abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 25 februari 2013 @ 17:26:24 #201
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123331427
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is er altijd al geweest en heet N35 ;)
Daar wordt je niet vrolijk van in de spits :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 25 februari 2013 @ 17:27:31 #202
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123331477
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:06 schreef James1988 het volgende:
Zelfs 'Den Haag' gelooft er niet meer in.

[..]

Hopelijk komt deze brief die naar de 2e kamer gestuurd wordt, wel aan...
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 17:27:37 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123331482
Ja, dan is de heringebruikname van de L35. Aankomst en vertrektijden zullen op het stukje Nijverdal - Enschede iets verschuiven ten opzichte van nu, maar dat betreffen slechts enkele minuten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123331503
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, dan is de heringebruikname van de L35. Aankomst en vertrektijden zullen op het stukje Nijverdal - Enschede iets verschuiven ten opzichte van nu, maar dat betreffen slechts enkele minuten
Ah bedankt. Zal me dus wel wat tijd gaan schelen als ik richting jouw provincie moet. :P
pi_123331514
Kreeg een foto toegestuurd van een stagair van de opleiding. Geschoten op de Waalhaven. Lijkt me duidelijk waar dit om gaat ;)

  maandag 25 februari 2013 @ 17:29:00 #206
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123331546
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:28 schreef Monopoly het volgende:
Kreeg een foto toegestuurd van een stagair van de opleiding. Geschoten op de Waalhaven. Lijkt me duidelijk waar dit om gaat ;)

[ afbeelding ]
ehhh. :@
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_123331571
Oh jee :o Een boemeluk! :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123331592
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:29 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

ehhh. :@
Van de week een loc op 4 andere locs gebotst op de Waalhaven.
  maandag 25 februari 2013 @ 17:32:51 #209
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123331704
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:30 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Van de week een loc op 4 andere locs gebotst op de Waalhaven.
Owja.

De schade lijkt zo wel mee te vallen. Maar misschien interne schade.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_123331815
Buffers hebben hun werk gedaan ja.
Onder de buffers bij het draaistel heb je bij de 189 de spoorstaafruimer, ATB spoelen en Insdusi spoel (Duitse beveiligingssysteem). Verder wat electronica wat in de stuurtafel zit dat beschadigd kan zijn.

Al met al een beste kostenpost vrees ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 17:35:42 ]
  Redactie Sport maandag 25 februari 2013 @ 17:49:12 #211
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123332389
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, dan is de heringebruikname van de L35. Aankomst en vertrektijden zullen op het stukje Nijverdal - Enschede iets verschuiven ten opzichte van nu, maar dat betreffen slechts enkele minuten
Maar wel zodat er in Hengelo weer een volledige knoopt ontstaat
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 25 februari 2013 @ 18:13:52 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123333289
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:35 schreef Monopoly het volgende:
Buffers hebben hun werk gedaan ja.
Onder de buffers bij het draaistel heb je bij de 189 de spoorstaafruimer, ATB spoelen en Insdusi spoel (Duitse beveiligingssysteem). Verder wat electronica wat in de stuurtafel zit dat beschadigd kan zijn.

Al met al een beste kostenpost vrees ik.
Alle locs hebben schade. Dus die 189'er van HTRS maar ook die RRF-locs hebben allen schade.
  maandag 25 februari 2013 @ 18:28:58 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123333871
Vandaag zijn er een aantal NMBS HLE23'ers (2323 - 2344 - 2304 - 2369 - 2306 en 2332) vervoerd vanaf Antwerpen-Noord naar de sloper bij Stockem in de buurt.

Foto: John Liekens

De treinen rijden bij de sloper naar binnen per spoor. De sloper heeft speciaal hiervoor een eigen spooraansluiting gekregen enkele jaren terug.
  maandag 25 februari 2013 @ 18:33:36 #214
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_123334041
Wat de neuk heb ik nou voor idiote treinsamenstelling in de ic eindhoven - venlo van 18.32 :') ...

Eerst een paar dd-ar? rijtuigen, dan een 1700 loc, dan weer een paar van die rijtuigen en achterop weer een loc.

8)7
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  maandag 25 februari 2013 @ 18:38:02 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123334223
Oeh, 2xDDAR met loc. Niet met een motorwagen. Altijd goed spul _O_
  maandag 25 februari 2013 @ 18:42:29 #216
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_123334372
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:38 schreef greavy het volgende:
Oeh, 2xDDAR met loc. Niet met een motorwagen. Altijd goed spul _O_
Ziet er maar maf uit, die loc middenin :P . En dan achter de loc weer eerst zo'n stuurstand rijtuig.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  maandag 25 februari 2013 @ 18:43:41 #217
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_123334427
Achja, het rijdt, al vond ik dat ddz spul van vorige week fijner :P .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_123334432
Twee lange reizen per spoor achter de rug vandaag. Materiaalinzet was prima! Ik ben tevreden.

Geen tekort aan VIRM in ieder geval :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 18:43:54 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123334438
quote:
10s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:33 schreef MPG het volgende:
Wat de neuk heb ik nou voor idiote treinsamenstelling in de ic eindhoven - venlo van 18.32 :') ...

Eerst een paar dd-ar? rijtuigen, dan een 1700 loc, dan weer een paar van die rijtuigen en achterop weer een loc.

8)7
helaas geen bazentrein, want dat is deze
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123334484
quote:
10s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:42 schreef MPG het volgende:

[..]

Ziet er maar maf uit, die loc middenin :P . En dan achter de loc weer eerst zo'n stuurstand rijtuig.
De vaste samenstelling van dat spul is loc + 3 rijtuigen + stuurstand. En dan met automatische koppeling op loc en stuurstand om er te kunnen verlengen inderdaad
  maandag 25 februari 2013 @ 19:09:31 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123335635
quote:
Intercity Brussel mag 14x vaker uitvallen dan Fyra
maandag 25 februari 2013

Mansveld is veel minder streng voor de Fyra-vervangende intercity. Zo mag HSA (High Speed Alliance) ongestraft zeven procent van de intercity's Den Haag - Brussel afschaffen. Bij de Fyra mocht slechts een half procent van de treinen uitvallen. Ook zijn de punctualiteitseisen voor de intercity veel soepeler. Dat concludeert Treinreiziger.nl op basis van brieven die Mansveld naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

De eisen voor de intercity Amsterdam - Brussel zijn extreem soepel. Bij geen enkele andere concessie wordt een uitval van zeven procent geaccepteerd. Bovendien hoeft HSA opgeheven treinen door toedoen van derden niet mee te rekenen. In de praktijk kan het dus voorkomen dat tien procent van de intercity's uitvalt en HSA toch geen boete krijgt.

Punctualiteit
De intercity Den Haag - Brussel moet een punctualiteit halen van 85 procent. Ook dat is veel lager dan bij de Fyra, die een punctualiteit van 95 procent moest halen. Ook hier geldt dat vertragingen door externe factoren die niet aan HSA toe te rekenen zijn, niet meetellen. Bij het hoofdrailnet tellen alle vertragingen mee, ongeacht de oorzaak.

Herstelplan
Wanneer HSA gehouden gaat worden aan de oorspronkelijke afspraken, weet Mansveld nog niet. "Dit is afhankelijk van de door NS ingezette herstelaanpak", schrijft Mansveld. Het lijkt erop dat NS met het herstelplan zelf kan beïnvloeden wanneer het bedrijf weer afgerekend gaat worden op de oorspronkelijke contract eisen.

Geen nieuwe aanbesteding
Er rijden nu veel minder treinen dan beloofd via de hogesnelheidslijn. De treinen die rijden zijn bovendien veel minder punctueel en kunnen veel vaker uitvallen dan beloofd. Desondanks ziet Mansveld geen reden om de hulp van andere vervoerders in te roepen of de lijn opnieuw te gaan aanbesteden. Mansveld vindt dat HSA zich voldoende inspant. Ze wijst op de Fyra Amsterdam - Breda die met tijdelijk materieel wel rijdt en op de Fyra-vervangende intercity Den Haag - Brussel.

Adequaat
Mansveld: "Gezien de inspanningen die nu worden geleverd om de reiziger zo snel mogelijk weer adequaat te bedienen met de Fyra treindienst Amsterdam - Brussel constateer ik dat op dit moment een heraanbesteding niet aan de orde is."

Treinreiziger.nl is verbaasd door de reactie van Mansveld. "Kennelijk gaat het om de intenties en niet om de prestaties", concludeert Hildebrand van Kuyeren, hoofdredacteur van Treinreiziger.nl.

Andere vervoerders
Veolia directeur Manu Lageirse pleitte in een interview met Treinreiziger.nl om de hulp van andere vervoerders in te schakelen. Mansveld ziet dat in elk geval niet als haar taak. "Gelet op de contractenstructuur voor het vervoer over de HSL-Zuid is HSA voor mij de aangewezen partij. Op zich zouden HSA en NMBS zich tot andere vervoerders kunnen wenden ten behoeve van mogelijke oplossingen (zoals extra HSL-materieel). Maar dit is gelet op de contractenstructuur aan hen".
Aldus Treinreiziger.nl

Wederom een brevet van onvermogen en algehele kansloosheid van de beleidsmakers aan de Plesmanweg.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 19:25:00 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123336609
idd. Dat je dit als staatssecretaris accepteert ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 februari 2013 @ 19:26:26 #223
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_123336718
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

:*
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 25 februari 2013 @ 19:29:06 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123336895
quote:
15s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
idd. Dat je dit als staatssecretaris accepteert ...
Geen knip voor de neus waard.
pi_123336903
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

helaas geen bazentrein, want dat is deze
In België zie ik dit soort combinaties werkelijk iedere keer dat ik er reis :p
  maandag 25 februari 2013 @ 19:30:52 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123337017
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:29 schreef J.B. het volgende:

[..]

In België zie ik dit soort combinaties werkelijk iedere keer dat ik er reis :p
Jazeker. Er rijdt een combi rond tussen Landen en Brugge - naar ik meen - met 14 bakken M6 (7 bakken uit Luik en 7 uit Genk).. Elk uur, zelfs op zondag. Waar menig Nederlander in de spits van kan dromen :o
  maandag 25 februari 2013 @ 19:31:57 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123337096
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:30 schreef greavy het volgende:

[..]

14 bakken M6 (7 bakken uit Luik en 7 uit Genk).. Elk uur, zelfs op zondag. Waar menig Nederlander in de spits van kan dromen :o
De 12 bakken I11 in de Oostende-Eupen-Expresse vind ik anders ook bijzonder machtig om te zien. :D
  maandag 25 februari 2013 @ 19:33:39 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123337210
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

De 12 bakken I11 in de Oostende-Eupen-Expresse vind ik anders ook bijzonder machtig om te zien. :D
Oh, die heeft inderdaad iets van 800 zitplaatsen 2e plas. Die M6-combi Landen-Brugge gekoppeld zit ergens rond de 1400 uit mijn hoofd.
pi_123337258
quote:
15s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
idd. Dat je dit als staatssecretaris accepteert ...
Die doet over een jaar of wat nog wel een Van Gentje...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 25 februari 2013 @ 19:37:11 #230
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_123337459
Vanmiddag had ik een ICM3 in de IC Amersfoort-Utrecht. Hengelo - Deventer ging midden in de spits in een ICM4...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_123338434
quote:
13s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Aldus Treinreiziger.nl

Wederom een brevet van onvermogen en algehele kansloosheid van de beleidsmakers aan de Plesmanweg.
Er zit al 10 minuten speling in het rijpad, waarom de neuk dan ook nog de punctualiteitseis versoepelen 8)7.

Ik weet wel waarom. Omdat het een kut heeft. De enige vrouwen met politiek verstand zitten in het Europees Parlement of Europese Commissie waardoor in de Tweede Kamer alleen nog maar incapabele borsten-dragende verspillingen van tijd en energie rondlopen.
pi_123338860
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:37 schreef Fiorano het volgende:
Vanmiddag had ik een ICM3 in de IC Amersfoort-Utrecht. Hengelo - Deventer ging midden in de spits in een ICM4...
Ik had tegenwind. :(
pi_123338892
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Er zit al 10 minuten speling in het rijpad, waarom de neuk dan ook nog de punctualiteitseis versoepelen 8)7.

Ik weet wel waarom. Omdat het een kut heeft.
In alle eerlijkheid, ik heb niet de indruk dat Camiel het beter had gedaan. Om maar een willekeurige mannelijke minister V&W van de laatste twintig jaar te pakken.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123338960
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Er zit al 10 minuten speling in het rijpad, waarom de neuk dan ook nog de punctualiteitseis versoepelen 8)7.

Ik weet wel waarom. Omdat het een kut heeft. De enige vrouwen met politiek verstand zitten in het Europees Parlement of Europese Commissie waardoor in de Tweede Kamer alleen nog maar incapabele borsten-dragende verspillingen van tijd en energie rondlopen.
De Pimpel heeft ook bizar veel speling. Ding vertrok met +6 uit Hengelo en op Deventer vertraging al kwijt terwijl de meeste speling op Apeldoorn zit. Die HiSpeed machinisten weten de grenzen van de ATB goed te vinden! :D
pi_123339114
-

[ Bericht 99% gewijzigd door KnightSolaire op 25-02-2013 21:47:52 ]
  Redactie Sport maandag 25 februari 2013 @ 20:03:34 #236
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123339295
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:59 schreef b2py het volgende:

[..]

De Pimpel heeft ook bizar veel speling. Ding vertrok met +6 uit Hengelo en op Deventer vertraging al kwijt terwijl de meeste speling op Apeldoorn zit. Die HiSpeed machinisten weten de grenzen van de ATB goed te vinden! :D
Waar is ie de sprinter dan voorbij gegaan? Die duikt er normaal namelijk precies achter in Hengelo, en dat is ook de reden van de grote hoeveelheid speling (handiger was een planmatige inhaling van de sprinter in Rijssen geweest)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123339460
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

Waar is ie de sprinter dan voorbij gegaan? Die duikt er normaal namelijk precies achter in Hengelo, en dat is ook de reden van de grote hoeveelheid speling (handiger was een planmatige inhaling van de sprinter in Rijssen geweest)
Die werd binnen genomen op spoor 3, uiterst efficiënt viel mij en mijn reisgenoot op.
  Redactie Sport maandag 25 februari 2013 @ 20:10:16 #238
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123339854
Dan had de IC naar Enschede ook vertraging, anders ga je dat niet redden namelijk. Verder zijn ze hier in de regio wel redelijk creatief met spoorwijzigingen :Y

Heb 's avonds laat ook al wel eens in een vertraagde IC gezeten die Hengelo-Enschede linkerspoor reed om zo gelijk met de stopper in Enschede aan te kunnen komen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123340255
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Jazeker. Er rijdt een combi rond tussen Landen en Brugge - naar ik meen - met 14 bakken M6 (7 bakken uit Luik en 7 uit Genk).. Elk uur, zelfs op zondag. Waar menig Nederlander in de spits van kan dromen :o
Luik/Genk - Knokke/Blankenberge, rijdt alleen in het weekend en wordt gesplitst/gekoppeld in Landen en Brugge. Rijdt overigens ook vaak met MS96!
Doordeweeks is het Knokke/Blankenberge - Tongeren, wordt gesplitst/gekoppeld in wederom Brugge en de richting oosten wordt er een treinstel achtergelaten in Hasselt.
Ben je weer helemaal op de hoogte ;)
Overigens zit ik nu met 200km/u in de i11 tussen Luik en Leuven, heerlijke trein :)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 20:19:41 ]
pi_123340320
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:10 schreef dennistd het volgende:
Dan had de IC naar Enschede ook vertraging, anders ga je dat niet redden namelijk. Verder zijn ze hier in de regio wel redelijk creatief met spoorwijzigingen :Y

Heb 's avonds laat ook al wel eens in een vertraagde IC gezeten die Hengelo-Enschede linkerspoor reed om zo gelijk met de stopper in Enschede aan te kunnen komen.
Omruilen met post Amsterdam en Alkmaar. Luie mensen zitten daar.
  Redactie Sport maandag 25 februari 2013 @ 20:29:37 #241
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123341203
Interessante overbelastverklaring van ProRail voor Groningen-Leer: Arriva wil een sneltrein Groningen-Leer 1x p.u. laten rijden naast de halfuursdienst Groningen-Winschoten en Groningen-Veendam
http://www.prorail.nl/Ver(...)%28definitief%29.pdf

En nog eentje: Arriva wil in 2014 Almelo-Mariënberg een strakke 30/30-dienst laten rijden wat conflicteert met het goederenpad Bentheim-Amersfoort. Een mogelijke oplossing die genoemd wordt is de trein te verplaatsen van het zakspoor 3b naar spoor 230, het uithaalspoor bij het stationgebouw
http://www.prorail.nl/Ver(...)%28definitief%29.pdf

[ Bericht 19% gewijzigd door dennistd op 25-02-2013 20:35:59 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 25 februari 2013 @ 20:33:14 #242
67174 Dos37
Come on Twente
pi_123341449
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daar wordt je niet vrolijk van in de spits :N
Dat denk ik ook niet, sowieso vind ik dat één van de minst mooie treinen. Zo'n vieze dieselbak.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_123341760
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:29 schreef dennistd het volgende:
En nog eentje: Arriva wil in 2014 Almelo-Mariënberg een strakke 30/30-dienst laten rijden wat conflicteert met het goederenpad Bentheim-Amersfoort. Een mogelijke oplossing die genoemd wordt is de trein te verplaatsen van het zakspoor 3b naar spoor 230, het uithaalspoor bij het stationgebouw
http://www.prorail.nl/Ver(...)%28definitief%29.pdf
En eerst gaat de afdeling Asset Management het zakspoor verbouwen en dieper in het station leggen. Chapeau ProRail, dag belastinggeld.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 20:37:54 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123341784
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:29 schreef dennistd het volgende:
Interessante overbelastverklaring van ProRail voor Groningen-Leer: Arriva wil een sneltrein Groningen-Leer 1x p.u. laten rijden naast de halfuursdienst Groningen-Winschoten en Groningen-Veendam
http://www.prorail.nl/Ver(...)%28definitief%29.pdf

En nog eentje: Arriva wil in 2014 Almelo-Mariënberg een strakke 30/30-dienst laten rijden wat conflicteert met het goederenpad Bentheim-Amersfoort. Een mogelijke oplossing die genoemd wordt is de trein te verplaatsen van het zakspoor 3b naar spoor 230, het uithaalspoor bij het stationgebouw
http://www.prorail.nl/Ver(...)%28definitief%29.pdf
kan leuke dingen opleveren :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 februari 2013 @ 20:52:53 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123342722
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Omruilen met post Amsterdam en Alkmaar. Luie mensen zitten daar.
Hier in Dordrecht is het sterk afhankelijk van wie achter de knoppen zit. Een voorbeeld hoe het niet moet:

- IC van x.06 naar Amsterdam gaat volgens plan over spoor 2, maar loopt voor het rode. Op spoor 1 staat het sein op "geel-6". Een goederentrein dus. Juist, die goederentrein moet van spoor 1 helemaal oversteken om op Kijfhoek Zuid te komen, en niet via het spoortje onder de fly-over. In plaats van die IC te wijzigen naar 1 en de goederentrein naar 2 wordt het dus filevorming creëeren. Want achter de IC op spoor 2 zit pal achteraan de stoptrein die voor het rode loopt, en vervolgens met +7 uit Zwijndrecht vertrekt :r De IC krijgt meestal +4 daar dan 8)7
Zit de juiste TRDL er, dan wordt de IC naar spoor 1 gewijzigd en de cargo naar 2. En alles blijft gewoon optijd rijden.
  maandag 25 februari 2013 @ 20:53:55 #246
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123342773
quote:
15s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
idd. Dat je dit als staatssecretaris accepteert ...
Mijn baas denkt er ook anders over. Als ik op mijn intenties beoordeeld zou worden verdiende ik ongetwijfeld tonnen per jaar. Maar da's dus niet zo. :+
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_123342786
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:52 schreef greavy het volgende:

[..]

Hier in Dordrecht is het sterk afhankelijk van wie achter de knoppen zit. Een voorbeeld hoe het niet moet:

- IC van x.06 naar Amsterdam gaat volgens plan over spoor 2, maar loopt voor het rode. Op spoor 1 staat het sein op "geel-6". Een goederentrein dus. Juist, die goederentrein moet van spoor 1 helemaal oversteken om op Kijfhoek Zuid te komen, en niet via het spoortje onder de fly-over. In plaats van die IC te wijzigen naar 1 en de goederentrein naar 2 wordt het dus filevorming creëeren. Want achter de IC op spoor 2 zit pal achteraan de stoptrein die voor het rode loopt, en vervolgens met +7 uit Zwijndrecht vertrekt :r De IC krijgt meestal +4 daar dan 8)7
Zit de juiste TRDL er, dan wordt de IC naar spoor 1 gewijzigd en de cargo naar 2. En alles blijft gewoon optijd rijden.
Het gaat áltijd mis bij de Hemtunnel aansluiting.
pi_123343157
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:52 schreef greavy het volgende:

[..]

Hier in Dordrecht is het sterk afhankelijk van wie achter de knoppen zit. Een voorbeeld hoe het niet moet:

- IC van x.06 naar Amsterdam gaat volgens plan over spoor 2, maar loopt voor het rode. Op spoor 1 staat het sein op "geel-6". Een goederentrein dus. Juist, die goederentrein moet van spoor 1 helemaal oversteken om op Kijfhoek Zuid te komen, en niet via het spoortje onder de fly-over. In plaats van die IC te wijzigen naar 1 en de goederentrein naar 2 wordt het dus filevorming creëeren. Want achter de IC op spoor 2 zit pal achteraan de stoptrein die voor het rode loopt, en vervolgens met +7 uit Zwijndrecht vertrekt :r De IC krijgt meestal +4 daar dan 8)7
Zit de juiste TRDL er, dan wordt de IC naar spoor 1 gewijzigd en de cargo naar 2. En alles blijft gewoon optijd rijden.
Hmm De x.06 gaat toch altijd van spoor 1 ?

Gelukkig heb ik deze situatie al tijdje niet meer meegemaakt (IC 6:06) vorig jaar gebeurde dat minstens 1x per week.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_123343378
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk.
pi_123343599
NS_online twitterde op maandag 25-02-2013 om 21:01:35 Rotterdam-Utrecht: vannacht herstelwerkzaamheden. Check voor morgenochtend vroeg uw reis op http://t.co/ectaVpnL2l of http://t.co/aWCHTxRUVY reageer retweet
  maandag 25 februari 2013 @ 21:09:07 #251
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_123343718
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:03 schreef b2py het volgende:
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk.
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
pi_123343788
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
:D Inderdaad wat een kuttreinen zijn dat. Vooral boven met die tochtherrie die door de ventilatieroosters komt.
pi_123344344
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
Bedankt voor de correctie! ^O^
  maandag 25 februari 2013 @ 21:29:53 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123345022
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hmm De x.06 gaat toch altijd van spoor 1 ?

Gelukkig heb ik deze situatie al tijdje niet meer meegemaakt (IC 6:06) vorig jaar gebeurde dat minstens 1x per week.
Euh, ik bedoel in Zwijndrecht. Foutje. Treinen UIT ri. Dordrecht dus.
  maandag 25 februari 2013 @ 21:30:57 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123345095
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
Wordt verworpen. Racemonsters O+ Groene banken O+ (nee, niet de plankenbanken :( )
pi_123345101
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:10 schreef Bitlord het volgende:

[..]

:D Inderdaad wat een kuttreinen zijn dat. Vooral boven met die tochtherrie die door de ventilatieroosters komt.
Met warm weer is het beneden niet veel beter... Met de ramen dicht is het inderdaad stukken beter. :)

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:03 schreef b2py het volgende:
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk.
Ook al enig idee waardoor het wordt vervangen? Ook tegen die tijd zal er nog niet genoeg DDZ zijn om het overal te vervangen neem ik aan.
  maandag 25 februari 2013 @ 21:33:47 #257
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123345266
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:30 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ook al enig idee waardoor het wordt vervangen? Ook tegen die tijd zal er nog niet genoeg DDZ zijn om het overal te vervangen neem ik aan.
Inkomst DDZ gaat met rap tempo. Wekelijks tot max. 1x/anderhalve week zou er een nieuwe DDZ de werkplaats Haarlem uit moeten rollen. Er staan 4 stammen DD-AR tegelijk binnen voor de modernisering. Gemiddelde doorlooptijd is ca. 4 weken dus.
pi_123345299
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:33 schreef greavy het volgende:

[..]

Inkomst DDZ gaat met rap tempo. Wekelijks tot max. 1x/anderhalve week zou er een nieuwe DDZ de werkplaats Haarlem uit moeten rollen kunnen.
Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen? :P
pi_123345310
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:30 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ook al enig idee waardoor het wordt vervangen? Ook tegen die tijd zal er nog niet genoeg DDZ zijn om het overal te vervangen neem ik aan.
Niet, wordt alleen maar minder.
  maandag 25 februari 2013 @ 21:35:14 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123345348
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen? :P
Zie mijn edit. Bij ICM ging het ook in zo'n hoog tempo. Wekelijks een nieuwe aflevering.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 21:35:23 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123345357
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen? :P
wordt weer Plan V
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 februari 2013 @ 21:37:14 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123345464
_O_
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 21:42:46 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123345807
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:37 schreef greavy het volgende:
_O_
bij gebrek aan beter :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123346064
Zal wel lekker druk worden in die V'tjes.
pi_123346206
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:47 schreef KnightSolaire het volgende:
Zal wel lekker druk worden in die V'tjes.
Men moet blij zijn dat er íets rijdt, aldus Bert.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 21:51:50 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123346337
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:47 schreef KnightSolaire het volgende:
Zal wel lekker druk worden in die V'tjes.
als je in drukke spitstreinen 3 v'tjes inzet moet het wel passen, tenzij een heel stel gevuld is met liefhebbers, dan wordt het lastig ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123346440
quote:
6s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Men moet blij zijn dat er íets rijdt, aldus Bert.
  maandag 25 februari 2013 @ 21:53:31 #268
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123346446
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:34 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat gaat snel inderdaad. Toch betwijfel ik of die het DDAR dat je nu bv. in de omloop Nijmegen - Deurne tegenkomt gaat vervangen? :P
DDZ gaat nu eerst het DDAR dat je in de stoptrein Zwolle-Utrecht tegenkomt vervangen.
pi_123346462
quote:
10s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als je in drukke spitstreinen 3 v'tjes inzet moet het wel passen, tenzij een heel stel gevuld is met liefhebbers, dan wordt het lastig ;)
Drie gekoppelde V'tjes komen wel voor, maar in die omloop zag ik vroeger (lees: DRGL2012) volgens mij meestal gewoon twee gekoppelde V'tjes - ook in de spits :P. Maar goed, wijsheid komt met de jaren, dus wie weet..
  maandag 25 februari 2013 @ 22:04:00 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123347105
De Spaanse overheid heeft besloten om te beginnen met het liberaliseren van de spoormarkt. Het doel van deze acties is om de schuldenberg van Renfe, de aloude staatsspoorwegen, te verkleinen.

Het begint met concurrentie op de Spaanse hogesnelheidslijnen: door middel van openbare aanbestedingen zullen per lijn een aantal maatschappijen worden toegestaan om treindiensten uit te voeren. Vanaf 2014 volgen de grotendeels verlieslatende Cercanías, vanaf 2014 zullen deze grotendeels stedelijke en regionale treindiensten openbaar worden aanbesteed.

Om het nieuwe maatschappijen makkelijker te maken om toe te treden tot de markt zal Renfe een leasebedrijf opzetten dat de beschikking krijgt over 26 AVE-hogesnelheidstreinen.

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 25-02-2013 22:25:26 ]
  maandag 25 februari 2013 @ 22:23:50 #271
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123348253
Ik lees daar geen 20 maar 26 stuks. En toevallig bezit de Renfe 26 Velaro's, de Spaanse versie van de ICE dus.

Zou dan wel grappig zijn als de DB die aanbesteding wint :P
pi_123348324
Heb ik iets gemist vandaag? Is de concessie 2015 - 2025 al vergeven aan NS?
pi_123348379
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Heb ik iets gemist vandaag? Is de concessie 2015 - 2025 al vergeven aan NS?
Huh? Heb ik ook gemist dan.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:27:51 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123348477
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:23 schreef ReisT het volgende:
Ik lees daar geen 20 maar 26 stuks. En toevallig bezit de Renfe 26 Velaro's, de Spaanse versie van de ICE dus.

Zou dan wel grappig zijn als de DB die aanbesteding wint :P
Scherp. Is aangepast ;)

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Heb ik iets gemist vandaag? Is de concessie 2015 - 2025 al vergeven aan NS?
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:26 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Huh? Heb ik ook gemist dan.
Voor zover mij bekend is I&M nog bezig met het opstellen van een programma van eisen, het schrijven van een concessie, enzovoorts.

Railway Gazette schreef gisteren:
quote:
The Dutch Ministry of Infrastructure & the Environment is to directly award Nederlandse Spoorwegen a 10-year public service contract to operate passenger services on the ‘Besluit hoofdrailnet’ core rail network and HSL Zuid in 2015-25. The Zwolle – Enschede line and stopping trains on the Roermond – Maastricht Randwyck and Sittard – Heerlen lines are excluded.
To award = van plan om te gunnen.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:28:30 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123348513
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk pech.
Ik vind het echt tamelijk geschift, zo'n groot deel van het park aan de kant.

Trouwens: die Locov-adviesaanvraag: "herfstdienstregeling". Wie dacht er ook: "kut, daar gaan we weer, een nieuwe smoes"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123348521
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
Heb ik iets gemist vandaag? Is de concessie 2015 - 2025 al vergeven aan NS?
Voor het Hoofdrailnet? Zal toch al wel een tijdje geleden onderhands gegund zijn? Aanbestedingen zijn voor marktbedrijven tenslotte, dus is de NS nu weer even een overheidsinstelling B-).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123348599
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:27 schreef James1988 het volgende:
[..]

[..]

Voor zover mij bekend is I&M nog bezig met het opstellen van een programma van eisen, het schrijven van een concessie, enzovoorts.

Railway Gazette schreef gisteren:

[..]

To award = van plan om te gunnen.
Ja dat las ik net inderdaad. Hmm ok..
pi_123348610
"stopping trains"? :'). Ik hoop dat dit gewoon een slechte vertaling is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 25 februari 2013 @ 22:30:12 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123348617
quote:
6s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:28 schreef Litpho het volgende:

[..]

Voor het Hoofdrailnet? Zal toch al wel een tijdje geleden onderhands gegund zijn? Aanbestedingen zijn voor marktbedrijven tenslotte, dus is de NS nu weer even een overheidsinstelling B-).
Één van de punten uit het Regeerakkoord van het kabinet Rutte-Asscher was de onderhandse gunning van het Hoofdrailnet en de HSL aan NS. Naar mijn weten is dat nog niet afgerond.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:38:02 #280
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123349053
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind het echt tamelijk geschift, zo'n groot deel van het park aan de kant.
Eens. Zeker aangezien de ruimte voor reizigers bepaald niet altijd even groot is. Ik denk dat veel reizigers liever groene bankjes hebben dan dat ze ingeklemd staan tussen een zwetende dikke medereiziger en en half-bejaarde vrouw omdat de trein wat krap was ingeplant.
quote:
Trouwens: die Locov-adviesaanvraag: "herfstdienstregeling". Wie dacht er ook: "kut, daar gaan we weer, een nieuwe smoes"?
Dat hield altijd in dat de voortreinen van de NO werden opgeven en vervangen werden door VIRM. Verder werden vertragingsgevoelige treinseries wat opgerekt qua rijtijd. Nu is het in 2013 allemaal anders. Ik ben alleen benieuwd hoe.
pi_123349092
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:28 schreef Duvel het volgende:

Ik vind het echt tamelijk geschift, zo'n groot deel van het park aan de kant.
het gaat om 13 stuks toch ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:42:22 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123349260
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

het gaat om 13 stuks toch ?
Maal vier bakken, dus 52 bakken, zeg ruim 5000 13*520 = 6760 zitplaatsen aan de kant om redenen die mij dubieus voorkomen, nl. puur besparing van geld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Duvel op 25-02-2013 22:53:13 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 februari 2013 @ 22:49:17 #283
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123349654
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:03 schreef b2py het volgende:
Per 4 april is het over en uit met DDAR met loc en ze zijn nu ook al vrijgepland van inzet. Mocht je ze tegenkomen, berust dit vooral op toeval en geluk.
Maar gaan die treinen op in Verlenging van NID of heb ik iets gemist en gaan ze met stuurstanden rijden en zijn die dus besteld ofzo?
  maandag 25 februari 2013 @ 22:50:04 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123349709
De stuurstanden gaan aan de kant, een deel van de bakken wordt gebruikt om een deel van DDZ te verlengen van 4 naar 6 bakken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123349747
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

het gaat om 13 stuks toch ?
Er rijden er nog 13.
  maandag 25 februari 2013 @ 22:51:39 #286
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123349804
Er zijn ooit 79 DD-AR stuurstanden gebouwd, en 50 motorrijtuigen, dus in theorie zijn er 29 stammen met loc, circa 12.000 (?) 29*520 = 15.080 zitplaatsen.

Er zijn in totaal 258 rijtuigen DD-AR gebouwd, er gaan er 190 gebruikt worden voor DDZ. Er blijven dus maarliefst 68 rijtuigen over, waarvan 29 stuurstanden en dus 39 overige (ABv, Bv).

De stuurstanden kostten destijds drie miljoen gulden per stuk, de andere rijtuigen 2 miljoen. De nieuwwaarde van de treinen is dus 3 * 29 + 2 * 39 = 165 miljoen gulden, 74,87 miljoen euro.

De rijtuigen zijn circa 20 jaar oud, dus hebben pas 2/3 van hun geplande levensduur volgemaakt, er wordt dus circa 25 miljoen euro over de balk gepleurd.

En ja, dit is kort door de bocht.

N.B. De locs kostten 6 miljoen per stuk, de totale bestelling DD-AR was meer dan 1 miljard gulden.

[ Bericht 17% gewijzigd door Duvel op 25-02-2013 23:00:42 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123350353
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:51 schreef Duvel het volgende:
Er zijn ooit 79 DD-AR stuurstanden gebouwd, en 50 motorrijtuigen, dus in theorie zijn er 29 stammen met loc, circa 12.000 (?) 29*520 = 15.080 zitplaatsen.

Er zijn in totaal 258 rijtuigen DD-AR gebouwd, er gaan er 190 gebruikt worden voor DDZ. Er blijven dus maarliefst 68 rijtuigen over, waarvan 29 stuurstanden en dus 39 overige (ABv, Bv).

De stuurstanden kostten destijds drie miljoen gulden per stuk, de andere rijtuigen 2 miljoen. De nieuwwaarde van de treinen is dus 3 * 29 + 2 * 39 = 165 miljoen gulden, 74,87 miljoen euro.

De rijtuigen zijn circa 20 jaar oud, dus hebben pas 2/3 van hun geplande levensduur volgemaakt, er wordt dus circa 25 miljoen euro over de balk gepleurd.

En ja, dit is kort door de bocht.

N.B. De locs kostten 6 miljoen per stuk, de totale bestelling DD-AR was meer dan 1 miljard gulden.
Bijzonder, er komen na de modernisering 240 bakken NID voor terug. 20 zesjes en 30 viertjes. 50 mDDM en 3x DDAR rijtuigen.
  maandag 25 februari 2013 @ 23:04:10 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123350397
mDDM was geen onderdeel van de bestelling DD-AR en komt dan ook niet voor in bovenstaande berekening. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123350414
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:04 schreef Duvel het volgende:
mDDM was geen onderdeel van de bestelling DD-AR en komt dan ook niet voor in bovenstaande berekening. :)
Komt er nog bovenop, soort van :P
Restwaarde van de locs die eerder aan de kant zijn gezet etc. Vaag verhaal allemaal.
  maandag 25 februari 2013 @ 23:14:51 #290
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123350858
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Komt er nog bovenop, soort van :P
Restwaarde van de locs die eerder aan de kant zijn gezet etc. Vaag verhaal allemaal.
mDDM is gekocht om de 1700'en naar de goederendienst te kunnen verplaatsen. Er is niet meteen voor een motorwagen/treinstel gekozen omwille van de doorlooptijd van de bestelling.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 23:17:50 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123350980
zonde dat er niet meer mDDM aangeschaft is. Hadden er straks toch weer meer stellen de baan op gekund. Nu laat je een deel lopen, omdat het niet meer in de plannen past ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 februari 2013 @ 23:22:38 #292
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123351176
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
zonde dat er niet meer mDDM aangeschaft is. Hadden er straks toch weer meer stellen de baan op gekund. Nu laat je een deel lopen, omdat het niet meer in de plannen past ...
Waar een wil is, is een weg.. Een 1700 met vijf tot negen rijtuigen zou je op veel plekken prima kunnen inzetten in de spits. Zeker als het koppelbaar blijft met de motorwagenstammen.
pi_123351204
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg.. Een 1700 met vijf tot negen rijtuigen zou je op veel plekken prima kunnen inzetten in de spits. Zeker als het koppelbaar blijft met de motorwagenstammen.
1700 met 70 DDM rijtuigen, wie heeft de langste! #yolo
175 jaar NS
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 23:27:27 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123351349
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg.. Een 1700 met vijf tot negen rijtuigen zou je op veel plekken prima kunnen inzetten in de spits. Zeker als het koppelbaar blijft met de motorwagenstammen.
zeker true, alleen de NS wil er niet aan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123352541
shit net thuis. Moet ik teruglezen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123352968
Hmm... Ook wel eens leuk: trein wordt in de Reisplanner en op het perron aangekondigd met 5 minuten vertraging, maar rijdt keurig 1 minuut voor vertrektijd binnen op station Zutpen. De vertraging is stilletjes ook van het bord verdwenen en de trein vertrekt ook keurig op tijd richting mijn hometown Deventer O+
^O^
pi_123354768
Vraag me af hoe men NS 175 gaat organiseren? Kan me momenteel weinig voorstellen bij zoiets massaals als in 1989. Wellicht een expositie in het spoorwegmuseum, wat meer stoomtreinritten en een VIRM in een speciale bestickering?

Zijn er hier mensen die NS150 meegemaakt hebben? Ik was toen -0,5.
pi_123354807
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:01 schreef Bitlord het volgende:
Vraag me af hoe men NS 175 gaat organiseren? Kan me momenteel weinig voorstellen bij zoiets massaals als in 1989. Wellicht een expositie in het spoorwegmuseum, wat meer stoomtreinritten en een VIRM in een speciale bestickering?

Zijn er hier mensen die NS150 meegemaakt hebben? Ik was toen -0,5.
Misschien nog wat oude goederenlocs er bij halen van "vroeger" toen het nog NScargo was ?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 07:40:54 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123356301
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

mDDM is gekocht om de 1700'en naar de goederendienst te kunnen verplaatsen. Er is niet meteen voor een motorwagen/treinstel gekozen omwille van de doorlooptijd van de bestelling.
Ik dacht: de 1700'en zijn vrijgespeeld om de 1100/1200/1300 te kunnen vervangen. Serie 1600 ging deels naar NS Cargo, deel 1600'en dat bij NSR bleef werd 1800, samen met 1700'en gingen deze reizigerstreinen rijden. Een 1700 voor een goederentrein is een zeldzaamheid geweest.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 26 februari 2013 @ 07:41:14 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123356303
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 01:01 schreef Bitlord het volgende:

Zijn er hier mensen die NS150 meegemaakt hebben? Ik was toen -0,5.
Ja, het was tof.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')