ProRail is niet echt een voorstander van VIRM over die lijn vanwege het hoge gewicht die de stellen hebben. De aslast blijft echter onder de max, waardoor het gewoon toegestaan is.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:30 schreef Viezze het volgende:
Het is dus een bekend probleem. Het feit dat je er met een VIRM overheen knalt zal het geheel niet beter maken
Er rijdt toch juist veel VIRM over die lijn heen?quote:Op maandag 14 januari 2013 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ProRail is niet echt een voorstander van VIRM over die lijn vanwege het hoge gewicht die de stellen hebben. De aslast blijft echter onder de max, waardoor het gewoon toegestaan is.
Ik meen gelezen te hebben dat het uiteindelijk de bedoeling is om DDZ op die lijn in te gaan zetten. Voordeeltje van deze stellen is het iets lagere gewicht
Best wel en dat is niet zo handig, met die slappe veentroep die er onder ligt. Verzakt het spoor nog meer.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Viezze het volgende:
[..]
Er rijdt toch juist veel VIRM over die lijn heen?
Maar wel 2! hele! minuten! reistijdwinst voor de intercity's. Dat je daarmee niemand extra de intercity in krijgt en met dat extra kwartier permanent mensen de trein uit jaagt is uiteraard jammer, maar dat kan je vervolgens weer doorberekenen aan de reizigers die zijn gebleven.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Aldo-MC het volgende:
Even mijn beklag doen over de NS. Wat een prutsers, sinds die Hanzenlijn opengesteld is rijden ze met MINDER sprinters terwijl het aantal reizigers verdrievoudigd is.
Normaliter 10 minuten overstaptijd nu 25 minuten + nog eens 1 extra overstap op Weesp.
Inderdaad!quote:Op maandag 14 januari 2013 10:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar wel 2! hele! minuten! reistijdwinst voor de intercity's. Dat je daarmee niemand extra de intercity in krijgt en met dat extra kwartier permanent mensen de trein uit jaagt is uiteraard jammer, maar dat kan je vervolgens weer doorberekenen aan de reizigers die zijn gebleven.
Volgens mij alleen maar sinds de nieuwe dienstregeling. Maar met het wijzigingsblad per februari komt er goddank zo nu en dan weer ICM in voor.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Viezze het volgende:
[..]
Er rijdt toch juist veel VIRM over die lijn heen?
Kan je daar een boete voor krijgen? Ik sta daar regelmatig, vooral bij SLT. Aangezien iedereen zich ophoopt bij de deuren.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:51 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Inderdaad!
En als je vervolgens ook maar overweegt om even in de eerste klas te gaan STAAN zodat je een beetje kunt ademen je al een boete riskeert![]()
Eerste klas is no go area als je een 2e klas kaartje hebt. Ook niet staan daar en met iemand kletsen die een eersteklas ticket heeft bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:54 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Kan je daar een boete voor krijgen? Ik sta daar regelmatig, vooral bij SLT. Aangezien iedereen zich ophoopt bij de deuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: De Morgen, pagina 13.quote:'Stations zijn belangrijker dan reizigers'
BRUSSEL
De hervormingstrein bij de NMBS heeft de eindhalte bereikt. Dat gebeurde na een bitse strijd achter de schermen, waarin sp.a en MR met de overwinning gingen lopen. Zij behouden de macht over de stations. 'Deze hervorming draait om de immobiliën, niet om de reiziger.'
ANN DE BOECK
"De focus ligt nog te weinig op het belang van de reiziger", zei vicepremier Johan Vande Lanotte (sp.a) eind december. Voogdijminister Paul Magnette (PS) hoopte zijn herstructureringsplan voor de NMBS-groep nog voor nieuwjaar te laten goedkeuren, maar dat was buiten sp.a en MR gerekend. Vande Lanotte en Didier Reynders (MR) haalden alles uit de kast om de onderhandelingen over oudjaar te tillen.
Want achter de schermen woedde vooral een andere strijd: de oorlog om de bouw, het onderhoud en het beheer van de stations. In zijn oorspronkelijke plan legde Magnette het zwaartepunt daarvoor bij Infrabel van partijgenoot Luc Lallemand. Een machtsgreep van PS, zo schreeuwden sp.a en MR. Nauwelijks drie weken later haalden zij dan toch hun buit binnen: de stations gaan naar de NMBS, en niet naar Infrabel.
De NMBS-stations zijn big business. De bouw of renovatie van zo'n gebouw is vaak een hefboom voor de ontwikkeling van een hele buurt.In Mechelen pompt de NMBS volgens de huidige plannen 109 miljoen euro in de renovatie van de stationsomgeving. Andere geplande renovaties zijn het station van Oostende (35 miljoen) en Bergen (150 miljoen). Het gecontesteerde station van Luik- Guillemins kostte 320 miljoen euro.
De politisering binnen de spoorwegen is nog altijd groot, de vriendendiensten talrijk. Het hoeft niet te verwonderen dat de as Vande Lanotte-Reynders de voorbije weken heftig gelobbyd heeft. MR en sp.a bezitten sleutelposities in de vastgoedsectie van de spoorwegen, en willen dat graag zo houden.
Kwatongen spreken van een "maffiakwartet". "De spoorhervorming draait helemaal niet om de reiziger, maar om de immobiliën van de spoorwegen", vertelt een topman van de spoorwegen. "Het is MR en sp.a niet te doen om de reiziger, maar om het samenhouden van hun gouden viertal. Ze hebben er alle belang bij om hun lucratieve vastgoedsectie zo autonoom mogelijk te laten werken."
Lege doos
Spilfiguur is PS'er Vincent Bourlard, algemeen directeur van de stations. Als directeur heeft hij een vinger in de pap te brokken bij zowat elke renovatie of bouwwerk. Een tweede is Herwig Persoons (sp.a), directeur-generaal van Eurostation. Dat is een dochterfiliaal van de Holding dat optreedt als studiebureau en bouwpromotor. Een derde figuur die opduikt is CEO Jannie Haek (sp.a), de ex- kabinetschef van Vande Lanotte. Hij is goed bevriend met voorzitter Jean-Claude Fontinoy (MR), een invloedrijke spoorman en de vertrouwenspersoon van vicepremier Didier Reynders (MR). Haek, Vande Lanotte, Fontinoy en Reynders vormden een stevig blok in de herstructureringsgesprekken.
Zelf ontkennen de socialisten dat ze munt willen slaan uit de stations. "De stations zijn een compensatie voor het verlieslatende goederenvervoer, een grote last die op de schouders van de NMBS wordt gelegd. De NMBS krijgt ook de helft van de legendarische spoorschuld, die bijna vier miljard bedraagt", zegt de vakbondsman Jean-Pierre Goossens.
Dat de stations bij de NMBS en niet bij Infrabel terechtkwamen, heeft volgens spoormannen te maken met de steile ambities van Holdingvoorzitter Fontinoy. Aangezien Lallemand als PS- beschermeling zo goed als zeker is van zijn positie als CEO van Infrabel, maakt alleen een Nederlandstalige persoon kans op een benoeming als voorzitter van de raad van bestuur. Lallemand is naar verluidt woedend om de lege doos die Infrabel nu is.
Wie de CEO van de NMBS gaat worden, is nog niet beslist. De benoeming maakt deel uit van de grote benoemingsronde waar Di Rupo aan werkt. Als de socialisten er in slagen om Haek als CEO te laten benoemen, mogen zij zich alvast als eindwinnaar van deze NMBS-hervorming kronen. Het wordt een bitse strijd met huidig CEO Marc Descheemaecker, die steun geniet bij Open Vld.
quote:Op maandag 14 januari 2013 10:56 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Eerste klas is no go area als je een 2e klas kaartje hebt. Ook niet staan daar en met iemand kletsen die een eersteklas ticket heeft bijvoorbeeld.Valt me op dat in de buurt van de eerste klasse de kastjes waar de hc de deur sluit en vergrendelt meer slijtage/krassen vertonen....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Worden zeker vaker gebruikt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 10:41 V Amsterdam Centraal (Fyra 9228) 12:03 A Antwerpen Centraal ----- 12:35 V Antwerpen Centraal (IR 612) 12:52 A Noorderkempen ----- 13:08 V Noorderkempen (IR 633) 13:25 A Antwerpen Centraal ----- 13:43 V Antwerpen Centraal (IR 2913, via Hasselt/Tongeren/Glons) 15:52 A Liège-Guillemins ----- 16:17 V Liège Guillemins (L 5367) 16:50 A Maastricht ----- 16:58 V Maastricht (IC 870) 19:22 A Amsterdam Centraal |
Er is dus nog altijd niets veranderd. Dubbele agenda's, nepotisme, zakkenvullerij over de rug van de belastingbetaler en de reiziger. Waardeloos volk ook, Belgenquote:
Hee zit dat andersom eigenlijk? Kan ik als 1e-klasreiziger verwijderd worden uit de 2e klas als die vol is en ik samen met een 2e-klasreiziger reis?quote:Op maandag 14 januari 2013 10:56 schreef Aldo-MC het volgende:Eerste klas is no go area als je een 2e klas kaartje hebt. Ook niet staan daar en met iemand kletsen die een eersteklas ticket heeft bijvoorbeeld.
volgens mij kan dat wel jaquote:Op maandag 14 januari 2013 11:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Hee zit dat andersom eigenlijk? Kan ik als 1e-klasreiziger verwijderd worden uit de 2e klas als die vol is en ik samen met een 2e-klasreiziger reis?
Volgens mij niet. Als je teveel postzegels op een brief plakt zegt de post ook niet "voor zoveel geld nemen we hem eerst even mee naar de maan en terug". Het zou ook te bezopen voor woorden zijn.quote:
Als er twee of meer gekoppelde treinstellen rijden waarvan er één duidelijk schoner is dan de andere, heb ik altijd de neiging om in die schone te stappen. Hoewel de reinheid van het interieur waarschijnlijk niet daaruit afgelezen kan wordenquote:Op maandag 14 januari 2013 11:36 schreef Flodder450 het volgende:
Dubbeldekkers zijn eindelijk een keer gewassen hier in t noorden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Als ik een combinatie krijg van een oude VIRM en een VIRM-4 stap ik het liefste in de VIRM-4. Het interieur van de oudere generaties VIRM komt op mij een beetje smoezelig over door de gebruikte kleurstelling.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als er twee of meer gekoppelde treinstellen rijden waarvan er één duidelijk schoner is dan de andere, heb ik altijd de neiging om in die schone te stappen. Hoewel de reinheid van het interieur waarschijnlijk niet daaruit afgelezen kan worden.
Ja, in de oude VIRM's zoek ik ook altijd de coach-opstelling onderin op. Leve de verlenging waardoor dat mogelijk isquote:Op maandag 14 januari 2013 11:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik een combinatie krijg van een oude VIRM en een VIRM-4 stap ik het liefste in de VIRM-4. Het interieur van de oudere generaties VIRM komt op mij een beetje smoezelig over door de gebruikte kleurstelling.
En ik zit liever in coach-opstelling onderin.
Ik heb toch veel liever een coach-opstelling. Voornamelijk vanwege de beschikbaarheid van tafeltjes voor je laptop, leesmateriaal, schrijfblok etc., en voor het gevoel iets meer privacy/ruimte om te kunnen werkenquote:Op maandag 14 januari 2013 11:47 schreef b2py het volgende:
Ik zit altijd boven in een vierzits in de VIRM
quote:
Haha, je merkt inderdaad bij het instappen wel eens dat er meer mensen zijn die de coach-opstelling zoeken bij de VIRM. Dat zijn natuurlijk de echte bazen.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:54 schreef Fiorano het volgende:
Overigens ga ik als student altijd lekker in de coach opstelling zitten als het kan.
Dat is wel waar, ja. In de avonduren (als ik zelf toch niet meer ga werken of iets anders nuttigs doe onderweg), dan wil ik ook wel eens een vierzits opzoeken. Voor de afwisseling. En wellicht een spontaan gesprek dat ontstaat.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:54 schreef b2py het volgende:
In vierzits veel meer kans om met knappe vrouwen te zitten
Gezien de verdeling van het treinpubliek is de kans dat dat niet zo is aanzienlijk groter :/quote:Op maandag 14 januari 2013 11:54 schreef b2py het volgende:
In vierzits veel meer kans om met knappe vrouwen te zitten
quote:Op maandag 14 januari 2013 11:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als er twee of meer gekoppelde treinstellen rijden waarvan er één duidelijk schoner is dan de andere, heb ik altijd de neiging om in die schone te stappen. Hoewel de reinheid van het interieur waarschijnlijk niet daaruit afgelezen kan worden.
Nopes.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Hee zit dat andersom eigenlijk? Kan ik als 1e-klasreiziger verwijderd worden uit de 2e klas als die vol is en ik samen met een 2e-klasreiziger reis?
Moet je nagaan als je in tweezitter gaat zitten, vrijwel 0% danquote:Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Gezien de verdeling van het treinpubliek is de kans dat dat niet zo is aanzienlijk groter :/
Mijn laptopje past er net op gelukkigquote:Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef James1988 het volgende:
Dat tafeltje bij de vierzitters vind ik dan wel weer verrot om een laptop op te zetten om te typen, omdat het tafeltje dan te hoog zit.
Zoiets?quote:Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je een keer met een sponsje iets schrijven op de trein
Tsja. Toen dat nog "leuk" wasquote:Op maandag 14 januari 2013 12:02 schreef Doc__Zenith het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk voor in de trein op Woerden - Leiden.
Sowieso
Die mag erbij in het topic-begrippenrijtjequote:Op maandag 14 januari 2013 11:39 schreef Fiorano het volgende:
Goed, morgen tentamens een code Toverbal.... Misschien toch maar een hotelletje boeken in Amsterdam
Vanaf 2004 al, dat gaat zo langzamerhand naar de 10 jaar dan.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:06 schreef Aldo-MC het volgende:
die olympische treinen rijden ook nog steeds rond
Zomer en winterspelen?quote:Op maandag 14 januari 2013 12:18 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Vanaf 2004 al, dat gaat zo langzamerhand naar de 10 jaar dan.
Aangezien alles hetzelfde moet zijn snap ik niet dat ze nog 2 aparte treinen rijden waar aparte folie voor nodig is.
Die rijdt al twee jaar niet meerquote:Op maandag 14 januari 2013 12:20 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Zomer en winterspelen?
Wat staat er eigenlijk voorop?
[ afbeelding ]
Anni!!quote:Op maandag 14 januari 2013 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Winterspelen ook. Lekkere wijven in schaatspakkies
Wie zegt dat het in Nederland anders is? Het zou niet de eerste keer zijn dat we denken dat iets in Nederland niet voorkomt, omdat we er geen onderzoek naar doen / ons er niet in verdiepen omdat we denken dat het bij ons toch niet voorkomt.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is dus nog altijd niets veranderd. Dubbele agenda's, nepotisme, zakkenvullerij over de rug van de belastingbetaler en de reiziger. Waardeloos volk ook, Belgen
Over diverse opvolgingen van NS directeuren zijn boeken volgeschreven (m.n. de relatie tussen Hupkes en Goudriaan). Ook de opvolging van Hupkes door Den Hollander kon je zien aankomen. Iemand als Den Besten is door de politiek bij NS neergepoot om de boel vakkundig te slopen. Meerstadt is ooit komen bovendrijven (sommigen zullen zeggen: bij gebrek aan gewicht).quote:Op maandag 14 januari 2013 12:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Wie zegt dat het in Nederland anders is? Het zou niet de eerste keer zijn dat we denken dat iets in Nederland niet voorkomt, omdat we er geen onderzoek naar doen / ons er niet in verdiepen omdat we denken dat het bij ons toch niet voorkomt.
quote:Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je een keer met een sponsje iets schrijven op de trein
Hoe breed is dat?quote:Op maandag 14 januari 2013 13:15 schreef V2 het volgende:
Had ik deze al eens langs laten komen? Vast niet! In één der voorgaande topics riep iemand wat over Litouwse treinen, ik heb er dus al eens in gezeten. Lekker ruim van binnen, met dat breedspoorIn de verte voor Fles ook nog een bordje om jaloers op te zijn.
[ afbeelding ]
Nou, 3+2, zonder dat je denkt, dit hadden ze beter anders kunnen doen. Ze rijden er op breedspoor immers, dus die bakken zijn gewoon een ruim stuk breder dan hier.quote:
Ik mis de grapquote:Op maandag 14 januari 2013 15:23 schreef Stratzer het volgende:
Goh, zou die griet van 16 dan toch gelijk hebben?![]()
[ afbeelding ]
Zegt mij niksquote:Op maandag 14 januari 2013 15:59 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Meisje, 16, den Haag Moerwijk.....
Leugenachtige zwartrijdende teringtrut. NEXT!quote:Op maandag 14 januari 2013 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal deze wel zijn
http://www.treinreiziger.(...)haag_moerwijk-144895
Niks meegekregen van die meid van 16, die naar eigen zeggen niet uit de trein gezet had mogen worden wegens geen geldig vervoersbewijs? Dan ben je een van de weinigenquote:
Had ik inderdaad nog niets van meegekregen, maar bedanktquote:Op maandag 14 januari 2013 16:11 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Niks meegekregen van die meid van 16, die naar eigen zeggen niet uit de trein gezet had mogen worden wegens geen geldig vervoersbewijs? Dan ben je een van de weinigen
Edit: ok, nu wel.
(www.ns.nl)quote:Landelijk aangepaste dienstregeling op dinsdag 15 januari
Voor dinsdag 15 januari wordt er sneeuw en vorst verwacht. Deze weersomstandigheden kunnen het treinverkeer ernstig hinderen. Om problemen zo goed mogelijk op te kunnen vangen, passen NS en ProRail uit voorzorg vanaf de start van de treindienst de dienstregeling op veel trajecten aan.
Houdt u rekening met minder treinen, vaker overstappen en meer drukte in de trein. De aanpassingen worden momenteel in de Reisplanner verwerkt. Plan uw reis daarom kort voor vertrek.
quote:Landelijk aangepaste dienstregeling op dinsdag 15 januari
Voor dinsdag 15 januari wordt er sneeuw en vorst verwacht. Deze weersomstandigheden kunnen het treinverkeer ernstig hinderen. Om problemen zo goed mogelijk op te kunnen vangen, passen NS en ProRail uit voorzorg vanaf de start van de treindienst de dienstregeling op veel trajecten aan.
Houdt u rekening met minder treinen, vaker overstappen en meer drukte in de trein. De aanpassingen worden momenteel in de Reisplanner verwerkt. Plan uw reis daarom kort voor vertrek.
Dat is dus "Code Toverbal". Ik vind het een prachtige termquote:Op maandag 14 januari 2013 16:18 schreef James1988 het volgende:
Plan uw reis daarom kort voor vertrek.
Waar komt die term dan weer vandaan? Nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dus "Code Toverbal". Ik vind het een prachtige term
't Ging de vorige keer prima met de aangepaste dienstregeling (inclusief langere treinen en alles), dus je kan gewoon met de trein lijkt mequote:Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef b2py het volgende:
Morgen lekker werken dus niet met de trein!
quote:Op maandag 14 januari 2013 16:18 schreef DaMart het volgende:
Ja hoor, hij is er weer, de aangepaste dienstregeling.
[..]
Ergens vorig topic geintroduceerdquote:Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Waar komt die term dan weer vandaan? Nog nooit van gehoord.
[..]
't Ging de vorige keer prima met de aangepaste dienstregeling (inclusief langere treinen en alles), dus je kan gewoon met de trein lijkt me.
Dus je gaat sowieso niet met de trein? Niet zeuren danquote:Op maandag 14 januari 2013 16:24 schreef b2py het volgende:
Ik fiets altijd naar mijn werk, de trein is zo'n 10 km van het station af en moet ik nog eens half uur eerder mijn bed uit
Bedoel je deze?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:09 schreef Bitlord het volgende:
Ben reeds NVBS-lid sinds 2001. Hoewel je voor het actuele nieuws veelal ook op internet kan zijn, zit voor mij de kracht van het blad in de kwaliteit van de achtergrondartikelen. Die zie je nog steeds maar zeer zelden op het internet.
Mijn treinenplaatje van deze week:
[ afbeelding ]
Bij Cronifer op de Moerdijk hebben ze voor het rangeerwerk nog steeds een tweetal "Hippels" in bezit. Volgens de voor mij beschikbare informatie gaat het hier over de voormalige NS 633 (geel) en 691 halverwege de jaren 50.
Ik heb ook nergens gesuggereerd dat ik met de trein zou gaanquote:Op maandag 14 januari 2013 16:25 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dus je gaat sowieso niet met de trein? Niet zeuren dan.
het is een dienstregeling die alle kanten op stuitert balquote:Op maandag 14 januari 2013 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dus "Code Toverbal". Ik vind het een prachtige term
Hoezo 'dus'? Dat de rails een klein stukje (nog geen 9 cm) verder uit elkaar liggen betekent nog niet automatisch dat de treinen dan veel breder zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:38 schreef V2 het volgende:
[..]
Ze rijden er op breedspoor immers, dus die bakken zijn gewoon een ruim stuk breder dan hier.
Sneeuwt lichtjes, in Enschede is het best wit.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:12 schreef Dos37 het volgende:
Hmm een zooitje tussen Hengelo en Almelo lees ik en het sneeuwt niet eens.
Wisselstoring, shit happensquote:Op maandag 14 januari 2013 16:12 schreef Dos37 het volgende:
Hmm een zooitje tussen Hengelo en Almelo lees ik en het sneeuwt niet eens.
Grr...quote:
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:40:05Let op: morgen aangepaste dienstregeling. Lastig maar nodig om grotere problemen te voorkomen. Meer info http://t.co/z23egl7C #spoorbericht reageer retweet
Zo lang zou het bijwerken toch niet moeten/mogen duren?twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:41:34De Reisplanner wordt op dit moment bijgewerkt. Een reis plannen voor morgen kan in de loop van de avond. #spoorbericht reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |