meteen voor een motorwagen/treinstel gekozen omwille van de doorlooptijd van de bestelling.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 23:17:50 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123350980
zonde dat er niet meer mDDM aangeschaft is. Hadden er straks toch weer meer stellen de baan op gekund. Nu laat je een deel lopen, omdat het niet meer in de plannen past ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 februari 2013 @ 23:22:38 #292
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123351176
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
zonde dat er niet meer mDDM aangeschaft is. Hadden er straks toch weer meer stellen de baan op gekund. Nu laat je een deel lopen, omdat het niet meer in de plannen past ...
Waar een wil is, is een weg.. Een 1700 met vijf tot negen rijtuigen zou je op veel plekken prima kunnen inzetten in de spits. Zeker als het koppelbaar blijft met de motorwagenstammen.
pi_123351204
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg.. Een 1700 met vijf tot negen rijtuigen zou je op veel plekken prima kunnen inzetten in de spits. Zeker als het koppelbaar blijft met de motorwagenstammen.
1700 met 70 DDM rijtuigen, wie heeft de langste! #yolo
175 jaar NS
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 23:27:27 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123351349
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg.. Een 1700 met vijf tot negen rijtuigen zou je op veel plekken prima kunnen inzetten in de spits. Zeker als het koppelbaar blijft met de motorwagenstammen.
zeker true, alleen de NS wil er niet aan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123352541
shit net thuis. Moet ik teruglezen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123352968
Hmm... Ook wel eens leuk: trein wordt in de Reisplanner en op het perron aangekondigd met 5 minuten vertraging, maar rijdt keurig 1 minuut voor vertrektijd binnen op station Zutpen. De vertraging is stilletjes ook van het bord verdwenen en de trein vertrekt ook keurig op tijd richting mijn hometown Deventer O+
^O^
pi_123354768
Vraag me af hoe men NS 175 gaat organiseren? Kan me momenteel weinig voorstellen bij zoiets massaals als in 1989. Wellicht een expositie in het spoorwegmuseum, wat meer stoomtreinritten en een VIRM in een speciale bestickering?

Zijn er hier mensen die NS150 meegemaakt hebben? Ik was toen -0,5.
pi_123354807
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:01 schreef Bitlord het volgende:
Vraag me af hoe men NS 175 gaat organiseren? Kan me momenteel weinig voorstellen bij zoiets massaals als in 1989. Wellicht een expositie in het spoorwegmuseum, wat meer stoomtreinritten en een VIRM in een speciale bestickering?

Zijn er hier mensen die NS150 meegemaakt hebben? Ik was toen -0,5.
Misschien nog wat oude goederenlocs er bij halen van "vroeger" toen het nog NScargo was ?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 07:40:54 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123356301
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

mDDM is gekocht om de 1700'en naar de goederendienst te kunnen verplaatsen. Er is niet meteen voor een motorwagen/treinstel gekozen omwille van de doorlooptijd van de bestelling.
Ik dacht: de 1700'en zijn vrijgespeeld om de 1100/1200/1300 te kunnen vervangen. Serie 1600 ging deels naar NS Cargo, deel 1600'en dat bij NSR bleef werd 1800, samen met 1700'en gingen deze reizigerstreinen rijden. Een 1700 voor een goederentrein is een zeldzaamheid geweest.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 26 februari 2013 @ 07:41:14 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123356303
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:01 schreef Bitlord het volgende:

Zijn er hier mensen die NS150 meegemaakt hebben? Ik was toen -0,5.
Ja, het was tof.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')