abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121552196
Ik snap niet waarom ze de drgl landelijk aanpassen. In principe hoeft er niet gesnoeid te worden in het noorden en in de randstad valt 1-3cm, hooguit 5cm in ZH. Dat is peanuts... zou je denken.

Ik ben nog in afwachting van de trajecten die aangepast gaan worden. Voorlopig valt er nog weinig over te zeggen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 16:43:42 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121552214
ik mag het weer roepen. Een gebrek aan ambitie bij de spoorpartijen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121552246
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:43 schreef zoem het volgende:
Ik snap niet waarom ze de drgl landelijk aanpassen. In principe hoeft er niet gesnoeid te worden in het noorden en in de randstad valt 1-3cm, hooguit 5cm in ZH. Dat is peanuts... zou je denken.

Ik ben nog in afwachting van de trajecten die aangepast gaan worden. Voorlopig valt er nog weinig over te zeggen.
Overal halfuursdiensten behalve op Amsterdam - Eindhoven voor IC's en Utrecht - Geldermalsen voor sprinters. Zoiets..
  maandag 14 januari 2013 @ 16:44:57 #104
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_121552257
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:31 schreef ReisT het volgende:

[..]

Hoezo 'dus'? Dat de rails een klein stukje (nog geen 9 cm) verder uit elkaar liggen betekent nog niet automatisch dat de treinen dan veel breder zijn.
Toch is het blijkbaar zo, het omgrenzingsprofiel is daar een stuk rianter. Zie je ook heel duidelijk aan de goederenwagons in oostbloklanden, die zijn flink groter.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_121552294
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:43 schreef zoem het volgende:
Ik snap niet waarom ze de drgl landelijk aanpassen. In principe hoeft er niet gesnoeid te worden in het noorden en in de randstad valt 1-3cm, hooguit 5cm in ZH. Dat is peanuts... zou je denken.

Ik ben nog in afwachting van de trajecten die aangepast gaan worden. Voorlopig valt er nog weinig over te zeggen.
De aanpassingen zijn normaliter ook alleen in de (brede) Randstad, daarbuiten verandert er niets (dus ook niet bij de regionale vervoerders).
  maandag 14 januari 2013 @ 16:46:11 #106
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121552308
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:26 schreef greavy het volgende:

[..]

Bedoel je deze?
[ afbeelding ]

De 633 is de gele, en is als onderdelenleverancier voor de 691 gebruikt. De 691 zou rijvaardig zijn volgens de medewerker die ik toen sprak.
Cool om die karretjes weer eens te zien. Bij NS noemen we die dingen overigens een 'Bakkie'.
Heb daar nog heerlijke rangeerdienstjes op gedraaid.
pi_121552399
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:40:05 Let op: morgen aangepaste dienstregeling. Lastig maar nodig om grotere problemen te voorkomen. Meer info http://t.co/z23egl7C #spoorbericht reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:41:34 De Reisplanner wordt op dit moment bijgewerkt. Een reis plannen voor morgen kan in de loop van de avond. #spoorbericht reageer retweet
Zo lang zou het bijwerken toch niet moeten/mogen duren?
NS_Online:
quote:
Ja, de reisplanner wordt nu bijgewerkt. Naar verwacht is deze in de loop van de avond up to date. Check kort voor vertrek.
:')
pi_121552519
ProRail blog heeft ook een afbeelding geplaatst bij hun winterartikel...

Ik weet niet wat die verwachten hoor.. :')
pi_121552570
Er wordt gesproken over het verbreken van Groningen/Leeuwarden-Lelystad-Schiphol-Den Haag en Lelystad-Amsterdam C-Vlissingen.

Er zal gependeld worden op Vlissingen-Roosendaal, Roosendaal-Schiphol-Amsterdam-Lelystad-Groningen/Leeuwarden.

En Schiphol-Maastricht wordt rechtstreeks.
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 14 januari 2013 @ 16:53:22 #110
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121552659
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
ProRail blog heeft ook een afbeelding geplaatst bij hun winterartikel...
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat die verwachten hoor.. :')
Dat zou ook gewoon zomaar een smerige abri op Amsterdam cs geweest kunnen zijn. :P
pi_121552664
Daar begrijp ik de logica helemaal niet van, van die laatste.
Roosendaal - Groningen/Leeuwarden gaan doen, dus ik wacht die nog maar even af.
pi_121552677
Onderweg met Hermes en Arriva Arnhem-Zevenaar en Zevenaar-Winterswijk. So far so good, dubbele stellen, schoon materieel, zitplaatsen genoeg.
pi_121552754
De eerste vriesweek voor de V250. Ik heb begrepen dat NSHispeed met vervangend vervoer gaat vliegen tussen Schiphol, Rotterdam airport en Zaventem.
pi_121552817
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Daar begrijp ik de logica helemaal niet van, van die laatste.
Vlissingen - Groningen/Leeuwarden gaan doen, dus ik wacht die nog maar even af.
Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).

Schiphol-Maastricht (Schiphol-Eindhoven in het pad van de normale Schiphol-Heerlen, vanaf Eindhoven in het pad van de normale Alkmaar/Schagen-Maastricht) zal wel met een kwartier speling in Eindhoven komen, zoals dat vorig jaar ging.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_121552845
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).

Schiphol-Maastricht zal wel met een kwartier speling in Eindhoven komen, zoals dat vorig jaar ging.
Ik bedoel uiteraard Roosendaal - Groningen/Leeuwarden ;)
pi_121553168
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Nee, los Roosendaal-Vlissingen (2600) en los Roosendaal-Groningen/Leeuwarden (via Schiphol-Lelystad).

Schiphol-Maastricht (Schiphol-Eindhoven in het pad van de normale Schiphol-Heerlen, vanaf Eindhoven in het pad van de normale Alkmaar/Schagen-Maastricht) zal wel met een kwartier speling in Eindhoven komen, zoals dat vorig jaar ging.
Roosendaal-Groningen/Leeuwarden?! :?
Ik dacht dat ze met de sneeuw op kortere trajecten gingen rijden, niet langer?
pi_121553217
Bas_Taart twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:50:31 Let wel, er vallen zojuist 14 vlokken sneeuw en er is al weer over. @ns_online legt echter preventief treinverkeer alweer lam. reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 14-01-2013 om 16:59:30 @Bas_Taart We leggen het treinverkeer niet stil, we rijden morgen minder treinen per uur om problemen te voorkomen. http://t.co/txQEWMBA reageer retweet
:')
pi_121553239
Mocht even duren, maar het NS Alert is binnen...
pi_121553259
quote:
11s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Roosendaal-Groningen/Leeuwarden?! :?
Ik dacht dat ze met de sneeuw op kortere trajecten gingen rijden, niet langer?
Er zit daar speling bij Dordrecht, Amsterdam Centraal en Lelystad. Ook heeft Lelystad dan geen kerende treinen meer, zodat daar de wissels "geklemd" kunnen worden.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_121553308
Rotterdam/Den Haag Centraal-Utrecht Centraal (2000 respectievelijk 2800) worden opgeheven.

IC's Rotterdam-Groningen/Leeuwarden en Den Haag-Amersfoort Schothorst/Enschede (12500/12700 respectievelijk 11700/1700) rijden wel.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_121553317
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:06 schreef b2py het volgende:
Mocht even duren, maar het NS Alert is binnen...
Hier nog niet :N
  maandag 14 januari 2013 @ 17:08:29 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121553323
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Waar komt die term dan weer vandaan? Nog nooit van gehoord.

Vanochtend, Fiorano. PTA / Treinentopic #501: Wiebeltrein
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121553328
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:07 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Er zit daar speling bij Dordrecht, Amsterdam Centraal en Lelystad. Ook heeft Lelystad dan geen kerende treinen meer, zodat daar de wissels "geklemd" kunnen worden.
Mijn punt is meer dat zo'n trein er sowieso nooit rijdt (behalve de enkele uitzondering Vlissingen - Groningen). Normaal is Groningen/Leeuwarden - (Lelystad - Schiphol) - Den Haag Centraal v.v.
pi_121553351
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:08 schreef _JdM_ het volgende:
Rotterdam/Den Haag Centraal-Utrecht Centraal (2000 respectievelijk 2800) worden opgeheven.
Je kan beter even alles wat op Somda wordt gezet bundelen in een overzicht en dat straks posten..
Deze losse brokken heeft niemand wat aan..
  maandag 14 januari 2013 @ 17:13:21 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121553519
Als we al die kutwissels gewoon verwarmen kan iedereen toch gewoon normaal doen of wat? :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121553639
quote:
8s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we al die kutwissels gewoon verwarmen kan iedereen toch gewoon normaal doen of wat? :(
'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.
pi_121553707
- 700 Lelystad - Den haag Centraal (700 sluit aan op 2600, Roosendaal - Lelystad)
- 800 Sittard - Den Helder (behalve 820 t/m 826, 861 t/m 867 (Alkmaar-Maastricht) en 815+817 (Eindhoven-Maastricht), die rijden wel)
- 1500 Amsterdam - Deventer)
- 2000 Den Haag C - Utrecht C
- 2200 Amsterdam C - Dordrecht via Haarlem
- 2800 Rotterdam C - Utrecht C
- 3100 Schiphol - Nijmegen
- 4200 Rotterdam C - Maassluis West(behalve de 4217!)
- 4300 Leiden - Hoofddorp (4317 rijdt wel vanaf Gvc)
- 4700 Amsterdam - Uitgeest
- 4900 Utrecht - Almere Oostvaarders
- 5000 Den Haag Centraal - Dordrecht (Wel rijden de 5008/5010/5012/5015/5017/5019/5088)
- 5700 Den Haag Centraal - Leiden (5719 rijdt wel Gvc-Ut, 5700 keert kort in Ledn)
- 7400 Breukelen - Amsterdam (m.u.v. de 7417/7408/7484/7493)
- 9700 Gouda Goverwelle - Rotterdam C
- 12700 Lelystad - Den Haag Centraal (zie 700)
- 14500 Enkhuizen - Amsterdam Centraal
- 17400 Utrecht - Breukelen
- 19500 Leiden - Alphen a/d Rijn
- 19800 Den Haag Centraal - Goude Goverwelle.

Voorlopig bovenstaande opgeheven.

Hierdoor stopt de 3000 (Den Helder - Nijmegen) extra in Heiloo en Driebergen, en gaat de 3500 (Schiphol - Heerlen) na Sittard naar Maastricht.



Den Haag Centraal - Schiphol - Lelystad: geen rechtstreekse Intercity's

Den Haag Centraal - Utrecht: minder Intercity's

Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle: minder Sprinters (spits)

Leiden Centraal - Alphen aan de Rijn: minder Sprinters

Rotterdam - Utrecht: minder Intercity's

Rotterdam - Gouda Goverwelle: minder Sprinters

Rotterdam - Maassluis West: minder Sprinters

Amsterdam - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht: minder Intercity's en minder Sprinters

Sittard - Utrecht - Amsterdam - Den Helder: minder Intercity's

Amsterdam - Enkhuizen: minder Intercity's (spits)

Rhenen - Utrecht - Breukelen - Amsterdam: minder Sprinters

Utrecht - Almere: geen rechtstreekse Intercity's

Nijmegen - Utrecht - Schiphol: minder Intercity's

Hoofddorp Leiden - Den Haag - Dordrecht: minder Sprinters

Amsterdam - Uitgeest: minder Sprinters

Amsterdam Deventer: geen rechtstreekse Intercitys

[ Bericht 16% gewijzigd door b2py op 14-01-2013 18:57:24 ]
pi_121553711
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:16 schreef b2py het volgende:

[..]

'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.
Want dat geld verdien je nooit terug: je hebt ze immers maar een handjevol dagen per jaar nodig...
  maandag 14 januari 2013 @ 17:22:32 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121553892
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:16 schreef b2py het volgende:

[..]

'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.
Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zo :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121553928
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zo :N
Toch is de verwachte sneeuw meer dan de wisselverwarming aan kan, volgens mij.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 17:27:41 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121554152
het weer in Nederland kennende zullen de voorspellingen wel weer met een korreltje zout genomen moeten worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 januari 2013 @ 17:33:03 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121554386
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
het weer in Nederland kennende zullen de voorspellingen wel weer met een korreltje zout genomen moeten worden
Zout voorkomt het vastvriezen van wissels *O*

Helaas is niet te voorkomen dat grote klompen zoutkristallen klem komen te zitten tussen de wissels :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121554423
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
Volgens mij denken ze bij NS en ProRail, als de ANWB maar afroept dat het morgenochtend een puinhoop is kunnen wij het ook wel maken om een uitgedunde dienstregeling te maken.
Dat kunnen ze dan ook. Met de groeten van Melanie en Wilma :').

Het is toch om te huilen...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 17:38:58 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121554601
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zout voorkomt het vastvriezen van wissels *O*

Helaas is niet te voorkomen dat grote klompen zoutkristallen klem komen te zitten tussen de wissels :P
zout zorgt wel voor corrosie, dus als daar defecten van komen is het ook weer niet goed natuurlijk :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121554694
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:17 schreef b2py het volgende:
<een heleboel nummertjes>.

Voorlopig bovenstaande opgeheven.

Het zal aan mij liggen maar dat Somdiaanse gebrabbel met nummers zegt mij niks.... :+

Is er toevallig ergens een overzichtje zodat ik als simpele treinreiziger begrijp wat een "5700"is?
pi_121554747
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:41 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

Het zal aan mij liggen maar dat Somdiaanse gebrabbel met nummers zegt mij niks.... :+

Is er toevallig ergens een overzichtje zodat ik als simpele treinreiziger begrijp wat een "5700"is?
Zie de update, ik had zelfs de trajecten er nog bijgezet, prachtig kaartje eronder..
pi_121554939
Gevolg, ns.nl is down door de hoeveelheid bezoekers :')
  maandag 14 januari 2013 @ 17:50:35 #138
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121555024
17.46 Ding-Dong en een lullig belletje op m'n tablet wtf wat is dat? Ah, NS-melding en dat zonder sim, da's wel handig :) Maar ja het weer he, het is wat o.a. PSM zei, ambitie ho maar ;(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 14 januari 2013 @ 17:53:39 #139
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121555170
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Code Toverbal is gezien door de NS.



Incompetente faalhazen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_121555207
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:42 schreef b2py het volgende:
Zie de update, ik had zelfs de trajecten er nog bijgezet, prachtig kaartje eronder..
Dank je.

Plannen voor morgen maar in de ijskast gezet, met minder spinters Hoofddorp-Leiden en ook aan de kant van Breukelen wordt het al waarschijnlijk een uur opgepropt staan :p
pi_121555257
Waarom vermeldt NS eigenlijk geen treinnummers op de displays?
pi_121555332
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:55 schreef Bitlord het volgende:
Waarom vermeldt NS eigenlijk geen treinnummers op de displays?
Welke displays? TBP's?
pi_121555353
Whehe, net kwam er een smerige SGMm voorbij met allemaal leuzen in de viezigheid getekend als 'pannekoek' en ' black edition' :')
pi_121555382
Mat'64, Plan V: ja, het rijdt! Zelfs al werkt de verlichting in de halve trein niet! ^O^
500m verder: piep-kraak, ha, de remmen doen het ook nog! :D
Nu maar hopen dat die van Almelo door kan rijden naar Hengelo...
pi_121555474
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:55 schreef Bitlord het volgende:
Waarom vermeldt NS eigenlijk geen treinnummers op de displays?
Daar heeft de doorsnee reiziger toch niets aan?
dag
  maandag 14 januari 2013 @ 18:02:36 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121555549
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:53 schreef Fiorano het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Code Toverbal is gezien door de NS.
Hee maar, als de spoorkaart eenmaal rood IS, dan wordt het niet snel meer een andere kleur toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121555580
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:00 schreef Peter het volgende:

[..]

Daar heeft de doorsnee reiziger toch niets aan?
In Duitsland worden ze wel getoond. Als je er mee gaat communiceren kan het verhelderend zijn, hoe past DB het toe, weet iemand dat?
  maandag 14 januari 2013 @ 18:06:54 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121555689
ja, hoe zou je denken? As is.

Maar ik denk ook dat het komt omdat er in Duitsland veel meer met reserveringen gewerkt wordt. Dan is het wel fijn voor mensen om te horen als HUN trein komt. En niet "ook eentje die kant op".

Bij NS heb je bijvoorbeeld geen idee of je nou een op tijd rijdende 838, een 3536 met +15 of een 836 met +30 te pakken hebt bijvoorbeeld. Maar omdat je toch niet kan reserveren, boeit dat ook niet.

En omdat NS dat zelf ook niet weet gewoon, eigenlijk dus :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 18:07:35 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121555707
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:

[..]

In Duitsland worden ze wel getoond. Als je er mee gaat communiceren kan het verhelderend zijn, hoe past DB het toe, weet iemand dat?
In Duitsland heeft dat zin ivm de treinbinding die je hebt bij Sparpreise in het Fernverkehr enzo. Hier in Nederland zouden treinnummers alleen nuttig zijn voor de internationale treinen.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:08:43 #150
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121555748
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee maar, als de spoorkaart eenmaal rood IS, dan wordt het niet snel meer een andere kleur toch? :?
Toverbal heeft in het midden 1 kleur, dus dan zijn we daar aanbeland ;)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')