Oh ja okee, goed puntquote:Op maandag 14 januari 2013 18:08 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Toverbal heeft in het midden 1 kleur, dus dan zijn we daar aanbeland
Ik doelde meer op hoe DB daarop inspeelt met storingen?quote:Op maandag 14 januari 2013 18:06 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, hoe zou je denken? As is.
Maar ik denk ook dat het komt omdat er in Duitsland veel meer met reserveringen gewerkt wordt. Dan is het wel fijn voor mensen om te horen als HUN trein komt. En niet "ook eentje die kant op".
Bij NS heb je bijvoorbeeld geen idee of je nou een op tijd rijdende 838, een 3536 met +15 of een 836 met +30 te pakken hebt bijvoorbeeld. Maar omdat je toch niet kan reserveren, boeit dat ook niet.
En omdat NS dat zelf ook niet weet gewoon, eigenlijk dus
Nee, daar vervallen nog individuele treinen. In plaats van complete seriesquote:Op maandag 14 januari 2013 18:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik doelde meer op hoe DB daarop inspeelt met storingen?
Melden zij dan ook dat treinserie xx vervalt of?
Wat een kutland is dit ook eigenlijkquote:Op maandag 14 januari 2013 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, daar vervallen nog individuele treinen. In plaats van complete series
Dan komt de NMA weer janken zeker omdat NS + Arriva te groot monopolie hebben zeker?quote:Op maandag 14 januari 2013 18:18 schreef James1988 het volgende:
Het is ze met Arriva gelukt, volgens mij is de omvang van de gehele Arriva-groep wel wat groter dan NS Groep.
De 5700 ligt eruit op Leiden-Den Haag, maar rijdt wel op Leiden-Hoofddorp.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:17 schreef b2py het volgende:
- 5700 Hoofddorp - Leiden (5719 rijdt wel Gvc-Ut, 5700 keert kort in Ledn)
Arriva heeft alle activiteiten in Duitsland af moeten stoten voordat de overname kon doorgaan. De bedrijfsonderdelen van Arriva Deutschland zijn toen verkocht aan Gruppo Ferrovie dello Stato, het moederbedrijf van Trenitalia. De activiteiten van Gruppo FS in Duitsland worden uitgebaat door het bedrijf Netinera.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan komt de NMA weer janken zeker omdat NS + Arriva te groot monopolie hebben zeker?
Aangepast.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
De 5700 ligt eruit op Leiden-Den Haag, maar rijdt wel op Leiden-Hoofddorp.
Dat is nog ongeveer 10 % van zijn oorspronkelijke route?quote:Op maandag 14 januari 2013 18:22 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
De 5700 ligt eruit op Leiden-Den Haag, maar rijdt wel op Leiden-Hoofddorp.
Nemen ze de NMA toch ook overquote:Op maandag 14 januari 2013 18:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan komt de NMA weer janken zeker omdat NS + Arriva te groot monopolie hebben zeker?
quote:Op maandag 14 januari 2013 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dit nu weer?![]()
Aan de ene kant in rood "Landelijk aangepaste dienstregeling" en aan de andere kant "Aanbieding trein + Unox, laat je verrassen in de spoordeelwinkel"![]()
What's next? Gratis koffie bij boeking van 1 nacht op een stretcher in de sporthal?![]()
Ik heb nog even zitten snuffelen net.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zo
Ik hoor dat er voor noodgevallen speciale ijsbreker-trekschuiten klaarstaan. Met twee paarden ervoorquote:Op maandag 14 januari 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
Ook opvallend, voor het eerst in de uitsnij geschiedenis verliest Amsterdam zijn vier keer per uur intercity naar Utrecht. Shit just got real!
De Apocalyps is begonnenquote:Op maandag 14 januari 2013 18:57 schreef Toekito het volgende:
Ik zit ingesneeuwd in een trein rond Den Bosch. Leuk zo'n trainingsdagje....
En uiteraard blijft 'ie ook op Hoofddorp-Weesp-Utrecht rijden, maar dat was geen punt van discussie.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is nog ongeveer 10 % van zijn oorspronkelijke route?
Voorts zal de Kamer maandelijks worden geīnformeerd over de vooruitgang van de V250, totdat aan het gewenste punctualiteitsniveau wordt voldaan (cq. 95% exclusief niet-verwijtbare storingen). De minister gaat ervan uit dat de stijgende lijn wordt voortgezet.quote:De redenen van vertraging en uitval [van de V250] zijn:
- RBC-storingen (Radio Block Centre-storingen leiden tot contactverlies tussen de
beveiligingssystemen in de baan en in de trein, waardoor de trein wordt stilgezet);
- De impact van RBC- en infrastructuurstoringen die optreden op het verdere
verloop van de dienstregeling op een dag (storing cq. stranding van een trein);
- de nieuwe treinstellen, die op dit moment geoptimaliseerd worden.
Zo kan het dus ookquote:Op maandag 14 januari 2013 19:10 schreef Sandrvich het volgende:
http://deredactie.be/cm/v(...)30114_sneeuw_plannen
Wel erg dat het in Nederland ZĶ een ontzettend probleem is als je het hier mee vergelijkt...
Lees: de minister gaat er van uit dat ze er nog langere tijd mee weg komt om geen moer uit te voeren waar het het OV betreft.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:12 schreef KnightSolaire het volgende:
De minister gaat ervan uit dat de stijgende lijn wordt voortgezet.
Ze gaat volgens mij wel om tafel met Bert Meerstadt en zal de Fyra-problematiek daar aanhalen.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lees: de minister gaat er van uit dat ze er nog langere tijd mee weg komt om geen moer uit te voeren waar het het OV betreft.
Dat gaat ook gebeuren als de stijgende lijn zich voortzet.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:26 schreef James1988 het volgende:
De Thalys legt veel langere afstanden af en de Benelux was al jaren het bastaardkind van de spoorwegen. Fyra zou veel beter moeten presteren dan dat, niet gelijk.
sneeuw? zelfs morgen wordt er hier in het noorden niets verwachtquote:Op maandag 14 januari 2013 18:21 schreef zoem het volgende:
Geweldige HC
"Bent u met inchecken begonnen aan uw reis, dan is uitchecken wel zo wijs"
"Voor degenen die nog niet naar buiten hebben gekeken: de wereld is wit, er ligt sneeuw. Kijk uit bij het uitstappen, met uw eigen ogen"
Ik heb er op 24 december 2010 8 uur over gedaan om van Etterbeek in Maastricht te geraken, dat was ook een sneeuwdag. Overigens was het stuk van Bressoux naar Maastricht met de auto, de trein die na dik 3 uur wachten in Luik eindelijk naar Maastricht ging strandde in Bressoux wegens een defect aan de loc. Gelukkig zijn mijn ouders toen zo vriendelijk geweest om me te komen halen. Bij sneeuw gaat het er in België nog erger aan toe dan in Nederland is mijn ervaring.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:13 schreef zoem het volgende:
[..]
Zo kan het dus ookEn daar valt naar verwachting 2x zo veel sneeuw als in de Randstad.
As if.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat gaat ook gebeuren als de stijgende lijn zich voortzet.
Tweede helft van 2013 volgens de staatssecretaris.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
As if.
Sowieso, de staatssecretaris gaat pas handhaven wanneer NS Hispeed over voldoende materieel beschikt. Nooit dus.
Volgens de oorspronkelijke planning zouden alle V250's in 2007 geleverd zijn. AnsaldoBreda zei in een interview ooit dat ze de boel wel konden sluiten als het 2010 zou worden en begin 2013 is nog niet eens de helft geleverd. Het lukt al amper om de huidige treindienst overeind te houden terwijl er toch wel redelijk wat materieel op reserve staat.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tweede helft van 2013 volgens de staatssecretaris.
Ik wacht het gewoon af, heb nooit tot de 'doemdenkers' wat betreft de V250 gehoord. Nu al conclusies trekken over de punctualiteit van de dienstregeling is voorbarig, zeker daar er simpelweg geen alternatieven op korte termijn zijn die geen miljardenstrop voor de overheid betekenen.
Het ziet er vooral uit als een setje keuzemogelijkheden met deze opmaakquote:Op maandag 14 januari 2013 19:33 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Belangrijkste conlusies uit het rapport over de nachtmerrie van 3 en 4 februari 2012.
Zie daar de ambitie shinen dan!
Puntje twee vind ik nogal angstaanjagend eigenlijk..quote:Op maandag 14 januari 2013 19:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het ziet er vooral uit als een setje keuzemogelijkheden met deze opmaak.
Weekend ook een uursdienst.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:51 schreef Bitlord het volgende:
De stoptrein Arnhem-Ede Wageningen vertrekt net uit Arnhem. Deze lijn rijdt 's avonds maar eenmaal per uur, en dan nog maar negen reizigers.
Zou een busdienst dan niet voordeliger zijn? Zou Connexxion met een doorgetrokken Valleilijntrein wel volle bakken krijgen?
Destijds reed NS tussen Elst en Tiel s avonds ook alleen met bussen, aangezien het aantal reizigers erg laag was. Met Syntus de afgelopen jaren en Arriva sinds kort is het daar wel een stuk drukker geworden.
Nee joh, laat dat door Breng doen, stadsregio jwt. Handig met zes vervoerders over zelfde spoor heen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Weekend ook een uursdienst.
CXX heeft al eerder aangegeven de hele dag een halfuursdienst te willen voeren daar, door de Valleilijn door te trekken.
Alleen hoop ik, wanneer dat gebeurt, dat het paaltjescircus in Arnhem wel beperkt blijft... Zutphen is nu een doolhof met 3 paaltjes, en dat kan Arnhem ook worden.
Ede-Wageningen - Arnhem ook door Breng of Arriva vind ik ook niet erg, maar CXX is er al langer voor aan het lobbyen. Moet gewoon aanbesteed wordenquote:Op maandag 14 januari 2013 20:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee joh, laat dat door Breng doen, stadsregio jwt. Handig met zes vervoerders over zelfde spoor heen.
Er blijkt wel uit dat ze reageren op de voorspellingen in plaats van het weer zelf.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Puntje twee vind ik nogal angstaanjagend eigenlijk..
121,1 km is Utrecht-Arnhem-Winterswijk. Daar komt 73 bij voor Winterswijk-Zutphen-Arnhem en 56 voor Utrecht-Arnhem.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef Bitlord het volgende:
Blijbols kilometerteller werkt hier niet.op mn telefoon; is er.iemand die.even kan kijken hoe veel kilometer Utrecht-Arnhem-Winterswijk-Zutphen-Arnhem-Utrecht is? Dank!
250,6 kmquote:Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef Bitlord het volgende:
Blijbols kilometerteller werkt hier niet.op mn telefoon; is er.iemand die.even kan kijken hoe veel kilometer Utrecht-Arnhem-Winterswijk-Zutphen-Arnhem-Utrecht is? Dank!
Ik weet dat het allemaal ernstig vertraagd is, maar ik geloof niet dat de problemen onoplosbaar zijn. Aan veel reservematerieel heb je overigens niet veel als een trein onderweg in storing raakt. De treinstellen moeten gewoon worden verbeterd.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens de oorspronkelijke planning zouden alle V250's in 2007 geleverd zijn. AnsaldoBreda zei in een interview ooit dat ze de boel wel konden sluiten als het 2010 zou worden en begin 2013 is nog niet eens de helft geleverd. Het lukt al amper om de huidige treindienst overeind te houden terwijl er toch wel redelijk wat materieel op reserve staat.
Ik geloof niet dat AnsaldoBreda in de tweede helft van 2013 in staat is om ineens de resterende 11-12 treinen op te leveren, en dat deze ook naar behoren functioneren. Daarnaast: alles, inclusief de huidige Fyra laten rijden, betekent een miljardenstrop voor de overheid. De reiziger is daarnaast ook nog eens zwaar de dupe.
Dat wist ik nog niet.quote:Reizigers met meer dan 60 minuten vertraging kunnen bovendien een keuzecadeau krijgen (o.a. bloemen, boek of cadeaubon) als extra compensatie voor het ongemak. Daarvoor moet de reiziger wel een beroep maken op de regeling "Geld terug bij Vertraging". Mansveld wijst er op dat sindskort compensatie volledig online is aan te vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |