Een pessimale oplossing, zeg maar.quote:Op woensdag 26 december 2012 17:26 schreef James1988 het volgende:
Mee eens. Dat er vervangende bussen worden ingezet is echt een suboptimale oplossing.
Nee, de meest pessimale oplosing is "Station Zevenaar, iedereen uitstappen. Het is maar 18 kilometer lopen naar het station van Emmerich, als je een beetje doorloopt lukt je dat in 3,5 uur."quote:Op woensdag 26 december 2012 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een pessimale oplossing, zeg maar.
quote:Op woensdag 26 december 2012 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, het traditionele "Niet zeuren, ik kan iets NOG slechters bedenken"
quote:Op woensdag 26 december 2012 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee James ga jij je zo katlam vol schransen
Misschien eerder de allereerste TGV vanaf Marne la Valleé Chessy en dan de Fyr....ach laat ook maarquote:
Grappig. Zo werkt dat bij treindienstleiders ook.quote:Op donderdag 27 december 2012 06:48 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb me aangemeld voor nieuwjaarsrondje
Moet er wel bij zeggen dat andere data misschien ook wel uitkomen, maar dat is afhankelijk van stage. In het goederenvervoer weet je je rooster voor de week er op, pas op donderdag.
Niet meer, alleen nog TGV, Eurostar, en RER.quote:Op donderdag 27 december 2012 10:10 schreef b2py het volgende:
Helemaal vergeten ja, thalyssen vanuit chessy.
Erg dramatisch, al zeg ik het zelf..quote:Op donderdag 27 december 2012 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Grappig. Zo werkt dat bij treindienstleiders ook.
Dan ben ik erg benieuwd wat de CAO en eventueel de Arbeidstijdenwet daar over zeggen.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Grappig. Zo werkt dat bij treindienstleiders ook.
jazeker. Het is de 472 dia als oefenobject dient in Wijster. Het stel heeft in 2006 een aanrijding gehad met een soortgenoot en is daarna terzijde gesteldquote:Op donderdag 27 december 2012 12:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik kon het door de bomen niet goed zien, maar staat er nou Plan V bij de VAM?
Bij HC's van de NS ook.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Grappig. Zo werkt dat bij treindienstleiders ook.
Dat verklaard een hoop. Was zeker een file denk ik.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:36 schreef greavy het volgende:
Wedje auto versus trein. De trein heeft gewonnen. Er zijn 2 traumahelikopters onderweg, uit Nijmegen en uit Rotterdam. Dus dat is daar niet best met de inzittenden (van de auto gok ik).
Hopelijk volgen de hulpverleners ook snelquote:Op donderdag 27 december 2012 18:41 schreef Fiorano het volgende:
Woon vlak in de buurt, gigantisch veel sirene's die kant op...
Kom vaak daar, vraag me echt af hoe je daar op de overweg komt. Er staan zelfs nog voor de overgang allerlei rode knippers.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:41 schreef greavy het volgende:
1 zwaargewonde en 1 dode volgens de Persvoorlichting.
Grapjas aan?quote:Op donderdag 27 december 2012 18:41 schreef Peter het volgende:
[..]
Hopelijk volgen de hulpverleners ook snel
quote:BARNEVELD - Bij een ongeval op de spoorovergang tussen de Stationsweg en de Baron van Nagellstraat in Barneveld is donderdagavond even na zes uur een man om het leven gekomen en een vrouw zwaargewond geraakt.
Volgens getuigen stond een auto met een oudere man en vrouw door onbekende reden stil op de overweg. De man wilde zijn vrouw uit de wagen helpen, een passant schoot hem te hulp.
Op dat moment kwam er een trein aan, die de auto raakte én de man die hulp bood. Laatstgenoemde overleefde de klap niet.
De vrouw in de auto liep onder meer zeer ernstig beenletsel op.
De overgang ligt bij Transferium Barneveld Noord op de spoorlijn tussen Amersfoort en Apeldoorn.
Minder, ik meen dat die boog max 100 is.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:15 schreef greavy het volgende:
Valt me nog mee dat die auto daar staat. Die IC rijdt daar altijd op hoge snelheid (120-130km/h).
19:06:5327-12-1217BRANPRIO 1 CE541 HW651 HV651 TS651 AG901 BUTAANWEG/Propaanweg VONDELINGENPLAAT ROTTERDAM (RT) HV Trein (trein) Vak: 5999530quote:Op donderdag 27 december 2012 19:21 schreef greavy het volgende:
En op de Vondelingenplaat in Rotterdam is het ook al raak. Trein versus auto. Gewonden. Ook gevaarlijke stoffen in het spel. Daar is ook groot alarm geslagen.
Edit: Zeer groot alarm. Er lekt "iets" in de ketelwagon(s).
het was niet de IC Berlijn, maar de IC Den Haag - Enschede die de aanrijdingstrein wasquote:Op donderdag 27 december 2012 18:28 schreef daanski82 het volgende:
Wat heeft de IC uit Duitsland nu weer bij de spoorweg overgang in barneveld uitgespookt?
Baanvaksnelheid is 130 op Watergraafsmeer-Apeldoorn, en voor die bocht moet in beide richtingen behoorlijk de ankers uitgegooid worden.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:27 schreef greavy het volgende:
Hm, 100.., Ik dacht 120 of 130. Maar dan nog, ook al rijdt ie daar 80 of 100 de boog door...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 27-12-2012 21:39:07 ]
Gruwelijk!quote:Op donderdag 27 december 2012 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja morgen Parijs - Dusseldorf 1e klas...![]()
Wat is daar verschrikkelijk aan?quote:
quote:Op donderdag 27 december 2012 22:06 schreef KnightSolaire het volgende:
Hopelijk verdwijnt daarmee het probleem van personen die momenteel 30 seconden lang proberen uit te checken door hun portemonnee met meerdere kaarten in alle mogelijke posities aan te bieden.
Klopt! Hij reageert ook op een Oyster kaart kwamen we gisteren achterquote:Op donderdag 27 december 2012 22:06 schreef KnightSolaire het volgende:
Kennelijk zijn de OV-chippalen van NS geüpdatet. Voortaan geven ze een melding in de zin van "Maximaal één kaart tegelijk aanbieden" als iemand een portemonnee er tegenhoudt met meerdere OV-chipkaarten en/of andere kaarten met RFID-chip.
Hopelijk verdwijnt daarmee het probleem van personen die momenteel 30 seconden lang proberen uit te checken door hun portemonnee met meerdere kaarten in alle mogelijke posities aan te bieden. En de irritante pieptonen die daarmee gepaard gaan...
is van 2 decquote:Op donderdag 27 december 2012 21:49 schreef Flodder450 het volgende:
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=21206
Juist helemaal niks, is iets Noord-Hollands denk ikquote:Op donderdag 27 december 2012 22:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat is daar verschrikkelijk aan?
Volgens mij is dat technisch ook praktisch gelijk aan ons OV-chipkaartsysteem.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:08 schreef Viezze het volgende:
[..]
Klopt! Hij reageert ook op een Oyster kaart kwamen we gisteren achter
Die kans is vrij groot inderdaad.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij is dat technisch ook praktisch gelijk aan ons OV-chipkaartsysteem.
Overigens schijnen ook sommige andere passen te storen met je OV-chipkaart, heb er zelf gelukkig geen last van dus kan gewoon m'n portemonnee voor de lezer houden.
Waarom twee OV-chipkaarten? Gedoe met incompatibele abonnementen?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
Die kans is vrij groot inderdaad.
Bij mij kan dat dus niet vanwege twee ov chipkaartenik deed het wel, tot ik in met twee kaarten ingecheckt was in de bus (op een van de twee kaarten stond geen saldo) en sindsdien haal ik de pas er maar gewoon uit.
Het pasje van de bewaakte fietsenstalling reageert ookquote:Op donderdag 27 december 2012 22:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij is dat technisch ook praktisch gelijk aan ons OV-chipkaartsysteem.
Overigens schijnen ook sommige andere passen te storen met je OV-chipkaart, heb er zelf gelukkig geen last van dus kan gewoon m'n portemonnee voor de lezer houden.
Nee niet eens. Studenten OV en NS Privilegepas (waar je dan weer niet mee hoeft in te checken)quote:Op donderdag 27 december 2012 22:14 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Waarom twee OV-chipkaarten? Gedoe met incompatibele abonnementen?
Kun je dat tegenwoordig niet aan je OV-chipkaart koppelen? Met OV-fiets kan dat in ieder geval wel, erg handig.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Het pasje van de bewaakte fietsenstalling reageert ook
Lekker handig van NS dat ze dan zo'n storende chip erin doenquote:Op donderdag 27 december 2012 22:15 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee niet eens. Studenten OV en NS Privilegepas (waar je dan weer niet mee hoeft in te checken)
Ik heb er ook twee, maar gebruik er slechts één. Eén kaart voor alle OV en zo;). Werkt bij mij gelukkig primaquote:Op donderdag 27 december 2012 22:15 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook twee OV-chipkaarten: de eerste heb ik zelf gekocht (toen ik voor m'n werk regelmatig in Amsterdam moest zijn en ik geen zin had in geklooi met strippenkaarten en declareren), de tweede kreeg ik toen ik een VDU aanvroeg.
Goede vraag, waar kan ik dat zien?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Kun je dat tegenwoordig niet aan je OV-chipkaart koppelen? Met OV-fiets kan dat in ieder geval wel, erg handig.
Oh jee. Succes. Ik zou je aanraden gewoon zelf te zoeken op http://www.nsfiets.nl/quote:Op donderdag 27 december 2012 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Goede vraag, waar kan ik dat zien?
Pak EVA er wel even bij
Staat weinig nuttigs over op die website, zal wel even naar de stallingsbeheerder gaan.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:19 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Oh jee. Succes. Ik zou je aanraden gewoon zelf te zoeken op http://www.nsfiets.nl/
Ja, maar het was toen bij Connexxion (dubbel ingecheckt) en ik heb zowaar mijn borg terug gekregen.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Lekker handig van NS dat ze dan zo'n storende chip erin doen. Nooit van gehoord trouwens, een Privilegepas. Wat is dat?
Ik gebruik eigenlijk alleen maar de NS-kaart. Vorig jaar heb ik die tweede OV-chipkaart gebruikt om een Altijd Vrij op te zetten. Als ik dat op mijn NS-kaart zou hebben geladen zou ik mijn VDU kwijt zijn geraakt, en dat wil ik nietquote:Op donderdag 27 december 2012 22:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik heb er ook twee, maar gebruik er slechts één. Eén kaart voor alle OV en zo;). Werkt bij mij gelukkig prima.
Had m'n berichtje nog gewijzigd, volgens mij is dit wat je zoekt: http://www.ov-fiets.nl/ovfiets/extras/extras/stallen-op-pasquote:Op donderdag 27 december 2012 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Staat weinig nuttigs over op die website, zal wel even naar de stallingsbeheerder gaan.
Alhoewel die lui vaak niet veel intelligenter zijn dan Eva..
Hoe kan het zijn dat iets niet compatibel is, en hoe kom je daar achter?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik gebruik eigenlijk alleen maar de NS-kaart. Vorig jaar heb ik die tweede OV-chipkaart gebruikt om een Altijd Vrij op te zetten. Als ik dat op mijn NS-kaart zou hebben geladen zou ik mijn VDU kwijt zijn geraakt, en dat wil ik niet
Nah ik hoef geen OV-Fiets abbonementquote:Op donderdag 27 december 2012 22:23 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Had m'n berichtje nog gewijzigd, volgens mij is dit wat je zoekt: http://www.ov-fiets.nl/ovfiets/extras/extras/stallen-op-pas
Kan dus echter enkel als je een OV-fietsabonnement hebt. Kost een tientje per jaar en dan kun je dus ook OV-fietsen huren met je chipkaart. Aanradertje hoor, werkt prima dat systeem
Zal in de toekomst vast mogelijk worden. In het begin kon je een OV-fietsabonnement ook nog niet aan een chipkaart koppelen. Work in progress als het ware.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Nah ik hoef geen OV-Fiets abbonement
Maar bedankt, kan dus niet op een OVC waar dat niet op zit..
Lekker kut weer..
VDU en Altijd Vrij zijn technisch compatible, het is een business rule.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe kan het zijn dat iets niet compatibel is, en hoe kom je daar achter?
Ik wil niet lullig overkomend maar _waarom_ kan dat niet....Als ik nou beide wil, dus altijd vrij en 3 mensen voordelig mee wil laten reizen.. Dan moet ik dat toch weten?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
VDU en Altijd Vrij zijn technisch compatible, het is een business rule.
"Als het product VDU op de geselecteerde kaart is geladen, dan:
- Beëindig VDU per ingangsdatum Altijd Vrij
- Stort resterende abonnementsgeld terug (abonnementsgeld / resterende maanden)
- Voeg product Altijd Vrij toe aan kaart"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samenreiskorting geldt nog steeds met Altijd Vrij.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik wil niet lullig overkomend maar _waarom_ kan dat niet....Als ik nou beide wil, dus altijd vrij en 3 mensen voordelig mee wil laten reizen.. Dan moet ik dat toch weten?
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
is mij destijds ook overkomen. Op een van de passen is het saldo dan ook 4 euro negatiefquote:Op donderdag 27 december 2012 22:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
Die kans is vrij groot inderdaad.
Bij mij kan dat dus niet vanwege twee ov chipkaartenik deed het wel, tot ik in met twee kaarten ingecheckt was in de bus (op een van de twee kaarten stond geen saldo) en sindsdien haal ik de pas er maar gewoon uit.
Terug ook?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja morgen Parijs - Dusseldorf 1e klas...![]()
Ook 92quote:
Grappig. Nooit van het hoogwaterregime ghoord, maar misschien geldt dat alleen voor de Grote Riolen.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:03 schreef b2py het volgende:
Treinen extra vertraagd door hoogwater
(Novum) - Vertraagde treinen lopen door het hoge waterpeil in Nederland mogelijk extra tijdverlies op. Bij hoogwater krijgen schepen voorrang op treinen die achter op schema rijden om de doorstroming op rivieren te garanderen, meldt spoorbeheerder Prorail donderdag.
Door de hoge waterstand kunnen minder schepen onder de spoorbruggen varen. Ook is sprake van een sterkere stroming, waardoor het voor schepen moeilijker is om vaart te minderen. Spoorbrugwachters moeten bruggen daardoor vaker openen.
Normaal gesproken krijgt het treinverkeer altijd voorrang. Tijdens hoogwater wordt geprobeerd de treinen volgens de normale dienstregeling te laten rijden, maar vertraagde treinen moeten wel wachten als het 'hoogwaterregime' van kracht is.
Bron
Ik dacht eerst, WTF! toen ik alleen de kop zag, erna denk ik. uhmmm ok.. :-(
Ach ja, er bestaat ook genoeg lokale regelgeving, dus zo vreemd hoeft het ook weer niet te zijn.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:30 schreef b2py het volgende:
Ik moet steeds vaker lachen om dingen die ProRail de wereld in slingert en waar dan het eigen ps personeel nog nooit van gehoord heeft. Geniaal.
We hebben ook in elke provincie spoorbruggen die open kunnen etcquote:Op vrijdag 28 december 2012 00:30 schreef b2py het volgende:
Ik moet steeds vaker lachen om dingen die ProRail de wereld in slingert en waar dan het eigen ps personeel nog nooit van gehoord heeft. Geniaal.
Nee, helaas niet..quote:Op donderdag 27 december 2012 23:28 schreef bork het volgende:
[..]
Terug ook?
Zo ja je goed laten vollopen in de DB-lounge in Dusseldorf met Becks en met lekkere sandwiches, voor noppie!
Even offtopic maar doet Jan de Hoop dat nog steeds?quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:52 schreef daanski82 het volgende:
Het ongeval van gisteren bij Barneveld heeft het ontbijt nieuws van RTL 4 gehaald.
Klop, dat doet hij nog steets. Btw zag de zelfde item ook bij de NOS. ik vind alleen dat het journaal verdomd snel gaan. :-(quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Even offtopic maar doet Jan de Hoop dat nog steeds?
Die brengt brengt het nieuws altijd alsof ie bij je aan de keukentafel zit
Laatst hadden ze weer iets over extra veel storingsploegen. Waren er niet meer dan vorige winter volgens mij. Maar veel van die dat soort zaken zijn niet openbaar waardig vaak ;-).quote:Op vrijdag 28 december 2012 01:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ach ja, er bestaat ook genoeg lokale regelgeving, dus zo vreemd hoeft het ook weer niet te zijn.
Maar goed, jij moet er steeds vaker om lachen. Heb je dan nog meer voorbeelden?
Maar hoevaak gebeurt het dat een trein daarop moet wachten?quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
We hebben ook in elke provincie spoorbruggen die open kunnen etc
Nee, wel om je dan op een andere wijze naar huis te brengen. Meestal een taxi dus.quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:44 schreef Travel. het volgende:
Heeft de NS niet de plicht zoals bij de HTM om altijd de laatste trein te laten rijden?
Vrijwel nooit, er zijn gaten in dienstregeling waarin de bruggen open kunnen. Te vinden op www.beweegbarespoorbruggen.nlquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Maar hoevaak gebeurt het dat een trein daarop moet wachten?
Den haag-Venlo is me geen taxi aangeboden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee, wel om je dan op een andere wijze naar huis te brengen. Meestal een taxi dus.
Hoe ben je dan thuis gekomen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:17 schreef Travel. het volgende:
[..]
Den haag-Venlo is me geen taxi aangeboden.
Gewoon bij vrienden geslapen nu, conducteur zei dat ik niet verder dan Rotterdam zou komen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe ben je dan thuis gekomen?
Vaak zeggen ze dan dat je tot zo dicht mogelijk bij je eindpunt moet komen, Eindhoven in dit geval bijvoorbeeld, en vanaf daar een taxi krijgt.
Flevoland en Utrecht staan er niet tussenquote:Op vrijdag 28 december 2012 06:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
We hebben ook in elke provincie spoorbruggen die open kunnen etc
Ik was er wel uit maar mijn fellow companions haakten af. Mevr. Bork kreeg weer last van evenwichtissues i.v.m. ontsteking in haar oor en jr. had het na 1 markt al mee gehad.quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, helaas niet..
Hoe was Kerst in en Rondom Mulhouse? Er een beetje kunnen uitkomen?
In mijn ervaring wordt er meestal een extra trein ingezet, of - in het geval van een gemiste overstap op een Sprinter die je niet kan halen door vertraging dan wel uitval - stopt de Intercity op extra stations. Vind ik persoonlijk ook een stuk prettiger dan alternatief vervoer in de vorm van een taxi of busquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee, wel om je dan op een andere wijze naar huis te brengen. Meestal een taxi dus.
Jammer, maar volgende keer maakt deze eend weer graag een reisadvies op maat voor je.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:18 schreef bork het volgende:
[..]
Ik was er wel uit maar mijn fellow companions haakten af. Mevr. Bork kreeg weer last van evenwicht i.v.m. ontsteking in haar oor en jr. had het na 1 markt al mee gehad.
Ik heb er wel een deal uitgesleept, komende zomer gaan zij naar de zoo in Karlsruhe en ik naar Mulhouse/Colmar.
Bedankt en alvast bedankt voor later, daat is wel knap gedaan !quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jammer, maar volgende keer maakt deze eend weer graag een reisadvies op maat voor je.
Groeten uit de Thalys 1e klas, waar ik de enige stoel heb zonder stopcontact
Goed personeel!quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Oh het personeel wist het stoptcontact te vinden, namenlijk eerst het prullenbakje vooroverbuitelen, en dan daarachter...
Volgende keer het hogesnelheidsspoor ook maar door italianen laten bouwen dan?quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:16 schreef James1988 het volgende:
Volgens AnsaldoBreda ligt het regelmatig stukgaan van de V250 niet aan de trein maar aan de infrastructuur. Zie http://www.twitter.com/AnsaldobredaSpA
de Thalys had in het begin ook grote problemen, met name bij de grensovergang van/naar België. Sinds dit opgelost is gaat het een stuk beter met de Thalys.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Volgende keer het hogesnelheidsspoor ook maar door italianen laten bouwen dan?Ohwacht, de Thalys scheurt al jaren zonder problemen over dat traject...
Die problemen lagen aan ERTMS, dat lag niet aan de infrastructuur zelf of aan de treinen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de Thalys had in het begin ook grote problemen, met name bij de grensovergang van/naar België. Sinds dit opgelost is gaat het een stuk beter met de Thalys.
Dus een aantal problemen waren zeker bekend. Daar dien je voordat de V250 test rekening mee te houden en een oplossing voor te vinden. Dat het misbaksel uit Italië desondanks stuk gaat kan dan niet zonder meer alleen maar aan de baan liggen.
Om precies te zijn: de problemen lagen bij de RBC (die crashte en herstartte automatisch) en een suboptimale GSM-R-dekking.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Die problemen lagen aan ERTMS, dat lag niet aan de infrastructuur zelf of aan de treinen.
Wat is RBC?quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Om precies te zijn: de problemen lagen bij de RBC (die crashte en herstartte automatisch) en een suboptimale GSM-R-dekking.
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 13:58:06AnsaldoBreda: Fyra’s faults not caused by train inefficiencies. 1st part of Press release reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:00:03The start of the high-speed train V250, between Belgium and the Netherlands, has demonstrated the technological level of our products. 2nd reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:04:48The problems occurred, after careful technical analysis carried out by AB staff as well as by experts of the company that manage the network reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:05:39were not imputable to the train, but to issues related to the infrastructure system. reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:05:52The V250, during the above-mentioned failures, immediately responded by deploying the security and control systems that are on board reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:10:42The V250, which therefore represents a state of the art response to the request for fast links in Europe reageer retweet
Voor de luie mensentwitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:11:01is a vehicle extensively tested and perfectly able to compete in the market. End of Press release reageer retweet
ik reken dat als problemen aan de baan, omdatquote:Op vrijdag 28 december 2012 14:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Die problemen lagen aan ERTMS, dat lag niet aan de infrastructuur zelf of aan de treinen.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Om precies te zijn: de problemen lagen bij de RBC (die crashte en herstartte automatisch) en een suboptimale GSM-R-dekking.
Conducteur zei dat ik beter maar weg kon gaan, of moest wachten tot half 6quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:15 schreef dennistd het volgende:
Er wordt gewoon gekeken hoeveel mensen er nog ergens heen moeten. Als het er nog veel zijn, dan rijdt er een trein, zijn het er wat minder dan wordt het een bus en als het er maar een paar zijn dan worden er taxi's ingezet.
Radio Block Center, de computer aan de walzijde.quote:
Balen... sterkte in elk geval!quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.
(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Sterkte ja!quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.
(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Zuur, gelukkig is het gevonden en opgelost..quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Radio Block Center, de computer aan de walzijde.
Dat het issue niet eerder werd gevonden kwam door zeer specifieke omstandigheden: twee Thalyssen moesten elkaar binnen 4 minuten kruisen bij de grens.
Sterkte Monopoly! Ook voor je collega's, want aan de foto's te zien (verbogen trappetje / plateau) heeft de rangeerder flink last van zijn benen. Hoop dat ie er weer snel bovenop komt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.
(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
sterkte manquote:Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.
(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Is dat de sik die eerder bij het station in de hekken stond, samen met DE-II 186?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:38 schreef b2py het volgende:
De HSA heeft een een sik op het spoor gebracht!
http://www.gelderlander.n(...)interswijk-1.3582865
Geen idee, vond het geinig dat er HSA stondquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is dat de sik die eerder bij het station in de hekken stond, samen met DE-II 186?
[ afbeelding ]
Is niet erg up tot date.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Vrijwel nooit, er zijn gaten in dienstregeling waarin de bruggen open kunnen. Te vinden op www.beweegbarespoorbruggen.nl
Heb het 1 keer meegemaakt, moest ik wachten voor de hoge gouwe brug Gouda.
Opmerkingen In verband met de ingebruikname van de nieuwe spoorbrug over de IJssel zal deze brug worden gesloopt. Vanaf 13 juni 2011 zal het openingsregime komen te vervallen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:35 schreef jpajs het volgende:
[..]
Is niet erg up tot date.
[ link | afbeelding ]
Plaatje is klikbaar
Betrof de bediening van de PCT-Terminal op Pernis, uitgevoerd door de Belg van RRF (RRF 107(?) die altijd bij Pernis tegen het juk staat. CapTrain brengt deze trein met een E-lok naar Pernis toe vanuit Duitsland.quote:Op donderdag 27 december 2012 23:20 schreef Monopoly het volgende:
Ongeluk in Rotterdam waren platte wagens ipv ketelwagens
Sterkte!quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.
(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Au! Da's schrikken!quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.
(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Juist heel goed geslapen vannacht, heel vreemd.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Au! Da's schrikken!
Sterkte, ook qua slapeloze nachten etc. Kop op man!
twitter:Arriva_NL twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 18:20:01De dienstregeling tussen Zutphen en Winterswijk wordt weer hervat. 18:30 vertrekt de eerste trein weer uit Lievelde. reageer retweet
Als je nu op die link krijg je een scherm met de tekst:twitter:NS_online twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 20:06:05Vannacht: tussen Rotterdam en Delft geen Nachtnettreinen maar bussen van 1.00 tot 5.00 uur. http://t.co/z23egl7C #RtdDt reageer retweet
Kijk, eindelijk eentje die verstandig is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:48 schreef dennistd het volgende:
Zelfs Arriva vindt Lichtenvoorde-Groenlo maar een rare naam voor het station:twitter:Arriva_NL twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 18:20:01De dienstregeling tussen Zutphen en Winterswijk wordt weer hervat. 18:30 vertrekt de eerste trein weer uit Lievelde. reageer retweet
Ik snap 'm niet geloof ik: Lichtenvoorde-Groenlo en Lievelde zijn toch gewoon twee onafhankelijke stations langs die spoorlijn?quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:48 schreef dennistd het volgende:
Zelfs Arriva vindt Lichtenvoorde-Groenlo maar een rare naam voor het station:twitter:Arriva_NL twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 18:20:01De dienstregeling tussen Zutphen en Winterswijk wordt weer hervat. 18:30 vertrekt de eerste trein weer uit Lievelde. reageer retweet
quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik snap 'm niet geloof ik: Lichtenvoorde-Groenlo en Lievelde zijn toch gewoon twee onafhankelijke stations langs die spoorlijn?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:17 schreef b2py het volgende:
Mijn ma is een baas, kwam ik laatst achter.
Ze was recent naar Amsterdam gegaan met een vriendin, met de trein.
Ze waren ingestapt, en in de stiltecoupé beland. Mijn ma zei tegen vriendin, we moeten hier stil zijn, laten we naar een andere coupé gaan. Ze is opgestaan en naar een niet stiltecoupé gelopen. Faith in moms restored.
Wel het idee achter concurrentie op het spoor, om ook met tariefdifferentiatie te kunnen werken.. Dus in die zin...quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
toch handig die ov-chipkaart. In elke provincie, elke concessie en op bijna elke treinlijn heb je een verschillend tarief:
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart#Tarieven
De censessieverstrekker stelt ze vast... En op 1 traject heb je ook echt de keuze...quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wel het idee achter concurrentie op het spoor, om ook met tariefdifferentiatie te kunnen werken.. Dus in die zin...
Ik heb navraag gedaan over eventuele werkzaamheden die weekenden maar nog geen antwoordquote:Op vrijdag 28 december 2012 23:56 schreef James1988 het volgende:
Even een herinnering i.v.m. het Nieuwjaarsrondje
Via de Hispeed-site kun je al wat achterhalen:quote:Op zaterdag 29 december 2012 02:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb navraag gedaan over eventuele werkzaamheden die weekenden maar nog geen antwoord
edit: bahn.de is duidelijker: 'Grund: Bauarbeiten auf dem Streckenabschnitt Emmerich Utrecht'quote:Door werkzaamheden in Duitsland zijn de dienstregelingen van EuroNight 447 en 446 aangepast:
- Euronight 447 naar Berlijn, Warszawa, Kopenhagen, Praha, Moskou en Minsk vertrekt een uur eerder uit Amsterdam Centraal.
- EuroNight 446 uit Warszawa naar Amsterdam Centraal komt op de geplande tijd in Amsterdam Centraal, maar rijdt in Duitsland volgens een gewijzigde route en stopt niet in Keulen en Düsseldorf.
Gaat lekker deze week op overwegen...quote:Scooterrijder overleden na botsing met trein
ZEVENHUIZEN -
Bij een aanrijding zaterdagochtend tussen een scooter en een trein op een spoorwegovergang in Zevenhuizen is de bestuurder van de scooter om het leven gekomen. Dat liet de politie weten. Volgens een woordvoerster zaten twee jonge mannen op de scooter en reden zij tussen de gesloten spoorbomen door. De tweede man is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. Zijn toestand zou niet kritiek zijn.
Door het ongeluk reden er een paar uur lang geen treinen tussen Gouda en Zoetermeer-Oost. Eind van de ochtend kwam het treinverkeer op die route weer op gang.
Als je bewust tussen gesloten overwegbomen door rijdt verdien je ook niet beter.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:28 schreef Viezze het volgende:
[..]
Gaat lekker deze week op overwegen...
van dit soort types lig ik niet wakker van, eigen schuld hele dikke bult. Wel triest voor het treinpersoneelquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:28 schreef Viezze het volgende:
[..]
Gaat lekker deze week op overwegen...
Daar ben ik het mee eens, maar het heeft wel impact op personeel en omstanders.quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als je bewust tussen gesloten overwegbomen door rijdt verdien je ook niet beter.
Nee, jij misschien niet... Maar de machinist van de betrokken trein verdient wel beter!quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als je bewust tussen gesloten overwegbomen door rijdt verdien je ook niet beter.
Er zat ook een passagier op de scooter...quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als je bewust tussen gesloten overwegbomen door rijdt verdien je ook niet beter.
die misschien wel de bestuurder aangemoedigd heeft om vooral stoer door te rijden.quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Er zat ook een passagier op de scooter...
Was t niet van planquote:Op zaterdag 29 december 2012 18:14 schreef b2py het volgende:
Groetjes terug! Hopen dat jullie de 300 nog gaan aantikken
Ik, op de zeg terug nar huis de 3e Januari.quote:
Ik ben met de Russische Roulette door het oog van de naald gegaan. Ik had Fyra 9256 Amsterdam naar Rotterdam. Even later lag Schiphol plat...quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:45 schreef James1988 het volgende:
Brandlucht op Schiphol, geen treinverkeer.
edit: is weer voorbij
"Russisch roulette (Russisch: Русская рулетка, Russkaija ruletka) is een "gokspel" met als inzet iemands leven."quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ben met de Russische Roulette door het oog van de naald gegaan. Ik had Fyra 9256 Amsterdam naar Rotterdam. Even later lag Schiphol plat...
Wordt het niet eens tijd om met een peleton of vier aan schoonmakers die tunnel van onder tot boven een sopje te geven?quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:45 schreef James1988 het volgende:
Brandlucht op Schiphol, geen treinverkeer.
edit: is weer voorbij
Gemiste kans zeg ik je.quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:34 schreef b2py het volgende:
[..]
"Russisch roulette (Russisch: Русская рулетка, Russkaija ruletka) is een "gokspel" met als inzet iemands leven."
Neem niet aan dat je dood ging als die 'brand' er 10 min eerder was geweest hoor
Zie daar de functie van een uiterwaard.quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:01 schreef greavy het volgende:
Bij Zutphen was het hoogwaterregime inderdaad van kracht. Door het zeer hoge water op de IJssel stonden zelfs de wegen, voetpaden, fietspaden en what ever aan de kade bij Zutphen blank en de uiterwaarden waren volledig onder water. Dat gepaard met een stevige stroming.
Er moest een binnenvaartschip langs, maar door het hoge water moest de brug open. Doordat hij stroming mee had ging de boot voor op de treinen, waardoor Arriva naar Apeldoorn en NS naar Nijmegen +4 kreeg rond half 3.
De uiterwaarden bij Zutphen staan allemaal al lang onder water.quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Zie daar de functie van een uiterwaard.
quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Groetjes uit het Sauerland,
Darkwing en Fles
[ afbeelding ]
Dat klopt. Alleen de 252 reed hiermee rond, verder enkel GTW's met een normale bestemming gezien op Tiel-Arnhem-Winterswijk-Zutphen-Apeldoorn.quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:33 schreef Bitlord het volgende:
Die custom-bestemming bij Arriva zijn irritant als ze ook bij de stations getoond worden, omdat het zorgt voor onduidelijkheid.
Het betere Fab-werkquote:
Volgens Fyra-personeel mag je ook met de GoPass en/of RailPass hier gebruik van maken, als je maar een ticket hebt voor Roosendaal-Grens - Essen (B).quote:Is er een regeling voor abonnementhouders op het traject Amsterdam-Brussel?
Ja. Wanneer u reist met een NS-abonnement in combinatie met een NMBS-abonnement,* waarmee u onbeperkt kunt reizen op het traject Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Den Haag - Dordrecht - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, dan is er een speciale regeling in de vorm van een supplement voor Fyra naar Brussel. Het supplement is de verplichte zitplaatsreservering in uw specifieke trein. U kunt gebruik blijven maken van uw abonnement op Fyra naar Brussel in combinatie met het supplement. Voor het supplement betaalt u per enkele reis ¤ 4 in 2e klas en ¤ 6 in 1e klas, ongeacht op welk deel van het traject Amsterdam-Brussel u reist. Als u uw gereserveerde trein mist, kunt u gebruikmaken van een Fyra onmiddellijk na de gekozen trein. Ook kunt u een Fyra eerder nemen. U heeft dan geen garantie op een zitplaats. Annulering van het supplement is niet mogelijk. Kijk hier voor meer informatie.
Momenteel wordt er gewerkt aan een “frequent traveller” tariefformule voor reizigers die op zeer regelmatige basis gebruik zullen maken van Fyra naar Brussel. In de loop van 2013 zal dit worden gepresenteerd. Deze tariefformule zal het hierboven genoemde supplement vervangen.
* Het supplement is voor de volgende NS-abonnementen op het traject Amsterdam-Roosendaal van toepassing: Weekend Vrij, Altijd Vrij (maand of jaar), Dal Vrij, Trajectkaarten (maand of jaar) die minimaal het afgelegde Fyra-traject afdekken (tot Roosendaal grens), NS Jaarabonnement, OV-Jaarabonnement, NS Maandnetkaart, NS Maandtrajectabonnement (Roosendaal Grens – Antwerpen of verder) of Studentenreisproduct (week/weekend) in combinatie met de volgende NMBS-treinkaarten op het traject Amsterdam-Brussel: Nettreinkaart geldig voor het gehele Belgische net, Trajecttreinkaart die minimaal het afgelegde Fyra-traject afdekken (tot Roosendaal grens), Halftijdse treinkaart, Schooltreinkaart of Campuskaart.
Fixedquote:Op zaterdag 29 december 2012 23:53 schreef James1988 het volgende:
Waar je voor moet zorgen is dat je een kaartje hebt dat geldig is voor het hele traject als je over regulier spoor gaat.
Thanks!quote:
Whehe, en terecht.quote:Op zondag 30 december 2012 01:05 schreef b2py het volgende:
Ik zal morgen met meer tekst reageren, lig echt super moe in me bed beetje te zappen :p
Het gebeurt wel vaker dat ergens een halve dag geen treinen rijden, maar dat staat dan lang niet altijd op 101. Vandaar.quote:Op zondag 30 december 2012 09:16 schreef b2py het volgende:
Impact is wel flink Ziggy, tot 15; 00 geen treinen aldaar..
Edit: gaat om een boom op het spoor, aldus nu.nl waar het ook op de voorpagina staat..
quote:Op zondag 30 december 2012 09:16 schreef b2py het volgende:
Impact is wel flink Ziggy, tot 15; 00 geen treinen aldaar..
Edit: gaat om een boom op het spoor, aldus nu.nl waar het ook op de voorpagina staat..
Ik ga bij nader inzien toch wat minder positief reageren nu ik op groot scherm lees.quote:Op zondag 30 december 2012 00:27 schreef James1988 het volgende:
De HSL is sowieso een tyfuszooi. Ik denk dat er meer te halen valt dan dit:
[ afbeelding ]
(Bedieningspatroon HSL-Zuid volgens de in 2001 gegunde concessie)
Ik denk dat onderstaand bedieningspatroon voor veel reizigers, zowel toeristen als zakenreizigers, interessanter zal zijn:
[ afbeelding ]
(Asd = Amsterdam C, Asdz = Amsterdam Zuid, Shl = Schiphol, Rtd = Rotterdam C, Bd = Breda, Atw = Antwerpen, Brusc = Brussel Centraal, Brusz = Brussel Zuid)
Vanuit Rotterdam krijg je zo een snelle verbinding met het centraal station van Amsterdam én met de zuidas, waar veel bedrijven gevestigd zijn. Als je vanuit Breda naar Amsterdam C moet kun je in Schiphol overstappen. (Thalys blijft uiteraard rijden, maar die heb ik even buiten beschouwing gelaten)
Over enkele jaren zal in Amsterdam de Noord/Zuidlijn voltooid zijn, waardoor de stad Amsterdam nog wat toegankelijker wordt vanaf zowel Centraal als Zuid.
Ik denk dat die hoeveelheid bakken alleen in de spits gehaald zal worden, en dan niet langer dan een uur. Ik vermoed dat die vier keer per uurs verdichting op Amsterdam - Rotterdam alleen in de spits gepland zal worden, buiten de spits zitten de huidige Fyra's niet bepaald vol.quote:Op zondag 30 december 2012 01:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Thanks!
Ik ben van mening dat het aanbod zoals dat voorzien is, teveel capaciteit zal bieden. In het eindbeeld wordt de volgende capaciteit aangeboden op de verbinding Rotterdam Centraal - Amsterdam Centraal:
- 4x Fyra Binnenlands (4x8 bakken = 32 bakken)
- 1x Fyra Internationaal
(- 1x Thalys)
- 4x Intercity (meestal uitgevoerd met 10 bakken VIRM = 40 bakken)
- 2x Sprinter (capaciteit onbekend, ik denk 2x SLT-6)
In totaal zit je dan aan meer dan 100 bakken rechtstreeks per richting de hele dag door. Als je een overstap in Den Haag toevoegt (bijvoorbeeld van de IC Venlo - Den Haag op een trein naar Groningen) zit je met nog meer capaciteit.
Ik denk dat dat niet al die capaciteit nodig is, en dat het materieel daarom beter ingezet kan worden.
Niveautje bij de Spits is niet al te hoog iddquote:Op zondag 30 december 2012 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en grootte kunnen ze ook al niet schrijven
klinkt wel ernstig iig. Geen idee in hoeverre het ook echt kloptquote:Op zondag 30 december 2012 13:27 schreef b2py het volgende:
http://www.opeenshebjehet(...)e%20spoorligging.pdf
Terechte klachten hoor. Maak Tilburg - Eindhoven dagelijks mee, de hogesnelheidswissels bij Boxtel. 't Klinkt allemaal heel leuk, zo'n wissel waar met 140 overheen gereden kan worden maar zelfs als zittende passagier blijf je maar moeilijk overeind. Roosendaal - Lage Zwaluwe weet ik ook gelijk welke overweg bedoeld wordt, die geeft de VIRMs zo'n zwieper dat-ie nog een kilometer naschommelt.quote:Op zondag 30 december 2012 13:27 schreef b2py het volgende:
http://www.opeenshebjehet(...)e%20spoorligging.pdf
Wat is ernstig?quote:Op zondag 30 december 2012 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klinkt wel ernstig iig. Geen idee in hoeverre het ook echt klopt
er worden hier normaal gesproken strengere normen gehanteerd dan in Oost-Europaquote:Op zondag 30 december 2012 14:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is ernstig?
In Hongarije bijv. is het rijcomfort op sommige IC-trajecten nog veel slechter dan hier, ik herinner me bijv. dat ik moeite had om iets op m'n smartphone te typen, door het geschud kon ik nauwelijks de juiste letters raken. Maar het is blijkbaar geen veiligheidsprobleem (aantal gewonden bij spoorwegongelukken is daar vergelijkbaar met hier, voor zover ik weet).
Dus is het een comfortkwestie of een veiligheidskwestie? Dat maakt nogal een verschil, lijkt me.
dat snap ik, maar in een land als Nederland moet je die norm niet op willen zoeken en meer aan de comfortabelnorm denken als een soort van standaardquote:Op zondag 30 december 2012 14:37 schreef b2py het volgende:
Maar nergens is het een veiligheidsrisico..
Ik heb sommige van die punten vanuit de videoschouwtrein gezien, maar die begint niet te loeien hoor..
neuh. zoiets moet van de vervoerders uit komenquote:Op zondag 30 december 2012 14:44 schreef b2py het volgende:
Ik zou ProRail dan maar even bellen. Vele delen van de infrastructuur zullen aangepast moeten worden. Zoals de boog bij harderwijk.
Tussen Maastricht en Sittard ligt (vanuit Sittard gezien) op de eerste spoorovergang in Bunde (na het bos) ook een behoorlijke hobbel die de trein aardig door elkaar schudt. Ik geloof dat het in beide richtingen is, maar in noordelijke richting merk ik het meer.quote:Op zondag 30 december 2012 13:27 schreef b2py het volgende:
http://www.opeenshebjehet(...)e%20spoorligging.pdf
Nee.. Er zitten aanwijsbare punten in waarvan je kan verwachten dat het minder mooi ligt. Naarden=Bussum-Weesp. Daar liggen wat wissels waar treinen van Utrecht naar Almere regelmatig met 90 km/h een wissel nemen die voor 80 km/h bedoeld is. Bij Weesp zelf is het met een doorrijdende IC inderdaad een klapper maken maar dat komt weer omdat er erg weinig ruimte is om het spoor netjes neer te leggen. Hogesnelheidswissels, ja klopt, daar zitten geen overgangsbogen in. Maar: In Frankrijk rijden ze met 160 km/h over krappere hogesnelheidswissels. Dat geldt voor meer van dit soort punten: in het buitenland zijn normen vaak minder streng, mag je harder door wissels en bogen en hoeft vaak minder verkanting toegepast te worden, in vergelijking daarbij is het dikke onzin.quote:Op zondag 30 december 2012 14:05 schreef b2py het volgende:
Ben ik dan de enige die vindt dat het grotendeels koekkoek is?
Wij hebben in Nederland als enige van Europa een bejaardennorm voor spoorbogen. Soms is dat erg vervelend omdat dit voor langere rijtijden en opvolgtijden zorgt. In vergelijking met het buitenland is het spoor in Nederland buitengewoon comfortabel neergelegd. Daarbij is de comfortnorm al de standaard en zijn daar uitzonderingen op mogelijk.quote:Op zondag 30 december 2012 14:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat snap ik, maar in een land als Nederland moet je die norm niet op willen zoeken en meer aan de comfortabelnorm denken als een soort van standaard
klopt. je ziet het prachtig als een trein nadert. Een eindje hiervoor komt het spoor een beetje omhoog en je hoort het spoor geluid maken.quote:Op zondag 30 december 2012 15:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Over het bewegende wissel: Dat de dwarsliggers omhoog en omlaag gaan is normaal. Dat de rest losrammelt niet.
Golvend spoorquote:Op zondag 30 december 2012 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. je ziet het prachtig als een trein nadert. Een eindje hiervoor komt het spoor een beetje omhoog en je hoort het spoor geluid maken.
Hmm, daaruit kun je een tip voor de conducteurs extraheren: controleer op de hobbelige baanvakken de onderste helft van de trein, en de bovenste helft daarna/ervoor.quote:Op zondag 30 december 2012 15:39 schreef bork het volgende:
tip: Beneden gaan zitten in een VIRM scheelt meer dan de helft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit kan gewoon. In Gouvy (of was het Vielsalm?) stapt een CFL-conducteur op, als je die direct opzoekt en uitlegt dat je er al vanaf België op zit kun je zo zonder toeslag je ¤4-dagkaartje krijgen.quote:Kan je op de trein (van de NMBS uit Luik) ook een dagkaart van ¤4 aanschaffen? Of moet je dan de trein uit en met de CFL door?
Dat is het wel, alleen natuurlijk moeilijk terug te vinden op die geweldige hispeed site.quote:Op zondag 30 december 2012 21:58 schreef greavy het volgende:
De toeslag is dacht ik niet online te kopen.
Moet die dan ook af en toe een soort dodemansknop bedienen, voor het geval dat'ie flauwvalt ofzo?quote:Op maandag 31 december 2012 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Alvast kudos voor de collega die de nacht in zijn eentje mag gaan uitzitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |