Jij bent laatste best wel aggresief op NSH & Fyra he?quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:47 schreef James1988 het volgende:
Niks gebaar, even wennen of kinderziektes. Het is tijd dat de concessieverlener eens daadkrachtig optreedt. Binnen 1 maand merkbare verbetering bij Fyra, anders spullen inleveren en het spoor verlaten.
Het is genoeg geweest.
Ik ben dit geblunder meer dan zat. Het is al meer dan 3 jaar schering en inslag: vertraging, uitval, slecht onderhoud, niet voldoen aan eisen in de concessie. En nu, 3 dagen na de start van Fyra Brussel ("wij zijn er helemaal klaar voor!") is er amper een trein op tijd op z'n bestemming aangekomen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Jij bent laatste best wel aggresief op NSH & Fyra he?
NSH even laten doorrijden totdat er een vervoerder is die het wel kan. Alstom en Stadler kunnen snel leveren, een aanbestedingsronde is lang niet altijd nodig.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
en als NSH weg moet wezen, wat dan? Niet alle vervoerders hebben zomaar ff geschikt mat klaarstaan
Nou en? NSH ook nietquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
en als NSH weg moet wezen, wat dan? Niet alle vervoerders hebben zomaar ff geschikt mat klaarstaan
Staat nog wat materieel op de dijksgracht vast te roestenquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
en als NSH weg moet wezen, wat dan? Niet alle vervoerders hebben zomaar ff geschikt mat klaarstaan
dat mag niet over de HSL naar België, omdat er gesteggel was over de softwareversies van de locsquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Staat nog wat materieel op de dijksgracht vast te roesten
Maar kunnen ze zomaar de concessie beëindigen? Hoeveel kapitiaalverlies maak je dan wel niet op die V250's? En wie kan zo maar 1-2-3 even een dienstje opstarten daar?quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben dit geblunder meer dan zat. Het is al meer dan 3 jaar schering en inslag: vertraging, uitval, slecht onderhoud, niet voldoen aan eisen in de concessie. En nu, 3 dagen na de start van Fyra Brussel ("wij zijn er helemaal klaar voor!") is er amper een trein op tijd op z'n bestemming aangekomen.
Het is genoeg geweest. In Engeland, een land waar ze wél oog hebben voor de reiziger, had dit bedrijf allang de concessie (eigenlijk de franchise) moeten inleveren en was men opnieuw gaan aanbesteden.
[..]
NSH even laten doorrijden totdat er een vervoerder is die het wel kan. Alstom en Stadler kunnen snel leveren, een aanbestedingsronde is lang niet altijd nodig.
Nog meer glas in de tunnel? Die ligt elke keer al vol glas als de overkapping weer eens vernield is. Volgens mij wordt de laatste tijd ook geen nieuw glas meer geplaatst bij de overkapping.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:53 schreef b2py het volgende:
Winschoten
[knip]...Mogelijk komt er meer glas in de tunnel, waardoor er meer licht invalt.
Wij hebben toch ook dat TBL1+ geaccepteerd, zij moeten gewoon niet zo zeiken. Kut belgen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat mag niet over de HSL naar België, omdat er gesteggel was over de softwareversies van de locs
NSH rijdt tenminste nog met iets, maar een wanprestatie kun je het zeker noemenquote:
Er zitten ontbindende voorwaarden in de concessie voor wanneer de voorwaarden niet worden nageleefd. Voorwaarden hebben betrekking op onder andere prestaties en rittijden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar kunnen ze zomaar de concessie beëindigen? Hoeveel kapitiaalverlies maak je dan wel niet op die V250's? En wie kan zo maar 1-2-3 even een dienstje opstarten daar?
Oh ja tuurlijk, als je niet WIL is er altijd wel een smoesquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
dat mag niet over de HSL naar België, omdat er gesteggel was over de softwareversies van de locs
Dan ben ik wel benieuwd naar de ontbindende voorwaarden. Ben jij daarvan op de hoogte?quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zitten ontbindende voorwaarden in de concessie voor wanneer de voorwaarden niet worden nageleefd. Voorwaarden hebben betrekking op onder andere prestaties en rittijden.
In de concessie is eveneens opgenomen dat het rollend materieel beschikbaar gesteld dient te worden aan een volgende exploitant. Mocht een volgende exploitant geen interesse hebben in de V250-treinen dan is dat het risico van de leasemaatschappij, NSFSC. De nieuwprijs van 19 V250's is trouwens 380 miljoen euro.
Iedereen kan een treindienst opzetten mits hij de juiste papieren heeft.
Best leuke site trouwens, als je wil kan je nog ICK hurenquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:04 schreef James1988 het volgende:
Mocht een volgende exploitant geen interesse hebben in de V250-treinen dan is dat het risico van de leasemaatschappij, NSFSC.
Dat is dan niet van NSFS, maar wellicht van een andere verhuurbeunhaas?quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:21 schreef b2py het volgende:
VIRM rijdt volgens NSFS onder:
Power supply 27 kVA/ 50 Hz, 21 kVA/ 18 Hz – 68 Hz
Ik snap er geen kut van, heel ICM ontbreekt er ook evenals IRM -4e generatie..
Ik vond ICK echt niet verkeerd spul hoor was tenminste nog een echte treinquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:23 schreef b2py het volgende:
Nee, VIRM is van NSFS.
ICK is trouwens 200 geschikt, ik zeg rammen over die HSL en Hanzelijn!
DM90 is ook niet allemaal van NSFS. De 3427-3453 zijn van NSFS, de overige van NSR. (Niet geheel toevallig dat Syntus ineens de 3422 huurde, via NSR ging dat makkelijker/sneller dan het logge NSFS)quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:21 schreef b2py het volgende:
VIRM rijdt volgens NSFS onder:
Power supply 27 kVA/ 50 Hz, 21 kVA/ 18 Hz – 68 Hz
Ik snap er geen kut van, heel ICM ontbreekt er ook evenals IRM -4e generatie..
Kapitaalverlies op de 250's.. Hoeveel zijn die dingen nu waard denk je? Dagwaarde?quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar kunnen ze zomaar de concessie beëindigen? Hoeveel kapitiaalverlies maak je dan wel niet op die V250's? En wie kan zo maar 1-2-3 even een dienstje opstarten daar?
Nooit mee gereisd, kan me althans niet herinneren.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vond ICK echt niet verkeerd spul hoor was tenminste nog een echte trein
Jaren terug zijn er heel veel rijtuigen gebouwd die werden gefinancierd door het Zwitserse bedrijf Eurofima. Die rijtuigen hebben als bijnaam daarom ook Eurofima-rijtuigen, de Belgische variant is I6/I10. ICK is Bm235, volgens mij geen Eurofima-afgeleide.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dat ICK, wat in Nederland reed, is toch praktisch dezelfde meuk als het algemene intercity materieel van de SNCF, en ik ben het laatst ook nog in Zwitserland tegengekomen,.. heeft het geen algemene naam?
Als ik een beetje doorklik vanaf ICK op wikipedia kom ik op dit redelijk uitgebreide artikel met landoverzichtquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jaren terug zijn er heel veel rijtuigen gebouwd die werden gefinancierd door het Zwitserse bedrijf Eurofima. Die rijtuigen hebben als bijnaam daarom ook Eurofima-rijtuigen, de Belgische variant is I6/I10. ICK is Bm235, volgens mij geen Eurofima-afgeleide.
mooi he, die IC's Haarlem - Heerlen'/Maastrichtquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Nooit mee gereisd, kan me althans niet herinneren.
Kan me nog wel getrokken rijtuigen herinneren met een DDM rijtuig er ineens tussen. Vond dat altijd maar stom staan toen ik nog klein was!
ICK dusquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:33 schreef Yreal het volgende:
Hoe heten die treinen die op den haag>Venlo reden? Dat waren pas bazen treinen
De andere kant op is (nog) op tijd...twitter:treinreiziger twitterde op dinsdag 11-12-2012 om 22:35:27Aai, laatste trein Amsterdam - Brussel wordt momenteel aangegeven met +120 ... http://t.co/8rI1g5ZW reageer retweet
Het ging erover als de V250 zou gaan stoppen met rijden dat het dan een stop was voor NS Financial Services.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:36 schreef Alopex het volgende:
ICK was fijn, maar hoe is men nou op deze discussie gekomen? Is erover gesproken weer wat terug te halen of gewoon nostalgie?
Haha, oke dan! Zou voor mij leuk sentiment zijn, dat waren de eerste treinen waarmee ik langer dan een kwartier zou reizen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het ging erover als de V250 zou gaan stoppen met rijden dat het dan een stop was voor NS Financial Services.
Toen ging ik dus kijken op de site van NSFS en ik zag dus nog dat ze ICK verhuurden als je dat wil
http://www.nsfsc.com/available_rolling_stock/default.asp?NCID=199
ik, maar maat zit op Brussel -> amsterdam helaas..quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:37 schreef WhiteJoker het volgende:
Wie had het vandaag over die laatste trein Amsterdam-Brussel?De andere kant op is (nog) op tijd...twitter:treinreiziger twitterde op dinsdag 11-12-2012 om 22:35:27Aai, laatste trein Amsterdam - Brussel wordt momenteel aangegeven met +120 ... http://t.co/8rI1g5ZW reageer retweet
ja, had laatst icr naar Schagen toe. Dat was ook echt heerlijk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mooi he, die IC's Haarlem - Heerlen'/Maastricht
Hij gaat straks jantje positief uithangen tegen mij, en discussie voeren met hem is niet zijn sterkste punt :pquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:47 schreef WhiteJoker het volgende:
Haha helaas zeg je er ook bijLekkere maat ben jij
Ja. En nog steeds geen geldautomaatquote:Op dinsdag 11 december 2012 23:18 schreef dennistd het volgende:
Nou Fles, vanaf volgende week heb je ook zo'n overrated en dure koffiezaak in Deventer: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=155038
prioriteiten hequote:Op dinsdag 11 december 2012 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. En nog steeds geen geldautomaat
Op de website van de Rijksoverheid zijn heel veel documenten over de HSL te vinden, waaronder 20094923 aanbieding concessie hogesnelheidsnet met diverse bijlages. Bijlage 2 is de daadwerkelijke concessie, bijlage 3 is een toelichting.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd naar de ontbindende voorwaarden. Ben jij daarvan op de hoogte?
Ik vind het nogal wat, zomaar even de concessie opgeven..
Even vergelijken:quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:37 schreef WhiteJoker het volgende:
Wie had het vandaag over die laatste trein Amsterdam-Brussel?De andere kant op is (nog) op tijd...twitter:treinreiziger twitterde op dinsdag 11-12-2012 om 22:35:27Aai, laatste trein Amsterdam - Brussel wordt momenteel aangegeven met +120 ... http://t.co/8rI1g5ZW reageer retweet
Als je in Dordrecht of Roosendaal woont ben je al helemaal slecht uit met het gedrocht van Hispeedquote:Op dinsdag 11 december 2012 23:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Even vergelijken:
De Beneluxtrein had een nominale reistijd van 2:56. Maar hij viel regelmatig uit en wie weet had 'ie dan ook nog een beetje vertraging, laat ik zeggen een minuut of vijf, dus met een beetje pech zat je op een reistijd van 4:01.
De Fyra heeft een nominale reistijd van 2:01. Maar een vertraging van +120 komt blijkbaar regelmatig voor (laatste trein zondag, laatste trein vandaag). Maakt in totaal 4:01.
Conclusie: Met de Fyra reis je misschien sneller tussen Brussel en Amsterdam dan eerst, maar misschien ook wel niet.
Dordrecht en roosendaal hadden uberhaupt al mazel met een internationale verbindingquote:Op dinsdag 11 december 2012 23:34 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Als je in Dordrecht of Roosendaal woont ben je al helemaal slecht uit met het gedrocht van Hispeed
Klinkt als iets dat een hbo afstudeerproject had kunnen zijnquote:Op dinsdag 11 december 2012 23:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op de website van de Rijksoverheid zijn heel veel documenten over de HSL te vinden, waaronder 20094923 aanbieding concessie hogesnelheidsnet met diverse bijlages. Bijlage 2 is de daadwerkelijke concessie, bijlage 3 is een toelichting.
De ingangsdatum van de concessie is 1 juli 2009, deze heeft een looptijd van 15 jaar.
Treindiensten
In artikel 4 staat gespecificeerd welke treindiensten aangeboden moeten worden:
Binnenlands
• 32x per dag Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda v.v.
• 32x per dag Amsterdam - Schiphol - Rotterdam v.v.
Internationaal
• 16x per dag Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Antwerpen - Brussel v.v.
• 8x per dag Den Haag - Rotterdam - Breda - Brecht - Antwerpen Centraal - Mechelen - Brussel v.v.
• 10x per dag Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Antwerpen - Brussel - Parijs v.v. met een inspanningsverplichting voor 16x per dag
Zitplaatsen
In artikel 6.2 staat e.e.a. gespecificeerd over zitplaatsen en zitplaatsgarantie:
• Alle internationale reizigers dienen een zitplaats te hebben wat gegarandeerd wordt door reserveringen
• Alle binnenlandse business class-reizigers (1e klas) zullen eveneens gegarandeerd zijn van een zitplaats d.m.v. reserveringen
• Reizigers in economy class in het binnenland dienen een zitplaatskans van 98% te hebben, zelfs in de drukste trein op het drukste traject
In de praktijk is het weliswaar mogelijk om een zitplaats te reserveren op de binnenlandse Fyra, maar de zitplaats in de 1e klas is niet gegarandeerd. Het is inmiddels dermate druk op Rotterdam - Schiphol dat die 98% zitplaatskans ook niet meer gehaald wordt.
Punctualiteit
In artikel 6.3 staat gespecificeerd:
• 95% van de treinen moet op tijd zijn, voor zover toerekenbaar aan HSA. Ofwel: als de HSL stuk is komt dit niet op conto van HSA.
• De punctualiteitsnorm bedraagt voor binnenlands verkeer 3 minuten, voor internationaal verkeer 5 minuten.
• Het maximale uitvalspercentage mag 0,5% bedragen
In de praktijk: punctualiteit ligt op 85% - 90%, uitval op 5% maar soms meer.
Toegankelijkheid
HSA dient bij het te bestellen rollend materieel rekening te houden met reizigers met een functiebeperking. Dit is bij de V250 maar deels gebeurd: er is een rolstoelvriendelijk toilet, en er is een plaats voor een rolstoel. De trein heeft echter een traptrede waardoor reizigers met een functiebeperking alsnog niet zelfstandig in- en uit de trein kunnen komen.
Klanttevredenheid
Minimaal 80% van de ondervraagde reizigers dient het cijfer 7 of hoger te geven voor de treindiensten. Klanttevredenheidsonderzoeken vinden iedere 3 maanden plaats.
(Hier heb ik verder geen cijfers over, maar het lijkt me onmogelijk dat dit gehaald wordt)
Handhaving
Indien aan het einde van een kalenderjaar blijkt dat de in artikel 6 bepaalde normen niet zijn behaald en sprake is van een structurele afwijking van die normen, krijgt HSA Beheer de gelegenheid binnen het volgende kalenderjaar de prestaties op het niveau van de gestelde normen te brengen, met inachtneming van artikel 12. Indien dit niet gerealiseerd is en HSA Beheer niet kan aantonen dat dit niet aan haar is toe te rekenen, kan de minister – te zijner keuze – aan HSA Beheer vanaf dat moment een last onder dwangsom opleggen van maximaal ¤ 5 miljoen per kwartaal waarin de normen niet gehaald worden (waarbij de minister bij de vaststelling van de hoogte van de dwangsom de mate van het niet voldoen aan de normen door HSA Beheer zal meewegen), dan wel deze concessie intrekken.
Ingroeiperiode
• Vanaf de aanvangsdatum moet er minimaal een uurdienst Amsterdam - Rotterdam én een uurdienst Amsterdam - Breda zijn, met een inspanningsverplichting voor een halfuurdienst tijdens de spitsen
• De ingroeiperiode voor het volledige binnenlands verkeer bedraagt 2 jaar
• Voor het internationale verkeer wordt gestreefd naar een ingroeiperiode van 2 jaar met het aantal internationale treinen dat reed op de ingangsdatum (dwz 7x Thalys + 16x Benelux)
In de praktijk:
- Toen men begon met Fyra reed er slechts een uurdienst Amsterdam - Rotterdam. Amsterdam - Breda werd niet bediend en in het weekend reed er niks. Ook geen spitsversterking.
- De treinserie Amsterdam - Rotterdam heeft even als proef gereden, maar niet volgens de concessie-eisen
- De streefperiode van 2 jaar voor internationaal vervoer is niet gehaald (werd 3 jaar en 3 maanden) en het aanbod is minder dan wat er destijds reed.
Intrekking van de concessie
Hoofdstuk 7 beschrijft de mogelijkheden tot ontbinding van de concessie, hier de belangrijkste:
• Faillissement van HSA of indien de aandeelhouders besluiten tot ontbinding van HSA
• Stakingen, oorlogen, rellen, enz
• Langdurige onbeschikbaarheid van de HSL-Zuid
• Het niet tot stand komen van of vernietiging van een samenwerkingsovereenkomst met de NMBS
Ook van belang:
• De minister is gerechtigd deze concessie in te trekken ingeval:
- HSA Beheer gedurende zes opvolgende maanden enige verplichting uit hoofde van artikel 6 (prestaties) niet nakomt;
- de situatie als bedoeld in de laatste volzin van artikel 7.2 van de concessie zich voordoet;
- HSA Beheer gedurende zes opvolgende maanden enige verplichting uit hoofde van het Besluit HSL-heffing niet nakomt;
- HSA Beheer onderwerp is van, of meewerkt aan de totstandkoming van, een door de bevoegde mededingingsautoriteit(en) verboden concentratie
Continuïteit
Mocht HSA haar concessie verliezen, dan is HSA verplicht om mensen, materialen, rollend materieel, IT-systemen, enz. ter beschikking te stellen aan een volgende exploitant
Heel lang verhaal kort
De aanwezige ontbindende factoren sturen op prestaties en inkomsten (betalingsverplichtingen, bijvoorbeeld) maar er zijn voldoende punten in de concessie die niet worden nageleefd of uitgevoerd door HSA. Ik ben geen advocaat, maar mij lijkt dat het niet naleven van concessievoorwaarden gelijk staat aan contractbreuk.
De belangrijkste punten op een rijtje:
• 42 maanden na de ingangsdatum worden nog lang niet alle beloofde treindiensten geleverd
• Er is géén zitplaatsgarantie in de 1e klas en de zitplaatskans van 98% wordt niet gehaald op Rotterdam - Schiphol tijdens de spitsen
• Punctualiteit blijft al jaren achter bij eisen (na te lezen in de voortgangsrapportages)
• Vanaf de ingangsdatum is al niet het beloofde aanbod geboden
• Toegankelijkheid van V160 en V250 is betwijfelenswaardig: waarom is SLT wél zelfstandig toegankelijk voor reizigers in een rolstoel en V250 niet?
Ik had een beetje tijd te veel, I knowquote:Op dinsdag 11 december 2012 23:44 schreef Yreal het volgende:
Klinkt als iets dat een hbo afstudeerproject had kunnen zijn
Geen idee of dit een privaatrechterlijke overeenkomst is.. Sowieso moet de overheid intrekken en kan jij niet als derde eisen dat de overheid dat doet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
dus als een bedrijf wel iets in de HSL-concessie ziet zitten dan zou dat in theorie met alle argumenten hard kunnen maken dat HSA er een potje van maakt en dat er een nieuwe aanbesteding moet komen.
Als ik het zo lees mag de minister vanalles, maar hoeft er helemaal niks.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
dus als een bedrijf wel iets in de HSL-concessie ziet zitten dan zou dat in theorie met alle argumenten hard kunnen maken dat HSA er een potje van maakt en dat er een nieuwe aanbesteding moet komen.
Het betreft een publiekrechtelijke concessie.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen idee of dit een privaatrechterlijke overeenkomst is.. Sowieso moet de overheid intrekken en kan jij niet als derde eisen dat de overheid dat doet.
het is wel een interessante casus trouwens, want HSA levert niet wat het belooft heeft. HSA had destijds bij de aanbesteding concurrentie van andere bedrijven, welke mogelijk wel waar voor het geld hadden kunnen bieden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen idee of dit een privaatrechterlijke overeenkomst is.. Sowieso moet de overheid intrekken en kan jij niet als derde eisen dat de overheid dat doet.
Roosendaal was anders een vrij logisch kruispunt aangezien de lijnen uit Zeeland en Brabant er samenkomen..quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dordrecht en roosendaal hadden uberhaupt al mazel met een internationale verbinding
Graag gedaanquote:Op woensdag 12 december 2012 07:14 schreef b2py het volgende:
Interessante materie James! Bedankt voor het opzoeken.
De keuze voor een reserveringsplicht ligt inderdaad bij de Nederlandse overheid, NS Hispeed presenteert het (samen met NMBS) echter als een eigen keuze en dan is het ook hun eigen verantwoordelijkheid voor de kritiek die erop komt.quote:Het lijkt er inderdaad op dat HSA hier veel steekjes laat vallen. Wat ik me wel afvraag is waarom de commotie nu zo hoog is omtrent die reserveringsplicht. Eerlijkheid duurt het langst en dat is gewoon de eis die het kabinet gesteld heeft op de internationale fyra. De schuld ligt dus volledig bij het kabinet, maar als NSH gaat vingertje wijzen is dat ook niet positief voor het bedrijf.
Die 98% geldt voor reizigers in "economy", ofwel tweede klas.quote:En wat ik mij afvraag is hoe ze die 98% zitplaats garantie eerste klas willen oplossen. Kwestie van wachten op V250 in de dienst naar Breda? En gaat dat 20e stel nog komen om de volledige dienstregeling uit te voeren of voldoen de 19 die er nu zijn?
Daarom snap ik ook niet hoe je dus opeens euroârlementatiers een trein eerder of later kan ontvangen dan gereserveerd, dan weet OF dat je trein heel slecht loopt, dus dat je geen enkel risico loopt wat betreft moeten staan OF je hebt schijt aan je reizigers...quote:Op woensdag 12 december 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
Reizigers in de eerste klas dienen altijd over een zitplaats te kunnen beschikken dmv een reserveringsplicht - ook op binnenlandse trajecten.
Ik gok op het laatste.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook niet hoe je dus opeens euroârlementatiers een trein eerder of later kan ontvangen dan gereserveerd, dan weet OF dat je trein heel slecht loopt, dus dat je geen enkel risico loopt wat betreft moeten staan OF je hebt schijt aan je reizigers...
Er zijn eigenlijk maar 18 stellen die bruikbaar kunnen worden: de 19e is gebruikt al plukstel, en daar zitten bijvoorbeeld al geen stuurtafels meer in...quote:Op woensdag 12 december 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
De 20e V250 is nooit besteld, en omdat de productielijn bij AnsaldoBreda al ontmanteld is zal het niet makkelijk zijn om die überhaupt nog te bestellen. Naar aanleiding van het onlangs gesloten akkoord (waarin Den Haag - Breda - Brussel wordt omgeruild voor Breda - Antwerpen) is die 20e V250 waarschijnlijk niet meer nodig.
Nu al?quote:Op woensdag 12 december 2012 09:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er zijn eigenlijk maar 18 stellen die bruikbaar kunnen worden: de 19e is gebruikt al plukstel, en daar zitten bijvoorbeeld al geen stuurtafels meer in...
Het is dan ook niet de Maatschappij voor Betere Nieuwsbrievenquote:Op dinsdag 11 december 2012 23:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Driek leest mee hoop ik?
Tevens Driek, ik heb me een week geleden aangemeld op de nieuwsbrief, maar tot nu toe nog niks gehoord
Want stuurtafels slijten bij bosjes... van het stilstaanquote:Op woensdag 12 december 2012 09:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er zijn eigenlijk maar 18 stellen die bruikbaar kunnen worden: de 19e is gebruikt al plukstel, en daar zitten bijvoorbeeld al geen stuurtafels meer in...
Dat is lastig als de toko die de treinen levert al zo ongeveer failliet en opgedoekt is voor dat de handel goed en wel in dienst is genomenquote:Op woensdag 12 december 2012 10:02 schreef lyolyrc het volgende:
Is onderdelen bestellen niet goedkoper dan een trein laten bouwen en vervolgens de onderdelen er uitslopen ?!
leuk en aardig met die kreukelzones, maar dan zou je ook een soort van gordelplicht in moeten voeren, want anders hou je het feit dat er in het geval van een botsing veel gewonden zullen zijnquote:Op woensdag 12 december 2012 09:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een filmpje van de NOS op bezoek bij Bombardier http://nos.nl/video/45055(...)-relatief-nieuw.html
Het was een goede aanbesteding dus. Prachtig. Echt, wie verzint zoiets?quote:Op woensdag 12 december 2012 10:03 schreef V2 het volgende:
[..]
Dat is lastig als de toko die de treinen levert al zo ongeveer failliet en opgedoekt is voor dat de handel goed en wel in dienst is genomenIk denk dat dit nog wel eens een heel serieus en ernstig probleem gaat worden voor de V250, de verkrijgbaarheid van de diverse reserve-onderdelen!
Daar moest ik ook meteen aan denken. Lekker handig qua onderhoud, zo'n kleine, unieke serie.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
NS Highspeed gaat een Protosje doen
Nee, maar er is ook geen overweg voor nodig is afgelopen jaar gebleken ...quote:Op woensdag 12 december 2012 10:09 schreef Bitlord het volgende:
Een overwegbotsing is desalniettemin zowat uitgesloten. Alleen tussen de HSL bij Prinsenbeek en Breda is er denk ik eentje. Verder denk ik zo snel nergens.
Dat is dan ook echt het ENIGE risico waaraan we blootstaan. Verder kan er gewoon ONMOGELIJK iets gebeuren. Wat? Zelfs God kan dit schip niet doen zinken!quote:Op woensdag 12 december 2012 10:09 schreef Bitlord het volgende:
Een overwegbotsing is desalniettemin zowat uitgesloten. Alleen tussen de HSL bij Prinsenbeek en Breda is er denk ik eentje. Verder denk ik zo snel nergens.
Er is nog een risico, achterlijke gladiolen zoals dezequote:Op woensdag 12 december 2012 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dan ook echt het ENIGE risico waaraan we blootstaan. Verder kan er gewoon ONMOGELIJK iets gebeuren. Wat? Zelfs God kan dit schip niet doen zinken!
twitter:ErikEggens twitterde op woensdag 12-12-2012 om 09:37:31Op naar Antwerpen, met de Fyra, en niet het juiste kaartje. Wordt leuk. Cc @Tanguy_Veys http://t.co/4d9C5MmX reageer retweet
Ik had een paar jaar geleden een computer die op onvoorspelbare momenten vastliep en dan hielp alleen de stroom eraf halen nog. Een V250 besturen moet ongeveer net zo voelen als een "belangrijk" document typen op dat dingtwitter:ErikEggens twitterde op woensdag 12-12-2012 om 09:57:01Nog geen 10 minuten onderweg met #fyra en nu al moet de trein gereset worden. Hulde aan de #v250. #prutsers reageer retweet
T moet ontzettend frustrerend zijn voor machinisten en conducteurs servicemedewerkers om gereedschap mee te krijgen van je baas waar je geen hol aan hebt...quote:Op woensdag 12 december 2012 10:16 schreef JDude het volgende:
Ik had een paar jaar geleden een computer die op onvoorspelbare momenten vastliep en dan hielp alleen de stroom eraf halen nog. Een V250 besturen moet ongeveer net zo voelen als een "belangrijk" document typen op dat ding.
Dat betekent dat er ook geen mensen meer zouden mogen staan. Daardoor passen er minder mensen in de trein en dus worden kaartjes duurder. En ik denk dat niemand 25% meer zou willen betalen voor zijn kaartje omdat er dan bij die weinige keren dat er een ongeluk gebeurt een paar mensen extra het te laten overleven.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
leuk en aardig met die kreukelzones, maar dan zou je ook een soort van gordelplicht in moeten voeren, want anders hou je het feit dat er in het geval van een botsing veel gewonden zullen zijn
twitter:ErikEggens twitterde op woensdag 12-12-2012 om 10:10:57Na heel even de 233 km/u te hebben aangetikt, toch weer abrupt tot stilstand gekomen. "Er is een mankement." @failra http://t.co/EDYTLO4s reageer retweet
twitter:ErikEggens twitterde op woensdag 12-12-2012 om 10:21:20Het is wéér gelukt: #Fyra Antwerpen strandt voortijdig en moet noodgedwongen naar Breda. De vierde dag verloopt dus evenmin goed. reageer retweet
Sowieso is dat het hele probleem van alles wat de OVV zegt. Ruimer plannen... Extra infrastructuur? Vertraagde trein conflict-vrij bijsturen... Maar met de grote hand van de modelbaan af halen?quote:Op woensdag 12 december 2012 10:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat betekent dat er ook geen mensen meer zouden mogen staan. Daardoor passen er minder mensen in de trein en dus worden kaartjes duurder. En ik denk dat niemand 25% meer zou willen betalen voor zijn kaartje omdat er dan bij die weinige keren dat er een ongeluk gebeurt een paar mensen extra het te laten overleven.
Over een paar jaar komt er vast een parlementaire enquête om vast te stellen wat er toch zo mis is gegaan bij NS Hispeed. Een van de discussies is dan vast dat het goedkoper was geweest om een ICE van de plank te kopen in plaats van in zee te gaan met die Italiaanse faalhazen, die ook al rommel aan de Denen hadden geleverd.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar moest ik ook meteen aan denken. Lekker handig qua onderhoud, zo'n kleine, unieke serie.
omdat per se het wiel opnieuw uitgevonden moest wordenquote:Op woensdag 12 december 2012 10:43 schreef remlof het volgende:
Waarom is die Fyra zo kut terwijl de ICE nauwelijks problemen heeft?
en omdat iemand met goddelijke blonde lokken dacht dat het goedkoper was.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
omdat per se het wiel opnieuw uitgevonden moest worden
Ze haden inderdaad beter een ICE kunnen kopen en die overspuiten in NS kleuren, had een stuk minder rotzooi gegevenquote:Op woensdag 12 december 2012 10:43 schreef remlof het volgende:
Waarom is die Fyra zo kut terwijl de ICE nauwelijks problemen heeft?
Omdat je het bouwen van treinen niet moet overlaten aan Italianen.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:43 schreef remlof het volgende:
Waarom is die Fyra zo kut terwijl de ICE nauwelijks problemen heeft?
Prima toch? Gewoon alle problemen doodzwijgen en doen alsof alles perfect gaat.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
En? Lukt het een beetje?
The Italian Job, what they DON'T want you to knowquote:Op woensdag 12 december 2012 10:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Omdat je het bouwen van treinen niet moet overlaten aan Italianen.
Hard reset nodig zeker?quote:Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef James1988 het volgende:
9228 (10:41 Amsterdam - 12:42 Brussel-Zuid) krijgt +60 bij vertrek.
Dat is geen uniek herkenbaar ontwerp, want dat is belangrijk voor een spoorbedrijf! Voordeel is wel dat je ze nu van verre ziet aankomen en makkelijk kunt vermijden.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef remlof het volgende:
Waarom gaat de NS dan niet gewoon met de ICE 3M naar Antwerpen en Brussel rijden dan?
Met de Velaro D gaat het ook niet al te best hoor, ding is ook nog steeds niet toegelaten..quote:Op woensdag 12 december 2012 10:43 schreef remlof het volgende:
Waarom is die Fyra zo kut terwijl de ICE nauwelijks problemen heeft?
Heeft er vandaag al eentje redelijk op tijd (< 30 min vertraging) gereden?quote:Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef James1988 het volgende:
9228 (10:41 Amsterdam - 12:42 Brussel-Zuid) krijgt +60 bij vertrek.
Als ik me niet vergis zou het materieel van de 9209 later gebruikt worden voor de 9228. Aangezien er nu al 2 V250's defect zijn gegaan zijn er reservetreinen ingezet.quote:
Maak anders weer een nieuwe serie hondekoppen dan, die zagen er tenminste niet uit of ze een tumor van hebikjoudaar op de neus haddenquote:Op woensdag 12 december 2012 10:49 schreef V2 het volgende:
[..]
Dat is geen uniek herkenbaar ontwerp, want dat is belangrijk voor een spoorbedrijf! Voordeel is wel dat je ze nu van verre ziet aankomen en makkelijk kunt vermijden.
fixed that for youquote:Op woensdag 12 december 2012 10:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Heeft er vandaag sinds het invoeren van de nieuwe dienstregeling al eentje redelijk op tijd (< 30 min vertraging) gereden?
Nee vind je t gek? Al die ambtenaren worden opgehouden door de toelating van de railhummer. Die PER STUK door de molen moeten omdat ze "allemaal een eigen karakter hebben"quote:Op woensdag 12 december 2012 10:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Met de Velaro D gaat het ook niet al te best hoor, ding is ook nog steeds niet toegelaten..
Omdat ze per se een unieke trein wilden hebben.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef remlof het volgende:
Waarom gaat de NS dan niet gewoon met de ICE 3M naar Antwerpen en Brussel rijden?
Ook best een uniek ontwerp trouwens.quote:
quote:De huppelkutjes van de Koppeling
Ik ben tientallen jaren geabonneerd geweest op de Koppeling, het personeelsblad van NS. Eerst kostte dat een paar gulden per jaar, maar geleidelijk werd het een bedrag waarbij toch ook de prijs-kwaliteitverhouding tot nadenken stemde. Bovendien liep die kwaliteit gestaag terug. Redacteuren met verstand van spoorse zaken werden geleidelijk vervangen door huppelkutjes met communicatiekunde in hun pakket. En natuurlijk tikken die dan ook nog mijn ingewikkelde achternaam verkeerd over.
Fax aan redactie de Koppeling, 29 oktober 1999
Geachte redactie,
In sneltreinvaart dendert bij uw redactie de kennis op spoorweggebied achteruit. Twee voorbeeldjes:
Op 24 september staat in de Koppeling een foto van een wissel op de Kijfhoek, waarvan in het bijschrift wordt vermeld dat zo’n soort wissel voor het eerst in ons land wordt geplaatst. Even een keer rondkijken op een wat groter station, en je ziet dat het barst van dit soort wissels. Die heten trouwens niet ‘Zwitsers kruis’ maar ‘kruiswissel’.
Op 29 oktober een artikel over drie opvallende treinstellen die als kunsttrein door het land gaan rijden. Terwijl het dus om één treinstel gaat, dat uit drie ‘bakken’ of rijtuigen bestaat.
En tot slot ben ik van mening dat het erg onaardig is dat u niet heeft gereageerd op mijn fax van 12 september, waarin ik schreef: "Leuk dat u mijn brief over de zonsverduistering heeft afgedrukt, maar minder geslaagd dat u mijn achternaam verkeerd heeft gespeld. Ik schreef dat ik Spilt heet, terwijl u er Split van maakt. U zult misschien zeggen: ach, er rijden ook weleens twee treinen tegen elkaar. Maar een rectificatie zou ik toch wel op prijs stellen."
Succes verder & de groeten, Nico Spilt
Nooit antwoord op gekregen, net zo min als op een fax over het verminken van mijn achternaam. Ik faxte trouwens omdat de redactie anno 1999 nog geen e-mailadres had. De Koppeling lees ik niet meer.
--------------------------------------------------------------------------------
Bijzonder toepasselijk op NS Hispeed.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Jouw sig is ook wel lekker bijdetijds Q
Ja normaliter zou je dan een trein ertussenuit halen, dan rijdt alles weer op tijd.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef Yreal het volgende:
Ik zie alweer een fyra met +60 op amsterdam cs staan.. toch knap dat je al zoveel vertraging hebt voordat de trein uberhaupt begint te rijden..
Komt doordat de trein die voor het materieel moet zorgen (9209) 55 minuten heeft stilgestaan in Nederland. Geen defect, maar een aanrijding:quote:Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef Yreal het volgende:
Ik zie alweer een fyra met +60 op amsterdam cs staan.. toch knap dat je al zoveel vertraging hebt voordat de trein uberhaupt begint te rijden..
Je zou zeggen "Maar er is toch reserve?" wat op zich klopt, maar die reserve is al onderweg omdat er eerder een trein defect is gegaan.twitter:WillSti twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:34:029209 heeft gn technisch defect maar aanrijding gehad mt buizerd (op koppeling) en daardoor tot stilstand gekomen. CC @StationschefBMO #fyra reageer retweet
ik had die foto's van de cockpit toch wel eens gepost. Blijkt wel wat voor oude teringbende het is.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Komt doordat de trein die voor het materieel moet zorgen (9209) 55 minuten heeft stilgestaan in Nederland. Geen defect, maar een aanrijding:Je zou zeggen "Maar er is toch reserve?" wat op zich klopt, maar die reserve is al onderweg om een eerdere defecte trein op te vangen.twitter:WillSti twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:34:029209 heeft gn technisch defect maar aanrijding gehad mt buizerd (op koppeling) en daardoor tot stilstand gekomen. CC @StationschefBMO #fyra reageer retweet
Tja, dat krijg je zonder boegdeuren....quote:Op woensdag 12 december 2012 11:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Komt doordat de trein die voor het materieel moet zorgen (9209) 55 minuten heeft stilgestaan in Nederland. Geen defect, maar een aanrijding:twitter:WillSti twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:34:029209 heeft gn technisch defect maar aanrijding gehad mt buizerd (op koppeling) en daardoor tot stilstand gekomen. CC @StationschefBMO #fyra reageer retweet
Dat is lekker, zit je in Brussel, wil je naar huis, valt je Fyra uit, zitten alle volgende Fyra's vol en mag je niet mee.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja normaliter zou je dan een trein ertussenuit halen, dan rijdt alles weer op tijd.
Maarja, da's een beetje lullig als je eerst mensen verplicht hebt om te reserveren voor die trein heh.
Die zijn niet te krijgen als je die nu besteld krijg je ze in 2020 denk ik zo.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef remlof het volgende:
Waarom gaat de NS dan niet gewoon met de ICE 3M naar Antwerpen en Brussel rijden?
Is een koppeling niet verplicht in het Europese hogesnelheidsverkeer om een defecte trein te kunnen wegslepen?quote:Op woensdag 12 december 2012 11:48 schreef lyolyrc het volgende:
Net alsof ze die koppeling gebruiken.
Gewoon karren met die hap, al is dat ook vast makkelijker gezegd dan gedaan.
Het weekend naar Antwerpen.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef James1988 het volgende:
9228 (10:41 Amsterdam - 12:42 Brussel-Zuid) krijgt +60 bij vertrek.
twitter:villamedia_vaca twitterde op woensdag 12-12-2012 om 12:08:24PR/PA Manager - NS Hispeed, Amsterdam http://t.co/Cdq2AjUr reageer retweet
wat een helse baan moet dat zijnquote:Op woensdag 12 december 2012 12:14 schreef Gitarist het volgende:
Iemand?
twitter:villamedia_vaca twitterde op woensdag 12-12-2012 om 12:08:24PR/PA Manager - NS Hispeed, Amsterdam http://t.co/Cdq2AjUr reageer retweet
quote:Op woensdag 12 december 2012 12:14 schreef Gitarist het volgende:
Iemand?
twitter:villamedia_vaca twitterde op woensdag 12-12-2012 om 12:08:24PR/PA Manager - NS Hispeed, Amsterdam http://t.co/Cdq2AjUr reageer retweet
quote:NS Hispeed heeft een missie: het bieden van een excellent treinproduct dat qua prijs, snelheid, frequentie en comfort kan concurreren met andere vormen van vervoer op afstanden tot 600 km.
quote:Op woensdag 12 december 2012 12:14 schreef Gitarist het volgende:
Iemand?
twitter:villamedia_vaca twitterde op woensdag 12-12-2012 om 12:08:24PR/PA Manager - NS Hispeed, Amsterdam http://t.co/Cdq2AjUr reageer retweet
Eerst komt, eerst maalt is maar gedeeltelijk waar natuurlijk...quote:Op woensdag 12 december 2012 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
dan zou je ARI ook uit moeten breiden. Niet wie het eerst komt, wie het eerst maalt, maar ook kijken naar de treinenloop verderop om zo te kijken welke trein het beste eerst over een bepaald stukje spoor kan.
Hij gaf zichzelf aan, maar werd niet gezochtquote:Op woensdag 12 december 2012 12:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heeft hij al een andere baan, of heeft die ook de doodstraf gekregen?
twitter:Leon_Deckers twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:24:14Reizen met de #Fyra is als liggen aan de kust: iedere dag stranden. reageer retweet
http://www.powned.tv/nieu(...)lheidstrein_van.htmlquote:'FYRA IS HOGESNELHEIDSTREIN VAN DE ALDI'
"De Fyra is eigenlijk een hogesnelheidstrein van de Aldi. Als je een zo goedkoop mogelijke trein bestelt, dan krijg je die ook.''
Dat stelt de woordvoerder van de Belgische reizigersvereniging TreinTramBus, Kees Smilde, in Belgische media. Hij reageert op de aanhoudende problemen met de gloednieuwe verbinding tussen Amsterdam en Brussel.
Sinds de start zondag kampt de Fyra met technische storingen en andere perikelen, die leiden tot uitval en soms forse vertragingen. Ook vandaag, voor de vierde achtereenvolgende dag, was het raak. De trein van 7.41 uur uit Amsterdam kon niet verder rijden dan Rotterdam, meldde een woordvoerder van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS, die meedoet aan Fyra.
De titelquote:Op woensdag 12 december 2012 12:36 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)lheidstrein_van.html
Das vreemd, volgens Omroep Brabant viel hij stil bij de Moerdijkbrug en is op laag tempo naar Breda gereden.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:36 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)lheidstrein_van.html
De 9216 (vertrokken uit Amsterdam om 07:41) kon niet verder rijden dan Rotterdam vanwege een veiligheidsstoring. De 9220 (vertrokken uit Amsterdam om 8:41) viel stil bij de Moerdijkbrug en is uiteindelijk naar Breda gereden.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:56 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Das vreemd, volgens Omroep Brabant viel hij stil bij de Moerdijkbrug en is op laag tempo naar Breda gereden.
Je zou zeggen "Daarvan kom je niet tot stilstand".quote:Op woensdag 12 december 2012 11:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Komt doordat de trein die voor het materieel moet zorgen (9209) 55 minuten heeft stilgestaan in Nederland. Geen defect, maar een aanrijding:Je zou zeggen "Maar er is toch reserve?"twitter:WillSti twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:34:029209 heeft gn technisch defect maar aanrijding gehad mt buizerd (op koppeling) en daardoor tot stilstand gekomen. CC @StationschefBMO #fyra reageer retweet
En dan ook echt 55 minuten... WAAR WACHT JE DAN OPquote:Op woensdag 12 december 2012 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je zou zeggen "Daarvan kom je niet tot stilstand".
Interessant, ik ben daar in Neuenburg in 2010 eens wezen kijken, gare boel toen...quote:Op woensdag 12 december 2012 12:26 schreef bork het volgende:
Er is een nieuwe (oude) verbinding tussen Frankrijk en Duitsland, 7 keer per dag rijdt er een trein tussen Mulhouse en Müllheim.
De Dierenambulance?quote:Op woensdag 12 december 2012 13:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En dan ook echt 55 minuten... WAAR WACHT JE DAN OP
er rijden toch al 100 jaar treinen met die koppeling?quote:Op woensdag 12 december 2012 13:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En dan ook echt 55 minuten... WAAR WACHT JE DAN OP
Geeft weer een nieuwe dimensie aan het woord "Buizerd" ook. Immers: Wie buist wie?quote:Op woensdag 12 december 2012 13:27 schreef ReisT het volgende:
De Fyra heeft natuurlijk een grote zuigkracht!![]()
Waar iedereen dacht het een gewone stofzuiger was blijkt het nu dus een alleszuiger te zijn.
bij jou misschien, maar maar bij Houten gaat het bijvoorbeeld vaak mis, doordat ze de IC weer eens achter de stopper gooienquote:Op woensdag 12 december 2012 12:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eerst komt, eerst maalt is maar gedeeltelijk waar natuurlijk...
Tests hebben uitgewezen dat het optrommelen van een reserve buizerd sneller gaat. Die is bovendien eerder in Brusselquote:
Moet je zien, is tof.quote:Rail away
19:55 - 20:25
documentaire
Serie documentaires De Finse hoofdstad Helsinki ligt op de grens van water en land. We volgen de trein naar het noorden, die al meteen bij het station kennismaakt met een meer. Er zullen er nog vele volgen in dit 'land van de duizend meren'. Het eerste deel van het traject gaat naar Tampere, over een van de oudste treinroutes van het land. Onderweg passeert de trein het oudste houten stationsgebouw van het land in Hyvinkää. In Tampere stappen we over op de trein die door de schijnbaar eindeloze bossen naar het noordoostelijk gelegen Jyväskylä rijdt. Op die route wordt overduidelijk waar Finland bekend om is: water en bomen. De opnamen uit de helicopter geven een prachtig beeld van de trein die een weg zoekt langs het water en door de bossen, die op het punt staan zich in herfstkleuren te tooien.
precies. Zou je eerder een C1000 ofzo verwachten. Een supermarkt die net niks is en dan ook gaat verdwijnenquote:Op woensdag 12 december 2012 12:55 schreef lyolyrc het volgende:
Vooral een bar slechte vergelijking, want er komen vaak zat producten van de Aldi als beste uit de test.
Moeten die er wel zijn. Er schijnt zelfs een buizerd met gedemonteerde vleugels op de Watergraafsmeer te liggen.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Tests hebben uitgewezen dat het optrommelen van een reserve buizerd sneller gaat. Die is bovendien eerder in Brussel
Misschien botste het karakter van de buizerd met het karakter van de betreffende V250, en moesten ze eerst de ruzie bijleggen.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:32 schreef JDude het volgende:
Men was op zoek naar de resetknop van de buizerd denk ik.
Dat wordt dan bewust door de trdl gedaan, niet door ARI.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij jou misschien, maar maar bij Houten gaat het bijvoorbeeld vaak mis, doordat ze de IC weer eens achter de stopper gooien
Ze zouden toch moeten weten dat dat voor onnodig veel gevaarlijke rode seinen zorgt...quote:Op woensdag 12 december 2012 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij jou misschien, maar maar bij Houten gaat het bijvoorbeeld vaak mis, doordat ze de IC weer eens achter de stopper gooien
Kijk, en dat verklaart de term "plukstel". Zo leer je nogeens wat op een dagquote:Op woensdag 12 december 2012 13:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Moeten die er wel zijn. Er schijnt zelfs een buizerd met gedemonteerde vleugels op de Watergraafsmeer te liggen.
Ga heen spuit elf, met je planmatige vertragingenquote:
mja, dat hangt van de situatie af. Stel de stopper richting Geldermalsen is vertraagd dan zit de IC richting Den Bosch deze al bij Houten op de hielen. Deze moet dan tot Geldermalsen wachten voordat de inhaling kan geschieden.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat wordt dan bewust door de trdl gedaan, niet door ARI.
+61 is toch niet zo heel ongebruikelijk voor die spaghettiboemelquote:Op woensdag 12 december 2012 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga heen spuit elf, met je planmatige vertragingen
geen idee, maar FYRA en opgeheven/afgeschaft zullen nog wel even aan elkaar gekoppeld blijvenquote:Op woensdag 12 december 2012 13:56 schreef bork het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat de woorden "Fyra" en "storing" binnenkort niet meer in een zin voorkomen - aldus een woordvoerder van de NS vanmorgen in de Volkskrant, vandaar die vacature?
Hier het interview op een Vlaams medium.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:36 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)lheidstrein_van.html
Hoe kan hij dat weten? Het is geen standaard-model.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:15 schreef James1988 het volgende:
De onbetrouwbaarheid van de V250 komt niet uit de lucht vallen. Langs alle kanten wordt er al jaren voor gewaarschuwd. Onder andere door Phil Pacey, één van de topmannen van Virgin Trains - volgens hem (en zijn engineers) is de V250 zeer onbetrouwbaar. Wat blijkt.
Niet. Behalve dat er eerder slechte ervaringen zijn geweest met Ansaldo.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Hoe kan hij dat weten? Het is geen standaard-model.
Waarom blijven ze doorgaan met deze flauwekul? Er is allang niemand meer die er nog in trapt hoorquote:Op woensdag 12 december 2012 13:56 schreef bork het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat de woorden "Fyra" en "storing" binnenkort niet meer in een zin voorkomen - aldus een woordvoerder van de NS vanmorgen in de Volkskrant, vandaar die vacature?
Het klinkt misschien retorisch, maar is er ooit een succesvol product daarvandaan gekomen? Daar hoor je nooit wat over namelijkquote:Op woensdag 12 december 2012 14:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Niet. Behalve dat er eerder slechte ervaringen zijn geweest met Ansaldo.
Dit zegt veel:quote:Op woensdag 12 december 2012 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het klinkt misschien retorisch, maar is er ooit een succesvol product daarvandaan gekomen? Daar hoor je nooit wat over namelijk
quote:Volgens de Vlaamse krant De Morgen heeft de producent van de treinen een zeer slechte reputatie. Maar ja, bij de aanbesteding bleek AnsaldoBreda goedkoper te kunnen leveren dan de drie grote treinenbouwers Siemens, Alstom en Bombardier. "We hebben toen bewust voor een uitdager gekozen", aldus Michel Jadot, topman van de internationale tak van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS, die samen met NS Hispeed de Fyra exploiteert.
de metro van Kopenhagen die na wat vertraging nu prima rijdt?quote:Op woensdag 12 december 2012 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het klinkt misschien retorisch, maar is er ooit een succesvol product daarvandaan gekomen? Daar hoor je nooit wat over namelijk
Benieuwd of die onverantwoordelijke debiel ook met zo'n insteek zijn hypotheek afsluit. Als het om zijn EIGEN geld gaat.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:28 schreef James1988 het volgende:
"We hebben toen bewust voor een uitdager gekozen"
Ach welnee, die man werkt pas sinds 2007 bij de NMBS. De echte schuldigen zijn allang gevlogen. De mensen die er nu zitten moeten het ook maar doen met de poep die ze in hun schoot geworpen hebben gekregenquote:Op woensdag 12 december 2012 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Benieuwd of die onverantwoordelijke debiel ook met zo'n insteek zijn hypotheek afsluit. Als het om zijn EIGEN geld gaat.
Ook wel een goed idee. Tenminste geen gezeik meer met die spanningssluisquote:Op woensdag 12 december 2012 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
Is het Wadloperverhaal dan helemaal uit? Misschien niet, want mogelijk wordt een deel van het spul dat naar Argentinië is vervoerd teruggehaald omdat er niet voor betaald is.
ik heel vaak.quote:
quote:3u Ramon Nijland Ramon Nijland @LITTLExMONNIE
@NS_online treindienstleiding heeft de wissel verkeert staan! We gaan nu Zwolle Den Haag via de veluwe ipv Hanzelijn!
2u NS online NS online @NS_online
@LITTLExMONNIE Die van .18 en .48 gaan via #Ut
Openen
2u Ramon Nijland Ramon Nijland @LITTLExMONNIE
@NS_online .15 we gaan terug naar Zwolle en trein word opgeheven :-)
@LITTLExMONNIE Dat is niet zo mooi. Hopelijk heb je snel de volgende trein!
Gelukkig dat die transatlantische boten gratis varen.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:36 schreef Peterselieman het volgende:
sinds vandaag zijn er geen wadlopers meer in Nederland. De 3115 en 3215 zijn op dit moment onderweg naar Polen
http://somda.nl/forum/127(...)+dingen+12+december/
Is het Wadloperverhaal dan helemaal uit? Misschien niet, want mogelijk wordt een deel van het spul dat naar Argentinië is vervoerd teruggehaald omdat er niet voor betaald is. Mogelijk worden die stellen ook aan Polen gesleten
quote:Die grafische Sitzplatzbuchung auf bahn.de ist da! Ab sofort können Sie bei der Sitzplatzreservierung auf bahn.de Ihren gewünschten Sitzplatz in der grafischen Darstellung eines Wagens auswählen - schnell, bequem und einfach! Gleich testen unter http://bit.ly/7mjTsd.
Dat kan met de Fyra ook. Als je op tijd bent is er meestal wel een bankje op het station te claimen.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:06 schreef Facepalm het volgende:
Je kan nu je zitplaats uitkiezen bij DB
[..]
Zat ik ook in, zie vorige paginaquote:
waarschijnlijk een soort van strengelspoor, waardoor goederentreinen iets verder van het perron komen te rijdenquote:Op woensdag 12 december 2012 17:06 schreef b2py het volgende:
Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken met de goederen dan! Wel tof, grote ombouw
Volgens mij kan je alleen voor de ICE een plaats uitkiezen.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:10 schreef dennistd het volgende:
Maar voor een reis Berlijn-Amsterdam is ie niet verfügbar..
Dat lijkt me uitermate onwaarschijnlijk. Ook komen de goederentreinen daardoor niet "verder van het perron te rijden."quote:Op woensdag 12 december 2012 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarschijnlijk een soort van strengelspoor, waardoor goederentreinen iets verder van het perron komen te rijden
Strengelspoor komt als term het dichtst in de buurt imo.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me uitermate onwaarschijnlijk. Ook komen de goederentreinen daardoor niet "verder van het perron te rijden."
Of wou je de linker metrorail laten dubbelen als rechter goederenrail? Creatief, net weer niet hetzelfde als strengelspoor, erg gevoelig voor differentiële slijtage, en dus duur in onderhoud. lijkt mij hoor
Dan liegt ie dat ie barst.quote:‘De NMBS doet er intussen alles aan om de treindienst optimaal te verzekeren en haar klanten op hun bestemming te krijgen'
Bestaat dat überhaupt in Nederland?quote:Op woensdag 12 december 2012 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarschijnlijk een soort van strengelspoor, waardoor goederentreinen iets verder van het perron komen te rijden
Oh zo. Leuk. Lekker veel wissels bouwenquote:Op woensdag 12 december 2012 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Strengelspoor komt als term het dichtst in de buurt imo.
Wat ik bedoel is dat de metro's dichterbij de perrons komen te rijden dan de huidige treinen. Dan gaan goederentreinen niet passen. Daarom kan ik me voorstellen dat ze bij de stations een voorziening maken dat een klein stukje naast de metrorails nog twee rails komen te lopen waar goederentreinen over komen te rijden. Na het station gaat het weer verder als één spoor.
niet in deze vorm. Strengelspoor hebben we wel in Nederland. Voorbeeld zijn de trams in Amsterdam die in sommige straten er gebruik van makenquote:Op woensdag 12 december 2012 17:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Bestaat dat überhaupt in Nederland?
Zoek eens bij Google Afbeeldingen op Lossetalbahn.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me uitermate onwaarschijnlijk. Ook komen de goederentreinen daardoor niet "verder van het perron te rijden."
Of wou je de linker metrorail laten dubbelen als rechter goederenrail? Creatief, net weer niet hetzelfde als strengelspoor, erg gevoelig voor differentiële slijtage, en dus duur in onderhoud. lijkt mij hoor
uiteindelijk met +26 aangekomen..quote:Op woensdag 12 december 2012 16:55 schreef dennistd het volgende:
Nog 7 minuten erbij sparen en je hebt weer een GtbV'tje erbij
Zeker wel.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:40 schreef Igen het volgende:
Zo veel wissels
Met winterweer hoeven die hopelijk toch niet gebruikt te worden... Alhoewel, afgelopen zaterdag, toen de aangepaste dienstregeling gold, besloot iemand ook dat de stoptrein Zwolle-Amersfoort waar ik in zat eens moest gaan roestrijden over een spoor dat in de gewone dienstregeling überhaupt niet gebruikt wordt. Onnodige wissels bij winterweer niet bedienen is blijkbaar geen richtlijn bij ProRail?
Ben benieuwd. Zal wel een speciaal contract zijn waarbij een ingenieursbureau samen met een aannemer iets gaat ontwerpen en bouwen. Lijkt me wel tof!quote:Op woensdag 12 december 2012 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarschijnlijk een soort van strengelspoor, waardoor goederentreinen iets verder van het perron komen te rijden
dat station was er waarschijnlijk sowieso niet gekomen. Zonder spoorverdubbeling past het nauwelijks in de dienstregelingquote:Op woensdag 12 december 2012 17:47 schreef b2py het volgende:
- knip -
Zal ongetwijfeld gevolgen hebben voor de bouw van mogelijk treinstation BleiZo wat daar bij had moeten komen..
toch zal het zoiets gaan worden jaquote:Op woensdag 12 december 2012 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Krijg je dit dus.
[ afbeelding ]
Is toch helemaal niet handig man
Zoetermeer Oost zou gesloopt gaan worden daarvoor.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat station was er waarschijnlijk sowieso niet gekomen. Zonder spoorverdubbeling past het nauwelijks in de dienstregeling
die man is een wandelende ramp. helaas zitten er daar meer van in de VVDquote:Op woensdag 12 december 2012 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah, ik was onze vriend al kwijt
Bron trouwens van de ombouw, heb het nog nergens teruggevonden..quote:Op woensdag 12 december 2012 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch zal het zoiets gaan worden ja
onder meer hier: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)etroverbinding.dhtmlquote:Op woensdag 12 december 2012 17:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Bron trouwens van de ombouw, heb het nog nergens teruggevonden..
Zeker weer eoa leeghoofd op een ingenieursbureau wat met zoiets komt. Overal wissels gaan saneren omdat het zo onderhoudsgevoelig is, en hier, volstrekt onnodig, er 4 per station BIJ gaan bouwenquote:Op woensdag 12 december 2012 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch zal het zoiets gaan worden ja
Wel geinig, van het een recreatieplasje naar de andere recreatieplas in één metrostelquote:Op woensdag 12 december 2012 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
onder meer hier: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)etroverbinding.dhtml
Pssst.quote:'Omgekeerd krijgen de inwoners van Hoek van Holland, Maassluis en Vlaardingen een rechtstreekse verbinding met het culturele en winkelhart van Rotterdam', aldus de stadsregio.
geld moet rollenquote:Op woensdag 12 december 2012 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker weer eoa leeghoofd op een ingenieursbureau wat met zoiets komt. Overal wissels gaan saneren omdat het zo onderhoudsgevoelig is, en hier, volstrekt onnodig, er 4 per station BIJ gaan bouwen![]()
Nou iedereen ziet aankomen wat er gaat gebeuren, die gaan natuurlijk kapot, waardoor de metro over het goederenspoor moet, mensen in dat gat tussen perron en trein terecht komen etc etc.
Ik denk dat ze daarmee metrohalte Beurs en Blaak bedoelenquote:
Niet zo respectloos over ingenieurs he..quote:Op woensdag 12 december 2012 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker weer eoa leeghoofd op een ingenieursbureau wat met zoiets komt. Overal wissels gaan saneren omdat het zo onderhoudsgevoelig is, en hier, volstrekt onnodig, er 4 per station BIJ gaan bouwen![]()
Nou iedereen ziet aankomen wat er gaat gebeuren, die gaan natuurlijk kapot, waardoor de metro over het goederenspoor moet, mensen in dat gat tussen perron en trein terecht komen etc etc.
Respect moet je verdienenquote:Op woensdag 12 december 2012 18:11 schreef b2py het volgende:
Niet zo respectloos over ingenieurs he..![]()
![]()
Amsterdam Bijlmer ArenA - Utrecht, Hanzelijn, HSL-Zuid, allemaal prachtig geëngineerd. Dat de uitvoering wat minder is kan een ingenieur niks aan doen..quote:
quote:Op woensdag 12 december 2012 18:18 schreef greavy het volgende:
Ze weten in Duitsland nu al dat er een trein gaat ontsporen op één of ander kopstation. Foto stond op Drehscheibe, maar zonder stationsnaam erbij...
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je en waar bedoel je dat? Wellicht eis vanuit het Programma van Eisen?quote:Op woensdag 12 december 2012 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk. Maar wie 4 extra wissels per station gaat bouwen "omdat dat hip is", is een mongool. Ingenieur of niet.
Dat lijkt slim. Totdat de wissels inderdaad kapot gaan en de goederentrein een stukje langs de betonnen perronrand schraapt. En een 45 kuub ketelwagen met methanol openhaalt of zoquote:Op woensdag 12 december 2012 18:28 schreef Bitlord het volgende:
Zou deze oplossing op de Hoekselijn wel zo uitvoeren dat de goederentrein 1x per dag een knikje moet.maken en niet elke tien minuten een metro.
Iemand die dat bedacht heeft, wie het ook is, is niet slim. Klaarquote:Op woensdag 12 december 2012 18:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe bedoel je en waar bedoel je dat? Wellicht eis vanuit het Programma van Eisen?
Zegtie dan niet gewoon "NSH is ander cluppie, je moet niet bij mij wezen"?quote:Op woensdag 12 december 2012 18:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Tarieven FalendeFyra moeten fors omlaag, vindt Voor Beter OV. Brief aan NS-baas Meerstadt: http://www.voorbeterov.nl/120909.php
Ik vroeg ook een locatie.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iemand die dat bedacht heeft, wie het ook is, is niet slim. KlaarOf het nou een Ingenieur is of een socialist of een Marokkaan of een roodharige of een zigeuner of een homo, of alles tegelijk, slim is het in elk geval niet.
Meerstadt is baas van NS, waaronder NSR, NedTrain en ook NSH valtquote:Op woensdag 12 december 2012 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zegtie dan niet gewoon "NSH is ander cluppie, je moet niet bij mij wezen"?
in dat plaatje wat ik schetste en waarvan PSM zei dat het zo gaat worden. Of wou je dat zonder wissels gaan oplossen?quote:Op woensdag 12 december 2012 18:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vroeg ook een locatie.
Onderbouw je mening eens, waar zijn die 4 extra wissels dan en waarom zouden ze volgens jou weg kunnen?
Oh okeequote:Op woensdag 12 december 2012 18:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Meerstadt is baas van NS, waaronder NSR, NedTrain en ook NSH valt
OOOOHHHH die, maar die heb jij geëngineerdquote:Op woensdag 12 december 2012 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in dat plaatje wat ik schetste en waarvan PSM zei dat het zo gaat worden. Of wou je dat zonder wissels gaan oplossen?
zou kunnen ja. Als ze slim zijn dan hoeven ze maar één spoor om te bouwen, omdat die cargo bijvoorbeeld alleen maar 's nachts rijdtquote:Op woensdag 12 december 2012 18:28 schreef Bitlord het volgende:
Zou deze oplossing op de Hoekselijn wel zo uitvoeren dat de goederentrein 1x per dag een knikje moet.maken en niet elke tien minuten een metro.
PaintMaster Fles jwzquote:Op woensdag 12 december 2012 18:42 schreef b2py het volgende:
[..]
OOOOHHHH die, maar die heb jij geëngineerd
Hey, mijn klacht staat er ook tussenquote:Op woensdag 12 december 2012 18:45 schreef b2py het volgende:
9. Alle stations in Zeeland worden nu door de IC aangedaan
Dat is toch onbegrijpelijk? Is dat nou waarvoor iedereen maar zijn persoonlijke data afstaat aan die Synovate niksnutten?quote:Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Duvel het volgende:
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
NSR heeft daarvoor een programma, 'Aurora', wat de mat inzet berekend. Blijkbaar is er onjuiste of onvoldoende informatie op Amersfoort - Utrecht..quote:Op woensdag 12 december 2012 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is toch onbegrijpelijk? Is dat nou waarvoor iedereen maar zijn persoonlijke data afstaat aan die Synovate niksnutten?
berekenT.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:57 schreef b2py het volgende:
[..]
NSR heeft daarvoor een programma, 'Aurora', wat de mat inzet berekend. Blijkbaar is er onjuiste of onvoldoende informatie op Amersfoort - Utrecht..
Het biedt overigens wel perspectieven voor een integrale viersporigheid Rotterdam - Rijswijk. De twee treinsporen te Schiedam voor naar Hoek van Holland zullen wel werkloos worden. Ligt helaas alleen een brug onderweg waar weer een hoop geld naar toe moet dan..quote:Op woensdag 12 december 2012 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
onder meer hier: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)etroverbinding.dhtml
Welke brug?quote:Op woensdag 12 december 2012 19:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Het biedt overigens wel perspectieven voor een integrale viersporigheid Rotterdam - Rijswijk. De twee treinsporen te Schiedam voor naar Hoek van Holland zullen wel werkloos worden. Ligt helaas alleen een brug onderweg waar weer een hoop geld naar toe moet dan..
op Amersfoort - Utrecht reed in de spitsen wel meer dan dat. Tot een bak of 22 per half uur. Nu doen ze het met een stuk minderquote:Op woensdag 12 december 2012 18:58 schreef Duvel het volgende:
Ja, weggooien die zooi. Voorheen ieder kwartier het equivalent van zes bakken VIRM als IC, nu zes bakken ICMm.
IRM? Niet zoveel hoorquote:Op woensdag 12 december 2012 19:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op Amersfoort - Utrecht reed in de spitsen wel meer dan dat. Tot een bak of 22 per half uur. Nu doen ze het met een stuk minder
De treinen naar Rotterdam vanuit Amersfoort zijn juist weer langer geworden. Afgelopen twee jaar maximaal zes, nu vaak weer 10. Totaal onnodig overigens van Utrecht naar Rotterdam, ook in de spits, het is de afgelopen paar jaar veel rustiger geworden heb ik het idee, maar goed, daar klaag ik niet over.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Duvel het volgende:
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
Denk het wel, dit lelijke ding: http://goo.gl/maps/U6gXGquote:Op woensdag 12 december 2012 19:02 schreef Duvel het volgende:
Dat ding over de Poldervaart? Dat valt wel mee qua duur.
IRM en/of ICMquote:
Amsterdam - Eindhoven hetzelfde verhaal. Eerst had je 12 bakken naar Maastricht/Heerlen. Nu rijdt-ie in z'n geheel door naar Maastricht dus is 6 bakken genoeg. Simpele NS logica.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Duvel het volgende:
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
Ai, voortreinen vergetenquote:Op woensdag 12 december 2012 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
IRM en/of ICM
Wat te denken van 561, 2861 en 12561 die opgeteld er wel in de buurt kwamen
Sorry, ik hap toch even... Met de ingenieurs is niets mis, die doen allemaal hun best om iets fatsoenlijks te engineeren. Boven de ingenieurs zit echter nog een commerciële laag die (niet gehinderd door enige kennis of ervaring) bepaalt wat de ingenieurs moeten maken.quote:
Jazeker wel. Ik weet alleen niet of dat zaterdag ook gold. Wordt door het OCCR aangegeven.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:40 schreef Igen het volgende:
Zo veel wissels
Met winterweer hoeven die hopelijk toch niet gebruikt te worden... Alhoewel, afgelopen zaterdag, toen de aangepaste dienstregeling gold, besloot iemand ook dat de stoptrein Zwolle-Amersfoort waar ik in zat eens moest gaan roestrijden over een spoor dat in de gewone dienstregeling überhaupt niet gebruikt wordt. Onnodige wissels bij winterweer niet bedienen is blijkbaar geen richtlijn bij ProRail?
Nou dat lijkt me niet te kloppen.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:22 schreef greavy het volgende:
Er vielen 0 treinen uit.
Er vielen 0 treinen uit.
Er vielen 2 treinen uit.
Als slechts 2 van de 20 treinen op tijd was is de punctualiteit echt geen 90% hoor.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:22 schreef greavy het volgende:
Fyra-punctualiteit de afgelopen dagen:
Dinsdag 11-12-12
Van de 20 treinen waren er twee treinen op tijd. Er vielen 2 treinen uit. De gemiddelde vertraging was 15,44 Minuten. De hoogst gemeten vertraging bedroeg 63 minuten, in verband met een defecte trein. De punctualiteit bedroeg 90%.
Oeps. Moet 10% zijn natuurlijkquote:Op woensdag 12 december 2012 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als slechts 2 van de 20 treinen op tijd was is de punctualiteit echt geen 90% hoor.
Dat kan, maar op het volgende kwartier rijdt die trein pas vanuit Utrecht. Mensen die van Amersfoort naar Rotterdam willen, stappen dan niet in Utrecht over maar in Gouda, waardoor tussen Utrecht en Gouda de capaciteit niet echt van hoera is.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:04 schreef Panthera. het volgende:
[..]
De treinen naar Rotterdam vanuit Amersfoort zijn juist weer langer geworden. Afgelopen twee jaar maximaal zes, nu vaak weer 10. Totaal onnodig overigens van Utrecht naar Rotterdam, ook in de spits, het is de afgelopen paar jaar veel rustiger geworden heb ik het idee, maar goed, daar klaag ik niet over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |