abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120237296
quote:
13s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Respect moet je verdienen :{w
Amsterdam Bijlmer ArenA - Utrecht, Hanzelijn, HSL-Zuid, allemaal prachtig geëngineerd. Dat de uitvoering wat minder is kan een ingenieur niks aan doen..
Aanpassing Utrecht Zuid, Harmelen Aansluiting - Utrecht..
pi_120237345
Leuk. Maar wie 4 extra wissels per station gaat bouwen "omdat dat hip is", is een mongool. Ingenieur of niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2012 @ 18:18:37 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120237382
Ze weten in Duitsland nu al dat er een trein gaat ontsporen op één of ander kopstation. Foto stond op Drehscheibe, maar zonder stationsnaam erbij...
pi_120237400
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:18 schreef greavy het volgende:
Ze weten in Duitsland nu al dat er een trein gaat ontsporen op één of ander kopstation. Foto stond op Drehscheibe, maar zonder stationsnaam erbij...
[ afbeelding ]
:D
pi_120237523
Hamburg Altona
  woensdag 12 december 2012 @ 18:24:03 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120237546
Oké. *googlet op ontsporing op Hamburg Altona*
*vind nog niks*
pi_120237591
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk. Maar wie 4 extra wissels per station gaat bouwen "omdat dat hip is", is een mongool. Ingenieur of niet.
Hoe bedoel je en waar bedoel je dat? Wellicht eis vanuit het Programma van Eisen?
pi_120237623
Tarieven FalendeFyra moeten fors omlaag, vindt Voor Beter OV. Brief aan NS-baas Meerstadt: http://www.voorbeterov.nl/120909.php
pi_120237676
Zou deze oplossing op de Hoekselijn wel zo uitvoeren dat de goederentrein 1x per dag een knikje moet.maken en niet elke tien minuten een metro.
pi_120237779
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:28 schreef Bitlord het volgende:
Zou deze oplossing op de Hoekselijn wel zo uitvoeren dat de goederentrein 1x per dag een knikje moet.maken en niet elke tien minuten een metro.
Dat lijkt slim. Totdat de wissels inderdaad kapot gaan en de goederentrein een stukje langs de betonnen perronrand schraapt. En een 45 kuub ketelwagen met methanol openhaalt of zo :Y)

Kajjelachejonge }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120237965
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe bedoel je en waar bedoel je dat? Wellicht eis vanuit het Programma van Eisen?
Iemand die dat bedacht heeft, wie het ook is, is niet slim. Klaar :) Of het nou een Ingenieur is of een socialist of een Marokkaan of een roodharige of een zigeuner of een homo, of alles tegelijk, slim is het in elk geval niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120238026
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Tarieven FalendeFyra moeten fors omlaag, vindt Voor Beter OV. Brief aan NS-baas Meerstadt: http://www.voorbeterov.nl/120909.php
Zegtie dan niet gewoon "NSH is ander cluppie, je moet niet bij mij wezen"? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120238030
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Iemand die dat bedacht heeft, wie het ook is, is niet slim. Klaar :) Of het nou een Ingenieur is of een socialist of een Marokkaan of een roodharige of een zigeuner of een homo, of alles tegelijk, slim is het in elk geval niet.
Ik vroeg ook een locatie.
Onderbouw je mening eens, waar zijn die 4 extra wissels dan en waarom zouden ze volgens jou weg kunnen?
pi_120238047
quote:
5s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zegtie dan niet gewoon "NSH is ander cluppie, je moet niet bij mij wezen"? :?
Meerstadt is baas van NS, waaronder NSR, NedTrain en ook NSH valt ;)
pi_120238137
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vroeg ook een locatie.
Onderbouw je mening eens, waar zijn die 4 extra wissels dan en waarom zouden ze volgens jou weg kunnen?
in dat plaatje wat ik schetste en waarvan PSM zei dat het zo gaat worden. Of wou je dat zonder wissels gaan oplossen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120238143
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Meerstadt is baas van NS, waaronder NSR, NedTrain en ook NSH valt ;)
Oh okee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120238163
quote:
5s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

in dat plaatje wat ik schetste en waarvan PSM zei dat het zo gaat worden. Of wou je dat zonder wissels gaan oplossen? :?
OOOOHHHH die, maar die heb jij geëngineerd :P
pi_120238287
Recordaantal klachten nieuwe dienstregeling NS

Nog nooit werd er zoveel geklaagd over een nieuwe dienstregeling van NS als nu. Al meer dan 2000 reizigers klagen over overvolle treinen en vertragingen. Sinds zondag rijden de treinen volgens een nieuw spoorboekje.
Het nieuwe spoorboekje is volgens de NS de ingrijpendste verandering van de afgelopen vijf jaar. Niet iedereen is daar blij mee. Op twitter regent het klachten, en ook reizigersorganisaties krijgen veel commentaar. Zij ontvingen al meer dan 2000 klachten.

"De NS leert onvoldoende van zijn fouten. Het lijkt wel alsof het ieder jaar slechter gaat met de nieuwe dienstregeling", zegt Riekus Spithorst van de Maatschappij voor beter OV.
De NS belooft de klachten in de gaten te zullen houden, en waar nodig de dienstregeling te verbeteren. "Aan het eind van deze week zullen we kijken wat we kunnen veranderen", aldus woordvoerder Eric Trinthamer tegen RTL Nieuws.

België roept NS op matje
De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra.
De top is ontboden om tekst en uitleg te geven over de technische problemen waarmee de verbinding tussen Brussel en Amsterdam kampt. De NMBS maakt zich grote zorgen. De Fyra kreeg inmiddels al de bijnaam Aldi-trein, omdat voor het goedkoopste materieel werd gekozen.

De klachten zijn.
1. Vervallen IC-stop Almere Buiten
2. Apeldoorn en Deventer: minder rechtstreekse treinen naar Utrecht
3. Vervallen snelle overstappen in Deventer
4. Langere reistijd Amsterdam - Den Haag door wegvallen Beneluxtrein
5. De treinen uit Haarlem richting het zuiden zijn te druk
6. Veluwestoptrein heeft slechte overstappen in Amersfoort
7. Emmen-Zwolle: Arriva maakt er een zooitje van
8. Overstap Veolia > NS in Heerlen is te kort
9. Alle stations in Zeeland worden nu door de IC aangedaan
10. De treinen tussen Amersfoort en Utrecht zijn te druk.

Bron
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 18:47:46 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120238369
7 vind ik niet echt terecht. Zo beroerd doet Arriva het niet op dat traject. Sterker nog, de treinen op Zwolle - Emmen rijden volgens mij redelijk op tijd nu. Ik ken wel een traject waar het minder gaat :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 18:48:56 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120238428
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:28 schreef Bitlord het volgende:
Zou deze oplossing op de Hoekselijn wel zo uitvoeren dat de goederentrein 1x per dag een knikje moet.maken en niet elke tien minuten een metro.
zou kunnen ja. Als ze slim zijn dan hoeven ze maar één spoor om te bouwen, omdat die cargo bijvoorbeeld alleen maar 's nachts rijdt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 december 2012 @ 18:49:45 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120238460
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_120238561
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:42 schreef b2py het volgende:

[..]

OOOOHHHH die, maar die heb jij geëngineerd :P
PaintMaster Fles jwz *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120238630
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:45 schreef b2py het volgende:
9. Alle stations in Zeeland worden nu door de IC aangedaan
Hey, mijn klacht staat er ook tussen ^O^

Maar dat was natuurlijk op aandringen van de provincie Zeeland.
pi_120238687
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Duvel het volgende:
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
Dat is toch onbegrijpelijk? Is dat nou waarvoor iedereen maar zijn persoonlijke data afstaat aan die Synovate niksnutten? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120238769
quote:
13s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is toch onbegrijpelijk? Is dat nou waarvoor iedereen maar zijn persoonlijke data afstaat aan die Synovate niksnutten? 8)7
NSR heeft daarvoor een programma, 'Aurora', wat de mat inzet berekend. Blijkbaar is er onjuiste of onvoldoende informatie op Amersfoort - Utrecht.. :(
  woensdag 12 december 2012 @ 18:58:44 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120238795
Ja, weggooien die zooi. Voorheen ieder kwartier het equivalent van zes bakken VIRM als IC, nu zes bakken ICMm.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_120238823
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:57 schreef b2py het volgende:

[..]

NSR heeft daarvoor een programma, 'Aurora', wat de mat inzet berekend. Blijkbaar is er onjuiste of onvoldoende informatie op Amersfoort - Utrecht.. :(
berekenT.

Wel knap trouwens. Het is nou niet direct alsof NS nog geen honderd jaar op dat traject rijdt :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120238889
quote:
Het biedt overigens wel perspectieven voor een integrale viersporigheid Rotterdam - Rijswijk. De twee treinsporen te Schiedam voor naar Hoek van Holland zullen wel werkloos worden. Ligt helaas alleen een brug onderweg waar weer een hoop geld naar toe moet dan..
  woensdag 12 december 2012 @ 19:01:45 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120238903
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Het biedt overigens wel perspectieven voor een integrale viersporigheid Rotterdam - Rijswijk. De twee treinsporen te Schiedam voor naar Hoek van Holland zullen wel werkloos worden. Ligt helaas alleen een brug onderweg waar weer een hoop geld naar toe moet dan..
Welke brug?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 12 december 2012 @ 19:02:51 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120238935
Dat ding over de Poldervaart? Dat valt wel mee qua duur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 19:03:20 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120238948
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:58 schreef Duvel het volgende:
Ja, weggooien die zooi. Voorheen ieder kwartier het equivalent van zes bakken VIRM als IC, nu zes bakken ICMm.
op Amersfoort - Utrecht reed in de spitsen wel meer dan dat. Tot een bak of 22 per half uur. Nu doen ze het met een stuk minder
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120238989
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op Amersfoort - Utrecht reed in de spitsen wel meer dan dat. Tot een bak of 22 per half uur. Nu doen ze het met een stuk minder
IRM? Niet zoveel hoor :P
pi_120238998
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Duvel het volgende:
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
De treinen naar Rotterdam vanuit Amersfoort zijn juist weer langer geworden. Afgelopen twee jaar maximaal zes, nu vaak weer 10. Totaal onnodig overigens van Utrecht naar Rotterdam, ook in de spits, het is de afgelopen paar jaar veel rustiger geworden heb ik het idee, maar goed, daar klaag ik niet over.
pi_120239017
quote:
3s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:02 schreef Duvel het volgende:
Dat ding over de Poldervaart? Dat valt wel mee qua duur.
Denk het wel, dit lelijke ding: http://goo.gl/maps/U6gXG
Tsja, een kunstwerk is nou eenmaal stuk duurder dan een gewone zandgrond :P
pi_120239064
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:04 schreef b2py het volgende:

[..]

IRM? Niet zoveel hoor :P
In de spits? Oh jawel hoor :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 19:06:55 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120239081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:04 schreef b2py het volgende:

[..]

IRM? Niet zoveel hoor :P
IRM en/of ICM

Wat te denken van 561, 2861 en 12561 die opgeteld er wel in de buurt kwamen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120239084
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In de spits? Oh jawel hoor :D
Max 14 irm in de NO naar Zwolle en 6 naar Deventer, ik tel 20 hoor :P
pi_120239086
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Duvel het volgende:
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
Amsterdam - Eindhoven hetzelfde verhaal. Eerst had je 12 bakken naar Maastricht/Heerlen. Nu rijdt-ie in z'n geheel door naar Maastricht dus is 6 bakken genoeg. Simpele NS logica.
pi_120239090
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

IRM en/of ICM

Wat te denken van 561, 2861 en 12561 die opgeteld er wel in de buurt kwamen
Ai, voortreinen vergeten :')
pi_120239131
quote:
13s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Respect moet je verdienen :{w
Sorry, ik hap toch even... Met de ingenieurs is niets mis, die doen allemaal hun best om iets fatsoenlijks te engineeren. Boven de ingenieurs zit echter nog een commerciële laag die (niet gehinderd door enige kennis of ervaring) bepaalt wat de ingenieurs moeten maken.
pi_120239295
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:23 schreef Bitlord het volgende:
Hamburg Altona
Ik kom er een paar keer per maand, had het niet eens herkend :@
  woensdag 12 december 2012 @ 19:17:42 #292
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120239475
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:40 schreef Igen het volgende:
Zo veel wissels :o

Met winterweer hoeven die hopelijk toch niet gebruikt te worden... Alhoewel, afgelopen zaterdag, toen de aangepaste dienstregeling gold, besloot iemand ook dat de stoptrein Zwolle-Amersfoort waar ik in zat eens moest gaan roestrijden over een spoor dat in de gewone dienstregeling überhaupt niet gebruikt wordt. Onnodige wissels bij winterweer niet bedienen is blijkbaar geen richtlijn bij ProRail?
Jazeker wel. Ik weet alleen niet of dat zaterdag ook gold. Wordt door het OCCR aangegeven.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:19:50 #293
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120239554
Zaterdag was het zulk goed weer dat het in de loop van de dag echt wel kon.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:22:47 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120239659
Fyra-punctualiteit de afgelopen dagen:

Zondag 9-12-12
Van de 20 treinen waren er 7 treinen vertraagd. Er vielen 0 treinen uit. De gemiddelde vertraging was 10,2 minuten. De hoogst gemeten vertraging bedroeg 117 minuten, in verband met een defecte trein.
De totale punctualiteit bedroeg 73%.

Maandag 10-12-12
Van de 20 treinen was er geen één trein op tijd. Er vielen 0 treinen uit. De gemiddelde vertraging was 20,4 Minuten. De hoogst gemeten vertraging bedroeg 61 minuten, in verband met een defecte trein. De punctualiteit bedroeg 0%.

Dinsdag 11-12-12
Van de 20 treinen waren er twee treinen op tijd. Er vielen 2 treinen uit. De gemiddelde vertraging was 15,44 Minuten. De hoogst gemeten vertraging bedroeg 63 minuten, in verband met een defecte trein. De punctualiteit bedroeg 10%.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 12-12-2012 19:31:56 ]
pi_120239750
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:22 schreef greavy het volgende:
Er vielen 0 treinen uit.

Er vielen 0 treinen uit.

Er vielen 2 treinen uit.
Nou dat lijkt me niet te kloppen.

sowieso is dit nog maar ten opzichte van het streven om 8 ritten te rijden. Bij lange na niet wat de concessie voorschrijft.

Er vallen dus elke dag sowieso 10 treinen extra uit die ze niet eens PROBEREN te rijden :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2012 @ 19:30:14 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120239947
Volgens de huidige DRGL en de bekende uitvallen moet dat kloppen. Vandaag staan we al op 4 uitgevallen treinen en maar één trein op tijd.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:31:14 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120239981
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:22 schreef greavy het volgende:
Fyra-punctualiteit de afgelopen dagen:


Dinsdag 11-12-12
Van de 20 treinen waren er twee treinen op tijd. Er vielen 2 treinen uit. De gemiddelde vertraging was 15,44 Minuten. De hoogst gemeten vertraging bedroeg 63 minuten, in verband met een defecte trein. De punctualiteit bedroeg 90%.
Als slechts 2 van de 20 treinen op tijd was is de punctualiteit echt geen 90% hoor.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:31:42 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120240009
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als slechts 2 van de 20 treinen op tijd was is de punctualiteit echt geen 90% hoor.
Oeps. Moet 10% zijn natuurlijk :')
  woensdag 12 december 2012 @ 19:31:50 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120240014
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:04 schreef Panthera. het volgende:

[..]

De treinen naar Rotterdam vanuit Amersfoort zijn juist weer langer geworden. Afgelopen twee jaar maximaal zes, nu vaak weer 10. Totaal onnodig overigens van Utrecht naar Rotterdam, ook in de spits, het is de afgelopen paar jaar veel rustiger geworden heb ik het idee, maar goed, daar klaag ik niet over.
Dat kan, maar op het volgende kwartier rijdt die trein pas vanuit Utrecht. Mensen die van Amersfoort naar Rotterdam willen, stappen dan niet in Utrecht over maar in Gouda, waardoor tussen Utrecht en Gouda de capaciteit niet echt van hoera is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 12 december 2012 @ 19:32:08 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120240029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Oeps. Moet 10% zijn natuurlijk :')
Ach ja, detail.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')