ProRail is niet echt een voorstander van VIRM over die lijn vanwege het hoge gewicht die de stellen hebben. De aslast blijft echter onder de max, waardoor het gewoon toegestaan is.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:30 schreef Viezze het volgende:
Het is dus een bekend probleem. Het feit dat je er met een VIRM overheen knalt zal het geheel niet beter maken
Er rijdt toch juist veel VIRM over die lijn heen?quote:Op maandag 14 januari 2013 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ProRail is niet echt een voorstander van VIRM over die lijn vanwege het hoge gewicht die de stellen hebben. De aslast blijft echter onder de max, waardoor het gewoon toegestaan is.
Ik meen gelezen te hebben dat het uiteindelijk de bedoeling is om DDZ op die lijn in te gaan zetten. Voordeeltje van deze stellen is het iets lagere gewicht
Best wel en dat is niet zo handig, met die slappe veentroep die er onder ligt. Verzakt het spoor nog meer.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Viezze het volgende:
[..]
Er rijdt toch juist veel VIRM over die lijn heen?
Maar wel 2! hele! minuten! reistijdwinst voor de intercity's. Dat je daarmee niemand extra de intercity in krijgt en met dat extra kwartier permanent mensen de trein uit jaagt is uiteraard jammer, maar dat kan je vervolgens weer doorberekenen aan de reizigers die zijn gebleven.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Aldo-MC het volgende:
Even mijn beklag doen over de NS. Wat een prutsers, sinds die Hanzenlijn opengesteld is rijden ze met MINDER sprinters terwijl het aantal reizigers verdrievoudigd is.
Normaliter 10 minuten overstaptijd nu 25 minuten + nog eens 1 extra overstap op Weesp.
Inderdaad!quote:Op maandag 14 januari 2013 10:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar wel 2! hele! minuten! reistijdwinst voor de intercity's. Dat je daarmee niemand extra de intercity in krijgt en met dat extra kwartier permanent mensen de trein uit jaagt is uiteraard jammer, maar dat kan je vervolgens weer doorberekenen aan de reizigers die zijn gebleven.
Volgens mij alleen maar sinds de nieuwe dienstregeling. Maar met het wijzigingsblad per februari komt er goddank zo nu en dan weer ICM in voor.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:36 schreef Viezze het volgende:
[..]
Er rijdt toch juist veel VIRM over die lijn heen?
Kan je daar een boete voor krijgen? Ik sta daar regelmatig, vooral bij SLT. Aangezien iedereen zich ophoopt bij de deuren.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:51 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Inderdaad!
En als je vervolgens ook maar overweegt om even in de eerste klas te gaan STAAN zodat je een beetje kunt ademen je al een boete riskeert![]()
Eerste klas is no go area als je een 2e klas kaartje hebt. Ook niet staan daar en met iemand kletsen die een eersteklas ticket heeft bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:54 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Kan je daar een boete voor krijgen? Ik sta daar regelmatig, vooral bij SLT. Aangezien iedereen zich ophoopt bij de deuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: De Morgen, pagina 13.quote:'Stations zijn belangrijker dan reizigers'
BRUSSEL
De hervormingstrein bij de NMBS heeft de eindhalte bereikt. Dat gebeurde na een bitse strijd achter de schermen, waarin sp.a en MR met de overwinning gingen lopen. Zij behouden de macht over de stations. 'Deze hervorming draait om de immobiliën, niet om de reiziger.'
ANN DE BOECK
"De focus ligt nog te weinig op het belang van de reiziger", zei vicepremier Johan Vande Lanotte (sp.a) eind december. Voogdijminister Paul Magnette (PS) hoopte zijn herstructureringsplan voor de NMBS-groep nog voor nieuwjaar te laten goedkeuren, maar dat was buiten sp.a en MR gerekend. Vande Lanotte en Didier Reynders (MR) haalden alles uit de kast om de onderhandelingen over oudjaar te tillen.
Want achter de schermen woedde vooral een andere strijd: de oorlog om de bouw, het onderhoud en het beheer van de stations. In zijn oorspronkelijke plan legde Magnette het zwaartepunt daarvoor bij Infrabel van partijgenoot Luc Lallemand. Een machtsgreep van PS, zo schreeuwden sp.a en MR. Nauwelijks drie weken later haalden zij dan toch hun buit binnen: de stations gaan naar de NMBS, en niet naar Infrabel.
De NMBS-stations zijn big business. De bouw of renovatie van zo'n gebouw is vaak een hefboom voor de ontwikkeling van een hele buurt.In Mechelen pompt de NMBS volgens de huidige plannen 109 miljoen euro in de renovatie van de stationsomgeving. Andere geplande renovaties zijn het station van Oostende (35 miljoen) en Bergen (150 miljoen). Het gecontesteerde station van Luik- Guillemins kostte 320 miljoen euro.
De politisering binnen de spoorwegen is nog altijd groot, de vriendendiensten talrijk. Het hoeft niet te verwonderen dat de as Vande Lanotte-Reynders de voorbije weken heftig gelobbyd heeft. MR en sp.a bezitten sleutelposities in de vastgoedsectie van de spoorwegen, en willen dat graag zo houden.
Kwatongen spreken van een "maffiakwartet". "De spoorhervorming draait helemaal niet om de reiziger, maar om de immobiliën van de spoorwegen", vertelt een topman van de spoorwegen. "Het is MR en sp.a niet te doen om de reiziger, maar om het samenhouden van hun gouden viertal. Ze hebben er alle belang bij om hun lucratieve vastgoedsectie zo autonoom mogelijk te laten werken."
Lege doos
Spilfiguur is PS'er Vincent Bourlard, algemeen directeur van de stations. Als directeur heeft hij een vinger in de pap te brokken bij zowat elke renovatie of bouwwerk. Een tweede is Herwig Persoons (sp.a), directeur-generaal van Eurostation. Dat is een dochterfiliaal van de Holding dat optreedt als studiebureau en bouwpromotor. Een derde figuur die opduikt is CEO Jannie Haek (sp.a), de ex- kabinetschef van Vande Lanotte. Hij is goed bevriend met voorzitter Jean-Claude Fontinoy (MR), een invloedrijke spoorman en de vertrouwenspersoon van vicepremier Didier Reynders (MR). Haek, Vande Lanotte, Fontinoy en Reynders vormden een stevig blok in de herstructureringsgesprekken.
Zelf ontkennen de socialisten dat ze munt willen slaan uit de stations. "De stations zijn een compensatie voor het verlieslatende goederenvervoer, een grote last die op de schouders van de NMBS wordt gelegd. De NMBS krijgt ook de helft van de legendarische spoorschuld, die bijna vier miljard bedraagt", zegt de vakbondsman Jean-Pierre Goossens.
Dat de stations bij de NMBS en niet bij Infrabel terechtkwamen, heeft volgens spoormannen te maken met de steile ambities van Holdingvoorzitter Fontinoy. Aangezien Lallemand als PS- beschermeling zo goed als zeker is van zijn positie als CEO van Infrabel, maakt alleen een Nederlandstalige persoon kans op een benoeming als voorzitter van de raad van bestuur. Lallemand is naar verluidt woedend om de lege doos die Infrabel nu is.
Wie de CEO van de NMBS gaat worden, is nog niet beslist. De benoeming maakt deel uit van de grote benoemingsronde waar Di Rupo aan werkt. Als de socialisten er in slagen om Haek als CEO te laten benoemen, mogen zij zich alvast als eindwinnaar van deze NMBS-hervorming kronen. Het wordt een bitse strijd met huidig CEO Marc Descheemaecker, die steun geniet bij Open Vld.
quote:Op maandag 14 januari 2013 10:56 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Eerste klas is no go area als je een 2e klas kaartje hebt. Ook niet staan daar en met iemand kletsen die een eersteklas ticket heeft bijvoorbeeld.Valt me op dat in de buurt van de eerste klasse de kastjes waar de hc de deur sluit en vergrendelt meer slijtage/krassen vertonen....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Worden zeker vaker gebruikt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 10:41 V Amsterdam Centraal (Fyra 9228) 12:03 A Antwerpen Centraal ----- 12:35 V Antwerpen Centraal (IR 612) 12:52 A Noorderkempen ----- 13:08 V Noorderkempen (IR 633) 13:25 A Antwerpen Centraal ----- 13:43 V Antwerpen Centraal (IR 2913, via Hasselt/Tongeren/Glons) 15:52 A Liège-Guillemins ----- 16:17 V Liège Guillemins (L 5367) 16:50 A Maastricht ----- 16:58 V Maastricht (IC 870) 19:22 A Amsterdam Centraal |
Er is dus nog altijd niets veranderd. Dubbele agenda's, nepotisme, zakkenvullerij over de rug van de belastingbetaler en de reiziger. Waardeloos volk ook, Belgenquote:
Hee zit dat andersom eigenlijk? Kan ik als 1e-klasreiziger verwijderd worden uit de 2e klas als die vol is en ik samen met een 2e-klasreiziger reis?quote:Op maandag 14 januari 2013 10:56 schreef Aldo-MC het volgende:Eerste klas is no go area als je een 2e klas kaartje hebt. Ook niet staan daar en met iemand kletsen die een eersteklas ticket heeft bijvoorbeeld.
volgens mij kan dat wel jaquote:Op maandag 14 januari 2013 11:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Hee zit dat andersom eigenlijk? Kan ik als 1e-klasreiziger verwijderd worden uit de 2e klas als die vol is en ik samen met een 2e-klasreiziger reis?
Volgens mij niet. Als je teveel postzegels op een brief plakt zegt de post ook niet "voor zoveel geld nemen we hem eerst even mee naar de maan en terug". Het zou ook te bezopen voor woorden zijn.quote:
Als er twee of meer gekoppelde treinstellen rijden waarvan er één duidelijk schoner is dan de andere, heb ik altijd de neiging om in die schone te stappen. Hoewel de reinheid van het interieur waarschijnlijk niet daaruit afgelezen kan wordenquote:Op maandag 14 januari 2013 11:36 schreef Flodder450 het volgende:
Dubbeldekkers zijn eindelijk een keer gewassen hier in t noorden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Als ik een combinatie krijg van een oude VIRM en een VIRM-4 stap ik het liefste in de VIRM-4. Het interieur van de oudere generaties VIRM komt op mij een beetje smoezelig over door de gebruikte kleurstelling.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als er twee of meer gekoppelde treinstellen rijden waarvan er één duidelijk schoner is dan de andere, heb ik altijd de neiging om in die schone te stappen. Hoewel de reinheid van het interieur waarschijnlijk niet daaruit afgelezen kan worden.
Ja, in de oude VIRM's zoek ik ook altijd de coach-opstelling onderin op. Leve de verlenging waardoor dat mogelijk isquote:Op maandag 14 januari 2013 11:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik een combinatie krijg van een oude VIRM en een VIRM-4 stap ik het liefste in de VIRM-4. Het interieur van de oudere generaties VIRM komt op mij een beetje smoezelig over door de gebruikte kleurstelling.
En ik zit liever in coach-opstelling onderin.
Ik heb toch veel liever een coach-opstelling. Voornamelijk vanwege de beschikbaarheid van tafeltjes voor je laptop, leesmateriaal, schrijfblok etc., en voor het gevoel iets meer privacy/ruimte om te kunnen werkenquote:Op maandag 14 januari 2013 11:47 schreef b2py het volgende:
Ik zit altijd boven in een vierzits in de VIRM
quote:
Haha, je merkt inderdaad bij het instappen wel eens dat er meer mensen zijn die de coach-opstelling zoeken bij de VIRM. Dat zijn natuurlijk de echte bazen.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:54 schreef Fiorano het volgende:
Overigens ga ik als student altijd lekker in de coach opstelling zitten als het kan.
Dat is wel waar, ja. In de avonduren (als ik zelf toch niet meer ga werken of iets anders nuttigs doe onderweg), dan wil ik ook wel eens een vierzits opzoeken. Voor de afwisseling. En wellicht een spontaan gesprek dat ontstaat.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:54 schreef b2py het volgende:
In vierzits veel meer kans om met knappe vrouwen te zitten
Gezien de verdeling van het treinpubliek is de kans dat dat niet zo is aanzienlijk groter :/quote:Op maandag 14 januari 2013 11:54 schreef b2py het volgende:
In vierzits veel meer kans om met knappe vrouwen te zitten
quote:Op maandag 14 januari 2013 11:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als er twee of meer gekoppelde treinstellen rijden waarvan er één duidelijk schoner is dan de andere, heb ik altijd de neiging om in die schone te stappen. Hoewel de reinheid van het interieur waarschijnlijk niet daaruit afgelezen kan worden.
Nopes.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Hee zit dat andersom eigenlijk? Kan ik als 1e-klasreiziger verwijderd worden uit de 2e klas als die vol is en ik samen met een 2e-klasreiziger reis?
Moet je nagaan als je in tweezitter gaat zitten, vrijwel 0% danquote:Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Gezien de verdeling van het treinpubliek is de kans dat dat niet zo is aanzienlijk groter :/
Mijn laptopje past er net op gelukkigquote:Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef James1988 het volgende:
Dat tafeltje bij de vierzitters vind ik dan wel weer verrot om een laptop op te zetten om te typen, omdat het tafeltje dan te hoog zit.
Zoiets?quote:Op maandag 14 januari 2013 11:56 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je een keer met een sponsje iets schrijven op de trein
Tsja. Toen dat nog "leuk" wasquote:Op maandag 14 januari 2013 12:02 schreef Doc__Zenith het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk voor in de trein op Woerden - Leiden.
Sowieso
Die mag erbij in het topic-begrippenrijtjequote:Op maandag 14 januari 2013 11:39 schreef Fiorano het volgende:
Goed, morgen tentamens een code Toverbal.... Misschien toch maar een hotelletje boeken in Amsterdam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |