Zuur, gelukkig is het gevonden en opgelost..quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Radio Block Center, de computer aan de walzijde.
Dat het issue niet eerder werd gevonden kwam door zeer specifieke omstandigheden: twee Thalyssen moesten elkaar binnen 4 minuten kruisen bij de grens.
Sterkte Monopoly! Ook voor je collega's, want aan de foto's te zien (verbogen trappetje / plateau) heeft de rangeerder flink last van zijn benen. Hoop dat ie er weer snel bovenop komt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.
(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
sterkte manquote:Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.
(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Is dat de sik die eerder bij het station in de hekken stond, samen met DE-II 186?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:38 schreef b2py het volgende:
De HSA heeft een een sik op het spoor gebracht!
http://www.gelderlander.n(...)interswijk-1.3582865
Geen idee, vond het geinig dat er HSA stondquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is dat de sik die eerder bij het station in de hekken stond, samen met DE-II 186?
[ afbeelding ]
Is niet erg up tot date.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Vrijwel nooit, er zijn gaten in dienstregeling waarin de bruggen open kunnen. Te vinden op www.beweegbarespoorbruggen.nl
Heb het 1 keer meegemaakt, moest ik wachten voor de hoge gouwe brug Gouda.
Opmerkingen In verband met de ingebruikname van de nieuwe spoorbrug over de IJssel zal deze brug worden gesloopt. Vanaf 13 juni 2011 zal het openingsregime komen te vervallen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:35 schreef jpajs het volgende:
[..]
Is niet erg up tot date.
[ link | afbeelding ]
Plaatje is klikbaar
Betrof de bediening van de PCT-Terminal op Pernis, uitgevoerd door de Belg van RRF (RRF 107(?) die altijd bij Pernis tegen het juk staat. CapTrain brengt deze trein met een E-lok naar Pernis toe vanuit Duitsland.quote:Op donderdag 27 december 2012 23:20 schreef Monopoly het volgende:
Ongeluk in Rotterdam waren platte wagens ipv ketelwagens
Sterkte!quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.
(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Au! Da's schrikken!quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.
(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Juist heel goed geslapen vannacht, heel vreemd.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Au! Da's schrikken!
Sterkte, ook qua slapeloze nachten etc. Kop op man!
twitter:Arriva_NL twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 18:20:01De dienstregeling tussen Zutphen en Winterswijk wordt weer hervat. 18:30 vertrekt de eerste trein weer uit Lievelde. reageer retweet
Als je nu op die link krijg je een scherm met de tekst:twitter:NS_online twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 20:06:05Vannacht: tussen Rotterdam en Delft geen Nachtnettreinen maar bussen van 1.00 tot 5.00 uur. http://t.co/z23egl7C #RtdDt reageer retweet
Kijk, eindelijk eentje die verstandig is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:48 schreef dennistd het volgende:
Zelfs Arriva vindt Lichtenvoorde-Groenlo maar een rare naam voor het station:twitter:Arriva_NL twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 18:20:01De dienstregeling tussen Zutphen en Winterswijk wordt weer hervat. 18:30 vertrekt de eerste trein weer uit Lievelde. reageer retweet
Ik snap 'm niet geloof ik: Lichtenvoorde-Groenlo en Lievelde zijn toch gewoon twee onafhankelijke stations langs die spoorlijn?quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:48 schreef dennistd het volgende:
Zelfs Arriva vindt Lichtenvoorde-Groenlo maar een rare naam voor het station:twitter:Arriva_NL twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 18:20:01De dienstregeling tussen Zutphen en Winterswijk wordt weer hervat. 18:30 vertrekt de eerste trein weer uit Lievelde. reageer retweet
quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik snap 'm niet geloof ik: Lichtenvoorde-Groenlo en Lievelde zijn toch gewoon twee onafhankelijke stations langs die spoorlijn?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:17 schreef b2py het volgende:
Mijn ma is een baas, kwam ik laatst achter.
Ze was recent naar Amsterdam gegaan met een vriendin, met de trein.
Ze waren ingestapt, en in de stiltecoupé beland. Mijn ma zei tegen vriendin, we moeten hier stil zijn, laten we naar een andere coupé gaan. Ze is opgestaan en naar een niet stiltecoupé gelopen. Faith in moms restored.
Wel het idee achter concurrentie op het spoor, om ook met tariefdifferentiatie te kunnen werken.. Dus in die zin...quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
toch handig die ov-chipkaart. In elke provincie, elke concessie en op bijna elke treinlijn heb je een verschillend tarief:
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart#Tarieven
De censessieverstrekker stelt ze vast... En op 1 traject heb je ook echt de keuze...quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wel het idee achter concurrentie op het spoor, om ook met tariefdifferentiatie te kunnen werken.. Dus in die zin...
Ik heb navraag gedaan over eventuele werkzaamheden die weekenden maar nog geen antwoordquote:Op vrijdag 28 december 2012 23:56 schreef James1988 het volgende:
Even een herinnering i.v.m. het Nieuwjaarsrondje
Via de Hispeed-site kun je al wat achterhalen:quote:Op zaterdag 29 december 2012 02:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb navraag gedaan over eventuele werkzaamheden die weekenden maar nog geen antwoord
edit: bahn.de is duidelijker: 'Grund: Bauarbeiten auf dem Streckenabschnitt Emmerich Utrecht'quote:Door werkzaamheden in Duitsland zijn de dienstregelingen van EuroNight 447 en 446 aangepast:
- Euronight 447 naar Berlijn, Warszawa, Kopenhagen, Praha, Moskou en Minsk vertrekt een uur eerder uit Amsterdam Centraal.
- EuroNight 446 uit Warszawa naar Amsterdam Centraal komt op de geplande tijd in Amsterdam Centraal, maar rijdt in Duitsland volgens een gewijzigde route en stopt niet in Keulen en Düsseldorf.
Gaat lekker deze week op overwegen...quote:Scooterrijder overleden na botsing met trein
ZEVENHUIZEN -
Bij een aanrijding zaterdagochtend tussen een scooter en een trein op een spoorwegovergang in Zevenhuizen is de bestuurder van de scooter om het leven gekomen. Dat liet de politie weten. Volgens een woordvoerster zaten twee jonge mannen op de scooter en reden zij tussen de gesloten spoorbomen door. De tweede man is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. Zijn toestand zou niet kritiek zijn.
Door het ongeluk reden er een paar uur lang geen treinen tussen Gouda en Zoetermeer-Oost. Eind van de ochtend kwam het treinverkeer op die route weer op gang.
Als je bewust tussen gesloten overwegbomen door rijdt verdien je ook niet beter.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:28 schreef Viezze het volgende:
[..]
Gaat lekker deze week op overwegen...
van dit soort types lig ik niet wakker van, eigen schuld hele dikke bult. Wel triest voor het treinpersoneelquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:28 schreef Viezze het volgende:
[..]
Gaat lekker deze week op overwegen...
Daar ben ik het mee eens, maar het heeft wel impact op personeel en omstanders.quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als je bewust tussen gesloten overwegbomen door rijdt verdien je ook niet beter.
Nee, jij misschien niet... Maar de machinist van de betrokken trein verdient wel beter!quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als je bewust tussen gesloten overwegbomen door rijdt verdien je ook niet beter.
Er zat ook een passagier op de scooter...quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als je bewust tussen gesloten overwegbomen door rijdt verdien je ook niet beter.
die misschien wel de bestuurder aangemoedigd heeft om vooral stoer door te rijden.quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Er zat ook een passagier op de scooter...
Was t niet van planquote:Op zaterdag 29 december 2012 18:14 schreef b2py het volgende:
Groetjes terug! Hopen dat jullie de 300 nog gaan aantikken
Ik, op de zeg terug nar huis de 3e Januari.quote:
Ik ben met de Russische Roulette door het oog van de naald gegaan. Ik had Fyra 9256 Amsterdam naar Rotterdam. Even later lag Schiphol plat...quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:45 schreef James1988 het volgende:
Brandlucht op Schiphol, geen treinverkeer.
edit: is weer voorbij
"Russisch roulette (Russisch: Русская рулетка, Russkaija ruletka) is een "gokspel" met als inzet iemands leven."quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ben met de Russische Roulette door het oog van de naald gegaan. Ik had Fyra 9256 Amsterdam naar Rotterdam. Even later lag Schiphol plat...
Wordt het niet eens tijd om met een peleton of vier aan schoonmakers die tunnel van onder tot boven een sopje te geven?quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:45 schreef James1988 het volgende:
Brandlucht op Schiphol, geen treinverkeer.
edit: is weer voorbij
Gemiste kans zeg ik je.quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:34 schreef b2py het volgende:
[..]
"Russisch roulette (Russisch: Русская рулетка, Russkaija ruletka) is een "gokspel" met als inzet iemands leven."
Neem niet aan dat je dood ging als die 'brand' er 10 min eerder was geweest hoor
Zie daar de functie van een uiterwaard.quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:01 schreef greavy het volgende:
Bij Zutphen was het hoogwaterregime inderdaad van kracht. Door het zeer hoge water op de IJssel stonden zelfs de wegen, voetpaden, fietspaden en what ever aan de kade bij Zutphen blank en de uiterwaarden waren volledig onder water. Dat gepaard met een stevige stroming.
Er moest een binnenvaartschip langs, maar door het hoge water moest de brug open. Doordat hij stroming mee had ging de boot voor op de treinen, waardoor Arriva naar Apeldoorn en NS naar Nijmegen +4 kreeg rond half 3.
De uiterwaarden bij Zutphen staan allemaal al lang onder water.quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Zie daar de functie van een uiterwaard.
quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Groetjes uit het Sauerland,
Darkwing en Fles
[ afbeelding ]
Dat klopt. Alleen de 252 reed hiermee rond, verder enkel GTW's met een normale bestemming gezien op Tiel-Arnhem-Winterswijk-Zutphen-Apeldoorn.quote:Op zaterdag 29 december 2012 21:33 schreef Bitlord het volgende:
Die custom-bestemming bij Arriva zijn irritant als ze ook bij de stations getoond worden, omdat het zorgt voor onduidelijkheid.
Het betere Fab-werkquote:
Volgens Fyra-personeel mag je ook met de GoPass en/of RailPass hier gebruik van maken, als je maar een ticket hebt voor Roosendaal-Grens - Essen (B).quote:Is er een regeling voor abonnementhouders op het traject Amsterdam-Brussel?
Ja. Wanneer u reist met een NS-abonnement in combinatie met een NMBS-abonnement,* waarmee u onbeperkt kunt reizen op het traject Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Den Haag - Dordrecht - Roosendaal - Antwerpen - Brussel, dan is er een speciale regeling in de vorm van een supplement voor Fyra naar Brussel. Het supplement is de verplichte zitplaatsreservering in uw specifieke trein. U kunt gebruik blijven maken van uw abonnement op Fyra naar Brussel in combinatie met het supplement. Voor het supplement betaalt u per enkele reis ¤ 4 in 2e klas en ¤ 6 in 1e klas, ongeacht op welk deel van het traject Amsterdam-Brussel u reist. Als u uw gereserveerde trein mist, kunt u gebruikmaken van een Fyra onmiddellijk na de gekozen trein. Ook kunt u een Fyra eerder nemen. U heeft dan geen garantie op een zitplaats. Annulering van het supplement is niet mogelijk. Kijk hier voor meer informatie.
Momenteel wordt er gewerkt aan een “frequent traveller” tariefformule voor reizigers die op zeer regelmatige basis gebruik zullen maken van Fyra naar Brussel. In de loop van 2013 zal dit worden gepresenteerd. Deze tariefformule zal het hierboven genoemde supplement vervangen.
* Het supplement is voor de volgende NS-abonnementen op het traject Amsterdam-Roosendaal van toepassing: Weekend Vrij, Altijd Vrij (maand of jaar), Dal Vrij, Trajectkaarten (maand of jaar) die minimaal het afgelegde Fyra-traject afdekken (tot Roosendaal grens), NS Jaarabonnement, OV-Jaarabonnement, NS Maandnetkaart, NS Maandtrajectabonnement (Roosendaal Grens – Antwerpen of verder) of Studentenreisproduct (week/weekend) in combinatie met de volgende NMBS-treinkaarten op het traject Amsterdam-Brussel: Nettreinkaart geldig voor het gehele Belgische net, Trajecttreinkaart die minimaal het afgelegde Fyra-traject afdekken (tot Roosendaal grens), Halftijdse treinkaart, Schooltreinkaart of Campuskaart.
Fixedquote:Op zaterdag 29 december 2012 23:53 schreef James1988 het volgende:
Waar je voor moet zorgen is dat je een kaartje hebt dat geldig is voor het hele traject als je over regulier spoor gaat.
Thanks!quote:
Whehe, en terecht.quote:Op zondag 30 december 2012 01:05 schreef b2py het volgende:
Ik zal morgen met meer tekst reageren, lig echt super moe in me bed beetje te zappen :p
Het gebeurt wel vaker dat ergens een halve dag geen treinen rijden, maar dat staat dan lang niet altijd op 101. Vandaar.quote:Op zondag 30 december 2012 09:16 schreef b2py het volgende:
Impact is wel flink Ziggy, tot 15; 00 geen treinen aldaar..
Edit: gaat om een boom op het spoor, aldus nu.nl waar het ook op de voorpagina staat..
quote:Op zondag 30 december 2012 09:16 schreef b2py het volgende:
Impact is wel flink Ziggy, tot 15; 00 geen treinen aldaar..
Edit: gaat om een boom op het spoor, aldus nu.nl waar het ook op de voorpagina staat..
Ik ga bij nader inzien toch wat minder positief reageren nu ik op groot scherm lees.quote:Op zondag 30 december 2012 00:27 schreef James1988 het volgende:
De HSL is sowieso een tyfuszooi. Ik denk dat er meer te halen valt dan dit:
[ afbeelding ]
(Bedieningspatroon HSL-Zuid volgens de in 2001 gegunde concessie)
Ik denk dat onderstaand bedieningspatroon voor veel reizigers, zowel toeristen als zakenreizigers, interessanter zal zijn:
[ afbeelding ]
(Asd = Amsterdam C, Asdz = Amsterdam Zuid, Shl = Schiphol, Rtd = Rotterdam C, Bd = Breda, Atw = Antwerpen, Brusc = Brussel Centraal, Brusz = Brussel Zuid)
Vanuit Rotterdam krijg je zo een snelle verbinding met het centraal station van Amsterdam én met de zuidas, waar veel bedrijven gevestigd zijn. Als je vanuit Breda naar Amsterdam C moet kun je in Schiphol overstappen. (Thalys blijft uiteraard rijden, maar die heb ik even buiten beschouwing gelaten)
Over enkele jaren zal in Amsterdam de Noord/Zuidlijn voltooid zijn, waardoor de stad Amsterdam nog wat toegankelijker wordt vanaf zowel Centraal als Zuid.
Ik denk dat die hoeveelheid bakken alleen in de spits gehaald zal worden, en dan niet langer dan een uur. Ik vermoed dat die vier keer per uurs verdichting op Amsterdam - Rotterdam alleen in de spits gepland zal worden, buiten de spits zitten de huidige Fyra's niet bepaald vol.quote:Op zondag 30 december 2012 01:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Thanks!
Ik ben van mening dat het aanbod zoals dat voorzien is, teveel capaciteit zal bieden. In het eindbeeld wordt de volgende capaciteit aangeboden op de verbinding Rotterdam Centraal - Amsterdam Centraal:
- 4x Fyra Binnenlands (4x8 bakken = 32 bakken)
- 1x Fyra Internationaal
(- 1x Thalys)
- 4x Intercity (meestal uitgevoerd met 10 bakken VIRM = 40 bakken)
- 2x Sprinter (capaciteit onbekend, ik denk 2x SLT-6)
In totaal zit je dan aan meer dan 100 bakken rechtstreeks per richting de hele dag door. Als je een overstap in Den Haag toevoegt (bijvoorbeeld van de IC Venlo - Den Haag op een trein naar Groningen) zit je met nog meer capaciteit.
Ik denk dat dat niet al die capaciteit nodig is, en dat het materieel daarom beter ingezet kan worden.
Niveautje bij de Spits is niet al te hoog iddquote:Op zondag 30 december 2012 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en grootte kunnen ze ook al niet schrijven
klinkt wel ernstig iig. Geen idee in hoeverre het ook echt kloptquote:Op zondag 30 december 2012 13:27 schreef b2py het volgende:
http://www.opeenshebjehet(...)e%20spoorligging.pdf
Terechte klachten hoor. Maak Tilburg - Eindhoven dagelijks mee, de hogesnelheidswissels bij Boxtel. 't Klinkt allemaal heel leuk, zo'n wissel waar met 140 overheen gereden kan worden maar zelfs als zittende passagier blijf je maar moeilijk overeind. Roosendaal - Lage Zwaluwe weet ik ook gelijk welke overweg bedoeld wordt, die geeft de VIRMs zo'n zwieper dat-ie nog een kilometer naschommelt.quote:Op zondag 30 december 2012 13:27 schreef b2py het volgende:
http://www.opeenshebjehet(...)e%20spoorligging.pdf
Wat is ernstig?quote:Op zondag 30 december 2012 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klinkt wel ernstig iig. Geen idee in hoeverre het ook echt klopt
er worden hier normaal gesproken strengere normen gehanteerd dan in Oost-Europaquote:Op zondag 30 december 2012 14:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is ernstig?
In Hongarije bijv. is het rijcomfort op sommige IC-trajecten nog veel slechter dan hier, ik herinner me bijv. dat ik moeite had om iets op m'n smartphone te typen, door het geschud kon ik nauwelijks de juiste letters raken. Maar het is blijkbaar geen veiligheidsprobleem (aantal gewonden bij spoorwegongelukken is daar vergelijkbaar met hier, voor zover ik weet).
Dus is het een comfortkwestie of een veiligheidskwestie? Dat maakt nogal een verschil, lijkt me.
dat snap ik, maar in een land als Nederland moet je die norm niet op willen zoeken en meer aan de comfortabelnorm denken als een soort van standaardquote:Op zondag 30 december 2012 14:37 schreef b2py het volgende:
Maar nergens is het een veiligheidsrisico..
Ik heb sommige van die punten vanuit de videoschouwtrein gezien, maar die begint niet te loeien hoor..
neuh. zoiets moet van de vervoerders uit komenquote:Op zondag 30 december 2012 14:44 schreef b2py het volgende:
Ik zou ProRail dan maar even bellen. Vele delen van de infrastructuur zullen aangepast moeten worden. Zoals de boog bij harderwijk.
Tussen Maastricht en Sittard ligt (vanuit Sittard gezien) op de eerste spoorovergang in Bunde (na het bos) ook een behoorlijke hobbel die de trein aardig door elkaar schudt. Ik geloof dat het in beide richtingen is, maar in noordelijke richting merk ik het meer.quote:Op zondag 30 december 2012 13:27 schreef b2py het volgende:
http://www.opeenshebjehet(...)e%20spoorligging.pdf
Nee.. Er zitten aanwijsbare punten in waarvan je kan verwachten dat het minder mooi ligt. Naarden=Bussum-Weesp. Daar liggen wat wissels waar treinen van Utrecht naar Almere regelmatig met 90 km/h een wissel nemen die voor 80 km/h bedoeld is. Bij Weesp zelf is het met een doorrijdende IC inderdaad een klapper maken maar dat komt weer omdat er erg weinig ruimte is om het spoor netjes neer te leggen. Hogesnelheidswissels, ja klopt, daar zitten geen overgangsbogen in. Maar: In Frankrijk rijden ze met 160 km/h over krappere hogesnelheidswissels. Dat geldt voor meer van dit soort punten: in het buitenland zijn normen vaak minder streng, mag je harder door wissels en bogen en hoeft vaak minder verkanting toegepast te worden, in vergelijking daarbij is het dikke onzin.quote:Op zondag 30 december 2012 14:05 schreef b2py het volgende:
Ben ik dan de enige die vindt dat het grotendeels koekkoek is?
Wij hebben in Nederland als enige van Europa een bejaardennorm voor spoorbogen. Soms is dat erg vervelend omdat dit voor langere rijtijden en opvolgtijden zorgt. In vergelijking met het buitenland is het spoor in Nederland buitengewoon comfortabel neergelegd. Daarbij is de comfortnorm al de standaard en zijn daar uitzonderingen op mogelijk.quote:Op zondag 30 december 2012 14:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat snap ik, maar in een land als Nederland moet je die norm niet op willen zoeken en meer aan de comfortabelnorm denken als een soort van standaard
klopt. je ziet het prachtig als een trein nadert. Een eindje hiervoor komt het spoor een beetje omhoog en je hoort het spoor geluid maken.quote:Op zondag 30 december 2012 15:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Over het bewegende wissel: Dat de dwarsliggers omhoog en omlaag gaan is normaal. Dat de rest losrammelt niet.
Golvend spoorquote:Op zondag 30 december 2012 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. je ziet het prachtig als een trein nadert. Een eindje hiervoor komt het spoor een beetje omhoog en je hoort het spoor geluid maken.
Hmm, daaruit kun je een tip voor de conducteurs extraheren: controleer op de hobbelige baanvakken de onderste helft van de trein, en de bovenste helft daarna/ervoor.quote:Op zondag 30 december 2012 15:39 schreef bork het volgende:
tip: Beneden gaan zitten in een VIRM scheelt meer dan de helft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit kan gewoon. In Gouvy (of was het Vielsalm?) stapt een CFL-conducteur op, als je die direct opzoekt en uitlegt dat je er al vanaf België op zit kun je zo zonder toeslag je ¤4-dagkaartje krijgen.quote:Kan je op de trein (van de NMBS uit Luik) ook een dagkaart van ¤4 aanschaffen? Of moet je dan de trein uit en met de CFL door?
Dat is het wel, alleen natuurlijk moeilijk terug te vinden op die geweldige hispeed site.quote:Op zondag 30 december 2012 21:58 schreef greavy het volgende:
De toeslag is dacht ik niet online te kopen.
Moet die dan ook af en toe een soort dodemansknop bedienen, voor het geval dat'ie flauwvalt ofzo?quote:Op maandag 31 december 2012 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Alvast kudos voor de collega die de nacht in zijn eentje mag gaan uitzitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |