abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120209965
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:21 schreef b2py het volgende:
VIRM rijdt volgens NSFS onder:
Power supply 27 kVA/ 50 Hz, 21 kVA/ 18 Hz – 68 Hz
Ik snap er geen kut van, heel ICM ontbreekt er ook evenals IRM -4e generatie..
DM90 is ook niet allemaal van NSFS. De 3427-3453 zijn van NSFS, de overige van NSR. (Niet geheel toevallig dat Syntus ineens de 3422 huurde, via NSR ging dat makkelijker/sneller dan het logge NSFS)
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_120209994
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Maar kunnen ze zomaar de concessie beëindigen? Hoeveel kapitiaalverlies maak je dan wel niet op die V250's? En wie kan zo maar 1-2-3 even een dienstje opstarten daar?
Kapitaalverlies op de 250's.. Hoeveel zijn die dingen nu waard denk je? Dagwaarde?
2 kwartjes per rijtuig aan oud ijzer? :+
dag
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:26:49 #28
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120210068
Dat ICK, wat in Nederland reed, is toch praktisch dezelfde meuk als het algemene intercity materieel van de SNCF, en ik ben het laatst ook nog in Zwitserland tegengekomen,.. heeft het geen algemene naam?
pi_120210072
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik vond ICK echt niet verkeerd spul hoor was tenminste nog een echte trein :Y
Nooit mee gereisd, kan me althans niet herinneren.
Kan me nog wel getrokken rijtuigen herinneren met een DDM rijtuig er ineens tussen. Vond dat altijd maar stom staan toen ik nog klein was! :D
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:28:08 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120210156
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dat ICK, wat in Nederland reed, is toch praktisch dezelfde meuk als het algemene intercity materieel van de SNCF, en ik ben het laatst ook nog in Zwitserland tegengekomen,.. heeft het geen algemene naam?
Jaren terug zijn er heel veel rijtuigen gebouwd die werden gefinancierd door het Zwitserse bedrijf Eurofima. Die rijtuigen hebben als bijnaam daarom ook Eurofima-rijtuigen, de Belgische variant is I6/I10. ICK is Bm235, volgens mij geen Eurofima-afgeleide.
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:30:28 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120210304
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Jaren terug zijn er heel veel rijtuigen gebouwd die werden gefinancierd door het Zwitserse bedrijf Eurofima. Die rijtuigen hebben als bijnaam daarom ook Eurofima-rijtuigen, de Belgische variant is I6/I10. ICK is Bm235, volgens mij geen Eurofima-afgeleide.
Als ik een beetje doorklik vanaf ICK op wikipedia kom ik op dit redelijk uitgebreide artikel met landoverzicht :)

http://fr.wikipedia.org/wiki/Voiture_UIC-X
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 december 2012 @ 22:32:16 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120210425
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Nooit mee gereisd, kan me althans niet herinneren.
Kan me nog wel getrokken rijtuigen herinneren met een DDM rijtuig er ineens tussen. Vond dat altijd maar stom staan toen ik nog klein was! :D
mooi he, die IC's Haarlem - Heerlen'/Maastricht :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120210476
Hoe heten die treinen die op den haag>Venlo reden? Dat waren pas bazen treinen
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:34:11 #35
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120210542
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:33 schreef Yreal het volgende:
Hoe heten die treinen die op den haag>Venlo reden? Dat waren pas bazen treinen
ICK dus :)
pi_120210657
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

ICK dus :)
Dat is inderdaad een bazentrein. Coupes zijn baas.
pi_120210690
ICK was fijn, maar hoe is men nou op deze discussie gekomen? Is erover gesproken weer wat terug te halen of gewoon nostalgie?
pi_120210719
Wie had het vandaag over die laatste trein Amsterdam-Brussel?
treinreiziger twitterde op dinsdag 11-12-2012 om 22:35:27 Aai, laatste trein Amsterdam - Brussel wordt momenteel aangegeven met +120 ... http://t.co/8rI1g5ZW reageer retweet
De andere kant op is (nog) op tijd...
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:39:34 #39
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120210862
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:36 schreef Alopex het volgende:
ICK was fijn, maar hoe is men nou op deze discussie gekomen? Is erover gesproken weer wat terug te halen of gewoon nostalgie?
Het ging erover als de V250 zou gaan stoppen met rijden dat het dan een stop was voor NS Financial Services.

Toen ging ik dus kijken op de site van NSFS en ik zag dus nog dat ze ICK verhuurden als je dat wil

http://www.nsfsc.com/available_rolling_stock/default.asp?NCID=199
pi_120211174
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Het ging erover als de V250 zou gaan stoppen met rijden dat het dan een stop was voor NS Financial Services.

Toen ging ik dus kijken op de site van NSFS en ik zag dus nog dat ze ICK verhuurden als je dat wil

http://www.nsfsc.com/available_rolling_stock/default.asp?NCID=199
Haha, oke dan! Zou voor mij leuk sentiment zijn, dat waren de eerste treinen waarmee ik langer dan een kwartier zou reizen.
pi_120211208
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:37 schreef WhiteJoker het volgende:
Wie had het vandaag over die laatste trein Amsterdam-Brussel?
treinreiziger twitterde op dinsdag 11-12-2012 om 22:35:27 Aai, laatste trein Amsterdam - Brussel wordt momenteel aangegeven met +120 ... http://t.co/8rI1g5ZW reageer retweet
De andere kant op is (nog) op tijd...
ik, maar maat zit op Brussel -> amsterdam helaas..
pi_120211307
Haha helaas zeg je er ook bij :P Lekkere maat ben jij ;)
pi_120211318
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mooi he, die IC's Haarlem - Heerlen'/Maastricht :)
ja, had laatst icr naar Schagen toe. Dat was ook echt heerlijk.

Gaat trouwens echt keihard de laatste paar topics...:D
pi_120211401
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:47 schreef WhiteJoker het volgende:
Haha helaas zeg je er ook bij :P Lekkere maat ben jij ;)
Hij gaat straks jantje positief uithangen tegen mij, en discussie voeren met hem is niet zijn sterkste punt :p
pi_120211668
Zoals het er nu naar uitziet heeft de BeneluxFyra het vandaag errug goed gedaan!

De punctualiteit is in 1 dag verdubbeld van 10 naar 20 procent: 4 van de 20 treinen reed op tijd! Maar 10% van de ritten viel uit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bitlord op 11-12-2012 22:57:51 ]
pi_120211839
Taart!
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:02:27 #47
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120212192
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:54 schreef b2py het volgende:
Taart!
pi_120212290
Het is trouwens interessant dat de Fyra 8 minuten vertraging in kan lopen tussen Antwerpen en Brussel Centraal. Toont aan hoe veel sneller het kan. Nu vooral nodig om tijd in te halen.
  Redactie Sport dinsdag 11 december 2012 @ 23:07:25 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120212409
Is dat ding niet het hele traject ingelegd op 160 km/h? Rotterdam-Schiphol sowieso in elk geval, om daar een mooie kwartiersdienst met de Fyra naar Breda te vormen..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 11 december 2012 @ 23:08:59 #50
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120212489
ICE 123 +18 vandaag in Keulen met stop Emmerik
ICE 104 +2 Utrecht met stop Oberhausen-Holten!!!!!! *O* *O* *O* :Y :N :X

Flirt 2 gezien! ben bang de foto niet zo goed is gelukt
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')