Overal halfuursdiensten behalve op Amsterdam - Eindhoven voor IC's en Utrecht - Geldermalsen voor sprinters. Zoiets..quote:Op maandag 14 januari 2013 16:43 schreef zoem het volgende:
Ik snap niet waarom ze de drgl landelijk aanpassen. In principe hoeft er niet gesnoeid te worden in het noorden en in de randstad valt 1-3cm, hooguit 5cm in ZH. Dat is peanuts... zou je denken.
Ik ben nog in afwachting van de trajecten die aangepast gaan worden. Voorlopig valt er nog weinig over te zeggen.
Toch is het blijkbaar zo, het omgrenzingsprofiel is daar een stuk rianter. Zie je ook heel duidelijk aan de goederenwagons in oostbloklanden, die zijn flink groter.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoezo 'dus'? Dat de rails een klein stukje (nog geen 9 cm) verder uit elkaar liggen betekent nog niet automatisch dat de treinen dan veel breder zijn.
De aanpassingen zijn normaliter ook alleen in de (brede) Randstad, daarbuiten verandert er niets (dus ook niet bij de regionale vervoerders).quote:Op maandag 14 januari 2013 16:43 schreef zoem het volgende:
Ik snap niet waarom ze de drgl landelijk aanpassen. In principe hoeft er niet gesnoeid te worden in het noorden en in de randstad valt 1-3cm, hooguit 5cm in ZH. Dat is peanuts... zou je denken.
Ik ben nog in afwachting van de trajecten die aangepast gaan worden. Voorlopig valt er nog weinig over te zeggen.
Cool om die karretjes weer eens te zien. Bij NS noemen we die dingen overigens een 'Bakkie'.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Bedoel je deze?
[ afbeelding ]
De 633 is de gele, en is als onderdelenleverancier voor de 691 gebruikt. De 691 zou rijvaardig zijn volgens de medewerker die ik toen sprak.
NS_Online:quote:Op maandag 14 januari 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:40:05Let op: morgen aangepaste dienstregeling. Lastig maar nodig om grotere problemen te voorkomen. Meer info http://t.co/z23egl7C #spoorbericht reageer retweet
Zo lang zou het bijwerken toch niet moeten/mogen duren?twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:41:34De Reisplanner wordt op dit moment bijgewerkt. Een reis plannen voor morgen kan in de loop van de avond. #spoorbericht reageer retweet
quote:Ja, de reisplanner wordt nu bijgewerkt. Naar verwacht is deze in de loop van de avond up to date. Check kort voor vertrek.
Dat zou ook gewoon zomaar een smerige abri op Amsterdam cs geweest kunnen zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
ProRail blog heeft ook een afbeelding geplaatst bij hun winterartikel...
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat die verwachten hoor..
Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).quote:Op maandag 14 januari 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Daar begrijp ik de logica helemaal niet van, van die laatste.
Vlissingen - Groningen/Leeuwarden gaan doen, dus ik wacht die nog maar even af.
Ik bedoel uiteraard Roosendaal - Groningen/Leeuwardenquote:Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).
Schiphol-Maastricht zal wel met een kwartier speling in Eindhoven komen, zoals dat vorig jaar ging.
Roosendaal-Groningen/Leeuwarden?!quote:Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).
Schiphol-Maastricht (Schiphol-Eindhoven in het pad van de normale Schiphol-Heerlen, vanaf Eindhoven in het pad van de normale Alkmaar/Schagen-Maastricht) zal wel met een kwartier speling in Eindhoven komen, zoals dat vorig jaar ging.
twitter:Bas_Taart twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:50:31Let wel, er vallen zojuist 14 vlokken sneeuw en er is al weer over. @ns_online legt echter preventief treinverkeer alweer lam. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:59:30@Bas_Taart We leggen het treinverkeer niet stil, we rijden morgen minder treinen per uur om problemen te voorkomen. http://t.co/txQEWMBA reageer retweet
Er zit daar speling bij Dordrecht, Amsterdam Centraal en Lelystad. Ook heeft Lelystad dan geen kerende treinen meer, zodat daar de wissels "geklemd" kunnen worden.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Roosendaal-Groningen/Leeuwarden?!![]()
Ik dacht dat ze met de sneeuw op kortere trajecten gingen rijden, niet langer?
Hier nog nietquote:Op maandag 14 januari 2013 17:06 schreef b2py het volgende:
Mocht even duren, maar het NS Alert is binnen...
Vanochtend, Fiorano. PTA / Treinentopic #501: Wiebeltreinquote:Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Waar komt die term dan weer vandaan? Nog nooit van gehoord.
Mijn punt is meer dat zo'n trein er sowieso nooit rijdt (behalve de enkele uitzondering Vlissingen - Groningen). Normaal is Groningen/Leeuwarden - (Lelystad - Schiphol) - Den Haag Centraal v.v.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:07 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Er zit daar speling bij Dordrecht, Amsterdam Centraal en Lelystad. Ook heeft Lelystad dan geen kerende treinen meer, zodat daar de wissels "geklemd" kunnen worden.
Je kan beter even alles wat op Somda wordt gezet bundelen in een overzicht en dat straks posten..quote:Op maandag 14 januari 2013 17:08 schreef _JdM_ het volgende:
Rotterdam/Den Haag Centraal-Utrecht Centraal (2000 respectievelijk 2800) worden opgeheven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |