DM90 is ook niet allemaal van NSFS. De 3427-3453 zijn van NSFS, de overige van NSR. (Niet geheel toevallig dat Syntus ineens de 3422 huurde, via NSR ging dat makkelijker/sneller dan het logge NSFS)quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:21 schreef b2py het volgende:
VIRM rijdt volgens NSFS onder:
Power supply 27 kVA/ 50 Hz, 21 kVA/ 18 Hz – 68 Hz
Ik snap er geen kut van, heel ICM ontbreekt er ook evenals IRM -4e generatie..
Kapitaalverlies op de 250's.. Hoeveel zijn die dingen nu waard denk je? Dagwaarde?quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar kunnen ze zomaar de concessie beëindigen? Hoeveel kapitiaalverlies maak je dan wel niet op die V250's? En wie kan zo maar 1-2-3 even een dienstje opstarten daar?
Nooit mee gereisd, kan me althans niet herinneren.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vond ICK echt niet verkeerd spul hoor was tenminste nog een echte trein
Jaren terug zijn er heel veel rijtuigen gebouwd die werden gefinancierd door het Zwitserse bedrijf Eurofima. Die rijtuigen hebben als bijnaam daarom ook Eurofima-rijtuigen, de Belgische variant is I6/I10. ICK is Bm235, volgens mij geen Eurofima-afgeleide.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dat ICK, wat in Nederland reed, is toch praktisch dezelfde meuk als het algemene intercity materieel van de SNCF, en ik ben het laatst ook nog in Zwitserland tegengekomen,.. heeft het geen algemene naam?
Als ik een beetje doorklik vanaf ICK op wikipedia kom ik op dit redelijk uitgebreide artikel met landoverzichtquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jaren terug zijn er heel veel rijtuigen gebouwd die werden gefinancierd door het Zwitserse bedrijf Eurofima. Die rijtuigen hebben als bijnaam daarom ook Eurofima-rijtuigen, de Belgische variant is I6/I10. ICK is Bm235, volgens mij geen Eurofima-afgeleide.
mooi he, die IC's Haarlem - Heerlen'/Maastrichtquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Nooit mee gereisd, kan me althans niet herinneren.
Kan me nog wel getrokken rijtuigen herinneren met een DDM rijtuig er ineens tussen. Vond dat altijd maar stom staan toen ik nog klein was!
ICK dusquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:33 schreef Yreal het volgende:
Hoe heten die treinen die op den haag>Venlo reden? Dat waren pas bazen treinen
De andere kant op is (nog) op tijd...twitter:treinreiziger twitterde op dinsdag 11-12-2012 om 22:35:27Aai, laatste trein Amsterdam - Brussel wordt momenteel aangegeven met +120 ... http://t.co/8rI1g5ZW reageer retweet
Het ging erover als de V250 zou gaan stoppen met rijden dat het dan een stop was voor NS Financial Services.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:36 schreef Alopex het volgende:
ICK was fijn, maar hoe is men nou op deze discussie gekomen? Is erover gesproken weer wat terug te halen of gewoon nostalgie?
Haha, oke dan! Zou voor mij leuk sentiment zijn, dat waren de eerste treinen waarmee ik langer dan een kwartier zou reizen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het ging erover als de V250 zou gaan stoppen met rijden dat het dan een stop was voor NS Financial Services.
Toen ging ik dus kijken op de site van NSFS en ik zag dus nog dat ze ICK verhuurden als je dat wil
http://www.nsfsc.com/available_rolling_stock/default.asp?NCID=199
ik, maar maat zit op Brussel -> amsterdam helaas..quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:37 schreef WhiteJoker het volgende:
Wie had het vandaag over die laatste trein Amsterdam-Brussel?De andere kant op is (nog) op tijd...twitter:treinreiziger twitterde op dinsdag 11-12-2012 om 22:35:27Aai, laatste trein Amsterdam - Brussel wordt momenteel aangegeven met +120 ... http://t.co/8rI1g5ZW reageer retweet
ja, had laatst icr naar Schagen toe. Dat was ook echt heerlijk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mooi he, die IC's Haarlem - Heerlen'/Maastricht
Hij gaat straks jantje positief uithangen tegen mij, en discussie voeren met hem is niet zijn sterkste punt :pquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:47 schreef WhiteJoker het volgende:
Haha helaas zeg je er ook bijLekkere maat ben jij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |