abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 februari 2013 @ 12:34:17 #151
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123320456
Volgens mij hanteert Prorail de 3-minutennorm nog altijd..
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 12:35:57 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123320506
en dat terwijl ze toch wel toe willen naar het plannen op de seconde :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123320916
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
en dat terwijl ze toch wel toe willen naar het plannen op de seconde :')
Want het is zoveel beter dat de reiziger na 600 seconden extra blauwbekken op het bord ziet dat de trein +300 seconden vertraging heeft? :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 25 februari 2013 @ 12:51:53 #154
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123320947
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
en dat terwijl ze toch wel toe willen naar het plannen op de seconde :')
Laat ze toch maar eens zorgen dat een automatische rijweginstelling op andere momenten dan hele minuten kan. Het zijn de systemen van Prorail die dat tegenhouden
  maandag 25 februari 2013 @ 12:53:43 #155
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123321011
Overigens wel grappig.. Ik zat de rijtijden van de IC's tussen Almere centrum en Weesp te bestuderen. Als een machinist op tijd langs de dienstregelingspunten zou willen rijden moet er met gemiddeld 60 km/h van Almere centrum naar Almere Poort worden gereden en vervolgens met gemiddeld 160 á 170 km/h naar Weesp. Dakannie.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 12:55:39 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123321072
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Laat ze toch maar eens zorgen dat een automatische rijweginstelling op andere momenten dan hele minuten kan. Het zijn de systemen van Prorail die dat tegenhouden
in de ideale situatie wordt de rijweg van de volgende trein al deels beschikbaar gemaakt op het moment dat de vorige trein bijvoorbeeld net een wissel heeft gepasseerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 12:57:01 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123321109
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens wel grappig.. Ik zat de rijtijden van de IC's tussen Almere centrum en Weesp te bestuderen. Als een machinist op tijd langs de dienstregelingspunten zou willen rijden moet er met gemiddeld 60 km/h van Almere centrum naar Almere Poort worden gereden en vervolgens met gemiddeld 160 á 170 km/h naar Weesp. Dakannie.
het opjagen van treinen is prima, maar je kunt ook overdrijven :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 februari 2013 @ 12:59:58 #158
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123321208
Ik krijg vandaag bijscholing voor het boeken van gehandicapten in Eurostar, Thalys, TGV en TGV Lyrisch :P
  maandag 25 februari 2013 @ 13:03:10 #159
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123321323
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de ideale situatie wordt de rijweg van de volgende trein al deels beschikbaar gemaakt op het moment dat de vorige trein bijvoorbeeld net een wissel heeft gepasseerd.
Soms kan dat nu. Soms niet. Met NX kon dat altijd. Overigens is dat een reden waarom er veelal zo snel mogelijk na een wisselstraat een sein wordt neergezet.
  maandag 25 februari 2013 @ 13:03:23 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123321327
quote:
99s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:02 schreef CrashO het volgende:
Ns :'( , je kan dit toch niet serieus aan een reiziger voorstellen? (heb geen via station ingevoerd)

[..]

de overstap in Mariënberg kan 9 van de 10 keer op je buik schrijven.
Die overweg ligt dicht voor de trein uit Zwolle, daarna vertrekt vrijwel gelijk de trein naar Zwolle.
pi_123321336
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de ideale situatie wordt de rijweg van de volgende trein al deels beschikbaar gemaakt op het moment dat de vorige trein bijvoorbeeld net een wissel heeft gepasseerd.
Maar als treinen niet ideaal maar al met vertraging rijden wil je die rijweg niet te vroeg inleggen, als je nog wat wilt schuiven in perron-indeling om de rest van de treinen er geen last van te laten hebben heb je een probleem als je eerst nog een rijweg moet herroepen. Dan weet je zeker dat er meerdere treinen last van hebben...
  maandag 25 februari 2013 @ 13:08:50 #162
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_123321509
Op de borden te Utrecht staat onder de sprinter richting Breda "de Intercity naar Heerlen is eerder in Den Bosch"

Is dat nieuw ergens te vroeg aankomen?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 13:10:05 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123321548
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Maar als treinen niet ideaal maar al met vertraging rijden wil je die rijweg niet te vroeg inleggen, als je nog wat wilt schuiven in perron-indeling om de rest van de treinen er geen last van te laten hebben heb je een probleem als je eerst nog een rijweg moet herroepen. Dan weet je zeker dat er meerdere treinen last van hebben...
daarom zou het treinverkeer op knooppunten ook beter op een meer dynamische manier afgehandeld moeten worden.

Treinen vertrekken zoveel mogelijk van een vast perron, maar als het beter voor de treindienst om een trein aan een ander perron af te handelen dan moet dat gewoon kunnen. Sterker nog, een computer zou dat al in een vroeg stadium kunnen berekenen.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor het onderweg ophouden van een langzamere trein om zo een IC enkele stations verder weer in zijn pad te laten komen, terwijl bijvoorbeeld de stoptrein uiteindelijk toch ook redelijk op tijd het eindstation kan bereiken.

Dit vereist nogal wat rekenkracht en plannen op de seconde, maar ik ben ervan overtuigd dat het moet kunnen en dat er hierdoor veel meer treinen op tijd zullen gaan rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 13:11:53 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123321615
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:08 schreef Fiorano het volgende:
Op de borden te Utrecht staat onder de sprinter richting Breda "de Intercity naar Heerlen is eerder in Den Bosch"

Is dat nieuw ergens te vroeg aankomen?
neen. Er vindt onderweg een inhaling plaats, waardoor reizigers die de IC nemen er sneller zijn dan dat ze de eerder vertrekkende stoptrein pakken.

Hetzelfde staat in Utrecht bij de stoptrein naar Gouda/Den Haag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123321674
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:08 schreef Fiorano het volgende:
Op de borden te Utrecht staat onder de sprinter richting Breda "de Intercity naar Heerlen is eerder in Den Bosch"

Is dat nieuw ergens te vroeg aankomen?
de intercity is eerder in den bosch dan de sprinter ondanks dat de ic later vrtrekt. Dit omdat de sprinter paar minuten in geldermalsen stilstaan om de ic voorbij te laten
  maandag 25 februari 2013 @ 13:15:12 #166
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_123321739
Ah Thnx voor de uitleg. Staat er niet heel duidelijk dan. Of ik ben een simpel.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_123321819
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:15 schreef Fiorano het volgende:
Ah Thnx voor de uitleg. Staat er niet heel duidelijk dan. Of ik ben een simpel.
tja het moet kort en bondig he als je het hele verhaal op hetbord zet lezen de menzen het toch niet
pi_123321974
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:15 schreef Fiorano het volgende:
ik ben een simpel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 februari 2013 @ 13:32:26 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123322301
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:15 schreef Fiorano het volgende:
ik ben een simpel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123324347
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neen. Er vindt onderweg een inhaling plaats, waardoor reizigers die de IC nemen er sneller zijn dan dat ze de eerder vertrekkende stoptrein pakken.

Hetzelfde staat in Utrecht bij de stoptrein naar Gouda/Den Haag
Is dat nieuw?
pi_123324370
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Is dat nieuw?
Nee, is al jaren zo. Sprintertje staat bij Goverwelle een tijd stil.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123324537
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Is dat nieuw?
Staat in Den Bosch ook al jaren lang aangegeven bij de sprinter terug richting Utrecht: pak maar de IC als je naar Utrecht wilt, die is er eerderder.
  Redactie Sport maandag 25 februari 2013 @ 14:59:11 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123325445
Dat zijn ook meteen de enige twee trajecten waarop de sprinter tussen twee plaatsen wordt ingehaald door een IC tussen diezelfde plaatsen toch?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 25 februari 2013 @ 15:00:26 #174
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123325493
Hilversum-Duivendrecht/Amsterdam.
Almere C-Duivendrecht.
  maandag 25 februari 2013 @ 15:06:13 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123325703
Zelfs 'Den Haag' gelooft er niet meer in.

quote:
Noodoplossing Fyra mogelijk een blijvertje
DEN HAAG - Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) sluit niet uit dat de tijdelijke intercity tussen Den Haag en Brussel ook in de toekomst moet blijven rijden.

Zij hoopt echter nog altijd dat de problemen met de gewraakte Fyra V250 snel worden opgelost, zodat deze snelle treinen weer kunnen worden ingezet.

Maar als dat onverhoopt niet lukt en er minder Fyra V250-treinen worden ingezet dan de nu geplande 16, dan zou de vervangende verbinding weleens een blijvertje kunnen worden.

Dat schrijft Mansveld maandag in een brief aan de Tweede Kamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')