en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Gaat via Heerlen omgereden worden, zoals gebruikelijk bij verstoringenquote:Op zondag 4 november 2012 19:22 schreef HetBrabandertje het volgende:
Dat worden morgen dus wat te korte treintjes of helemaal niet rijdend, want er staat nu het een en ander in Maastricht opgesloten...
Dat gaat alleen lastig als ook Maastricht-Valkenburg versperd is. Dan moet je dus via Luik en Aachen het spul ophalen (gesleept). Ik zie dat alleen nog niet snel gebeurenquote:Op zondag 4 november 2012 19:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Gaat via Heerlen omgereden worden, zoals gebruikelijk bij verstoringen
De hele dag dus geen treinen Maastricht-Valkenburg.twitter:NS_online twitterde op zondag 04-11-2012 om 17:31:24Maandag uitloop werkzaamheden: maandag de hele dag geen treinen maar bussen Maastricht - Beek-Elsloo en Maastricht - Valkenburg. #MtStd reageer retweet
Dat meldde ik eerder ook al. NMBS heeft nog maar 4 Varkensneuzen beschikbaar die naar Nederland mogen, en laten daar nou 2 defect zijn en de andere 2 aan de andere kant van het land zijn oid...quote:Op zondag 4 november 2012 19:22 schreef dennistd het volgende:
Er rijden al een paar dagen geen stoptreinen Essen-Roosendaal, omdat er niet in NL toegelaten stellen in de omloop zitten (met TBL 1+). De Benelux stopt daarom ook in Essen om reizigers van/naar de stoptrein mee te nemen. Dit is hoe de NMBS het omschrijft:
[..]
De treinen zijn volgens mij niet beschadigd... En uitzonderlijk stoppen, is dat stoppen op een bijzondere manier?
ach, de NS kan er ook wat van, want de V'tjes die bestemd zijn voor Zwolle - Emmen rijden ook regelmatig in Limburg of Zeeland rondquote:Op zondag 4 november 2012 19:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat meldde ik eerder ook al. NMBS heeft nog maar 4 Varkensneuzen beschikbaar die naar Nederland mogen, en laten daar nou 2 defect zijn en de andere 2 aan de andere kant van het land zijn oid...
Hmmm, raar. Want ns.nl zegt over morgen wel gestremd vaar Beek Elslo, maar niet gestremd naar Valkenburg.quote:Op zondag 4 november 2012 19:27 schreef dennistd het volgende:
Dit is het NS-bericht:De hele dag dus geen treinen Maastricht-Valkenburg.twitter:NS_online twitterde op zondag 04-11-2012 om 17:31:24Maandag uitloop werkzaamheden: maandag de hele dag geen treinen maar bussen Maastricht - Beek-Elsloo en Maastricht - Valkenburg. #MtStd reageer retweet
Lekker handig he. Ze kunnen net zo goed zeggen "Pak de ossenkar naar Tibet en daar de muilezel naar Valkenburg. Dit reisadvies geldt vandaag niet"quote:Op zondag 4 november 2012 19:46 schreef dennistd het volgende:
Misschien wel handig, ik krijg voor Maastricht-Valkenburg morgen namelijk maar 9 treinen (vroeg) en die zijn ook nog alle 9 opgeheven.. (ns-reisplanner)
Ik zit met mijn neus te lezen..quote:Op zondag 4 november 2012 19:27 schreef dennistd het volgende:
Dit is het NS-bericht:De hele dag dus geen treinen Maastricht-Valkenburg.twitter:NS_online twitterde op zondag 04-11-2012 om 17:31:24Maandag uitloop werkzaamheden: maandag de hele dag geen treinen maar bussen Maastricht - Beek-Elsloo en Maastricht - Valkenburg. #MtStd reageer retweet
Ja tuurlijk, speciaal daarvoor gekocht namelijkquote:
HELD!quote:Op zondag 4 november 2012 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
De avonturen van Legobar en Legofles in Berlin, voor wie zin heeft
Ja volgende keer zorgen we voor een laddertje of zo. En een vlagquote:Op zondag 4 november 2012 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
HELD!
Die Kirschtorte is zo lekker daar! <3![]()
Erg geslaagd! Ik zal morgen jr. dit laten zien, vindt hij vast leuk lego en berlijn, favo combi!quote:Op zondag 4 november 2012 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
De avonturen van Legobar en Legofles in Berlin, voor wie zin heeft
Ik ben niet schuldig aan welke verslaving dan ookquote:Op zondag 4 november 2012 23:15 schreef bork het volgende:
[..]
Erg geslaagd! Ik zal morgen jr. dit laten zien, vindt hij vast leuk lego en berlijn, favo combi!
Is daar ook al een app voor? Die wil ik ook!quote:Op zondag 4 november 2012 23:26 schreef James1988 het volgende:
Met mijn telefoon heb ik een geluidsmeting gedaan, het niveau kwam - zelfs pal naast de deuren - niet boven 70 dB uit.
Jazekerquote:Op zondag 4 november 2012 23:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is daar ook al een app voor? Die wil ik ook!
Dank je!quote:Verder natuurlijk mooi verslag!
Je bent er toch nog geweestquote:Op zondag 4 november 2012 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
De avonturen van Legobar en Legofles in Berlin, voor wie zin heeft
Loopt wel los, Where´s my water is funester.quote:Op zondag 4 november 2012 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben niet schuldig aan welke verslaving dan ook
Heeft gereden. Die m6 met stuurstand dingenquote:Op maandag 5 november 2012 07:15 schreef James1988 het volgende:
Nee, dat bedoel ik niet. De Desiro ML is voorzien van ERTMS
Het gaat erom dat het voorste voertuig de juiste beveiliging heeft. Dat was in dat geval zo, omdat er aan beide kanten een stuurstand met ERTMS zat. De loc wordt aangestuurd vanuit die stuurstanden, dus kan er vanuit daar ook een snelremming ingezet worden door ERTMS.quote:Op maandag 5 november 2012 09:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft gereden. Die m6 met stuurstand dingen. Die bedoel ik.
Ja, was leukquote:Op maandag 5 november 2012 07:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Je bent er toch nog geweestboel treinspul hč!
Seksij hmmquote:Op maandag 5 november 2012 08:01 schreef bork het volgende:
Tweede puntje was dat legobar een boevenpakje aanheeft.
Wanneer komt de tripreport?quote:Op maandag 5 november 2012 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, was leukAlles was leuk
[..]
Seksij hmm
Die 4 stellen hebben geen TBL1+, het nieuwe beveiligingsysteem in België. En treinstellen met TBL1+ zijn niet toegelaten in Nederland. Speciaal voor deze dienst zijn er nog krokodillen aangelegd tussen Essen en Roosendaal, zelfs een stuk op Prorail grondgebied!quote:Op maandag 5 november 2012 16:28 schreef V2 het volgende:
Wat is nou eigenlijk precies het probleem qua toelating? Er zijn er maar vier toegelaten, maar waarom? Waarin onderscheiden die stellen zich van de rest?
Dat moet ook wel op ProRail-grond gebeuren: de grens ligt direct ten noorden van station Essen, het uithaalspoor van het emplacement ligt zelfs al in Nederlandquote:Op maandag 5 november 2012 16:31 schreef greavy het volgende: tussen Essen en Roosendaal, zelfs een stuk op Prorail grondgebied!
Ja dat gaat natuurlijk nog jaren duren. Maar wat is er mis met die 4 toegelaten treinstellen gewoon Essen - Antwerpen te laten rijden?quote:Op maandag 5 november 2012 16:31 schreef James1988 het volgende:
Die vier stellen zijn nog niet voorzien van een TBL1+-ontvanger. TBL1+ is een relatief nieuw systeem dat de Belgen aan het invoeren zijn om de veiligheid van hun treinverkeer te verbeteren. Het systeem was al in ontwikkeling, maar na de ramp bij Buizingen is de invoering ervan versneld.
Echter, TBL1+ is in Nederland onbekend en IL&T wil eerst dat de treinen getest worden omdat men bang is voor mogelijk negatieve invloeden van de TBL1+-installaties in de trein op de Nederlandse baaninfrastructuur.
Ja, bij de overweg voor station Essen:quote:Op maandag 5 november 2012 16:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat moet ook wel op ProRail-grond gebeuren: de grens ligt direct ten noorden van station Essen, het uithaalspoor van het emplacement ligt zelfs al in Nederland
Er zijn momenteel 3 stellen defect. In plaats van dat de NMBS met één treinstel Roosendaal<->Essen pendelt en daar overstapt op het andere stelletje, vertrekt nu de Benelux 3 minuten later uit Roosendaal, stopt in Essen, en daar stap je dan over op het boemeltje. Je moet dan wel in 2 minuten de tunnel door, maar goed... Als je 'm mist en je naar een stoptreinstation moet: +60, anders neem je de IC en dus +30 oidquote:Op maandag 5 november 2012 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat gaat natuurlijk nog jaren duren. Maar wat is er mis met die 4 toegelaten treinstellen gewoon Essen - Antwerpen te laten rijden?![]()
Of is het de bedoeling dat wij reizigers voor Brussel ook lekker laten barsten omdat we de Fyra's zelf nodig hebben voor Zwolle-Groningen of zo?
mja, dat wisselen van spanning gebeurt een eindje op Nederlands grondgebied. Dan ben je al zo ongeveer in Roosendaal zelfquote:Op maandag 5 november 2012 16:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, bij de overweg voor station Essen:
[ afbeelding ]
De spanningwissel is wel bij de geografische grens (of ergens in die hoek). Kan je met de Varkensneus goed merken, de motoren gaan over op half vermogen / de motoren kunnen weer op vol vermogen.
dat wel, maar het gebeurt dus al ver op Nederlands grondgebied en niet bij de grensquote:Op maandag 5 november 2012 16:50 schreef greavy het volgende:
Je hebt toch een kilometer of 2-3 af te leggen hoor.
Dit is vooral wat ik erin zie.quote:De overgang van een ministersportefeuille naar een staatssecretarisportefeuille is als zodanig als een degradatie op te vatten, en mogelijk ook als indicatie van het belang dat het kabinet aan het OV hecht.
Wie was er verantwoordelijk voor de splitsing en hoe ging het toen?quote:Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef DriekOplopers het volgende:
OV, en dus ook trein, voortaan onder staatssecretaris i.p.v. minister. Degradatie?
http://www.voorbeterov.nl/page8.php
Daar zijn vast wel boeken over.quote:Op maandag 5 november 2012 18:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Wie was er verantwoordelijk voor de splitsing en hoe ging het toen?
Ik ben te jong om dat te weten
Ik denk dat je het niet zo moet zien. Door een kleine portefeuille heb je kans (niks is zeker natuurlijkquote:Op maandag 5 november 2012 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, veel slechter kan het niet meer worden, zou je denken. Aan de andere kant voelt het wel een beetje van "Hier, nog wat kruimels. Voor jou. Ik heb er maar last van".
Sowieso, aandacht is leuk, maar wie neemt de beslissingen?
Trek je conclusies...ik denk dat de minister zich komende tijd niet zoveel met het OV gaat bemoeien.quote:Artikel 46
1. Bij Koninklijk Besluit kunnen staatssecretarissen worden benoemd en ontslagen.
2. Een staatssecretaris treedt in de gevallen waarin de minister het nodig acht en met inachtneming van diens aanwijzingen, in zijn plaats als minister op. De staatssecretaris is uit dien hoofde verantwoordelijk, onverminderd de verantwoordelijkheid van de minister.
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/quote:Meer treinen tussen Groningen en Assen
Vanaf 2016 gaan er tussen en Groningen en Assen zes treinen tijdens de spits rijden, twee meer dan nu. NS heeft dat met de provincies Groningen en Drenthe en de gemeenten Groningen en Assen afgesproken. Ook komt er een onderzoek naar meer stations.
NS heeft hierover maandag een overeenkomst getekend met de noordelijke regio. Voorlopig gaan de extra treinen van het type Sprinter in de ochtend rijden tussen 06.30 en 09.00 uur en ‘s middags tussen 15.30 en 18.30 uur. In een later stadium zullen de extra treinen ook buiten de spitsuren rijden.
De overheden hebben ook afgesproken om de bus- en treinverbindingen beter op elkaar af te stemnmen en komt er een onderzoek naar meer stations.
Knettergek daar..quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
Provincie Groningen en Drenthe betaalt dat dus.quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
praat geen poep jonguh probeer jij maar eens te gaaan zitten met al die studenten in de treinen daar...quote:Op maandag 5 november 2012 19:34 schreef Viezze het volgende:
[..]Alleen tussen Groningen en Assen?
Als het druk is in de trein van Groningen naar Zwolle of andersom stapt er praktisch niemand uit in dat stadje
dan maar staan. zo groot is de afstand tussen beide steden nou ook weer nietquote:Op maandag 5 november 2012 20:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
praat geen poep jonguh probeer jij maar eens te gaaan zitten met al die studenten in de treinen daar...
we lopen hier altijd te kankeren dat er niets gedaan wordt aan extreme drukte op bepaalde trajecten. doen ze het wel is het nog niet goed.quote:Op maandag 5 november 2012 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan maar staan. zo groot is de afstand tussen beide steden nou ook weer niet
Vertel mij wat. Maar net alsof extra treinen tussen Groningen en Assen gaan helpen om dat te verbeteren.quote:Op maandag 5 november 2012 20:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
praat geen poep jonguh probeer jij maar eens te gaaan zitten met al die studenten in de treinen daar...
ga eens iets anders verzinnen dan een ziekte erbij te halenquote:Op maandag 5 november 2012 20:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
we lopen hier altijd te kankeren dat er niets gedaan wordt aan extreme drukte op bepaalde trajecten. doen ze het wel is het nog niet goed.
uiteraard doel ik op het verkeer tussen assen en groningen.quote:Op maandag 5 november 2012 20:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Maar net alsof extra treinen tussen Groningen en Assen gaan helpen om dat te verbeteren.
Of je moet doelen op forensen tussen Assen en Groningen. Die gaan er zeer zeker op vooruit.
stel je niet aan.quote:Op maandag 5 november 2012 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ga eens iets anders verzinnen dan een ziekte erbij te halen
De Zuidelijke Ringweg gaat in de toekomst flink op de schop. Ik denk dat het daar ook mee te maken heeft.quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
thanksquote:Op maandag 5 november 2012 23:01 schreef dennistd het volgende:
¤9,10 zo te zien met RER B: http://www.aeroportsdepar(...)t/paris-cdg-rerb.htm
Grappig. Ik zag hem zo in Amersfoort staan vorige weekquote:Op maandag 5 november 2012 20:23 schreef Ireyon het volgende:
Over Provincie Drenthe gesproken:
[ afbeelding ]
dus..
sorry voor de schijtkwaliteit, donker en telefoon enzo
Tof joh, gefeliciteerdquote:Op maandag 5 november 2012 21:02 schreef Ireyon het volgende:
Ziektes als scheldwoord moet je toch een beetje kunnen relativeren hoor![]()
Ik ben deze week een jaar kankervrij alweer
op dat tijdstip rijden geen treinen meer. Het nachtnet wordt om 1.00 uur weer opgestart. Die treinen rijden ook via Schiphol als ik het goed hebquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:33 schreef Droopie het volgende:
Goedemorgen treinen experts, mijn collega komt terug uit Spanje op 31 december om 22.00 uur.
Rijden er dan treinen vanaf Schiphol naar Rotterdam, zo nee zit Schiphol op het nachtnet en wanneer beginnen te rijden..
De virtuele klantmanagersnapte niets van mijn vragen.
klopt, maar 6x per uur is wel veel ...quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De Zuidelijke Ringweg gaat in de toekomst flink op de schop. Ik denk dat het daar ook mee te maken heeft.
De Reisplanner zegt wat anders...quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op dat tijdstip rijden geen treinen meer. Het nachtnet wordt om 1.00 uur weer opgestart. Die treinen rijden ook via Schiphol als ik het goed heb
Dat was ons ook opgevallen, maar ik heb meer vertrouwen in jullie dan in de NSquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De Reisplanner zegt wat anders...
[ afbeelding ]
komt omdat de reisplanner nog niet aangepast is aan het dagplan, oftewel de treinen die je nu toont worden nog geschraptquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De Reisplanner zegt wat anders...
[ afbeelding ]
Heute kein Curry wurst?quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof joh, gefeliciteerd![]()
Ik ben de rest van de week ehm... buikloop-houdend![]()
Dan is het normaal toch een kwestie van de noodrem weer terugdraaien, een remproef en gaan met die banaan (nouja, vlaflip of Plan V dan)quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:27 schreef ArnosL het volgende:
Een of andere mafkees had aan de noodrem getrokken volgens m'n broer. Hij zit in die trein.
Kan het nog 'problematisch' zijn als dat op de overweg gebeurt, die daardoor in storing komt, en aangezien het geen AHOB (met halve overwegbomen), maar zo-een die volledig afgesloten is?quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan is het normaal toch een kwestie van de noodrem weer terugdraaien, een remproef en gaan met die banaan (nouja, vlaflip of Plan V dan)
Een ADOB? Wat heeft dat met die noodrem te maken?quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Kan het nog 'problematisch' zijn als dat op de overweg gebeurt, die daardoor in storing komt, en aangezien het geen AHOB (met halve overwegbomen), maar zo-een die volledig afgesloten is?
Niks, maar het ging erom dat het zo raar is dat het zo lang duurt voordat er blijkbaar weer treinen kunnen rijden (zelfs op het andere spoor!) dat er zelfs bussen ingezet worden... Hoe kan dat na alleen een aan-de-noodrem-trekken?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een ADOB? Wat heeft dat met die noodrem te maken?
Sommige diensten ook:quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
De diensten voor machinisten en conducteurs zijn voor de nieuwe dienstregeling beschikbaar: http://ns4ns.nl
er valt me gelijk op dat de machinisten weer het hele land doorgestuurd worden. Groninger machinisten kun je namelijk naast de verwachte trajecten ook tegenkomen op Den Haag Centraal - Dordrecht bijvoorbeeld, maar ook op de Oude Lijn (via Haarlem dus)
1 2 3 4 5 | 1 -M----- () 04:30 11:20 06:50 ICM IC 1714 04:45 Es 06:25 Ut * 06:25 Ut 07:13 Ut SLT SPR 7421 07:13 Ut 07:51 Rhn SLT SPR 7422 08:09 Rhn 08:46 Ut ICM IC 1731 09:35 Ut 11:15 Es |
En dan komt iedereen weer klagen dat vertragingen doorwerken op andere treinen omdat de machinist nog niet aanwezig isquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:58 schreef dennistd het volgende:
[..] en je houdt nog steeds bijna een uur over waarvoor wel betaald moet worden maar waar je niks aan hebt. Dat moet toch een stuk efficiënter kunnen die planning...
Tsja, je zegt het zelf al. SOMMIGE diensten. Wat opvullertjes hou je toch, niks aan te doen. Zo te zien vindt dit drama ook maar één dag in de week plaats trouwens.quote:
Te hard getrokken?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niks, maar het ging erom dat het zo raar is dat het zo lang duurt voordat er blijkbaar weer treinen kunnen rijden (zelfs op het andere spoor!) dat er zelfs bussen ingezet worden... Hoe kan dat na alleen een aan-de-noodrem-trekken?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | HC: DM90 SPR 7916 05:13 Hgl 05:42 Nvd LM 77916 P 05:46 Nvd 06:00 Aml DM90 SPR 7909 06:02 Aml 06:30 Es MCN: DM90 SPR 7916 05:13 Hgl 05:42 Nvd DM90 LM 77916 05:46 Nvd 06:00 Aml DM90 SPR 7909 06:02 Aml 06:30 Es |
Een leegmatrit is goedkoper qua pad. Arriva doet ook zoiets op donderdagavond vanaf Roodeschool en Delfzijl en op maandagmorgen vanaf Delfzijl.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:43 schreef dennistd het volgende:
Ook logica: de eerste stoptrein naar Nijverdal komt daar om 5.42u aan, vertrekt vervolgens weer leeg naar Almelo om vanaf daar de stoptrein naar Enschede te rijden. Rij dat ding dan gewoon als stoptrein vanaf Nijverdal...
[ code verwijderd ]
Die voor Mcn en HC Ut waren het eerst beschikbaar ;Pquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
De diensten voor machinisten en conducteurs zijn voor de nieuwe dienstregeling beschikbaar: http://ns4ns.nl
er valt me gelijk op dat de machinisten weer het hele land doorgestuurd worden. Groninger machinisten kun je namelijk naast de verwachte trajecten ook tegenkomen op Den Haag Centraal - Dordrecht bijvoorbeeld, maar ook op de Oude Lijn (via Haarlem dus)
Die zijn natuurlijk ook al meer dan een jaar overbodig aangezien een retourtje net zo duur is als twee enkeltjes...quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
Per 14 november 2012 worden de volgende papieren NSR treinkaartjes afgeschaft:
..
- Weekend retour vol tarief en reductie.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
O ja, ik wilde nog even een complimentje geven aan de NS voor wat ze vrijdagavond geregeld hadden!
Ik stond op Deventer, was onderweg naar Akkrum (klein kutdorpje in Friesland, waar 1x per uur de IC Zwolle-Leeuwarden stopt), maar de trein naar Zwolle was 'opgeheven'. Bleek voor Zutphen al een half uur vertraging ofzo te hebben.
Maar... ik kon een gesprek opvangen via de portofoon van perronchef over een leeg-materieel-rit richting Zwolle, die eigenlijk ook best wel passagiers mee kon nemen! En zo geschiedde: met nog geen 5 minuten vertraging komt er een (lege) trein in Deventer binnenrijden die ons keurig op tijd in Zwolle brengt zodat ik de trein naar Akkrum (5 minuten overstaptijd) zonder problemen kon halen!![]()
Zo, ook weer duidelijkjquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een leegmatrit is goedkoper qua pad.
het ritje kan natuurlijk ook met SLT gepland worden. kan altijd geregeld wordenquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Die voor Mcn en HC Ut waren het eerst beschikbaar ;P
Heb vandaag alle diensten ff doorgespit. Word weer moeizaam plannen als ik naar Leeuwarden wil. Natuurlijk VIRM-loos.
Ik zie net dat de 12500 toch diverse keren met ICM Rtd->Lw rijdt. Anders maar via Breda-Arnhem-Zwolle.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het ritje kan natuurlijk ook met SLT gepland worden. kan altijd geregeld worden
Hm. Op Railtime rijdt alles normaalquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
en volgens de NS valt de stopper van 16.37 uur van Roosendaal naar Antwerpen uit
wel makkelijk, hoef je niet 2 keer bij de automaat een enkeltje te kopenquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Die zijn natuurlijk ook al meer dan een jaar overbodig aangezien een retourtje net zo duur is als twee enkeltjes...
Dat is niet voor iedereen weggelegd bij zo'n automaatquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:54 schreef ReisT het volgende:
Je kan ook 1 keer bij de automaat twee enkeltjes kopen![]()
Wel een paar verbeteringen cq verslechteringen:quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:15 schreef b2py het volgende:
Had ze gezien, weinig opvallends en helaas geen ICRm in de 800.. (Maastricht - Alkmaar)
Rotterdam - Leeuwarden bijna integral ICMquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:30 schreef Anno1982 het volgende:
Yes, vanaf dienstregeling 2013 zijn nagenoeg al mijn treinen VIRM!![]()
Waar blijft al het ICM eigenlijk? Voor wat ik kan zien wordt het voornamelijk misbruikt als stoptrein Zwolle - Groningen / Leeuwarden. Verder zie ik nog een treinserie 11600 en 11700, wat is dat?
Weekend integraal!quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Wel een paar verbeteringen cq verslechteringen:
- IC 2200 Amsterdam-Dordrecht via Haarlem komt ook DDZ in.
- IC 2100 Amsterdam-Den Haag via Haarlem komt ook DDZ in
Dat ze de treinen Amersfoort Schothorst-Den Haag/Schiphol, die in Amersfoort crossplatform aansluiten op de treinen Enschede-Den Haag/Schipholquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:30 schreef Anno1982 het volgende: Verder zie ik nog een treinserie 11600 en 11700, wat is dat?
Hmm, vanaf Zwolle naar Utrecht binnenkort:quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Rotterdam - Leeuwarden integral ICM
Den haag - Enschede Integraal ICM
Schiphol - Enschede integraal ICM
Den haag - Leeuwarden deels ICM
Den haag - Venlo deels ICM
Enkhuizen - Amersfoort (-Deventer) deels ICM
Zwolle - Roosendaal deels ICM
Groningen - Zwolle (stopper) integraal ICM
Heb je grootste partij al gehad
Ochtend? Hoezo? Dat zijn getallen die op mijn klok niet voorkomenquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:44 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Hmm, vanaf Zwolle naar Utrecht binnenkort:
516: IRM
12518: IRM
520: IRM
12522: ICM
Dat is toch wel een beetje veel IRM in de ochtend hoor...
Ochtend hequote:Op dinsdag 6 november 2012 18:44 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Hmm, vanaf Zwolle naar Utrecht binnenkort:
516: IRM
12518: IRM
520: IRM
12522: ICM
Dat is toch wel een beetje veel IRM in de ochtend hoor...
Nieuwe schrootlijn?quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:29 schreef greavy het volgende:
- SPR 4400 Eindhoven-Nijmegen met Mat'64, SGMm en mDDM
Sorry, maar ik heb de luxe dat ik normaal pas om 7:45 begin. Als ik de 12522 ga nemen, weet ik nu al zeker dat mijn collega's mij dagelijks zullen begroeten met een welgemeend 'goedemiddag'quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ochtend? Hoezo? Dat zijn getallen die op mijn klok niet voorkomen
We gebruiken hier geen treinnummers, en als je dat wel doet. Graag vertrektijden van treinen melden bij stations.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:00 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik heb de luxe dat ik normaal pas om 7:45 begin. Als ik de 12522 ga nemen, weet ik nu al zeker dat mijn collega's mij dagelijks zullen begroeten met een welgemeend 'goedemiddag'
Dat inderdaad.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:04 schreef b2py het volgende:
[..]
We gebruiken hier geen treinnummers, en als je dat wel doet. Graag vertrektijden van treinen melden bij stations.
erg fraai landschapquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:59 schreef greavy het volgende:
Kwam deze fraaie foto op Flickr tegen:
[ link | afbeelding ]
Der Mammut der Schienen
541.104, Mammut schob einem Container bei Zanigrad bergwärts.
Fotograaf: Gábor Árv
We vermelden bij treinseries altijd het traject. En bij treinnummers vertrektijd vanaf startstationquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:09 schreef Anno1982 het volgende:
Jaja, maar de laatste paar pagina's begonnen een beetje treinnummerig te worden, maar dat is in de toekomst dus de trein van 7:48 uit Zwolle richting Utrecht.
wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef Flodder450 het volgende:
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
Ah, het is een hele wetenschap begrijp ik. Misschien iets om de OP eens op aan te passen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef b2py het volgende:
[..]
We vermelden bij treinseries altijd het traject. En bij treinnummers vertrektijd vanaf startstation
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
mja, ik bedoelde meer dat ze de ene dag op Zwolle - Emmen rijden en de andere dag in het noorden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug. En onhandig omdat je in geval van een verstoring tussen Zwolle en Groningen of Leeuwarden ook de diensten van het personeel van Arriva een puinzooi wordt.
Algemeen bekend.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ah, het is een hele wetenschap begrijp ik. Misschien iets om de OP eens op aan te passen?
Ik denk dat het grootste verschil nog wel zal zijn dat de een ATB-NG heeft en de ander ATB-EG.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
En het lijkt mij best logisch als ze het personeel mengen
Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont. Dan moet dat personeel als nog _minstens_ een uur betaald passagieren naar Groningen of Leeuwarden om daar te rijden en 's middags ook weer betaald terug. Gaat dus never niet gebeuren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik bedoelde meer dat ze de ene dag op Zwolle - Emmen rijden en de andere dag in het noorden.
een elektrische trein trekt iets sneller op, maar omdat het allemaal GTW's zijn bij Arriva zullen de verschillen kleiner zijn dan normaal als je van type trein wisselt. enige echte verschil is ATB-EG en ATB-NGquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
thanksquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een elektrische trein trekt iets sneller op, maar omdat het allemaal GTW's zijn bij Arriva zullen de verschillen kleiner zijn dan normaal als je van type trein wisselt. enige echte verschil is ATB-EG en ATB-NG
Mooi moment voor een servicerondje, vind je ook niet?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijkt me nogal inefficiënt en onhandig. Dan krijg je dat personeel minstens een uur betaald moet passagieren, zowel heen als terug.
In een trein van een andere maatschappij?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi moment voor een servicerondje, vind je ook niet?
aan de andere kant kan het wel veiliger zijn, want er is meer afwisseling voor het personeel. Het kan ervoor zorgen dat er bijvoorbeeld minder STS-passages zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont. Dan moet dat personeel als nog _minstens_ een uur betaald passagieren naar Groningen of Leeuwarden om daar te rijden en 's middags ook weer betaald terug. Gaat dus never niet gebeuren.
Tja kut voor je, maar zo werkt het nou eenmaal these days met aanbestede spoorlijnen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur
Concurrentie he. Dan krijg je die eilandcultuur. Eerst zorgen dat je eigen winkel draait. Dan kijken we wel verder.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat nou echt ZO raar ja? Men maakt zich liever druk om het "moeten passagieren" dan om wat service te verlenen aan een reiziger? Iedereen heeft een railpocket, iedereen kan een overstapadvies geven. Ik kots van die eilandjescultuur
Nee dat blijkt. "Geef ons al je geld, hou je bek en barst".quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja sorry maar daar wordt echt geen rekening mee gehouden.
Heeft geen reiziger om gevraagd hoorquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
zo werkt het nou eenmaal these days met aanbestede spoorlijnen.
Hij draait wel, alleen zijn het het type winkeleigenaar die de boel al sluiten om 17:30 als ze tot 18:00 open zijnquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Concurrentie he. Dan krijg je die eilandcultuur. Eerst zorgen dat je eigen winkel draait. Dan kijken we wel verder.
Jawel, want iedereen betaalt graag minder belasting en iemand heeft het volk wijsgemaakt dat aanbesteden de boel beter en goedkoper maakt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft geen reiziger om gevraagd hoor
Nee, Het is een kwestie van mat. kennis.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
Ook dat is onzin. Nu betaal je soms meer omdat het geld nu vanuit de provincie moet komen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jawel, want iedereen betaalt graag minder belasting en iemand heeft het volk wijsgemaakt dat aanbesteden de boel beter en goedkoper maakt.
hmm, jammer dat wat dat betreft de markt te veel regeert. Het was wel een kans geweest om minder eilandjes te hebbenquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja sorry maar daar wordt echt geen rekening mee gehouden. Het kost simpelweg teveel om personeel van lijn A naar lijn B te passagieren. Ivm hun standplaats is dat allemaal betaald en gaat dus af van de tijd dat ze daadwerkelijk productief kunnen zijn voor Arriva.
Vraag me dat toch enigzins af. Hier NL verloopt de decentralisatie vh spoor toch minder chaotisch dan in UK. Torenhoge prijzen kennen we hier eigenlijk niet, maar daaraan gaat de boel in de UK wel aan kapot.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:41 schreef Cherna het volgende:
Die hele private kwestie is een hype. Zo was het vroeger ook. Bij de oprichting van het spoor was het privaat. Destijds werkte dat niet en maakte men er een grote hap van. Nu gaat men weer terug in de tijd. En straks komt men er weer achter dat het beter is alles onder een hand te plaatsen. De geschiedenis laat dit ook zien in de UK. Dat hele gedoe is een harmonica effect.
De privatisering in het VK is overhaast uitgevoerd omdat er verkiezingen in aantocht waren, het uit de peilingen duidelijk was dat Labour zou winnen, en Labour had helemaal geen trek in privatisering. Om te voorkomen dat Labour de plannen zouden schrappen werd er snel wetgeving ingevoerd waarmee het lot van British Rail werd bezegeld.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Vraag me dat toch enigzins af. Hier NL verloopt de decentralisatie vh spoor toch minder chaotisch dan in UK. Torenhoge prijzen kennen we hier eigenlijk niet, maar daaraan gaat de boel in de UK wel aan kapot.
En dat zie ik zo gauw niet gebeuren in dit kikkerlandje waar iedereen naar zichzelf kijkt en niet naar elkaar.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:17 schreef James1988 het volgende:
Wat dan wel van belang is zijn goede afspraken over aansluitingen, tariefintegratie en samenwerking bij verstoringen.
Dan zul je daar actief op moeten sturen als overheid.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:19 schreef b2py het volgende:
[..]
En dat zie ik zo gauw niet gebeuren in dit kikkerlandje waar iedereen naar zichzelf kijkt en niet naar elkaar.
Ik beweer toch ook niet dat het waar is.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:37 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ook dat is onzin. Nu betaal je soms meer omdat het geld nu vanuit de provincie moet komen.
Dat lukt ze nu al niet.. Zie de aansluitingen met nieuwe dienstregeling te Leeuwarden..quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan zul je daar actief op moeten sturen als overheid.
Die zal er zsm wel uitvliegen dan. Dit kan natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:20 schreef b2py het volgende:
http://www.vkmag.com/maga(...)helemaal_loepzuiver/
LOL! Conductrice is omgekocht!
Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Die zal er zsm wel uitvliegen dan. Dit kan natuurlijk niet.
Een conductrice mag geen contant geld aannemen. Die regeling geld alleen op de Fyra en de Benelux.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.
Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Conducteurs horen normaal een UvB te schrijven en jij gaat er van uit dat deze conductrice contant geld uit klantvriendelijkheid aanneemt? Ik denk dat je iets te veel vertrouwen in de mensheid hebt. Over dat 'goede gevoel': een beetje geroutineerde forens weet dat je gewoon een kaartje moet kopen/moet inchecken voordat je in de trein stapt. En als alle automaten het niet deden kun je het boetebedrag aanvechten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik uit dat baggerfilmpje begrijp is dat de conductrice heeft geprobeerd om een regeling te treffen ("heb je geld bij je, dan kun je meteen een kaartje bij mij kopen") omdat het haar werk bespaart, NS zo alsnog geld krijgt en reizigers over het algemeen er een goed gevoel aan overhouden ("Ja, ik zat fout, maar men is wel schappelijk"). Het is volgens mij vergelijkbaar met de "tientjesregeling" zoals die geldt op de Fyra: voor een tientje kun je aan boord alsnog een Fyra-toeslag als je die niet op het station hebt kunnen kopen.
Dat filmende mevrouw vervolgens kiest voor de bekeuring is haar eigen fout, de conductrice doet haar werk en - voor zover mij bekend - valt dit binnen de regels.
Houden ze strikt gescheiden. Enige mogelijkheid die ze hebben is om bij onderbezetting door ziekte op de noordelijke lijnen uitgeleend te worden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik me afvraag: zouden de machinisten die op Zwolle - Emmen komen te rijden ook wel op de Noordelijke nevenlijnen gaan rijden en andersom? Of wil Arriva het personeel van de concessies volledig gescheiden houden?
De EMU's rijden iets pittiger en de blauw/witte GTW's zijn van ATB-NG voorzien. Voor de rest verschillen ze, door de eisen van de concessie, intern nogal. Toilet is iets luxer uitgevoerd en er is ruimte voor het verschonen van een baby, er is een stiltecoupé (waar je met je laptop zou kunnen werken aan een tafeltje) aanwezig , afgesloten met een glazen wand en deur, en de eerste klas is nu ook op dezelfde manier afgesloten. Daarnaast is er een servicebalie aanwezig in de GTW 2/8 die bemand word door een steward. Hier zal in de toekomst geloof ik ook weer de mogelijkheid komen voor het kopen van een kaartje maar is er in eerste instantie voor reisinformatie en overige vragen. Dan zijn er per coupé nu ook 5 informatieschermen met reisinformatie en er is standaard WiFi aanwezig in deze treinstellen. Alleen de pieptoon bij de deur is irritanter.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar zit er veel verschil tussen het besturen van een Dieseltje, en een electrische trein?
Die wonen inderdaad allemaal in en om de standplaatsen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Lijkt mij in verband met je standplaats niet handig en niet efficiënt. Er van uitgaande dat personeel op de Vechtdallijnen ook rond die lijn woont.
Waarmee rijden de RE's nu op de Emslandstrecke?quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:
[ afbeelding ]
En omdat de toiletten toch bruikbaar moeten blijven:
[ afbeelding ]
Dan moeten ze natuurlijk wel hun wegbekendheid op peil houden...quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:20 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Houden ze strikt gescheiden. Enige mogelijkheid die ze hebben is om bij onderbezetting door ziekte op de noordelijke lijnen uitgeleend te worden.
Wegonderhoud plegen is niet zo moeilijk lijkt me. Als je die mogelijkheid binnen het bedrijf krijgt in ieder geval.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dan moeten ze natuurlijk wel hun wegbekendheid op peil houden...
Nee hoor. Staat nog steeds op 40.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:12 schreef Flodder450 het volgende:
De nieuwe GTWs voor de vechtdal-lijn zijn nu weg van Groningen CS
Rijden van- en naar Leer. Verder naar boven met bussen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Waarmee rijden de RE's nu op de Emslandstrecke?
Ja, da's leuk. Maar als ze juist die paar varkentjes zonder TBL1+ elders in het land nodig hebben. Waarom moet ik dan nu denken dat ze varkentjes MET TBL1+ beschikbaar hebben om een dienst uit te voeren tussen Roosendaal en Antwerpen?quote:Op woensdag 7 november 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen.
Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt mequote:Op woensdag 7 november 2012 08:40 schreef James1988 het volgende:
Nu hebben ze weer genoeg varkentjes (officiële naam MS75) die naar Roosendaal mogen
Toffe dingen zijn dat. Die kwamen een paar jaar geleden ook nog wel eens met donderend geraas door Breda gedieseld.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Van het Ludmillageweld momenteel op de Emslandstrecke:
[ afbeelding ]
Inderdaad, las al een tijdje mee, maar had nog geen account hier, maar we hebben elkaar vast al een keer gesproken via de GSM-R. Over vijf weekjes zal de communicatie via post Zwolle verlopen ipv post Groningen. Geen gestress meer buj het rangeren in het NCBG..... wat heb ik een hekel aan rangeren zeg. Hopen dat we iets moois kunnen maken van de Vechtdallijnen straks.quote:Op woensdag 7 november 2012 02:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hee, een mcn erbij in dit topic.
zouden de Belgen bewust enkele dagen niet naar Roosendaal hebben gereden?quote:Op woensdag 7 november 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
Varkentjes met TBL1+ zijn sinds gisteren toegelaten te Roosendaal, aldus de Belgen.
ik geloof dat een deel ervan defect is en dat ze toen de dienst hebben ingeperkt tot Essen.quote:Op woensdag 7 november 2012 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me
Die vier varkentjes die nog geen TBL1+ hadden waren de enige die nog naar Nederland mochten rijden. En ook die treinen moeten wel eens onderhouden worden, en als er dan nog eentje defect gaat zit je al snel met een materieeltekort.quote:Op woensdag 7 november 2012 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar zijn die ook beschikbaar? Waarom zijn anders die vier-zonder weggehaald? Dan staan er niet ergens anders vier-met op voorraad lijkt me
Je mag hopen dat ze IETS "bewust" doen daarquote:Op woensdag 7 november 2012 09:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zouden de Belgen bewust enkele dagen niet naar Roosendaal hebben gereden?
dat is wel weer heel erg negatief van jou gedachtquote:Op woensdag 7 november 2012 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag hopen dat ze IETS "bewust" doen daar
Was vast "te verwarrend voor de reiziger"quote:Op woensdag 7 november 2012 09:58 schreef James1988 het volgende:
Waarom men niet is gaan pendelen op Essen - Roosendaal is mij niet bekend, wellicht was dit planningstechnisch niet haalbaar (i.v.m. perronbezetting Essen, overkruising, enz enz enz)
of de Belgen hadden geen zin om de pendeldienst op te zetten. Logistiek te ingewikkeldquote:Op woensdag 7 november 2012 10:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was vast "te verwarrend voor de reiziger"
mja, aan Antwerpen Centraal kan geen Nederlands station tippenquote:Op woensdag 7 november 2012 10:18 schreef James1988 het volgende:
Ach, het is best een geinig land. En je gaat NS en ProRail weer meer waarderen wanneer je afgetrapte stations als Mechelen en Brussel Noord ziet
Meerssen heeft al minimaal net zo veel kaartautomaten.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, aan Antwerpen Centraal kan geen Nederlands station tippen
Reis er graag en prachtig materieel. Ze moeten alleen wat minder staken daar in Belgie. Daar word wel een maal per maand gestaakt.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
achja, Belgen. Je moet er van houden.
maar is eenheidsworst in tegenstelling tot Antwerpen Centraalquote:Op woensdag 7 november 2012 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meerssen heeft al minimaal net zo veel kaartautomaten.
Lol. Zo vaak hier treinen niet rijden door het weer en storingen etc rijden daar de treinen niet vanwege stakingen.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:39 schreef James1988 het volgende:
14 november is er weer een staking gepland
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Ličge Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, aan Antwerpen Centraal kan geen Nederlands station tippen
Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hechtquote:Op woensdag 7 november 2012 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar is eenheidsworst in tegenstelling tot Antwerpen Centraal
Wacht nou nog maar ff, ze werken er hard aan. Over een paar jaar is alles verchipt, dus dan is dat ook overquote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hecht
Ličge Guillemins vind ik persoonlijk vreselijk en overdreven. Het past totaal niet bij de stad. Dan vind ik persoonlijk Rotterdam nu erg mooi.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Ličge Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Ličge Guillemins ga toch weg man. Dat is zo zwaar overbodig, het is daar altijd uitgestorven en het is een onprettig tochthol om op je trein te staan wachten. Oh ja, voor de aliens die ons vanuit Saturnus komen bezoeken is het een leuke eerste indruk van planeet Aarde, dat is waarquote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Ličge Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Dat ben ik wel met je eens. Ik vind het station prachtig, maar zodra je 2 stappen voorbij de ingang hebt gezet zie je een afbraakstad. Het station is een vlag op een modderschip, in dat opzicht.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ličge Guillemins vind ik persoonlijk vreselijk en overdreven. Het past totaal niet bij de stad.
Ličge Guillemins is het resultaat van wafelijzerpolitiek, dat kan niet anders. Ieder weldenkend mens zou voor een veel bescheidener station hebben gekozen, want inderdaad: het station is bizar in vergelijking met de rest van de stad.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ličge Guillemins ga toch weg man. Dat is zo zwaar overbodig, het is daar altijd uitgestorven en het is een onprettig tochthol om op je trein te staan wachten. Oh ja, voor de aliens die ons vanuit Saturnus komen bezoeken is het een leuke eerste indruk van planeet Aarde, dat is waar![]()
Er worden daar gewoon fundamenteel verkeerde keuzes gemaakt in het beantwoorden van de vraag "Voor wie bouwen we dit station?".
Is dat voor een publiciteitsgeile architect? Is dat om federale gelden op te maken in het kader van de wafelijzerpolitiek? Of heeft de reiziger er misschien ook nog ergens belang bij?
dat zeg je nu wel, maar nu straks de kaartautomaten aangepast worden zal het wel een stuk lastiger worden om het kaartje ook tegen het juiste tarief te krijgenquote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hecht
mja, in Nederland zijn we ook goed in het verneuken van mooie stations. In Groningen zie je als je uit de trein stapt het stationsgebouw nauwelijks en aan de andere zijde staan dat lelijke paard en de fietsenkelder ervoor.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Ličge Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Ik kom vaak in Luik, dit omdat mijn vrouw er vandaan komt. Ik woonde vroeger in Eijsden(in een erg ver verleden), Maar het is een vieze stad, maar toch trok me dit altijd al wel. En als je nu die witte puist ziet dan schrik je toch wel dat dit helemaal niet past bij deze stad. Een station zoals Luik zou je meer in een moderne stad verwachten.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Ik vind het station prachtig, maar zodra je 2 stappen voorbij de ingang hebt gezet zie je een afbraakstad. Het station is een vlag op een modderschip, in dat opzicht.
Nou dat weerquote:Op woensdag 7 november 2012 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zeg je nu wel, maar nu straks de kaartautomaten aangepast worden zal het wel een stuk lastiger worden om het kaartje ook tegen het juiste tarief te krijgen
Dat paard is mooi man.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, in Nederland zijn we ook goed in het verneuken van mooie stations. In Groningen zie je als je uit de trein stapt het stationsgebouw nauwelijks en aan de andere zijde staan dat lelijke paard en de fietsenkelder ervoor.
En dat is nog maar één voorbeeld
neuh. Daar hebben ze eigen problemen met de loketten en kaartautomatenquote:Op woensdag 7 november 2012 10:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat weer![]()
Nee, dat doet een besnorde pennenlikker in Antwerpen Centraal dan toch een stuk beter wou je zeggen?
geen idee welk gebouw je bedoeltquote:Op woensdag 7 november 2012 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat paard is mooi man.Beter dan die gevangenis met van die half-onder-water-cellblocks even verderop.
Hij bedoeld denk ik dit gekke ding aan de van Swietenlaan in de stad.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen idee welk gebouw je bedoelt
dat is net 100 meter of zo ook man. Zien te overleven jajaquote:Op woensdag 7 november 2012 11:07 schreef JDude het volgende:
Och, da's in elk geval een blikvanger. Beter dan de troosteloze straat met coffeeshop, leegstaande kantoren en voorbijrazende taxi's en bussen die je in Breda moet overleven tussen station en centrum.
Al schijnt dat ook wel opgeknapt te gaan worden samen met het nieuwe station.
Dat zal dan wel weer minder worden als de verbinding met België opgeheven wordtquote:Op woensdag 7 november 2012 11:17 schreef JDude het volgende:
Echt hoor. Manshoge stapels dode toeristen.
Tuurlijk wel. Maar ja, onwil hequote:Op woensdag 7 november 2012 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
zou zeggen. Zou het geen optie zijn om het ding over de Maaslijn te fietsen ...
het kan twee dingen zijn: wegbekendheid of een financiële kwestie.quote:
als je bij de IT-afdeling van de politie werktquote:Op woensdag 7 november 2012 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe kan het toch, dat dat telkens weer mis gaat. Eerst de huidige situatie slopen en dan over een tijdje gaan we weleens aan een nieuwe situatie werken. Eerst dat gezeik met die Beneluxtrein, nou dit bij het museum weer. Hoe hard faal je dan? In welke andere bedrijfstak kom je daarmee weg?
Dit telt ook als "onwil" bij mij he, dat snap jequote:Op woensdag 7 november 2012 11:53 schreef dennistd het volgende:
Verkeerd spoor rijden vanuit Blauwkapel mag niet van ProRail om één of andere reden (ze zullen de briefjes met lastgevingen wel kwijt zijn)
Dat is het ook.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:51 schreef Duvel het volgende:
Dat lijkt wel de verneukte versie van de 1600P?
[ afbeelding ]
Er zijn in België zeker mooie stations, maar - voor zover ik met mijn beperkte treinervaring in België mag zeggen - een ander deel lijdt aan achterstallig onderhoud. Daar lijkt het alsof de tijd heeft stilgestaan, maar dan niet in goede zin...quote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Ličge Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Jaaaaa, die is hilarischquote:Op woensdag 7 november 2012 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kwam in Berlin trouwens ook nog dit monsterlijke geval tegen. Gelukkig blijft het binnen de muren van het museumn, zullen we maar zeggen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit lees is ook uit het wiki-artikel inderdaad. Overigens: de loc was uitgerust met één aangedreven as voor zover ik weet.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:55 schreef MPG het volgende:
[..]
En volgens mij is dat zelfs exact dezelfde loc...
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische locquote:Op woensdag 7 november 2012 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kwam in Berlin trouwens ook nog dit monsterlijke geval tegen. Gelukkig blijft het binnen de muren van het museumn, zullen we maar zeggen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die eierkop heeft idd wel wat van de BR103 op zich, qua ramen.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:55 schreef MPG het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Er zijn drie prototypes gebouwd door Henschel, waarvan er 1 naar NL is gegaan als 1600P. UIteindelijk is dat niet de 1600 serie geworden omdat de levertijd te lang was.
Degene die Fles postte, was later gestroomlijnd, om als prototype voor een hogesnelheidsloc te dienen. En volgens mij is dat zelfs exact dezelfde loc...
http://en.wikipedia.org/wiki/Henschel-BBC_DE2500
In die zin het prototype van de 6400.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc![]()
.
Meeste dildo's hebben gewoon een klein koolborstelmotortje inderdaad.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc![]()
.
Lees: "Huu dit is een goeie trein!quote:. The NS was very pleased with the results of the test cycles, but ultimately chose to acquire its serial-production Class 1600 from French manufacturers, based on the BB 7200, for both budget and delivery time considerations.
Oh ehm.. Leuk.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc![]()
.
onzin. je mag wel degelijk contant betalen bij de conducteur. qua prijs maakt het alleen niets uit want je betaald nog steeds de 35 euro extra. je hoeft als "zwartrijder" echter geen ID gegevens op te geven dit is alleen voor voor UvB.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Een conductrice mag geen contant geld aannemen. Die regeling geld alleen op de Fyra en de Benelux.
Bij NSR is het gelijk een UvB, of uit de trein zetten. Maar geen regeling treffen met gelijk betalen.
Prima. Je kan de hele avond je kop eraf zuipen en je hoeft er pas om half tien uitquote:Op woensdag 7 november 2012 16:46 schreef kurk_droog het volgende:
Heeft een van jullie misschien wel eens de nachttrein vanaf Utrecht naar Praag genomen? Zit er namelijk over te denken om die te nemen ( goedkoopste optie tussen vliegtuig/.auto en trein ¤135,-) om naar Praag te gaan in December. Maar is dat goed te doen?
Kwestie van optijd reserveren; overigens zijn dat wel hele fijne couchette rijtuigen van de HZ.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:07 schreef Bitlord het volgende:
Ik neem hem 3 januari 2013. Ben benieuwd naar deze nachttrein. De vorige twee ervaringen waren niet zo fijn (Zagreb-Munchen geen ligplaatsen meer; Podgorica-Belgrado kut oud druk en warm. Dat waren nog van die oude Franse slaaprijtuigen zoals deze:
Mij niks van bekendquote:Op woensdag 7 november 2012 17:10 schreef Bitlord het volgende:
Fles, weet jij of het spoor net ten oosten van Deventer vroeger rechtdoor liep>? Als je nu naar de kaart kijkt zit er een lichte knik richting het noorden in.
Hoe bedoel je dat? Er heeft vroeger wel spoor gelegen naar de havens, maar ik denk niet dat die grote slinger ooit anders is geweest.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:10 schreef Bitlord het volgende:
Fles, weet jij of het spoor net ten oosten van Deventer vroeger rechtdoor liep>? Als je nu naar de kaart kijkt zit er een lichte knik richting het noorden in.
ik snap het op zich wel hoor, als je naar de kaart kijkt ligt het voor de hand dat er via het tracé Snipperlingsdijk - Holterweg ooit wat gelopen zou kunnen hebbenquote:Op woensdag 7 november 2012 17:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Er heeft vroeger wel spoor gelegen naar de havens, maar ik denk niet dat die grote slinger ooit anders is geweest.
Meestal is het daar wel zo rumoerig dat je rustiger op het balkon kan bellen, jaquote:Op woensdag 7 november 2012 17:42 schreef b2py het volgende:
Net gewoon opgestaan uit stilte coupe toen ik gebeld werd.
Het wordt nog weleens wat mejjou boerkequote:Op woensdag 7 november 2012 17:42 schreef b2py het volgende:
Net gewoon opgestaan uit stilte coupe toen ik gebeld werd. Trots op mezelf!
Er heeft wel veel straatspoor door Deventer gelopen ooit. Maar niet via die route volgens mij. Op oude kaarten vind ik nog wel een lijn tussen Deventer en Hellendoorn terug, maar die takte aan de andere kant af.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik snap het op zich wel hoor, als je naar de kaart kijkt ligt het voor de hand dat er via het tracé Snipperlingsdijk - Holterweg ooit wat gelopen zou kunnen hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |