Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:03 schreef b2py het volgende:
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk.
quote:Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
Bedankt voor de correctie!quote:Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
Euh, ik bedoel in Zwijndrecht. Foutje. Treinen UIT ri. Dordrecht dus.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hmm De x.06 gaat toch altijd van spoor 1 ?
Gelukkig heb ik deze situatie al tijdje niet meer meegemaakt (IC 6:06) vorig jaar gebeurde dat minstens 1x per week.
Wordt verworpen. Racemonstersquote:Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
Met warm weer is het beneden niet veel beter... Met de ramen dicht is het inderdaad stukken beter.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:10 schreef Bitlord het volgende:
[..]Inderdaad wat een kuttreinen zijn dat. Vooral boven met die tochtherrie die door de ventilatieroosters komt.
Ook al enig idee waardoor het wordt vervangen? Ook tegen die tijd zal er nog niet genoeg DDZ zijn om het overal te vervangen neem ik aan.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:03 schreef b2py het volgende:
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk.
Inkomst DDZ gaat met rap tempo. Wekelijks tot max. 1x/anderhalve week zou er een nieuwe DDZ de werkplaats Haarlem uit moeten rollen. Er staan 4 stammen DD-AR tegelijk binnen voor de modernisering. Gemiddelde doorlooptijd is ca. 4 weken dus.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ook al enig idee waardoor het wordt vervangen? Ook tegen die tijd zal er nog niet genoeg DDZ zijn om het overal te vervangen neem ik aan.
Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Inkomst DDZ gaat met rap tempo. Wekelijks tot max. 1x/anderhalve week zou er een nieuwe DDZ de werkplaats Haarlem uit moeten rollen kunnen.
Niet, wordt alleen maar minder.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ook al enig idee waardoor het wordt vervangen? Ook tegen die tijd zal er nog niet genoeg DDZ zijn om het overal te vervangen neem ik aan.
Zie mijn edit. Bij ICM ging het ook in zo'n hoog tempo. Wekelijks een nieuwe aflevering.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen?
wordt weer Plan Vquote:Op maandag 25 februari 2013 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen?
Men moet blij zijn dat er íets rijdt, aldus Bert.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:47 schreef KnightSolaire het volgende:
Zal wel lekker druk worden in die V'tjes.
als je in drukke spitstreinen 3 v'tjes inzet moet het wel passen, tenzij een heel stel gevuld is met liefhebbers, dan wordt het lastigquote:Op maandag 25 februari 2013 21:47 schreef KnightSolaire het volgende:
Zal wel lekker druk worden in die V'tjes.
quote:Op maandag 25 februari 2013 21:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Men moet blij zijn dat er íets rijdt, aldus Bert.
DDZ gaat nu eerst het DDAR dat je in de stoptrein Zwolle-Utrecht tegenkomt vervangen.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen?
Drie gekoppelde V'tjes komen wel voor, maar in die omloop zag ik vroeger (lees: DRGL2012) volgens mij meestal gewoon twee gekoppelde V'tjes - ook in de spitsquote:Op maandag 25 februari 2013 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je in drukke spitstreinen 3 v'tjes inzet moet het wel passen, tenzij een heel stel gevuld is met liefhebbers, dan wordt het lastig
Huh? Heb ik ook gemist dan.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Heb ik iets gemist vandaag? Is de concessie 2015 - 2025 al vergeven aan NS?
Scherp. Is aangepastquote:Op maandag 25 februari 2013 22:23 schreef ReisT het volgende:
Ik lees daar geen 20 maar 26 stuks. En toevallig bezit de Renfe 26 Velaro's, de Spaanse versie van de ICE dus.
Zou dan wel grappig zijn als de DB die aanbesteding wint
quote:Op maandag 25 februari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Heb ik iets gemist vandaag? Is de concessie 2015 - 2025 al vergeven aan NS?
Voor zover mij bekend is I&M nog bezig met het opstellen van een programma van eisen, het schrijven van een concessie, enzovoorts.quote:
To award = van plan om te gunnen.quote:The Dutch Ministry of Infrastructure & the Environment is to directly award Nederlandse Spoorwegen a 10-year public service contract to operate passenger services on the ‘Besluit hoofdrailnet’ core rail network and HSL Zuid in 2015-25. The Zwolle – Enschede line and stopping trains on the Roermond – Maastricht Randwyck and Sittard – Heerlen lines are excluded.
Ik vind het echt tamelijk geschift, zo'n groot deel van het park aan de kant.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
Voor het Hoofdrailnet? Zal toch al wel een tijdje geleden onderhands gegund zijn? Aanbestedingen zijn voor marktbedrijven tenslotte, dus is de NS nu weer even een overheidsinstellingquote:Op maandag 25 februari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Heb ik iets gemist vandaag? Is de concessie 2015 - 2025 al vergeven aan NS?
Ja dat las ik net inderdaad. Hmm ok..quote:Op maandag 25 februari 2013 22:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Voor zover mij bekend is I&M nog bezig met het opstellen van een programma van eisen, het schrijven van een concessie, enzovoorts.
Railway Gazette schreef gisteren:
[..]
To award = van plan om te gunnen.
Één van de punten uit het Regeerakkoord van het kabinet Rutte-Asscher was de onderhandse gunning van het Hoofdrailnet en de HSL aan NS. Naar mijn weten is dat nog niet afgerond.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor het Hoofdrailnet? Zal toch al wel een tijdje geleden onderhands gegund zijn? Aanbestedingen zijn voor marktbedrijven tenslotte, dus is de NS nu weer even een overheidsinstelling.
Eens. Zeker aangezien de ruimte voor reizigers bepaald niet altijd even groot is. Ik denk dat veel reizigers liever groene bankjes hebben dan dat ze ingeklemd staan tussen een zwetende dikke medereiziger en en half-bejaarde vrouw omdat de trein wat krap was ingeplant.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het echt tamelijk geschift, zo'n groot deel van het park aan de kant.
Dat hield altijd in dat de voortreinen van de NO werden opgeven en vervangen werden door VIRM. Verder werden vertragingsgevoelige treinseries wat opgerekt qua rijtijd. Nu is het in 2013 allemaal anders. Ik ben alleen benieuwd hoe.quote:Trouwens: die Locov-adviesaanvraag: "herfstdienstregeling". Wie dacht er ook: "kut, daar gaan we weer, een nieuwe smoes"?
het gaat om 13 stuks toch ?quote:Op maandag 25 februari 2013 22:28 schreef Duvel het volgende:
Ik vind het echt tamelijk geschift, zo'n groot deel van het park aan de kant.
Maal vier bakken, dus 52 bakken, zeg ruim 5000 13*520 = 6760 zitplaatsen aan de kant om redenen die mij dubieus voorkomen, nl. puur besparing van geld.quote:
Maar gaan die treinen op in Verlenging van NID of heb ik iets gemist en gaan ze met stuurstanden rijden en zijn die dus besteld ofzo?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:03 schreef b2py het volgende:
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk.
Bijzonder, er komen na de modernisering 240 bakken NID voor terug. 20 zesjes en 30 viertjes. 50 mDDM en 3x DDAR rijtuigen.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:51 schreef Duvel het volgende:
Er zijn ooit 79 DD-AR stuurstanden gebouwd, en 50 motorrijtuigen, dus in theorie zijn er 29 stammen met loc, circa 12.000 (?) 29*520 = 15.080 zitplaatsen.
Er zijn in totaal 258 rijtuigen DD-AR gebouwd, er gaan er 190 gebruikt worden voor DDZ. Er blijven dus maarliefst 68 rijtuigen over, waarvan 29 stuurstanden en dus 39 overige (ABv, Bv).
De stuurstanden kostten destijds drie miljoen gulden per stuk, de andere rijtuigen 2 miljoen. De nieuwwaarde van de treinen is dus 3 * 29 + 2 * 39 = 165 miljoen gulden, 74,87 miljoen euro.
De rijtuigen zijn circa 20 jaar oud, dus hebben pas 2/3 van hun geplande levensduur volgemaakt, er wordt dus circa 25 miljoen euro over de balk gepleurd.
En ja, dit is kort door de bocht.
N.B. De locs kostten 6 miljoen per stuk, de totale bestelling DD-AR was meer dan 1 miljard gulden.
Komt er nog bovenop, soort vanquote:Op maandag 25 februari 2013 23:04 schreef Duvel het volgende:
mDDM was geen onderdeel van de bestelling DD-AR en komt dan ook niet voor in bovenstaande berekening.
mDDM is gekocht om de 1700'en naar de goederendienst te kunnen verplaatsen. Er is niet meteen voor een motorwagen/treinstel gekozen omwille van de doorlooptijd van de bestelling.quote:Op maandag 25 februari 2013 23:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Komt er nog bovenop, soort van
Restwaarde van de locs die eerder aan de kant zijn gezet etc. Vaag verhaal allemaal.
Waar een wil is, is een weg.. Een 1700 met vijf tot negen rijtuigen zou je op veel plekken prima kunnen inzetten in de spits. Zeker als het koppelbaar blijft met de motorwagenstammen.quote:Op maandag 25 februari 2013 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
zonde dat er niet meer mDDM aangeschaft is. Hadden er straks toch weer meer stellen de baan op gekund. Nu laat je een deel lopen, omdat het niet meer in de plannen past ...
1700 met 70 DDM rijtuigen, wie heeft de langste! #yoloquote:Op maandag 25 februari 2013 23:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg.. Een 1700 met vijf tot negen rijtuigen zou je op veel plekken prima kunnen inzetten in de spits. Zeker als het koppelbaar blijft met de motorwagenstammen.
zeker true, alleen de NS wil er niet aan.quote:Op maandag 25 februari 2013 23:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg.. Een 1700 met vijf tot negen rijtuigen zou je op veel plekken prima kunnen inzetten in de spits. Zeker als het koppelbaar blijft met de motorwagenstammen.
Misschien nog wat oude goederenlocs er bij halen van "vroeger" toen het nog NScargo was ?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 01:01 schreef Bitlord het volgende:
Vraag me af hoe men NS 175 gaat organiseren? Kan me momenteel weinig voorstellen bij zoiets massaals als in 1989. Wellicht een expositie in het spoorwegmuseum, wat meer stoomtreinritten en een VIRM in een speciale bestickering?
Zijn er hier mensen die NS150 meegemaakt hebben? Ik was toen -0,5.
Ik dacht: de 1700'en zijn vrijgespeeld om de 1100/1200/1300 te kunnen vervangen. Serie 1600 ging deels naar NS Cargo, deel 1600'en dat bij NSR bleef werd 1800, samen met 1700'en gingen deze reizigerstreinen rijden. Een 1700 voor een goederentrein is een zeldzaamheid geweest.quote:Op maandag 25 februari 2013 23:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
mDDM is gekocht om de 1700'en naar de goederendienst te kunnen verplaatsen. Er is niet meteen voor een motorwagen/treinstel gekozen omwille van de doorlooptijd van de bestelling.
Ja, het was tof.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 01:01 schreef Bitlord het volgende:
Zijn er hier mensen die NS150 meegemaakt hebben? Ik was toen -0,5.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |