Het heeft eigenlijk wel wat dat je nu al weet waar je aan toe bent als reiziger. Ondanks dat er veel minder rijdt is de kans op chaos wel een stuk kleiner. Als men de treinen nu nog voldoende verlengd is het voor.mij allemaal wel oké.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef b2py het volgende:
http://gtfs.ovapi.nl/ns/LUD%20Di%2015-01-13.pdf
Hierbij de volledige lijst met nummertjes en afkortingen van wat er morgen gaat gebeuren.
Gisteren al opgesteld, om 16:00 in werking gesteld om morgen uitgevoerd te worden.
(Mocht hier overigens geen behoefte aan zijn, mag dat ook gezegd worden.)
De vraag is of sommige dingen wel verbeterd kunnen worden. De trein rijdt met een reden met de verlichting ingesteld op slechts 50%...quote:Op maandag 14 januari 2013 20:13 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik weet dat het allemaal ernstig vertraagd is, maar ik geloof niet dat de problemen onoplosbaar zijn. Aan veel reservematerieel heb je overigens niet veel als een trein onderweg in storing raakt. De treinstellen moeten gewoon worden verbeterd.
Fyra kost NS Hispeed duizenden euro's per dag. Duizenden euro's die iedere dag door NS Groep worden bijgepast. Geld dat NS vervolgens niet meer kan uitkeren aan de aandeelhouder (dividend). De HSL hangt als molensteen rond de nek van HSA.quote:Wat is de miljardenstrop voor de overheid als je de huidige Fyra laat rijden? De heronderhandeling van de concessie zorgde voor ¤350 miljoen minder inkomsten, tegenover ¤2,5 miljard als HSA failliet zou gaan (even uit m'n hoofd).
Halve verlichting? Zijn de accus zo zwak dan (of hoe dat bij treinen heet)quote:Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
De vraag is of sommige dingen wel verbeterd kunnen worden. De trein rijdt met een reden met de verlichting ingesteld op slechts 50%...
[..]
Fyra kost NS Hispeed duizenden euro's per dag. Duizenden euro's die iedere dag door NS Groep worden bijgepast. Geld dat NS vervolgens niet meer kan uitkeren aan de aandeelhouder (dividend). De HSL hangt als molensteen rond de nek van HSA.
De nieuwe hoofdrailnetconcessie is niets meer dan het verschuiven van een deel van de HSL-concessieprijs.
Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef James1988 het volgende:
Fyra kost NS Hispeed duizenden euro's per dag. Duizenden euro's die iedere dag door NS Groep worden bijgepast. Geld dat NS vervolgens niet meer kan uitkeren aan de aandeelhouder (dividend). De HSL hangt als molensteen rond de nek van HSA.
De nieuwe hoofdrailnetconcessie is niets meer dan het verschuiven van een deel van de HSL-concessieprijs.
Er staat alleen bij de sprinter Amsterdam-Amersfoort dat die maximaal versterkt moet worden. Over de vele andere treinen die mogelijk te kort zijn wordt geen woord gerept. Een teken aan de wand?quote:Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef b2py het volgende:
http://gtfs.ovapi.nl/ns/LUD%20Di%2015-01-13.pdf
Hierbij de volledige lijst met nummertjes en afkortingen van wat er morgen gaat gebeuren.
Gisteren al opgesteld, om 16:00 in werking gesteld om morgen uitgevoerd te worden.
(Mocht hier overigens geen behoefte aan zijn, mag dat ook gezegd worden.)
Kunnen we eigenlijk ook niet concluderen dat achteraf gezien de hogesnelheidslijn nooit aangelegd had moeten worden, aangezien de dubbele exploitatie-, aanleg- en onderhoudskosten met geen enkel businessmodel zijn te betalen, zelfs als je kijkt naar de (eventuele) maatschappelijke baten van de HSL?quote:Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.
Nee, die treinen worden niet verlengd (logistiek nauwelijk mogelijk op zo'n korte termijn) en nee, de kans op chaos is nou ook weer niet zo verschrikkelijk veel kleiner van alleen uitdunnen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:21 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het heeft eigenlijk wel wat dat je nu al weet waar je aan toe bent als reiziger. Ondanks dat er veel minder rijdt is de kans op chaos wel een stuk kleiner. Als men de treinen nu nog voldoende verlengd is het voor.mij allemaal wel oké.
Op de lange termijn valt dat denk ik wel mee. De HSL vergroot de vervoerscapaciteit op de as Amsterdam - Rotterdam - Schiphol immers enorm en maakt de reistijd korter, zowel binnenlands als internationaal (wat je ook als economische winst kan zien). Daarnaast biedt het soms een alternatief voor als er een storing plaatsvindt op het reguliere net. De integratie met het hoofdrailnet biedt daarnaast ook veel kansen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:37 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kunnen we eigenlijk ook niet concluderen dat achteraf gezien de hogesnelheidslijn nooit aangelegd had moeten worden, aangezien de dubbele exploitatie-, aanleg- en onderhoudskosten met geen enkel businessmodel zijn te betalen, zelfs als je kijkt naar de (eventuele) maatschappelijke baten van de HSL?
De kans op chaos verschilt niet zoveel. Materieel wat vast staat of wisselstoringen leggen halfuursdiensten net zo in de war als kwartiersdiensten en het daarop volgende gebrek aan de juiste poppetjes op exact de juiste plek doet dan nog uren lang de rest.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:21 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het heeft eigenlijk wel wat dat je nu al weet waar je aan toe bent als reiziger. Ondanks dat er veel minder rijdt is de kans op chaos wel een stuk kleiner. Als men de treinen nu nog voldoende verlengd is het voor.mij allemaal wel oké.
Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:29 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Halve verlichting? Zijn de accus zo zwak dan (of hoe dat bij treinen heet)
Het bod dat HSA heeft uitgebracht werd in 2001 al als onrealistisch beschouwd, hiervoor waarschuwden topambtenaren ruim voordat de handtekening werd gezet. Tineke Netelenbos, destijds minister van Verkeer en Waterstaat (nu I&M), was doof voor de kritiek en zette gretig haar handtekening onder het miljardencontract. Naar het schijnt werd zelfs de champagnefles opengetrokken.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.
Over de HSL wordt buiten de spits voornamelijk lucht vervoerd. De enige trein die echt goed vol zit is de Thalys, maar die zat voordat de HSL opende ook al goed vol. De 7,2 miljard die het de belastingbetaler gekost heeft had nuttiger geďnvesteerd kunnen worden dan in een hogesnelheidslijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:44 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Op de lange termijn valt dat denk ik wel mee. De HSL vergroot de vervoerscapaciteit op de as Amsterdam - Rotterdam - Schiphol immers enorm en maakt de reistijd korter, zowel binnenlands als internationaal (wat je ook als economische winst kan zien). Daarnaast biedt het soms een alternatief voor als er een storing plaatsvindt op het reguliere net. De integratie met het hoofdrailnet biedt daarnaast ook veel kansen.
Ik zou de miljarden die een paar kilometer verlenging, aanleg of verbreding van snelweg kosten eerder als weggegooid geld beschouwen.
Het interieur van de V250 is vrij donker van kleurstelling: blauwe stoelen, grijze en blauwe wanden, donkere vloerbedekking, er is alleen plafondverlichting en geen verlichting bij de ramen (zoals in vrijwel ieder andere NS-materieelsoort). Ik kan me voorstellen dat een deel van de reizigers zich (vooral 's avonds) onprettig voelt in de trein.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:28 schreef greavy het volgende:
Veel feller hoeft die verlichting in de V250 van mij ook niet hoor. Vind 't wel een heerlijk sfeertje.
Tsja, die wordt bij het kleinste zuchtje wind nog geschrapt.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Great, de intercity Nijmegen-Schiphol wordt morgen geschraptprecies mijn trein natuurlijk. Dat wordt weer veevervoer morgen
quote:Op maandag 14 januari 2013 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Great, de intercity Nijmegen-Schiphol wordt morgen geschraptprecies mijn trein natuurlijk. Dat wordt weer veevervoer morgen
Jalalaaquote:Bij een zeer zware spits wordt tot 500 km verwacht. Groot deel van Nederland staat vast.
Deze trein rijdt vandaag niet
Klopt. Laat staan een sneeuwvlokje... Nou ja, het is niet anders. Ik moet geloof ik op m'n knietjes danken dat er überhaubt gereden gaat wordenquote:Op maandag 14 januari 2013 21:36 schreef remcoP het volgende:
[..]
Tsja, die wordt bij het kleinste zuchtje wind nog geschrapt.
Graag van Almere Centrum naar Amersfoort! In de ochtendspits.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:39 schreef b2py het volgende:
MONO! Rijdt er niet ergens nog een goederentrein met een veewagon waarin we mee kunnen?!
Het doofpotgehalte begint toch wel erg hoog te worden..quote:Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken.
Maar NSH had toch niks te maken met het neerhalen van rijdtdefyra.be? Dat hebben ze tenminste tegen Voor Beter OV beweerd.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
Woeshj. Door de bedrijfsjurist van NS HiSpeed benadert. Ging over uitlating over rijdtdefyra.be. Ik mocht dat niet bekendmaken.
Bericht kwam via Facebookquote:Op maandag 14 januari 2013 21:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het doofpotgehalte begint toch wel erg hoog te worden..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |