ProRail is niet echt een voorstander van VIRM over die lijn vanwege het hoge gewicht die de stellen hebben. De aslast blijft echter onder de max, waardoor het gewoon toegestaan is.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:30 schreef Viezze het volgende:
Het is dus een bekend probleem. Het feit dat je er met een VIRM overheen knalt zal het geheel niet beter maken
Er rijdt toch juist veel VIRM over die lijn heen?quote:Op maandag 14 januari 2013 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ProRail is niet echt een voorstander van VIRM over die lijn vanwege het hoge gewicht die de stellen hebben. De aslast blijft echter onder de max, waardoor het gewoon toegestaan is.
Ik meen gelezen te hebben dat het uiteindelijk de bedoeling is om DDZ op die lijn in te gaan zetten. Voordeeltje van deze stellen is het iets lagere gewicht
Best wel en dat is niet zo handig, met die slappe veentroep die er onder ligt. Verzakt het spoor nog meer.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Viezze het volgende:
[..]
Er rijdt toch juist veel VIRM over die lijn heen?
Maar wel 2! hele! minuten! reistijdwinst voor de intercity's. Dat je daarmee niemand extra de intercity in krijgt en met dat extra kwartier permanent mensen de trein uit jaagt is uiteraard jammer, maar dat kan je vervolgens weer doorberekenen aan de reizigers die zijn gebleven.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Aldo-MC het volgende:
Even mijn beklag doen over de NS. Wat een prutsers, sinds die Hanzenlijn opengesteld is rijden ze met MINDER sprinters terwijl het aantal reizigers verdrievoudigd is.
Normaliter 10 minuten overstaptijd nu 25 minuten + nog eens 1 extra overstap op Weesp.
Inderdaad!quote:Op maandag 14 januari 2013 10:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar wel 2! hele! minuten! reistijdwinst voor de intercity's. Dat je daarmee niemand extra de intercity in krijgt en met dat extra kwartier permanent mensen de trein uit jaagt is uiteraard jammer, maar dat kan je vervolgens weer doorberekenen aan de reizigers die zijn gebleven.
Volgens mij alleen maar sinds de nieuwe dienstregeling. Maar met het wijzigingsblad per februari komt er goddank zo nu en dan weer ICM in voor.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Viezze het volgende:
[..]
Er rijdt toch juist veel VIRM over die lijn heen?
Kan je daar een boete voor krijgen? Ik sta daar regelmatig, vooral bij SLT. Aangezien iedereen zich ophoopt bij de deuren.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:51 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Inderdaad!
En als je vervolgens ook maar overweegt om even in de eerste klas te gaan STAAN zodat je een beetje kunt ademen je al een boete riskeert![]()
Eerste klas is no go area als je een 2e klas kaartje hebt. Ook niet staan daar en met iemand kletsen die een eersteklas ticket heeft bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:54 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Kan je daar een boete voor krijgen? Ik sta daar regelmatig, vooral bij SLT. Aangezien iedereen zich ophoopt bij de deuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: De Morgen, pagina 13.quote:'Stations zijn belangrijker dan reizigers'
BRUSSEL
De hervormingstrein bij de NMBS heeft de eindhalte bereikt. Dat gebeurde na een bitse strijd achter de schermen, waarin sp.a en MR met de overwinning gingen lopen. Zij behouden de macht over de stations. 'Deze hervorming draait om de immobiliën, niet om de reiziger.'
ANN DE BOECK
"De focus ligt nog te weinig op het belang van de reiziger", zei vicepremier Johan Vande Lanotte (sp.a) eind december. Voogdijminister Paul Magnette (PS) hoopte zijn herstructureringsplan voor de NMBS-groep nog voor nieuwjaar te laten goedkeuren, maar dat was buiten sp.a en MR gerekend. Vande Lanotte en Didier Reynders (MR) haalden alles uit de kast om de onderhandelingen over oudjaar te tillen.
Want achter de schermen woedde vooral een andere strijd: de oorlog om de bouw, het onderhoud en het beheer van de stations. In zijn oorspronkelijke plan legde Magnette het zwaartepunt daarvoor bij Infrabel van partijgenoot Luc Lallemand. Een machtsgreep van PS, zo schreeuwden sp.a en MR. Nauwelijks drie weken later haalden zij dan toch hun buit binnen: de stations gaan naar de NMBS, en niet naar Infrabel.
De NMBS-stations zijn big business. De bouw of renovatie van zo'n gebouw is vaak een hefboom voor de ontwikkeling van een hele buurt.In Mechelen pompt de NMBS volgens de huidige plannen 109 miljoen euro in de renovatie van de stationsomgeving. Andere geplande renovaties zijn het station van Oostende (35 miljoen) en Bergen (150 miljoen). Het gecontesteerde station van Luik- Guillemins kostte 320 miljoen euro.
De politisering binnen de spoorwegen is nog altijd groot, de vriendendiensten talrijk. Het hoeft niet te verwonderen dat de as Vande Lanotte-Reynders de voorbije weken heftig gelobbyd heeft. MR en sp.a bezitten sleutelposities in de vastgoedsectie van de spoorwegen, en willen dat graag zo houden.
Kwatongen spreken van een "maffiakwartet". "De spoorhervorming draait helemaal niet om de reiziger, maar om de immobiliën van de spoorwegen", vertelt een topman van de spoorwegen. "Het is MR en sp.a niet te doen om de reiziger, maar om het samenhouden van hun gouden viertal. Ze hebben er alle belang bij om hun lucratieve vastgoedsectie zo autonoom mogelijk te laten werken."
Lege doos
Spilfiguur is PS'er Vincent Bourlard, algemeen directeur van de stations. Als directeur heeft hij een vinger in de pap te brokken bij zowat elke renovatie of bouwwerk. Een tweede is Herwig Persoons (sp.a), directeur-generaal van Eurostation. Dat is een dochterfiliaal van de Holding dat optreedt als studiebureau en bouwpromotor. Een derde figuur die opduikt is CEO Jannie Haek (sp.a), de ex- kabinetschef van Vande Lanotte. Hij is goed bevriend met voorzitter Jean-Claude Fontinoy (MR), een invloedrijke spoorman en de vertrouwenspersoon van vicepremier Didier Reynders (MR). Haek, Vande Lanotte, Fontinoy en Reynders vormden een stevig blok in de herstructureringsgesprekken.
Zelf ontkennen de socialisten dat ze munt willen slaan uit de stations. "De stations zijn een compensatie voor het verlieslatende goederenvervoer, een grote last die op de schouders van de NMBS wordt gelegd. De NMBS krijgt ook de helft van de legendarische spoorschuld, die bijna vier miljard bedraagt", zegt de vakbondsman Jean-Pierre Goossens.
Dat de stations bij de NMBS en niet bij Infrabel terechtkwamen, heeft volgens spoormannen te maken met de steile ambities van Holdingvoorzitter Fontinoy. Aangezien Lallemand als PS- beschermeling zo goed als zeker is van zijn positie als CEO van Infrabel, maakt alleen een Nederlandstalige persoon kans op een benoeming als voorzitter van de raad van bestuur. Lallemand is naar verluidt woedend om de lege doos die Infrabel nu is.
Wie de CEO van de NMBS gaat worden, is nog niet beslist. De benoeming maakt deel uit van de grote benoemingsronde waar Di Rupo aan werkt. Als de socialisten er in slagen om Haek als CEO te laten benoemen, mogen zij zich alvast als eindwinnaar van deze NMBS-hervorming kronen. Het wordt een bitse strijd met huidig CEO Marc Descheemaecker, die steun geniet bij Open Vld.
quote:Op maandag 14 januari 2013 10:56 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Eerste klas is no go area als je een 2e klas kaartje hebt. Ook niet staan daar en met iemand kletsen die een eersteklas ticket heeft bijvoorbeeld.Valt me op dat in de buurt van de eerste klasse de kastjes waar de hc de deur sluit en vergrendelt meer slijtage/krassen vertonen....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Worden zeker vaker gebruikt.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 10:41 V Amsterdam Centraal (Fyra 9228) 12:03 A Antwerpen Centraal ----- 12:35 V Antwerpen Centraal (IR 612) 12:52 A Noorderkempen ----- 13:08 V Noorderkempen (IR 633) 13:25 A Antwerpen Centraal ----- 13:43 V Antwerpen Centraal (IR 2913, via Hasselt/Tongeren/Glons) 15:52 A Liège-Guillemins ----- 16:17 V Liège Guillemins (L 5367) 16:50 A Maastricht ----- 16:58 V Maastricht (IC 870) 19:22 A Amsterdam Centraal |
Er is dus nog altijd niets veranderd. Dubbele agenda's, nepotisme, zakkenvullerij over de rug van de belastingbetaler en de reiziger. Waardeloos volk ook, Belgenquote:
Hee zit dat andersom eigenlijk? Kan ik als 1e-klasreiziger verwijderd worden uit de 2e klas als die vol is en ik samen met een 2e-klasreiziger reis?quote:Op maandag 14 januari 2013 10:56 schreef Aldo-MC het volgende:Eerste klas is no go area als je een 2e klas kaartje hebt. Ook niet staan daar en met iemand kletsen die een eersteklas ticket heeft bijvoorbeeld.
volgens mij kan dat wel jaquote:Op maandag 14 januari 2013 11:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Hee zit dat andersom eigenlijk? Kan ik als 1e-klasreiziger verwijderd worden uit de 2e klas als die vol is en ik samen met een 2e-klasreiziger reis?
Volgens mij niet. Als je teveel postzegels op een brief plakt zegt de post ook niet "voor zoveel geld nemen we hem eerst even mee naar de maan en terug". Het zou ook te bezopen voor woorden zijn.quote:
Als er twee of meer gekoppelde treinstellen rijden waarvan er één duidelijk schoner is dan de andere, heb ik altijd de neiging om in die schone te stappen. Hoewel de reinheid van het interieur waarschijnlijk niet daaruit afgelezen kan wordenquote:Op maandag 14 januari 2013 11:36 schreef Flodder450 het volgende:
Dubbeldekkers zijn eindelijk een keer gewassen hier in t noorden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Als ik een combinatie krijg van een oude VIRM en een VIRM-4 stap ik het liefste in de VIRM-4. Het interieur van de oudere generaties VIRM komt op mij een beetje smoezelig over door de gebruikte kleurstelling.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als er twee of meer gekoppelde treinstellen rijden waarvan er één duidelijk schoner is dan de andere, heb ik altijd de neiging om in die schone te stappen. Hoewel de reinheid van het interieur waarschijnlijk niet daaruit afgelezen kan worden.
Ja, in de oude VIRM's zoek ik ook altijd de coach-opstelling onderin op. Leve de verlenging waardoor dat mogelijk isquote:Op maandag 14 januari 2013 11:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik een combinatie krijg van een oude VIRM en een VIRM-4 stap ik het liefste in de VIRM-4. Het interieur van de oudere generaties VIRM komt op mij een beetje smoezelig over door de gebruikte kleurstelling.
En ik zit liever in coach-opstelling onderin.
Ik heb toch veel liever een coach-opstelling. Voornamelijk vanwege de beschikbaarheid van tafeltjes voor je laptop, leesmateriaal, schrijfblok etc., en voor het gevoel iets meer privacy/ruimte om te kunnen werkenquote:Op maandag 14 januari 2013 11:47 schreef b2py het volgende:
Ik zit altijd boven in een vierzits in de VIRM
quote:
Haha, je merkt inderdaad bij het instappen wel eens dat er meer mensen zijn die de coach-opstelling zoeken bij de VIRM. Dat zijn natuurlijk de echte bazen.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:54 schreef Fiorano het volgende:
Overigens ga ik als student altijd lekker in de coach opstelling zitten als het kan.
Dat is wel waar, ja. In de avonduren (als ik zelf toch niet meer ga werken of iets anders nuttigs doe onderweg), dan wil ik ook wel eens een vierzits opzoeken. Voor de afwisseling. En wellicht een spontaan gesprek dat ontstaat.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:54 schreef b2py het volgende:
In vierzits veel meer kans om met knappe vrouwen te zitten
Gezien de verdeling van het treinpubliek is de kans dat dat niet zo is aanzienlijk groter :/quote:Op maandag 14 januari 2013 11:54 schreef b2py het volgende:
In vierzits veel meer kans om met knappe vrouwen te zitten
quote:Op maandag 14 januari 2013 11:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als er twee of meer gekoppelde treinstellen rijden waarvan er één duidelijk schoner is dan de andere, heb ik altijd de neiging om in die schone te stappen. Hoewel de reinheid van het interieur waarschijnlijk niet daaruit afgelezen kan worden.
Nopes.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Hee zit dat andersom eigenlijk? Kan ik als 1e-klasreiziger verwijderd worden uit de 2e klas als die vol is en ik samen met een 2e-klasreiziger reis?
Moet je nagaan als je in tweezitter gaat zitten, vrijwel 0% danquote:Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Gezien de verdeling van het treinpubliek is de kans dat dat niet zo is aanzienlijk groter :/
Mijn laptopje past er net op gelukkigquote:Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef James1988 het volgende:
Dat tafeltje bij de vierzitters vind ik dan wel weer verrot om een laptop op te zetten om te typen, omdat het tafeltje dan te hoog zit.
Zoiets?quote:Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je een keer met een sponsje iets schrijven op de trein
Tsja. Toen dat nog "leuk" wasquote:Op maandag 14 januari 2013 12:02 schreef Doc__Zenith het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk voor in de trein op Woerden - Leiden.
Sowieso
Die mag erbij in het topic-begrippenrijtjequote:Op maandag 14 januari 2013 11:39 schreef Fiorano het volgende:
Goed, morgen tentamens een code Toverbal.... Misschien toch maar een hotelletje boeken in Amsterdam
Vanaf 2004 al, dat gaat zo langzamerhand naar de 10 jaar dan.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:06 schreef Aldo-MC het volgende:
die olympische treinen rijden ook nog steeds rond
Zomer en winterspelen?quote:Op maandag 14 januari 2013 12:18 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Vanaf 2004 al, dat gaat zo langzamerhand naar de 10 jaar dan.
Aangezien alles hetzelfde moet zijn snap ik niet dat ze nog 2 aparte treinen rijden waar aparte folie voor nodig is.
Die rijdt al twee jaar niet meerquote:Op maandag 14 januari 2013 12:20 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Zomer en winterspelen?
Wat staat er eigenlijk voorop?
[ afbeelding ]
Anni!!quote:Op maandag 14 januari 2013 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Winterspelen ook. Lekkere wijven in schaatspakkies
Wie zegt dat het in Nederland anders is? Het zou niet de eerste keer zijn dat we denken dat iets in Nederland niet voorkomt, omdat we er geen onderzoek naar doen / ons er niet in verdiepen omdat we denken dat het bij ons toch niet voorkomt.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is dus nog altijd niets veranderd. Dubbele agenda's, nepotisme, zakkenvullerij over de rug van de belastingbetaler en de reiziger. Waardeloos volk ook, Belgen
Over diverse opvolgingen van NS directeuren zijn boeken volgeschreven (m.n. de relatie tussen Hupkes en Goudriaan). Ook de opvolging van Hupkes door Den Hollander kon je zien aankomen. Iemand als Den Besten is door de politiek bij NS neergepoot om de boel vakkundig te slopen. Meerstadt is ooit komen bovendrijven (sommigen zullen zeggen: bij gebrek aan gewicht).quote:Op maandag 14 januari 2013 12:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Wie zegt dat het in Nederland anders is? Het zou niet de eerste keer zijn dat we denken dat iets in Nederland niet voorkomt, omdat we er geen onderzoek naar doen / ons er niet in verdiepen omdat we denken dat het bij ons toch niet voorkomt.
quote:Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je een keer met een sponsje iets schrijven op de trein
Hoe breed is dat?quote:Op maandag 14 januari 2013 13:15 schreef V2 het volgende:
Had ik deze al eens langs laten komen? Vast niet! In één der voorgaande topics riep iemand wat over Litouwse treinen, ik heb er dus al eens in gezeten. Lekker ruim van binnen, met dat breedspoorIn de verte voor Fles ook nog een bordje om jaloers op te zijn.
[ afbeelding ]
Nou, 3+2, zonder dat je denkt, dit hadden ze beter anders kunnen doen. Ze rijden er op breedspoor immers, dus die bakken zijn gewoon een ruim stuk breder dan hier.quote:
Ik mis de grapquote:Op maandag 14 januari 2013 15:23 schreef Stratzer het volgende:
Goh, zou die griet van 16 dan toch gelijk hebben?![]()
[ afbeelding ]
Zegt mij niksquote:Op maandag 14 januari 2013 15:59 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Meisje, 16, den Haag Moerwijk.....
Leugenachtige zwartrijdende teringtrut. NEXT!quote:Op maandag 14 januari 2013 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal deze wel zijn
http://www.treinreiziger.(...)haag_moerwijk-144895
Niks meegekregen van die meid van 16, die naar eigen zeggen niet uit de trein gezet had mogen worden wegens geen geldig vervoersbewijs? Dan ben je een van de weinigenquote:
Had ik inderdaad nog niets van meegekregen, maar bedanktquote:Op maandag 14 januari 2013 16:11 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Niks meegekregen van die meid van 16, die naar eigen zeggen niet uit de trein gezet had mogen worden wegens geen geldig vervoersbewijs? Dan ben je een van de weinigen
Edit: ok, nu wel.
(www.ns.nl)quote:Landelijk aangepaste dienstregeling op dinsdag 15 januari
Voor dinsdag 15 januari wordt er sneeuw en vorst verwacht. Deze weersomstandigheden kunnen het treinverkeer ernstig hinderen. Om problemen zo goed mogelijk op te kunnen vangen, passen NS en ProRail uit voorzorg vanaf de start van de treindienst de dienstregeling op veel trajecten aan.
Houdt u rekening met minder treinen, vaker overstappen en meer drukte in de trein. De aanpassingen worden momenteel in de Reisplanner verwerkt. Plan uw reis daarom kort voor vertrek.
quote:Landelijk aangepaste dienstregeling op dinsdag 15 januari
Voor dinsdag 15 januari wordt er sneeuw en vorst verwacht. Deze weersomstandigheden kunnen het treinverkeer ernstig hinderen. Om problemen zo goed mogelijk op te kunnen vangen, passen NS en ProRail uit voorzorg vanaf de start van de treindienst de dienstregeling op veel trajecten aan.
Houdt u rekening met minder treinen, vaker overstappen en meer drukte in de trein. De aanpassingen worden momenteel in de Reisplanner verwerkt. Plan uw reis daarom kort voor vertrek.
Dat is dus "Code Toverbal". Ik vind het een prachtige termquote:Op maandag 14 januari 2013 16:18 schreef James1988 het volgende:
Plan uw reis daarom kort voor vertrek.
Waar komt die term dan weer vandaan? Nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dus "Code Toverbal". Ik vind het een prachtige term
't Ging de vorige keer prima met de aangepaste dienstregeling (inclusief langere treinen en alles), dus je kan gewoon met de trein lijkt mequote:Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef b2py het volgende:
Morgen lekker werken dus niet met de trein!
quote:Op maandag 14 januari 2013 16:18 schreef DaMart het volgende:
Ja hoor, hij is er weer, de aangepaste dienstregeling.
[..]
Ergens vorig topic geintroduceerdquote:Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Waar komt die term dan weer vandaan? Nog nooit van gehoord.
[..]
't Ging de vorige keer prima met de aangepaste dienstregeling (inclusief langere treinen en alles), dus je kan gewoon met de trein lijkt me.
Dus je gaat sowieso niet met de trein? Niet zeuren danquote:Op maandag 14 januari 2013 16:24 schreef b2py het volgende:
Ik fiets altijd naar mijn werk, de trein is zo'n 10 km van het station af en moet ik nog eens half uur eerder mijn bed uit
Bedoel je deze?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:09 schreef Bitlord het volgende:
Ben reeds NVBS-lid sinds 2001. Hoewel je voor het actuele nieuws veelal ook op internet kan zijn, zit voor mij de kracht van het blad in de kwaliteit van de achtergrondartikelen. Die zie je nog steeds maar zeer zelden op het internet.
Mijn treinenplaatje van deze week:
[ afbeelding ]
Bij Cronifer op de Moerdijk hebben ze voor het rangeerwerk nog steeds een tweetal "Hippels" in bezit. Volgens de voor mij beschikbare informatie gaat het hier over de voormalige NS 633 (geel) en 691 halverwege de jaren 50.
Ik heb ook nergens gesuggereerd dat ik met de trein zou gaanquote:Op maandag 14 januari 2013 16:25 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dus je gaat sowieso niet met de trein? Niet zeuren dan.
het is een dienstregeling die alle kanten op stuitert balquote:Op maandag 14 januari 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dus "Code Toverbal". Ik vind het een prachtige term
Hoezo 'dus'? Dat de rails een klein stukje (nog geen 9 cm) verder uit elkaar liggen betekent nog niet automatisch dat de treinen dan veel breder zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:38 schreef V2 het volgende:
[..]
Ze rijden er op breedspoor immers, dus die bakken zijn gewoon een ruim stuk breder dan hier.
Sneeuwt lichtjes, in Enschede is het best wit.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:12 schreef Dos37 het volgende:
Hmm een zooitje tussen Hengelo en Almelo lees ik en het sneeuwt niet eens.
Wisselstoring, shit happensquote:Op maandag 14 januari 2013 16:12 schreef Dos37 het volgende:
Hmm een zooitje tussen Hengelo en Almelo lees ik en het sneeuwt niet eens.
Grr...quote:
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:40:05Let op: morgen aangepaste dienstregeling. Lastig maar nodig om grotere problemen te voorkomen. Meer info http://t.co/z23egl7C #spoorbericht reageer retweet
Zo lang zou het bijwerken toch niet moeten/mogen duren?twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:41:34De Reisplanner wordt op dit moment bijgewerkt. Een reis plannen voor morgen kan in de loop van de avond. #spoorbericht reageer retweet
Overal halfuursdiensten behalve op Amsterdam - Eindhoven voor IC's en Utrecht - Geldermalsen voor sprinters. Zoiets..quote:Op maandag 14 januari 2013 16:43 schreef zoem het volgende:
Ik snap niet waarom ze de drgl landelijk aanpassen. In principe hoeft er niet gesnoeid te worden in het noorden en in de randstad valt 1-3cm, hooguit 5cm in ZH. Dat is peanuts... zou je denken.
Ik ben nog in afwachting van de trajecten die aangepast gaan worden. Voorlopig valt er nog weinig over te zeggen.
Toch is het blijkbaar zo, het omgrenzingsprofiel is daar een stuk rianter. Zie je ook heel duidelijk aan de goederenwagons in oostbloklanden, die zijn flink groter.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoezo 'dus'? Dat de rails een klein stukje (nog geen 9 cm) verder uit elkaar liggen betekent nog niet automatisch dat de treinen dan veel breder zijn.
De aanpassingen zijn normaliter ook alleen in de (brede) Randstad, daarbuiten verandert er niets (dus ook niet bij de regionale vervoerders).quote:Op maandag 14 januari 2013 16:43 schreef zoem het volgende:
Ik snap niet waarom ze de drgl landelijk aanpassen. In principe hoeft er niet gesnoeid te worden in het noorden en in de randstad valt 1-3cm, hooguit 5cm in ZH. Dat is peanuts... zou je denken.
Ik ben nog in afwachting van de trajecten die aangepast gaan worden. Voorlopig valt er nog weinig over te zeggen.
Cool om die karretjes weer eens te zien. Bij NS noemen we die dingen overigens een 'Bakkie'.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Bedoel je deze?
[ afbeelding ]
De 633 is de gele, en is als onderdelenleverancier voor de 691 gebruikt. De 691 zou rijvaardig zijn volgens de medewerker die ik toen sprak.
NS_Online:quote:Op maandag 14 januari 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:40:05Let op: morgen aangepaste dienstregeling. Lastig maar nodig om grotere problemen te voorkomen. Meer info http://t.co/z23egl7C #spoorbericht reageer retweet
Zo lang zou het bijwerken toch niet moeten/mogen duren?twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:41:34De Reisplanner wordt op dit moment bijgewerkt. Een reis plannen voor morgen kan in de loop van de avond. #spoorbericht reageer retweet
quote:Ja, de reisplanner wordt nu bijgewerkt. Naar verwacht is deze in de loop van de avond up to date. Check kort voor vertrek.
Dat zou ook gewoon zomaar een smerige abri op Amsterdam cs geweest kunnen zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
ProRail blog heeft ook een afbeelding geplaatst bij hun winterartikel...
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat die verwachten hoor..
Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).quote:Op maandag 14 januari 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Daar begrijp ik de logica helemaal niet van, van die laatste.
Vlissingen - Groningen/Leeuwarden gaan doen, dus ik wacht die nog maar even af.
Ik bedoel uiteraard Roosendaal - Groningen/Leeuwardenquote:Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).
Schiphol-Maastricht zal wel met een kwartier speling in Eindhoven komen, zoals dat vorig jaar ging.
Roosendaal-Groningen/Leeuwarden?!quote:Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).
Schiphol-Maastricht (Schiphol-Eindhoven in het pad van de normale Schiphol-Heerlen, vanaf Eindhoven in het pad van de normale Alkmaar/Schagen-Maastricht) zal wel met een kwartier speling in Eindhoven komen, zoals dat vorig jaar ging.
twitter:Bas_Taart twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:50:31Let wel, er vallen zojuist 14 vlokken sneeuw en er is al weer over. @ns_online legt echter preventief treinverkeer alweer lam. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:59:30@Bas_Taart We leggen het treinverkeer niet stil, we rijden morgen minder treinen per uur om problemen te voorkomen. http://t.co/txQEWMBA reageer retweet
Er zit daar speling bij Dordrecht, Amsterdam Centraal en Lelystad. Ook heeft Lelystad dan geen kerende treinen meer, zodat daar de wissels "geklemd" kunnen worden.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Roosendaal-Groningen/Leeuwarden?!![]()
Ik dacht dat ze met de sneeuw op kortere trajecten gingen rijden, niet langer?
Hier nog nietquote:Op maandag 14 januari 2013 17:06 schreef b2py het volgende:
Mocht even duren, maar het NS Alert is binnen...
Vanochtend, Fiorano. PTA / Treinentopic #501: Wiebeltreinquote:Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Waar komt die term dan weer vandaan? Nog nooit van gehoord.
Mijn punt is meer dat zo'n trein er sowieso nooit rijdt (behalve de enkele uitzondering Vlissingen - Groningen). Normaal is Groningen/Leeuwarden - (Lelystad - Schiphol) - Den Haag Centraal v.v.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:07 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Er zit daar speling bij Dordrecht, Amsterdam Centraal en Lelystad. Ook heeft Lelystad dan geen kerende treinen meer, zodat daar de wissels "geklemd" kunnen worden.
Je kan beter even alles wat op Somda wordt gezet bundelen in een overzicht en dat straks posten..quote:Op maandag 14 januari 2013 17:08 schreef _JdM_ het volgende:
Rotterdam/Den Haag Centraal-Utrecht Centraal (2000 respectievelijk 2800) worden opgeheven.
'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we al die kutwissels gewoon verwarmen kan iedereen toch gewoon normaal doen of wat?
Want dat geld verdien je nooit terug: je hebt ze immers maar een handjevol dagen per jaar nodig...quote:Op maandag 14 januari 2013 17:16 schreef b2py het volgende:
[..]
'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.
Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zoquote:Op maandag 14 januari 2013 17:16 schreef b2py het volgende:
[..]
'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.
Toch is de verwachte sneeuw meer dan de wisselverwarming aan kan, volgens mij.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zo
Zout voorkomt het vastvriezen van wisselsquote:Op maandag 14 januari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
het weer in Nederland kennende zullen de voorspellingen wel weer met een korreltje zout genomen moeten worden
Dat kunnen ze dan ook. Met de groeten van Melanie en Wilmaquote:Op maandag 14 januari 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
Volgens mij denken ze bij NS en ProRail, als de ANWB maar afroept dat het morgenochtend een puinhoop is kunnen wij het ook wel maken om een uitgedunde dienstregeling te maken.
zout zorgt wel voor corrosie, dus als daar defecten van komen is het ook weer niet goed natuurlijkquote:Op maandag 14 januari 2013 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zout voorkomt het vastvriezen van wissels![]()
Helaas is niet te voorkomen dat grote klompen zoutkristallen klem komen te zitten tussen de wissels
Het zal aan mij liggen maar dat Somdiaanse gebrabbel met nummers zegt mij niks....quote:Op maandag 14 januari 2013 17:17 schreef b2py het volgende:
<een heleboel nummertjes>.
Voorlopig bovenstaande opgeheven.
Zie de update, ik had zelfs de trajecten er nog bijgezet, prachtig kaartje eronder..quote:Op maandag 14 januari 2013 17:41 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Het zal aan mij liggen maar dat Somdiaanse gebrabbel met nummers zegt mij niks....![]()
Is er toevallig ergens een overzichtje zodat ik als simpele treinreiziger begrijp wat een "5700"is?
Dank je.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:42 schreef b2py het volgende:
Zie de update, ik had zelfs de trajecten er nog bijgezet, prachtig kaartje eronder..
Welke displays? TBP's?quote:Op maandag 14 januari 2013 17:55 schreef Bitlord het volgende:
Waarom vermeldt NS eigenlijk geen treinnummers op de displays?
Daar heeft de doorsnee reiziger toch niets aan?quote:Op maandag 14 januari 2013 17:55 schreef Bitlord het volgende:
Waarom vermeldt NS eigenlijk geen treinnummers op de displays?
Hee maar, als de spoorkaart eenmaal rood IS, dan wordt het niet snel meer een andere kleur toch?quote:Op maandag 14 januari 2013 17:53 schreef Fiorano het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Code Toverbal is gezien door de NS.
In Duitsland worden ze wel getoond. Als je er mee gaat communiceren kan het verhelderend zijn, hoe past DB het toe, weet iemand dat?quote:Op maandag 14 januari 2013 18:00 schreef Peter het volgende:
[..]
Daar heeft de doorsnee reiziger toch niets aan?
In Duitsland heeft dat zin ivm de treinbinding die je hebt bij Sparpreise in het Fernverkehr enzo. Hier in Nederland zouden treinnummers alleen nuttig zijn voor de internationale treinen.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
[..]
In Duitsland worden ze wel getoond. Als je er mee gaat communiceren kan het verhelderend zijn, hoe past DB het toe, weet iemand dat?
Toverbal heeft in het midden 1 kleur, dus dan zijn we daar aanbelandquote:Op maandag 14 januari 2013 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee maar, als de spoorkaart eenmaal rood IS, dan wordt het niet snel meer een andere kleur toch?
Oh ja okee, goed puntquote:Op maandag 14 januari 2013 18:08 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Toverbal heeft in het midden 1 kleur, dus dan zijn we daar aanbeland
Ik doelde meer op hoe DB daarop inspeelt met storingen?quote:Op maandag 14 januari 2013 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, hoe zou je denken? As is.
Maar ik denk ook dat het komt omdat er in Duitsland veel meer met reserveringen gewerkt wordt. Dan is het wel fijn voor mensen om te horen als HUN trein komt. En niet "ook eentje die kant op".
Bij NS heb je bijvoorbeeld geen idee of je nou een op tijd rijdende 838, een 3536 met +15 of een 836 met +30 te pakken hebt bijvoorbeeld. Maar omdat je toch niet kan reserveren, boeit dat ook niet.
En omdat NS dat zelf ook niet weet gewoon, eigenlijk dus
Nee, daar vervallen nog individuele treinen. In plaats van complete seriesquote:Op maandag 14 januari 2013 18:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik doelde meer op hoe DB daarop inspeelt met storingen?
Melden zij dan ook dat treinserie xx vervalt of?
Wat een kutland is dit ook eigenlijkquote:Op maandag 14 januari 2013 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, daar vervallen nog individuele treinen. In plaats van complete series
Dan komt de NMA weer janken zeker omdat NS + Arriva te groot monopolie hebben zeker?quote:Op maandag 14 januari 2013 18:18 schreef James1988 het volgende:
Het is ze met Arriva gelukt, volgens mij is de omvang van de gehele Arriva-groep wel wat groter dan NS Groep.
De 5700 ligt eruit op Leiden-Den Haag, maar rijdt wel op Leiden-Hoofddorp.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:17 schreef b2py het volgende:
- 5700 Hoofddorp - Leiden (5719 rijdt wel Gvc-Ut, 5700 keert kort in Ledn)
Arriva heeft alle activiteiten in Duitsland af moeten stoten voordat de overname kon doorgaan. De bedrijfsonderdelen van Arriva Deutschland zijn toen verkocht aan Gruppo Ferrovie dello Stato, het moederbedrijf van Trenitalia. De activiteiten van Gruppo FS in Duitsland worden uitgebaat door het bedrijf Netinera.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan komt de NMA weer janken zeker omdat NS + Arriva te groot monopolie hebben zeker?
Aangepast.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
De 5700 ligt eruit op Leiden-Den Haag, maar rijdt wel op Leiden-Hoofddorp.
Dat is nog ongeveer 10 % van zijn oorspronkelijke route?quote:Op maandag 14 januari 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
De 5700 ligt eruit op Leiden-Den Haag, maar rijdt wel op Leiden-Hoofddorp.
Nemen ze de NMA toch ook overquote:Op maandag 14 januari 2013 18:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan komt de NMA weer janken zeker omdat NS + Arriva te groot monopolie hebben zeker?
quote:Op maandag 14 januari 2013 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dit nu weer?![]()
Aan de ene kant in rood "Landelijk aangepaste dienstregeling" en aan de andere kant "Aanbieding trein + Unox, laat je verrassen in de spoordeelwinkel"![]()
What's next? Gratis koffie bij boeking van 1 nacht op een stretcher in de sporthal?![]()
Ik heb nog even zitten snuffelen net.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zo
Ik hoor dat er voor noodgevallen speciale ijsbreker-trekschuiten klaarstaan. Met twee paarden ervoorquote:Op maandag 14 januari 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
Ook opvallend, voor het eerst in de uitsnij geschiedenis verliest Amsterdam zijn vier keer per uur intercity naar Utrecht. Shit just got real!
De Apocalyps is begonnenquote:Op maandag 14 januari 2013 18:57 schreef Toekito het volgende:
Ik zit ingesneeuwd in een trein rond Den Bosch. Leuk zo'n trainingsdagje....
En uiteraard blijft 'ie ook op Hoofddorp-Weesp-Utrecht rijden, maar dat was geen punt van discussie.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is nog ongeveer 10 % van zijn oorspronkelijke route?
Voorts zal de Kamer maandelijks worden geïnformeerd over de vooruitgang van de V250, totdat aan het gewenste punctualiteitsniveau wordt voldaan (cq. 95% exclusief niet-verwijtbare storingen). De minister gaat ervan uit dat de stijgende lijn wordt voortgezet.quote:De redenen van vertraging en uitval [van de V250] zijn:
- RBC-storingen (Radio Block Centre-storingen leiden tot contactverlies tussen de
beveiligingssystemen in de baan en in de trein, waardoor de trein wordt stilgezet);
- De impact van RBC- en infrastructuurstoringen die optreden op het verdere
verloop van de dienstregeling op een dag (storing cq. stranding van een trein);
- de nieuwe treinstellen, die op dit moment geoptimaliseerd worden.
Zo kan het dus ookquote:Op maandag 14 januari 2013 19:10 schreef Sandrvich het volgende:
http://deredactie.be/cm/v(...)30114_sneeuw_plannen
Wel erg dat het in Nederland ZÓ een ontzettend probleem is als je het hier mee vergelijkt...
Lees: de minister gaat er van uit dat ze er nog langere tijd mee weg komt om geen moer uit te voeren waar het het OV betreft.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:12 schreef KnightSolaire het volgende:
De minister gaat ervan uit dat de stijgende lijn wordt voortgezet.
Ze gaat volgens mij wel om tafel met Bert Meerstadt en zal de Fyra-problematiek daar aanhalen.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lees: de minister gaat er van uit dat ze er nog langere tijd mee weg komt om geen moer uit te voeren waar het het OV betreft.
Dat gaat ook gebeuren als de stijgende lijn zich voortzet.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:26 schreef James1988 het volgende:
De Thalys legt veel langere afstanden af en de Benelux was al jaren het bastaardkind van de spoorwegen. Fyra zou veel beter moeten presteren dan dat, niet gelijk.
sneeuw? zelfs morgen wordt er hier in het noorden niets verwachtquote:Op maandag 14 januari 2013 18:21 schreef zoem het volgende:
Geweldige HC
"Bent u met inchecken begonnen aan uw reis, dan is uitchecken wel zo wijs"
"Voor degenen die nog niet naar buiten hebben gekeken: de wereld is wit, er ligt sneeuw. Kijk uit bij het uitstappen, met uw eigen ogen"
Ik heb er op 24 december 2010 8 uur over gedaan om van Etterbeek in Maastricht te geraken, dat was ook een sneeuwdag. Overigens was het stuk van Bressoux naar Maastricht met de auto, de trein die na dik 3 uur wachten in Luik eindelijk naar Maastricht ging strandde in Bressoux wegens een defect aan de loc. Gelukkig zijn mijn ouders toen zo vriendelijk geweest om me te komen halen. Bij sneeuw gaat het er in België nog erger aan toe dan in Nederland is mijn ervaring.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:13 schreef zoem het volgende:
[..]
Zo kan het dus ookEn daar valt naar verwachting 2x zo veel sneeuw als in de Randstad.
As if.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat gaat ook gebeuren als de stijgende lijn zich voortzet.
Tweede helft van 2013 volgens de staatssecretaris.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
As if.
Sowieso, de staatssecretaris gaat pas handhaven wanneer NS Hispeed over voldoende materieel beschikt. Nooit dus.
Volgens de oorspronkelijke planning zouden alle V250's in 2007 geleverd zijn. AnsaldoBreda zei in een interview ooit dat ze de boel wel konden sluiten als het 2010 zou worden en begin 2013 is nog niet eens de helft geleverd. Het lukt al amper om de huidige treindienst overeind te houden terwijl er toch wel redelijk wat materieel op reserve staat.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tweede helft van 2013 volgens de staatssecretaris.
Ik wacht het gewoon af, heb nooit tot de 'doemdenkers' wat betreft de V250 gehoord. Nu al conclusies trekken over de punctualiteit van de dienstregeling is voorbarig, zeker daar er simpelweg geen alternatieven op korte termijn zijn die geen miljardenstrop voor de overheid betekenen.
Het ziet er vooral uit als een setje keuzemogelijkheden met deze opmaakquote:Op maandag 14 januari 2013 19:33 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Belangrijkste conlusies uit het rapport over de nachtmerrie van 3 en 4 februari 2012.
Zie daar de ambitie shinen dan!
Puntje twee vind ik nogal angstaanjagend eigenlijk..quote:Op maandag 14 januari 2013 19:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het ziet er vooral uit als een setje keuzemogelijkheden met deze opmaak.
Weekend ook een uursdienst.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:51 schreef Bitlord het volgende:
De stoptrein Arnhem-Ede Wageningen vertrekt net uit Arnhem. Deze lijn rijdt 's avonds maar eenmaal per uur, en dan nog maar negen reizigers.
Zou een busdienst dan niet voordeliger zijn? Zou Connexxion met een doorgetrokken Valleilijntrein wel volle bakken krijgen?
Destijds reed NS tussen Elst en Tiel s avonds ook alleen met bussen, aangezien het aantal reizigers erg laag was. Met Syntus de afgelopen jaren en Arriva sinds kort is het daar wel een stuk drukker geworden.
Nee joh, laat dat door Breng doen, stadsregio jwt. Handig met zes vervoerders over zelfde spoor heen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Weekend ook een uursdienst.
CXX heeft al eerder aangegeven de hele dag een halfuursdienst te willen voeren daar, door de Valleilijn door te trekken.
Alleen hoop ik, wanneer dat gebeurt, dat het paaltjescircus in Arnhem wel beperkt blijft... Zutphen is nu een doolhof met 3 paaltjes, en dat kan Arnhem ook worden.
Ede-Wageningen - Arnhem ook door Breng of Arriva vind ik ook niet erg, maar CXX is er al langer voor aan het lobbyen. Moet gewoon aanbesteed wordenquote:Op maandag 14 januari 2013 20:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee joh, laat dat door Breng doen, stadsregio jwt. Handig met zes vervoerders over zelfde spoor heen.
Er blijkt wel uit dat ze reageren op de voorspellingen in plaats van het weer zelf.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Puntje twee vind ik nogal angstaanjagend eigenlijk..
121,1 km is Utrecht-Arnhem-Winterswijk. Daar komt 73 bij voor Winterswijk-Zutphen-Arnhem en 56 voor Utrecht-Arnhem.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef Bitlord het volgende:
Blijbols kilometerteller werkt hier niet.op mn telefoon; is er.iemand die.even kan kijken hoe veel kilometer Utrecht-Arnhem-Winterswijk-Zutphen-Arnhem-Utrecht is? Dank!
250,6 kmquote:Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef Bitlord het volgende:
Blijbols kilometerteller werkt hier niet.op mn telefoon; is er.iemand die.even kan kijken hoe veel kilometer Utrecht-Arnhem-Winterswijk-Zutphen-Arnhem-Utrecht is? Dank!
Ik weet dat het allemaal ernstig vertraagd is, maar ik geloof niet dat de problemen onoplosbaar zijn. Aan veel reservematerieel heb je overigens niet veel als een trein onderweg in storing raakt. De treinstellen moeten gewoon worden verbeterd.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens de oorspronkelijke planning zouden alle V250's in 2007 geleverd zijn. AnsaldoBreda zei in een interview ooit dat ze de boel wel konden sluiten als het 2010 zou worden en begin 2013 is nog niet eens de helft geleverd. Het lukt al amper om de huidige treindienst overeind te houden terwijl er toch wel redelijk wat materieel op reserve staat.
Ik geloof niet dat AnsaldoBreda in de tweede helft van 2013 in staat is om ineens de resterende 11-12 treinen op te leveren, en dat deze ook naar behoren functioneren. Daarnaast: alles, inclusief de huidige Fyra laten rijden, betekent een miljardenstrop voor de overheid. De reiziger is daarnaast ook nog eens zwaar de dupe.
Dat wist ik nog niet.quote:Reizigers met meer dan 60 minuten vertraging kunnen bovendien een keuzecadeau krijgen (o.a. bloemen, boek of cadeaubon) als extra compensatie voor het ongemak. Daarvoor moet de reiziger wel een beroep maken op de regeling "Geld terug bij Vertraging". Mansveld wijst er op dat sindskort compensatie volledig online is aan te vragen.
Het heeft eigenlijk wel wat dat je nu al weet waar je aan toe bent als reiziger. Ondanks dat er veel minder rijdt is de kans op chaos wel een stuk kleiner. Als men de treinen nu nog voldoende verlengd is het voor.mij allemaal wel oké.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef b2py het volgende:
http://gtfs.ovapi.nl/ns/LUD%20Di%2015-01-13.pdf
Hierbij de volledige lijst met nummertjes en afkortingen van wat er morgen gaat gebeuren.
Gisteren al opgesteld, om 16:00 in werking gesteld om morgen uitgevoerd te worden.
(Mocht hier overigens geen behoefte aan zijn, mag dat ook gezegd worden.)
De vraag is of sommige dingen wel verbeterd kunnen worden. De trein rijdt met een reden met de verlichting ingesteld op slechts 50%...quote:Op maandag 14 januari 2013 20:13 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik weet dat het allemaal ernstig vertraagd is, maar ik geloof niet dat de problemen onoplosbaar zijn. Aan veel reservematerieel heb je overigens niet veel als een trein onderweg in storing raakt. De treinstellen moeten gewoon worden verbeterd.
Fyra kost NS Hispeed duizenden euro's per dag. Duizenden euro's die iedere dag door NS Groep worden bijgepast. Geld dat NS vervolgens niet meer kan uitkeren aan de aandeelhouder (dividend). De HSL hangt als molensteen rond de nek van HSA.quote:Wat is de miljardenstrop voor de overheid als je de huidige Fyra laat rijden? De heronderhandeling van de concessie zorgde voor ¤350 miljoen minder inkomsten, tegenover ¤2,5 miljard als HSA failliet zou gaan (even uit m'n hoofd).
Halve verlichting? Zijn de accus zo zwak dan (of hoe dat bij treinen heet)quote:Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
De vraag is of sommige dingen wel verbeterd kunnen worden. De trein rijdt met een reden met de verlichting ingesteld op slechts 50%...
[..]
Fyra kost NS Hispeed duizenden euro's per dag. Duizenden euro's die iedere dag door NS Groep worden bijgepast. Geld dat NS vervolgens niet meer kan uitkeren aan de aandeelhouder (dividend). De HSL hangt als molensteen rond de nek van HSA.
De nieuwe hoofdrailnetconcessie is niets meer dan het verschuiven van een deel van de HSL-concessieprijs.
Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef James1988 het volgende:
Fyra kost NS Hispeed duizenden euro's per dag. Duizenden euro's die iedere dag door NS Groep worden bijgepast. Geld dat NS vervolgens niet meer kan uitkeren aan de aandeelhouder (dividend). De HSL hangt als molensteen rond de nek van HSA.
De nieuwe hoofdrailnetconcessie is niets meer dan het verschuiven van een deel van de HSL-concessieprijs.
Er staat alleen bij de sprinter Amsterdam-Amersfoort dat die maximaal versterkt moet worden. Over de vele andere treinen die mogelijk te kort zijn wordt geen woord gerept. Een teken aan de wand?quote:Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef b2py het volgende:
http://gtfs.ovapi.nl/ns/LUD%20Di%2015-01-13.pdf
Hierbij de volledige lijst met nummertjes en afkortingen van wat er morgen gaat gebeuren.
Gisteren al opgesteld, om 16:00 in werking gesteld om morgen uitgevoerd te worden.
(Mocht hier overigens geen behoefte aan zijn, mag dat ook gezegd worden.)
Kunnen we eigenlijk ook niet concluderen dat achteraf gezien de hogesnelheidslijn nooit aangelegd had moeten worden, aangezien de dubbele exploitatie-, aanleg- en onderhoudskosten met geen enkel businessmodel zijn te betalen, zelfs als je kijkt naar de (eventuele) maatschappelijke baten van de HSL?quote:Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.
Nee, die treinen worden niet verlengd (logistiek nauwelijk mogelijk op zo'n korte termijn) en nee, de kans op chaos is nou ook weer niet zo verschrikkelijk veel kleiner van alleen uitdunnen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:21 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het heeft eigenlijk wel wat dat je nu al weet waar je aan toe bent als reiziger. Ondanks dat er veel minder rijdt is de kans op chaos wel een stuk kleiner. Als men de treinen nu nog voldoende verlengd is het voor.mij allemaal wel oké.
Op de lange termijn valt dat denk ik wel mee. De HSL vergroot de vervoerscapaciteit op de as Amsterdam - Rotterdam - Schiphol immers enorm en maakt de reistijd korter, zowel binnenlands als internationaal (wat je ook als economische winst kan zien). Daarnaast biedt het soms een alternatief voor als er een storing plaatsvindt op het reguliere net. De integratie met het hoofdrailnet biedt daarnaast ook veel kansen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:37 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kunnen we eigenlijk ook niet concluderen dat achteraf gezien de hogesnelheidslijn nooit aangelegd had moeten worden, aangezien de dubbele exploitatie-, aanleg- en onderhoudskosten met geen enkel businessmodel zijn te betalen, zelfs als je kijkt naar de (eventuele) maatschappelijke baten van de HSL?
De kans op chaos verschilt niet zoveel. Materieel wat vast staat of wisselstoringen leggen halfuursdiensten net zo in de war als kwartiersdiensten en het daarop volgende gebrek aan de juiste poppetjes op exact de juiste plek doet dan nog uren lang de rest.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:21 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het heeft eigenlijk wel wat dat je nu al weet waar je aan toe bent als reiziger. Ondanks dat er veel minder rijdt is de kans op chaos wel een stuk kleiner. Als men de treinen nu nog voldoende verlengd is het voor.mij allemaal wel oké.
Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:29 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Halve verlichting? Zijn de accus zo zwak dan (of hoe dat bij treinen heet)
Het bod dat HSA heeft uitgebracht werd in 2001 al als onrealistisch beschouwd, hiervoor waarschuwden topambtenaren ruim voordat de handtekening werd gezet. Tineke Netelenbos, destijds minister van Verkeer en Waterstaat (nu I&M), was doof voor de kritiek en zette gretig haar handtekening onder het miljardencontract. Naar het schijnt werd zelfs de champagnefles opengetrokken.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.
Over de HSL wordt buiten de spits voornamelijk lucht vervoerd. De enige trein die echt goed vol zit is de Thalys, maar die zat voordat de HSL opende ook al goed vol. De 7,2 miljard die het de belastingbetaler gekost heeft had nuttiger geïnvesteerd kunnen worden dan in een hogesnelheidslijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:44 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Op de lange termijn valt dat denk ik wel mee. De HSL vergroot de vervoerscapaciteit op de as Amsterdam - Rotterdam - Schiphol immers enorm en maakt de reistijd korter, zowel binnenlands als internationaal (wat je ook als economische winst kan zien). Daarnaast biedt het soms een alternatief voor als er een storing plaatsvindt op het reguliere net. De integratie met het hoofdrailnet biedt daarnaast ook veel kansen.
Ik zou de miljarden die een paar kilometer verlenging, aanleg of verbreding van snelweg kosten eerder als weggegooid geld beschouwen.
Het interieur van de V250 is vrij donker van kleurstelling: blauwe stoelen, grijze en blauwe wanden, donkere vloerbedekking, er is alleen plafondverlichting en geen verlichting bij de ramen (zoals in vrijwel ieder andere NS-materieelsoort). Ik kan me voorstellen dat een deel van de reizigers zich (vooral 's avonds) onprettig voelt in de trein.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:28 schreef greavy het volgende:
Veel feller hoeft die verlichting in de V250 van mij ook niet hoor. Vind 't wel een heerlijk sfeertje.
Tsja, die wordt bij het kleinste zuchtje wind nog geschrapt.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Great, de intercity Nijmegen-Schiphol wordt morgen geschraptprecies mijn trein natuurlijk. Dat wordt weer veevervoer morgen
quote:Op maandag 14 januari 2013 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Great, de intercity Nijmegen-Schiphol wordt morgen geschraptprecies mijn trein natuurlijk. Dat wordt weer veevervoer morgen
Jalalaaquote:Bij een zeer zware spits wordt tot 500 km verwacht. Groot deel van Nederland staat vast.
Deze trein rijdt vandaag niet
Klopt. Laat staan een sneeuwvlokje... Nou ja, het is niet anders. Ik moet geloof ik op m'n knietjes danken dat er überhaubt gereden gaat wordenquote:Op maandag 14 januari 2013 21:36 schreef remcoP het volgende:
[..]
Tsja, die wordt bij het kleinste zuchtje wind nog geschrapt.
Graag van Almere Centrum naar Amersfoort! In de ochtendspits.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:39 schreef b2py het volgende:
MONO! Rijdt er niet ergens nog een goederentrein met een veewagon waarin we mee kunnen?!
Het doofpotgehalte begint toch wel erg hoog te worden..quote:Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken.
Maar NSH had toch niks te maken met het neerhalen van rijdtdefyra.be? Dat hebben ze tenminste tegen Voor Beter OV beweerd.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken.
Bericht kwam via Facebookquote:Op maandag 14 januari 2013 21:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het doofpotgehalte begint toch wel erg hoog te worden..
je laat je de mond toch niet snoeren?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken.
"Ons is ter ore gekomen dat u negatieve uitlatingen online heeft gepubliceerd over NS HiSpeed en rijdtdefyra.be. Als u deze informatie van een vertrouwelijke bron heeft mogen vernemen, wordt er van u verwacht deze informatie niet te publiceren op het internet.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar NSH had toch niks te maken met het neerhalen van rijdtdefyra.be? Dat hebben ze tenminste tegen Voor Beter OV beweerd.
niets verwijderen. De jurist doet alleen aan bangmakerijquote:Op maandag 14 januari 2013 21:50 schreef Viezze het volgende:
Wat had je gezegd dan? Of heb je je bericht al verwijderd. Vind het een beetje dubieus...
Stuur terug dat NSH zelf genoeg doet om hun imago te schadenquote:Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef greavy het volgende:
[..]
"Ons is ter ore gekomen dat u negatieve uitlatingen online heeft gepubliceerd over NS HiSpeed en rijdtdefyra.be. Als u deze informatie van een vertrouwelijke bron heeft mogen vernemen, wordt er van u verwacht deze informatie niet te publiceren op het internet.
Met publicatie van deze informatie heeft u het imago van NS HiSpeed geschaad. Indien er opnieuw vergelijkbare uitlatingen worden gepubliceerd door u, zullen wij verdere stappen ondernemen."
Ff een klein deel gecopyt
Dat is waar, volgens mij heeft hij geen poot om op te staan.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niets verwijderen. De jurist doet alleen aan bangmakerij
Lijkt me volslagen terecht. De NS geeft er al jaren blijk van dat dienstverlenen maar lastig te vinden en komt er alleen maar mee weg omdat ze vanuit Den Haag de hand boven het hoofd wordt gehouden zodat ze zich als arrogante monopolist kunnen gedragen.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:50 schreef Libres het volgende:
al dat gemekker op de NS met het winterweer.
Heb je dat PDFje eerder in het topic gezien? Daar staat dat de NS bij elke voorspelling met sneeuw, ongeacht hoeveelheid en waar het valt, gaat uitdunnen. Daar zakt je de broek vanaf...quote:Op maandag 14 januari 2013 21:50 schreef Libres het volgende:
al dat gemekker op de NS met het winterweer. We hebben gewoon een complex spoornetwerk, daar horen storingen bij bij winterweer. Was vorig jaar februari naar lapland in Zweden. Dat is enkelspoors geëlectrificeerd met weinig wissels, dat rijdt gewoon door en mag je nimmer vergelijken met de Nederlandse situatie. bovendien gaat daar maar 3x een trein per dag.
Er staat ook bij dat ze dat doen omdat nog niet alle wissels van voldoende verwarming voorzien zijn. Dat is wel het streven, dus ik zie het extreem uitdunnen als een tijdelijke noodmaatregel.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:59 schreef Viezze het volgende:
[..]
Heb je dat PDFje eerder in het topic gezien? Daar staat dat de NS bij elke voorspelling met sneeuw, ongeacht hoeveelheid en waar het valt, gaat uitdunnen. Daar zakt je de broek vanaf...
quote:Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef greavy het volgende:
[..]
"Ons is ter ore gekomen dat u negatieve uitlatingen online heeft gepubliceerd over NS HiSpeed en rijdtdefyra.be. Als u deze informatie van een vertrouwelijke bron heeft mogen vernemen, wordt er van u verwacht deze informatie niet te publiceren op het internet.
Met publicatie van deze informatie heeft u het imago van NS HiSpeed geschaad. Indien er opnieuw vergelijkbare uitlatingen worden gepubliceerd door u, zullen wij verdere stappen ondernemen."
Ff een klein deel gecopyt
Je hebt nu gratis gereisd, ik mis het even..quote:Op maandag 14 januari 2013 22:09 schreef Okuliarnik het volgende:
Kon zo gauw even geen GVB/metro topic vinden dus indien fout geplaatst, jammer dan![]()
Ongeveer een maand geleden een defecte OVC-lader aangetroffen op een GVB-automaat. De enigste op de halte, overigens en ik had een negatief saldo, ik een uurkaartje gekocht á 2,70 waar een normale rit mij de helft kost. Klacht ingediend, vandaag reactie gehad: 'Wij zijn niet aansprakelijk voor defecte kaartautomaten, u krijgt een nieuw uurkaartje thuisgestuurd'. Wát heb ik daar precies aan als ik altijd met een OVC reis? Sjongejonge...
Bij elke voorspelling dat het gaat sneeuwen direct in het hele land de dienstregeling uitdunnen vind ik wel erg overdreven. Daar moeten ze wel beter op kunnen anticiperen lijkt me.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er staat ook bij dat ze dat doen omdat nog niet alle wissels van voldoende verwarming voorzien zijn. Dat is wel het streven, dus ik zie het extreem uitdunnen als een tijdelijke noodmaatregel.
Het zijn GVB's eigen apparaten, dus het is echt wel hun verantwoordelijkheid (of die van hun leverancier) om ervoor te zorgen dat ze werken.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:09 schreef Okuliarnik het volgende:
Kon zo gauw even geen GVB/metro topic vinden dus indien fout geplaatst, jammer dan![]()
Ongeveer een maand geleden een defecte OVC-lader aangetroffen op een GVB-automaat. De enigste op de halte, overigens en ik had een negatief saldo, ik een uurkaartje gekocht á 2,70 waar een normale rit mij de helft kost. Klacht ingediend, vandaag reactie gehad: 'Wij zijn niet aansprakelijk voor defecte kaartautomaten, u krijgt een nieuw uurkaartje thuisgestuurd'. Wát heb ik daar precies aan als ik altijd met een OVC reis? Sjongejonge...
Elk wissel heeft al wisselverwarming, maar de kritische wissels krijgen sterkere wisselverwarming. Toch durven ze niet met meer te rijden. Ik vind het nogal wat, overal halvering van intercity verbindingen..quote:Op maandag 14 januari 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er staat ook bij dat ze dat doen omdat nog niet alle wissels van voldoende verwarming voorzien zijn. Dat is wel het streven, dus ik zie het extreem uitdunnen als een tijdelijke noodmaatregel.
twitter:StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:03:35Wegens slechte weersomstandigheden (de sneeuw dus, veel sneeuw blijkbaar) is het treinverkeer in West-Vlaanderen verstoord#nmbs reageer retweet
Niet alleen daar Jamestwitter:StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:10:01Provincie West Vlaanderen sneeuw > Verschillende treinen geblokkeerd in de stations Brugge en Oostende#nmbs reageer retweet
Zo had ik het nog niet bekeken. Ik dacht meer aan het verschil storten op m'n OVC...maarja, treintjesautist hèquote:Op maandag 14 januari 2013 22:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het zijn GVB's eigen apparaten, dus het is echt wel hun verantwoordelijkheid (of die van hun leverancier) om ervoor te zorgen dat ze werken.
Dat ze je een nieuw uurkaartje hebben gestuurd is aardig, kun je voor een volgende reis gebruiken waardoor je voor je vorige rit niet teveel hebt betaald.
Sneeuw in België = apocalyps op het spoor.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:16 schreef b2py het volgende:
twitter:StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:03:35Wegens slechte weersomstandigheden (de sneeuw dus, veel sneeuw blijkbaar) is het treinverkeer in West-Vlaanderen verstoord#nmbs reageer retweet
Niet alleen daar Jamestwitter:StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:10:01Provincie West Vlaanderen sneeuw > Verschillende treinen geblokkeerd in de stations Brugge en Oostende#nmbs reageer retweet
Dank voor je uitgebreide reactie. De gang van zaken is in retrospect inderdaad treurig, zonder daarbij een specifieke schuldige aan te wijzen - het is een samenloop van heel veel zaken, ongetwijfeld.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:10 schreef James1988 het volgende:
***INGEKORT***
De vraag is of de huidige situatie wel goed is voor NS als bedrijf, en voor de Nederlandse Staat als opdrachtgever en als aandeelhouder. Minister Schultz mag het gat in haar begroting wellicht gedekt hebben*, door de HSA-situatie zal het ministerie van Financiën minder dividend uitgekeerd krijgen.
Volgens Schultz kost deze deal de belastingbetaler uiteindelijk ¤ 590 miljoen, 25% van wat een faillissement van HSA de belastingbetaler zou kosten.
Wat had je gezegd dan?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken.
Precies, dat. Dat gedreig is echt een typische verliezers-actie. Jammer en meelijwekkend dat ze het op die manier aanpakken. Elke energie die daar in gaat zitten, wordt namelijk niet gestoken in het oplossen van het probleem. HUN probleem.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
@greavy: Gewoon een dergelijk opzetje sturen:
Dat is niet het geval, dus er is niets aan de handquote:Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef greavy het volgende:
[..]
"Ons is ter ore gekomen dat u negatieve uitlatingen online heeft gepubliceerd over NS HiSpeed en rijdtdefyra.be. Als u deze informatie van een vertrouwelijke bron heeft mogen vernemen, wordt er van u verwacht deze informatie niet te publiceren op het internet.
NS HiSpeed schaadt zelf zijn imago. Laat maar zien die stappen.quote:Met publicatie van deze informatie heeft u het imago van NS HiSpeed geschaad. Indien er opnieuw vergelijkbare uitlatingen worden gepubliceerd door u, zullen wij verdere stappen ondernemen."
Zoals James1988 uitlegde is dat hoge bod in zekere zin fictief, omdat het niet uit de opbrengsten gedekt kan worden en dus uiteindelijk als een boomerang terug bij de overheid komt doordat HSA door NS gesubsidieerd moet worden waardoor NS minder dividend kan uitkeren aan de overheid als enige aandeelhouder.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.
En dan gaat het sneeuwen MORGEN pas van startquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:12 schreef Igen het volgende:
Sodeju wat gaat dit topic tegenwoordig hard.
Ja tuurlijk manquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:12 schreef Igen het volgende:
of bijv. door via een eerlijke aanbesteding een bedrijf te zoeken dat een treindienst kan opzetten die betrouwbaarder of anderszins beter is dan de huidige Fyra (en daarvoor een vergoeding aan de overheid betaalt die zodanig is dat er maar een klein beetje winst overblijft).
Eurocarexquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat dacht je van hogesnelheids goederenvervoer?
Beetje Taurusjes gaan knallen over die HSL die met snijbloemen uit Aalsmeer binnen 12 uur in Spanje zijn. Daar zit goud geld in. Geen idee waarom daar nooit iemand aan begonnen is eigenlijk.
Het is nog maar een test, maar het idee is er dus al. 't project valt volgens mij onder Geodis, de vrachtdivisie van SNCF.quote:
Dan gaat er geen trein meer rijden natuurlijk, dat snap jequote:Gedurende enkele uren is er kans op af en toe lichte sneeuw, in totaal kan er circa 1 cm vallen. Geldig: dinsdag 15 januari 2013 vanaf ca 02 uur gedurende ca 6 uur
Waar?!quote:
"Het heeft eigenlijk wel wat dat je weet waar je aan toe bent als reiziger" heeft zelden zo sarcastisch in mijn oren geklonken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:11 schreef zoem het volgende:
Een half uur moeten wachten op Delft voordat er een sprinter aankwam en die zat natuurlijk bommetje vol (2 sprinters per uur).
Ik blijf ook lekker thuis. Vorige keer heb ik mij wel in zo'n overvolle sprinter gepropt, maar ik kom nu al niet eens op het station...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:11 schreef zoem het volgende:
Ik heb het maar opgegeven. Een half uur moeten wachten op Delft voordat er een sprinter aankwam en die zat natuurlijk bommetje vol (2 sprinters per uur). Er reden geen IC's richting A'dam door uitgelopen werkzaamheden. Dat laatste is inmiddels voorbij, maar de IC's hebben aardig wat vertraging. Ik blijf mooi thuis
Maja, kan me voorstellen dat je geen vertrouwen hebt in de trein en dan toch maar de auto pakt. Dus eigenlijk is de NS schuldig aan de filesquote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:46 schreef Pino112 het volgende:
1000km file!!
Dat had heel wat minder kunnen zijn als er meer mensen met de trein gingen. Eigen schuld dus imo dat ze nu in de file staan
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:52 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Maja, kan me voorstellen dat je geen vertrouwen hebt in de trein en dan toch maar de auto pakt. Dus eigenlijk is de NS schuldig aan de files
Ik heb 15 minuten met volle bepakking heen geslayerd en in 10 minuten terug (leeg mat)!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:39 schreef b2py het volgende:
Ik moest gewoon 30 ipv 25 minuten fietsen. Ging wel harder dan de meeste auto's. 40 km file op de a9..
twitter:RterHeijden twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 09:13:31Prima dat er minder treinen rijden, maar maak ze dan wel #langer @NS_online Ik moest nu zelfs staan in #1eklas, met 1e klas vervoersbewijs! reageer retweet
Kijk, dat lijkt ergens op.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]! Het is de schuld van de mensen, want zij geven (onnodig) de NS de schuld van ongeveer alles wat er op en rond het spoor gebeurt.
Tegenwoordig is het hip om de NS compleet af te fikken.
twitter:CedericDuboisch twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 08:59:25Lollig: ANWB framet files als record in plaats van probleem. Zou de NS eens moeten proberen. reageer retweet
Lul niet joh, de treinen zaten nu al stampvol. Laat staan als duizenden mensen de auto laten staan...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:46 schreef Pino112 het volgende:
1000km file!!
Dat had heel wat minder kunnen zijn als er meer mensen met de trein gingen. Eigen schuld dus imo dat ze nu in de file staan
Op welk traject?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Lul niet joh, de treinen zaten nu al stampvol. Laat staan als duizenden mensen de auto laten staan...
Waarom zet de NS eigenlijk geen virm ofzo in als sprinter, als ze de IC's toch schrappen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |