Want het is zoveel beter dat de reiziger na 600 seconden extra blauwbekken op het bord ziet dat de trein +300 seconden vertraging heeft?quote:Op maandag 25 februari 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
en dat terwijl ze toch wel toe willen naar het plannen op de seconde
Laat ze toch maar eens zorgen dat een automatische rijweginstelling op andere momenten dan hele minuten kan. Het zijn de systemen van Prorail die dat tegenhoudenquote:Op maandag 25 februari 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
en dat terwijl ze toch wel toe willen naar het plannen op de seconde
in de ideale situatie wordt de rijweg van de volgende trein al deels beschikbaar gemaakt op het moment dat de vorige trein bijvoorbeeld net een wissel heeft gepasseerd.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Laat ze toch maar eens zorgen dat een automatische rijweginstelling op andere momenten dan hele minuten kan. Het zijn de systemen van Prorail die dat tegenhouden
het opjagen van treinen is prima, maar je kunt ook overdrijvenquote:Op maandag 25 februari 2013 12:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens wel grappig.. Ik zat de rijtijden van de IC's tussen Almere centrum en Weesp te bestuderen. Als een machinist op tijd langs de dienstregelingspunten zou willen rijden moet er met gemiddeld 60 km/h van Almere centrum naar Almere Poort worden gereden en vervolgens met gemiddeld 160 á 170 km/h naar Weesp. Dakannie.
Soms kan dat nu. Soms niet. Met NX kon dat altijd. Overigens is dat een reden waarom er veelal zo snel mogelijk na een wisselstraat een sein wordt neergezet.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de ideale situatie wordt de rijweg van de volgende trein al deels beschikbaar gemaakt op het moment dat de vorige trein bijvoorbeeld net een wissel heeft gepasseerd.
de overstap in Mariënberg kan 9 van de 10 keer op je buik schrijven.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:02 schreef CrashO het volgende:
Ns, je kan dit toch niet serieus aan een reiziger voorstellen? (heb geen via station ingevoerd)
[..]
Maar als treinen niet ideaal maar al met vertraging rijden wil je die rijweg niet te vroeg inleggen, als je nog wat wilt schuiven in perron-indeling om de rest van de treinen er geen last van te laten hebben heb je een probleem als je eerst nog een rijweg moet herroepen. Dan weet je zeker dat er meerdere treinen last van hebben...quote:Op maandag 25 februari 2013 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de ideale situatie wordt de rijweg van de volgende trein al deels beschikbaar gemaakt op het moment dat de vorige trein bijvoorbeeld net een wissel heeft gepasseerd.
daarom zou het treinverkeer op knooppunten ook beter op een meer dynamische manier afgehandeld moeten worden.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar als treinen niet ideaal maar al met vertraging rijden wil je die rijweg niet te vroeg inleggen, als je nog wat wilt schuiven in perron-indeling om de rest van de treinen er geen last van te laten hebben heb je een probleem als je eerst nog een rijweg moet herroepen. Dan weet je zeker dat er meerdere treinen last van hebben...
neen. Er vindt onderweg een inhaling plaats, waardoor reizigers die de IC nemen er sneller zijn dan dat ze de eerder vertrekkende stoptrein pakken.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:08 schreef Fiorano het volgende:
Op de borden te Utrecht staat onder de sprinter richting Breda "de Intercity naar Heerlen is eerder in Den Bosch"
Is dat nieuw ergens te vroeg aankomen?
de intercity is eerder in den bosch dan de sprinter ondanks dat de ic later vrtrekt. Dit omdat de sprinter paar minuten in geldermalsen stilstaan om de ic voorbij te latenquote:Op maandag 25 februari 2013 13:08 schreef Fiorano het volgende:
Op de borden te Utrecht staat onder de sprinter richting Breda "de Intercity naar Heerlen is eerder in Den Bosch"
Is dat nieuw ergens te vroeg aankomen?
tja het moet kort en bondig he als je het hele verhaal op hetbord zet lezen de menzen het toch nietquote:Op maandag 25 februari 2013 13:15 schreef Fiorano het volgende:
Ah Thnx voor de uitleg. Staat er niet heel duidelijk dan. Of ik ben een simpel.
Is dat nieuw?quote:Op maandag 25 februari 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neen. Er vindt onderweg een inhaling plaats, waardoor reizigers die de IC nemen er sneller zijn dan dat ze de eerder vertrekkende stoptrein pakken.
Hetzelfde staat in Utrecht bij de stoptrein naar Gouda/Den Haag
Nee, is al jaren zo. Sprintertje staat bij Goverwelle een tijd stil.quote:
Staat in Den Bosch ook al jaren lang aangegeven bij de sprinter terug richting Utrecht: pak maar de IC als je naar Utrecht wilt, die is er eerderder.quote:
quote:Noodoplossing Fyra mogelijk een blijvertje
DEN HAAG - Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) sluit niet uit dat de tijdelijke intercity tussen Den Haag en Brussel ook in de toekomst moet blijven rijden.
Zij hoopt echter nog altijd dat de problemen met de gewraakte Fyra V250 snel worden opgelost, zodat deze snelle treinen weer kunnen worden ingezet.
Maar als dat onverhoopt niet lukt en er minder Fyra V250-treinen worden ingezet dan de nu geplande 16, dan zou de vervangende verbinding weleens een blijvertje kunnen worden.
Dat schrijft Mansveld maandag in een brief aan de Tweede Kamer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |