Hoe breed is dat?quote:Op maandag 14 januari 2013 13:15 schreef V2 het volgende:
Had ik deze al eens langs laten komen? Vast niet! In één der voorgaande topics riep iemand wat over Litouwse treinen, ik heb er dus al eens in gezeten. Lekker ruim van binnen, met dat breedspoorIn de verte voor Fles ook nog een bordje om jaloers op te zijn.
[ afbeelding ]
Nou, 3+2, zonder dat je denkt, dit hadden ze beter anders kunnen doen. Ze rijden er op breedspoor immers, dus die bakken zijn gewoon een ruim stuk breder dan hier.quote:
Ik mis de grapquote:Op maandag 14 januari 2013 15:23 schreef Stratzer het volgende:
Goh, zou die griet van 16 dan toch gelijk hebben?![]()
[ afbeelding ]
Zegt mij niksquote:Op maandag 14 januari 2013 15:59 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Meisje, 16, den Haag Moerwijk.....
Leugenachtige zwartrijdende teringtrut. NEXT!quote:Op maandag 14 januari 2013 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal deze wel zijn
http://www.treinreiziger.(...)haag_moerwijk-144895
Niks meegekregen van die meid van 16, die naar eigen zeggen niet uit de trein gezet had mogen worden wegens geen geldig vervoersbewijs? Dan ben je een van de weinigenquote:
Had ik inderdaad nog niets van meegekregen, maar bedanktquote:Op maandag 14 januari 2013 16:11 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Niks meegekregen van die meid van 16, die naar eigen zeggen niet uit de trein gezet had mogen worden wegens geen geldig vervoersbewijs? Dan ben je een van de weinigen
Edit: ok, nu wel.
(www.ns.nl)quote:Landelijk aangepaste dienstregeling op dinsdag 15 januari
Voor dinsdag 15 januari wordt er sneeuw en vorst verwacht. Deze weersomstandigheden kunnen het treinverkeer ernstig hinderen. Om problemen zo goed mogelijk op te kunnen vangen, passen NS en ProRail uit voorzorg vanaf de start van de treindienst de dienstregeling op veel trajecten aan.
Houdt u rekening met minder treinen, vaker overstappen en meer drukte in de trein. De aanpassingen worden momenteel in de Reisplanner verwerkt. Plan uw reis daarom kort voor vertrek.
quote:Landelijk aangepaste dienstregeling op dinsdag 15 januari
Voor dinsdag 15 januari wordt er sneeuw en vorst verwacht. Deze weersomstandigheden kunnen het treinverkeer ernstig hinderen. Om problemen zo goed mogelijk op te kunnen vangen, passen NS en ProRail uit voorzorg vanaf de start van de treindienst de dienstregeling op veel trajecten aan.
Houdt u rekening met minder treinen, vaker overstappen en meer drukte in de trein. De aanpassingen worden momenteel in de Reisplanner verwerkt. Plan uw reis daarom kort voor vertrek.
Dat is dus "Code Toverbal". Ik vind het een prachtige termquote:Op maandag 14 januari 2013 16:18 schreef James1988 het volgende:
Plan uw reis daarom kort voor vertrek.
Waar komt die term dan weer vandaan? Nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dus "Code Toverbal". Ik vind het een prachtige term
't Ging de vorige keer prima met de aangepaste dienstregeling (inclusief langere treinen en alles), dus je kan gewoon met de trein lijkt mequote:Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef b2py het volgende:
Morgen lekker werken dus niet met de trein!
quote:Op maandag 14 januari 2013 16:18 schreef DaMart het volgende:
Ja hoor, hij is er weer, de aangepaste dienstregeling.
[..]
Ergens vorig topic geintroduceerdquote:Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Waar komt die term dan weer vandaan? Nog nooit van gehoord.
[..]
't Ging de vorige keer prima met de aangepaste dienstregeling (inclusief langere treinen en alles), dus je kan gewoon met de trein lijkt me.
Dus je gaat sowieso niet met de trein? Niet zeuren danquote:Op maandag 14 januari 2013 16:24 schreef b2py het volgende:
Ik fiets altijd naar mijn werk, de trein is zo'n 10 km van het station af en moet ik nog eens half uur eerder mijn bed uit
Bedoel je deze?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:09 schreef Bitlord het volgende:
Ben reeds NVBS-lid sinds 2001. Hoewel je voor het actuele nieuws veelal ook op internet kan zijn, zit voor mij de kracht van het blad in de kwaliteit van de achtergrondartikelen. Die zie je nog steeds maar zeer zelden op het internet.
Mijn treinenplaatje van deze week:
[ afbeelding ]
Bij Cronifer op de Moerdijk hebben ze voor het rangeerwerk nog steeds een tweetal "Hippels" in bezit. Volgens de voor mij beschikbare informatie gaat het hier over de voormalige NS 633 (geel) en 691 halverwege de jaren 50.
Ik heb ook nergens gesuggereerd dat ik met de trein zou gaanquote:Op maandag 14 januari 2013 16:25 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dus je gaat sowieso niet met de trein? Niet zeuren dan.
het is een dienstregeling die alle kanten op stuitert balquote:Op maandag 14 januari 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dus "Code Toverbal". Ik vind het een prachtige term
Hoezo 'dus'? Dat de rails een klein stukje (nog geen 9 cm) verder uit elkaar liggen betekent nog niet automatisch dat de treinen dan veel breder zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:38 schreef V2 het volgende:
[..]
Ze rijden er op breedspoor immers, dus die bakken zijn gewoon een ruim stuk breder dan hier.
Sneeuwt lichtjes, in Enschede is het best wit.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:12 schreef Dos37 het volgende:
Hmm een zooitje tussen Hengelo en Almelo lees ik en het sneeuwt niet eens.
Wisselstoring, shit happensquote:Op maandag 14 januari 2013 16:12 schreef Dos37 het volgende:
Hmm een zooitje tussen Hengelo en Almelo lees ik en het sneeuwt niet eens.
Grr...quote:
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:40:05Let op: morgen aangepaste dienstregeling. Lastig maar nodig om grotere problemen te voorkomen. Meer info http://t.co/z23egl7C #spoorbericht reageer retweet
Zo lang zou het bijwerken toch niet moeten/mogen duren?twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:41:34De Reisplanner wordt op dit moment bijgewerkt. Een reis plannen voor morgen kan in de loop van de avond. #spoorbericht reageer retweet
Overal halfuursdiensten behalve op Amsterdam - Eindhoven voor IC's en Utrecht - Geldermalsen voor sprinters. Zoiets..quote:Op maandag 14 januari 2013 16:43 schreef zoem het volgende:
Ik snap niet waarom ze de drgl landelijk aanpassen. In principe hoeft er niet gesnoeid te worden in het noorden en in de randstad valt 1-3cm, hooguit 5cm in ZH. Dat is peanuts... zou je denken.
Ik ben nog in afwachting van de trajecten die aangepast gaan worden. Voorlopig valt er nog weinig over te zeggen.
Toch is het blijkbaar zo, het omgrenzingsprofiel is daar een stuk rianter. Zie je ook heel duidelijk aan de goederenwagons in oostbloklanden, die zijn flink groter.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoezo 'dus'? Dat de rails een klein stukje (nog geen 9 cm) verder uit elkaar liggen betekent nog niet automatisch dat de treinen dan veel breder zijn.
De aanpassingen zijn normaliter ook alleen in de (brede) Randstad, daarbuiten verandert er niets (dus ook niet bij de regionale vervoerders).quote:Op maandag 14 januari 2013 16:43 schreef zoem het volgende:
Ik snap niet waarom ze de drgl landelijk aanpassen. In principe hoeft er niet gesnoeid te worden in het noorden en in de randstad valt 1-3cm, hooguit 5cm in ZH. Dat is peanuts... zou je denken.
Ik ben nog in afwachting van de trajecten die aangepast gaan worden. Voorlopig valt er nog weinig over te zeggen.
Cool om die karretjes weer eens te zien. Bij NS noemen we die dingen overigens een 'Bakkie'.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Bedoel je deze?
[ afbeelding ]
De 633 is de gele, en is als onderdelenleverancier voor de 691 gebruikt. De 691 zou rijvaardig zijn volgens de medewerker die ik toen sprak.
NS_Online:quote:Op maandag 14 januari 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:40:05Let op: morgen aangepaste dienstregeling. Lastig maar nodig om grotere problemen te voorkomen. Meer info http://t.co/z23egl7C #spoorbericht reageer retweet
Zo lang zou het bijwerken toch niet moeten/mogen duren?twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:41:34De Reisplanner wordt op dit moment bijgewerkt. Een reis plannen voor morgen kan in de loop van de avond. #spoorbericht reageer retweet
quote:Ja, de reisplanner wordt nu bijgewerkt. Naar verwacht is deze in de loop van de avond up to date. Check kort voor vertrek.
Dat zou ook gewoon zomaar een smerige abri op Amsterdam cs geweest kunnen zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
ProRail blog heeft ook een afbeelding geplaatst bij hun winterartikel...
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat die verwachten hoor..
Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).quote:Op maandag 14 januari 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Daar begrijp ik de logica helemaal niet van, van die laatste.
Vlissingen - Groningen/Leeuwarden gaan doen, dus ik wacht die nog maar even af.
Ik bedoel uiteraard Roosendaal - Groningen/Leeuwardenquote:Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).
Schiphol-Maastricht zal wel met een kwartier speling in Eindhoven komen, zoals dat vorig jaar ging.
Roosendaal-Groningen/Leeuwarden?!quote:Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).
Schiphol-Maastricht (Schiphol-Eindhoven in het pad van de normale Schiphol-Heerlen, vanaf Eindhoven in het pad van de normale Alkmaar/Schagen-Maastricht) zal wel met een kwartier speling in Eindhoven komen, zoals dat vorig jaar ging.
twitter:Bas_Taart twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:50:31Let wel, er vallen zojuist 14 vlokken sneeuw en er is al weer over. @ns_online legt echter preventief treinverkeer alweer lam. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:59:30@Bas_Taart We leggen het treinverkeer niet stil, we rijden morgen minder treinen per uur om problemen te voorkomen. http://t.co/txQEWMBA reageer retweet
Er zit daar speling bij Dordrecht, Amsterdam Centraal en Lelystad. Ook heeft Lelystad dan geen kerende treinen meer, zodat daar de wissels "geklemd" kunnen worden.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Roosendaal-Groningen/Leeuwarden?!![]()
Ik dacht dat ze met de sneeuw op kortere trajecten gingen rijden, niet langer?
Hier nog nietquote:Op maandag 14 januari 2013 17:06 schreef b2py het volgende:
Mocht even duren, maar het NS Alert is binnen...
Vanochtend, Fiorano. PTA / Treinentopic #501: Wiebeltreinquote:Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Waar komt die term dan weer vandaan? Nog nooit van gehoord.
Mijn punt is meer dat zo'n trein er sowieso nooit rijdt (behalve de enkele uitzondering Vlissingen - Groningen). Normaal is Groningen/Leeuwarden - (Lelystad - Schiphol) - Den Haag Centraal v.v.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:07 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Er zit daar speling bij Dordrecht, Amsterdam Centraal en Lelystad. Ook heeft Lelystad dan geen kerende treinen meer, zodat daar de wissels "geklemd" kunnen worden.
Je kan beter even alles wat op Somda wordt gezet bundelen in een overzicht en dat straks posten..quote:Op maandag 14 januari 2013 17:08 schreef _JdM_ het volgende:
Rotterdam/Den Haag Centraal-Utrecht Centraal (2000 respectievelijk 2800) worden opgeheven.
'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we al die kutwissels gewoon verwarmen kan iedereen toch gewoon normaal doen of wat?
Want dat geld verdien je nooit terug: je hebt ze immers maar een handjevol dagen per jaar nodig...quote:Op maandag 14 januari 2013 17:16 schreef b2py het volgende:
[..]
'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.
Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zoquote:Op maandag 14 januari 2013 17:16 schreef b2py het volgende:
[..]
'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.
Toch is de verwachte sneeuw meer dan de wisselverwarming aan kan, volgens mij.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zo
Zout voorkomt het vastvriezen van wisselsquote:Op maandag 14 januari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
het weer in Nederland kennende zullen de voorspellingen wel weer met een korreltje zout genomen moeten worden
Dat kunnen ze dan ook. Met de groeten van Melanie en Wilmaquote:Op maandag 14 januari 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
Volgens mij denken ze bij NS en ProRail, als de ANWB maar afroept dat het morgenochtend een puinhoop is kunnen wij het ook wel maken om een uitgedunde dienstregeling te maken.
zout zorgt wel voor corrosie, dus als daar defecten van komen is het ook weer niet goed natuurlijkquote:Op maandag 14 januari 2013 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zout voorkomt het vastvriezen van wissels![]()
Helaas is niet te voorkomen dat grote klompen zoutkristallen klem komen te zitten tussen de wissels
Het zal aan mij liggen maar dat Somdiaanse gebrabbel met nummers zegt mij niks....quote:Op maandag 14 januari 2013 17:17 schreef b2py het volgende:
<een heleboel nummertjes>.
Voorlopig bovenstaande opgeheven.
Zie de update, ik had zelfs de trajecten er nog bijgezet, prachtig kaartje eronder..quote:Op maandag 14 januari 2013 17:41 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Het zal aan mij liggen maar dat Somdiaanse gebrabbel met nummers zegt mij niks....![]()
Is er toevallig ergens een overzichtje zodat ik als simpele treinreiziger begrijp wat een "5700"is?
Dank je.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:42 schreef b2py het volgende:
Zie de update, ik had zelfs de trajecten er nog bijgezet, prachtig kaartje eronder..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |