Halve verlichting? Zijn de accus zo zwak dan (of hoe dat bij treinen heet)quote:Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
De vraag is of sommige dingen wel verbeterd kunnen worden. De trein rijdt met een reden met de verlichting ingesteld op slechts 50%...
[..]
Fyra kost NS Hispeed duizenden euro's per dag. Duizenden euro's die iedere dag door NS Groep worden bijgepast. Geld dat NS vervolgens niet meer kan uitkeren aan de aandeelhouder (dividend). De HSL hangt als molensteen rond de nek van HSA.
De nieuwe hoofdrailnetconcessie is niets meer dan het verschuiven van een deel van de HSL-concessieprijs.
Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef James1988 het volgende:
Fyra kost NS Hispeed duizenden euro's per dag. Duizenden euro's die iedere dag door NS Groep worden bijgepast. Geld dat NS vervolgens niet meer kan uitkeren aan de aandeelhouder (dividend). De HSL hangt als molensteen rond de nek van HSA.
De nieuwe hoofdrailnetconcessie is niets meer dan het verschuiven van een deel van de HSL-concessieprijs.
Er staat alleen bij de sprinter Amsterdam-Amersfoort dat die maximaal versterkt moet worden. Over de vele andere treinen die mogelijk te kort zijn wordt geen woord gerept. Een teken aan de wand?quote:Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef b2py het volgende:
http://gtfs.ovapi.nl/ns/LUD%20Di%2015-01-13.pdf
Hierbij de volledige lijst met nummertjes en afkortingen van wat er morgen gaat gebeuren.
Gisteren al opgesteld, om 16:00 in werking gesteld om morgen uitgevoerd te worden.
(Mocht hier overigens geen behoefte aan zijn, mag dat ook gezegd worden.)
Kunnen we eigenlijk ook niet concluderen dat achteraf gezien de hogesnelheidslijn nooit aangelegd had moeten worden, aangezien de dubbele exploitatie-, aanleg- en onderhoudskosten met geen enkel businessmodel zijn te betalen, zelfs als je kijkt naar de (eventuele) maatschappelijke baten van de HSL?quote:Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.
Nee, die treinen worden niet verlengd (logistiek nauwelijk mogelijk op zo'n korte termijn) en nee, de kans op chaos is nou ook weer niet zo verschrikkelijk veel kleiner van alleen uitdunnen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:21 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het heeft eigenlijk wel wat dat je nu al weet waar je aan toe bent als reiziger. Ondanks dat er veel minder rijdt is de kans op chaos wel een stuk kleiner. Als men de treinen nu nog voldoende verlengd is het voor.mij allemaal wel oké.
Op de lange termijn valt dat denk ik wel mee. De HSL vergroot de vervoerscapaciteit op de as Amsterdam - Rotterdam - Schiphol immers enorm en maakt de reistijd korter, zowel binnenlands als internationaal (wat je ook als economische winst kan zien). Daarnaast biedt het soms een alternatief voor als er een storing plaatsvindt op het reguliere net. De integratie met het hoofdrailnet biedt daarnaast ook veel kansen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:37 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kunnen we eigenlijk ook niet concluderen dat achteraf gezien de hogesnelheidslijn nooit aangelegd had moeten worden, aangezien de dubbele exploitatie-, aanleg- en onderhoudskosten met geen enkel businessmodel zijn te betalen, zelfs als je kijkt naar de (eventuele) maatschappelijke baten van de HSL?
De kans op chaos verschilt niet zoveel. Materieel wat vast staat of wisselstoringen leggen halfuursdiensten net zo in de war als kwartiersdiensten en het daarop volgende gebrek aan de juiste poppetjes op exact de juiste plek doet dan nog uren lang de rest.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:21 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het heeft eigenlijk wel wat dat je nu al weet waar je aan toe bent als reiziger. Ondanks dat er veel minder rijdt is de kans op chaos wel een stuk kleiner. Als men de treinen nu nog voldoende verlengd is het voor.mij allemaal wel oké.
Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:29 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Halve verlichting? Zijn de accus zo zwak dan (of hoe dat bij treinen heet)
Het bod dat HSA heeft uitgebracht werd in 2001 al als onrealistisch beschouwd, hiervoor waarschuwden topambtenaren ruim voordat de handtekening werd gezet. Tineke Netelenbos, destijds minister van Verkeer en Waterstaat (nu I&M), was doof voor de kritiek en zette gretig haar handtekening onder het miljardencontract. Naar het schijnt werd zelfs de champagnefles opengetrokken.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.
Over de HSL wordt buiten de spits voornamelijk lucht vervoerd. De enige trein die echt goed vol zit is de Thalys, maar die zat voordat de HSL opende ook al goed vol. De 7,2 miljard die het de belastingbetaler gekost heeft had nuttiger geďnvesteerd kunnen worden dan in een hogesnelheidslijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:44 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Op de lange termijn valt dat denk ik wel mee. De HSL vergroot de vervoerscapaciteit op de as Amsterdam - Rotterdam - Schiphol immers enorm en maakt de reistijd korter, zowel binnenlands als internationaal (wat je ook als economische winst kan zien). Daarnaast biedt het soms een alternatief voor als er een storing plaatsvindt op het reguliere net. De integratie met het hoofdrailnet biedt daarnaast ook veel kansen.
Ik zou de miljarden die een paar kilometer verlenging, aanleg of verbreding van snelweg kosten eerder als weggegooid geld beschouwen.
Het interieur van de V250 is vrij donker van kleurstelling: blauwe stoelen, grijze en blauwe wanden, donkere vloerbedekking, er is alleen plafondverlichting en geen verlichting bij de ramen (zoals in vrijwel ieder andere NS-materieelsoort). Ik kan me voorstellen dat een deel van de reizigers zich (vooral 's avonds) onprettig voelt in de trein.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:28 schreef greavy het volgende:
Veel feller hoeft die verlichting in de V250 van mij ook niet hoor. Vind 't wel een heerlijk sfeertje.
Tsja, die wordt bij het kleinste zuchtje wind nog geschrapt.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Great, de intercity Nijmegen-Schiphol wordt morgen geschraptprecies mijn trein natuurlijk. Dat wordt weer veevervoer morgen
quote:Op maandag 14 januari 2013 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Great, de intercity Nijmegen-Schiphol wordt morgen geschraptprecies mijn trein natuurlijk. Dat wordt weer veevervoer morgen
Jalalaaquote:Bij een zeer zware spits wordt tot 500 km verwacht. Groot deel van Nederland staat vast.
Deze trein rijdt vandaag niet
Klopt. Laat staan een sneeuwvlokje... Nou ja, het is niet anders. Ik moet geloof ik op m'n knietjes danken dat er überhaubt gereden gaat wordenquote:Op maandag 14 januari 2013 21:36 schreef remcoP het volgende:
[..]
Tsja, die wordt bij het kleinste zuchtje wind nog geschrapt.
Graag van Almere Centrum naar Amersfoort! In de ochtendspits.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:39 schreef b2py het volgende:
MONO! Rijdt er niet ergens nog een goederentrein met een veewagon waarin we mee kunnen?!
Het doofpotgehalte begint toch wel erg hoog te worden..quote:Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken.
Maar NSH had toch niks te maken met het neerhalen van rijdtdefyra.be? Dat hebben ze tenminste tegen Voor Beter OV beweerd.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken.
Bericht kwam via Facebookquote:Op maandag 14 januari 2013 21:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het doofpotgehalte begint toch wel erg hoog te worden..
je laat je de mond toch niet snoeren?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken.
"Ons is ter ore gekomen dat u negatieve uitlatingen online heeft gepubliceerd over NS HiSpeed en rijdtdefyra.be. Als u deze informatie van een vertrouwelijke bron heeft mogen vernemen, wordt er van u verwacht deze informatie niet te publiceren op het internet.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar NSH had toch niks te maken met het neerhalen van rijdtdefyra.be? Dat hebben ze tenminste tegen Voor Beter OV beweerd.
niets verwijderen. De jurist doet alleen aan bangmakerijquote:Op maandag 14 januari 2013 21:50 schreef Viezze het volgende:
Wat had je gezegd dan? Of heb je je bericht al verwijderd. Vind het een beetje dubieus...
Stuur terug dat NSH zelf genoeg doet om hun imago te schadenquote:Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef greavy het volgende:
[..]
"Ons is ter ore gekomen dat u negatieve uitlatingen online heeft gepubliceerd over NS HiSpeed en rijdtdefyra.be. Als u deze informatie van een vertrouwelijke bron heeft mogen vernemen, wordt er van u verwacht deze informatie niet te publiceren op het internet.
Met publicatie van deze informatie heeft u het imago van NS HiSpeed geschaad. Indien er opnieuw vergelijkbare uitlatingen worden gepubliceerd door u, zullen wij verdere stappen ondernemen."
Ff een klein deel gecopyt
Dat is waar, volgens mij heeft hij geen poot om op te staan.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niets verwijderen. De jurist doet alleen aan bangmakerij
Lijkt me volslagen terecht. De NS geeft er al jaren blijk van dat dienstverlenen maar lastig te vinden en komt er alleen maar mee weg omdat ze vanuit Den Haag de hand boven het hoofd wordt gehouden zodat ze zich als arrogante monopolist kunnen gedragen.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:50 schreef Libres het volgende:
al dat gemekker op de NS met het winterweer.
Heb je dat PDFje eerder in het topic gezien? Daar staat dat de NS bij elke voorspelling met sneeuw, ongeacht hoeveelheid en waar het valt, gaat uitdunnen. Daar zakt je de broek vanaf...quote:Op maandag 14 januari 2013 21:50 schreef Libres het volgende:
al dat gemekker op de NS met het winterweer. We hebben gewoon een complex spoornetwerk, daar horen storingen bij bij winterweer. Was vorig jaar februari naar lapland in Zweden. Dat is enkelspoors geëlectrificeerd met weinig wissels, dat rijdt gewoon door en mag je nimmer vergelijken met de Nederlandse situatie. bovendien gaat daar maar 3x een trein per dag.
Er staat ook bij dat ze dat doen omdat nog niet alle wissels van voldoende verwarming voorzien zijn. Dat is wel het streven, dus ik zie het extreem uitdunnen als een tijdelijke noodmaatregel.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:59 schreef Viezze het volgende:
[..]
Heb je dat PDFje eerder in het topic gezien? Daar staat dat de NS bij elke voorspelling met sneeuw, ongeacht hoeveelheid en waar het valt, gaat uitdunnen. Daar zakt je de broek vanaf...
quote:Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef greavy het volgende:
[..]
"Ons is ter ore gekomen dat u negatieve uitlatingen online heeft gepubliceerd over NS HiSpeed en rijdtdefyra.be. Als u deze informatie van een vertrouwelijke bron heeft mogen vernemen, wordt er van u verwacht deze informatie niet te publiceren op het internet.
Met publicatie van deze informatie heeft u het imago van NS HiSpeed geschaad. Indien er opnieuw vergelijkbare uitlatingen worden gepubliceerd door u, zullen wij verdere stappen ondernemen."
Ff een klein deel gecopyt
Je hebt nu gratis gereisd, ik mis het even..quote:Op maandag 14 januari 2013 22:09 schreef Okuliarnik het volgende:
Kon zo gauw even geen GVB/metro topic vinden dus indien fout geplaatst, jammer dan![]()
Ongeveer een maand geleden een defecte OVC-lader aangetroffen op een GVB-automaat. De enigste op de halte, overigens en ik had een negatief saldo, ik een uurkaartje gekocht á 2,70 waar een normale rit mij de helft kost. Klacht ingediend, vandaag reactie gehad: 'Wij zijn niet aansprakelijk voor defecte kaartautomaten, u krijgt een nieuw uurkaartje thuisgestuurd'. Wát heb ik daar precies aan als ik altijd met een OVC reis? Sjongejonge...
Bij elke voorspelling dat het gaat sneeuwen direct in het hele land de dienstregeling uitdunnen vind ik wel erg overdreven. Daar moeten ze wel beter op kunnen anticiperen lijkt me.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er staat ook bij dat ze dat doen omdat nog niet alle wissels van voldoende verwarming voorzien zijn. Dat is wel het streven, dus ik zie het extreem uitdunnen als een tijdelijke noodmaatregel.
Het zijn GVB's eigen apparaten, dus het is echt wel hun verantwoordelijkheid (of die van hun leverancier) om ervoor te zorgen dat ze werken.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:09 schreef Okuliarnik het volgende:
Kon zo gauw even geen GVB/metro topic vinden dus indien fout geplaatst, jammer dan![]()
Ongeveer een maand geleden een defecte OVC-lader aangetroffen op een GVB-automaat. De enigste op de halte, overigens en ik had een negatief saldo, ik een uurkaartje gekocht á 2,70 waar een normale rit mij de helft kost. Klacht ingediend, vandaag reactie gehad: 'Wij zijn niet aansprakelijk voor defecte kaartautomaten, u krijgt een nieuw uurkaartje thuisgestuurd'. Wát heb ik daar precies aan als ik altijd met een OVC reis? Sjongejonge...
Elk wissel heeft al wisselverwarming, maar de kritische wissels krijgen sterkere wisselverwarming. Toch durven ze niet met meer te rijden. Ik vind het nogal wat, overal halvering van intercity verbindingen..quote:Op maandag 14 januari 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er staat ook bij dat ze dat doen omdat nog niet alle wissels van voldoende verwarming voorzien zijn. Dat is wel het streven, dus ik zie het extreem uitdunnen als een tijdelijke noodmaatregel.
twitter:StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:03:35Wegens slechte weersomstandigheden (de sneeuw dus, veel sneeuw blijkbaar) is het treinverkeer in West-Vlaanderen verstoord#nmbs reageer retweet
Niet alleen daar Jamestwitter:StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:10:01Provincie West Vlaanderen sneeuw > Verschillende treinen geblokkeerd in de stations Brugge en Oostende#nmbs reageer retweet
Zo had ik het nog niet bekeken. Ik dacht meer aan het verschil storten op m'n OVC...maarja, treintjesautist hčquote:Op maandag 14 januari 2013 22:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het zijn GVB's eigen apparaten, dus het is echt wel hun verantwoordelijkheid (of die van hun leverancier) om ervoor te zorgen dat ze werken.
Dat ze je een nieuw uurkaartje hebben gestuurd is aardig, kun je voor een volgende reis gebruiken waardoor je voor je vorige rit niet teveel hebt betaald.
Sneeuw in België = apocalyps op het spoor.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:16 schreef b2py het volgende:
twitter:StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:03:35Wegens slechte weersomstandigheden (de sneeuw dus, veel sneeuw blijkbaar) is het treinverkeer in West-Vlaanderen verstoord#nmbs reageer retweet
Niet alleen daar Jamestwitter:StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:10:01Provincie West Vlaanderen sneeuw > Verschillende treinen geblokkeerd in de stations Brugge en Oostende#nmbs reageer retweet
Dank voor je uitgebreide reactie. De gang van zaken is in retrospect inderdaad treurig, zonder daarbij een specifieke schuldige aan te wijzen - het is een samenloop van heel veel zaken, ongetwijfeld.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:10 schreef James1988 het volgende:
***INGEKORT***
De vraag is of de huidige situatie wel goed is voor NS als bedrijf, en voor de Nederlandse Staat als opdrachtgever en als aandeelhouder. Minister Schultz mag het gat in haar begroting wellicht gedekt hebben*, door de HSA-situatie zal het ministerie van Financiën minder dividend uitgekeerd krijgen.
Volgens Schultz kost deze deal de belastingbetaler uiteindelijk ¤ 590 miljoen, 25% van wat een faillissement van HSA de belastingbetaler zou kosten.
Wat had je gezegd dan?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken.
Precies, dat. Dat gedreig is echt een typische verliezers-actie. Jammer en meelijwekkend dat ze het op die manier aanpakken. Elke energie die daar in gaat zitten, wordt namelijk niet gestoken in het oplossen van het probleem. HUN probleem.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
@greavy: Gewoon een dergelijk opzetje sturen:
Dat is niet het geval, dus er is niets aan de handquote:Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef greavy het volgende:
[..]
"Ons is ter ore gekomen dat u negatieve uitlatingen online heeft gepubliceerd over NS HiSpeed en rijdtdefyra.be. Als u deze informatie van een vertrouwelijke bron heeft mogen vernemen, wordt er van u verwacht deze informatie niet te publiceren op het internet.
NS HiSpeed schaadt zelf zijn imago. Laat maar zien die stappen.quote:Met publicatie van deze informatie heeft u het imago van NS HiSpeed geschaad. Indien er opnieuw vergelijkbare uitlatingen worden gepubliceerd door u, zullen wij verdere stappen ondernemen."
Zoals James1988 uitlegde is dat hoge bod in zekere zin fictief, omdat het niet uit de opbrengsten gedekt kan worden en dus uiteindelijk als een boomerang terug bij de overheid komt doordat HSA door NS gesubsidieerd moet worden waardoor NS minder dividend kan uitkeren aan de overheid als enige aandeelhouder.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.
En dan gaat het sneeuwen MORGEN pas van startquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:12 schreef Igen het volgende:
Sodeju wat gaat dit topic tegenwoordig hard.
Ja tuurlijk manquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:12 schreef Igen het volgende:
of bijv. door via een eerlijke aanbesteding een bedrijf te zoeken dat een treindienst kan opzetten die betrouwbaarder of anderszins beter is dan de huidige Fyra (en daarvoor een vergoeding aan de overheid betaalt die zodanig is dat er maar een klein beetje winst overblijft).
Eurocarexquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat dacht je van hogesnelheids goederenvervoer?
Beetje Taurusjes gaan knallen over die HSL die met snijbloemen uit Aalsmeer binnen 12 uur in Spanje zijn. Daar zit goud geld in. Geen idee waarom daar nooit iemand aan begonnen is eigenlijk.
Het is nog maar een test, maar het idee is er dus al. 't project valt volgens mij onder Geodis, de vrachtdivisie van SNCF.quote:
Dan gaat er geen trein meer rijden natuurlijk, dat snap jequote:Gedurende enkele uren is er kans op af en toe lichte sneeuw, in totaal kan er circa 1 cm vallen. Geldig: dinsdag 15 januari 2013 vanaf ca 02 uur gedurende ca 6 uur
Waar?!quote:
"Het heeft eigenlijk wel wat dat je weet waar je aan toe bent als reiziger" heeft zelden zo sarcastisch in mijn oren geklonken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:11 schreef zoem het volgende:
Een half uur moeten wachten op Delft voordat er een sprinter aankwam en die zat natuurlijk bommetje vol (2 sprinters per uur).
Ik blijf ook lekker thuis. Vorige keer heb ik mij wel in zo'n overvolle sprinter gepropt, maar ik kom nu al niet eens op het station...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:11 schreef zoem het volgende:
Ik heb het maar opgegeven. Een half uur moeten wachten op Delft voordat er een sprinter aankwam en die zat natuurlijk bommetje vol (2 sprinters per uur). Er reden geen IC's richting A'dam door uitgelopen werkzaamheden. Dat laatste is inmiddels voorbij, maar de IC's hebben aardig wat vertraging. Ik blijf mooi thuis
Maja, kan me voorstellen dat je geen vertrouwen hebt in de trein en dan toch maar de auto pakt. Dus eigenlijk is de NS schuldig aan de filesquote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:46 schreef Pino112 het volgende:
1000km file!!
Dat had heel wat minder kunnen zijn als er meer mensen met de trein gingen. Eigen schuld dus imo dat ze nu in de file staan
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:52 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Maja, kan me voorstellen dat je geen vertrouwen hebt in de trein en dan toch maar de auto pakt. Dus eigenlijk is de NS schuldig aan de files
Ik heb 15 minuten met volle bepakking heen geslayerd en in 10 minuten terug (leeg mat)!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:39 schreef b2py het volgende:
Ik moest gewoon 30 ipv 25 minuten fietsen. Ging wel harder dan de meeste auto's. 40 km file op de a9..
twitter:RterHeijden twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 09:13:31Prima dat er minder treinen rijden, maar maak ze dan wel #langer @NS_online Ik moest nu zelfs staan in #1eklas, met 1e klas vervoersbewijs! reageer retweet
Kijk, dat lijkt ergens op.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]! Het is de schuld van de mensen, want zij geven (onnodig) de NS de schuld van ongeveer alles wat er op en rond het spoor gebeurt.
Tegenwoordig is het hip om de NS compleet af te fikken.
twitter:CedericDuboisch twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 08:59:25Lollig: ANWB framet files als record in plaats van probleem. Zou de NS eens moeten proberen. reageer retweet
Lul niet joh, de treinen zaten nu al stampvol. Laat staan als duizenden mensen de auto laten staan...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:46 schreef Pino112 het volgende:
1000km file!!
Dat had heel wat minder kunnen zijn als er meer mensen met de trein gingen. Eigen schuld dus imo dat ze nu in de file staan
Op welk traject?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Lul niet joh, de treinen zaten nu al stampvol. Laat staan als duizenden mensen de auto laten staan...
Waarom zet de NS eigenlijk geen virm ofzo in als sprinter, als ze de IC's toch schrappen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |