abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 december 2012 @ 18:58:44 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120238795
Ja, weggooien die zooi. Voorheen ieder kwartier het equivalent van zes bakken VIRM als IC, nu zes bakken ICMm.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_120238823
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:57 schreef b2py het volgende:

[..]

NSR heeft daarvoor een programma, 'Aurora', wat de mat inzet berekend. Blijkbaar is er onjuiste of onvoldoende informatie op Amersfoort - Utrecht.. :(
berekenT.

Wel knap trouwens. Het is nou niet direct alsof NS nog geen honderd jaar op dat traject rijdt :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120238889
quote:
Het biedt overigens wel perspectieven voor een integrale viersporigheid Rotterdam - Rijswijk. De twee treinsporen te Schiedam voor naar Hoek van Holland zullen wel werkloos worden. Ligt helaas alleen een brug onderweg waar weer een hoop geld naar toe moet dan..
  woensdag 12 december 2012 @ 19:01:45 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120238903
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Het biedt overigens wel perspectieven voor een integrale viersporigheid Rotterdam - Rijswijk. De twee treinsporen te Schiedam voor naar Hoek van Holland zullen wel werkloos worden. Ligt helaas alleen een brug onderweg waar weer een hoop geld naar toe moet dan..
Welke brug?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 12 december 2012 @ 19:02:51 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120238935
Dat ding over de Poldervaart? Dat valt wel mee qua duur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 19:03:20 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120238948
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:58 schreef Duvel het volgende:
Ja, weggooien die zooi. Voorheen ieder kwartier het equivalent van zes bakken VIRM als IC, nu zes bakken ICMm.
op Amersfoort - Utrecht reed in de spitsen wel meer dan dat. Tot een bak of 22 per half uur. Nu doen ze het met een stuk minder
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120238989
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op Amersfoort - Utrecht reed in de spitsen wel meer dan dat. Tot een bak of 22 per half uur. Nu doen ze het met een stuk minder
IRM? Niet zoveel hoor :P
pi_120238998
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Duvel het volgende:
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
De treinen naar Rotterdam vanuit Amersfoort zijn juist weer langer geworden. Afgelopen twee jaar maximaal zes, nu vaak weer 10. Totaal onnodig overigens van Utrecht naar Rotterdam, ook in de spits, het is de afgelopen paar jaar veel rustiger geworden heb ik het idee, maar goed, daar klaag ik niet over.
pi_120239017
quote:
3s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:02 schreef Duvel het volgende:
Dat ding over de Poldervaart? Dat valt wel mee qua duur.
Denk het wel, dit lelijke ding: http://goo.gl/maps/U6gXG
Tsja, een kunstwerk is nou eenmaal stuk duurder dan een gewone zandgrond :P
pi_120239064
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:04 schreef b2py het volgende:

[..]

IRM? Niet zoveel hoor :P
In de spits? Oh jawel hoor :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2012 @ 19:06:55 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120239081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:04 schreef b2py het volgende:

[..]

IRM? Niet zoveel hoor :P
IRM en/of ICM

Wat te denken van 561, 2861 en 12561 die opgeteld er wel in de buurt kwamen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120239084
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In de spits? Oh jawel hoor :D
Max 14 irm in de NO naar Zwolle en 6 naar Deventer, ik tel 20 hoor :P
pi_120239086
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Duvel het volgende:
10 is terecht, rijden nu i.p.v. gecombineerde ic's Den Haag - Rotterdam alleen nog treinen naar Den Haag òf Rotterdam, en allebei op halve lengte. Volkomen getikt.
Amsterdam - Eindhoven hetzelfde verhaal. Eerst had je 12 bakken naar Maastricht/Heerlen. Nu rijdt-ie in z'n geheel door naar Maastricht dus is 6 bakken genoeg. Simpele NS logica.
pi_120239090
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

IRM en/of ICM

Wat te denken van 561, 2861 en 12561 die opgeteld er wel in de buurt kwamen
Ai, voortreinen vergeten :')
pi_120239131
quote:
13s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Respect moet je verdienen :{w
Sorry, ik hap toch even... Met de ingenieurs is niets mis, die doen allemaal hun best om iets fatsoenlijks te engineeren. Boven de ingenieurs zit echter nog een commerciële laag die (niet gehinderd door enige kennis of ervaring) bepaalt wat de ingenieurs moeten maken.
pi_120239295
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:23 schreef Bitlord het volgende:
Hamburg Altona
Ik kom er een paar keer per maand, had het niet eens herkend :@
  woensdag 12 december 2012 @ 19:17:42 #292
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120239475
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:40 schreef Igen het volgende:
Zo veel wissels :o

Met winterweer hoeven die hopelijk toch niet gebruikt te worden... Alhoewel, afgelopen zaterdag, toen de aangepaste dienstregeling gold, besloot iemand ook dat de stoptrein Zwolle-Amersfoort waar ik in zat eens moest gaan roestrijden over een spoor dat in de gewone dienstregeling überhaupt niet gebruikt wordt. Onnodige wissels bij winterweer niet bedienen is blijkbaar geen richtlijn bij ProRail?
Jazeker wel. Ik weet alleen niet of dat zaterdag ook gold. Wordt door het OCCR aangegeven.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:19:50 #293
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120239554
Zaterdag was het zulk goed weer dat het in de loop van de dag echt wel kon.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:22:47 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120239659
Fyra-punctualiteit de afgelopen dagen:

Zondag 9-12-12
Van de 20 treinen waren er 7 treinen vertraagd. Er vielen 0 treinen uit. De gemiddelde vertraging was 10,2 minuten. De hoogst gemeten vertraging bedroeg 117 minuten, in verband met een defecte trein.
De totale punctualiteit bedroeg 73%.

Maandag 10-12-12
Van de 20 treinen was er geen één trein op tijd. Er vielen 0 treinen uit. De gemiddelde vertraging was 20,4 Minuten. De hoogst gemeten vertraging bedroeg 61 minuten, in verband met een defecte trein. De punctualiteit bedroeg 0%.

Dinsdag 11-12-12
Van de 20 treinen waren er twee treinen op tijd. Er vielen 2 treinen uit. De gemiddelde vertraging was 15,44 Minuten. De hoogst gemeten vertraging bedroeg 63 minuten, in verband met een defecte trein. De punctualiteit bedroeg 10%.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 12-12-2012 19:31:56 ]
pi_120239750
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:22 schreef greavy het volgende:
Er vielen 0 treinen uit.

Er vielen 0 treinen uit.

Er vielen 2 treinen uit.
Nou dat lijkt me niet te kloppen.

sowieso is dit nog maar ten opzichte van het streven om 8 ritten te rijden. Bij lange na niet wat de concessie voorschrijft.

Er vallen dus elke dag sowieso 10 treinen extra uit die ze niet eens PROBEREN te rijden :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2012 @ 19:30:14 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120239947
Volgens de huidige DRGL en de bekende uitvallen moet dat kloppen. Vandaag staan we al op 4 uitgevallen treinen en maar één trein op tijd.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:31:14 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120239981
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:22 schreef greavy het volgende:
Fyra-punctualiteit de afgelopen dagen:


Dinsdag 11-12-12
Van de 20 treinen waren er twee treinen op tijd. Er vielen 2 treinen uit. De gemiddelde vertraging was 15,44 Minuten. De hoogst gemeten vertraging bedroeg 63 minuten, in verband met een defecte trein. De punctualiteit bedroeg 90%.
Als slechts 2 van de 20 treinen op tijd was is de punctualiteit echt geen 90% hoor.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:31:42 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120240009
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als slechts 2 van de 20 treinen op tijd was is de punctualiteit echt geen 90% hoor.
Oeps. Moet 10% zijn natuurlijk :')
  woensdag 12 december 2012 @ 19:31:50 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120240014
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:04 schreef Panthera. het volgende:

[..]

De treinen naar Rotterdam vanuit Amersfoort zijn juist weer langer geworden. Afgelopen twee jaar maximaal zes, nu vaak weer 10. Totaal onnodig overigens van Utrecht naar Rotterdam, ook in de spits, het is de afgelopen paar jaar veel rustiger geworden heb ik het idee, maar goed, daar klaag ik niet over.
Dat kan, maar op het volgende kwartier rijdt die trein pas vanuit Utrecht. Mensen die van Amersfoort naar Rotterdam willen, stappen dan niet in Utrecht over maar in Gouda, waardoor tussen Utrecht en Gouda de capaciteit niet echt van hoera is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 12 december 2012 @ 19:32:08 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120240029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Oeps. Moet 10% zijn natuurlijk :')
Ach ja, detail.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')