abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:55:21 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120863438
Sterkte Monopoly!
pi_120864618
Sterkte Mono!
pi_120864650
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Radio Block Center, de computer aan de walzijde.

Dat het issue niet eerder werd gevonden kwam door zeer specifieke omstandigheden: twee Thalyssen moesten elkaar binnen 4 minuten kruisen bij de grens.
Zuur, gelukkig is het gevonden en opgelost..
Je zou trouwens wel verwachten dat ze weten waar GSM-R dekking goed en slecht is..
pi_120864718
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.

(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Sterkte Monopoly! Ook voor je collega's, want aan de foto's te zien (verbogen trappetje / plateau) heeft de rangeerder flink last van zijn benen. Hoop dat ie er weer snel bovenop komt.

[ Bericht 10% gewijzigd door GekkeHaan op 28-12-2012 15:40:48 ]
pi_120865132
De HSA heeft een een sik op het spoor gebracht!
http://www.gelderlander.n(...)interswijk-1.3582865
:7
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2012 @ 15:42:02 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120865306
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.

(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
sterkte man
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 28 december 2012 @ 15:52:25 #158
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120865737
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:38 schreef b2py het volgende:
De HSA heeft een een sik op het spoor gebracht!
http://www.gelderlander.n(...)interswijk-1.3582865
:7
Is dat de sik die eerder bij het station in de hekken stond, samen met DE-II 186?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120865907
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Is dat de sik die eerder bij het station in de hekken stond, samen met DE-II 186?
[ afbeelding ]
Geen idee, vond het geinig dat er HSA stond :P
pi_120867513
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 10:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Vrijwel nooit, er zijn gaten in dienstregeling waarin de bruggen open kunnen. Te vinden op www.beweegbarespoorbruggen.nl
Heb het 1 keer meegemaakt, moest ik wachten voor de hoge gouwe brug Gouda.
Is niet erg up tot date.


Plaatje is klikbaar
Jeroentje.
pi_120867615
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:35 schreef jpajs het volgende:

[..]

Is niet erg up tot date.

[ link | afbeelding ]
Plaatje is klikbaar
Opmerkingen In verband met de ingebruikname van de nieuwe spoorbrug over de IJssel zal deze brug worden gesloopt. Vanaf 13 juni 2011 zal het openingsregime komen te vervallen.
pi_120868801
De foto's zijn oud. De brug van broek op langedijk is al decenia toegankelijk per fiets.
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:28:05 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120870038
quote:
9s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:20 schreef Monopoly het volgende:
Ongeluk in Rotterdam waren platte wagens ipv ketelwagens ;(
Betrof de bediening van de PCT-Terminal op Pernis, uitgevoerd door de Belg van RRF (RRF 107(?) die altijd bij Pernis tegen het juk staat. CapTrain brengt deze trein met een E-lok naar Pernis toe vanuit Duitsland.
Toch?
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:29:17 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120870090
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.

(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Sterkte!
pi_120871607
Bedankt allemaal, doet me goed.

Geduwde treinen hebben geen verlichting voorop. De rangeerder heeft reflecterende jas aan uiteraard, en meestal hebben ze een maclight in de handen.
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:10:10 #166
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_120872026
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.

(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Au! Da's schrikken!

Sterkte, ook qua slapeloze nachten etc. Kop op man!
pi_120872069
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:10 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Au! Da's schrikken!

Sterkte, ook qua slapeloze nachten etc. Kop op man!
Juist heel goed geslapen vannacht, heel vreemd.
  Redactie Sport vrijdag 28 december 2012 @ 18:48:18 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120873517
Zelfs Arriva vindt Lichtenvoorde-Groenlo maar een rare naam voor het station:
Arriva_NL twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 18:20:01 De dienstregeling tussen Zutphen en Winterswijk wordt weer hervat. 18:30 vertrekt de eerste trein weer uit Lievelde. reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120877795
NS_online twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 20:06:05 Vannacht: tussen Rotterdam en Delft geen Nachtnettreinen maar bussen van 1.00 tot 5.00 uur. http://t.co/z23egl7C #RtdDt reageer retweet
Als je nu op die link krijg je een scherm met de tekst:

Storingen en werk aan het spoor op dit moment
Er zijn geen werkzaamheden of storingen op dit moment
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2012 @ 20:24:19 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120878762
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:48 schreef dennistd het volgende:
Zelfs Arriva vindt Lichtenvoorde-Groenlo maar een rare naam voor het station:
Arriva_NL twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 18:20:01 De dienstregeling tussen Zutphen en Winterswijk wordt weer hervat. 18:30 vertrekt de eerste trein weer uit Lievelde. reageer retweet
Kijk, eindelijk eentje die verstandig is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2012 @ 20:47:28 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120880102
toch handig die ov-chipkaart. In elke provincie, elke concessie en op bijna elke treinlijn heb je een verschillend tarief:
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart#Tarieven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120882313
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:48 schreef dennistd het volgende:
Zelfs Arriva vindt Lichtenvoorde-Groenlo maar een rare naam voor het station:
Arriva_NL twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 18:20:01 De dienstregeling tussen Zutphen en Winterswijk wordt weer hervat. 18:30 vertrekt de eerste trein weer uit Lievelde. reageer retweet
Ik snap 'm niet geloof ik: Lichtenvoorde-Groenlo en Lievelde zijn toch gewoon twee onafhankelijke stations langs die spoorlijn? :@ :?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2012 @ 21:26:20 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120882605
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik snap 'm niet geloof ik: Lichtenvoorde-Groenlo en Lievelde zijn toch gewoon twee onafhankelijke stations langs die spoorlijn? :@ :?
_O- _O- _O- _O- _O-

Het volgende station is Lichtenvoorde-Groenlo. U kunt hier overstappen op de bus naar Lichtenvoorde en naar Groenlo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120882824
Ah check, station Lievelde bestaat helemaal niet...zal wel ergens een steekje los zijn geraakt in mijn rare brein 8)7 :P
pi_120886014
Mijn ma is een baas, kwam ik laatst achter.
Ze was recent naar Amsterdam gegaan met een vriendin, met de trein.
Ze waren ingestapt, en in de stiltecoupé beland. Mijn ma zei tegen vriendin, we moeten hier stil zijn, laten we naar een andere coupé gaan. Ze is opgestaan en naar een niet stiltecoupé gelopen. Faith in moms restored. ^O^
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:18:50 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120886122
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:17 schreef b2py het volgende:
Mijn ma is een baas, kwam ik laatst achter.
Ze was recent naar Amsterdam gegaan met een vriendin, met de trein.
Ze waren ingestapt, en in de stiltecoupé beland. Mijn ma zei tegen vriendin, we moeten hier stil zijn, laten we naar een andere coupé gaan. Ze is opgestaan en naar een niet stiltecoupé gelopen. Faith in moms restored. ^O^
_O_
pi_120890930
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/6508/2646900
Treinbedieningspaneel te koop, ik denk ik deel het met jullie :P
  vrijdag 28 december 2012 @ 23:56:05 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120892537
Even een herinnering i.v.m. het Nieuwjaarsrondje :s)
pi_120894781
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
toch handig die ov-chipkaart. In elke provincie, elke concessie en op bijna elke treinlijn heb je een verschillend tarief:
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart#Tarieven
Wel het idee achter concurrentie op het spoor, om ook met tariefdifferentiatie te kunnen werken.. Dus in die zin...
pi_120898247
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:34 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Wel het idee achter concurrentie op het spoor, om ook met tariefdifferentiatie te kunnen werken.. Dus in die zin...
De censessieverstrekker stelt ze vast... En op 1 traject heb je ook echt de keuze...
dag
pi_120899147
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:56 schreef James1988 het volgende:
Even een herinnering i.v.m. het Nieuwjaarsrondje :s)
Ik heb navraag gedaan over eventuele werkzaamheden die weekenden maar nog geen antwoord ;)
pi_120899315
Ik ga morgen Station Dronten eens proberen.

Ik ben echt fan van de nieuwe dienstregeling en stations
Alleen zo jammer dat je standaard minstens een kwartier vertraging moet incalculeren nu -O-
  Redactie Sport zaterdag 29 december 2012 @ 08:46:31 #183
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120901596
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 02:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb navraag gedaan over eventuele werkzaamheden die weekenden maar nog geen antwoord ;)
Via de Hispeed-site kun je al wat achterhalen:
- 26 januari: iets met werkzaamheden op de westtak/Schiphol/Hoofddorp, de Fyra vertrekt 10 min eerder uit Amsterdam en 5 minuten eerder uit Schiphol, vanaf Rotterdam normale tijden
- 2 februari: ICE stopt niet in Arnhem maar extra in Eindhoven, die rijdt dus via Venlo (kunnen zowel werkzaamheden Arnhem-Utrecht als werkzaamheden in Duitsland zijn)
Waarschijnlijk iets in Duitsland, want over de EN en CNL wordt het volgende gemeld:
quote:
Door werkzaamheden in Duitsland zijn de dienstregelingen van EuroNight 447 en 446 aangepast:
- Euronight 447 naar Berlijn, Warszawa, Kopenhagen, Praha, Moskou en Minsk vertrekt een uur eerder uit Amsterdam Centraal.
- EuroNight 446 uit Warszawa naar Amsterdam Centraal komt op de geplande tijd in Amsterdam Centraal, maar rijdt in Duitsland volgens een gewijzigde route en stopt niet in Keulen en Düsseldorf.
edit: bahn.de is duidelijker: 'Grund: Bauarbeiten auf dem Streckenabschnitt Emmerich Utrecht'

[ Bericht 12% gewijzigd door dennistd op 29-12-2012 08:53:09 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120903861
quote:
Scooterrijder overleden na botsing met trein

ZEVENHUIZEN -
Bij een aanrijding zaterdagochtend tussen een scooter en een trein op een spoorwegovergang in Zevenhuizen is de bestuurder van de scooter om het leven gekomen. Dat liet de politie weten. Volgens een woordvoerster zaten twee jonge mannen op de scooter en reden zij tussen de gesloten spoorbomen door. De tweede man is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. Zijn toestand zou niet kritiek zijn.

Door het ongeluk reden er een paar uur lang geen treinen tussen Gouda en Zoetermeer-Oost. Eind van de ochtend kwam het treinverkeer op die route weer op gang.
Gaat lekker deze week op overwegen...
pi_120903944
Hedenochtend had iemand ook alweer een trein gekopt bij Zoetermeer Oost..
  zaterdag 29 december 2012 @ 13:07:32 #186
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_120906981
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:28 schreef Viezze het volgende:

[..]

Gaat lekker deze week op overwegen...
Als je bewust tussen gesloten overwegbomen door rijdt verdien je ook niet beter.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_120907052
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:28 schreef Viezze het volgende:

[..]

Gaat lekker deze week op overwegen...
van dit soort types lig ik niet wakker van, eigen schuld hele dikke bult. Wel triest voor het treinpersoneel
pi_120908229
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 13:07 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als je bewust tussen gesloten overwegbomen door rijdt verdien je ook niet beter.
Daar ben ik het mee eens, maar het heeft wel impact op personeel en omstanders.
pi_120908482
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 13:07 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als je bewust tussen gesloten overwegbomen door rijdt verdien je ook niet beter.
Nee, jij misschien niet... Maar de machinist van de betrokken trein verdient wel beter! :(
pi_120908550
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 13:07 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als je bewust tussen gesloten overwegbomen door rijdt verdien je ook niet beter.
Er zat ook een passagier op de scooter...
dag
pi_120909364
Nou moet je toch slalommen en dus afremmen om er tussendoor te glippen, dus die had er af kunnen springen. Daarnaast ben je een enorme debiel als je dit doet, en de passagier heeft waarschijnlijk wel geweten dat de bestuurder als een debiel reed en zodoende heeft hij/zij een risico genomen. Je houdt er dan geen rekening mee dat het zo afloopt....
pi_120910140
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 13:48 schreef Peter het volgende:

[..]

Er zat ook een passagier op de scooter...
die misschien wel de bestuurder aangemoedigd heeft om vooral stoer door te rijden.
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:58:50 #193
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120915855
Gissen en aannames...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_120916624
Was hier trouwens al gemeld dat ROCOV-voorzitter Ben Mouw vind dat Arriva z'n treinen beter had moeten testen? Hij vind dat personeel meer testritten had moeten maken zodat ze vertrouwder raken met de treinen.
'Arriva had meer moeten testen' (De Stentor, regio Zutphen)
pi_120918983
Groetjes uit het Sauerland,

Darkwing en Fles



:s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120919000
Groetjes terug! Hopen dat jullie de 300 nog gaan aantikken ;)
pi_120919183
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:14 schreef b2py het volgende:
Groetjes terug! Hopen dat jullie de 300 nog gaan aantikken ;)
Was t niet van plan :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:31:01 #198
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120919524
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was t niet van plan :D
Ik, op de zeg terug nar huis de 3e Januari. ;)

Dit zijn de plannen voor morgen, voor zie het interesseert
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:45:41 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120920055
Brandlucht op Schiphol, geen treinverkeer.

edit: is weer voorbij

[ Bericht 28% gewijzigd door James1988 op 29-12-2012 18:56:32 ]
  zaterdag 29 december 2012 @ 19:30:04 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120922131
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:45 schreef James1988 het volgende:
Brandlucht op Schiphol, geen treinverkeer.

edit: is weer voorbij
Ik ben met de Russische Roulette door het oog van de naald gegaan. Ik had Fyra 9256 Amsterdam naar Rotterdam. Even later lag Schiphol plat...
pi_120922369
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik ben met de Russische Roulette door het oog van de naald gegaan. Ik had Fyra 9256 Amsterdam naar Rotterdam. Even later lag Schiphol plat...
"Russisch roulette (Russisch: Русская рулетка, Russkaija ruletka) is een "gokspel" met als inzet iemands leven."
Neem niet aan dat je dood ging als die 'brand' er 10 min eerder was geweest hoor ;)
  zaterdag 29 december 2012 @ 19:36:02 #202
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120922461
De Russische Roulette wordt hier de Fyra bedoelt. Je weet nooit op welke trein je moet gokken.
Uitval = verlies
Rijdend = winst
pi_120922597
You don't say.
pi_120923372
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:45 schreef James1988 het volgende:
Brandlucht op Schiphol, geen treinverkeer.

edit: is weer voorbij
Wordt het niet eens tijd om met een peleton of vier aan schoonmakers die tunnel van onder tot boven een sopje te geven?
  zaterdag 29 december 2012 @ 20:01:56 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120923807
Bij Zutphen was het hoogwaterregime inderdaad van kracht. Door het zeer hoge water op de IJssel stonden zelfs de wegen, voetpaden, fietspaden en what ever aan de kade bij Zutphen blank en de uiterwaarden waren volledig onder water. Dat gepaard met een stevige stroming.
Er moest een binnenvaartschip langs, maar door het hoge water moest de brug open. Doordat hij stroming mee had ging de boot voor op de treinen, waardoor Arriva naar Apeldoorn en NS naar Nijmegen +4 kreeg rond half 3.
pi_120923885
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:34 schreef b2py het volgende:

[..]

"Russisch roulette (Russisch: Русская рулетка, Russkaija ruletka) is een "gokspel" met als inzet iemands leven."
Neem niet aan dat je dood ging als die 'brand' er 10 min eerder was geweest hoor ;)
Gemiste kans zeg ik je.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120923954
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 20:01 schreef greavy het volgende:
Bij Zutphen was het hoogwaterregime inderdaad van kracht. Door het zeer hoge water op de IJssel stonden zelfs de wegen, voetpaden, fietspaden en what ever aan de kade bij Zutphen blank en de uiterwaarden waren volledig onder water. Dat gepaard met een stevige stroming.
Er moest een binnenvaartschip langs, maar door het hoge water moest de brug open. Doordat hij stroming mee had ging de boot voor op de treinen, waardoor Arriva naar Apeldoorn en NS naar Nijmegen +4 kreeg rond half 3.
Zie daar de functie van een uiterwaard.
  zaterdag 29 december 2012 @ 20:16:01 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120924532
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 20:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Zie daar de functie van een uiterwaard.
De uiterwaarden bij Zutphen staan allemaal al lang onder water.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 29 december 2012 @ 20:18:04 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120924608
Ik kom daar zelden, dusja.
  zaterdag 29 december 2012 @ 20:37:08 #210
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120925489
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Groetjes uit het Sauerland,

Darkwing en Fles

[ afbeelding ]

:s)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 29 december 2012 @ 21:22:24 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120927572

Arriva wenst u een Fijn Weekend
Één van de 2 omlopen die wij langs zagen komen op het ZAP-lijntje reed met D-GTW (10)252. Deze GTW had, ipv Zutphen of Apeldoorn, op de koersborden de tekst "Fijn weekend" te verwerken gekregen. Een welkome afwisseling op de trein!


Arriva wenst u een Fijn Weekend (2)
Even later kwam de 252 als Stoptrein naar Apeldoorn op het ZAP-lijntje weer terug, met eveneens Fijn Weekend op de koersborden. Een klik later is ook goed gelukt, maar daar had de Machinist willens en wetens het koersbord uitgeschakeld.


Fyra V250 4811 met 5 frontseinen
Vanwege een technisch mankement aan de V250-treinstellen, ook wel bekend als Stofzuiger, Kruimeldief of Vogelbekdier rijdt sowieso de 4811 met 5 frontseinen rond.

Voor degenen die goed gelovig zijn, kom maar weer uit je droom. Door de langere sluitertijd van 3,2 seconde was dit mogelijk. De machinist had ook door dat ik met lange sluitertijden werkte, en ging met zijn schijnwerpers en dimlichten spelen. Elke keer wisselen van licht. Dit was hiervan het prachtige resultaat.
Deze V250 4811 is met -4 in het Rotterdamse aangekomen en zal na een stop van 8 minuten weer doorrijden naar Brussel als trein 9256.
Aan de rechterkant staat een onbekende DDZ als Intercity naar Dordrecht, die tegenwoordig de intercitydiensten tussen Amsterdam en Dordrecht via Haarlem verzekert. Eindelijk wat minder VIRM-geweld!


NSH V250 4811 naar Brussel (9256)
Ook kon er nog een foto geklikt worden zonder DDZ én met 3 frontseinen, zoals het eigenlijk hoort.

Hier staat de 4811 als Fyra 9256 gereed om een seconde na de klik van deze foto te vertrekken richting België.
pi_120927706
Die V250 ziet er echt wel goed uit hoor op die allerlaatste foto! Prachtplaten Greavy!
pi_120928099
Die custom-bestemming bij Arriva zijn irritant als ze ook bij de stations getoond worden, omdat het zorgt voor onduidelijkheid.
pi_120928866
Reminder!
PTA / Treinentopic #489: Vogelbekdieren in Emmerich? Treinentopic nieuwjaarsronde!
  zaterdag 29 december 2012 @ 22:14:01 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120930256
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:33 schreef Bitlord het volgende:
Die custom-bestemming bij Arriva zijn irritant als ze ook bij de stations getoond worden, omdat het zorgt voor onduidelijkheid.
Dat klopt. Alleen de 252 reed hiermee rond, verder enkel GTW's met een normale bestemming gezien op Tiel-Arnhem-Winterswijk-Zutphen-Apeldoorn.

Eigenlijk moet Arriva ook op Tiel-Geldermalsen mogen rijden, en dan met bicourante stellen. Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Arnhem-Winterswijk-Zutphen-Apeldoorn ofzo O+
pi_120932226
Dat laatste zou wel cool zijn. Een éénwekelijkse rit voor de verstokte treinhobbyisten onder ons:)
  zaterdag 29 december 2012 @ 22:46:50 #217
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120932301
Gewoon bicourante treinstellen en dan in Tiel omschakelen naar diesel en bij Elst naar elektrisch en bij Zevenaar weer naar diesel. Maarja, of dat ooit zal komen...
  Redactie Sport zaterdag 29 december 2012 @ 23:04:36 #218
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120933396
Dat heeft voor die relatief korte stukjes onder de draad in Nederland niet veel zin volgens mij: de kosten voor het dieselen onder de draad zijn een stuk lager dan die voor twee powerpacks lijkt me.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:06:33 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120933543
Ja, dat zal vast zo zijn idd. En ik gok ook dat de vervoerders het niet willen, zo'n lange afstand met één treinstel op allemaal regionale spoorlijntjes met veel enkelspoor.
Maarja, het zijn dingen die je "ooit" wel eens zien wilt. Niet dat het zal lukken, maargoed.
pi_120933691
Diesel onder waslijn, fap fap! _O_ ^O^
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:13:06 #221
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120933991
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:08 schreef b2py het volgende:
Diesel onder waslijn, fap fap! _O_ ^O^
Het betere Fab-werk

VDE 8, 10 miljard euro!

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:34:38 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120935323
Was hier al voorbij gekomen:

quote:
Is er een regeling voor abonnementhouders op het traject Amsterdam-Brussel?
Ja. Wanneer u reist met een NS-abonnement in combinatie met een NMBS-abonnement,* waarmee u onbeperkt kunt reizen op het traject Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Den Haag - Dordrecht - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, dan is er een speciale regeling in de vorm van een supplement voor Fyra naar Brussel. Het supplement is de verplichte zitplaatsreservering in uw specifieke trein. U kunt gebruik blijven maken van uw abonnement op Fyra naar Brussel in combinatie met het supplement. Voor het supplement betaalt u per enkele reis ¤ 4 in 2e klas en ¤ 6 in 1e klas, ongeacht op welk deel van het traject Amsterdam-Brussel u reist. Als u uw gereserveerde trein mist, kunt u gebruikmaken van een Fyra onmiddellijk na de gekozen trein. Ook kunt u een Fyra eerder nemen. U heeft dan geen garantie op een zitplaats. Annulering van het supplement is niet mogelijk. Kijk hier voor meer informatie.

Momenteel wordt er gewerkt aan een “frequent traveller” tariefformule voor reizigers die op zeer regelmatige basis gebruik zullen maken van Fyra naar Brussel. In de loop van 2013 zal dit worden gepresenteerd. Deze tariefformule zal het hierboven genoemde supplement vervangen.

* Het supplement is voor de volgende NS-abonnementen op het traject Amsterdam-Roosendaal van toepassing: Weekend Vrij, Altijd Vrij (maand of jaar), Dal Vrij, Trajectkaarten (maand of jaar) die minimaal het afgelegde Fyra-traject afdekken (tot Roosendaal grens), NS Jaarabonnement, OV-Jaarabonnement, NS Maandnetkaart, NS Maandtrajectabonnement (Roosendaal Grens – Antwerpen of verder) of Studentenreisproduct (week/weekend) in combinatie met de volgende NMBS-treinkaarten op het traject Amsterdam-Brussel: Nettreinkaart geldig voor het gehele Belgische net, Trajecttreinkaart die minimaal het afgelegde Fyra-traject afdekken (tot Roosendaal grens), Halftijdse treinkaart, Schooltreinkaart of Campuskaart.
Volgens Fyra-personeel mag je ook met de GoPass en/of RailPass hier gebruik van maken, als je maar een ticket hebt voor Roosendaal-Grens - Essen (B).
  Redactie Sport zaterdag 29 december 2012 @ 23:52:07 #223
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120936499
Wat heb je aan een kaartje Roosendaal-Grens - Essen bij de Fyra? Die komt er niet eens in de buurt..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:53:14 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120936567
Waar je voor moet zorgen is dat je een kaartje hebt dat geldig is voor het hele traject.
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:54:06 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120936627
@Dennis; Nee, maar juist deze toeslag is er voor bedoeld dat jij als reiziger met een ticket regulier spoor (abonnement oid zoals hierboven beschreven) gebruik mag maken van de V250 over de HSL.

Mijn situatie: mag je dus met Weekend Vrij - Go Pass ingevuld Essen-Brussel Zuid en een ticket Roosendaal Grens-Essen én deze toeslag met de V250 naar Brussel.

Rail Pass is voor => 26 jaar, Go Pass voor < 26 jaar
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:54:44 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120936690
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:53 schreef James1988 het volgende:
Waar je voor moet zorgen is dat je een kaartje hebt dat geldig is voor het hele traject als je over regulier spoor gaat.
Fixed ;)
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:55:02 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120936716
4 kaartjes waar je het vroeger nog met 1 kon redden. Wat een vooruitgang. :')
  zondag 30 december 2012 @ 00:03:13 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120937350
Ja, als ze van die toeslag gebruik willen maken kan dat wel zo uitkomen ja. Ik had voorheen 3 kaartjes en krijg er nu 4, als ik die toeslag gebruik.

Gelukkig is die toeslag op een ruim assortiment aan abonnementen geldig.
  zondag 30 december 2012 @ 00:07:41 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120937628
Evenzogoed is en blijft die hele Fyra in z'n huidige vorm een waardeloos product dat absoluut niet inspeelt op de wensen van de klanten.
pi_120937654
Krijg je ook een Fyra ov-chippaal op antwerpen en Brussel als je binnenkort die palen op de fyra trajecten gaat krijgen?
  zondag 30 december 2012 @ 00:11:45 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120937910
Nee. Want de NMBS wil daar niet aan beginnen :s)
pi_120938142
Moet ik dan alsnog zo'n hoerig papierkaartje kopen voor breda - antwerpen? :')
  zondag 30 december 2012 @ 00:16:30 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120938225
Ja, naar alle waarschijnlijkheid wel. Of twee abonnementen die het hele traject afdekken.

Misschien komt er ooit één abonnement maar dat zal wel niet.
pi_120938336
Wat heb ik aan een abbonement als dagjesmens? :P
  zondag 30 december 2012 @ 00:20:34 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120938489
Weinig, maar een forens heeft er wel wat aan. Zeker omdat je in België anders iedere dag naar dat fucking loket mag :')
pi_120938596
het is echt een tyfuszooi bij dat NSH he.. ik word er beetje moe van zo..
  zondag 30 december 2012 @ 00:27:30 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120938831
De HSL is sowieso een tyfuszooi. Ik denk dat er meer te halen valt dan dit:


(Bedieningspatroon HSL-Zuid volgens de in 2001 gegunde concessie)

Ik denk dat onderstaand bedieningspatroon voor veel reizigers, zowel toeristen als zakenreizigers, interessanter zal zijn:


(Asd = Amsterdam C, Asdz = Amsterdam Zuid, Shl = Schiphol, Rtd = Rotterdam C, Bd = Breda, Atw = Antwerpen, Brusc = Brussel Centraal, Brusz = Brussel Zuid)

Vanuit Rotterdam krijg je zo een snelle verbinding met het centraal station van Amsterdam én met de zuidas, waar veel bedrijven gevestigd zijn. Als je vanuit Breda naar Amsterdam C moet kun je in Schiphol overstappen. (Thalys blijft uiteraard rijden, maar die heb ik even buiten beschouwing gelaten)

Over enkele jaren zal in Amsterdam de Noord/Zuidlijn voltooid zijn, waardoor de stad Amsterdam nog wat toegankelijker wordt vanaf zowel Centraal als Zuid.

[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 30-12-2012 00:46:17 ]
pi_120940278
Ziet er ook stuk beter uit.
  zondag 30 december 2012 @ 01:01:00 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120940613
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:54 schreef b2py het volgende:
Ziet er ook stuk beter uit.
Thanks! :)

Ik ben van mening dat het aanbod zoals dat voorzien is, teveel capaciteit zal bieden. In het eindbeeld wordt de volgende capaciteit aangeboden op de verbinding Rotterdam Centraal - Amsterdam Centraal:
- 4x Fyra Binnenlands (4x8 bakken = 32 bakken)
- 1x Fyra Internationaal
(- 1x Thalys)
- 4x Intercity (meestal uitgevoerd met 10 bakken VIRM = 40 bakken)
- 2x Sprinter (capaciteit onbekend, ik denk 2x SLT-6)

In totaal zit je dan aan meer dan 100 bakken rechtstreeks per richting de hele dag door. Als je een overstap in Den Haag toevoegt (bijvoorbeeld van de IC Venlo - Den Haag op een trein naar Groningen) zit je met nog meer capaciteit.

Ik denk dat dat niet al die capaciteit nodig is, en dat het materieel daarom beter ingezet kan worden. :)
pi_120940864
Ik zal morgen met meer tekst reageren, lig echt super moe in me bed beetje te zappen :p
  zondag 30 december 2012 @ 01:07:04 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120940923
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:05 schreef b2py het volgende:
Ik zal morgen met meer tekst reageren, lig echt super moe in me bed beetje te zappen :p
Whehe, en terecht. ;)

Slaap lekker alvast :s)
pi_120944031
Den Haag blijft zo zonder beloofde verbinding naar België ;(
dag
  zondag 30 december 2012 @ 03:18:02 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120944406
Dat is waar, maar ik kan ook niet echt een realistische oplossing bedenken voor de Den Haag-kwestie rekening houdende met het beschikbare rollend materieel en de omstandigheden. Er is niet genoeg materieel beschikbaar (zoals de "20e V250"), er gaat te veel capaciteit geboden worden ("lege treinen") of de verbinding gaat niet aantrekkelijk zijn (ivm kopmaken in Breda)... :X

Het zou handiger zijn geweest als HSA i.p.v. de lange V250-treinen had gekozen voor wat kortere treinen (zoals de Renfe S/120) in een grotere hoeveelheid. Dan was flexibiliteit mogelijk geweest zonder al te veel overcapaciteit te bieden, bijvoorbeeld door een deel voor Den Haag aan/af te koppelen in Rotterdam.

Ik denk dat een goede verbinding Den Haag - Rotterdam waar overgestapt kan worden op de Fyra (gegarandeerd, dus de trein wacht) nog de beste uitkomst is voor Den Haag.
  zondag 30 december 2012 @ 08:56:19 #244
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120946110
Opeens staat een of andere stremming op TT 101. Komkommertijd zeker.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_120946269
Impact is wel flink Ziggy, tot 15; 00 geen treinen aldaar..
Edit: gaat om een boom op het spoor, aldus nu.nl waar het ook op de voorpagina staat..
  zondag 30 december 2012 @ 09:56:31 #246
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120946724
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 09:16 schreef b2py het volgende:
Impact is wel flink Ziggy, tot 15; 00 geen treinen aldaar..
Edit: gaat om een boom op het spoor, aldus nu.nl waar het ook op de voorpagina staat..
Het gebeurt wel vaker dat ergens een halve dag geen treinen rijden, maar dat staat dan lang niet altijd op 101. Vandaar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_120946792
Het is ook natuurlijk het economische zondagshart he, weert :p
pi_120947139
En de Brainport Eindhoven is moeilijker vanuit het zuiden bereikbaar! En dat nog wel op een zondag in de vakantieperiode! :o
  Redactie Sport / Supervogel zondag 30 december 2012 @ 10:31:32 #249
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_120947233
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 09:16 schreef b2py het volgende:
Impact is wel flink Ziggy, tot 15; 00 geen treinen aldaar..
Edit: gaat om een boom op het spoor, aldus nu.nl waar het ook op de voorpagina staat..


Bom :').
pi_120947833
Haha wat een sukkels. Lees trouwens net dat er een leeg materieel rit tegen de boom aan is gereden. Stroomafnemer defect en enkele tientallen meters bvl naar beneden gekomen.
pi_120948083
In 'grote' hadden ook nog een extra o en t gemoeten, geloof niet dat degene die het artikel schreef helemaal helder was.
pi_120949547
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:27 schreef James1988 het volgende:
De HSL is sowieso een tyfuszooi. Ik denk dat er meer te halen valt dan dit:
[ afbeelding ]

(Bedieningspatroon HSL-Zuid volgens de in 2001 gegunde concessie)

Ik denk dat onderstaand bedieningspatroon voor veel reizigers, zowel toeristen als zakenreizigers, interessanter zal zijn:
[ afbeelding ]

(Asd = Amsterdam C, Asdz = Amsterdam Zuid, Shl = Schiphol, Rtd = Rotterdam C, Bd = Breda, Atw = Antwerpen, Brusc = Brussel Centraal, Brusz = Brussel Zuid)

Vanuit Rotterdam krijg je zo een snelle verbinding met het centraal station van Amsterdam én met de zuidas, waar veel bedrijven gevestigd zijn. Als je vanuit Breda naar Amsterdam C moet kun je in Schiphol overstappen. (Thalys blijft uiteraard rijden, maar die heb ik even buiten beschouwing gelaten)

Over enkele jaren zal in Amsterdam de Noord/Zuidlijn voltooid zijn, waardoor de stad Amsterdam nog wat toegankelijker wordt vanaf zowel Centraal als Zuid.
Ik ga bij nader inzien toch wat minder positief reageren nu ik op groot scherm lees.
Ik denk dat Amsterdam-Zuid in de huidige stand van zaken weinig meer te bieden heeft dan Amsterdam Centraal, zelfs met de Noord-Zuidlijn erbij. Je krijg op wat voor manier dan ook dat mensen moeten overstappen, dan wel van Amsterdam C naar Rotterdam C of van Amsterdam Zuid naar Rotterdam C. Ik zou Amsterdam Zuid bedienen met een keer per uur en Amsterdam Centraal twee keer per uur laten bedienen. Zo houdt je de bediening Amsterdam C - Schiphol ook nog goed op peil. Dit omdat de vervoerswaarde Amsterdam C - Schiphol groter is dan Amsterdam Zuid - Schiphol. Ooit is hier een document gepubliceerd met vervoersaantallen en herkomsten en bestemmingen daarvan in de randstad. Ik kan hem helaas nu niet meer vinden.

Ook krijg je bij Amsterdam Zuid het probleem waar je de trein wil laten keren. Eigenlijk wil je gewoon twee perronsporen vrijhouden in beide richtingen, maar dan zou er of een keerspoor moeten komen, of doorgereden naar de Watergraafsmeer. Doorrijden naar Almere Centrum zou een optie kunnen zijn, alhoewel die verbinding weinig meerwaarde zal bieden, omdat in de toekomst Duivendrecht zijn Intercity status zal verliezen. Hierdoor zal het aantal stops voor een conventionele Intercity hetzelfde zijn als voor de Fyra. De enige manier om reizigerspotentie te creëren voor een verbinding Almere - Amsterdam Zuid en verder is als er toch een Intercityknoop gerealiseerd gaat worden te Weesp en Duivendrecht zijn Intercity status behoudt. Hierdoor zal de Fyra wellicht vijf - zes minuten sneller kunnen zijn door geen stop te Weesp en Duivendrecht. Er zal vooral winst geboekt worden t.o.v. Weesp omdat daar een minimale stop benodigd is van drie minuten vanwege het overstappen.

Conclusie: Ik zou Amsterdam Zuid en Amsterdam Centraal omdraaien en Centraal twee keer per uur bedienen en Zuid een keer per uur, eventueel doortrekken naar Almere in hierboven geschetst scenario.

quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Thanks! :)

Ik ben van mening dat het aanbod zoals dat voorzien is, teveel capaciteit zal bieden. In het eindbeeld wordt de volgende capaciteit aangeboden op de verbinding Rotterdam Centraal - Amsterdam Centraal:
- 4x Fyra Binnenlands (4x8 bakken = 32 bakken)
- 1x Fyra Internationaal
(- 1x Thalys)
- 4x Intercity (meestal uitgevoerd met 10 bakken VIRM = 40 bakken)
- 2x Sprinter (capaciteit onbekend, ik denk 2x SLT-6)

In totaal zit je dan aan meer dan 100 bakken rechtstreeks per richting de hele dag door. Als je een overstap in Den Haag toevoegt (bijvoorbeeld van de IC Venlo - Den Haag op een trein naar Groningen) zit je met nog meer capaciteit.

Ik denk dat dat niet al die capaciteit nodig is, en dat het materieel daarom beter ingezet kan worden. :)
Ik denk dat die hoeveelheid bakken alleen in de spits gehaald zal worden, en dan niet langer dan een uur. Ik vermoed dat die vier keer per uurs verdichting op Amsterdam - Rotterdam alleen in de spits gepland zal worden, buiten de spits zitten de huidige Fyra's niet bepaald vol.

De door jou geschetste bakhoeveelheden red je echt niet buiten de spits. De reguliere intercity's rijden buiten de spits allemaal met losse stellen. Losse NID vier dan wel zes in de toekomst, of vier of zes bakken VIRM. De sprinter rijdt in het dal ook met losse stellen, dat is ook maximaal zes bakken SLT. De goede overstap van Intercity Venlo - Den Haag op Intercity naar Groningen zal er niet komen. Dit omdat de Intercity uit Dordrecht op Leiden daar al aansluiting op bied. En zoveel vraag zal er niet zuidelijker dan Dordrecht naar een nog strakkere verbinding richting Amsterdam/Schiphol/Haarlem.
In de spits zou je deze hoeveelheden wel vol moeten krijgen, alhoewel ik niet zo'n goed zicht heb op de reizigersaantallen de regio Rijnmond en Haaglanden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 december 2012 @ 12:31:45 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120950512
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2012 10:31 schreef Pino112 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bom :').
en grootte kunnen ze ook al niet schrijven :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport / Supervogel zondag 30 december 2012 @ 12:42:35 #254
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_120950813
quote:
15s.gif Op zondag 30 december 2012 12:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en grootte kunnen ze ook al niet schrijven :')
Niveautje bij de Spits is niet al te hoog idd :')
pi_120953148

Wir fahren dem neuen Jahr schon mal entgegen! Wissen Sie bereits, wohin wir Sie im Jahr 2013 bringen dürfen?

http://www.facebook.com/p(...)2033178165965&type=1
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 december 2012 @ 13:41:51 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120953231
quote:
klinkt wel ernstig iig. Geen idee in hoeverre het ook echt klopt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120954160
quote:
Terechte klachten hoor. Maak Tilburg - Eindhoven dagelijks mee, de hogesnelheidswissels bij Boxtel. 't Klinkt allemaal heel leuk, zo'n wissel waar met 140 overheen gereden kan worden maar zelfs als zittende passagier blijf je maar moeilijk overeind. Roosendaal - Lage Zwaluwe weet ik ook gelijk welke overweg bedoeld wordt, die geeft de VIRMs zo'n zwieper dat-ie nog een kilometer naschommelt.
pi_120954269
In mijn ervaring op een deel van de genoemde stukken beperken veel machinisten hun snelheid, behalve als ze vertraging willen inrijden. Dan kan het er inderdaad hard aan toegaan. Is het probleem uitsluitend voorbehouden aan VIRM?
pi_120954305
Ben ik dan de enige die vindt dat het grotendeels koekkoek is? :P
pi_120954386
Persoon tussen trein en perron op Utrecht CS

UTRECHT - Op Utrecht CS is rond één uur vanmiddag een persoon tussen een stilstaande trein en het perron gevallen.

Het slachtoffer leek in eerste instantie niet aanspreekbaar waarna de traumahelikopter werd opgeroepen. Die werd geannulleerd toen de persoon toch aanspreekbaar bleek.

Het slachtoffer was onder invloed. De brandweer kijkt nu naar de beste manier om het slachtoffer te bevrijden.

Bron
pi_120955454
quote:
2s.gif Op zondag 30 december 2012 13:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klinkt wel ernstig iig. Geen idee in hoeverre het ook echt klopt
Wat is ernstig?

In Hongarije bijv. is het rijcomfort op sommige IC-trajecten nog veel slechter dan hier, ik herinner me bijv. dat ik moeite had om iets op m'n smartphone te typen, door het geschud kon ik nauwelijks de juiste letters raken. Maar het is blijkbaar geen veiligheidsprobleem (aantal gewonden bij spoorwegongelukken is daar vergelijkbaar met hier, voor zover ik weet).

Dus is het een comfortkwestie of een veiligheidskwestie? Dat maakt nogal een verschil, lijkt me.
pi_120955585
^^^ amen..
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 december 2012 @ 14:33:59 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120955645
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is ernstig?

In Hongarije bijv. is het rijcomfort op sommige IC-trajecten nog veel slechter dan hier, ik herinner me bijv. dat ik moeite had om iets op m'n smartphone te typen, door het geschud kon ik nauwelijks de juiste letters raken. Maar het is blijkbaar geen veiligheidsprobleem (aantal gewonden bij spoorwegongelukken is daar vergelijkbaar met hier, voor zover ik weet).

Dus is het een comfortkwestie of een veiligheidskwestie? Dat maakt nogal een verschil, lijkt me.
er worden hier normaal gesproken strengere normen gehanteerd dan in Oost-Europa
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120955836
Maar nergens is het een veiligheidsrisico..
Ik heb sommige van die punten vanuit de videoschouwtrein gezien, maar die begint niet te loeien hoor..
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 december 2012 @ 14:40:06 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120955964
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:37 schreef b2py het volgende:
Maar nergens is het een veiligheidsrisico..
Ik heb sommige van die punten vanuit de videoschouwtrein gezien, maar die begint niet te loeien hoor..
dat snap ik, maar in een land als Nederland moet je die norm niet op willen zoeken en meer aan de comfortabelnorm denken als een soort van standaard
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120956233
Ik zou ProRail dan maar even bellen. Vele delen van de infrastructuur zullen aangepast moeten worden. Zoals de boog bij harderwijk.
pi_120956434
Het probleem is voornamelijk gewonde medewerkers toch?
dag
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 december 2012 @ 14:57:00 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120956838
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:44 schreef b2py het volgende:
Ik zou ProRail dan maar even bellen. Vele delen van de infrastructuur zullen aangepast moeten worden. Zoals de boog bij harderwijk.
neuh. zoiets moet van de vervoerders uit komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120957679
quote:
Tussen Maastricht en Sittard ligt (vanuit Sittard gezien) op de eerste spoorovergang in Bunde (na het bos) ook een behoorlijke hobbel die de trein aardig door elkaar schudt. Ik geloof dat het in beide richtingen is, maar in noordelijke richting merk ik het meer.
  zondag 30 december 2012 @ 15:39:47 #271
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120958582
tip: Beneden gaan zitten in een VIRM scheelt meer dan de helft.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 30 december 2012 @ 15:47:35 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120958939
Rotterdam - Barendrecht vind ik ook vrij dramatisch.

Goed nieuws uit Berlijn-Brandenburg: de EBA heeft goedkeuring gegeven voor de eerste KISS-dubbeldekkers van de ODEG. Deze hadden al sinds 9 december moeten rijden (o.a. in RE 2) maar tot op heden wordt met vervangend materieel gereden. Door de goedkeuring van de KISS kan ODEG nu zelf gaan rijden ipv DB Regio in te huren.
  zondag 30 december 2012 @ 15:57:00 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120959427
Er waren anderhalve week terug al 4 KISS-stellen toegelaten.
  zondag 30 december 2012 @ 15:59:32 #274
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120959543
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:05 schreef b2py het volgende:
Ben ik dan de enige die vindt dat het grotendeels koekkoek is? :P
Nee.. Er zitten aanwijsbare punten in waarvan je kan verwachten dat het minder mooi ligt. Naarden=Bussum-Weesp. Daar liggen wat wissels waar treinen van Utrecht naar Almere regelmatig met 90 km/h een wissel nemen die voor 80 km/h bedoeld is. Bij Weesp zelf is het met een doorrijdende IC inderdaad een klapper maken maar dat komt weer omdat er erg weinig ruimte is om het spoor netjes neer te leggen. Hogesnelheidswissels, ja klopt, daar zitten geen overgangsbogen in. Maar: In Frankrijk rijden ze met 160 km/h over krappere hogesnelheidswissels. Dat geldt voor meer van dit soort punten: in het buitenland zijn normen vaak minder streng, mag je harder door wissels en bogen en hoeft vaak minder verkanting toegepast te worden, in vergelijking daarbij is het dikke onzin.

Over het bewegende wissel: Dat de dwarsliggers omhoog en omlaag gaan is normaal. Dat de rest losrammelt niet.
  zondag 30 december 2012 @ 16:01:12 #275
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120959608
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2012 14:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat snap ik, maar in een land als Nederland moet je die norm niet op willen zoeken en meer aan de comfortabelnorm denken als een soort van standaard
Wij hebben in Nederland als enige van Europa een bejaardennorm voor spoorbogen. Soms is dat erg vervelend omdat dit voor langere rijtijden en opvolgtijden zorgt. In vergelijking met het buitenland is het spoor in Nederland buitengewoon comfortabel neergelegd. Daarbij is de comfortnorm al de standaard en zijn daar uitzonderingen op mogelijk.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 december 2012 @ 16:01:51 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120959640
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Over het bewegende wissel: Dat de dwarsliggers omhoog en omlaag gaan is normaal. Dat de rest losrammelt niet.
klopt. je ziet het prachtig als een trein nadert. Een eindje hiervoor komt het spoor een beetje omhoog en je hoort het spoor geluid maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120961456
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2012 16:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. je ziet het prachtig als een trein nadert. Een eindje hiervoor komt het spoor een beetje omhoog en je hoort het spoor geluid maken.
Golvend spoor :+
dag
pi_120964062
quote:
6s.gif Op zondag 30 december 2012 15:39 schreef bork het volgende:
tip: Beneden gaan zitten in een VIRM scheelt meer dan de helft.
Hmm, daaruit kun je een tip voor de conducteurs extraheren: controleer op de hobbelige baanvakken de onderste helft van de trein, en de bovenste helft daarna/ervoor. :D
  zondag 30 december 2012 @ 17:51:40 #279
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120964896
Bij het Nieuwjaarsrondje zal ik niet bij zijn. Heb andere verplichtingen. Alles is nu pas definitief.

12 Januari zit ik in de trein rondom Keulen/Münster
19 Januari komen er kennissen uit Duitsland over naar Nederland (ivm Kruidvat-kaartje moet het dan wel)
26 Januari zit ik in Belgenland met kennissen
2 Februari zit ik weer in Duitsland, maar dan de Vorharz
Blijft voorlopig voor mij alleen 5 januari of pas na 2 februari over ... :P
Helaasch. Gelijk maar ff aangepast in dat overzichtje van James.
pi_120965709
Foto van de defecte bovenleiding te Oud-Heeze.
Wat ik stiekem al vermoedde, precies in de spaninrichting.. Dat maakt het extra gecompliceerd..
  Redactie Sport zondag 30 december 2012 @ 18:32:00 #281
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120966716
Overigens hulde voor degene die besloten heeft om hier linkerspoor gewoon voorbij te rijden _O_
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120967004
Mag gewoon hoor?
  zondag 30 december 2012 @ 18:49:05 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120967551
Ja, dat weet Dennis vast ook wel.
Maarja, ProRail houdt er wel van om hier dan het treinverkeer langer stil te leggen "voor de veiligheid van de baanwerkers" ofzo.
pi_120967584
Onwaar, gebeurt continue in de nachtkaders..
  zondag 30 december 2012 @ 18:52:05 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120967723
Ja, okee, maar HOEVAAK gebeurt het niet dat het baanvak gestremd is terwijl er minimaal één spoor beschikbaar is bij een verstoring?

Dan vraag je wel veel van een TRDL hoor, als ze het werk van ARI moeten laten overnemen :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120967774
In 95% van de verstoringen is het niet mogelijk om enkelspoor te blijven rijden. Dat probleem heb je al bij een wisselstoring. Als het A wissel defect is, werkt het zusje (b-wissel) ook niet meer..
  zondag 30 december 2012 @ 18:54:36 #287
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120967846
En anders gebruikt NS wel het argument "vanwege de oplopende vertragingen [....]"
  zondag 30 december 2012 @ 21:13:49 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120976727
Op 16 februari moet ik van Luik naar Luxemburg, en later van Luxemburg naar Trier.

De tickets die wij sowieso hebben:
* Go Pass
* Schones Wochenende Ticket
Wat is dan het goedkoopste om van België via Luxemburg naar Trier te komen? Go Pass kan tot Gouvy. Ik weet dat een dagkaart in Luxemburg maar ¤4 kost.

Kan je op de trein (van de NMBS uit Luik) ook een dagkaart van ¤4 aanschaffen? Of moet je dan de trein uit en met de CFL door?

Als iemand dat weet, bedankt alvast
pi_120979397
quote:
Kan je op de trein (van de NMBS uit Luik) ook een dagkaart van ¤4 aanschaffen? Of moet je dan de trein uit en met de CFL door?
Dit kan gewoon. In Gouvy (of was het Vielsalm?) stapt een CFL-conducteur op, als je die direct opzoekt en uitlegt dat je er al vanaf België op zit kun je zo zonder toeslag je ¤4-dagkaartje krijgen. :)

EDIT: Wat betreft jouw bericht over Fyra naar Brussel, zijn alle conducteurs op de hoogte van die coulance? Ik heb namelijk een campuskaart tot Essen+OV studentenkaart+grenskaartje Roosendaal(gr)-Essen, dat zou dus met die online toeslag moeten volstaan om mee te mogen?
  zondag 30 december 2012 @ 21:58:48 #290
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120980300
De toeslag is dacht ik niet online te kopen. Ja, de TM's zijn allemaal op de hoogte.
pi_120985144
Dan waag ik de gok erop, morgen met Fyra 9240 naar Brussel. Ik laat overmorgen nog wel weten of ik er uit gegooid ben of dat ik de eer heb om een van de eerste Fyra-boetes te ontvangen. :')
  zondag 30 december 2012 @ 23:11:46 #292
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_120985765
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 21:58 schreef greavy het volgende:
De toeslag is dacht ik niet online te kopen.
Dat is het wel, alleen natuurlijk moeilijk terug te vinden op die geweldige hispeed site.
  zondag 30 december 2012 @ 23:14:51 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120985918
Godmondeju. Wat een baggersite is het idd. Verstoppen wat te verstoppen valt :r
  zondag 30 december 2012 @ 23:17:23 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120986077
Wat je in de boekingsmodule moet kiezen is zowel "Vrij reizen op het NS-traject" als "Vrij reizen op het NMBS-traject", dan krijg je de supplementen. Het 'product' heet "Supplement voor abonnementhouders"
  zondag 30 december 2012 @ 23:18:15 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120986133
Daar kwam ik ook achter ja. Verbaast me dat Hispeed dat nog op de site wil aanbieden. Met zo'n achterlijk ingedeelde website...
  zondag 30 december 2012 @ 23:19:48 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120986228
De website is niet het enige achterlijk ingedeelde... O-)
  zondag 30 december 2012 @ 23:22:42 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120986420
Daar heb je ook wel een punt
  maandag 31 december 2012 @ 09:06:42 #298
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120998371
Alvast kudos voor de collega die de nacht in zijn eentje mag gaan uitzitten. Ik werk donderdag pas weer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 31 december 2012 @ 09:07:13 #299
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120998382
En goeiemorgen iedereen natuurlijk. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 31 december 2012 @ 09:21:29 #300
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_120998639
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Alvast kudos voor de collega die de nacht in zijn eentje mag gaan uitzitten.
Moet die dan ook af en toe een soort dodemansknop bedienen, voor het geval dat'ie flauwvalt ofzo?
pi_120998910
Is er vannacht uberhaupt treinverkeer, bijvoorbeeld goederentreinen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')