Ik zie ze eigenlijk alleen als ik met ICM reis (nooit dus) en met VIRM vrijwel nooit. Ik schrok me rot donderdag dat ik controle had.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nee, die poortjes op de stations. Daar is over gedacht.Ja huuu zwartrijden tegengaan. Laat de conducteurs gewoon hun werk doen. Opgelost.
Je kan van Rotterdam naar Groningen reizen zonder ook maar één keer een conducteur te zien. (of je moet in de eerste klas gaan zitten
)
Ik heb juist het gevoel dat er een memo is rondgestuurd onder de conducteurs. ben de afgelopen weken ineens op bijna elke trein gecontroleerd.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nee, die poortjes op de stations. Daar is over gedacht.Ja huuu zwartrijden tegengaan. Laat de conducteurs gewoon hun werk doen. Opgelost.
Je kan van Rotterdam naar Groningen reizen zonder ook maar één keer een conducteur te zien. (of je moet in de eerste klas gaan zitten
)
jup. Heb het trouwens wel eens zien gebeuren dat iemand die te luide muziek draaide eruit is gekickt.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
Conducteurs mogen trouwens wel direct wat meer handhavender optreden tegen overtreders in de stilte coupé.
Dan verstoppen ze zich soms heel goedquote:Op zondag 24 februari 2013 20:59 schreef KnightSolaire het volgende:
Misschien is een poortje goedkoper dan een conducteur?
Behalve dat er sowieso een conducteur in de trein moet zijn...
Als je een conducteur zoekt, is de eerste plaats waar je moet zijn de eersteklascoupé.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan verstoppen ze zich soms heel goedop mijn traject werd ik nog wel eens gecontroleerd, dat is nu ook al maanden niet meer gebeurd.
ik wel, maar het hangt er maar net vanaf waar je gaat zittenquote:Op zondag 24 februari 2013 21:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
snap wel dat je niet na elke stop gaat controleren maar komop... tussen de grote steden.Ben nog nooit tussen Amersfoort en Rotterdam gecontroleerd.
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:12 schreef James1988 het volgende:
Voor mijn gevoel doen ze dat in Duitsland anders: de conducteur loopt vrij vaak langs, maar onthoudt wie hij al heeft gecontroleerd en laat die reizigers met rust.
Als die dat doet in de stilte coupé in Nederland..quote:Op zondag 24 februari 2013 21:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik vond dat in Schotland zo mooi: intercity Edinburgh naar het noorden, conducteur komt na elke stop langs, vraagt hardop wie er zojuist is ingestapt, controleert die kaartjes en loopt door
In Duitsland doen ze het ook in de RE5 Emmerich-Koblenz hoor. Daar wordt je niet 5x op één rit gecontroleerd. Dan passeert hij je. Of ze roepen "Zugestiegene?"quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.
quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Als die dat doet in de stilte coupé in Nederland..![]()
"Goedemorgen, welkom in de Intercity naar Alkmaar Noord, Alkmaar, Heiloo, Castricum, Zaandam, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, 's-Hertogenbosch, Eindhoven, Weert, Roermond, Sittard en Maastricht. Ik herhaal, dit is de Intercity naar Alkmaar Noord, Alkmaar, Heiloo, Castricum, Zaandam, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, 's-Hertogenbosch, Eindhoven, Weert, Roermond, Sittard en Maastricht."quote:Op zondag 24 februari 2013 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Waarom werkt de omroep eigenlijk nog wel in de stiltecoupé!?
Om om te roepen dat mensen stil moeten zijn als ze in de stiltecoupé zittenquote:Op zondag 24 februari 2013 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Waarom werkt de omroep eigenlijk nog wel in de stiltecoupé!?
quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.
Ik heb het twee weken terug nog meegemaakt. Tussen Maastricht en Eindhoven werden we gecontroleerd en vervolgens kwam-tie na Eindhoven nog een keer voorbij om te controleren maar had-ie ons nog onthouden. Echt een zeldzaamheid in Nederland inderdaad.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |