abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121563107
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

De vraag is of sommige dingen wel verbeterd kunnen worden. De trein rijdt met een reden met de verlichting ingesteld op slechts 50%...

[..]

Fyra kost NS Hispeed duizenden euro's per dag. Duizenden euro's die iedere dag door NS Groep worden bijgepast. Geld dat NS vervolgens niet meer kan uitkeren aan de aandeelhouder (dividend). De HSL hangt als molensteen rond de nek van HSA.

De nieuwe hoofdrailnetconcessie is niets meer dan het verschuiven van een deel van de HSL-concessieprijs.
Halve verlichting? Zijn de accus zo zwak dan (of hoe dat bij treinen heet)
pi_121563237
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef James1988 het volgende:
Fyra kost NS Hispeed duizenden euro's per dag. Duizenden euro's die iedere dag door NS Groep worden bijgepast. Geld dat NS vervolgens niet meer kan uitkeren aan de aandeelhouder (dividend). De HSL hangt als molensteen rond de nek van HSA.

De nieuwe hoofdrailnetconcessie is niets meer dan het verschuiven van een deel van de HSL-concessieprijs.
Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:33:48 #205
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121563353
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef b2py het volgende:
http://gtfs.ovapi.nl/ns/LUD%20Di%2015-01-13.pdf
Hierbij de volledige lijst met nummertjes en afkortingen van wat er morgen gaat gebeuren.
Gisteren al opgesteld, om 16:00 in werking gesteld om morgen uitgevoerd te worden.
(Mocht hier overigens geen behoefte aan zijn, mag dat ook gezegd worden.)
Er staat alleen bij de sprinter Amsterdam-Amersfoort dat die maximaal versterkt moet worden. Over de vele andere treinen die mogelijk te kort zijn wordt geen woord gerept. Een teken aan de wand? ;(
pi_121563552
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.
Kunnen we eigenlijk ook niet concluderen dat achteraf gezien de hogesnelheidslijn nooit aangelegd had moeten worden, aangezien de dubbele exploitatie-, aanleg- en onderhoudskosten met geen enkel businessmodel zijn te betalen, zelfs als je kijkt naar de (eventuele) maatschappelijke baten van de HSL?
  maandag 14 januari 2013 @ 20:42:01 #207
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121563799
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:21 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Het heeft eigenlijk wel wat dat je nu al weet waar je aan toe bent als reiziger. Ondanks dat er veel minder rijdt is de kans op chaos wel een stuk kleiner. Als men de treinen nu nog voldoende verlengd is het voor.mij allemaal wel oké.
Nee, die treinen worden niet verlengd (logistiek nauwelijk mogelijk op zo'n korte termijn) en nee, de kans op chaos is nou ook weer niet zo verschrikkelijk veel kleiner van alleen uitdunnen.
pi_121563912
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:37 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Kunnen we eigenlijk ook niet concluderen dat achteraf gezien de hogesnelheidslijn nooit aangelegd had moeten worden, aangezien de dubbele exploitatie-, aanleg- en onderhoudskosten met geen enkel businessmodel zijn te betalen, zelfs als je kijkt naar de (eventuele) maatschappelijke baten van de HSL?
Op de lange termijn valt dat denk ik wel mee. De HSL vergroot de vervoerscapaciteit op de as Amsterdam - Rotterdam - Schiphol immers enorm en maakt de reistijd korter, zowel binnenlands als internationaal (wat je ook als economische winst kan zien). Daarnaast biedt het soms een alternatief voor als er een storing plaatsvindt op het reguliere net. De integratie met het hoofdrailnet biedt daarnaast ook veel kansen.

Ik zou de miljarden die een paar kilometer verlenging, aanleg of verbreding van snelweg kosten eerder als weggegooid geld beschouwen.
pi_121564527
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:21 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Het heeft eigenlijk wel wat dat je nu al weet waar je aan toe bent als reiziger. Ondanks dat er veel minder rijdt is de kans op chaos wel een stuk kleiner. Als men de treinen nu nog voldoende verlengd is het voor.mij allemaal wel oké.
De kans op chaos verschilt niet zoveel. Materieel wat vast staat of wisselstoringen leggen halfuursdiensten net zo in de war als kwartiersdiensten en het daarop volgende gebrek aan de juiste poppetjes op exact de juiste plek doet dan nog uren lang de rest.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 14 januari 2013 @ 21:10:24 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121565395
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:29 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Halve verlichting? Zijn de accus zo zwak dan (of hoe dat bij treinen heet)
Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb.

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.
Het bod dat HSA heeft uitgebracht werd in 2001 al als onrealistisch beschouwd, hiervoor waarschuwden topambtenaren ruim voordat de handtekening werd gezet. Tineke Netelenbos, destijds minister van Verkeer en Waterstaat (nu I&M), was doof voor de kritiek en zette gretig haar handtekening onder het miljardencontract. Naar het schijnt werd zelfs de champagnefles opengetrokken.

De concessie-inkomsten werden tot 2024 opgenomen in de begroting. Omdat al vrij snel duidelijk werd dat HSA gedurende de eerste jaren nog niet 100% kon leveren (ivm een tekort aan rollend materieel) sloot minister Eurlings een deal: HSA zou gedurende de eerste 4 jaar een korting krijgen, waarbij de korting gedurende 4 jaar zou worden afgebouwd. Als ik me niet vergis (mijn geheugen is een beetje roestig) zou deze korting tegen het einde van de looptijd van het contract worden gecompenseerd om te voorkomen dat er een klacht zou volgen i.v.m. (verboden) staatssteun.

De concessieprijs is bij wettelijk besluit verrekend in de treinpaden, hieruit volgt dat een treinpad via de HSL ¤ 69 per treinkilometer kost. Al in 2010 berekende treinreiziger.nl dat Fyra een gemiddelde bezettingsgraad moet hebben van 68% om de concessiekosten terug te kunnen verdienen. Kosten voor materieel, personeel, marketing, enz. werden niet eens meegenomen in deze berekening.

Ruim 3,5 jaar na de start van de concessieperiode is slechts een deel van de treindiensten daadwerkelijk gerealiseerd: het heeft ruim anderhalf jaar mogen duren voordat Breda - Amsterdam van start ging, de start van Amsterdam - Brussel was 3,5 jaar later dan gepland. Het eindbeeld (6 HST's per uur per richting tussen Amsterdam en Rotterdam) is zelfs nog helemaal niet gerealiseerd.

Tot op de dag van vandaag heeft de HSL niet de door het ministerie gewenste inkomstenstroom opgeleverd. De inkomsten die er wel waren, zijn veel minder dan voorzien. Vooralsnog heeft dit ieder jaar een groot gat in de begroting geslagen - een gat dat ieder jaar gecompenseerd moet worden.

Omdat de reizigersaantallen achterblijven bij de verwachting (van de verwachte 19 miljoen reizigers in 2011 zijn er slechts 2,6 miljoen gerealiseerd) betekent dit ook dat de inkomsten vele malen lager zijn dan voorzien. NS Hispeed heeft de toeslagen weliswaar flink verlaagd, nog steeds is de bezettingsgraad van de binnenlandse Fyra lager dan voorzien. Ondanks deze lagere inkomsten moet de afgesproken concessieprijs wel betaald worden.

In het verleden heeft NS aan HSA een bedrag (volgens mij in de buurt van ¤ 250 miljoen euro) beschikbaar gesteld om de opstartkosten te kunnen dekken. In 2011 werd bekend dat dit kapitaal bijna op was en dat HSA failliet zou gaan omdat de inkomsten achter bleven bij de verwachtingen. Uiteindelijk heeft minister Schultz besloten om de HSL te koppelen aan het Hoofdrailnet en dit vanaf 2015 te gunnen aan NS. In ruil daarvoor zal NS tot 2015 garant blijven staan voor HSA.

Dit is een molensteen rond de nek van het bedrijf: niet alleen moet er 160 miljoen euro bezuinigd worden, zijn de economische vooruitzichten somber en blijven uitgaves (zoals personeelskosten) stijgen, nu moet men ook nog eens een zwart gat genaamd HSA zien op te vullen. En de overheid (in de vorm van het ministerie van Financiën), als enige aandeelhouder, wil ook een jaarlijkse dividenduitkering.

De vraag is of de huidige situatie wel goed is voor NS als bedrijf, en voor de Nederlandse Staat als opdrachtgever en als aandeelhouder. Minister Schultz mag het gat in haar begroting wellicht gedekt hebben*, door de HSA-situatie zal het ministerie van Financiën minder dividend uitgekeerd krijgen.

Volgens Schultz kost deze deal de belastingbetaler uiteindelijk ¤ 590 miljoen, 25% van wat een faillissement van HSA de belastingbetaler zou kosten.

*Er bestond onduidelijkheid over de verwachte inkomsten

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:44 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Op de lange termijn valt dat denk ik wel mee. De HSL vergroot de vervoerscapaciteit op de as Amsterdam - Rotterdam - Schiphol immers enorm en maakt de reistijd korter, zowel binnenlands als internationaal (wat je ook als economische winst kan zien). Daarnaast biedt het soms een alternatief voor als er een storing plaatsvindt op het reguliere net. De integratie met het hoofdrailnet biedt daarnaast ook veel kansen.

Ik zou de miljarden die een paar kilometer verlenging, aanleg of verbreding van snelweg kosten eerder als weggegooid geld beschouwen.
Over de HSL wordt buiten de spits voornamelijk lucht vervoerd. De enige trein die echt goed vol zit is de Thalys, maar die zat voordat de HSL opende ook al goed vol. De 7,2 miljard die het de belastingbetaler gekost heeft had nuttiger geďnvesteerd kunnen worden dan in een hogesnelheidslijn.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:28:12 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121566434
Veel feller hoeft die verlichting in de V250 van mij ook niet hoor. Vind 't wel een heerlijk sfeertje.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:31:57 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121566692
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:28 schreef greavy het volgende:
Veel feller hoeft die verlichting in de V250 van mij ook niet hoor. Vind 't wel een heerlijk sfeertje.
Het interieur van de V250 is vrij donker van kleurstelling: blauwe stoelen, grijze en blauwe wanden, donkere vloerbedekking, er is alleen plafondverlichting en geen verlichting bij de ramen (zoals in vrijwel ieder andere NS-materieelsoort). Ik kan me voorstellen dat een deel van de reizigers zich (vooral 's avonds) onprettig voelt in de trein.

Iets anders: op Wallorail zijn foto's geplaatst van de overbrenging van 11 locomotieven van type HLE 11.8 naar het depot van Stockem. Tractie geleverd door 2x HLE 21 - al met al de moeite waard. Webpagina

Stockem is een wereldplaats met een overweldigend treinaanbod: doordeweeks 1x per uur een stoptrein, in het weekend 1x per 2 uur een andere stoptrein. De reizigerstellingen van 2009 zijn ook echt denderend: 24 in- én uitstappers op werkdagen, 6 op zaterdag en maarliefst 2 hele in- én uitstappers op de zondag.
pi_121566751
Waardevolle informatie James!
Zou eigenlijk in de OP moeten zodat je dit niet steeds hoeft uit te kouwen ;)
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 21:34:06 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_121566811
Great, de intercity Nijmegen-Schiphol wordt morgen geschrapt }:| precies mijn trein natuurlijk. Dat wordt weer veevervoer morgen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_121566942
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Great, de intercity Nijmegen-Schiphol wordt morgen geschrapt }:| precies mijn trein natuurlijk. Dat wordt weer veevervoer morgen
Tsja, die wordt bij het kleinste zuchtje wind nog geschrapt.
pi_121566972
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Great, de intercity Nijmegen-Schiphol wordt morgen geschrapt }:| precies mijn trein natuurlijk. Dat wordt weer veevervoer morgen
quote:
Bij een zeer zware spits wordt tot 500 km verwacht. Groot deel van Nederland staat vast.
Deze trein rijdt vandaag niet
Jalalaa *O* vanochtend ook al anderhalf uur over Almere - Amsterdam door 1 ongeluk, dus ik ga morgen maar fietsen denk ik :')
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 21:37:04 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_121566995
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:36 schreef remcoP het volgende:

[..]

Tsja, die wordt bij het kleinste zuchtje wind nog geschrapt.
Klopt. Laat staan een sneeuwvlokje... Nou ja, het is niet anders. Ik moet geloof ik op m'n knietjes danken dat er überhaubt gereden gaat worden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_121567112
MONO! Rijdt er niet ergens nog een goederentrein met een veewagon waarin we mee kunnen?!
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 21:39:24 #219
155227 crew  Guppy
dus
pi_121567126
):O
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 14 januari 2013 @ 21:43:48 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121567395
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken. _O-
  maandag 14 januari 2013 @ 21:43:53 #221
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121567403
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:39 schreef b2py het volgende:
MONO! Rijdt er niet ergens nog een goederentrein met een veewagon waarin we mee kunnen?!
Graag van Almere Centrum naar Amersfoort! In de ochtendspits.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:44:32 #222
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_121567441
quote:
11s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken. _O-
Het doofpotgehalte begint toch wel erg hoog te worden..
  maandag 14 januari 2013 @ 21:48:33 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121567716
quote:
11s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken. _O-
Maar NSH had toch niks te maken met het neerhalen van rijdtdefyra.be? Dat hebben ze tenminste tegen Voor Beter OV beweerd.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:48:57 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121567735
quote:
15s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het doofpotgehalte begint toch wel erg hoog te worden..
Bericht kwam via Facebook :X
Navraag via-via over de persoon bleek die inderdaad bedrijfsjurist NSH te zijn :')
pi_121567820
Wat had je gezegd dan? Of heb je je bericht al verwijderd. Vind het een beetje dubieus...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 21:50:25 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121567823
quote:
11s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken. _O-
je laat je de mond toch niet snoeren?

Sein ff Driek in
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121567847
al dat gemekker op de NS met het winterweer. We hebben gewoon een complex spoornetwerk, daar horen storingen bij bij winterweer. Was vorig jaar februari naar lapland in Zweden. Dat is enkelspoors geëlectrificeerd met weinig wissels, dat rijdt gewoon door en mag je nimmer vergelijken met de Nederlandse situatie. bovendien gaat daar maar 3x een trein per dag.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:51:00 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121567865
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Maar NSH had toch niks te maken met het neerhalen van rijdtdefyra.be? Dat hebben ze tenminste tegen Voor Beter OV beweerd.
"Ons is ter ore gekomen dat u negatieve uitlatingen online heeft gepubliceerd over NS HiSpeed en rijdtdefyra.be. Als u deze informatie van een vertrouwelijke bron heeft mogen vernemen, wordt er van u verwacht deze informatie niet te publiceren op het internet.

Met publicatie van deze informatie heeft u het imago van NS HiSpeed geschaad. Indien er opnieuw vergelijkbare uitlatingen worden gepubliceerd door u, zullen wij verdere stappen ondernemen."
Ff een klein deel gecopyt
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 21:51:05 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121567872
quote:
15s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:50 schreef Viezze het volgende:
Wat had je gezegd dan? Of heb je je bericht al verwijderd. Vind het een beetje dubieus...
niets verwijderen. De jurist doet alleen aan bangmakerij
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 21:54:19 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121568062
NSH houdt slechte punctualiteit onder de pet; reizigers de dupe van niet bekendmaken reisinformatie

zo. :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121568094
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef greavy het volgende:

[..]

"Ons is ter ore gekomen dat u negatieve uitlatingen online heeft gepubliceerd over NS HiSpeed en rijdtdefyra.be. Als u deze informatie van een vertrouwelijke bron heeft mogen vernemen, wordt er van u verwacht deze informatie niet te publiceren op het internet.

Met publicatie van deze informatie heeft u het imago van NS HiSpeed geschaad. Indien er opnieuw vergelijkbare uitlatingen worden gepubliceerd door u, zullen wij verdere stappen ondernemen."
Ff een klein deel gecopyt
Stuur terug dat NSH zelf genoeg doet om hun imago te schaden :')

quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niets verwijderen. De jurist doet alleen aan bangmakerij
Dat is waar, volgens mij heeft hij geen poot om op te staan.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:57:18 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121568271
Klopt. Kan je nagaan hoeveel "moeite" ze doen om mij te vinden. Bericht via Facebook :')

"NS HiSpeed goes Social Media en schaft overige communicatie af om kosten te besparen" _O-
pi_121568367
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:50 schreef Libres het volgende:
al dat gemekker op de NS met het winterweer.
Lijkt me volslagen terecht. De NS geeft er al jaren blijk van dat dienstverlenen maar lastig te vinden en komt er alleen maar mee weg omdat ze vanuit Den Haag de hand boven het hoofd wordt gehouden zodat ze zich als arrogante monopolist kunnen gedragen.

Ja, winterweer kan tot storingen leiden, maar dit soort preventief uitdunnen? Het helpt geen moer en toont een volslagen minachting naar de reiziger.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121568444
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:50 schreef Libres het volgende:
al dat gemekker op de NS met het winterweer. We hebben gewoon een complex spoornetwerk, daar horen storingen bij bij winterweer. Was vorig jaar februari naar lapland in Zweden. Dat is enkelspoors geëlectrificeerd met weinig wissels, dat rijdt gewoon door en mag je nimmer vergelijken met de Nederlandse situatie. bovendien gaat daar maar 3x een trein per dag.
Heb je dat PDFje eerder in het topic gezien? Daar staat dat de NS bij elke voorspelling met sneeuw, ongeacht hoeveelheid en waar het valt, gaat uitdunnen. Daar zakt je de broek vanaf...
  maandag 14 januari 2013 @ 22:07:30 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121568964
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:59 schreef Viezze het volgende:

[..]

Heb je dat PDFje eerder in het topic gezien? Daar staat dat de NS bij elke voorspelling met sneeuw, ongeacht hoeveelheid en waar het valt, gaat uitdunnen. Daar zakt je de broek vanaf...
Er staat ook bij dat ze dat doen omdat nog niet alle wissels van voldoende verwarming voorzien zijn. Dat is wel het streven, dus ik zie het extreem uitdunnen als een tijdelijke noodmaatregel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121569103
Kon zo gauw even geen GVB/metro topic vinden dus indien fout geplaatst, jammer dan :6
Ongeveer een maand geleden een defecte OVC-lader aangetroffen op een GVB-automaat. De enigste op de halte, overigens en ik had een negatief saldo, ik een uurkaartje gekocht á 2,70 waar een normale rit mij de helft kost. Klacht ingediend, vandaag reactie gehad: 'Wij zijn niet aansprakelijk voor defecte kaartautomaten, u krijgt een nieuw uurkaartje thuisgestuurd'. Wát heb ik daar precies aan als ik altijd met een OVC reis? Sjongejonge... :?
  maandag 14 januari 2013 @ 22:09:44 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121569130
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef greavy het volgende:

[..]

"Ons is ter ore gekomen dat u negatieve uitlatingen online heeft gepubliceerd over NS HiSpeed en rijdtdefyra.be. Als u deze informatie van een vertrouwelijke bron heeft mogen vernemen, wordt er van u verwacht deze informatie niet te publiceren op het internet.

Met publicatie van deze informatie heeft u het imago van NS HiSpeed geschaad. Indien er opnieuw vergelijkbare uitlatingen worden gepubliceerd door u, zullen wij verdere stappen ondernemen."
Ff een klein deel gecopyt
_O- Zeldzame kneuzenbende.

Hoi, ik ben Duvel. Voor bedrijfsjuristen: rechts boven in deze post vindt u een icoontje waarmee u mij een dreigende PM kunt sturen. Ik zal vervolgens contact opnemen met mijn advocaat voor een passende respons.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121569198
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:09 schreef Okuliarnik het volgende:
Kon zo gauw even geen GVB/metro topic vinden dus indien fout geplaatst, jammer dan :6
Ongeveer een maand geleden een defecte OVC-lader aangetroffen op een GVB-automaat. De enigste op de halte, overigens en ik had een negatief saldo, ik een uurkaartje gekocht á 2,70 waar een normale rit mij de helft kost. Klacht ingediend, vandaag reactie gehad: 'Wij zijn niet aansprakelijk voor defecte kaartautomaten, u krijgt een nieuw uurkaartje thuisgestuurd'. Wát heb ik daar precies aan als ik altijd met een OVC reis? Sjongejonge... :?
Je hebt nu gratis gereisd, ik mis het even..
pi_121569213
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er staat ook bij dat ze dat doen omdat nog niet alle wissels van voldoende verwarming voorzien zijn. Dat is wel het streven, dus ik zie het extreem uitdunnen als een tijdelijke noodmaatregel.
Bij elke voorspelling dat het gaat sneeuwen direct in het hele land de dienstregeling uitdunnen vind ik wel erg overdreven. Daar moeten ze wel beter op kunnen anticiperen lijkt me.
  maandag 14 januari 2013 @ 22:12:50 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121569289
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:09 schreef Okuliarnik het volgende:
Kon zo gauw even geen GVB/metro topic vinden dus indien fout geplaatst, jammer dan :6
Ongeveer een maand geleden een defecte OVC-lader aangetroffen op een GVB-automaat. De enigste op de halte, overigens en ik had een negatief saldo, ik een uurkaartje gekocht á 2,70 waar een normale rit mij de helft kost. Klacht ingediend, vandaag reactie gehad: 'Wij zijn niet aansprakelijk voor defecte kaartautomaten, u krijgt een nieuw uurkaartje thuisgestuurd'. Wát heb ik daar precies aan als ik altijd met een OVC reis? Sjongejonge... :?
Het zijn GVB's eigen apparaten, dus het is echt wel hun verantwoordelijkheid (of die van hun leverancier) om ervoor te zorgen dat ze werken.

Dat ze je een nieuw uurkaartje hebben gestuurd is aardig, kun je voor een volgende reis gebruiken waardoor je voor je vorige rit niet teveel hebt betaald. :s)
pi_121569316
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er staat ook bij dat ze dat doen omdat nog niet alle wissels van voldoende verwarming voorzien zijn. Dat is wel het streven, dus ik zie het extreem uitdunnen als een tijdelijke noodmaatregel.
Elk wissel heeft al wisselverwarming, maar de kritische wissels krijgen sterkere wisselverwarming. Toch durven ze niet met meer te rijden. Ik vind het nogal wat, overal halvering van intercity verbindingen..
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 22:13:13 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121569320
@greavy: Gewoon een dergelijk opzetje sturen:

Geachte Heer/Mevrouw,

Dank voor uw bericht met betrekking tot mijn reactie op uw bedrijf over NS HiSpeed en de website rijdtdefyra.be. U stelt dat ik het imago van uw bedrijf geschaad heb en u dreigt direct al met juridische stappen.

Ik vind dit jammer, omdat ik voor de informatie gewoon van openbare bronnen gebruik gemaakt heb. Deze tonen aan dat het met de punctualiteit van de FYRA al een heel stuk beter gaat dan in het begin, al komt het nog te vaak voor dat er treinen met een grote vertraging rijden of zelfs helemaal uitvallen.

Uw zorgen zouden dan ook uit moeten gaan in het verbeteren van dit aspect, zodat u de berichtgeving over uw bedrijf op een positieve wijze kunt beďnvloeden. Verder moet uw bedrijf zich gaan richten op het verbeteren van de dienstverlening, omdat bij lange na nog niet voldaan wordt aan het contract zoals u dat aangegaan bent met de Nederlandse overheid.

Ik hoop dat u inziet dat u zich op de verkeerde weg begeeft en dat naast hard werken transparantie en openheid de enige weg is waarop uw bedrijf een beter imago kan creëren.

Met vriendelijke groet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 januari 2013 @ 22:16:35 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121569503
In Frankrijk gaat het momenteel iets minder goed: in Noord-Frankrijk is het hevig aan het sneeuwen, er zijn snelheidsbeperkingen van kracht op de LGV Nord. Hierdoor raken TGV, Eurostar en Thalys aanzienlijk vertraagd.
pi_121569525
StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:03:35 Wegens slechte weersomstandigheden (de sneeuw dus, veel sneeuw blijkbaar) is het treinverkeer in West-Vlaanderen verstoord#nmbs reageer retweet
StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:10:01 Provincie West Vlaanderen sneeuw > Verschillende treinen geblokkeerd in de stations Brugge en Oostende#nmbs reageer retweet
Niet alleen daar James ;)
pi_121569589
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het zijn GVB's eigen apparaten, dus het is echt wel hun verantwoordelijkheid (of die van hun leverancier) om ervoor te zorgen dat ze werken.

Dat ze je een nieuw uurkaartje hebben gestuurd is aardig, kun je voor een volgende reis gebruiken waardoor je voor je vorige rit niet teveel hebt betaald. :s)
Zo had ik het nog niet bekeken. Ik dacht meer aan het verschil storten op m'n OVC...maarja, treintjesautist hč :P
pi_121570796
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:16 schreef b2py het volgende:
StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:03:35 Wegens slechte weersomstandigheden (de sneeuw dus, veel sneeuw blijkbaar) is het treinverkeer in West-Vlaanderen verstoord#nmbs reageer retweet
StationschefBMO twitterde op maandag 14-01-2013 om 22:10:01 Provincie West Vlaanderen sneeuw > Verschillende treinen geblokkeerd in de stations Brugge en Oostende#nmbs reageer retweet
Niet alleen daar James ;)
Sneeuw in België = apocalyps op het spoor.
pi_121571203
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:10 schreef James1988 het volgende:
***INGEKORT***

De vraag is of de huidige situatie wel goed is voor NS als bedrijf, en voor de Nederlandse Staat als opdrachtgever en als aandeelhouder. Minister Schultz mag het gat in haar begroting wellicht gedekt hebben*, door de HSA-situatie zal het ministerie van Financiën minder dividend uitgekeerd krijgen.

Volgens Schultz kost deze deal de belastingbetaler uiteindelijk ¤ 590 miljoen, 25% van wat een faillissement van HSA de belastingbetaler zou kosten.
Dank voor je uitgebreide reactie. De gang van zaken is in retrospect inderdaad treurig, zonder daarbij een specifieke schuldige aan te wijzen - het is een samenloop van heel veel zaken, ongetwijfeld.

Ik ben benieuwd hoe het in de toekomst lopen gaat.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 22:48:49 #248
42184 crew  DaMart
pi_121571479
Misschien moet de NS wat van deze machines inhuren voor morgen:

  maandag 14 januari 2013 @ 23:15:27 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121572992
De beste wensen gewenst door SNCF:

  maandag 14 januari 2013 @ 23:28:12 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121573790
quote:
11s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken. _O-
Wat had je gezegd dan? :P

Trouwens wie denken ze wel dat ze zijn daar, Onze Lieve Heer? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 23:30:31 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121573923
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
@greavy: Gewoon een dergelijk opzetje sturen:

Precies, dat. Dat gedreig is echt een typische verliezers-actie. Jammer en meelijwekkend dat ze het op die manier aanpakken. Elke energie die daar in gaat zitten, wordt namelijk niet gestoken in het oplossen van het probleem. HUN probleem.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 23:32:45 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121574050
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef greavy het volgende:

[..]

"Ons is ter ore gekomen dat u negatieve uitlatingen online heeft gepubliceerd over NS HiSpeed en rijdtdefyra.be. Als u deze informatie van een vertrouwelijke bron heeft mogen vernemen, wordt er van u verwacht deze informatie niet te publiceren op het internet.
Dat is niet het geval, dus er is niets aan de hand ^O^

quote:
Met publicatie van deze informatie heeft u het imago van NS HiSpeed geschaad. Indien er opnieuw vergelijkbare uitlatingen worden gepubliceerd door u, zullen wij verdere stappen ondernemen."
NS HiSpeed schaadt zelf zijn imago. Laat maar zien die stappen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 23:44:03 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121574668
Oh en dan nog wat, al zou je het WEL van een "vertrouwelijke bron" hebben, dan zouden ze er beter aan doen om die (ene) bron aan te pakken dan de (honderden) mensen tegen wie die bron gelekt zou hebben.

Ten eerste omdat het minder werk is, en ten tweede omdat ze met die bron een Non-Disclosure Agreement hebben waar ze hem op aan kunnen spreken. Jij hebt je nooit ergens toe verplicht jegens hen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 23:45:36 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121574751
Precies.

Blaffende honden bijten niet, dus daar moet je je vooral niet te veel van aantrekken.
pi_121575999
Sodeju wat gaat dit topic tegenwoordig hard.
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.
Zoals James1988 uitlegde is dat hoge bod in zekere zin fictief, omdat het niet uit de opbrengsten gedekt kan worden en dus uiteindelijk als een boomerang terug bij de overheid komt doordat HSA door NS gesubsidieerd moet worden waardoor NS minder dividend kan uitkeren aan de overheid als enige aandeelhouder.

Het enige wat voor de overheid / belastingbetaler dus echt iets oplevert, is als je ervoor zorgt dat de HSL meer inkomsten gaat opleveren en die opbrengsten ook weer terugvloeien naar de overheid. Dat zou je kunnen doen door ervoor te zorgen dat NS met de hogesnelheidslijn een aantrekkelijkere dienstverlening kan aanbieden (zoals de overheid wil door de HSL in de rest van het net te integreren) of bijv. door via een eerlijke aanbesteding een bedrijf te zoeken dat een treindienst kan opzetten die betrouwbaarder of anderszins beter is dan de huidige Fyra (en daarvoor een vergoeding aan de overheid betaalt die zodanig is dat er maar een klein beetje winst overblijft).
  dinsdag 15 januari 2013 @ 00:17:36 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121576225
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:12 schreef Igen het volgende:
Sodeju wat gaat dit topic tegenwoordig hard.
En dan gaat het sneeuwen MORGEN pas van start *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 15 januari 2013 @ 00:20:14 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121576322
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:12 schreef Igen het volgende:
of bijv. door via een eerlijke aanbesteding een bedrijf te zoeken dat een treindienst kan opzetten die betrouwbaarder of anderszins beter is dan de huidige Fyra (en daarvoor een vergoeding aan de overheid betaalt die zodanig is dat er maar een klein beetje winst overblijft).
Ja tuurlijk man ^O^

Wat dacht je van hogesnelheids goederenvervoer?

Beetje Taurusjes gaan knallen over die HSL die met snijbloemen uit Aalsmeer binnen 12 uur in Spanje zijn. Daar zit goud geld in. Geen idee waarom daar nooit iemand aan begonnen is eigenlijk.

Oh voordat iemand erover begint: Badslippers hebben geen haast :{w :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 15 januari 2013 @ 00:21:12 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121576358
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat dacht je van hogesnelheids goederenvervoer?

Beetje Taurusjes gaan knallen over die HSL die met snijbloemen uit Aalsmeer binnen 12 uur in Spanje zijn. Daar zit goud geld in. Geen idee waarom daar nooit iemand aan begonnen is eigenlijk.

Eurocarex :Y
  dinsdag 15 januari 2013 @ 00:21:36 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121576372
Was het ooit niet zo dat de HSL op dezelfde dag open ging als de Lötschberg-Basistunnel in Zwitserland?

En dat twee weken later bleek dat er over de HSL al 20 treinen geweest waren, tegen 2000 door de LBT? :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 15 januari 2013 @ 00:22:51 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121576413
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eurocarex :Y
Oh, heet het zo? ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 15 januari 2013 @ 00:29:24 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121576586
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, heet het zo? ^O^
Het is nog maar een test, maar het idee is er dus al. 't project valt volgens mij onder Geodis, de vrachtdivisie van SNCF.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 00:42:30 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121577010
Maar goed, ik heb aan de ene kant wel zin om morgen ene ritje te maken. Gewoon om te kijken wat er gebeurt. Voor Overijssel is iig Code Geel afgekondigd :o

quote:
Gedurende enkele uren is er kans op af en toe lichte sneeuw, in totaal kan er circa 1 cm vallen. Geldig: dinsdag 15 januari 2013 vanaf ca 02 uur gedurende ca 6 uur
Dan gaat er geen trein meer rijden natuurlijk, dat snap je :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121577879
Toch al 8 tot 10cm hier in Roosendaal gevallen. Gaat leuk worden morgen...
  dinsdag 15 januari 2013 @ 01:15:45 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121577887
In Deventer is het koud, maar vooralsnog sneeuwvrij :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121579323
Nog niks te beleven
pi_121579348
Hier is alles wit, en de sneeuw blijft vallen in Den Haag. Tot nu toe is mijn trein naar Schiedam niet vertraagd. Hopelijk de metro en bus ook niet.
Hoef vandaag de Waalhaven niet af, geen last als er zich ernstige verstoringen zich voor doen.
pi_121579560
Werkt goed die uitgeklede dienstregeling, diverse treinen met +15 waaronder die van/naar lelystad..
Maar goed, op de a4 staat nu 20 km file dus waar hebben we het over..
En ohja, uitgelopen werkzaamheden Rotterdam - Den Haag
pi_121579573
Uitgelopen werkzaamheden tussen rdam en dh cs, alleen maar sprinters. En er reed al zo weinig... }:|
  dinsdag 15 januari 2013 @ 07:32:13 #269
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121579785
Tot nu toe 0,0 last. Ik ben verbijsterd...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_121579803
In Amsterdam is het goed wit maar de AV van Centraal valt me nog alleszins mee. Ben benieuwd als ik er zelf zo sta.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 07:34:09 #271
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121579807
Hier in Utrecht, tot grote vreugde om mij heen, 4 echte centimeters witte sneeuwkristallen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 15 januari 2013 @ 07:37:55 #272
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_121579832
07:46 Roosendaal -- Amsterdam Science Park, Amsterdam Muiderpoort, Amsterdam Centraal Intercity
Extra Trein

Euuhh lekker foutje dit gok ik? Actuele spoorkaart geeft dit als extra trein op station Diemen...

Uberhaupt een Intercity op Amsterdam Science Park lijkt mij niet heel handig hehe.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_121579867
Alternatief Den Haag - Rotterdam ligt er ook uit:

Ret.nl

Vanwege een wisselprobleem in Den Haag rijden met de de E-Lijn alleen tussen Metrostation Slinge en Rotterdam Centraal. Vanaf Rotterdam Centraal gaan er twee pendelmetro,s rijden tot aan Nooddorp, die rijden via spoor 1 en spoor 2 in beide richtingen. Kijkt u dan ook aan de voorzijde van de metro voor de bestemming.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 07:48:06 #274
141482 Q.
JurassiQ
pi_121579925
Fijn.
For great justice!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 07:49:23 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121579946
Er is een flink pak sneeuw gevallen in Breda, de treinen rijden vooralsnog prima.

Opvallende dingen:
- De sprinter Breda - Utrecht keert niet aan het perron, maar wordt binnengenomen op spoor 6, rijdt vervolgens door in de richting van het oude CSM-terrein en keert aldaar
- Hierdoor kreeg mijn IC naar Den Haag +5
- Fyra is wederom een zorgenkindje: de Fyra van 06:58 vertrok met +30 en de Fyra van 7:28 met +20. Die van 7:28 was pikkedonker van binnen.
pi_121579973
Ik ben slecht in keuzes maken s ochtends vroeg... Sta nu op Weesp, maar de treinen naar Adam zuid zitten constant vol, dus maar via Centraal dan. Ooit kom ik er vast wel :P

Weinig vertraging, maar wel te weinig capaciteit helaas. Maar de auto is ook niet echt een optie zeg maar.
pi_121579991
En hop, de schermen op Lelystad vliegen er weer uit :').

Of mag daar van de NS-apologisten ook niet over gepraat worden? Iets met complexe ICT? :P.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 15 januari 2013 @ 07:55:49 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121580006
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 07:42 schreef Rostkreuz het volgende:rijden tot aan Nooddorp
Waar?! :D

Handig trouwens dat er nu ook een probleem is tussen Den Haag en Gouda, zodat i.p.v. acht nu twee intercity's per uur rijden tussen Gouda en Utrecht. Gelukkig was ik vrij vroeg vandaag.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121580019
En ere wie ere toekomt, deze keer hadden ze het binnen vijf minuten weer opgelost in plaats van het gebruikelijke "ach, dat is nou eenmaal zo, kijk maar online of op de gele vertrekstaten".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121580054
Werkzaamheden tussen den haag en rotterdam zijn net voorbij aldus de conducteur
pi_121580075
Laten we hopen dat alles gauw weer normaal rijdt.
pi_121580189
Ik heb het maar opgegeven. Een half uur moeten wachten op Delft voordat er een sprinter aankwam en die zat natuurlijk bommetje vol (2 sprinters per uur :') ). Er reden geen IC's richting A'dam door uitgelopen werkzaamheden. Dat laatste is inmiddels voorbij, maar de IC's hebben aardig wat vertraging. Ik blijf mooi thuis :W
  dinsdag 15 januari 2013 @ 08:24:12 #283
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121580383
Ik ben al in Amsterdam, ruim 3 kwartier te vroeg voor m'n tentamen...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_121580409
En de volgende:

ns.nl


Storing:
[-] Breda-Dordrecht
Tussen Lage Zwaluwe en Breda rijden geen treinen door een wisselstoring.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 11:00 uur verholpen.
Reizigers naar Breda en Tilburg reizen via Rotterdam C en Breda. Extra reistijd: 10 minuten.
Reizigers naar Eindhoven en Heerlen reizen via Den Haag C en Utrecht C. Extra reistijd: 10 minuten.
pi_121580496
De website van de NS ligt er af en toe half uit door een technische storing. De AV kloppen soms helemaal niet meer.
pi_121580569
Even afkloppen, maar tot nu toe rijdt het prima hier. Totaal 5 minuten vertraging vanwege het wachten op een trein van Arriva in Arnhem en een extra stop op Driebergen-Zeist :)
pi_121580608
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 08:11 schreef zoem het volgende:
Een half uur moeten wachten op Delft voordat er een sprinter aankwam en die zat natuurlijk bommetje vol (2 sprinters per uur :') ).
"Het heeft eigenlijk wel wat dat je weet waar je aan toe bent als reiziger" heeft zelden zo sarcastisch in mijn oren geklonken.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_121580625
Ik moest gewoon 30 ipv 25 minuten fietsen. Ging wel harder dan de meeste auto's. 40 km file op de a9..
pi_121580659
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 08:11 schreef zoem het volgende:
Ik heb het maar opgegeven. Een half uur moeten wachten op Delft voordat er een sprinter aankwam en die zat natuurlijk bommetje vol (2 sprinters per uur :') ). Er reden geen IC's richting A'dam door uitgelopen werkzaamheden. Dat laatste is inmiddels voorbij, maar de IC's hebben aardig wat vertraging. Ik blijf mooi thuis :W
Ik blijf ook lekker thuis. Vorige keer heb ik mij wel in zo'n overvolle sprinter gepropt, maar ik kom nu al niet eens op het station...
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 15 januari 2013 @ 08:46:33 #290
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_121580740
1000km file :')!!
Dat had heel wat minder kunnen zijn als er meer mensen met de trein gingen. Eigen schuld dus imo dat ze nu in de file staan :')
  dinsdag 15 januari 2013 @ 08:52:03 #291
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121580818
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 08:46 schreef Pino112 het volgende:
1000km file :')!!
Dat had heel wat minder kunnen zijn als er meer mensen met de trein gingen. Eigen schuld dus imo dat ze nu in de file staan :')
Maja, kan me voorstellen dat je geen vertrouwen hebt in de trein en dan toch maar de auto pakt. Dus eigenlijk is de NS schuldig aan de files ;)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 15 januari 2013 @ 08:55:26 #292
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_121580865
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 08:52 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Maja, kan me voorstellen dat je geen vertrouwen hebt in de trein en dan toch maar de auto pakt. Dus eigenlijk is de NS schuldig aan de files ;)
:')! Het is de schuld van de mensen, want zij geven (onnodig) de NS de schuld van ongeveer alles wat er op en rond het spoor gebeurt.
Tegenwoordig is het hip om de NS compleet af te fikken.
pi_121580881
Onze hele infra is niet winterproof, zowel de weg als het spoor. Morgen is er weer niks aan de hand, dus 1 dag in het jaar niet zo'n ramp.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 08:56:44 #294
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121580887
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 08:39 schreef b2py het volgende:
Ik moest gewoon 30 ipv 25 minuten fietsen. Ging wel harder dan de meeste auto's. 40 km file op de a9..
Ik heb 15 minuten met volle bepakking heen geslayerd en in 10 minuten terug (leeg mat)!

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 15-01-2013 09:03:21 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121581290
RterHeijden twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 09:13:31 Prima dat er minder treinen rijden, maar maak ze dan wel #langer @NS_online Ik moest nu zelfs staan in #1eklas, met 1e klas vervoersbewijs! reageer retweet
_O-
  dinsdag 15 januari 2013 @ 09:19:40 #296
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121581340
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 08:55 schreef Pino112 het volgende:

[..]

:')! Het is de schuld van de mensen, want zij geven (onnodig) de NS de schuld van ongeveer alles wat er op en rond het spoor gebeurt.
Tegenwoordig is het hip om de NS compleet af te fikken.
Kijk, dat lijkt ergens op.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_121581438
Zag deze op Twitter voorbijkomen:

CedericDuboisch twitterde op dinsdag 15-01-2013 om 08:59:25 Lollig: ANWB framet files als record in plaats van probleem. Zou de NS eens moeten proberen. reageer retweet
:D
pi_121581521
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 08:46 schreef Pino112 het volgende:
1000km file :')!!
Dat had heel wat minder kunnen zijn als er meer mensen met de trein gingen. Eigen schuld dus imo dat ze nu in de file staan :')
Lul niet joh, de treinen zaten nu al stampvol. Laat staan als duizenden mensen de auto laten staan...

Waarom zet de NS eigenlijk geen virm ofzo in als sprinter, als ze de IC's toch schrappen?
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 15 januari 2013 @ 09:31:36 #299
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_121581621
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:28 schreef Piles het volgende:

[..]

Lul niet joh, de treinen zaten nu al stampvol. Laat staan als duizenden mensen de auto laten staan...

Waarom zet de NS eigenlijk geen virm ofzo in als sprinter, als ze de IC's toch schrappen?
Op welk traject?
pi_121581655
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:31 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Op welk traject?
Almere Amsterdam. Treinen vol, metro vol.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 09:32:43 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121581656
Het is een schande! Ik had wel 10 minuten vertraging! En mijn bus was ook nog eens 10 minuten later waardoor ik alsnog prima kon overstappen :(

j/k ofcourse ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')