abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 december 2012 @ 23:28:59 #101
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120843928
quote:
6s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja morgen Parijs - Dusseldorf 1e klas... *O* :7
Terug ook?
Zo ja je goed laten vollopen in de DB-lounge in Dusseldorf met Becks en met lekkere sandwiches, voor noppie!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 27 december 2012 @ 23:34:08 #102
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_120844201
Overleden man was 31 bij Barneveld. De zwaar gewonde vrouw 92...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_120844275
En die echtgenoot van haar?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 27 december 2012 @ 23:38:28 #104
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_120844451
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En die echtgenoot van haar?
Ook 92
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_120844738
Leeftijd is niet interessant, er had gewoon geen dode moeten vallen...
  vrijdag 28 december 2012 @ 00:17:08 #106
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120846418
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:03 schreef b2py het volgende:
Treinen extra vertraagd door hoogwater
(Novum) - Vertraagde treinen lopen door het hoge waterpeil in Nederland mogelijk extra tijdverlies op. Bij hoogwater krijgen schepen voorrang op treinen die achter op schema rijden om de doorstroming op rivieren te garanderen, meldt spoorbeheerder Prorail donderdag.

Door de hoge waterstand kunnen minder schepen onder de spoorbruggen varen. Ook is sprake van een sterkere stroming, waardoor het voor schepen moeilijker is om vaart te minderen. Spoorbrugwachters moeten bruggen daardoor vaker openen.

Normaal gesproken krijgt het treinverkeer altijd voorrang. Tijdens hoogwater wordt geprobeerd de treinen volgens de normale dienstregeling te laten rijden, maar vertraagde treinen moeten wel wachten als het 'hoogwaterregime' van kracht is.

Bron

Ik dacht eerst, WTF! toen ik alleen de kop zag, erna denk ik. uhmmm ok.. :-(
Grappig. Nooit van het hoogwaterregime ghoord, maar misschien geldt dat alleen voor de Grote Riolen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_120847147
Ik moet steeds vaker lachen om dingen die ProRail de wereld in slingert en waar dan het eigen ps personeel nog nooit van gehoord heeft. Geniaal.
  vrijdag 28 december 2012 @ 01:30:18 #108
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120849500
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 00:30 schreef b2py het volgende:
Ik moet steeds vaker lachen om dingen die ProRail de wereld in slingert en waar dan het eigen ps personeel nog nooit van gehoord heeft. Geniaal.
Ach ja, er bestaat ook genoeg lokale regelgeving, dus zo vreemd hoeft het ook weer niet te zijn.

Maar goed, jij moet er steeds vaker om lachen. Heb je dan nog meer voorbeelden?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 28 december 2012 @ 01:44:57 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120852050
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 00:30 schreef b2py het volgende:
Ik moet steeds vaker lachen om dingen die ProRail de wereld in slingert en waar dan het eigen ps personeel nog nooit van gehoord heeft. Geniaal.
We hebben ook in elke provincie spoorbruggen die open kunnen etc ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2012 06:32:53 ]
  vrijdag 28 december 2012 @ 06:46:53 #111
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120852115
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:28 schreef bork het volgende:

[..]

Terug ook?
Zo ja je goed laten vollopen in de DB-lounge in Dusseldorf met Becks en met lekkere sandwiches, voor noppie!
Nee, helaas niet..
Hoe was Kerst in en Rondom Mulhouse? Er een beetje kunnen uitkomen?
pi_120852136
Het ongeval van gisteren bij Barneveld heeft het ontbijt nieuws van RTL 4 gehaald.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 28 december 2012 @ 07:25:25 #113
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120852211
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 06:52 schreef daanski82 het volgende:
Het ongeval van gisteren bij Barneveld heeft het ontbijt nieuws van RTL 4 gehaald.
Even offtopic maar doet Jan de Hoop dat nog steeds?

Die brengt brengt het nieuws altijd alsof ie bij je aan de keukentafel zit O+
pi_120852341
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 december 2012 07:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Even offtopic maar doet Jan de Hoop dat nog steeds?

Die brengt brengt het nieuws altijd alsof ie bij je aan de keukentafel zit O+
Klop, dat doet hij nog steets. Btw zag de zelfde item ook bij de NOS. ik vind alleen dat het journaal verdomd snel gaan. :-(
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_120853407
Heeft de NS niet de plicht zoals bij de HTM om altijd de laatste trein te laten rijden?
pi_120853817
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 01:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ach ja, er bestaat ook genoeg lokale regelgeving, dus zo vreemd hoeft het ook weer niet te zijn.

Maar goed, jij moet er steeds vaker om lachen. Heb je dan nog meer voorbeelden?
Laatst hadden ze weer iets over extra veel storingsploegen. Waren er niet meer dan vorige winter volgens mij. Maar veel van die dat soort zaken zijn niet openbaar waardig vaak ;-).

[ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 28-12-2012 10:13:56 ]
pi_120853821
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 06:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

We hebben ook in elke provincie spoorbruggen die open kunnen etc ;)
Maar hoevaak gebeurt het dat een trein daarop moet wachten?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120853848
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:44 schreef Travel. het volgende:
Heeft de NS niet de plicht zoals bij de HTM om altijd de laatste trein te laten rijden?
Nee, wel om je dan op een andere wijze naar huis te brengen. Meestal een taxi dus.
pi_120853926
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2012 10:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Maar hoevaak gebeurt het dat een trein daarop moet wachten?
Vrijwel nooit, er zijn gaten in dienstregeling waarin de bruggen open kunnen. Te vinden op www.beweegbarespoorbruggen.nl
Heb het 1 keer meegemaakt, moest ik wachten voor de hoge gouwe brug Gouda.
pi_120854107
Denk dat die bruggen vooral voor goederenvervoer wachttijd opleveren.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120854120
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 10:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee, wel om je dan op een andere wijze naar huis te brengen. Meestal een taxi dus.
Den haag-Venlo is me geen taxi aangeboden.
pi_120854308
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 december 2012 10:17 schreef Travel. het volgende:

[..]

Den haag-Venlo is me geen taxi aangeboden.
Hoe ben je dan thuis gekomen?
Vaak zeggen ze dan dat je tot zo dicht mogelijk bij je eindpunt moet komen, Eindhoven in dit geval bijvoorbeeld, en vanaf daar een taxi krijgt.
pi_120854467
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 10:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe ben je dan thuis gekomen?
Vaak zeggen ze dan dat je tot zo dicht mogelijk bij je eindpunt moet komen, Eindhoven in dit geval bijvoorbeeld, en vanaf daar een taxi krijgt.
Gewoon bij vrienden geslapen nu, conducteur zei dat ik niet verder dan Rotterdam zou komen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2012 @ 11:02:09 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120855369
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 06:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

We hebben ook in elke provincie spoorbruggen die open kunnen etc ;)
Flevoland en Utrecht staan er niet tussen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120855647
Gisteren is er nog wel een extra trein naar Venlo ingelegd. Laatste intercity reed niet door de persoon op het spoor, extra IC reed in een pad van ongeveer een half uur later.
  Redactie Sport vrijdag 28 december 2012 @ 11:15:50 #126
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120855777
Er wordt gewoon gekeken hoeveel mensen er nog ergens heen moeten. Als het er nog veel zijn, dan rijdt er een trein, zijn het er wat minder dan wordt het een bus en als het er maar een paar zijn dan worden er taxi's ingezet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2012 @ 11:16:38 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120855801
of een combinatie ervan :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 28 december 2012 @ 11:18:35 #128
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120855844
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 december 2012 06:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, helaas niet..
Hoe was Kerst in en Rondom Mulhouse? Er een beetje kunnen uitkomen?
Ik was er wel uit maar mijn fellow companions haakten af. Mevr. Bork kreeg weer last van evenwichtissues i.v.m. ontsteking in haar oor en jr. had het na 1 markt al mee gehad.
Ik heb er wel een deal uitgesleept, komende zomer gaan zij naar de zoo in Karlsruhe en ik naar Mulhouse/Colmar.

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 28-12-2012 12:38:36 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_120857182
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 10:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee, wel om je dan op een andere wijze naar huis te brengen. Meestal een taxi dus.
In mijn ervaring wordt er meestal een extra trein ingezet, of - in het geval van een gemiste overstap op een Sprinter die je niet kan halen door vertraging dan wel uitval - stopt de Intercity op extra stations. Vind ik persoonlijk ook een stuk prettiger dan alternatief vervoer in de vorm van een taxi of bus :).
  vrijdag 28 december 2012 @ 12:25:06 #130
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120857896
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:18 schreef bork het volgende:

[..]

Ik was er wel uit maar mijn fellow companions haakten af. Mevr. Bork kreeg weer last van evenwicht i.v.m. ontsteking in haar oor en jr. had het na 1 markt al mee gehad.
Ik heb er wel een deal uitgesleept, komende zomer gaan zij naar de zoo in Karlsruhe en ik naar Mulhouse/Colmar.
Jammer, maar volgende keer maakt deze eend weer graag een reisadvies op maat voor je.

Groeten uit de Thalys 1e klas, waar ik de enige stoel heb zonder stopcontact :')
  vrijdag 28 december 2012 @ 12:37:54 #131
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120858277
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Jammer, maar volgende keer maakt deze eend weer graag een reisadvies op maat voor je.

Groeten uit de Thalys 1e klas, waar ik de enige stoel heb zonder stopcontact :')
Bedankt en alvast bedankt voor later, daat is wel knap gedaan !
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_120858362
ProRail start onderzoek naar verboden prijsafspraken
Gepubliceerd op 28-12-2012 om 12:04

ProRail is bezig met een onderzoek naar hoe de manier van inkoop en contracteren van spoormaterialen kan leiden tot verboden prijsafspraken. De spoorbeheerder doet dat naar aanleiding van een rechtszaak die Deutsche Bahn tegen enkele leveranciers van spoorstaven is gestart. De Duitse spoorwegmaatschappij eist een schadevergoeding van bedrijven die in het verleden illegale prijsafspraken hebben gemaakt.

ProRail zegt op dit moment geen directe aanleiding te hebben om te denken dat spoormaterialenleveranciers een kartel tegen de Nederlandse spoorbeheerder vormen. Niettemin geeft de situatie in Duitsland wel aanleiding voor ProRail om dit nader te onderzoeken.

Prijsafspraken

De rechtszaak in Duitsland volgt op de vaststelling van de Duitse kartelwaakhond, het Bundeskartellamt, dat tussen tussen 2001 en 2011 verschillende bedrijven Deutsche Bahn financieel hebben benadeeld door illegale prijsafspraken te maken. De betrokken bedrijven kregen hiervoor een boete van in totaal 124,5 miljoen euro.

Het grote verschil met Duitsland is dat in Nederland ProRail niet zelf spoormaterialen inkoopt, maar dat de spooraannemers dit doen. ProRail bepaalt wel de technische specificaties. Het onderzoek van ProRail loopt nog.

Bron
  vrijdag 28 december 2012 @ 12:43:26 #133
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120858455
Oh het personeel wist het stoptcontact te vinden, namenlijk eerst het prullenbakje vooroverbuitelen, en dan daarachter... _O-
pi_120858519
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Oh het personeel wist het stoptcontact te vinden, namenlijk eerst het prullenbakje vooroverbuitelen, en dan daarachter... _O-
Goed personeel!
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:16:06 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120861888
Volgens AnsaldoBreda ligt het regelmatig stukgaan van de V250 niet aan de trein maar aan de infrastructuur. Zie http://www.twitter.com/AnsaldobredaSpA
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:21:48 #136
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_120862137
Mooi dat 'ie "extensively tested" is. Over de uitkomst van al die tests wordt alleen wel gezwegen natuurlijk ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_120862146
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:16 schreef James1988 het volgende:
Volgens AnsaldoBreda ligt het regelmatig stukgaan van de V250 niet aan de trein maar aan de infrastructuur. Zie http://www.twitter.com/AnsaldobredaSpA
Volgende keer het hogesnelheidsspoor ook maar door italianen laten bouwen dan? ^O^ Ohwacht, de Thalys scheurt al jaren zonder problemen over dat traject...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2012 @ 14:29:04 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120862436
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:22 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Volgende keer het hogesnelheidsspoor ook maar door italianen laten bouwen dan? ^O^ Ohwacht, de Thalys scheurt al jaren zonder problemen over dat traject...
de Thalys had in het begin ook grote problemen, met name bij de grensovergang van/naar België. Sinds dit opgelost is gaat het een stuk beter met de Thalys.

Dus een aantal problemen waren zeker bekend. Daar dien je voordat de V250 test rekening mee te houden en een oplossing voor te vinden. Dat het misbaksel uit Italië desondanks stuk gaat kan dan niet zonder meer alleen maar aan de baan liggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120862521
Wat de oorzaak is, is niet zo boeiend voor de reiziger. Als het maar opgelost wordt. Na de eerste week gaat het wel beter maar zeker nog niet goed genoeg. Ik neem aan dat de technische staf er dus nog steeds hard mee bezig is.
pi_120862542
Als de Thalys die problemen in een paar maanden kan oplossen, moet een andere trein dat na 3 jaar testen toch ook kunnen?
pi_120862576
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de Thalys had in het begin ook grote problemen, met name bij de grensovergang van/naar België. Sinds dit opgelost is gaat het een stuk beter met de Thalys.

Dus een aantal problemen waren zeker bekend. Daar dien je voordat de V250 test rekening mee te houden en een oplossing voor te vinden. Dat het misbaksel uit Italië desondanks stuk gaat kan dan niet zonder meer alleen maar aan de baan liggen.
Die problemen lagen aan ERTMS, dat lag niet aan de infrastructuur zelf of aan de treinen.
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:34:41 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120862628
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Die problemen lagen aan ERTMS, dat lag niet aan de infrastructuur zelf of aan de treinen.
Om precies te zijn: de problemen lagen bij de RBC (die crashte en herstartte automatisch) en een suboptimale GSM-R-dekking.
pi_120862683
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Om precies te zijn: de problemen lagen bij de RBC (die crashte en herstartte automatisch) en een suboptimale GSM-R-dekking.
Wat is RBC?
pi_120862738
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 13:58:06 AnsaldoBreda: Fyra’s faults not caused by train inefficiencies. 1st part of Press release reageer retweet
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:00:03 The start of the high-speed train V250, between Belgium and the Netherlands, has demonstrated the technological level of our products. 2nd reageer retweet
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:04:48 The problems occurred, after careful technical analysis carried out by AB staff as well as by experts of the company that manage the network reageer retweet
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:05:39 were not imputable to the train, but to issues related to the infrastructure system. reageer retweet
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:05:52 The V250, during the above-mentioned failures, immediately responded by deploying the security and control systems that are on board reageer retweet
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:10:42 The V250, which therefore represents a state of the art response to the request for fast links in Europe reageer retweet
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:11:01 is a vehicle extensively tested and perfectly able to compete in the market. End of Press release reageer retweet
Voor de luie mensen ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2012 @ 14:40:19 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120862847
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Die problemen lagen aan ERTMS, dat lag niet aan de infrastructuur zelf of aan de treinen.
ik reken dat als problemen aan de baan, omdat
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Om precies te zijn: de problemen lagen bij de RBC (die crashte en herstartte automatisch) en een suboptimale GSM-R-dekking.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120862870
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.

(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2012 14:41:02 ]
pi_120862906
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:15 schreef dennistd het volgende:
Er wordt gewoon gekeken hoeveel mensen er nog ergens heen moeten. Als het er nog veel zijn, dan rijdt er een trein, zijn het er wat minder dan wordt het een bus en als het er maar een paar zijn dan worden er taxi's ingezet.
Conducteur zei dat ik beter maar weg kon gaan, of moest wachten tot half 6
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:46:45 #148
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120863090
Wat een knurft.
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:47:42 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120863126
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat is RBC?
Radio Block Center, de computer aan de walzijde.

Dat het issue niet eerder werd gevonden kwam door zeer specifieke omstandigheden: twee Thalyssen moesten elkaar binnen 4 minuten kruisen bij de grens.
  Redactie Sport vrijdag 28 december 2012 @ 14:48:08 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120863138
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.

(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Balen... sterkte in elk geval!

Even daarbuiten: heeft een geduwde goederentrein eigenlijk licht voorop?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')