Daar wordt je niet vrolijk van in de spitsquote:Op maandag 25 februari 2013 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is er altijd al geweest en heet N35
Hopelijk komt deze brief die naar de 2e kamer gestuurd wordt, wel aan...quote:Op maandag 25 februari 2013 15:06 schreef James1988 het volgende:
Zelfs 'Den Haag' gelooft er niet meer in.
[..]
Ah bedankt. Zal me dus wel wat tijd gaan schelen als ik richting jouw provincie moet.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, dan is de heringebruikname van de L35. Aankomst en vertrektijden zullen op het stukje Nijverdal - Enschede iets verschuiven ten opzichte van nu, maar dat betreffen slechts enkele minuten
ehhh.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:28 schreef Monopoly het volgende:
Kreeg een foto toegestuurd van een stagair van de opleiding. Geschoten op de Waalhaven. Lijkt me duidelijk waar dit om gaat
[ afbeelding ]
Owja.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Van de week een loc op 4 andere locs gebotst op de Waalhaven.
Maar wel zodat er in Hengelo weer een volledige knoopt ontstaatquote:Op maandag 25 februari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, dan is de heringebruikname van de L35. Aankomst en vertrektijden zullen op het stukje Nijverdal - Enschede iets verschuiven ten opzichte van nu, maar dat betreffen slechts enkele minuten
Alle locs hebben schade. Dus die 189'er van HTRS maar ook die RRF-locs hebben allen schade.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:35 schreef Monopoly het volgende:
Buffers hebben hun werk gedaan ja.
Onder de buffers bij het draaistel heb je bij de 189 de spoorstaafruimer, ATB spoelen en Insdusi spoel (Duitse beveiligingssysteem). Verder wat electronica wat in de stuurtafel zit dat beschadigd kan zijn.
Al met al een beste kostenpost vrees ik.
Ziet er maar maf uit, die loc middeninquote:Op maandag 25 februari 2013 18:38 schreef greavy het volgende:
Oeh, 2xDDAR met loc. Niet met een motorwagen. Altijd goed spul
helaas geen bazentrein, want dat is dezequote:Op maandag 25 februari 2013 18:33 schreef MPG het volgende:
Wat de neuk heb ik nou voor idiote treinsamenstelling in de ic eindhoven - venlo van 18.32...
Eerst een paar dd-ar? rijtuigen, dan een 1700 loc, dan weer een paar van die rijtuigen en achterop weer een loc.
De vaste samenstelling van dat spul is loc + 3 rijtuigen + stuurstand. En dan met automatische koppeling op loc en stuurstand om er te kunnen verlengen inderdaadquote:Op maandag 25 februari 2013 18:42 schreef MPG het volgende:
[..]
Ziet er maar maf uit, die loc middenin. En dan achter de loc weer eerst zo'n stuurstand rijtuig.
Aldus Treinreiziger.nlquote:Intercity Brussel mag 14x vaker uitvallen dan Fyra
maandag 25 februari 2013
Mansveld is veel minder streng voor de Fyra-vervangende intercity. Zo mag HSA (High Speed Alliance) ongestraft zeven procent van de intercity's Den Haag - Brussel afschaffen. Bij de Fyra mocht slechts een half procent van de treinen uitvallen. Ook zijn de punctualiteitseisen voor de intercity veel soepeler. Dat concludeert Treinreiziger.nl op basis van brieven die Mansveld naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
De eisen voor de intercity Amsterdam - Brussel zijn extreem soepel. Bij geen enkele andere concessie wordt een uitval van zeven procent geaccepteerd. Bovendien hoeft HSA opgeheven treinen door toedoen van derden niet mee te rekenen. In de praktijk kan het dus voorkomen dat tien procent van de intercity's uitvalt en HSA toch geen boete krijgt.
Punctualiteit
De intercity Den Haag - Brussel moet een punctualiteit halen van 85 procent. Ook dat is veel lager dan bij de Fyra, die een punctualiteit van 95 procent moest halen. Ook hier geldt dat vertragingen door externe factoren die niet aan HSA toe te rekenen zijn, niet meetellen. Bij het hoofdrailnet tellen alle vertragingen mee, ongeacht de oorzaak.
Herstelplan
Wanneer HSA gehouden gaat worden aan de oorspronkelijke afspraken, weet Mansveld nog niet. "Dit is afhankelijk van de door NS ingezette herstelaanpak", schrijft Mansveld. Het lijkt erop dat NS met het herstelplan zelf kan beïnvloeden wanneer het bedrijf weer afgerekend gaat worden op de oorspronkelijke contract eisen.
Geen nieuwe aanbesteding
Er rijden nu veel minder treinen dan beloofd via de hogesnelheidslijn. De treinen die rijden zijn bovendien veel minder punctueel en kunnen veel vaker uitvallen dan beloofd. Desondanks ziet Mansveld geen reden om de hulp van andere vervoerders in te roepen of de lijn opnieuw te gaan aanbesteden. Mansveld vindt dat HSA zich voldoende inspant. Ze wijst op de Fyra Amsterdam - Breda die met tijdelijk materieel wel rijdt en op de Fyra-vervangende intercity Den Haag - Brussel.
Adequaat
Mansveld: "Gezien de inspanningen die nu worden geleverd om de reiziger zo snel mogelijk weer adequaat te bedienen met de Fyra treindienst Amsterdam - Brussel constateer ik dat op dit moment een heraanbesteding niet aan de orde is."
Treinreiziger.nl is verbaasd door de reactie van Mansveld. "Kennelijk gaat het om de intenties en niet om de prestaties", concludeert Hildebrand van Kuyeren, hoofdredacteur van Treinreiziger.nl.
Andere vervoerders
Veolia directeur Manu Lageirse pleitte in een interview met Treinreiziger.nl om de hulp van andere vervoerders in te schakelen. Mansveld ziet dat in elk geval niet als haar taak. "Gelet op de contractenstructuur voor het vervoer over de HSL-Zuid is HSA voor mij de aangewezen partij. Op zich zouden HSA en NMBS zich tot andere vervoerders kunnen wenden ten behoeve van mogelijke oplossingen (zoals extra HSL-materieel). Maar dit is gelet op de contractenstructuur aan hen".
quote:
quote:
Geen knip voor de neus waard.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
idd. Dat je dit als staatssecretaris accepteert ...
In België zie ik dit soort combinaties werkelijk iedere keer dat ik er reis :pquote:Op maandag 25 februari 2013 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
helaas geen bazentrein, want dat is deze
Jazeker. Er rijdt een combi rond tussen Landen en Brugge - naar ik meen - met 14 bakken M6 (7 bakken uit Luik en 7 uit Genk).. Elk uur, zelfs op zondag. Waar menig Nederlander in de spits van kan dromenquote:Op maandag 25 februari 2013 19:29 schreef J.B. het volgende:
[..]
In België zie ik dit soort combinaties werkelijk iedere keer dat ik er reis :p
De 12 bakken I11 in de Oostende-Eupen-Expresse vind ik anders ook bijzonder machtig om te zien.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:30 schreef greavy het volgende:
[..]
14 bakken M6 (7 bakken uit Luik en 7 uit Genk).. Elk uur, zelfs op zondag. Waar menig Nederlander in de spits van kan dromen
Oh, die heeft inderdaad iets van 800 zitplaatsen 2e plas. Die M6-combi Landen-Brugge gekoppeld zit ergens rond de 1400 uit mijn hoofd.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
De 12 bakken I11 in de Oostende-Eupen-Expresse vind ik anders ook bijzonder machtig om te zien.
Die doet over een jaar of wat nog wel een Van Gentje...quote:Op maandag 25 februari 2013 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Er zit al 10 minuten speling in het rijpad, waarom de neuk dan ook nog de punctualiteitseis versoepelenquote:Op maandag 25 februari 2013 19:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Treinreiziger.nl
Wederom een brevet van onvermogen en algehele kansloosheid van de beleidsmakers aan de Plesmanweg.
Ik had tegenwind.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:37 schreef Fiorano het volgende:
Vanmiddag had ik een ICM3 in de IC Amersfoort-Utrecht. Hengelo - Deventer ging midden in de spits in een ICM4...
In alle eerlijkheid, ik heb niet de indruk dat Camiel het beter had gedaan. Om maar een willekeurige mannelijke minister V&W van de laatste twintig jaar te pakken.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er zit al 10 minuten speling in het rijpad, waarom de neuk dan ook nog de punctualiteitseis versoepelen.
Ik weet wel waarom. Omdat het een kut heeft.
De Pimpel heeft ook bizar veel speling. Ding vertrok met +6 uit Hengelo en op Deventer vertraging al kwijt terwijl de meeste speling op Apeldoorn zit. Die HiSpeed machinisten weten de grenzen van de ATB goed te vinden!quote:Op maandag 25 februari 2013 19:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er zit al 10 minuten speling in het rijpad, waarom de neuk dan ook nog de punctualiteitseis versoepelen.
Ik weet wel waarom. Omdat het een kut heeft. De enige vrouwen met politiek verstand zitten in het Europees Parlement of Europese Commissie waardoor in de Tweede Kamer alleen nog maar incapabele borsten-dragende verspillingen van tijd en energie rondlopen.
Waar is ie de sprinter dan voorbij gegaan? Die duikt er normaal namelijk precies achter in Hengelo, en dat is ook de reden van de grote hoeveelheid speling (handiger was een planmatige inhaling van de sprinter in Rijssen geweest)quote:Op maandag 25 februari 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
De Pimpel heeft ook bizar veel speling. Ding vertrok met +6 uit Hengelo en op Deventer vertraging al kwijt terwijl de meeste speling op Apeldoorn zit. Die HiSpeed machinisten weten de grenzen van de ATB goed te vinden!
Die werd binnen genomen op spoor 3, uiterst efficiënt viel mij en mijn reisgenoot op.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waar is ie de sprinter dan voorbij gegaan? Die duikt er normaal namelijk precies achter in Hengelo, en dat is ook de reden van de grote hoeveelheid speling (handiger was een planmatige inhaling van de sprinter in Rijssen geweest)
Luik/Genk - Knokke/Blankenberge, rijdt alleen in het weekend en wordt gesplitst/gekoppeld in Landen en Brugge. Rijdt overigens ook vaak met MS96!quote:Op maandag 25 februari 2013 19:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Jazeker. Er rijdt een combi rond tussen Landen en Brugge - naar ik meen - met 14 bakken M6 (7 bakken uit Luik en 7 uit Genk).. Elk uur, zelfs op zondag. Waar menig Nederlander in de spits van kan dromen
Omruilen met post Amsterdam en Alkmaar. Luie mensen zitten daar.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:10 schreef dennistd het volgende:
Dan had de IC naar Enschede ook vertraging, anders ga je dat niet redden namelijk. Verder zijn ze hier in de regio wel redelijk creatief met spoorwijzigingen
Heb 's avonds laat ook al wel eens in een vertraagde IC gezeten die Hengelo-Enschede linkerspoor reed om zo gelijk met de stopper in Enschede aan te kunnen komen.
Dat denk ik ook niet, sowieso vind ik dat één van de minst mooie treinen. Zo'n vieze dieselbak.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar wordt je niet vrolijk van in de spits
En eerst gaat de afdeling Asset Management het zakspoor verbouwen en dieper in het station leggen. Chapeau ProRail, dag belastinggeld.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:29 schreef dennistd het volgende:
En nog eentje: Arriva wil in 2014 Almelo-Mariënberg een strakke 30/30-dienst laten rijden wat conflicteert met het goederenpad Bentheim-Amersfoort. Een mogelijke oplossing die genoemd wordt is de trein te verplaatsen van het zakspoor 3b naar spoor 230, het uithaalspoor bij het stationgebouw
http://www.prorail.nl/Ver(...)%28definitief%29.pdf
kan leuke dingen opleverenquote:Op maandag 25 februari 2013 20:29 schreef dennistd het volgende:
Interessante overbelastverklaring van ProRail voor Groningen-Leer: Arriva wil een sneltrein Groningen-Leer 1x p.u. laten rijden naast de halfuursdienst Groningen-Winschoten en Groningen-Veendam
En nog eentje: Arriva wil in 2014 Almelo-Mariënberg een strakke 30/30-dienst laten rijden wat conflicteert met het goederenpad Bentheim-Amersfoort. Een mogelijke oplossing die genoemd wordt is de trein te verplaatsen van het zakspoor 3b naar spoor 230, het uithaalspoor bij het stationgebouw
Hier in Dordrecht is het sterk afhankelijk van wie achter de knoppen zit. Een voorbeeld hoe het niet moet:quote:Op maandag 25 februari 2013 20:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Omruilen met post Amsterdam en Alkmaar. Luie mensen zitten daar.
Mijn baas denkt er ook anders over. Als ik op mijn intenties beoordeeld zou worden verdiende ik ongetwijfeld tonnen per jaar. Maar da's dus niet zo.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Het gaat áltijd mis bij de Hemtunnel aansluiting.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Hier in Dordrecht is het sterk afhankelijk van wie achter de knoppen zit. Een voorbeeld hoe het niet moet:
- IC van x.06 naar Amsterdam gaat volgens plan over spoor 2, maar loopt voor het rode. Op spoor 1 staat het sein op "geel-6". Een goederentrein dus. Juist, die goederentrein moet van spoor 1 helemaal oversteken om op Kijfhoek Zuid te komen, en niet via het spoortje onder de fly-over. In plaats van die IC te wijzigen naar 1 en de goederentrein naar 2 wordt het dus filevorming creëeren. Want achter de IC op spoor 2 zit pal achteraan de stoptrein die voor het rode loopt, en vervolgens met +7 uit Zwijndrecht vertrektDe IC krijgt meestal +4 daar dan
![]()
Zit de juiste TRDL er, dan wordt de IC naar spoor 1 gewijzigd en de cargo naar 2. En alles blijft gewoon optijd rijden.
Hmm De x.06 gaat toch altijd van spoor 1 ?quote:Op maandag 25 februari 2013 20:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Hier in Dordrecht is het sterk afhankelijk van wie achter de knoppen zit. Een voorbeeld hoe het niet moet:
- IC van x.06 naar Amsterdam gaat volgens plan over spoor 2, maar loopt voor het rode. Op spoor 1 staat het sein op "geel-6". Een goederentrein dus. Juist, die goederentrein moet van spoor 1 helemaal oversteken om op Kijfhoek Zuid te komen, en niet via het spoortje onder de fly-over. In plaats van die IC te wijzigen naar 1 en de goederentrein naar 2 wordt het dus filevorming creëeren. Want achter de IC op spoor 2 zit pal achteraan de stoptrein die voor het rode loopt, en vervolgens met +7 uit Zwijndrecht vertrektDe IC krijgt meestal +4 daar dan
![]()
Zit de juiste TRDL er, dan wordt de IC naar spoor 1 gewijzigd en de cargo naar 2. En alles blijft gewoon optijd rijden.
twitter:NS_online twitterde op maandag 25-02-2013 om 21:01:35Rotterdam-Utrecht: vannacht herstelwerkzaamheden. Check voor morgenochtend vroeg uw reis op http://t.co/ectaVpnL2l of http://t.co/aWCHTxRUVY reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |