Terug ook?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja morgen Parijs - Dusseldorf 1e klas...![]()
Ook 92quote:
Grappig. Nooit van het hoogwaterregime ghoord, maar misschien geldt dat alleen voor de Grote Riolen.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:03 schreef b2py het volgende:
Treinen extra vertraagd door hoogwater
(Novum) - Vertraagde treinen lopen door het hoge waterpeil in Nederland mogelijk extra tijdverlies op. Bij hoogwater krijgen schepen voorrang op treinen die achter op schema rijden om de doorstroming op rivieren te garanderen, meldt spoorbeheerder Prorail donderdag.
Door de hoge waterstand kunnen minder schepen onder de spoorbruggen varen. Ook is sprake van een sterkere stroming, waardoor het voor schepen moeilijker is om vaart te minderen. Spoorbrugwachters moeten bruggen daardoor vaker openen.
Normaal gesproken krijgt het treinverkeer altijd voorrang. Tijdens hoogwater wordt geprobeerd de treinen volgens de normale dienstregeling te laten rijden, maar vertraagde treinen moeten wel wachten als het 'hoogwaterregime' van kracht is.
Bron
Ik dacht eerst, WTF! toen ik alleen de kop zag, erna denk ik. uhmmm ok.. :-(
Ach ja, er bestaat ook genoeg lokale regelgeving, dus zo vreemd hoeft het ook weer niet te zijn.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:30 schreef b2py het volgende:
Ik moet steeds vaker lachen om dingen die ProRail de wereld in slingert en waar dan het eigen ps personeel nog nooit van gehoord heeft. Geniaal.
We hebben ook in elke provincie spoorbruggen die open kunnen etcquote:Op vrijdag 28 december 2012 00:30 schreef b2py het volgende:
Ik moet steeds vaker lachen om dingen die ProRail de wereld in slingert en waar dan het eigen ps personeel nog nooit van gehoord heeft. Geniaal.
Nee, helaas niet..quote:Op donderdag 27 december 2012 23:28 schreef bork het volgende:
[..]
Terug ook?
Zo ja je goed laten vollopen in de DB-lounge in Dusseldorf met Becks en met lekkere sandwiches, voor noppie!
Even offtopic maar doet Jan de Hoop dat nog steeds?quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:52 schreef daanski82 het volgende:
Het ongeval van gisteren bij Barneveld heeft het ontbijt nieuws van RTL 4 gehaald.
Klop, dat doet hij nog steets. Btw zag de zelfde item ook bij de NOS. ik vind alleen dat het journaal verdomd snel gaan. :-(quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Even offtopic maar doet Jan de Hoop dat nog steeds?
Die brengt brengt het nieuws altijd alsof ie bij je aan de keukentafel zit
Laatst hadden ze weer iets over extra veel storingsploegen. Waren er niet meer dan vorige winter volgens mij. Maar veel van die dat soort zaken zijn niet openbaar waardig vaak ;-).quote:Op vrijdag 28 december 2012 01:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ach ja, er bestaat ook genoeg lokale regelgeving, dus zo vreemd hoeft het ook weer niet te zijn.
Maar goed, jij moet er steeds vaker om lachen. Heb je dan nog meer voorbeelden?
Maar hoevaak gebeurt het dat een trein daarop moet wachten?quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
We hebben ook in elke provincie spoorbruggen die open kunnen etc
Nee, wel om je dan op een andere wijze naar huis te brengen. Meestal een taxi dus.quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:44 schreef Travel. het volgende:
Heeft de NS niet de plicht zoals bij de HTM om altijd de laatste trein te laten rijden?
Vrijwel nooit, er zijn gaten in dienstregeling waarin de bruggen open kunnen. Te vinden op www.beweegbarespoorbruggen.nlquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Maar hoevaak gebeurt het dat een trein daarop moet wachten?
Den haag-Venlo is me geen taxi aangeboden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee, wel om je dan op een andere wijze naar huis te brengen. Meestal een taxi dus.
Hoe ben je dan thuis gekomen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:17 schreef Travel. het volgende:
[..]
Den haag-Venlo is me geen taxi aangeboden.
Gewoon bij vrienden geslapen nu, conducteur zei dat ik niet verder dan Rotterdam zou komen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe ben je dan thuis gekomen?
Vaak zeggen ze dan dat je tot zo dicht mogelijk bij je eindpunt moet komen, Eindhoven in dit geval bijvoorbeeld, en vanaf daar een taxi krijgt.
Flevoland en Utrecht staan er niet tussenquote:Op vrijdag 28 december 2012 06:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
We hebben ook in elke provincie spoorbruggen die open kunnen etc
Ik was er wel uit maar mijn fellow companions haakten af. Mevr. Bork kreeg weer last van evenwichtissues i.v.m. ontsteking in haar oor en jr. had het na 1 markt al mee gehad.quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, helaas niet..
Hoe was Kerst in en Rondom Mulhouse? Er een beetje kunnen uitkomen?
In mijn ervaring wordt er meestal een extra trein ingezet, of - in het geval van een gemiste overstap op een Sprinter die je niet kan halen door vertraging dan wel uitval - stopt de Intercity op extra stations. Vind ik persoonlijk ook een stuk prettiger dan alternatief vervoer in de vorm van een taxi of busquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee, wel om je dan op een andere wijze naar huis te brengen. Meestal een taxi dus.
Jammer, maar volgende keer maakt deze eend weer graag een reisadvies op maat voor je.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:18 schreef bork het volgende:
[..]
Ik was er wel uit maar mijn fellow companions haakten af. Mevr. Bork kreeg weer last van evenwicht i.v.m. ontsteking in haar oor en jr. had het na 1 markt al mee gehad.
Ik heb er wel een deal uitgesleept, komende zomer gaan zij naar de zoo in Karlsruhe en ik naar Mulhouse/Colmar.
Bedankt en alvast bedankt voor later, daat is wel knap gedaan !quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jammer, maar volgende keer maakt deze eend weer graag een reisadvies op maat voor je.
Groeten uit de Thalys 1e klas, waar ik de enige stoel heb zonder stopcontact
Goed personeel!quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Oh het personeel wist het stoptcontact te vinden, namenlijk eerst het prullenbakje vooroverbuitelen, en dan daarachter...
Volgende keer het hogesnelheidsspoor ook maar door italianen laten bouwen dan?quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:16 schreef James1988 het volgende:
Volgens AnsaldoBreda ligt het regelmatig stukgaan van de V250 niet aan de trein maar aan de infrastructuur. Zie http://www.twitter.com/AnsaldobredaSpA
de Thalys had in het begin ook grote problemen, met name bij de grensovergang van/naar België. Sinds dit opgelost is gaat het een stuk beter met de Thalys.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Volgende keer het hogesnelheidsspoor ook maar door italianen laten bouwen dan?Ohwacht, de Thalys scheurt al jaren zonder problemen over dat traject...
Die problemen lagen aan ERTMS, dat lag niet aan de infrastructuur zelf of aan de treinen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de Thalys had in het begin ook grote problemen, met name bij de grensovergang van/naar België. Sinds dit opgelost is gaat het een stuk beter met de Thalys.
Dus een aantal problemen waren zeker bekend. Daar dien je voordat de V250 test rekening mee te houden en een oplossing voor te vinden. Dat het misbaksel uit Italië desondanks stuk gaat kan dan niet zonder meer alleen maar aan de baan liggen.
Om precies te zijn: de problemen lagen bij de RBC (die crashte en herstartte automatisch) en een suboptimale GSM-R-dekking.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Die problemen lagen aan ERTMS, dat lag niet aan de infrastructuur zelf of aan de treinen.
Wat is RBC?quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Om precies te zijn: de problemen lagen bij de RBC (die crashte en herstartte automatisch) en een suboptimale GSM-R-dekking.
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 13:58:06AnsaldoBreda: Fyra’s faults not caused by train inefficiencies. 1st part of Press release reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:00:03The start of the high-speed train V250, between Belgium and the Netherlands, has demonstrated the technological level of our products. 2nd reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:04:48The problems occurred, after careful technical analysis carried out by AB staff as well as by experts of the company that manage the network reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:05:39were not imputable to the train, but to issues related to the infrastructure system. reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:05:52The V250, during the above-mentioned failures, immediately responded by deploying the security and control systems that are on board reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:10:42The V250, which therefore represents a state of the art response to the request for fast links in Europe reageer retweet
Voor de luie mensentwitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:11:01is a vehicle extensively tested and perfectly able to compete in the market. End of Press release reageer retweet
ik reken dat als problemen aan de baan, omdatquote:Op vrijdag 28 december 2012 14:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Die problemen lagen aan ERTMS, dat lag niet aan de infrastructuur zelf of aan de treinen.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Om precies te zijn: de problemen lagen bij de RBC (die crashte en herstartte automatisch) en een suboptimale GSM-R-dekking.
Conducteur zei dat ik beter maar weg kon gaan, of moest wachten tot half 6quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:15 schreef dennistd het volgende:
Er wordt gewoon gekeken hoeveel mensen er nog ergens heen moeten. Als het er nog veel zijn, dan rijdt er een trein, zijn het er wat minder dan wordt het een bus en als het er maar een paar zijn dan worden er taxi's ingezet.
Radio Block Center, de computer aan de walzijde.quote:
Balen... sterkte in elk geval!quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.
(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |