Amsterdam Bijlmer ArenA - Utrecht, Hanzelijn, HSL-Zuid, allemaal prachtig geëngineerd. Dat de uitvoering wat minder is kan een ingenieur niks aan doen..quote:
quote:Op woensdag 12 december 2012 18:18 schreef greavy het volgende:
Ze weten in Duitsland nu al dat er een trein gaat ontsporen op één of ander kopstation. Foto stond op Drehscheibe, maar zonder stationsnaam erbij...
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je en waar bedoel je dat? Wellicht eis vanuit het Programma van Eisen?quote:Op woensdag 12 december 2012 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk. Maar wie 4 extra wissels per station gaat bouwen "omdat dat hip is", is een mongool. Ingenieur of niet.
Dat lijkt slim. Totdat de wissels inderdaad kapot gaan en de goederentrein een stukje langs de betonnen perronrand schraapt. En een 45 kuub ketelwagen met methanol openhaalt of zoquote:Op woensdag 12 december 2012 18:28 schreef Bitlord het volgende:
Zou deze oplossing op de Hoekselijn wel zo uitvoeren dat de goederentrein 1x per dag een knikje moet.maken en niet elke tien minuten een metro.
Iemand die dat bedacht heeft, wie het ook is, is niet slim. Klaarquote:Op woensdag 12 december 2012 18:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe bedoel je en waar bedoel je dat? Wellicht eis vanuit het Programma van Eisen?
Zegtie dan niet gewoon "NSH is ander cluppie, je moet niet bij mij wezen"?quote:Op woensdag 12 december 2012 18:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Tarieven FalendeFyra moeten fors omlaag, vindt Voor Beter OV. Brief aan NS-baas Meerstadt: http://www.voorbeterov.nl/120909.php
Ik vroeg ook een locatie.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iemand die dat bedacht heeft, wie het ook is, is niet slim. KlaarOf het nou een Ingenieur is of een socialist of een Marokkaan of een roodharige of een zigeuner of een homo, of alles tegelijk, slim is het in elk geval niet.
Meerstadt is baas van NS, waaronder NSR, NedTrain en ook NSH valtquote:Op woensdag 12 december 2012 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zegtie dan niet gewoon "NSH is ander cluppie, je moet niet bij mij wezen"?
in dat plaatje wat ik schetste en waarvan PSM zei dat het zo gaat worden. Of wou je dat zonder wissels gaan oplossen?quote:Op woensdag 12 december 2012 18:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vroeg ook een locatie.
Onderbouw je mening eens, waar zijn die 4 extra wissels dan en waarom zouden ze volgens jou weg kunnen?
Oh okeequote:Op woensdag 12 december 2012 18:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Meerstadt is baas van NS, waaronder NSR, NedTrain en ook NSH valt
OOOOHHHH die, maar die heb jij geëngineerdquote:Op woensdag 12 december 2012 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in dat plaatje wat ik schetste en waarvan PSM zei dat het zo gaat worden. Of wou je dat zonder wissels gaan oplossen?
zou kunnen ja. Als ze slim zijn dan hoeven ze maar één spoor om te bouwen, omdat die cargo bijvoorbeeld alleen maar 's nachts rijdtquote:Op woensdag 12 december 2012 18:28 schreef Bitlord het volgende:
Zou deze oplossing op de Hoekselijn wel zo uitvoeren dat de goederentrein 1x per dag een knikje moet.maken en niet elke tien minuten een metro.
PaintMaster Fles jwzquote:Op woensdag 12 december 2012 18:42 schreef b2py het volgende:
[..]
OOOOHHHH die, maar die heb jij geëngineerd
Hey, mijn klacht staat er ook tussenquote:Op woensdag 12 december 2012 18:45 schreef b2py het volgende:
9. Alle stations in Zeeland worden nu door de IC aangedaan
Dat is toch onbegrijpelijk? Is dat nou waarvoor iedereen maar zijn persoonlijke data afstaat aan die Synovate niksnutten?quote:Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Duvel het volgende:
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
NSR heeft daarvoor een programma, 'Aurora', wat de mat inzet berekend. Blijkbaar is er onjuiste of onvoldoende informatie op Amersfoort - Utrecht..quote:Op woensdag 12 december 2012 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is toch onbegrijpelijk? Is dat nou waarvoor iedereen maar zijn persoonlijke data afstaat aan die Synovate niksnutten?
berekenT.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:57 schreef b2py het volgende:
[..]
NSR heeft daarvoor een programma, 'Aurora', wat de mat inzet berekend. Blijkbaar is er onjuiste of onvoldoende informatie op Amersfoort - Utrecht..
Het biedt overigens wel perspectieven voor een integrale viersporigheid Rotterdam - Rijswijk. De twee treinsporen te Schiedam voor naar Hoek van Holland zullen wel werkloos worden. Ligt helaas alleen een brug onderweg waar weer een hoop geld naar toe moet dan..quote:Op woensdag 12 december 2012 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
onder meer hier: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)etroverbinding.dhtml
Welke brug?quote:Op woensdag 12 december 2012 19:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Het biedt overigens wel perspectieven voor een integrale viersporigheid Rotterdam - Rijswijk. De twee treinsporen te Schiedam voor naar Hoek van Holland zullen wel werkloos worden. Ligt helaas alleen een brug onderweg waar weer een hoop geld naar toe moet dan..
op Amersfoort - Utrecht reed in de spitsen wel meer dan dat. Tot een bak of 22 per half uur. Nu doen ze het met een stuk minderquote:Op woensdag 12 december 2012 18:58 schreef Duvel het volgende:
Ja, weggooien die zooi. Voorheen ieder kwartier het equivalent van zes bakken VIRM als IC, nu zes bakken ICMm.
IRM? Niet zoveel hoorquote:Op woensdag 12 december 2012 19:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op Amersfoort - Utrecht reed in de spitsen wel meer dan dat. Tot een bak of 22 per half uur. Nu doen ze het met een stuk minder
De treinen naar Rotterdam vanuit Amersfoort zijn juist weer langer geworden. Afgelopen twee jaar maximaal zes, nu vaak weer 10. Totaal onnodig overigens van Utrecht naar Rotterdam, ook in de spits, het is de afgelopen paar jaar veel rustiger geworden heb ik het idee, maar goed, daar klaag ik niet over.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Duvel het volgende:
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
Denk het wel, dit lelijke ding: http://goo.gl/maps/U6gXGquote:Op woensdag 12 december 2012 19:02 schreef Duvel het volgende:
Dat ding over de Poldervaart? Dat valt wel mee qua duur.
IRM en/of ICMquote:
Amsterdam - Eindhoven hetzelfde verhaal. Eerst had je 12 bakken naar Maastricht/Heerlen. Nu rijdt-ie in z'n geheel door naar Maastricht dus is 6 bakken genoeg. Simpele NS logica.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Duvel het volgende:
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
Ai, voortreinen vergetenquote:Op woensdag 12 december 2012 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
IRM en/of ICM
Wat te denken van 561, 2861 en 12561 die opgeteld er wel in de buurt kwamen
Sorry, ik hap toch even... Met de ingenieurs is niets mis, die doen allemaal hun best om iets fatsoenlijks te engineeren. Boven de ingenieurs zit echter nog een commerciële laag die (niet gehinderd door enige kennis of ervaring) bepaalt wat de ingenieurs moeten maken.quote:
Jazeker wel. Ik weet alleen niet of dat zaterdag ook gold. Wordt door het OCCR aangegeven.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:40 schreef Igen het volgende:
Zo veel wissels
Met winterweer hoeven die hopelijk toch niet gebruikt te worden... Alhoewel, afgelopen zaterdag, toen de aangepaste dienstregeling gold, besloot iemand ook dat de stoptrein Zwolle-Amersfoort waar ik in zat eens moest gaan roestrijden over een spoor dat in de gewone dienstregeling überhaupt niet gebruikt wordt. Onnodige wissels bij winterweer niet bedienen is blijkbaar geen richtlijn bij ProRail?
Nou dat lijkt me niet te kloppen.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:22 schreef greavy het volgende:
Er vielen 0 treinen uit.
Er vielen 0 treinen uit.
Er vielen 2 treinen uit.
Als slechts 2 van de 20 treinen op tijd was is de punctualiteit echt geen 90% hoor.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:22 schreef greavy het volgende:
Fyra-punctualiteit de afgelopen dagen:
Dinsdag 11-12-12
Van de 20 treinen waren er twee treinen op tijd. Er vielen 2 treinen uit. De gemiddelde vertraging was 15,44 Minuten. De hoogst gemeten vertraging bedroeg 63 minuten, in verband met een defecte trein. De punctualiteit bedroeg 90%.
Oeps. Moet 10% zijn natuurlijkquote:Op woensdag 12 december 2012 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als slechts 2 van de 20 treinen op tijd was is de punctualiteit echt geen 90% hoor.
Dat kan, maar op het volgende kwartier rijdt die trein pas vanuit Utrecht. Mensen die van Amersfoort naar Rotterdam willen, stappen dan niet in Utrecht over maar in Gouda, waardoor tussen Utrecht en Gouda de capaciteit niet echt van hoera is.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:04 schreef Panthera. het volgende:
[..]
De treinen naar Rotterdam vanuit Amersfoort zijn juist weer langer geworden. Afgelopen twee jaar maximaal zes, nu vaak weer 10. Totaal onnodig overigens van Utrecht naar Rotterdam, ook in de spits, het is de afgelopen paar jaar veel rustiger geworden heb ik het idee, maar goed, daar klaag ik niet over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |