omdat per se het wiel opnieuw uitgevonden moest wordenquote:Op woensdag 12 december 2012 10:43 schreef remlof het volgende:
Waarom is die Fyra zo kut terwijl de ICE nauwelijks problemen heeft?
en omdat iemand met goddelijke blonde lokken dacht dat het goedkoper was.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
omdat per se het wiel opnieuw uitgevonden moest worden
Ze haden inderdaad beter een ICE kunnen kopen en die overspuiten in NS kleuren, had een stuk minder rotzooi gegevenquote:Op woensdag 12 december 2012 10:43 schreef remlof het volgende:
Waarom is die Fyra zo kut terwijl de ICE nauwelijks problemen heeft?
Omdat je het bouwen van treinen niet moet overlaten aan Italianen.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:43 schreef remlof het volgende:
Waarom is die Fyra zo kut terwijl de ICE nauwelijks problemen heeft?
Prima toch? Gewoon alle problemen doodzwijgen en doen alsof alles perfect gaat.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
En? Lukt het een beetje?
The Italian Job, what they DON'T want you to knowquote:Op woensdag 12 december 2012 10:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Omdat je het bouwen van treinen niet moet overlaten aan Italianen.
Hard reset nodig zeker?quote:Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef James1988 het volgende:
9228 (10:41 Amsterdam - 12:42 Brussel-Zuid) krijgt +60 bij vertrek.
Dat is geen uniek herkenbaar ontwerp, want dat is belangrijk voor een spoorbedrijf! Voordeel is wel dat je ze nu van verre ziet aankomen en makkelijk kunt vermijden.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef remlof het volgende:
Waarom gaat de NS dan niet gewoon met de ICE 3M naar Antwerpen en Brussel rijden dan?
Met de Velaro D gaat het ook niet al te best hoor, ding is ook nog steeds niet toegelaten..quote:Op woensdag 12 december 2012 10:43 schreef remlof het volgende:
Waarom is die Fyra zo kut terwijl de ICE nauwelijks problemen heeft?
Heeft er vandaag al eentje redelijk op tijd (< 30 min vertraging) gereden?quote:Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef James1988 het volgende:
9228 (10:41 Amsterdam - 12:42 Brussel-Zuid) krijgt +60 bij vertrek.
Als ik me niet vergis zou het materieel van de 9209 later gebruikt worden voor de 9228. Aangezien er nu al 2 V250's defect zijn gegaan zijn er reservetreinen ingezet.quote:
Maak anders weer een nieuwe serie hondekoppen dan, die zagen er tenminste niet uit of ze een tumor van hebikjoudaar op de neus haddenquote:Op woensdag 12 december 2012 10:49 schreef V2 het volgende:
[..]
Dat is geen uniek herkenbaar ontwerp, want dat is belangrijk voor een spoorbedrijf! Voordeel is wel dat je ze nu van verre ziet aankomen en makkelijk kunt vermijden.
fixed that for youquote:Op woensdag 12 december 2012 10:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Heeft er vandaag sinds het invoeren van de nieuwe dienstregeling al eentje redelijk op tijd (< 30 min vertraging) gereden?
Nee vind je t gek? Al die ambtenaren worden opgehouden door de toelating van de railhummer. Die PER STUK door de molen moeten omdat ze "allemaal een eigen karakter hebben"quote:Op woensdag 12 december 2012 10:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Met de Velaro D gaat het ook niet al te best hoor, ding is ook nog steeds niet toegelaten..
Omdat ze per se een unieke trein wilden hebben.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef remlof het volgende:
Waarom gaat de NS dan niet gewoon met de ICE 3M naar Antwerpen en Brussel rijden?
Ook best een uniek ontwerp trouwens.quote:
quote:De huppelkutjes van de Koppeling
Ik ben tientallen jaren geabonneerd geweest op de Koppeling, het personeelsblad van NS. Eerst kostte dat een paar gulden per jaar, maar geleidelijk werd het een bedrag waarbij toch ook de prijs-kwaliteitverhouding tot nadenken stemde. Bovendien liep die kwaliteit gestaag terug. Redacteuren met verstand van spoorse zaken werden geleidelijk vervangen door huppelkutjes met communicatiekunde in hun pakket. En natuurlijk tikken die dan ook nog mijn ingewikkelde achternaam verkeerd over.
Fax aan redactie de Koppeling, 29 oktober 1999
Geachte redactie,
In sneltreinvaart dendert bij uw redactie de kennis op spoorweggebied achteruit. Twee voorbeeldjes:
Op 24 september staat in de Koppeling een foto van een wissel op de Kijfhoek, waarvan in het bijschrift wordt vermeld dat zo’n soort wissel voor het eerst in ons land wordt geplaatst. Even een keer rondkijken op een wat groter station, en je ziet dat het barst van dit soort wissels. Die heten trouwens niet ‘Zwitsers kruis’ maar ‘kruiswissel’.
Op 29 oktober een artikel over drie opvallende treinstellen die als kunsttrein door het land gaan rijden. Terwijl het dus om één treinstel gaat, dat uit drie ‘bakken’ of rijtuigen bestaat.
En tot slot ben ik van mening dat het erg onaardig is dat u niet heeft gereageerd op mijn fax van 12 september, waarin ik schreef: "Leuk dat u mijn brief over de zonsverduistering heeft afgedrukt, maar minder geslaagd dat u mijn achternaam verkeerd heeft gespeld. Ik schreef dat ik Spilt heet, terwijl u er Split van maakt. U zult misschien zeggen: ach, er rijden ook weleens twee treinen tegen elkaar. Maar een rectificatie zou ik toch wel op prijs stellen."
Succes verder & de groeten, Nico Spilt
Nooit antwoord op gekregen, net zo min als op een fax over het verminken van mijn achternaam. Ik faxte trouwens omdat de redactie anno 1999 nog geen e-mailadres had. De Koppeling lees ik niet meer.
--------------------------------------------------------------------------------
Bijzonder toepasselijk op NS Hispeed.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Jouw sig is ook wel lekker bijdetijds Q
Ja normaliter zou je dan een trein ertussenuit halen, dan rijdt alles weer op tijd.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef Yreal het volgende:
Ik zie alweer een fyra met +60 op amsterdam cs staan.. toch knap dat je al zoveel vertraging hebt voordat de trein uberhaupt begint te rijden..
Komt doordat de trein die voor het materieel moet zorgen (9209) 55 minuten heeft stilgestaan in Nederland. Geen defect, maar een aanrijding:quote:Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef Yreal het volgende:
Ik zie alweer een fyra met +60 op amsterdam cs staan.. toch knap dat je al zoveel vertraging hebt voordat de trein uberhaupt begint te rijden..
Je zou zeggen "Maar er is toch reserve?" wat op zich klopt, maar die reserve is al onderweg omdat er eerder een trein defect is gegaan.twitter:WillSti twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:34:029209 heeft gn technisch defect maar aanrijding gehad mt buizerd (op koppeling) en daardoor tot stilstand gekomen. CC @StationschefBMO #fyra reageer retweet
ik had die foto's van de cockpit toch wel eens gepost. Blijkt wel wat voor oude teringbende het is.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Komt doordat de trein die voor het materieel moet zorgen (9209) 55 minuten heeft stilgestaan in Nederland. Geen defect, maar een aanrijding:Je zou zeggen "Maar er is toch reserve?" wat op zich klopt, maar die reserve is al onderweg om een eerdere defecte trein op te vangen.twitter:WillSti twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:34:029209 heeft gn technisch defect maar aanrijding gehad mt buizerd (op koppeling) en daardoor tot stilstand gekomen. CC @StationschefBMO #fyra reageer retweet
Tja, dat krijg je zonder boegdeuren....quote:Op woensdag 12 december 2012 11:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Komt doordat de trein die voor het materieel moet zorgen (9209) 55 minuten heeft stilgestaan in Nederland. Geen defect, maar een aanrijding:twitter:WillSti twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:34:029209 heeft gn technisch defect maar aanrijding gehad mt buizerd (op koppeling) en daardoor tot stilstand gekomen. CC @StationschefBMO #fyra reageer retweet
Dat is lekker, zit je in Brussel, wil je naar huis, valt je Fyra uit, zitten alle volgende Fyra's vol en mag je niet mee.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja normaliter zou je dan een trein ertussenuit halen, dan rijdt alles weer op tijd.
Maarja, da's een beetje lullig als je eerst mensen verplicht hebt om te reserveren voor die trein heh.
Die zijn niet te krijgen als je die nu besteld krijg je ze in 2020 denk ik zo.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef remlof het volgende:
Waarom gaat de NS dan niet gewoon met de ICE 3M naar Antwerpen en Brussel rijden?
Is een koppeling niet verplicht in het Europese hogesnelheidsverkeer om een defecte trein te kunnen wegslepen?quote:Op woensdag 12 december 2012 11:48 schreef lyolyrc het volgende:
Net alsof ze die koppeling gebruiken.
Gewoon karren met die hap, al is dat ook vast makkelijker gezegd dan gedaan.
Het weekend naar Antwerpen.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:48 schreef James1988 het volgende:
9228 (10:41 Amsterdam - 12:42 Brussel-Zuid) krijgt +60 bij vertrek.
twitter:villamedia_vaca twitterde op woensdag 12-12-2012 om 12:08:24PR/PA Manager - NS Hispeed, Amsterdam http://t.co/Cdq2AjUr reageer retweet
wat een helse baan moet dat zijnquote:Op woensdag 12 december 2012 12:14 schreef Gitarist het volgende:
Iemand?
twitter:villamedia_vaca twitterde op woensdag 12-12-2012 om 12:08:24PR/PA Manager - NS Hispeed, Amsterdam http://t.co/Cdq2AjUr reageer retweet
quote:Op woensdag 12 december 2012 12:14 schreef Gitarist het volgende:
Iemand?
twitter:villamedia_vaca twitterde op woensdag 12-12-2012 om 12:08:24PR/PA Manager - NS Hispeed, Amsterdam http://t.co/Cdq2AjUr reageer retweet
quote:NS Hispeed heeft een missie: het bieden van een excellent treinproduct dat qua prijs, snelheid, frequentie en comfort kan concurreren met andere vormen van vervoer op afstanden tot 600 km.
quote:Op woensdag 12 december 2012 12:14 schreef Gitarist het volgende:
Iemand?
twitter:villamedia_vaca twitterde op woensdag 12-12-2012 om 12:08:24PR/PA Manager - NS Hispeed, Amsterdam http://t.co/Cdq2AjUr reageer retweet
Eerst komt, eerst maalt is maar gedeeltelijk waar natuurlijk...quote:Op woensdag 12 december 2012 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
dan zou je ARI ook uit moeten breiden. Niet wie het eerst komt, wie het eerst maalt, maar ook kijken naar de treinenloop verderop om zo te kijken welke trein het beste eerst over een bepaald stukje spoor kan.
Hij gaf zichzelf aan, maar werd niet gezochtquote:Op woensdag 12 december 2012 12:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heeft hij al een andere baan, of heeft die ook de doodstraf gekregen?
twitter:Leon_Deckers twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:24:14Reizen met de #Fyra is als liggen aan de kust: iedere dag stranden. reageer retweet
http://www.powned.tv/nieu(...)lheidstrein_van.htmlquote:'FYRA IS HOGESNELHEIDSTREIN VAN DE ALDI'
"De Fyra is eigenlijk een hogesnelheidstrein van de Aldi. Als je een zo goedkoop mogelijke trein bestelt, dan krijg je die ook.''
Dat stelt de woordvoerder van de Belgische reizigersvereniging TreinTramBus, Kees Smilde, in Belgische media. Hij reageert op de aanhoudende problemen met de gloednieuwe verbinding tussen Amsterdam en Brussel.
Sinds de start zondag kampt de Fyra met technische storingen en andere perikelen, die leiden tot uitval en soms forse vertragingen. Ook vandaag, voor de vierde achtereenvolgende dag, was het raak. De trein van 7.41 uur uit Amsterdam kon niet verder rijden dan Rotterdam, meldde een woordvoerder van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS, die meedoet aan Fyra.
De titelquote:Op woensdag 12 december 2012 12:36 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)lheidstrein_van.html
Das vreemd, volgens Omroep Brabant viel hij stil bij de Moerdijkbrug en is op laag tempo naar Breda gereden.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:36 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)lheidstrein_van.html
De 9216 (vertrokken uit Amsterdam om 07:41) kon niet verder rijden dan Rotterdam vanwege een veiligheidsstoring. De 9220 (vertrokken uit Amsterdam om 8:41) viel stil bij de Moerdijkbrug en is uiteindelijk naar Breda gereden.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:56 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Das vreemd, volgens Omroep Brabant viel hij stil bij de Moerdijkbrug en is op laag tempo naar Breda gereden.
Je zou zeggen "Daarvan kom je niet tot stilstand".quote:Op woensdag 12 december 2012 11:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Komt doordat de trein die voor het materieel moet zorgen (9209) 55 minuten heeft stilgestaan in Nederland. Geen defect, maar een aanrijding:Je zou zeggen "Maar er is toch reserve?"twitter:WillSti twitterde op woensdag 12-12-2012 om 11:34:029209 heeft gn technisch defect maar aanrijding gehad mt buizerd (op koppeling) en daardoor tot stilstand gekomen. CC @StationschefBMO #fyra reageer retweet
En dan ook echt 55 minuten... WAAR WACHT JE DAN OPquote:Op woensdag 12 december 2012 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je zou zeggen "Daarvan kom je niet tot stilstand".
Interessant, ik ben daar in Neuenburg in 2010 eens wezen kijken, gare boel toen...quote:Op woensdag 12 december 2012 12:26 schreef bork het volgende:
Er is een nieuwe (oude) verbinding tussen Frankrijk en Duitsland, 7 keer per dag rijdt er een trein tussen Mulhouse en Müllheim.
De Dierenambulance?quote:Op woensdag 12 december 2012 13:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En dan ook echt 55 minuten... WAAR WACHT JE DAN OP
er rijden toch al 100 jaar treinen met die koppeling?quote:Op woensdag 12 december 2012 13:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En dan ook echt 55 minuten... WAAR WACHT JE DAN OP
Geeft weer een nieuwe dimensie aan het woord "Buizerd" ook. Immers: Wie buist wie?quote:Op woensdag 12 december 2012 13:27 schreef ReisT het volgende:
De Fyra heeft natuurlijk een grote zuigkracht!![]()
Waar iedereen dacht het een gewone stofzuiger was blijkt het nu dus een alleszuiger te zijn.
bij jou misschien, maar maar bij Houten gaat het bijvoorbeeld vaak mis, doordat ze de IC weer eens achter de stopper gooienquote:Op woensdag 12 december 2012 12:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eerst komt, eerst maalt is maar gedeeltelijk waar natuurlijk...
Tests hebben uitgewezen dat het optrommelen van een reserve buizerd sneller gaat. Die is bovendien eerder in Brusselquote:
Moet je zien, is tof.quote:Rail away
19:55 - 20:25
documentaire
Serie documentaires De Finse hoofdstad Helsinki ligt op de grens van water en land. We volgen de trein naar het noorden, die al meteen bij het station kennismaakt met een meer. Er zullen er nog vele volgen in dit 'land van de duizend meren'. Het eerste deel van het traject gaat naar Tampere, over een van de oudste treinroutes van het land. Onderweg passeert de trein het oudste houten stationsgebouw van het land in Hyvinkää. In Tampere stappen we over op de trein die door de schijnbaar eindeloze bossen naar het noordoostelijk gelegen Jyväskylä rijdt. Op die route wordt overduidelijk waar Finland bekend om is: water en bomen. De opnamen uit de helicopter geven een prachtig beeld van de trein die een weg zoekt langs het water en door de bossen, die op het punt staan zich in herfstkleuren te tooien.
precies. Zou je eerder een C1000 ofzo verwachten. Een supermarkt die net niks is en dan ook gaat verdwijnenquote:Op woensdag 12 december 2012 12:55 schreef lyolyrc het volgende:
Vooral een bar slechte vergelijking, want er komen vaak zat producten van de Aldi als beste uit de test.
Moeten die er wel zijn. Er schijnt zelfs een buizerd met gedemonteerde vleugels op de Watergraafsmeer te liggen.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Tests hebben uitgewezen dat het optrommelen van een reserve buizerd sneller gaat. Die is bovendien eerder in Brussel
Misschien botste het karakter van de buizerd met het karakter van de betreffende V250, en moesten ze eerst de ruzie bijleggen.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:32 schreef JDude het volgende:
Men was op zoek naar de resetknop van de buizerd denk ik.
Dat wordt dan bewust door de trdl gedaan, niet door ARI.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij jou misschien, maar maar bij Houten gaat het bijvoorbeeld vaak mis, doordat ze de IC weer eens achter de stopper gooien
Ze zouden toch moeten weten dat dat voor onnodig veel gevaarlijke rode seinen zorgt...quote:Op woensdag 12 december 2012 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij jou misschien, maar maar bij Houten gaat het bijvoorbeeld vaak mis, doordat ze de IC weer eens achter de stopper gooien
Kijk, en dat verklaart de term "plukstel". Zo leer je nogeens wat op een dagquote:Op woensdag 12 december 2012 13:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Moeten die er wel zijn. Er schijnt zelfs een buizerd met gedemonteerde vleugels op de Watergraafsmeer te liggen.
Ga heen spuit elf, met je planmatige vertragingenquote:
mja, dat hangt van de situatie af. Stel de stopper richting Geldermalsen is vertraagd dan zit de IC richting Den Bosch deze al bij Houten op de hielen. Deze moet dan tot Geldermalsen wachten voordat de inhaling kan geschieden.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat wordt dan bewust door de trdl gedaan, niet door ARI.
+61 is toch niet zo heel ongebruikelijk voor die spaghettiboemelquote:Op woensdag 12 december 2012 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga heen spuit elf, met je planmatige vertragingen
geen idee, maar FYRA en opgeheven/afgeschaft zullen nog wel even aan elkaar gekoppeld blijvenquote:Op woensdag 12 december 2012 13:56 schreef bork het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat de woorden "Fyra" en "storing" binnenkort niet meer in een zin voorkomen - aldus een woordvoerder van de NS vanmorgen in de Volkskrant, vandaar die vacature?
Hier het interview op een Vlaams medium.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:36 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)lheidstrein_van.html
Hoe kan hij dat weten? Het is geen standaard-model.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:15 schreef James1988 het volgende:
De onbetrouwbaarheid van de V250 komt niet uit de lucht vallen. Langs alle kanten wordt er al jaren voor gewaarschuwd. Onder andere door Phil Pacey, één van de topmannen van Virgin Trains - volgens hem (en zijn engineers) is de V250 zeer onbetrouwbaar. Wat blijkt.
Niet. Behalve dat er eerder slechte ervaringen zijn geweest met Ansaldo.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:18 schreef Q. het volgende:
[..]
Hoe kan hij dat weten? Het is geen standaard-model.
Waarom blijven ze doorgaan met deze flauwekul? Er is allang niemand meer die er nog in trapt hoorquote:Op woensdag 12 december 2012 13:56 schreef bork het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat de woorden "Fyra" en "storing" binnenkort niet meer in een zin voorkomen - aldus een woordvoerder van de NS vanmorgen in de Volkskrant, vandaar die vacature?
Het klinkt misschien retorisch, maar is er ooit een succesvol product daarvandaan gekomen? Daar hoor je nooit wat over namelijkquote:Op woensdag 12 december 2012 14:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Niet. Behalve dat er eerder slechte ervaringen zijn geweest met Ansaldo.
Dit zegt veel:quote:Op woensdag 12 december 2012 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het klinkt misschien retorisch, maar is er ooit een succesvol product daarvandaan gekomen? Daar hoor je nooit wat over namelijk
quote:Volgens de Vlaamse krant De Morgen heeft de producent van de treinen een zeer slechte reputatie. Maar ja, bij de aanbesteding bleek AnsaldoBreda goedkoper te kunnen leveren dan de drie grote treinenbouwers Siemens, Alstom en Bombardier. "We hebben toen bewust voor een uitdager gekozen", aldus Michel Jadot, topman van de internationale tak van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS, die samen met NS Hispeed de Fyra exploiteert.
de metro van Kopenhagen die na wat vertraging nu prima rijdt?quote:Op woensdag 12 december 2012 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het klinkt misschien retorisch, maar is er ooit een succesvol product daarvandaan gekomen? Daar hoor je nooit wat over namelijk
Benieuwd of die onverantwoordelijke debiel ook met zo'n insteek zijn hypotheek afsluit. Als het om zijn EIGEN geld gaat.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:28 schreef James1988 het volgende:
"We hebben toen bewust voor een uitdager gekozen"
Ach welnee, die man werkt pas sinds 2007 bij de NMBS. De echte schuldigen zijn allang gevlogen. De mensen die er nu zitten moeten het ook maar doen met de poep die ze in hun schoot geworpen hebben gekregenquote:Op woensdag 12 december 2012 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Benieuwd of die onverantwoordelijke debiel ook met zo'n insteek zijn hypotheek afsluit. Als het om zijn EIGEN geld gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |