Overal halfuursdiensten behalve op Amsterdam - Eindhoven voor IC's en Utrecht - Geldermalsen voor sprinters. Zoiets..quote:Op maandag 14 januari 2013 16:43 schreef zoem het volgende:
Ik snap niet waarom ze de drgl landelijk aanpassen. In principe hoeft er niet gesnoeid te worden in het noorden en in de randstad valt 1-3cm, hooguit 5cm in ZH. Dat is peanuts... zou je denken.
Ik ben nog in afwachting van de trajecten die aangepast gaan worden. Voorlopig valt er nog weinig over te zeggen.
Toch is het blijkbaar zo, het omgrenzingsprofiel is daar een stuk rianter. Zie je ook heel duidelijk aan de goederenwagons in oostbloklanden, die zijn flink groter.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoezo 'dus'? Dat de rails een klein stukje (nog geen 9 cm) verder uit elkaar liggen betekent nog niet automatisch dat de treinen dan veel breder zijn.
De aanpassingen zijn normaliter ook alleen in de (brede) Randstad, daarbuiten verandert er niets (dus ook niet bij de regionale vervoerders).quote:Op maandag 14 januari 2013 16:43 schreef zoem het volgende:
Ik snap niet waarom ze de drgl landelijk aanpassen. In principe hoeft er niet gesnoeid te worden in het noorden en in de randstad valt 1-3cm, hooguit 5cm in ZH. Dat is peanuts... zou je denken.
Ik ben nog in afwachting van de trajecten die aangepast gaan worden. Voorlopig valt er nog weinig over te zeggen.
Cool om die karretjes weer eens te zien. Bij NS noemen we die dingen overigens een 'Bakkie'.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Bedoel je deze?
[ afbeelding ]
De 633 is de gele, en is als onderdelenleverancier voor de 691 gebruikt. De 691 zou rijvaardig zijn volgens de medewerker die ik toen sprak.
NS_Online:quote:Op maandag 14 januari 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:40:05Let op: morgen aangepaste dienstregeling. Lastig maar nodig om grotere problemen te voorkomen. Meer info http://t.co/z23egl7C #spoorbericht reageer retweet
Zo lang zou het bijwerken toch niet moeten/mogen duren?twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:41:34De Reisplanner wordt op dit moment bijgewerkt. Een reis plannen voor morgen kan in de loop van de avond. #spoorbericht reageer retweet
quote:Ja, de reisplanner wordt nu bijgewerkt. Naar verwacht is deze in de loop van de avond up to date. Check kort voor vertrek.
Dat zou ook gewoon zomaar een smerige abri op Amsterdam cs geweest kunnen zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
ProRail blog heeft ook een afbeelding geplaatst bij hun winterartikel...
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat die verwachten hoor..
Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).quote:Op maandag 14 januari 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Daar begrijp ik de logica helemaal niet van, van die laatste.
Vlissingen - Groningen/Leeuwarden gaan doen, dus ik wacht die nog maar even af.
Ik bedoel uiteraard Roosendaal - Groningen/Leeuwardenquote:Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).
Schiphol-Maastricht zal wel met een kwartier speling in Eindhoven komen, zoals dat vorig jaar ging.
Roosendaal-Groningen/Leeuwarden?!quote:Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).
Schiphol-Maastricht (Schiphol-Eindhoven in het pad van de normale Schiphol-Heerlen, vanaf Eindhoven in het pad van de normale Alkmaar/Schagen-Maastricht) zal wel met een kwartier speling in Eindhoven komen, zoals dat vorig jaar ging.
twitter:Bas_Taart twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:50:31Let wel, er vallen zojuist 14 vlokken sneeuw en er is al weer over. @ns_online legt echter preventief treinverkeer alweer lam. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:59:30@Bas_Taart We leggen het treinverkeer niet stil, we rijden morgen minder treinen per uur om problemen te voorkomen. http://t.co/txQEWMBA reageer retweet
Er zit daar speling bij Dordrecht, Amsterdam Centraal en Lelystad. Ook heeft Lelystad dan geen kerende treinen meer, zodat daar de wissels "geklemd" kunnen worden.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Roosendaal-Groningen/Leeuwarden?!![]()
Ik dacht dat ze met de sneeuw op kortere trajecten gingen rijden, niet langer?
Hier nog nietquote:Op maandag 14 januari 2013 17:06 schreef b2py het volgende:
Mocht even duren, maar het NS Alert is binnen...
Vanochtend, Fiorano. PTA / Treinentopic #501: Wiebeltreinquote:Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Waar komt die term dan weer vandaan? Nog nooit van gehoord.
Mijn punt is meer dat zo'n trein er sowieso nooit rijdt (behalve de enkele uitzondering Vlissingen - Groningen). Normaal is Groningen/Leeuwarden - (Lelystad - Schiphol) - Den Haag Centraal v.v.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:07 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Er zit daar speling bij Dordrecht, Amsterdam Centraal en Lelystad. Ook heeft Lelystad dan geen kerende treinen meer, zodat daar de wissels "geklemd" kunnen worden.
Je kan beter even alles wat op Somda wordt gezet bundelen in een overzicht en dat straks posten..quote:Op maandag 14 januari 2013 17:08 schreef _JdM_ het volgende:
Rotterdam/Den Haag Centraal-Utrecht Centraal (2000 respectievelijk 2800) worden opgeheven.
'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we al die kutwissels gewoon verwarmen kan iedereen toch gewoon normaal doen of wat?
Want dat geld verdien je nooit terug: je hebt ze immers maar een handjevol dagen per jaar nodig...quote:Op maandag 14 januari 2013 17:16 schreef b2py het volgende:
[..]
'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.
Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zoquote:Op maandag 14 januari 2013 17:16 schreef b2py het volgende:
[..]
'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.
Toch is de verwachte sneeuw meer dan de wisselverwarming aan kan, volgens mij.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zo
Zout voorkomt het vastvriezen van wisselsquote:Op maandag 14 januari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
het weer in Nederland kennende zullen de voorspellingen wel weer met een korreltje zout genomen moeten worden
Dat kunnen ze dan ook. Met de groeten van Melanie en Wilmaquote:Op maandag 14 januari 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
Volgens mij denken ze bij NS en ProRail, als de ANWB maar afroept dat het morgenochtend een puinhoop is kunnen wij het ook wel maken om een uitgedunde dienstregeling te maken.
zout zorgt wel voor corrosie, dus als daar defecten van komen is het ook weer niet goed natuurlijkquote:Op maandag 14 januari 2013 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zout voorkomt het vastvriezen van wissels![]()
Helaas is niet te voorkomen dat grote klompen zoutkristallen klem komen te zitten tussen de wissels
Het zal aan mij liggen maar dat Somdiaanse gebrabbel met nummers zegt mij niks....quote:Op maandag 14 januari 2013 17:17 schreef b2py het volgende:
<een heleboel nummertjes>.
Voorlopig bovenstaande opgeheven.
Zie de update, ik had zelfs de trajecten er nog bijgezet, prachtig kaartje eronder..quote:Op maandag 14 januari 2013 17:41 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Het zal aan mij liggen maar dat Somdiaanse gebrabbel met nummers zegt mij niks....![]()
Is er toevallig ergens een overzichtje zodat ik als simpele treinreiziger begrijp wat een "5700"is?
Dank je.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:42 schreef b2py het volgende:
Zie de update, ik had zelfs de trajecten er nog bijgezet, prachtig kaartje eronder..
Welke displays? TBP's?quote:Op maandag 14 januari 2013 17:55 schreef Bitlord het volgende:
Waarom vermeldt NS eigenlijk geen treinnummers op de displays?
Daar heeft de doorsnee reiziger toch niets aan?quote:Op maandag 14 januari 2013 17:55 schreef Bitlord het volgende:
Waarom vermeldt NS eigenlijk geen treinnummers op de displays?
Hee maar, als de spoorkaart eenmaal rood IS, dan wordt het niet snel meer een andere kleur toch?quote:Op maandag 14 januari 2013 17:53 schreef Fiorano het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Code Toverbal is gezien door de NS.
In Duitsland worden ze wel getoond. Als je er mee gaat communiceren kan het verhelderend zijn, hoe past DB het toe, weet iemand dat?quote:Op maandag 14 januari 2013 18:00 schreef Peter het volgende:
[..]
Daar heeft de doorsnee reiziger toch niets aan?
In Duitsland heeft dat zin ivm de treinbinding die je hebt bij Sparpreise in het Fernverkehr enzo. Hier in Nederland zouden treinnummers alleen nuttig zijn voor de internationale treinen.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
[..]
In Duitsland worden ze wel getoond. Als je er mee gaat communiceren kan het verhelderend zijn, hoe past DB het toe, weet iemand dat?
Toverbal heeft in het midden 1 kleur, dus dan zijn we daar aanbelandquote:Op maandag 14 januari 2013 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee maar, als de spoorkaart eenmaal rood IS, dan wordt het niet snel meer een andere kleur toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |