abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 januari 2013 @ 10:28:52 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121538117

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Sinds 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder.
Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig..

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag).
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_121538150
Het is dus een bekend probleem. Het feit dat je er met een VIRM overheen knalt zal het geheel niet beter maken :P
  maandag 14 januari 2013 @ 10:30:16 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121538153
Jemig, de treinentopics lijken de 24 uur tegenwoordig niet eens meer te halen _O-
  maandag 14 januari 2013 @ 10:32:02 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121538198
Hey Zug-Chef, je bent te vroeg weggegaan uit Berlijn. ODEG heeft wéér een nieuwe loc, ditmaal eentje van Arriva. Een Werbelok, en nog een fraaie ook :Y
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 10:34:29 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121538268
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:30 schreef Viezze het volgende:
Het is dus een bekend probleem. Het feit dat je er met een VIRM overheen knalt zal het geheel niet beter maken :P
ProRail is niet echt een voorstander van VIRM over die lijn vanwege het hoge gewicht die de stellen hebben. De aslast blijft echter onder de max, waardoor het gewoon toegestaan is.

Ik meen gelezen te hebben dat het uiteindelijk de bedoeling is om DDZ op die lijn in te gaan zetten. Voordeeltje van deze stellen is het iets lagere gewicht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121538310
Even mijn beklag doen over de NS. Wat een prutsers, sinds die Hanzenlijn opengesteld is rijden ze met MINDER sprinters terwijl het aantal reizigers verdrievoudigd is.
Normaliter 10 minuten overstaptijd nu 25 minuten + nog eens 1 extra overstap op Weesp.
pi_121538336
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ProRail is niet echt een voorstander van VIRM over die lijn vanwege het hoge gewicht die de stellen hebben. De aslast blijft echter onder de max, waardoor het gewoon toegestaan is.

Ik meen gelezen te hebben dat het uiteindelijk de bedoeling is om DDZ op die lijn in te gaan zetten. Voordeeltje van deze stellen is het iets lagere gewicht
Er rijdt toch juist veel VIRM over die lijn heen?
pi_121538418
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Viezze het volgende:

[..]

Er rijdt toch juist veel VIRM over die lijn heen?
Best wel en dat is niet zo handig, met die slappe veentroep die er onder ligt. Verzakt het spoor nog meer.
For great justice!
pi_121538503
quote:
13s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Aldo-MC het volgende:
Even mijn beklag doen over de NS. Wat een prutsers, sinds die Hanzenlijn opengesteld is rijden ze met MINDER sprinters terwijl het aantal reizigers verdrievoudigd is.
Normaliter 10 minuten overstaptijd nu 25 minuten + nog eens 1 extra overstap op Weesp.
Maar wel 2! hele! minuten! reistijdwinst voor de intercity's. Dat je daarmee niemand extra de intercity in krijgt en met dat extra kwartier permanent mensen de trein uit jaagt is uiteraard jammer, maar dat kan je vervolgens weer doorberekenen aan de reizigers die zijn gebleven.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121538714
quote:
6s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:42 schreef Litpho het volgende:

[..]

Maar wel 2! hele! minuten! reistijdwinst voor de intercity's. Dat je daarmee niemand extra de intercity in krijgt en met dat extra kwartier permanent mensen de trein uit jaagt is uiteraard jammer, maar dat kan je vervolgens weer doorberekenen aan de reizigers die zijn gebleven.
Inderdaad!
Meest wrange is als je dan met 150-200 anderen op Weesp staat te wachten en er dendert met 100 km/u een megalange (nagenoeg lege!) dubbeldeks intercity voorbij met 3 treinstellen en dan 10 minuten later komt er een sprintertje aangetuft met 1 zielig treinstel waar de mensen al als sardientjes in een blikje in de hal staan...
En als je vervolgens ook maar overweegt om even in de eerste klas te gaan STAAN zodat je een beetje kunt ademen je al een boete riskeert ;(

Dat is via Duivendrecht, als je nu vanaf Rotterdam naar Lelystad gaat is de snelste route over Utrecht en dan via Utrecht CS richting Amsterdam Zuid en daar de intercity richting Groningen.
Nou, als jij tegen iemand met een auto zegt dat je via Utrecht én Amsterdam naar Flevoland bent gereden verklaren ze je toch echt voor gek :+

efficiëntie 0,0
  maandag 14 januari 2013 @ 10:53:11 #11
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_121538759
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Viezze het volgende:

[..]

Er rijdt toch juist veel VIRM over die lijn heen?
Volgens mij alleen maar sinds de nieuwe dienstregeling. Maar met het wijzigingsblad per februari komt er goddank zo nu en dan weer ICM in voor.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_121538799
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:51 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Inderdaad!

En als je vervolgens ook maar overweegt om even in de eerste klas te gaan STAAN zodat je een beetje kunt ademen je al een boete riskeert ;(

Kan je daar een boete voor krijgen? Ik sta daar regelmatig, vooral bij SLT. Aangezien iedereen zich ophoopt bij de deuren.
pi_121538854
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:54 schreef Rostkreuz het volgende:

[..]

Kan je daar een boete voor krijgen? Ik sta daar regelmatig, vooral bij SLT. Aangezien iedereen zich ophoopt bij de deuren.
Eerste klas is no go area als je een 2e klas kaartje hebt. Ook niet staan daar en met iemand kletsen die een eersteklas ticket heeft bijvoorbeeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 14 januari 2013 @ 11:01:47 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121538986
quote:
'Stations zijn belangrijker dan reizigers'

BRUSSEL
De hervormingstrein bij de NMBS heeft de eindhalte bereikt. Dat gebeurde na een bitse strijd achter de schermen, waarin sp.a en MR met de overwinning gingen lopen. Zij behouden de macht over de stations. 'Deze hervorming draait om de immobiliën, niet om de reiziger.'

ANN DE BOECK

"De focus ligt nog te weinig op het belang van de reiziger", zei vicepremier Johan Vande Lanotte (sp.a) eind december. Voogdijminister Paul Magnette (PS) hoopte zijn herstructureringsplan voor de NMBS-groep nog voor nieuwjaar te laten goedkeuren, maar dat was buiten sp.a en MR gerekend. Vande Lanotte en Didier Reynders (MR) haalden alles uit de kast om de onderhandelingen over oudjaar te tillen.

Want achter de schermen woedde vooral een andere strijd: de oorlog om de bouw, het onderhoud en het beheer van de stations. In zijn oorspronkelijke plan legde Magnette het zwaartepunt daarvoor bij Infrabel van partijgenoot Luc Lallemand. Een machtsgreep van PS, zo schreeuwden sp.a en MR. Nauwelijks drie weken later haalden zij dan toch hun buit binnen: de stations gaan naar de NMBS, en niet naar Infrabel.

De NMBS-stations zijn big business. De bouw of renovatie van zo'n gebouw is vaak een hefboom voor de ontwikkeling van een hele buurt.In Mechelen pompt de NMBS volgens de huidige plannen 109 miljoen euro in de renovatie van de stationsomgeving. Andere geplande renovaties zijn het station van Oostende (35 miljoen) en Bergen (150 miljoen). Het gecontesteerde station van Luik- Guillemins kostte 320 miljoen euro.

De politisering binnen de spoorwegen is nog altijd groot, de vriendendiensten talrijk. Het hoeft niet te verwonderen dat de as Vande Lanotte-Reynders de voorbije weken heftig gelobbyd heeft. MR en sp.a bezitten sleutelposities in de vastgoedsectie van de spoorwegen, en willen dat graag zo houden.
Kwatongen spreken van een "maffiakwartet". "De spoorhervorming draait helemaal niet om de reiziger, maar om de immobiliën van de spoorwegen", vertelt een topman van de spoorwegen. "Het is MR en sp.a niet te doen om de reiziger, maar om het samenhouden van hun gouden viertal. Ze hebben er alle belang bij om hun lucratieve vastgoedsectie zo autonoom mogelijk te laten werken."

Lege doos

Spilfiguur is PS'er Vincent Bourlard, algemeen directeur van de stations. Als directeur heeft hij een vinger in de pap te brokken bij zowat elke renovatie of bouwwerk. Een tweede is Herwig Persoons (sp.a), directeur-generaal van Eurostation. Dat is een dochterfiliaal van de Holding dat optreedt als studiebureau en bouwpromotor. Een derde figuur die opduikt is CEO Jannie Haek (sp.a), de ex- kabinetschef van Vande Lanotte. Hij is goed bevriend met voorzitter Jean-Claude Fontinoy (MR), een invloedrijke spoorman en de vertrouwenspersoon van vicepremier Didier Reynders (MR). Haek, Vande Lanotte, Fontinoy en Reynders vormden een stevig blok in de herstructureringsgesprekken.
Zelf ontkennen de socialisten dat ze munt willen slaan uit de stations. "De stations zijn een compensatie voor het verlieslatende goederenvervoer, een grote last die op de schouders van de NMBS wordt gelegd. De NMBS krijgt ook de helft van de legendarische spoorschuld, die bijna vier miljard bedraagt", zegt de vakbondsman Jean-Pierre Goossens.
Dat de stations bij de NMBS en niet bij Infrabel terechtkwamen, heeft volgens spoormannen te maken met de steile ambities van Holdingvoorzitter Fontinoy. Aangezien Lallemand als PS- beschermeling zo goed als zeker is van zijn positie als CEO van Infrabel, maakt alleen een Nederlandstalige persoon kans op een benoeming als voorzitter van de raad van bestuur. Lallemand is naar verluidt woedend om de lege doos die Infrabel nu is.

Wie de CEO van de NMBS gaat worden, is nog niet beslist. De benoeming maakt deel uit van de grote benoemingsronde waar Di Rupo aan werkt. Als de socialisten er in slagen om Haek als CEO te laten benoemen, mogen zij zich alvast als eindwinnaar van deze NMBS-hervorming kronen. Het wordt een bitse strijd met huidig CEO Marc Descheemaecker, die steun geniet bij Open Vld.
Bron: De Morgen, pagina 13.
pi_121539046
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:56 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Eerste klas is no go area als je een 2e klas kaartje hebt. Ook niet staan daar en met iemand kletsen die een eersteklas ticket heeft bijvoorbeeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Valt me op dat in de buurt van de eerste klasse de kastjes waar de hc de deur sluit en vergrendelt meer slijtage/krassen vertonen....

Worden zeker vaker gebruikt.
pi_121539138
- dubbele post -
pi_121539152
Na het succes van het Nieuwjaarsrondje 2012 is het tijd voor het Nieuwjaarsrondje 2013! :s)

Het Treinentopic Nieuwjaarsrondje 2013 zal plaatsvinden op zaterdag 26 januari 2013, dit is het programma voor de dag:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
10:41 V Amsterdam Centraal (Fyra 9228)
12:03 A Antwerpen Centraal
-----
12:35 V Antwerpen Centraal (IR 612)
12:52 A Noorderkempen
-----
13:08 V Noorderkempen (IR 633)
13:25 A Antwerpen Centraal
-----
13:43 V Antwerpen Centraal (IR 2913, via Hasselt/Tongeren/Glons)
15:52 A Liège-Guillemins
----- 
16:17 V Liège Guillemins (L 5367)
16:50 A Maastricht
-----
16:58 V Maastricht (IC 870)
19:22 A Amsterdam Centraal

Tijdens de rit nog meedoen of eerder weggaan is uiteraard mogelijk.

Reisonderbreking is in België niet toegestaan. Willen we alsnog ergens langer stilstaan dan zullen we hiermee rekening moeten houden (ook voor de treinkaartjes).

[ afbeelding ] Wat zijn de kosten?
De kosten zijn afhankelijk van je leeftijd en zijn sowieso exclusief bier, bratwürst, wafels of andere versnaperingen.

De volgende tickets heb je in ieder geval nodig:
- Tickets voor vervoer binnen Nederland
- Fyra-vervoerbewijs (zie lager)
- Vervoerbewijs naar Noorderkempen, ¤ 4,-
- Vervoerbewijs naar Maastricht. Voor jongeren (tot 26 jaar) is op www.belgianrail.be de Go Pass 1 Maastricht te koop voor ¤ 7,70 waarmee we dit traject kunnen afleggen.

De vanaf-prijs is ¤ 34,70, dit is exclusief het vervoerbewijs voor Nederland.

Let op: Je bent zelf verantwoordelijk voor een geldig vervoerbewijs gedurende de hele rit!

[ afbeelding ] Wat zijn de voorwaarden?
De organisatie wijst elke verantwoordelijkheid voor fysieke of emotionele schade, diefstal en verlies van eigendommen van de hand. Ook wordt er geen enkele garantie gegeven met betrekking tot het halen van de dienstregeling, en voor Geld-terug-bij-Vertraging mag je aankloppen bij de vervoerder in kwestie.

Je bent zelf verantwoordelijk voor een geldig vervoerbewijs gedurende de hele rit!

[ afbeelding ] Ik wil mee!
Leuk! Geef dat dan op onderstaande pagina aan. Geef bij het aanmelden je nickname op die je op FOK! gebruikt.

[ afbeelding ] Aanmelden

Op dit moment hebben de volgende forumleden aangegeven dat ze mee willen:
- b2py
- Bitlord
- Dennistd
- Dr_Flash
- James1998
- Rubenk
- Greavy

[ afbeelding ] Hoe zit dat met die Fyra?
Fyra kent een reserveringsplicht, bij een reservering krijg je een zitplaats toegekend. Omdat we met een groep gaan is het wel zo leuk om bij elkaar te zitten, dat kan alleen als er een groepsreservering gemaakt wordt. Ik ben voornemens om binnenkort die reservering te gaan maken voor iedereen die mee wilt reizen met deze Fyra.

Wil je mee met Fyra? Stuur mij dan een PM met daarin de volgende informatie:
- Je naam (voor+achternaam)
- Je leeftijd
- Welke kortingskaarten/abonnementen je hebt voor Nederland en België.

Ik ben voornemens om a.s. woensdag, 16 januari 2013, langs een loket te gaan om alles te regelen. Daarna is de reservering definitief. Ik zal het bedrag voor deze kaartjes voorschieten. Terugbetaling mag vooraf (overboeking) of op de dag zelf (contant, gepast).

[ afbeelding ] Vragen/suggesties?
Die zijn altijd welkom! Laat een reply achter in het Treinentopic. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 14-01-2013 11:27:02 ]
pi_121539390
Angst machinisten onnodig: corridors juist veiliger
Gepubliceerd op 14 januari, 2013 door ProRail.

Vandaag zeggen machinisten in de Volkskrant dat ze de plannen van de spoorbedrijven om de snelheden bij stations te verhogen levensgevaarlijk vinden. In het stuk van de Volkskrant worden echter twee dingen door elkaar gehaald:

1. De angst van machinisten voor veranderingen in de planning en snelheid van het binnenrijden van treinen op stations.

2. De kritiek in het verslag van de Onderzoeksraad voor Veiligheid naar de treinbotsing in april 2012 in Amsterdam, naar aanleiding waarvan vele maatregelen zijn genomen om herhaling te voorkomen.

ProRail en NS begrijpen dat er naar aanleiding van het ongeval in Amsterdam zorgen leven onder het personeel en zijn hierover ook met personeel in gesprek. Maar de angst van de machinisten voor hoge snelheden is echt onnodig. We vinden het dan ook belangrijk dat de juiste feiten gepresenteerd worden.

Veiliger door corridors
De machinisten praten in de Volkskrant over het plan om in de toekomst snelheden op emplacementen -de sporen die naar een station toe leiden- te verhogen. Dit plan geldt alleen voor de paar emplacementen waar nu nog niet harder dan veertig kilometer per uur mag worden gereden, zoals Utrecht, Amersfoort en Amsterdam. Deze emplacementen worden in de komende 10 jaar veiliger en betrouwbaarder gemaakt, zoals de rest van het Nederlandse spoor. Concreet betekent dit dat treinen elkaar veel minder kunnen kruisen of in tegengestelde richting kunnen rijden. Van een provinciale weg met veel gelijkvloerse kruisingen naar een snelweg zonder op en afritten.

Maatregelen
Naar aanleiding van het ongeval in Amsterdam vorig jaar zijn veel maatregelen genomen om de kans op herhaling uit te bannen. Zo worden treinen anders gepland en is er dus meer tijd tussen treinen, komen er nieuwe waarschuwingssystemen voor machinisten en treindienstleiders, wordt ATB-vv, een vangnet bij snelheden onder de 40 km/u, volledig uitgerold en worden tal van andere maatregelen genomen vooruitlopend op het nieuwe beveligingssysteem ERTMS dat vanaf 2016 wordt ingevoerd. Hiermee wordt het spoor, dat al het veiligst is van alle vervoermiddelen, nóg veiliger.

Bron
pi_121539541
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: De Morgen, pagina 13.
Er is dus nog altijd niets veranderd. Dubbele agenda's, nepotisme, zakkenvullerij over de rug van de belastingbetaler en de reiziger. Waardeloos volk ook, Belgen :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 11:32:26 #20
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_121539830

Mooie humor :P (Utrecht CS, foto van een collega)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_121539839
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:56 schreef Aldo-MC het volgende:Eerste klas is no go area als je een 2e klas kaartje hebt. Ook niet staan daar en met iemand kletsen die een eersteklas ticket heeft bijvoorbeeld.
Hee zit dat andersom eigenlijk? Kan ik als 1e-klasreiziger verwijderd worden uit de 2e klas als die vol is en ik samen met een 2e-klasreiziger reis?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 11:33:46 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121539867
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:32 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Hee zit dat andersom eigenlijk? Kan ik als 1e-klasreiziger verwijderd worden uit de 2e klas als die vol is en ik samen met een 2e-klasreiziger reis?
volgens mij kan dat wel ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 januari 2013 @ 11:36:34 #23
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121539956
Dubbeldekkers zijn eindelijk een keer gewassen hier in t noorden
pi_121540017
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

volgens mij kan dat wel ja
Volgens mij niet. Als je teveel postzegels op een brief plakt zegt de post ook niet "voor zoveel geld nemen we hem eerst even mee naar de maan en terug". Het zou ook te bezopen voor woorden zijn.

Ik heb het weleens gehad trouwens, zat de hele eerste klas vol en kon ik alleen in de tweede klas nog zitten.

Eigenlijk moet je dan gewoon dat klaverjassende clubje conducteurs uit de eerste klas schoppen. "Wie betaalt, bepaalt" :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 11:39:54 #25
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121540070
Goed, morgen tentamens een code Toverbal.... Misschien toch maar een hotelletje boeken in Amsterdam
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_121540125
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:36 schreef Flodder450 het volgende:
Dubbeldekkers zijn eindelijk een keer gewassen hier in t noorden
Als er twee of meer gekoppelde treinstellen rijden waarvan er één duidelijk schoner is dan de andere, heb ik altijd de neiging om in die schone te stappen. Hoewel de reinheid van het interieur waarschijnlijk niet daaruit afgelezen kan worden :').
pi_121540179
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:39 schreef Fiorano het volgende:
code Toverbal....
:D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121540248
Wedden dat we vanmiddag om 16:00 een borstklopperij-bericht krijgen "NS heeft verwoestende sneeuwval glansrijk doorstaan"?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 11:44:58 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121540275
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:41 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Als er twee of meer gekoppelde treinstellen rijden waarvan er één duidelijk schoner is dan de andere, heb ik altijd de neiging om in die schone te stappen. Hoewel de reinheid van het interieur waarschijnlijk niet daaruit afgelezen kan worden :').
Als ik een combinatie krijg van een oude VIRM en een VIRM-4 stap ik het liefste in de VIRM-4. Het interieur van de oudere generaties VIRM komt op mij een beetje smoezelig over door de gebruikte kleurstelling.

En ik zit liever in coach-opstelling onderin. :)
pi_121540322
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als ik een combinatie krijg van een oude VIRM en een VIRM-4 stap ik het liefste in de VIRM-4. Het interieur van de oudere generaties VIRM komt op mij een beetje smoezelig over door de gebruikte kleurstelling.

En ik zit liever in coach-opstelling onderin. :)
Ja, in de oude VIRM's zoek ik ook altijd de coach-opstelling onderin op. Leve de verlenging waardoor dat mogelijk is ;)!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 11:46:27 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121540325
ik heb juist een hekel aan het onderin reizen. Zit veel liever boven :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121540327
Ik heb het de NS maar gevraagd, ben benieuwd.

Het blijft natuurlijk ook afhankelijk van de conducteur, die willen nog weleens anders reageren dan wat zou moeten...
pi_121540348
Ik zit altijd boven in een vierzits in de VIRM :)
pi_121540398
Ik zit elke ochtend onderin VIRM, vooraan in de eerste 1e-klascoupe.
Ook altijd met hetzelfde volk.
Een enkele keer een vloekende Schipholganger, maar dat is mooi voor de afwisseling.
pi_121540539
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:47 schreef b2py het volgende:
Ik zit altijd boven in een vierzits in de VIRM :)
Ik heb toch veel liever een coach-opstelling. Voornamelijk vanwege de beschikbaarheid van tafeltjes voor je laptop, leesmateriaal, schrijfblok etc., en voor het gevoel iets meer privacy/ruimte om te kunnen werken :). En bovendien: meer zitplaatscapaciteit.
  maandag 14 januari 2013 @ 11:53:47 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121540572
En meer beenruimte en geen knieën van degene die tegenover je zit.
pi_121540606
In vierzits veel meer kans om met knappe vrouwen te zitten :D
  maandag 14 januari 2013 @ 11:54:57 #38
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121540612
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:D
:7 Het wordt weer een feest, let op mijn woorden mensen.

Overigens ga ik als student altijd lekker in de coach opstelling zitten als het kan. Laptopje voor je, serie aan en lekker kijken. Zorg er wel voor dat ik goed naar buiten kan kijken, soms komt er wel eens iets interessants voorbij qua treinen :)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_121540655
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:54 schreef Fiorano het volgende:
Overigens ga ik als student altijd lekker in de coach opstelling zitten als het kan.
Haha, je merkt inderdaad bij het instappen wel eens dat er meer mensen zijn die de coach-opstelling zoeken bij de VIRM. Dat zijn natuurlijk de echte bazen. :7

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:54 schreef b2py het volgende:
In vierzits veel meer kans om met knappe vrouwen te zitten :D
Dat is wel waar, ja. In de avonduren (als ik zelf toch niet meer ga werken of iets anders nuttigs doe onderweg), dan wil ik ook wel eens een vierzits opzoeken. Voor de afwisseling. En wellicht een spontaan gesprek dat ontstaat. :)
pi_121540660
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:54 schreef b2py het volgende:
In vierzits veel meer kans om met knappe vrouwen te zitten :D
Gezien de verdeling van het treinpubliek is de kans dat dat niet zo is aanzienlijk groter :/
  maandag 14 januari 2013 @ 11:56:07 #41
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121540661
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:41 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Als er twee of meer gekoppelde treinstellen rijden waarvan er één duidelijk schoner is dan de andere, heb ik altijd de neiging om in die schone te stappen. Hoewel de reinheid van het interieur waarschijnlijk niet daaruit afgelezen kan worden :').
_O-

Eigenlijk moet je een keer met een sponsje iets schrijven op de trein :')
  maandag 14 januari 2013 @ 11:56:36 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121540687
Dat tafeltje bij de vierzitters vind ik dan wel weer verrot om een laptop op te zetten om te typen, omdat het tafeltje dan te hoog zit. :s)
pi_121540708
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:32 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Hee zit dat andersom eigenlijk? Kan ik als 1e-klasreiziger verwijderd worden uit de 2e klas als die vol is en ik samen met een 2e-klasreiziger reis?
Nopes.
1e klas reizen houdt in dat je in beiden coupes mag zitten.
pi_121540767
Als ik alleen reis, dan kies ik voor een tweezits waarbij ik achteruit reis. Vierzits plekken gun ik graag aan anderen.
pi_121540777
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Gezien de verdeling van het treinpubliek is de kans dat dat niet zo is aanzienlijk groter :/
Moet je nagaan als je in tweezitter gaat zitten, vrijwel 0% dan ;)
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef James1988 het volgende:
Dat tafeltje bij de vierzitters vind ik dan wel weer verrot om een laptop op te zetten om te typen, omdat het tafeltje dan te hoog zit. :s)
Mijn laptopje past er net op gelukkig :)
pi_121540904


Leuk voor in de trein op Woerden - Leiden.
Sowieso :')
pi_121540966
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

_O-

Eigenlijk moet je een keer met een sponsje iets schrijven op de trein :')
Zoiets?

pi_121540976
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:02 schreef Doc__Zenith het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk voor in de trein op Woerden - Leiden.
Sowieso :')
Tsja. Toen dat nog "leuk" was :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121541009
die olympische treinen rijden ook nog steeds rond :D
  maandag 14 januari 2013 @ 12:11:31 #50
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121541169
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:39 schreef Fiorano het volgende:
Goed, morgen tentamens een code Toverbal.... Misschien toch maar een hotelletje boeken in Amsterdam
Die mag erbij in het topic-begrippenrijtje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121541435
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:06 schreef Aldo-MC het volgende:
die olympische treinen rijden ook nog steeds rond :D
Vanaf 2004 al, dat gaat zo langzamerhand naar de 10 jaar dan.
Aangezien alles hetzelfde moet zijn snap ik niet dat ze nog 2 aparte treinen rijden waar aparte folie voor nodig is.
pi_121541511
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:18 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Vanaf 2004 al, dat gaat zo langzamerhand naar de 10 jaar dan.
Aangezien alles hetzelfde moet zijn snap ik niet dat ze nog 2 aparte treinen rijden waar aparte folie voor nodig is.
Zomer en winterspelen? :P
Wat staat er eigenlijk voorop?

pi_121541703
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:20 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Zomer en winterspelen? :P
Wat staat er eigenlijk voorop?

[ afbeelding ]
Die rijdt al twee jaar niet meer ;)
Geen idee ovemrigens wat er voorop staat.
Alleen de VIRM stellen 9520 en 9525 rijden nog met olympische stickers rond ;)
pi_121541895
Winterspelen ook. Lekkere wijven in schaatspakkies :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121542004
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Winterspelen ook. Lekkere wijven in schaatspakkies :9
Anni!! :D
  maandag 14 januari 2013 @ 12:37:23 #56
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121542041
Wheheh. D'r zat een vrouw van Chinese komaf in de trein Apeldoorn-Zutphen. Zowaar was er een controleteam die ging controleren: Mevrouw had niet ingecheckt bij Arriva.

Ze kwam van Deventer(daar ingecheckt) en ze moest naar Nijmegen, maar moest met een vriend mee via Apeldoorn. Meneer van het controleteam vond dat dit zo natuurlijk niet kon en ze kreeg een boete. Vervolgens is meneer de HC van (nog voor) Klarenbeek tot Zutphen bezig geweest om alle gegevens boven tafel te krijgen. (Want geen ID, geen brief, geen pasjes mee waar een naam op stond). Gesprek ging nogal lastig, zo in gebrekkig Nederlands...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_121542141
quote:
13s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er is dus nog altijd niets veranderd. Dubbele agenda's, nepotisme, zakkenvullerij over de rug van de belastingbetaler en de reiziger. Waardeloos volk ook, Belgen :r
Wie zegt dat het in Nederland anders is? Het zou niet de eerste keer zijn dat we denken dat iets in Nederland niet voorkomt, omdat we er geen onderzoek naar doen / ons er niet in verdiepen omdat we denken dat het bij ons toch niet voorkomt.
  maandag 14 januari 2013 @ 12:47:43 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121542371
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Wie zegt dat het in Nederland anders is? Het zou niet de eerste keer zijn dat we denken dat iets in Nederland niet voorkomt, omdat we er geen onderzoek naar doen / ons er niet in verdiepen omdat we denken dat het bij ons toch niet voorkomt.
Over diverse opvolgingen van NS directeuren zijn boeken volgeschreven (m.n. de relatie tussen Hupkes en Goudriaan). Ook de opvolging van Hupkes door Den Hollander kon je zien aankomen. Iemand als Den Besten is door de politiek bij NS neergepoot om de boel vakkundig te slopen. Meerstadt is ooit komen bovendrijven (sommigen zullen zeggen: bij gebrek aan gewicht).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 14 januari 2013 @ 12:48:10 #60
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121542386
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

_O-

Eigenlijk moet je een keer met een sponsje iets schrijven op de trein :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 14 januari 2013 @ 12:48:54 #61
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121542409
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:48 schreef dennistd het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
deze man weet _O_!
pi_121543388
Ja dat was ik :D Bij het eerste PTA TT nieuwjaarsrondje in 2011 :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 13:15:54 #63
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_121543458
Had ik deze al eens langs laten komen? Vast niet! In één der voorgaande topics riep iemand wat over Litouwse treinen, ik heb er dus al eens in gezeten. Lekker ruim van binnen, met dat breedspoor ;) In de verte voor Fles ook nog een bordje om jaloers op te zijn.

As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_121543549
Mooi hoor :Y Lekkerder weer dan hier momenteel :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 13:18:38 #65
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_121543588
Nou ja, het was 07/2012, dus het is onderhand alweer een archiefbeeld :P maar het was er zeker fijn weer. Het heeft overigens ook echt episch geplensd in Vilnius toen wij er waren ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 14 januari 2013 @ 14:00:36 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121545111
SNCF gaat ¤ 2,6 miljard investeren: nieuwe treinen, refurbishment van bestaande treinen, verbeteringen in stations, al met al zullen reizigers in Frankrijk er behoorlijk op vooruit gaan.
pi_121546574
:)

[ Bericht 87% gewijzigd door GlenSpey op 14-01-2013 17:29:38 ]
pi_121547984
Winterwegsleeploc al gespot op amsterdam c. Getting serious!
Die stond altijd in Hoofddorp toch? Zaten ook geen stickers op..

[ Bericht 36% gewijzigd door b2py op 14-01-2013 15:11:38 ]
  maandag 14 januari 2013 @ 15:23:44 #69
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121548695
Goh, zou die griet van 16 dan toch gelijk hebben? :P
pi_121548980
Ik hoop maar dat het een soep is! :)
pi_121548999
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:15 schreef V2 het volgende:
Had ik deze al eens langs laten komen? Vast niet! In één der voorgaande topics riep iemand wat over Litouwse treinen, ik heb er dus al eens in gezeten. Lekker ruim van binnen, met dat breedspoor ;) In de verte voor Fles ook nog een bordje om jaloers op te zijn.

[ afbeelding ]
Hoe breed is dat?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 14 januari 2013 @ 15:38:08 #72
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_121549267
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Hoe breed is dat?
Nou, 3+2, zonder dat je denkt, dit hadden ze beter anders kunnen doen. Ze rijden er op breedspoor immers, dus die bakken zijn gewoon een ruim stuk breder dan hier.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_121549284
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:23 schreef Stratzer het volgende:
Goh, zou die griet van 16 dan toch gelijk hebben? :P
[ afbeelding ]
Ik mis de grap :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121550095
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik mis de grap :?
'kinderbescherming'
  maandag 14 januari 2013 @ 15:58:42 #75
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121550190
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:30 schreef b2py het volgende:
Ik hoop maar dat het een soep is! :)
Nope, vandaag op Lelystad gemaakt.
  maandag 14 januari 2013 @ 15:59:22 #76
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121550223
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik mis de grap :?
Meisje, 16, den Haag Moerwijk.....
pi_121550511
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:59 schreef Stratzer het volgende:

[..]

Meisje, 16, den Haag Moerwijk.....
Zegt mij niks :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 16:07:25 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121550611
quote:
5s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zegt mij niks :N
zal deze wel zijn
http://www.treinreiziger.(...)haag_moerwijk-144895
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121550726
quote:
Leugenachtige zwartrijdende teringtrut. NEXT!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 16:11:17 #80
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121550814
quote:
5s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zegt mij niks :N
Niks meegekregen van die meid van 16, die naar eigen zeggen niet uit de trein gezet had mogen worden wegens geen geldig vervoersbewijs? Dan ben je een van de weinigen :)

Edit: ok, nu wel.
  maandag 14 januari 2013 @ 16:12:34 #81
67174 Dos37
Come on Twente
pi_121550867
Hmm een zooitje tussen Hengelo en Almelo lees ik en het sneeuwt niet eens. :P
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_121551014
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:11 schreef Stratzer het volgende:

[..]

Niks meegekregen van die meid van 16, die naar eigen zeggen niet uit de trein gezet had mogen worden wegens geen geldig vervoersbewijs? Dan ben je een van de weinigen :)

Edit: ok, nu wel.

Had ik inderdaad nog niets van meegekregen, maar bedankt ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 16:18:43 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121551138
Morgen aangepaste dienstregeling:
quote:
Landelijk aangepaste dienstregeling op dinsdag 15 januari

Voor dinsdag 15 januari wordt er sneeuw en vorst verwacht. Deze weersomstandigheden kunnen het treinverkeer ernstig hinderen. Om problemen zo goed mogelijk op te kunnen vangen, passen NS en ProRail uit voorzorg vanaf de start van de treindienst de dienstregeling op veel trajecten aan.

Houdt u rekening met minder treinen, vaker overstappen en meer drukte in de trein. De aanpassingen worden momenteel in de Reisplanner verwerkt. Plan uw reis daarom kort voor vertrek.
(www.ns.nl)
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 16:18:52 #84
42184 crew  DaMart
pi_121551144
Ja hoor, hij is er weer, de aangepaste dienstregeling :').

quote:
Landelijk aangepaste dienstregeling op dinsdag 15 januari

Voor dinsdag 15 januari wordt er sneeuw en vorst verwacht. Deze weersomstandigheden kunnen het treinverkeer ernstig hinderen. Om problemen zo goed mogelijk op te kunnen vangen, passen NS en ProRail uit voorzorg vanaf de start van de treindienst de dienstregeling op veel trajecten aan.



Houdt u rekening met minder treinen, vaker overstappen en meer drukte in de trein. De aanpassingen worden momenteel in de Reisplanner verwerkt. Plan uw reis daarom kort voor vertrek.
pi_121551184
Neee :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121551216
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:18 schreef James1988 het volgende:
Plan uw reis daarom kort voor vertrek.
Dat is dus "Code Toverbal". Ik vind het een prachtige term O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121551275
Morgen lekker werken dus niet met de trein! O+
pi_121551285
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is dus "Code Toverbal". Ik vind het een prachtige term O+
Waar komt die term dan weer vandaan? Nog nooit van gehoord.

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef b2py het volgende:
Morgen lekker werken dus niet met de trein! O+
't Ging de vorige keer prima met de aangepaste dienstregeling (inclusief langere treinen en alles), dus je kan gewoon met de trein lijkt me :).
pi_121551352
quote:
9s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:18 schreef DaMart het volgende:
Ja hoor, hij is er weer, de aangepaste dienstregeling :').

[..]

}:|
pi_121551373
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Waar komt die term dan weer vandaan? Nog nooit van gehoord.

[..]

't Ging de vorige keer prima met de aangepaste dienstregeling (inclusief langere treinen en alles), dus je kan gewoon met de trein lijkt me :).
Ergens vorig topic geintroduceerd ;)

Ik fiets altijd naar mijn werk, de trein is zo'n 10 km van het station af en moet ik nog eens half uur eerder mijn bed uit :')
pi_121551416
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:24 schreef b2py het volgende:
Ik fiets altijd naar mijn werk, de trein is zo'n 10 km van het station af en moet ik nog eens half uur eerder mijn bed uit :')
Dus je gaat sowieso niet met de trein? Niet zeuren dan :D.
  maandag 14 januari 2013 @ 16:26:10 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121551425
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:09 schreef Bitlord het volgende:
Ben reeds NVBS-lid sinds 2001. Hoewel je voor het actuele nieuws veelal ook op internet kan zijn, zit voor mij de kracht van het blad in de kwaliteit van de achtergrondartikelen. Die zie je nog steeds maar zeer zelden op het internet.

Mijn treinenplaatje van deze week:
[ afbeelding ]
Bij Cronifer op de Moerdijk hebben ze voor het rangeerwerk nog steeds een tweetal "Hippels" in bezit. Volgens de voor mij beschikbare informatie gaat het hier over de voormalige NS 633 (geel) en 691 halverwege de jaren 50.
Bedoel je deze?

De 633 is de gele, en is als onderdelenleverancier voor de 691 gebruikt. De 691 zou rijvaardig zijn volgens de medewerker die ik toen sprak.
pi_121551526
quote:
12s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:25 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dus je gaat sowieso niet met de trein? Niet zeuren dan :D.
Ik heb ook nergens gesuggereerd dat ik met de trein zou gaan ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 16:28:23 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121551538
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is dus "Code Toverbal". Ik vind het een prachtige term O+
het is een dienstregeling die alle kanten op stuitert bal
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 januari 2013 @ 16:31:39 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_121551680
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:38 schreef V2 het volgende:

[..]

Ze rijden er op breedspoor immers, dus die bakken zijn gewoon een ruim stuk breder dan hier.
Hoezo 'dus'? Dat de rails een klein stukje (nog geen 9 cm) verder uit elkaar liggen betekent nog niet automatisch dat de treinen dan veel breder zijn.
pi_121551910
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:12 schreef Dos37 het volgende:
Hmm een zooitje tussen Hengelo en Almelo lees ik en het sneeuwt niet eens. :P
Sneeuwt lichtjes, in Enschede is het best wit.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_121551939
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:12 schreef Dos37 het volgende:
Hmm een zooitje tussen Hengelo en Almelo lees ik en het sneeuwt niet eens. :P
Wisselstoring, shit happens ;)
pi_121552109
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Wisselstoring, shit happens ;)
Grr... :( Een half uurtje geleden stond er nog prognose 16:30, nu is dat aangepast naar 20:00 uur... |:(
pi_121552133
Volgens mij denken ze bij NS en ProRail, als de ANWB maar afroept dat het morgenochtend een puinhoop is kunnen wij het ook wel maken om een uitgedunde dienstregeling te maken. Het is volgens mij al de hele dag bekend wat er precies gaat gebeuren..
pi_121552163
NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:40:05 Let op: morgen aangepaste dienstregeling. Lastig maar nodig om grotere problemen te voorkomen. Meer info http://t.co/z23egl7C #spoorbericht reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:41:34 De Reisplanner wordt op dit moment bijgewerkt. Een reis plannen voor morgen kan in de loop van de avond. #spoorbericht reageer retweet
Zo lang zou het bijwerken toch niet moeten/mogen duren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')