Tenzij ze op Gibraltar vliegen:quote:Op zondag 24 februari 2013 16:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ach, detectie is niet meer nuttig: er hoeven toch geen overwegen voor dicht!
quote:Op zondag 24 februari 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
soms duurt het even voor een badslipperexpress een overweg over is
Dat ding heeft echt geen snelheid als het eenmaal in beweging is..quote:Op zondag 24 februari 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
soms duurt het even voor een badslipperexpress een overweg over is
dat is servicequote:Op zondag 24 februari 2013 18:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat ik nou weer meemaak aan het sncf loket.
Ik wou mijn trein naar Monaco boeken: Maar de nachttrein paris - nice is, zoals ik vaker hier melde, een zooitje qua dienstregeling ivm werkzaamheden.Dus altijd maar afwachten offie rijd.
Nu, ik tikte op de website in , kreeg een vervangende nachtintercity tot aan culmont, een overstap ergens midden in de nacht aldaar op de echte slaaptrein. Kosten 94.
Ik vond het maar een vage route dus ik ben naar het loket gegaan en heb gevraagd of het wel klopte.
Daar zat een dame die zei " het klopt, maar ik weet iets beters"
Ik vertrek nu een half uur eerder van parijs, de tgv naar Mulhouse, daar savonds opstappen op de nachttrein (dus niet snachts). Totale kostenplaatje 52 euro.![]()
Wat een service
40 euro bespaard, plus meer en langer treinplezier![]()
Copy-paste vanaf een ander forum waar ze daar wel interesse in hebben, had het er net uitgehaald hier.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:33 schreef Duvel het volgende:
Leuke foto's en fijne sneeuw, maar waarom die rijtuignummers?
Ik kan je niet meer info geven dan dat ik hier al neergezet had. Meer is mij niet bekend.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:34 schreef DriekOplopers het volgende:
Kan iemand wat meer info geven over dat gedoe met die op het spoor slepende railrem, donderdag, en de inspectietechnische inhaalslag die dat opleverde?
Betekent dat, dat er morgen treinen korter zijn?
Ik zou erg geholpen zijn met meer info hierover.
Dankdankdank!
Via Broek53 @ Somda: Alle VIRM's die na vannacht niet gecontroleerd zijn gaan aan de kant.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:34 schreef DriekOplopers het volgende:
Kan iemand wat meer info geven over dat gedoe met die op het spoor slepende railrem, donderdag, en de inspectietechnische inhaalslag die dat opleverde?
Betekent dat, dat er morgen treinen korter zijn?
Ik zou erg geholpen zijn met meer info hierover.
Dankdankdank!
quote:Op zondag 24 februari 2013 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Via Broek53 @ Somda: Alle VIRM's die na vannacht niet gecontroleerd zijn gaan aan de kant.
quote:
Gelukkig rij ik tegenwoordig toch alleen maar met de SLeT op Almere Buitenquote:Op zondag 24 februari 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik morgen niet met de trein
quote:Op zondag 24 februari 2013 18:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat ik nou weer meemaak aan het sncf loket.
Ik wou mijn trein naar Monaco boeken: Maar de nachttrein paris - nice is, zoals ik vaker hier melde, een zooitje qua dienstregeling ivm werkzaamheden.Dus altijd maar afwachten offie rijd.
Nu, ik tikte op de website in , kreeg een vervangende nachtintercity tot aan culmont, een overstap ergens midden in de nacht aldaar op de echte slaaptrein. Kosten 94.
Ik vond het maar een vage route dus ik ben naar het loket gegaan en heb gevraagd of het wel klopte.
Daar zat een dame die zei " het klopt, maar ik weet iets beters"
Ik vertrek nu een half uur eerder van parijs, de tgv naar Mulhouse, daar savonds opstappen op de nachttrein (dus niet snachts). Totale kostenplaatje 52 euro.![]()
Wat een service
40 euro bespaard, plus meer en langer treinplezier![]()
Nu maar hopen dat het vannacht keihard gaat sneeuwen.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Via Broek53 @ Somda: Alle VIRM's die na vannacht niet gecontroleerd zijn gaan aan de kant.
Ik wel. Wie weet weer ICRm in plaats van VIRM in sommige series?quote:Op zondag 24 februari 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik morgen niet met de trein
Sneeuw - verdekt materieeltekort al sinds 1 januari 2009quote:Op zondag 24 februari 2013 20:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat het vannacht keihard gaat sneeuwen.
Huishoudbeurs is over, tenzij er echt meer dan 10 stellen VIRM aan de kant gaan hoef je er niet op te rekenen.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik wel. Wie weet weer ICRm in plaats van VIRM in sommige series?
Ik ben al tevreden met een VIRM zesje.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Huishoudbeurs is over, tenzij er echt meer dan 10 stellen VIRM aan de kant gaan hoef je er niet op te rekenen.
*Rustige zondagavond op buik schrijven kan*quote:Op zondag 24 februari 2013 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Via Broek53 @ Somda: Alle VIRM's die na vannacht niet gecontroleerd zijn gaan aan de kant.
Hoezo? Morgenochtend hoeft het pas dramatisch te zijn, dat weet je nu nog niet. Ik zou gewoon lekker Obese gaan kijken als ik jou was. Of Atletico - Espanyol, alhoewel dat al bijna afgelopen is.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
*Rustige zondagavond op buik schrijven kan*
ik wel, maar ik reis met Arrivaquote:Op zondag 24 februari 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik morgen niet met de trein
Alleen als je een bijbaantje hebt als VIRM-controleurquote:Op zondag 24 februari 2013 20:20 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
*Rustige zondagavond op buik schrijven kan*
NASCAR Sprint Cup in Daytonaquote:Op zondag 24 februari 2013 20:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoezo? Morgenochtend hoeft het pas dramatisch te zijn, dat weet je nu nog niet. Ik zou gewoon lekker Obese gaan kijken als ik jou was. Of Atletico - Espanyol, alhoewel dat al bijna afgelopen is.
Ja, dat zou een leuke verassing zijn voor de eerste dag na mijn vakantie. Gewoon een keer lekker iets ongewoons in de IC Nijmegen - Den Helder. Mat '64 zou een aangename verassing zijn. Of misschien dat ze ergens een blik DM'90 kunnen opentrekkenquote:Op zondag 24 februari 2013 20:08 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik wel. Wie weet weer ICRm in plaats van VIRM in sommige series?
Gisteren reden er V'tjes tussen Nijmegen en Den-Helder/Schipholquote:Op zondag 24 februari 2013 20:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja, dat zou een leuke verassing zijn voor de eerste dag na mijn vakantie. Gewoon een keer lekker iets ongewoons in de IC Nijmegen - Den Helder. Mat '64 zou een aangename verassing zijn. Of misschien dat ze ergens een blik DM'90 kunnen opentrekken![]()
Achja, dreams will be dreams
Over een half uurtje Top Gear!quote:Op zondag 24 februari 2013 20:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoezo? Morgenochtend hoeft het pas dramatisch te zijn, dat weet je nu nog niet. Ik zou gewoon lekker Obese gaan kijken als ik jou was. Of Atletico - Espanyol, alhoewel dat al bijna afgelopen is.
Mag er zaterdag wel in. Dan heb ik wel ff tijd om naar Den Helder te gaan. Zondag de Vee's nog gemistquote:Op zondag 24 februari 2013 20:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja, dat zou een leuke verassing zijn voor de eerste dag na mijn vakantie. Gewoon een keer lekker iets ongewoons in de IC Nijmegen - Den Helder. Mat '64 zou een aangename verassing zijn. Of misschien dat ze ergens een blik DM'90 kunnen opentrekken![]()
Achja, dreams will be dreams
Nee, ze kunnen dit misschien wel gewoon bij de reguliere 48-uurs controle oplossen.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar stel dat de situatie gaat zijn: dan moet er vannacht toch heel veel met leeg ijzer heen en weer gesleept worden?
Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoezo? Morgenochtend hoeft het pas dramatisch te zijn, dat weet je nu nog niet. Ik zou gewoon lekker Obese gaan kijken als ik jou was.
Was er geen plaats voor hem op het balkon?quote:Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.
Pats!
Zeg! Zo zwaar ben ik heul niet!quote:Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.
Pats!
Wat een joekelquote:Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.
Pats!
Goederenwagons hebben geen SchaKuquote:Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.
Pats!
Mag jij die hebben, neem ik het ICRm en DDZquote:Op zondag 24 februari 2013 20:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja, dat zou een leuke verassing zijn voor de eerste dag na mijn vakantie. Gewoon een keer lekker iets ongewoons in de IC Nijmegen - Den Helder. Mat '64 zou een aangename verassing zijn. Of misschien dat ze ergens een blik DM'90 kunnen opentrekken![]()
Achja, dreams will be dreams
Dat brengt mij wel op een andere gedachte.. Als er in theorie toegankelijkheid is door een gelijkvloerse instap of hulp bij in- en uitstappen dan kom een invalide persoon nog niet ver als je er nauwelijks bij past..quote:Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.
Pats!
Een of andere luchtvaartmaatschappij heeft om die reden onlangs een passagier geweigerd: de passagier was zo rond dat ze niet door de deur paste.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat brengt mij wel op een andere gedachte.. Als er in theorie toegankelijkheid is door een gelijkvloerse instap of hulp bij in- en uitstappen dan kom een invalide persoon nog niet ver als je er nauwelijks bij past..
Neem eens die fietsenstallingen die op steeds meer stations met van die poortjes automatisch beveiligd zijn. Daar kun je als blinde toch absoluut niks mee?quote:Op zondag 24 februari 2013 20:45 schreef b2py het volgende:
Ik kan me zo irriteren aan die instanties die vervolgens de hele wereld bij elkaar zeuren dat het niet toegankelijk is voor bepaalde personen. Die overweight people moeten ze gewoon weren uit de samenleving, jeez.
quote:Op zondag 24 februari 2013 20:45 schreef b2py het volgende:
Ik kan me zo irriteren aan die instanties die vervolgens de hele wereld bij elkaar zeuren dat het niet toegankelijk is voor bepaalde personen. Die overweight people moeten ze gewoon weren uit de samenleving, jeez.
Blinden kunnen ook niet fietsen.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Neem eens die fietsenstallingen die op steeds meer stations met van die poortjes automatisch beveiligd zijn. Daar kun je als blinde toch absoluut niks mee?![]()
Echt totaal niet over na gedacht...
Ik zie ze eigenlijk alleen als ik met ICM reis (nooit dus) en met VIRM vrijwel nooit. Ik schrok me rot donderdag dat ik controle had.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nee, die poortjes op de stations. Daar is over gedacht.Ja huuu zwartrijden tegengaan. Laat de conducteurs gewoon hun werk doen. Opgelost.
Je kan van Rotterdam naar Groningen reizen zonder ook maar één keer een conducteur te zien. (of je moet in de eerste klas gaan zitten
)
Ik heb juist het gevoel dat er een memo is rondgestuurd onder de conducteurs. ben de afgelopen weken ineens op bijna elke trein gecontroleerd.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nee, die poortjes op de stations. Daar is over gedacht.Ja huuu zwartrijden tegengaan. Laat de conducteurs gewoon hun werk doen. Opgelost.
Je kan van Rotterdam naar Groningen reizen zonder ook maar één keer een conducteur te zien. (of je moet in de eerste klas gaan zitten
)
jup. Heb het trouwens wel eens zien gebeuren dat iemand die te luide muziek draaide eruit is gekickt.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Conducteurs mogen trouwens wel direct wat meer handhavender optreden tegen overtreders in de stilte coupé.
Dan verstoppen ze zich soms heel goedquote:Op zondag 24 februari 2013 20:59 schreef KnightSolaire het volgende:
Misschien is een poortje goedkoper dan een conducteur?
Behalve dat er sowieso een conducteur in de trein moet zijn...
Als je een conducteur zoekt, is de eerste plaats waar je moet zijn de eersteklascoupé.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan verstoppen ze zich soms heel goedop mijn traject werd ik nog wel eens gecontroleerd, dat is nu ook al maanden niet meer gebeurd.
ik wel, maar het hangt er maar net vanaf waar je gaat zittenquote:Op zondag 24 februari 2013 21:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
snap wel dat je niet na elke stop gaat controleren maar komop... tussen de grote steden.Ben nog nooit tussen Amersfoort en Rotterdam gecontroleerd.
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:12 schreef James1988 het volgende:
Voor mijn gevoel doen ze dat in Duitsland anders: de conducteur loopt vrij vaak langs, maar onthoudt wie hij al heeft gecontroleerd en laat die reizigers met rust.
Als die dat doet in de stilte coupé in Nederland..quote:Op zondag 24 februari 2013 21:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik vond dat in Schotland zo mooi: intercity Edinburgh naar het noorden, conducteur komt na elke stop langs, vraagt hardop wie er zojuist is ingestapt, controleert die kaartjes en loopt door
In Duitsland doen ze het ook in de RE5 Emmerich-Koblenz hoor. Daar wordt je niet 5x op één rit gecontroleerd. Dan passeert hij je. Of ze roepen "Zugestiegene?"quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.
quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Als die dat doet in de stilte coupé in Nederland..![]()
"Goedemorgen, welkom in de Intercity naar Alkmaar Noord, Alkmaar, Heiloo, Castricum, Zaandam, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, 's-Hertogenbosch, Eindhoven, Weert, Roermond, Sittard en Maastricht. Ik herhaal, dit is de Intercity naar Alkmaar Noord, Alkmaar, Heiloo, Castricum, Zaandam, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, 's-Hertogenbosch, Eindhoven, Weert, Roermond, Sittard en Maastricht."quote:Op zondag 24 februari 2013 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Waarom werkt de omroep eigenlijk nog wel in de stiltecoupé!?
Om om te roepen dat mensen stil moeten zijn als ze in de stiltecoupé zittenquote:Op zondag 24 februari 2013 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Waarom werkt de omroep eigenlijk nog wel in de stiltecoupé!?
quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.
Ik heb het twee weken terug nog meegemaakt. Tussen Maastricht en Eindhoven werden we gecontroleerd en vervolgens kwam-tie na Eindhoven nog een keer voorbij om te controleren maar had-ie ons nog onthouden. Echt een zeldzaamheid in Nederland inderdaad.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.
Vergeleken met "alweer moeten inchecken terwijl ik mijn handen vol heb met bagage" vereist gecontroleerd worden met boek een stuk minder jongleerwerk. Om maar te zwijgen over sluitende poortjes die proberen de koffie uit je hand te meppenquote:Op zondag 24 februari 2013 21:06 schreef KnightSolaire het volgende:
Op Amsterdam - Maastricht maken ze volgens mij meestal wel een rondje of twee
Maar ja de reiziger wil enerzijds gecontroleerd worden ("anders heb ik voor niks betaald!") en anderzijds weer niet te vaak tijdens de reis ("alweer een controle terwijl ik net lekker m'n boek aan het lezen ben?"). Delicaat balanceren geblazen
maar dat mag dan weer niet.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:51 schreef Viezze het volgende:
Daarom moet je ook gewoon door het poortje lopen wat open staat
Jawel hoor, als je maar gewoon incheckt is dat geen probleem.quote:
In die ouderwets-achtige coupérijtuigen in Oost-Europa (en ik neem aan ook in de ÖBB-rijtuigen tot voor kort in de Benelux-trein?) kan je per coupé licht + geluid zelf instellen.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Waarom werkt de omroep eigenlijk nog wel in de stiltecoupé!?
Klopt. En 't is nog dure koffie ook, 2 euro. Echt zonde dan.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Jawel hoor, als je maar gewoon incheckt is dat geen probleem.
Maar zodra ze definitief dicht gaan moet er wel een koffie-detector worden ingebouwd. Het zou natuurlijk uit den boze zijn als 's ochtends de koffie uit je handen wordt geramd
iedere twee minuten een trein tijdens de spits.quote:Op zondag 24 februari 2013 22:06 schreef WhiteJoker het volgende:
Hogesnelheidstreinen in Japan. Met onder meer draaibare stoelen voor meer comfort, andere vorm kop om geluidsdruk tegen te gaan, ander soort pantograaf en een maglev Shinkansen proef die nu al 581 km/u kan rijden. Bovendien heeft het hele hogesnelheidssysteem een bizar veiligheidsniveau: 0 passagiersdoden sinds de opening.
Dat zal je leren! Moet je de koffie maar halen als je al door het poortje heen bent!quote:Op zondag 24 februari 2013 22:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Klopt. En 't is nog dure koffie ook, 2 euro. Echt zonde dan.
Al gemaild, getweet, gefacebooked, gepostduifd?quote:Op zondag 24 februari 2013 22:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In die offline hafas op ios en android staat Ook niet de nachttrein van luxemburg naar nice. Ik vind dat een kwalijke zaak.
Nee, hoezo?quote:Op zondag 24 februari 2013 22:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Al gemaild, getweet, gefacebooked, gepostduifd?
Dat is technisch onmogelijk om een heel uur vol te houden met de afwijkende stoppatronen die ze hebben.quote:Op zondag 24 februari 2013 22:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
iedere twee minuten een trein tijdens de spits.ze zien je aankomen bij de NS
Ken verhalen genoeg van mensen die dan gewoon hun mond hielden en zodoende Hannover-Berlin zwart konden rijden.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:16 schreef greavy het volgende:
[..]
In Duitsland doen ze het ook in de RE5 Emmerich-Koblenz hoor. Daar wordt je niet 5x op één rit gecontroleerd. Dan passeert hij je. Of ze roepen "Zugestiegene?"
In de ICE en IC doen ze dat ook
Weet ik veelquote:Op zondag 24 februari 2013 23:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ze zitten niet op facebook of twitter he?
Boeiendquote:Op zondag 24 februari 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:
Gespot op Facebook, de eerste elektrische locomotief voor het Belgische Crossrail:
Deze loc heeft in Nederland volgens mij gereden voor ITLquote:Op zondag 24 februari 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:
Gespot op Facebook, de eerste elektrische locomotief voor het Belgisch/Zwitserse Crossrail:
[ afbeelding ]
Deze zal gaan rijden tussen Genk Goederen en Aachen West. Logo's volgen nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |