quote:BARNEVELD - Bij een ongeval op de spoorovergang tussen de Stationsweg en de Baron van Nagellstraat in Barneveld is donderdagavond even na zes uur een man om het leven gekomen en een vrouw zwaargewond geraakt.
Volgens getuigen stond een auto met een oudere man en vrouw door onbekende reden stil op de overweg. De man wilde zijn vrouw uit de wagen helpen, een passant schoot hem te hulp.
Op dat moment kwam er een trein aan, die de auto raakte én de man die hulp bood. Laatstgenoemde overleefde de klap niet.
De vrouw in de auto liep onder meer zeer ernstig beenletsel op.
De overgang ligt bij Transferium Barneveld Noord op de spoorlijn tussen Amersfoort en Apeldoorn.
Minder, ik meen dat die boog max 100 is.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:15 schreef greavy het volgende:
Valt me nog mee dat die auto daar staat. Die IC rijdt daar altijd op hoge snelheid (120-130km/h).
19:06:5327-12-1217BRANPRIO 1 CE541 HW651 HV651 TS651 AG901 BUTAANWEG/Propaanweg VONDELINGENPLAAT ROTTERDAM (RT) HV Trein (trein) Vak: 5999530quote:Op donderdag 27 december 2012 19:21 schreef greavy het volgende:
En op de Vondelingenplaat in Rotterdam is het ook al raak. Trein versus auto. Gewonden. Ook gevaarlijke stoffen in het spel. Daar is ook groot alarm geslagen.
Edit: Zeer groot alarm. Er lekt "iets" in de ketelwagon(s).
het was niet de IC Berlijn, maar de IC Den Haag - Enschede die de aanrijdingstrein wasquote:Op donderdag 27 december 2012 18:28 schreef daanski82 het volgende:
Wat heeft de IC uit Duitsland nu weer bij de spoorweg overgang in barneveld uitgespookt?
Baanvaksnelheid is 130 op Watergraafsmeer-Apeldoorn, en voor die bocht moet in beide richtingen behoorlijk de ankers uitgegooid worden.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:27 schreef greavy het volgende:
Hm, 100.., Ik dacht 120 of 130. Maar dan nog, ook al rijdt ie daar 80 of 100 de boog door...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 27-12-2012 21:39:07 ]
Gruwelijk!quote:Op donderdag 27 december 2012 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja morgen Parijs - Dusseldorf 1e klas...![]()
Wat is daar verschrikkelijk aan?quote:
quote:Op donderdag 27 december 2012 22:06 schreef KnightSolaire het volgende:
Hopelijk verdwijnt daarmee het probleem van personen die momenteel 30 seconden lang proberen uit te checken door hun portemonnee met meerdere kaarten in alle mogelijke posities aan te bieden.
Klopt! Hij reageert ook op een Oyster kaart kwamen we gisteren achterquote:Op donderdag 27 december 2012 22:06 schreef KnightSolaire het volgende:
Kennelijk zijn de OV-chippalen van NS geüpdatet. Voortaan geven ze een melding in de zin van "Maximaal één kaart tegelijk aanbieden" als iemand een portemonnee er tegenhoudt met meerdere OV-chipkaarten en/of andere kaarten met RFID-chip.
Hopelijk verdwijnt daarmee het probleem van personen die momenteel 30 seconden lang proberen uit te checken door hun portemonnee met meerdere kaarten in alle mogelijke posities aan te bieden. En de irritante pieptonen die daarmee gepaard gaan...
is van 2 decquote:Op donderdag 27 december 2012 21:49 schreef Flodder450 het volgende:
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=21206
Juist helemaal niks, is iets Noord-Hollands denk ikquote:Op donderdag 27 december 2012 22:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat is daar verschrikkelijk aan?
Volgens mij is dat technisch ook praktisch gelijk aan ons OV-chipkaartsysteem.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:08 schreef Viezze het volgende:
[..]
Klopt! Hij reageert ook op een Oyster kaart kwamen we gisteren achter
Die kans is vrij groot inderdaad.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij is dat technisch ook praktisch gelijk aan ons OV-chipkaartsysteem.
Overigens schijnen ook sommige andere passen te storen met je OV-chipkaart, heb er zelf gelukkig geen last van dus kan gewoon m'n portemonnee voor de lezer houden.
Waarom twee OV-chipkaarten? Gedoe met incompatibele abonnementen?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
Die kans is vrij groot inderdaad.
Bij mij kan dat dus niet vanwege twee ov chipkaartenik deed het wel, tot ik in met twee kaarten ingecheckt was in de bus (op een van de twee kaarten stond geen saldo) en sindsdien haal ik de pas er maar gewoon uit.
Het pasje van de bewaakte fietsenstalling reageert ookquote:Op donderdag 27 december 2012 22:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij is dat technisch ook praktisch gelijk aan ons OV-chipkaartsysteem.
Overigens schijnen ook sommige andere passen te storen met je OV-chipkaart, heb er zelf gelukkig geen last van dus kan gewoon m'n portemonnee voor de lezer houden.
Nee niet eens. Studenten OV en NS Privilegepas (waar je dan weer niet mee hoeft in te checken)quote:Op donderdag 27 december 2012 22:14 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Waarom twee OV-chipkaarten? Gedoe met incompatibele abonnementen?
Kun je dat tegenwoordig niet aan je OV-chipkaart koppelen? Met OV-fiets kan dat in ieder geval wel, erg handig.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Het pasje van de bewaakte fietsenstalling reageert ook
Lekker handig van NS dat ze dan zo'n storende chip erin doenquote:Op donderdag 27 december 2012 22:15 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee niet eens. Studenten OV en NS Privilegepas (waar je dan weer niet mee hoeft in te checken)
Ik heb er ook twee, maar gebruik er slechts één. Eén kaart voor alle OV en zo;). Werkt bij mij gelukkig primaquote:Op donderdag 27 december 2012 22:15 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook twee OV-chipkaarten: de eerste heb ik zelf gekocht (toen ik voor m'n werk regelmatig in Amsterdam moest zijn en ik geen zin had in geklooi met strippenkaarten en declareren), de tweede kreeg ik toen ik een VDU aanvroeg.
Goede vraag, waar kan ik dat zien?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Kun je dat tegenwoordig niet aan je OV-chipkaart koppelen? Met OV-fiets kan dat in ieder geval wel, erg handig.
Oh jee. Succes. Ik zou je aanraden gewoon zelf te zoeken op http://www.nsfiets.nl/quote:Op donderdag 27 december 2012 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Goede vraag, waar kan ik dat zien?
Pak EVA er wel even bij
Staat weinig nuttigs over op die website, zal wel even naar de stallingsbeheerder gaan.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:19 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Oh jee. Succes. Ik zou je aanraden gewoon zelf te zoeken op http://www.nsfiets.nl/
Ja, maar het was toen bij Connexxion (dubbel ingecheckt) en ik heb zowaar mijn borg terug gekregen.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Lekker handig van NS dat ze dan zo'n storende chip erin doen. Nooit van gehoord trouwens, een Privilegepas. Wat is dat?
Ik gebruik eigenlijk alleen maar de NS-kaart. Vorig jaar heb ik die tweede OV-chipkaart gebruikt om een Altijd Vrij op te zetten. Als ik dat op mijn NS-kaart zou hebben geladen zou ik mijn VDU kwijt zijn geraakt, en dat wil ik nietquote:Op donderdag 27 december 2012 22:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik heb er ook twee, maar gebruik er slechts één. Eén kaart voor alle OV en zo;). Werkt bij mij gelukkig prima.
Had m'n berichtje nog gewijzigd, volgens mij is dit wat je zoekt: http://www.ov-fiets.nl/ovfiets/extras/extras/stallen-op-pasquote:Op donderdag 27 december 2012 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Staat weinig nuttigs over op die website, zal wel even naar de stallingsbeheerder gaan.
Alhoewel die lui vaak niet veel intelligenter zijn dan Eva..
Hoe kan het zijn dat iets niet compatibel is, en hoe kom je daar achter?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik gebruik eigenlijk alleen maar de NS-kaart. Vorig jaar heb ik die tweede OV-chipkaart gebruikt om een Altijd Vrij op te zetten. Als ik dat op mijn NS-kaart zou hebben geladen zou ik mijn VDU kwijt zijn geraakt, en dat wil ik niet
Nah ik hoef geen OV-Fiets abbonementquote:Op donderdag 27 december 2012 22:23 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Had m'n berichtje nog gewijzigd, volgens mij is dit wat je zoekt: http://www.ov-fiets.nl/ovfiets/extras/extras/stallen-op-pas
Kan dus echter enkel als je een OV-fietsabonnement hebt. Kost een tientje per jaar en dan kun je dus ook OV-fietsen huren met je chipkaart. Aanradertje hoor, werkt prima dat systeem
Zal in de toekomst vast mogelijk worden. In het begin kon je een OV-fietsabonnement ook nog niet aan een chipkaart koppelen. Work in progress als het ware.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Nah ik hoef geen OV-Fiets abbonement
Maar bedankt, kan dus niet op een OVC waar dat niet op zit..
Lekker kut weer..
VDU en Altijd Vrij zijn technisch compatible, het is een business rule.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe kan het zijn dat iets niet compatibel is, en hoe kom je daar achter?
Ik wil niet lullig overkomend maar _waarom_ kan dat niet....Als ik nou beide wil, dus altijd vrij en 3 mensen voordelig mee wil laten reizen.. Dan moet ik dat toch weten?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
VDU en Altijd Vrij zijn technisch compatible, het is een business rule.
"Als het product VDU op de geselecteerde kaart is geladen, dan:
- Beëindig VDU per ingangsdatum Altijd Vrij
- Stort resterende abonnementsgeld terug (abonnementsgeld / resterende maanden)
- Voeg product Altijd Vrij toe aan kaart"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samenreiskorting geldt nog steeds met Altijd Vrij.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik wil niet lullig overkomend maar _waarom_ kan dat niet....Als ik nou beide wil, dus altijd vrij en 3 mensen voordelig mee wil laten reizen.. Dan moet ik dat toch weten?
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
is mij destijds ook overkomen. Op een van de passen is het saldo dan ook 4 euro negatiefquote:Op donderdag 27 december 2012 22:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
Die kans is vrij groot inderdaad.
Bij mij kan dat dus niet vanwege twee ov chipkaartenik deed het wel, tot ik in met twee kaarten ingecheckt was in de bus (op een van de twee kaarten stond geen saldo) en sindsdien haal ik de pas er maar gewoon uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |