abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123284820

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
acc_logo2_opt.gif Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag).
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_123284985
quote:
6s.gif Op zondag 24 februari 2013 16:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ach, detectie is niet meer nuttig: er hoeven toch geen overwegen voor dicht! :P
Tenzij ze op Gibraltar vliegen:
  PR/Manusje van alles zondag 24 februari 2013 @ 17:21:42 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123286175
Ik zat in de tjoektjoek en ik hoorde een paar keer echt heel hard zo'n samsung geluidje als iemand een sms-bericht krijgt. Dus ik denk, jezus, wie zet z'n telefoon nou zo hard. Bleek de telefoon van de machinist te zijn. :') blijft lastig, de hoorn op de haak leggen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 februari 2013 @ 17:33:35 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123286868
soms duurt het even voor een badslipperexpress een overweg over is

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123287223
quote:
14s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
soms duurt het even voor een badslipperexpress een overweg over is

:O hoeveel minuten duurt het voor er überhaupt een trein in beeld komt? :{
pi_123287406
quote:
14s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
soms duurt het even voor een badslipperexpress een overweg over is

Dat ding heeft echt geen snelheid als het eenmaal in beweging is.. :')
  zondag 24 februari 2013 @ 18:21:28 #7
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123289377
Wat ik nou weer meemaak aan het sncf loket.

Ik wou mijn trein naar Monaco boeken: Maar de nachttrein paris - nice is, zoals ik vaker hier melde, een zooitje qua dienstregeling ivm werkzaamheden.Dus altijd maar afwachten offie rijd.

Nu, ik tikte op de website in , kreeg een vervangende nachtintercity tot aan culmont, een overstap ergens midden in de nacht aldaar op de echte slaaptrein. Kosten 94.

Ik vond het maar een vage route dus ik ben naar het loket gegaan en heb gevraagd of het wel klopte.

Daar zat een dame die zei " het klopt, maar ik weet iets beters"

Ik vertrek nu een half uur eerder van parijs, de tgv naar Mulhouse, daar savonds opstappen op de nachttrein (dus niet snachts). Totale kostenplaatje 52 euro. :P *) Wat een service O+

40 euro bespaard, plus meer en langer treinplezier 8)7
  zondag 24 februari 2013 @ 18:26:23 #8
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123289586
Kijk, da's nette service.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zondag 24 februari 2013 @ 18:30:22 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123289765
Er werd vanochtend vroeg aardig gekloot in het Venloose.

Alpen Express 13410(Gepland a. 7:23) kwam te vroeg(7:07) in Venlo binnen, en vanwege de locwissel werd precies voor het sein gestopt, waar het ook hoorde. Maar door de SR10 was de trein wél enkele meters te lang...
IPV de NSR 1739 de trein laten optrekken naar het volgende seintje aan het perron werd er voor gekozen om de reizigertje-pesten-mentaliteit in te schakelen:
- IC van 7:20 naar Den Haag werd pas met +20 opgeheven
- IC van 7:50 kreeg +10 (en had +3 in Eindhoven, waarbij de aansluitende IC ri. Utrecht/Amsterdam al weg was ...)
- De vertraging van de 7:50 was mede te wijten omdat NSR even een LeegMat voorlangs stuurde over spoor 1 die personeel moest "dumpen" aan het perron. Toen die om 7:55 afrangeerde kon de IC binnenkomen en vertrok wel erg snel weer.

Bij Vierpaadjes(overweg ri. Kaldenkirchen) ging de Eurobahn uit Duitsland naar het linker spoor, maar ver voor het perron kwam de trein tot stilstand omdat een rijweg naar middenspoor 2 was ingelegd.... Na 2 minuten kwam de trein weer richting de overweg, maar kwam voor de overweg op enkele meters niet vrij tussen de seinen. Na wat heen en weer gebel kreeg Eurobahn een rijpad verder ri. Kaldenkirchen, reed de overweg op en ging daar vrolijk keren. Na 3 minuten vertrok de trein dan eindelijk naar het perron. Aankomstvertraging: +11 en vertrekvertraging ri. Duitsland: +8 ......

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 24-02-2013 18:35:47 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 februari 2013 @ 18:57:26 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123290956
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 18:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat ik nou weer meemaak aan het sncf loket.

Ik wou mijn trein naar Monaco boeken: Maar de nachttrein paris - nice is, zoals ik vaker hier melde, een zooitje qua dienstregeling ivm werkzaamheden.Dus altijd maar afwachten offie rijd.

Nu, ik tikte op de website in , kreeg een vervangende nachtintercity tot aan culmont, een overstap ergens midden in de nacht aldaar op de echte slaaptrein. Kosten 94.

Ik vond het maar een vage route dus ik ben naar het loket gegaan en heb gevraagd of het wel klopte.

Daar zat een dame die zei " het klopt, maar ik weet iets beters"

Ik vertrek nu een half uur eerder van parijs, de tgv naar Mulhouse, daar savonds opstappen op de nachttrein (dus niet snachts). Totale kostenplaatje 52 euro. :P *) Wat een service O+

40 euro bespaard, plus meer en langer treinplezier 8)7
dat is service _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 24 februari 2013 @ 19:29:35 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123292395
Deel 1 van vandaag:

Locon 9905 + zwaar vertraagde LM Krokus Express
Om onbekende redenen is het leegmat van de Krokus Express van zaterdag niet het land uitgegaan, en kwam zondagochtend rond 7 uur aan in Venlo met als tractie de Locon 9905.
Omdat de SR10 het wissel bezet hield kom de locomotief niet afrangeren en de HGK 2061 ervoor gezet worden. Pas nadat de trein op spoor 3 weg was en NSR op spoor 1 was gearriveerd (de eerste IC van deze dag ri. Randstad ook opgeheven ivm het bezette wissel) en er een nieuwe Alpen Express was gearriveerd mocht Locon afrangeren. Vlak hierna kwam de HGK 2061 voor de trein om de trein om 8:13 verder Duitsland in te trekken.


DB 120 127 + AlpenExpress 13414
Vanwege een te grote vertraging voor AE 13416 kwam de 13414 voor de 13416 te rijden, en is hier net gearriveerd in Venlo met de fraaie 120 127 voorop met rijtuigen uit Bischofshofen en Zell am See.


CentralBahn 1042 520 + Winter Shuttle 13482
Met een vertraging van circa 110 minuten komt de Winter Shuttle eindelijk Venlo binnenrijden. De naam Winter Shuttle doet de trein hier wel goed, want het is hier spierwit en bleef maar sneeuwen.

Voorop zit de fraaie 1042 520 van CentralBahn met LOKMagazin-werbe. Aan de haak hangt een erg bont gezelschap aan rijtuigen.
In Venlo wordt deze fraaie loc ingewisseld voor de Locon 9905.

Nievenheim (D):

DB 181 201(BLAUW) + PbZ 2476
De PbZ-treinen in Duitsland zijn treinen tussen de DB-werkplaatsen. Er worden locomotieven en rijtuigen meegegeven aan deze trein. PbZ 2476 en 2477 zijn 2 PbZ-treinen van- en naar Frankfurt met een tussenstop te Köln Deutzerfeld voor uitwisseling rijtuigen, die met regelmatige basis door een BR181 uit Frankfurt gereden wordt. Vandaag was de eer aan de fraaie blauwe 181 201 om een PbZ te trekken van Frankfurt naar Dortmund. Aan de haak heeft de loc 4 Dosto-rijtuigen, 3 IC-rijtuigen en een loc van de BR111.


DB 110 432 + Supporterstrein bestaande uit N-wagens
Omdat de vorige PbZ te vroeg was, kon ik deze trein nog net halen bij Viersen.

De fraaie 110 432-2 met 5 N-wagens (incl stuurstand) passeert de fotograaf vlak voor Viersen. Deze trein is onderweg om voetbalsupporters van Borussia Dortmund en Borussia Mönchengladbach (spelen in de 1e Bundesliga) naar Rheydt Hbf te brengen, alwaar een politiemacht op de been is om de supporters de bussen in te begeleiden.

Overige foto's volgen wel in mijn album.
  zondag 24 februari 2013 @ 19:33:17 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123292585
Leuke foto's en fijne sneeuw, maar waarom die rijtuignummers?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123292633
Kan iemand wat meer info geven over dat gedoe met die op het spoor slepende railrem, donderdag, en de inspectietechnische inhaalslag die dat opleverde?

Betekent dat, dat er morgen treinen korter zijn?

Ik zou erg geholpen zijn met meer info hierover.

Dankdankdank!
  zondag 24 februari 2013 @ 19:34:46 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123292671
quote:
3s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:33 schreef Duvel het volgende:
Leuke foto's en fijne sneeuw, maar waarom die rijtuignummers?
Copy-paste vanaf een ander forum waar ze daar wel interesse in hebben, had het er net uitgehaald hier.
pi_123292788
quote:
5s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:34 schreef DriekOplopers het volgende:
Kan iemand wat meer info geven over dat gedoe met die op het spoor slepende railrem, donderdag, en de inspectietechnische inhaalslag die dat opleverde?

Betekent dat, dat er morgen treinen korter zijn?

Ik zou erg geholpen zijn met meer info hierover.

Dankdankdank!
Ik kan je niet meer info geven dan dat ik hier al neergezet had. Meer is mij niet bekend.
pi_123293411
quote:
5s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:34 schreef DriekOplopers het volgende:
Kan iemand wat meer info geven over dat gedoe met die op het spoor slepende railrem, donderdag, en de inspectietechnische inhaalslag die dat opleverde?

Betekent dat, dat er morgen treinen korter zijn?

Ik zou erg geholpen zijn met meer info hierover.

Dankdankdank!
Via Broek53 @ Somda: Alle VIRM's die na vannacht niet gecontroleerd zijn gaan aan de kant.
  zondag 24 februari 2013 @ 20:01:37 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123294280
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Via Broek53 @ Somda: Alle VIRM's die na vannacht niet gecontroleerd zijn gaan aan de kant.
_O- Onvoorstelbaar dit.
pi_123294381
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

_O- Onvoorstelbaar dit.
Gelukkig hoef ik morgen niet met de trein :+
pi_123294426
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

_O- Onvoorstelbaar dit.
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Gelukkig hoef ik morgen niet met de trein :+
Gelukkig rij ik tegenwoordig toch alleen maar met de SLeT op Almere Buiten :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 24 februari 2013 @ 20:04:16 #20
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_123294459
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 18:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat ik nou weer meemaak aan het sncf loket.

Ik wou mijn trein naar Monaco boeken: Maar de nachttrein paris - nice is, zoals ik vaker hier melde, een zooitje qua dienstregeling ivm werkzaamheden.Dus altijd maar afwachten offie rijd.

Nu, ik tikte op de website in , kreeg een vervangende nachtintercity tot aan culmont, een overstap ergens midden in de nacht aldaar op de echte slaaptrein. Kosten 94.

Ik vond het maar een vage route dus ik ben naar het loket gegaan en heb gevraagd of het wel klopte.

Daar zat een dame die zei " het klopt, maar ik weet iets beters"

Ik vertrek nu een half uur eerder van parijs, de tgv naar Mulhouse, daar savonds opstappen op de nachttrein (dus niet snachts). Totale kostenplaatje 52 euro. :P *) Wat een service O+

40 euro bespaard, plus meer en langer treinplezier 8)7
:Y :Y

Greavy, mooie platen hoor! Het is trouwens 1-1 geworden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 24 februari 2013 @ 20:07:20 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123294662
Dankje Bork!

Die supporterstreinen morgen wat kosten. Meereizen kan door een kaartje <beginpunt> naar Rheydt Hbf te kopen tegen VRR-tarief. Wordt dus niet veel winst opgemaakt, want ze zaten niet overladen vol. Zat wel aardig wat volk in, maar er was plek over.
  zondag 24 februari 2013 @ 20:07:33 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123294671
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Via Broek53 @ Somda: Alle VIRM's die na vannacht niet gecontroleerd zijn gaan aan de kant.
Nu maar hopen dat het vannacht keihard gaat sneeuwen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123294750
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Gelukkig hoef ik morgen niet met de trein :+
Ik wel. Wie weet weer ICRm in plaats van VIRM in sommige series? ;)
pi_123294777
quote:
3s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat het vannacht keihard gaat sneeuwen.
Sneeuw - verdekt materieeltekort al sinds 1 januari 2009 B-).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123294848
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:08 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik wel. Wie weet weer ICRm in plaats van VIRM in sommige series? ;)
Huishoudbeurs is over, tenzij er echt meer dan 10 stellen VIRM aan de kant gaan hoef je er niet op te rekenen.
pi_123295062
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Huishoudbeurs is over, tenzij er echt meer dan 10 stellen VIRM aan de kant gaan hoef je er niet op te rekenen.
Ik ben al tevreden met een VIRM zesje.
pi_123295547
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Via Broek53 @ Somda: Alle VIRM's die na vannacht niet gecontroleerd zijn gaan aan de kant.
*Rustige zondagavond op buik schrijven kan*
pi_123295809
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:20 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

*Rustige zondagavond op buik schrijven kan*
Hoezo? Morgenochtend hoeft het pas dramatisch te zijn, dat weet je nu nog niet. Ik zou gewoon lekker Obese gaan kijken als ik jou was. Of Atletico - Espanyol, alhoewel dat al bijna afgelopen is.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 februari 2013 @ 20:24:01 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123295823
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Gelukkig hoef ik morgen niet met de trein :+
ik wel, maar ik reis met Arriva :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123295866
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:20 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

*Rustige zondagavond op buik schrijven kan*
Alleen als je een bijbaantje hebt als VIRM-controleur :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 februari 2013 @ 20:25:00 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123295891
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoezo? Morgenochtend hoeft het pas dramatisch te zijn, dat weet je nu nog niet. Ik zou gewoon lekker Obese gaan kijken als ik jou was. Of Atletico - Espanyol, alhoewel dat al bijna afgelopen is.
NASCAR Sprint Cup in Daytona :7
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 24 februari 2013 @ 20:25:53 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123295956
Maar stel dat de situatie gaat zijn: dan moet er vannacht toch heel veel met leeg ijzer heen en weer gesleept worden?
pi_123296040
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:08 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik wel. Wie weet weer ICRm in plaats van VIRM in sommige series? ;)
Ja, dat zou een leuke verassing zijn voor de eerste dag na mijn vakantie. Gewoon een keer lekker iets ongewoons in de IC Nijmegen - Den Helder. Mat '64 zou een aangename verassing zijn. Of misschien dat ze ergens een blik DM'90 kunnen opentrekken :9~

Achja, dreams will be dreams :N
pi_123296078
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:27 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja, dat zou een leuke verassing zijn voor de eerste dag na mijn vakantie. Gewoon een keer lekker iets ongewoons in de IC Nijmegen - Den Helder. Mat '64 zou een aangename verassing zijn. Of misschien dat ze ergens een blik DM'90 kunnen opentrekken :9~

Achja, dreams will be dreams :N
Gisteren reden er V'tjes tussen Nijmegen en Den-Helder/Schiphol
pi_123296081
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoezo? Morgenochtend hoeft het pas dramatisch te zijn, dat weet je nu nog niet. Ik zou gewoon lekker Obese gaan kijken als ik jou was. Of Atletico - Espanyol, alhoewel dat al bijna afgelopen is.
Over een half uurtje Top Gear! ^O^
  zondag 24 februari 2013 @ 20:27:44 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123296084
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:27 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja, dat zou een leuke verassing zijn voor de eerste dag na mijn vakantie. Gewoon een keer lekker iets ongewoons in de IC Nijmegen - Den Helder. Mat '64 zou een aangename verassing zijn. Of misschien dat ze ergens een blik DM'90 kunnen opentrekken :9~

Achja, dreams will be dreams :N
Mag er zaterdag wel in. Dan heb ik wel ff tijd om naar Den Helder te gaan. Zondag de Vee's nog gemist :(
  zondag 24 februari 2013 @ 20:27:59 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123296109
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar stel dat de situatie gaat zijn: dan moet er vannacht toch heel veel met leeg ijzer heen en weer gesleept worden?
Nee, ze kunnen dit misschien wel gewoon bij de reguliere 48-uurs controle oplossen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123296249
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoezo? Morgenochtend hoeft het pas dramatisch te zijn, dat weet je nu nog niet. Ik zou gewoon lekker Obese gaan kijken als ik jou was.
Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.

Pats!

:+
  zondag 24 februari 2013 @ 20:31:12 #39
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123296336
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.

Pats!

:+
Was er geen plaats voor hem op het balkon?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zondag 24 februari 2013 @ 20:31:48 #40
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_123296372
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.

Pats!

:+
Zeg! Zo zwaar ben ik heul niet! }:|
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_123296505
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.

Pats!

:+
Wat een joekel :P
pi_123296580
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.

Pats!

:+
Goederenwagons hebben geen SchaKu :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123296764
quote:
14s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:27 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja, dat zou een leuke verassing zijn voor de eerste dag na mijn vakantie. Gewoon een keer lekker iets ongewoons in de IC Nijmegen - Den Helder. Mat '64 zou een aangename verassing zijn. Of misschien dat ze ergens een blik DM'90 kunnen opentrekken :9~

Achja, dreams will be dreams :N
Mag jij die hebben, neem ik het ICRm en DDZ :9~
  zondag 24 februari 2013 @ 20:39:58 #44
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123296941
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:29 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Michel (222 kg) door NS geweigerd wegens plaatsgebrek i.v.m. materieelekort.

Pats!

:+
Dat brengt mij wel op een andere gedachte.. Als er in theorie toegankelijkheid is door een gelijkvloerse instap of hulp bij in- en uitstappen dan kom een invalide persoon nog niet ver als je er nauwelijks bij past..
  zondag 24 februari 2013 @ 20:43:35 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123297237
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat brengt mij wel op een andere gedachte.. Als er in theorie toegankelijkheid is door een gelijkvloerse instap of hulp bij in- en uitstappen dan kom een invalide persoon nog niet ver als je er nauwelijks bij past..
Een of andere luchtvaartmaatschappij heeft om die reden onlangs een passagier geweigerd: de passagier was zo rond dat ze niet door de deur paste.

Tsja, dan houdt het wel zo'n beetje op. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door James1988 op 24-02-2013 20:50:26 ]
pi_123297334
Ik kan me zo irriteren aan die instanties die vervolgens de hele wereld bij elkaar zeuren dat het niet toegankelijk is voor bepaalde personen. Die overweight people moeten ze gewoon weren uit de samenleving, jeez.
pi_123297652
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:45 schreef b2py het volgende:
Ik kan me zo irriteren aan die instanties die vervolgens de hele wereld bij elkaar zeuren dat het niet toegankelijk is voor bepaalde personen. Die overweight people moeten ze gewoon weren uit de samenleving, jeez.
Neem eens die fietsenstallingen die op steeds meer stations met van die poortjes automatisch beveiligd zijn. Daar kun je als blinde toch absoluut niks mee? 8)7
Echt totaal niet over na gedacht... :P
pi_123297710
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:45 schreef b2py het volgende:
Ik kan me zo irriteren aan die instanties die vervolgens de hele wereld bij elkaar zeuren dat het niet toegankelijk is voor bepaalde personen. Die overweight people moeten ze gewoon weren uit de samenleving, jeez.
_O-
pi_123297720
quote:
6s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Neem eens die fietsenstallingen die op steeds meer stations met van die poortjes automatisch beveiligd zijn. Daar kun je als blinde toch absoluut niks mee? 8)7
Echt totaal niet over na gedacht... :P
Blinden kunnen ook niet fietsen.
  zondag 24 februari 2013 @ 20:53:06 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123297924
De sporen bij Muizen (B) zijn weer vrijgegeven. De eerste trein over dit traject is een Piekuurtrein (ja, op zondag) van Poperinge naar Heverlee. Morgen rijden alle treinen weer die daar behoren te rijden.
  PR/Manusje van alles zondag 24 februari 2013 @ 20:57:29 #51
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123298242
Nee, die poortjes op de stations. Daar is over gedacht. :') Ja huuu zwartrijden tegengaan. Laat de conducteurs gewoon hun werk doen. Opgelost. ^O^ Je kan van Rotterdam naar Groningen reizen zonder ook maar één keer een conducteur te zien. (of je moet in de eerste klas gaan zitten :') )
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 februari 2013 @ 20:59:02 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123298371
so true. Meestal zie ik vanuit het noorden naar de randstad wel een controleur, maar op de terugweg zelden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123298419
quote:
14s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nee, die poortjes op de stations. Daar is over gedacht. :') Ja huuu zwartrijden tegengaan. Laat de conducteurs gewoon hun werk doen. Opgelost. ^O^ Je kan van Rotterdam naar Groningen reizen zonder ook maar één keer een conducteur te zien. (of je moet in de eerste klas gaan zitten :') )
Ik zie ze eigenlijk alleen als ik met ICM reis (nooit dus) en met VIRM vrijwel nooit. Ik schrok me rot donderdag dat ik controle had.
pi_123298423
quote:
14s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nee, die poortjes op de stations. Daar is over gedacht. :') Ja huuu zwartrijden tegengaan. Laat de conducteurs gewoon hun werk doen. Opgelost. ^O^ Je kan van Rotterdam naar Groningen reizen zonder ook maar één keer een conducteur te zien. (of je moet in de eerste klas gaan zitten :') )
Ik heb juist het gevoel dat er een memo is rondgestuurd onder de conducteurs. ben de afgelopen weken ineens op bijna elke trein gecontroleerd.
pi_123298452
Misschien is een poortje goedkoper dan een conducteur? ;)

Behalve dat er sowieso een conducteur in de trein moet zijn...
pi_123298479
Conducteurs mogen trouwens wel direct wat meer handhavender optreden tegen overtreders in de stilte coupé.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 februari 2013 @ 21:01:14 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123298570
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Conducteurs mogen trouwens wel direct wat meer handhavender optreden tegen overtreders in de stilte coupé.
jup. Heb het trouwens wel eens zien gebeuren dat iemand die te luide muziek draaide eruit is gekickt.

Gebeurde trouwens op het JanMastwijkStation :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin zondag 24 februari 2013 @ 21:02:11 #58
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_123298646
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:59 schreef KnightSolaire het volgende:
Misschien is een poortje goedkoper dan een conducteur? ;)

Behalve dat er sowieso een conducteur in de trein moet zijn...
Dan verstoppen ze zich soms heel goed :D op mijn traject werd ik nog wel eens gecontroleerd, dat is nu ook al maanden niet meer gebeurd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_123298774
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dan verstoppen ze zich soms heel goed :D op mijn traject werd ik nog wel eens gecontroleerd, dat is nu ook al maanden niet meer gebeurd.
Als je een conducteur zoekt, is de eerste plaats waar je moet zijn de eersteklascoupé. :')
  PR/Manusje van alles zondag 24 februari 2013 @ 21:04:21 #60
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123298812
of dat ze tussen groningen en assen die twee paarden en een koe controleren en de rest van de reis niet meer. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_123298969
Op Amsterdam - Maastricht maken ze volgens mij meestal wel een rondje of twee :P

Maar ja de reiziger wil enerzijds gecontroleerd worden ("anders heb ik voor niks betaald!") en anderzijds weer niet te vaak tijdens de reis ("alweer een controle terwijl ik net lekker m'n boek aan het lezen ben?"). Delicaat balanceren geblazen ;)
pi_123298988
Ik zie ze altijd wel controleren eigenlijk. Tussen Roosendaal en Etten-Leur. Dan kunnen ze vanaf Etten-Leur tot Zwolle lekker chillen in een 1ste klas stiltecoupé want hun werk zit er weer op.
  PR/Manusje van alles zondag 24 februari 2013 @ 21:07:57 #63
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123299092
snap wel dat je niet na elke stop gaat controleren maar komop... tussen de grote steden. :') Ben nog nooit tussen Amersfoort en Rotterdam gecontroleerd. :{
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 februari 2013 @ 21:08:31 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123299131
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
snap wel dat je niet na elke stop gaat controleren maar komop... tussen de grote steden. :') Ben nog nooit tussen Amersfoort en Rotterdam gecontroleerd. :{
ik wel, maar het hangt er maar net vanaf waar je gaat zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123299225
In mijn ervaring is het vrij gevarieerd. Soms wel controle, soms niet, soms alleen een servicerondje, of gewoon een langslopende conducteur. Zowel in de intercity als in de sprinter (hoewel die servicerondjes uitsluitend in de IC voor lijken te komen).
  zondag 24 februari 2013 @ 21:12:44 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123299370
Voor mijn gevoel doen ze dat in Duitsland anders: de conducteur loopt vrij vaak langs, maar onthoudt wie hij al heeft gecontroleerd en laat die reizigers met rust.
pi_123299460
Ik vond dat in Schotland zo mooi: intercity Edinburgh naar het noorden, conducteur komt na elke stop langs, vraagt hardop wie er zojuist is ingestapt, controleert die kaartjes en loopt door :D
pi_123299534
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:12 schreef James1988 het volgende:
Voor mijn gevoel doen ze dat in Duitsland anders: de conducteur loopt vrij vaak langs, maar onthoudt wie hij al heeft gecontroleerd en laat die reizigers met rust.
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.
pi_123299559
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik vond dat in Schotland zo mooi: intercity Edinburgh naar het noorden, conducteur komt na elke stop langs, vraagt hardop wie er zojuist is ingestapt, controleert die kaartjes en loopt door :D
Als die dat doet in de stilte coupé in Nederland.. :{w }:|
  zondag 24 februari 2013 @ 21:16:36 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123299619
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:

[..]

In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.
In Duitsland doen ze het ook in de RE5 Emmerich-Koblenz hoor. Daar wordt je niet 5x op één rit gecontroleerd. Dan passeert hij je. Of ze roepen "Zugestiegene?"

In de ICE en IC doen ze dat ook :P
pi_123299682
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Als die dat doet in de stilte coupé in Nederland.. :{w }:|
:{w Waarom werkt de omroep eigenlijk nog wel in de stiltecoupé!?
pi_123299833
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

:{w Waarom werkt de omroep eigenlijk nog wel in de stiltecoupé!?
"Goedemorgen, welkom in de Intercity naar Alkmaar Noord, Alkmaar, Heiloo, Castricum, Zaandam, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, 's-Hertogenbosch, Eindhoven, Weert, Roermond, Sittard en Maastricht. Ik herhaal, dit is de Intercity naar Alkmaar Noord, Alkmaar, Heiloo, Castricum, Zaandam, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, 's-Hertogenbosch, Eindhoven, Weert, Roermond, Sittard en Maastricht."
En dan werd vorig jaar dikwijls ook al de splitsende stelnummers omgeroepen voor de bestemming Heerlen. Lekker dan in de stiltecoupé om kwart over 7 :')
pi_123299873
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

:{w Waarom werkt de omroep eigenlijk nog wel in de stiltecoupé!?
Om om te roepen dat mensen stil moeten zijn als ze in de stiltecoupé zitten :7
  zondag 24 februari 2013 @ 21:20:49 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123299884
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:

[..]

In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.
pi_123300278
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:

[..]

In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.
Ik heb het twee weken terug nog meegemaakt. Tussen Maastricht en Eindhoven werden we gecontroleerd en vervolgens kwam-tie na Eindhoven nog een keer voorbij om te controleren maar had-ie ons nog onthouden. Echt een zeldzaamheid in Nederland inderdaad.
pi_123301966
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:06 schreef KnightSolaire het volgende:
Op Amsterdam - Maastricht maken ze volgens mij meestal wel een rondje of twee :P

Maar ja de reiziger wil enerzijds gecontroleerd worden ("anders heb ik voor niks betaald!") en anderzijds weer niet te vaak tijdens de reis ("alweer een controle terwijl ik net lekker m'n boek aan het lezen ben?"). Delicaat balanceren geblazen ;)
Vergeleken met "alweer moeten inchecken terwijl ik mijn handen vol heb met bagage" vereist gecontroleerd worden met boek een stuk minder jongleerwerk. Om maar te zwijgen over sluitende poortjes die proberen de koffie uit je hand te meppen :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123302063
Daarom moet je ook gewoon door het poortje lopen wat open staat :+
  zondag 24 februari 2013 @ 21:55:25 #78
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123302309
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:51 schreef Viezze het volgende:
Daarom moet je ook gewoon door het poortje lopen wat open staat :+
maar dat mag dan weer niet.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_123302444
quote:
10s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:55 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

maar dat mag dan weer niet.
Gewoon een schop er tegenaan, werkt uitstekend.
pi_123302475
quote:
10s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:55 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

maar dat mag dan weer niet.
Jawel hoor, als je maar gewoon incheckt is dat geen probleem.

Maar zodra ze definitief dicht gaan moet er wel een koffie-detector worden ingebouwd. Het zou natuurlijk uit den boze zijn als 's ochtends de koffie uit je handen wordt geramd :(
pi_123302481
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

:{w Waarom werkt de omroep eigenlijk nog wel in de stiltecoupé!?
In die ouderwets-achtige coupérijtuigen in Oost-Europa (en ik neem aan ook in de ÖBB-rijtuigen tot voor kort in de Benelux-trein?) kan je per coupé licht + geluid zelf instellen. O+
  zondag 24 februari 2013 @ 22:00:05 #82
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123302664
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:57 schreef Viezze het volgende:

[..]

Jawel hoor, als je maar gewoon incheckt is dat geen probleem.

Maar zodra ze definitief dicht gaan moet er wel een koffie-detector worden ingebouwd. Het zou natuurlijk uit den boze zijn als 's ochtends de koffie uit je handen wordt geramd :(
Klopt. En 't is nog dure koffie ook, 2 euro. Echt zonde dan.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_123303103

Hogesnelheidstreinen in Japan. Met onder meer draaibare stoelen voor meer comfort, andere vorm kop om geluidsdruk tegen te gaan, ander soort pantograaf en een maglev Shinkansen proef die nu al 581 km/u kan rijden. Bovendien heeft het hele hogesnelheidssysteem een bizar veiligheidsniveau: 0 passagiersdoden sinds de opening.
  zondag 24 februari 2013 @ 22:09:07 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123303235
Dat laatste geldt ook voor TGV :)
  PR/Manusje van alles zondag 24 februari 2013 @ 22:12:03 #85
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123303391
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:06 schreef WhiteJoker het volgende:

Hogesnelheidstreinen in Japan. Met onder meer draaibare stoelen voor meer comfort, andere vorm kop om geluidsdruk tegen te gaan, ander soort pantograaf en een maglev Shinkansen proef die nu al 581 km/u kan rijden. Bovendien heeft het hele hogesnelheidssysteem een bizar veiligheidsniveau: 0 passagiersdoden sinds de opening.
iedere twee minuten een trein tijdens de spits. _O- ze zien je aankomen bij de NS _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_123303470
Ook voor de Fyra
  zondag 24 februari 2013 @ 22:14:55 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123303589
quote:
17s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:13 schreef Viezze het volgende:
Ook voor de Fyra
Helaas niet voor ICE ;(
pi_123304011
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:00 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Klopt. En 't is nog dure koffie ook, 2 euro. Echt zonde dan.
Dat zal je leren! Moet je de koffie maar halen als je al door het poortje heen bent! :P
  zondag 24 februari 2013 @ 22:31:01 #89
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123304733
In die offline hafas op ios en android staat Ook niet de nachttrein van luxemburg naar nice. Ik vind dat een kwalijke zaak.
pi_123304799
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In die offline hafas op ios en android staat Ook niet de nachttrein van luxemburg naar nice. Ik vind dat een kwalijke zaak.
Al gemaild, getweet, gefacebooked, gepostduifd?
  zondag 24 februari 2013 @ 22:33:06 #91
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123304905
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Al gemaild, getweet, gefacebooked, gepostduifd?
Nee, hoezo?
  zondag 24 februari 2013 @ 22:33:46 #92
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123304958
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

iedere twee minuten een trein tijdens de spits. _O- ze zien je aankomen bij de NS _O-
Dat is technisch onmogelijk om een heel uur vol te houden met de afwijkende stoppatronen die ze hebben.
pi_123304996
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:16 schreef greavy het volgende:

[..]

In Duitsland doen ze het ook in de RE5 Emmerich-Koblenz hoor. Daar wordt je niet 5x op één rit gecontroleerd. Dan passeert hij je. Of ze roepen "Zugestiegene?"

In de ICE en IC doen ze dat ook :P
Ken verhalen genoeg van mensen die dan gewoon hun mond hielden en zodoende Hannover-Berlin zwart konden rijden. :') Dat doen ze dan in Zweden weer een stuk beter; daar houdt de conducteur op papier bij wie hij heeft gecontroleerd op de InterCity's, nachttreinen en X2000's. ^O^
pi_123306221
quote:
6s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, hoezo?
Kunnen ze het fixen.
  zondag 24 februari 2013 @ 23:13:04 #95
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123307485
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Kunnen ze het fixen.
Ze zitten niet op facebook of twitter he?
pi_123307556
quote:
6s.gif Op zondag 24 februari 2013 23:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ze zitten niet op facebook of twitter he?
Weet ik veel :P
  zondag 24 februari 2013 @ 23:33:30 #97
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123308448
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 23:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Weet ik veel :P
Wat een falers..
  zondag 24 februari 2013 @ 23:54:10 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123309358
Gespot op Facebook, de eerste elektrische locomotief voor het Belgisch/Zwitserse Crossrail:



Deze zal gaan rijden tussen Genk Goederen en Aachen West. Logo's volgen nog.
pi_123309544
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:
Gespot op Facebook, de eerste elektrische locomotief voor het Belgische Crossrail:
Boeiend :r

What's next? "de eerste donkergrijsmetallic opel astra voor klusbedrijf Fles BV"? Nobody gives a fuck 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 februari 2013 @ 00:00:20 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123309601
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:
Gespot op Facebook, de eerste elektrische locomotief voor het Belgisch/Zwitserse Crossrail:

[ afbeelding ]

Deze zal gaan rijden tussen Genk Goederen en Aachen West. Logo's volgen nog.
Deze loc heeft in Nederland volgens mij gereden voor ITL
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')